Form of Work
Książki
(355)
Poradniki i przewodniki
(106)
Publikacje naukowe
(37)
Publikacje fachowe
(31)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Proza
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Audiobooki
(12)
Poezja
(2)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Status
available
(268)
only on-site
(165)
unavailable
(50)
unknown
(5)
Branch
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(116)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(37)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(24)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(10)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(67)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(49)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(129)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(39)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Author
Gordon Thomas (1918-2002)
(7)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(7)
Montessori Maria (1870-1952)
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(6)
Andruszko Robert (tłumacz)
(5)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(4)
Camarda Sylwia (1983- )
(4)
Faber Adele (1928- )
(4)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(4)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(4)
Makowska Alicja
(4)
Mazlish Elaine
(4)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(4)
Woydyłło Ewa (1939- )
(4)
Cichy Elżbieta
(3)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(3)
Danek Danuta (1938- )
(3)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(3)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(3)
Korzeniewska Justyna
(3)
Kościuk Zbigniew (tłumacz)
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Moskal Maria (tłumacz)
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Siegel Daniel J. (1957- )
(3)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(3)
Snel Eline (1954- )
(3)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(3)
Stein Agnieszka
(3)
Więznowska Mariola
(3)
Zawadzka Dorota (1962- )
(3)
Zubrzycka Elżbieta (1954-)
(3)
Armstrong Nicky
(2)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Bajko Małgorzata
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Brudzewski Julian (1957- )
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czechowska Anna (tłumaczka)
(2)
Dayton Tian (1950- )
(2)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Debesse Maurice (1903-1998)
(2)
Delahooke Mona
(2)
Dobson James C. (1936- )
(2)
Domańska Joanna (1970- )
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(2)
Faber Joanna
(2)
Fedan Natalia
(2)
Gajda Jolanta (psychologia)
(2)
Geisler Dagmar (1958- )
(2)
Gibson Lindsay C
(2)
Gołota Małgorzata (dziennikarka)
(2)
Grabka Robert Ireneusz
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Greene Ross W
(2)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(2)
Guz Sabina
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hawn Goldie (1945- )
(2)
Holden Wendy (1961- )
(2)
Holtz Paulina (1977- )
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena (tłumaczka)
(2)
Juul Jesper (1948-2019)
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Klimowa Maria
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kozak Stanisław (psycholog)
(2)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(2)
Kukołowicz Teresa (1925-2014)
(2)
Kulik Adam (1912-1971)
(2)
Lipa Michał (tłumacz)
(2)
Madaliński Michał (tłumacz)
(2)
Malcherek Monika (tłumaczka)
(2)
Miller Lisa (1939- )
(2)
Molcho Samy
(2)
Molicka Maria (1931-2014)
(2)
Moore-Mallinos Jennifer
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Odowska-Szlachcic Bożena
(2)
Palusińska Urszula
(2)
Pater Ewa (tłumaczka)
(2)
Piaget Jean (1896-1980)
(2)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(2)
Poland Janet
(2)
Rosiak Anna (tłumaczka)
(2)
Rozwarzewska Monika (tłumaczka)
(2)
Semenowicz Halina (1910-2004)
(2)
Year
2020 - 2022
(71)
2010 - 2019
(172)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(19)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(18)
1950 - 1959
(3)
Time Period of Creation
2001-
(169)
1901-2000
(25)
1945-1989
(13)
1989-2000
(9)
1918-1939
(3)
Country
Poland
(361)
unknown (p)
(2)
Language
Polish
(359)
unknown (po)
(3)
unknown (0 p)
(2)
unknown (1 0)
(1)
Audience Group
Rodzice
(75)
Dzieci
(27)
6-8 lat
(23)
Nauczyciele
(16)
0-5 lat
(13)
9-13 lat
(12)
Pedagodzy
(11)
Psycholodzy
(8)
Szkoły wyższe
(5)
Terapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Logopedzi
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Młodzież
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Studenci
(2)
14-17 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele i wychowawcy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowawcy
(1)
Ojcowie
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(14)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura angielska
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Lietartura polska
(1)
Literatura brazylijska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Subject
Psychologia dziecka
(185)
Wychowanie w rodzinie
(128)
Dzieci
(72)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(61)
Wychowanie
(19)
Dziecko autystyczne
(18)
Relacje międzyludzkie
(18)
Uczucia
(18)
Psychologia wychowawcza
(16)
Metody wychowawcze
(15)
Młodzież
(15)
Rodzice
(15)
Autyzm
(14)
Psychologia
(11)
Psychologia młodzieży
(11)
Rodzicielstwo
(11)
Rodzina
(11)
Dziecko trudne
(10)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(10)
Psychologia rozwojowa
(10)
Metoda Montessori
(9)
Zaburzenia zachowania
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Lęk
(7)
Macierzyństwo
(7)
Metody nauczania
(7)
Psychologia rodziny
(7)
Stres
(7)
Zespół ADHD
(7)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Psychoterapia
(6)
Uczniowie
(6)
Agresywność
(5)
Chorzy w rodzinie
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(5)
Niemowlę
(5)
Osobowość
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rozwód
(5)
Terapia zabawą
(5)
Uwaga (psychologia)
(5)
Więź rodzinna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Bajkoterapia
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(4)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Gniew
(4)
Internet
(4)
Media społecznościowe
(4)
Mutyzm
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Przyjaźń
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Uczenie się
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Autodestruktywność
(3)
Badanie psychologiczne
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dyscyplina (socjologia)
(3)
Dziecko chore
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Mindfulness
(3)
Miłość
(3)
Nauczanie
(3)
Odporność psychiczna
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Postawy
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Rozmowa
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Socjologia rodziny
(3)
Sukces
(3)
Techniki relaksacyjne
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Uzależnienie od Internetu
(3)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Zachowania samobójcze
(3)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(3)
Żałoba
(3)
Charakter
(2)
Chłopcy
(2)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Czas
(2)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z depresją
(2)
Subject: time
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Brazylia
(1)
Holandia
(1)
Nil (rzeka)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Genre/Form
Poradnik
(129)
Wydawnictwa popularne
(27)
Opracowanie
(22)
Poradnik dla rodziców
(22)
Publikacje dla dzieci
(16)
Audiobooki
(13)
Dokumenty dźwiękowe
(13)
Opowiadania i nowele
(13)
Praca zbiorowa
(11)
Literatura dla dzieci
(8)
Podręcznik
(7)
Podręcznik akademicki
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Monografia
(4)
Film
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Publicystyka polska
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Bajka i baśń
(2)
Broszura
(2)
Gry i zabawy
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Reportaż
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Dialog
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książka zabawka
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Poradnik dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Program radiowy
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustowana
(1)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wiersze
(1)
Wykłady
(1)
Domain
Psychologia
(167)
Edukacja i pedagogika
(66)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(43)
Medycyna i zdrowie
(35)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Rozwój osobisty
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Edukacja i Pedagogika
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
367 results Filter
Book
In basket
Jednym z najistotniejszych naukowo udowodnionych czynników wpływających na przyszłość dziecka pod względem szczęścia, sukcesu akademickiego, umiejętności przywódczych i znaczących relacji jest to, czy przynajmniej jedna osoba dorosła w ich dzieciństwie konsekwentnie była przy nich. Dziś, gdy tak dużą część naszej codzienności zajmują praca i cyfrowe rozrywki, gdy zdarza się, że rodzice mieszkają oddzielnie, czy gdy pojawia się nowy członek rodziny, BYCIE z dzieckiem może wydawać się dużym wyzwaniem. Ale, jak wyjaśniają autorzy, nie zajmuje dużo czasu, energii ani pieniędzy. Zamiast tego pokazywanie się oznacza oferowanie jakości obecności. Łatwo jest to zrobić, gdy zrozumiesz cztery podstawowe elementy zdrowego rozwoju dziecka. Każde dziecko musi poczuć się: - bezpiecznie, - dostrzeżone, - ukojone, - pewnie. Na podstawie najnowszych badań nad funkcjonowaniem mózgu i teorii więzi, autorzy „Potęgi obecności” dzielą się historiami, prostymi strategiami, ilustracjami i wskazówkami, jak skutecznie wprowadzić do rodzinnej codzienności powyższe cztery niezbędne elementy. W taki sposób, by były obecne we wszystkich wychowawczych sytuacjach - kiedy nasze dzieci walczą lub odnoszą sukcesy, kiedy je pocieszamy, dyscyplinujemy lub kłócimy się z nimi, i nawet gdy przepraszamy za czas, kiedy nie możemy z nimi być.[www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
Koncentracja : skuteczny trening skupiania uwagi / Agnieszka Forzpańczyk. - Warszawa : Edgard, 2015. - 254 strony : ilustracje ; 24 cm
(Samo Sedno)
Masz wrażenie, że przytłacza cię nadmiar informacji, często zapominasz o ważnych sprawach i nie wywiązujesz się w terminie ze swoich obowiązków? Chcesz wykonać kilka zadań jednocześnie, ale w rezultacie żadne z nich nie jest skończone? Twoje dziecko ma trudności z uczeniem się i zapamiętywaniem, a nauczyciele skarżą się, że jest nadpobudliwe i nerwowe? Poznaj czynniki, które wpływają na problemy z koncentracją uwagi, oraz metody radzenia sobie z rozkojarzeniem. Książka jest skierowana do młodzieży i dorosłych, którzy mają problemy z utrzymywaniem skupienia, oraz rodziców dzieci, które nie potrafią skoncentrować się na wykonywanych zadaniach. Z poradnika mogą korzystać również nauczyciele i pedagodzy szukający skutecznych i sprawdzonych narzędzi terapeutycznych. Ponad 170 ćwiczeń zawartych w książce oraz na płycie CD to solidny trening koncentracji, który kształtuje refleks i spostrzegawczość, rozwija pamięć, doskonali umiejętność selekcjonowania informacji, poszerza pole widzenia oraz wspiera relaksację. Dzięki poradnikowi: dowiesz się, z czego wynikają twoje problemy z koncentracją wyeliminujesz rozpraszające bodźce zewnętrzne, takie jak bałagan, niefunkcjonalne urządzenie pokoju do nauki i pracy oraz wewnętrzne: złe nastawienie, zmęczenie lub brak motywacji nauczysz się angażować w koncentrację zmysły - wykorzystywać w codziennej pracy odpowiednio dobraną muzykę, zapachy, a nawet smaki poznasz rozmaite ćwiczenia, gry i zabawy wspomagające koncentrację, m.in. labirynty, dyktanda graficzne i symetryczne, gry zręcznościowe i logiczne dobierzesz odpowiedni dla siebie zestaw ćwiczeń fizycznych, który pozwoli ci wypocząć, rozładować negatywne emocje i uspokoić umysł [Edgard, 2015]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Dzieci często mimowolnie dowiadują się o czymś złym, co się wydarzyło, i starają się zrozumieć to na swój sposób. Czasami sami jesteśmy zmuszeni do przekazania im złych informacji. Jakich słów użyć? Jak pomóc im zrozumieć trudny przekaz? Jak sprawić, żeby spojrzały na swoje obawy z innej perspektywy? Oto przewodnik dla dzieci i ich rodziców, opiekunów czy nauczycieli, którzy muszą zmierzyć się z rozmowami o ludzkich tragediach, poważnych światowych wydarzeniach czy zagrożeniach środowiska. Książka pozwala zachować kontrolę nad tym, o których wydarzeniach należy rozmawiać i ile informacji przekazać. Jednocześnie uczy umiejętności radzenia sobie z zamartwianiem się, strachem czy smutkiem oraz zachowania poczucia bezpieczeństwa, optymizmu i siły. [ToTamto, 2022].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. M-BT (1 egz.)
Book
In basket
Wszyscy Polacy to jedna wielka alkoholowa rodzina - mówi jeden z bohaterów książki Agnieszki Jucewicz, dziennikarki "Gazety Wyborczej", autorki bestsellerowych książek (m.in. Czując, Żyj wystarczająco dobrze) oraz Magdaleny Kicińskiej, autorki głośnej "Pani Stefy" oraz redaktorki naczelnej miesięcznika "Pismo". "Dom w butelce" to zbiór mocnych, głębokich rozmów z dorosłymi dziećmi alkoholików. Jak wyglądało ich dzieciństwo? W jaki sposób uzależnieni rodzice wpłynęli na ich dorosłość? Kiedy rozmówcy uświadomili sobie obecność alkoholowego spadku w swoim życiu? Czy i jak udało im się od niego uwolnić? Kim są dzisiaj? Autorki wiedzą co mówią - jak same przyznają, książka jest również rozprawą z ich własnym, rodzinnym doświadczeniem. [Agora, 2021]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Dla Dzieci)
Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem lub terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej też masz świadomość, jak bardzo wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności. Wyróżniają się niezrównaną kreatywnością, wrażliwością i humorem. Niestety dzieci z ADHD na pewnym poziomie zdają sobie sprawę ze swoich ograniczeń i mogą wchodzić w życie z negatywnym obrazem własnej osoby ? a takie postrzeganie siebie nie pomaga w rozwoju. Dlatego trzeba je wzmacniać i dodawać im pewności siebie. Kelli Miller pomoże twojemu dziecku zrozumieć, że ADHD wcale nie jest defektem czy wadą, a przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi może okazać się atutem. Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie. Dzięki tej książce twoje dziecko: ? zrozumie, czym jest ADHD; ? pozna swoje mocne i słabe strony; ? dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami; ? pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji; ? nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb; ? uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces. Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety trudna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia. Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, tak samo w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole konieczne jest pokazywanie dzieciom ich mocnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności, a także wzmacnianie samooceny. Książka Kelli Miller pomoże zarówno rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje wiele pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest wyjątkowy, wiele potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swoich problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. dr n. med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor ADHD jest wyzwaniem, które dotyczy wielu dzieci. Niemalże w każdej klasie możemy spotkać co najmniej jednego ucznia z taką diagnozą. Dzięki badaniom wiemy, że ADHD wiąże się z odmienną ścieżką rozwoju mózgu, która sprawia, że mózg działa inaczej ? może powodować trudności w koncentracji, dużą aktywność, szybkie podejmowanie decyzji. Inne działanie nie oznacza jednak działania gorszego, o czym przypomina autorka tej książki. ADHD może być atutem oraz wiązać się z kreatywnością, wrażliwością i humorem, jeśli tylko nauczymy dotknięty nim mózg działania w świecie osób neurotypowych. Jak dobrze dobrane okulary pomagają, gdy ma się wadę wzroku, tak wiedza i odpowiednie umiejętności pomagają lepiej sobie radzić z objawami ADHD. Zamieszczone w tej książce proste, przemyślane gry i zabawy, w połączeniu ze wspierającą młodego czytelnika psychoedukacją, pozwalają dziecku opanować takie umiejętności. Karolina Ziegart-Sadowska psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
All copies are currently on loan: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce podtytuł: Ciało, emocje, umysł : dorastanie do dobrych relacji z sobą i innymi.
Unikalna na polskim rynku książka o rozwoju seksualności i edukacji dzieci w tym aspekcie. Zanurzona w filozofii rodzicielstwa bliskości, teorii więzi, Porozumienia bez przemocy, oparta na najnowszych doniesieniach naukowych, bez balastu nieaktualnej i często szkodliwej wiedzy. To książka, w której ludzka seksualność nie jest oddzielona od reszty życia, napisana z szacunkiem dla intymności dziecka i troską o jego optymalny rozwój. Stanowi wartościowe źródło rzetelnej wiedzy o rozwoju człowieka i pokazuje, jak traktowanie dziecka z szacunkiem i empatią pomoże mu we wchodzeniu w dorosłość. [Relacja, 2019]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. W-61 (1 egz.)
Book
In basket
(Psyche/Soma)
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potrafią utrzymać porządku w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do rozwiązywania konfliktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki „Zdolne, ale rozkojarzone” – poradnika pomagającego rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci – wracają z publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich słabych i mocnych stron. Książka Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone pomaga również zrozumieć fizjologię dorastających dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zredefiniować relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość. Zawarte w publikacji definicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-152.92 (1 egz.)
Book
In basket
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.[www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy. Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci. [www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-004 (1 egz.)
Book
In basket
Czy jesteś wśród tych z pochyloną głową: w pociągu, samochodzie, pracy i domu, podczas seksu i jedzenia? Czy zawładnął Tobą mały świecący prostokąt? Czy przeczuwasz, że przestałeś być dzięki temu smart? Czy martwisz się, że Twoje dzieci spędzają zbyt dużo czasu online? Czy kojarzysz jeszcze pojęcie ,,offline"? Czy przeczuwasz, że Twój awatar ma niewiele wspólnego z Tobą? Czy szczerze możesz powiedzieć: ,,Lubię to!"? Czy Twoje ciało podlega... gramifikacji? Czy potrafisz określić granice swojej intymności w cyfrowym świecie? Zostaw telefon, wyłącz laptopa i zrób cokolwiek, co nie wymaga połączenia z internetem. Czas to nasz najcenniejszy zasób. Możesz nauczyć się wykorzystywać rzeczywistość online do poprawy jakości życia offline. Zrozum cyfrowe dzieciństwo swojego dziecka. Może pora wyjść z sieci informacji, które nas osaczają? Zamiast podłączać się do smartfona, można podłączać się do siebie samego. Prostokąt, który właśnie trzymasz w rękach, pomoże Ci w tym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz.- 004 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia)
Na okładce i stronie redakcyjnej: nowe wydanie.
Zawiera aneks.
Pierwsza książka, którą powinieneś przeczytać, gdy u twojego dziecko zdiagnozowano autyzm. Pełna przenikliwych spostrzeżeń, współczucia i humoru, ponadczasowa książka opisująca „dziesięć rzeczy”, które pomagają zrozumieć - nie zdefiniować - dzieci z autyzmem. W odróżnieniu od innych publikacji na temat autyzmu pozwala spojrzeć na świat oczami dziecka, usłyszeć jego głos, który w narastającej wokół autyzmu wrzawie często bywa niesłyszany. Publikacja Ellen Notbohm powinna się stać obowiązkową lekturą wszystkich rodziców, krewnych, pracowników społecznych, nauczycieli oraz terapeutów dzieci z autyzmem. [www.empik.com, 2017]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Book
In basket
Poradnik dotyczący uzależnienia od internetu i telefonu komórkowego kierowany do rodziców dzieci i młodzieży. Internet jest jak złota rybka - zdolna spełnić każde nasze marzenie, ale również może ściągnąć użytkownika na dno, do szamba zagrożeń. Poradnik skupia się na problemie uzależnienia od smartfonów i internetu. W książce znajdziemy informacje, jak diagnozować takie uzależnienie, jakie są pozytywne i negatywne strony korzystania z internetu, co należy do największych zagrożeń sieci, jakie są konsekwencje uzależnienia i jego pierwsze objawy. Konkretne wskazówki krok po kroku wyjaśniają, jak sobie z takim uzależnieniem radzić. Krzysztof Piersa jest autorem trzech książek i terapeutą uzależnień. Prowadzi kanał na Youtube i spotyka się z młodzieżą oraz dorosłymi borykającymi się z uzależnieniami. [Wydawnictwo Jaguar, 2020]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. M-004 (1 egz.)
Book
In basket
Utrata dziecka nienarodzonego to jedno z najtrudniejszych przeżyć, jakie może spotkać rodziców. Często oprócz bólu związanego ze stratą kogoś, kogo już zdążyli pokochać, doświadczają braku zrozumienia. Nieraz brakuje im wsparcia najbliższych, a także osób, które powinny udzielić im fachowej opieki medycznej i duszpasterskiej – personelu szpitalnego oraz księży. Książka jest przeznaczona zarówno dla osób po stracie, jak i dla tych, którzy pomagają im przebyć to trudne doświadczenie. Stanowi połączenie świadectw rodziców oraz głosów specjalistów w dziedzinie teologii, psychologii i prawa. Przełamują oni tabu panujące wokół tematu utraty dziecka i odpowiadają m.in. na takie pytania: W jaki sposób przywrócić nadzieję rodzicom po stracie i jak z nimi dobrze rozmawiać? Jak towarzyszyć im w żałobie? Do jakich miejsc oferujących profesjonalną pomoc psychologiczną można ich kierować? Jak zgodnie z prawem powinna wyglądać opieka szpitalna nad matką? Jak wyglądają procedury konieczne do uzyskania prawa do urlopu i zasiłku? Jak według przepisów liturgicznych powinien wyglądać pochówek dziecka utraconego? W książce znajdują się rozmowy z: ks. Krzysztofem Porosło, Joanną Piątek-Perlak, Katarzyną Łodygowską (matkaprawnik.pl), Mają Komasińską-Moller (chrzescijanskamama.pl) oraz Agnieszką i Ksawerym. [https://wydawnictwowam.pl/prod.zycie-ze-strata.22800.htm?sku=85033]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Book
Board game
In basket
#Mamawdomu czyli Poradnik dla kreatywnych rodziców / Sylwia Błaszczak. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 102 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Sensus)
Sylwia Błaszczak jest mamą kreatywną. Ma 1001 pomysłów na spędzenie z dzieckiem czasu w domu i poza nim. Za pośrednictwem tej narzędziowej książki dzieli się swoimi sposobami, podając gotowe instrukcje a to własnoręcznego wykonania ozdób bożonarodzeniowych i wielkanocnych, a to prezentów dla bliskich oraz przyjaciół. Proponuje, by zamiast kupować w sklepie gotowe gry, zrobić je samemu, ręka w rękę z dzieckiem. Podaje sprawdzone, powszechnie dostępne sposoby na zabawy na dworze oraz w domu. Podpowiada, jak zainspirować dziecko, by mały miś-nudzimiś przeistoczył się w młodego i bardzo zaangażowanego artystę. [www.gandalf.com.pl, 2019]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
All copies are currently on loan: sygn. O/Dz.W.- 74 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
There are copies available to loan: sygn. F.5 - 74 (1 egz.)
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej. [www.merlin.pl, 2019]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Book
In basket
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Stosowana analiza zachowania.
Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna. Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy. Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która – działając na wielu poziomach – pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań. Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzieci w spektrum autyzmu oraz ich opiekunowie mierzą się z wieloma wyzwaniami. Ta książka niesie wielką nadzieję na skuteczne stawienie im czoła. Dzięki niej opiekun może przygotować się do wspierania dziecka w osiąganiu kolejnych kamieni milowych rozwoju w środowisku domowym. Przystępnie opisane ćwiczenia, oparte na zasadach stosowanej analizy zachowania, pomagają budować wewnętrzną motywację dziecka, która jest kluczowa dla rozwijania umiejętności wymagających szczególnej stymulacji. A wszystko po to, by dziecko mogło korzystać z tego, co oferuje mu świat, i dbać o zaspokajanie swoich potrzeb. Emilia Wojewódzka psycholog, terapeuta behawioralny, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Centrum Dziecięcej Terapii [www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
All copies are currently on loan (1 egz.)
Book
In basket
Codziennie każdy z nas, niezależnie od wieku, spędza wiele czasu w Internecie. Młodzi ludzie dużo szybciej i sprawniej w nim buszują, a my – rodzice, nauczyciele i opiekunowie – potrzebujemy narzędzi, by mądrze im towarzyszyć, dostrzegać ewentualne zagrożenia i szybko działać. Jak reagować na cyberprzemoc – niezależnie od tego, czy jesteśmy jej świadkami, ofiarami czy… rodzicami jej twórców? Gdzie szukać dobrych i rzetelnych informacji na temat otaczającego nas świata i w jaki sposób unikać fake newsów? Jak zadbać o to, by maksymalnie ograniczać dostęp do pornografii, pedofilii, ruchów pro-ana i wszelkich oszustw? Dzieci i nastolatki bardziej ufają internetowi niż dorosłym i to w sieci szukają informacji na temat otaczającego ich świata. Ten poradnik pomoże choć trochę zmienić tę tendencję. Znajdziesz w nim dużą dawkę wiedzy, wiele ciekawych profili, linków i rad, dzięki którym pokierujesz aktywnością dziecka online.[www.swiatksiazki.pl]
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Brak informacji o dostępności
Book
In basket
Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - 144 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Zawiera aneks.
Monografia adresowana jest - jako pomoc i inspiracja - do dyrektorów szkół, kadry nauczycieli i specjalistów, pracowników kuratoriów oświaty, organów prowadzących, jak również rodziców dzieci i młodzieży z autyzmem oraz wszystkich zainteresowanych problematyką rozwoju potencjału uczniów z autyzmem w procesie edukacji. [www.bonito.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; 252)
Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielość dyskursów, występowanie zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno-kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe – społeczne, środowiskowe, kulturowe – zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii Autorka podejmuje próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego; ukazania, na ile dziecięcy „świat” ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno-empiryczny, przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy. W warstwie empirycznej skupiono się na eksplikacji właściwości stresu dziecięcego, aktywności dzieci w sytuacjach stresowych, podjęto również problem wspierania dzieci w sytuacjach stresowych. W prezentowanej monografii nakreślony „obraz” stresu dziecięcego pokazuje m.in., iż przenika on życie dzieci, towarzyszy ich codziennym sytuacjom w różnych obszarach egzystencji. Intensywność przeżywania sytuacji stresowych przez dzieci świadczy, iż są to niezmiernie trudne dla nich sytuacje, a przyczyny je wyzwalające bardzo dla nich ważne. [www.azymut.pl, 2017]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.94 (1 egz.)
Book
In basket
Maria Montessori : historia aktualna / Grazia Honegger Fresco ; [przekład: Jowita Maksymowicz-Hamann]. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania, copyright 2020. - 365, [1] strona : faksymile, fotografie ; 21 cm.
Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą. Zdolna budzić najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę, była w swoich czasach przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek, a jeszcze dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje. Grazia Honegger Fresco z wrażliwością i wyczuciem opisuje poszczególne etapy życia kobiety, która stworzyła nowy kierunek w pedagogice dziecięcej. Snuje opowieść o latach edukacji, naznaczonych trudnościami związanymi z faktem, że Maria Montessori była wówczas jedyną kobietą z tytułem lekarskim w Rzymie. Dowiadujemy się o bolesnych doświadczeniach skrywanego macierzyństwa; o budzącym się feminizmie, poczuciu sprawiedliwości społecznej i świadomości nowej roli kobiety. Śledzimy, jak rodził się innowacyjny projekt pedagogiczny, oparty na podkreślaniu zasobów i wolności dziecka Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii, Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4935021/maria-montessori-historia-aktualna]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3 - 37
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again