Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(432)
Forma i typ
Książki
(415)
Poradniki i przewodniki
(147)
Publikacje naukowe
(45)
Publikacje fachowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Proza
(29)
Publikacje popularnonaukowe
(19)
Audiobooki
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(14)
Poezja
(4)
Gry i zabawki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(308)
tylko na miejscu
(181)
wypożyczone
(68)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(126)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(53)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(30)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(12)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(68)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(63)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(146)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(39)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(8)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(8)
Gordon Thomas (1918-2002)
(7)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(7)
Andruszko Robert (tłumacz)
(6)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(6)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(6)
Camarda Sylwia (1983- )
(5)
Faber Adele (1928- )
(5)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(5)
Mazlish Elaine (1925-2017)
(5)
Molicka Maria (1931-2014)
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(4)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(4)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(4)
Makowska Alicja
(4)
Młodnicka-Kornaś Urszula
(4)
Waligóra Agnieszka (ilustratorka)
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Woydyłło Ewa (1939- )
(4)
Bochenek Dorota (1962- )
(3)
Cichy Elżbieta
(3)
Danek Danuta (1938- )
(3)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(3)
Faber Joanna
(3)
Gołota Małgorzata (dziennikarka)
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Kozak Stanisław (psycholog)
(3)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(3)
Kościuk Zbigniew (tłumacz)
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Moskal Maria (tłumaczka)
(3)
Odowska-Szlachcic Bożena
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Rebar Sarah
(3)
Siegel Daniel J. (1957- )
(3)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(3)
Snel Eline (1954- )
(3)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(3)
Stein Agnieszka
(3)
Szczerbaty Joanna (psycholożka)
(3)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(3)
Zawadzka Dorota (1962- )
(3)
Zubrzycka Elżbieta (1954-)
(3)
Armstrong Nicky
(2)
Bajko Małgorzata
(2)
Berger Dorita S
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Bobrowski Hubert (historyk)
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Brudzewski Julian (1957- )
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czechowska Anna (tłumaczka)
(2)
Dayton Tian (1950- )
(2)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Debesse Maurice (1903-1998)
(2)
Delahooke Mona (psycholożka)
(2)
Dobson James C. (1936- )
(2)
Domańska Joanna (1970- )
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(2)
Fedan Natalia
(2)
Gajda Jolanta (psychologia)
(2)
Geisler Dagmar (1958- )
(2)
Gibson Lindsay C
(2)
Grabka Robert Ireneusz
(2)
Greene Ross W
(2)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Guz Sabina
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata (tłumaczka)
(2)
Hawn Goldie (1945- )
(2)
Holden Wendy (1961- )
(2)
Holtz Paulina (1977- )
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena (tłumaczka)
(2)
Juul Jesper (1948-2019)
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kalinowski Kasper (tłumacz)
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Klimowa Maria
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Korzeniewska Justyna
(2)
Kukołowicz Teresa (1925-2014)
(2)
Kulik Adam (1912-1971)
(2)
Lipa Michał (tłumacz)
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(126)
2010 - 2019
(180)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(19)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(15)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(240)
1901-2000
(33)
1945-1989
(17)
1989-2000
(12)
1918-1939
(4)
Kraj wydania
Polska
(429)
Język
polski
(427)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Rodzice
(96)
Dzieci
(54)
6-8 lat
(44)
0-5 lat
(24)
9-13 lat
(23)
Nauczyciele
(22)
Pedagodzy
(13)
Psycholodzy
(12)
Terapeuci
(7)
Młodzież
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Studenci
(4)
Logopedzi
(3)
14-17 lat
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Chorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele i wychowawcy
(1)
Nauczyciele wychowawcy
(1)
Ojcowie
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(30)
Literatura angielska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Lietartura polska
(1)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura brazylijska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatury europejskie
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(197)
Wychowanie w rodzinie
(141)
Dzieci
(98)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(75)
Uczucia
(26)
Dziecko autystyczne
(22)
Wychowanie
(22)
Relacje międzyludzkie
(21)
Młodzież
(19)
Autyzm
(18)
Metody wychowawcze
(16)
Psychologia wychowawcza
(16)
Rodzice
(16)
Rodzina
(15)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Rodzicielstwo
(13)
Lęk
(12)
Metoda Montessori
(12)
Psychologia młodzieży
(12)
Psychologia
(11)
Psychologia rozwojowa
(11)
Psychoterapia
(11)
Bajkoterapia
(9)
Dziecko niedostosowane społecznie
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(9)
Uwaga (psychologia)
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zespół ADHD
(9)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(8)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Psychologia rodziny
(8)
Stres
(8)
Dziecko z ADHD
(7)
Macierzyństwo
(7)
Metody nauczania
(7)
Osobowość
(7)
Samodzielność (psychologia)
(7)
Terapia zabawą
(7)
Agresywność
(6)
Alkoholizm w rodzinie
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Gniew
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Internet
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Techniki samopomocy
(6)
Uczniowie
(6)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Media społecznościowe
(5)
Mindfulness
(5)
Nauczanie
(5)
Niemowlę
(5)
Przyjaźń
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzina dysfunkcyjna
(5)
Rozwód
(5)
Trudne sytuacje życiowe
(5)
Uczenie się
(5)
Więź rodzinna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Zachowania samobójcze
(5)
Dorośli
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Mutyzm
(4)
Myślenie
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Odporność psychiczna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Samokontrola
(4)
Techniki relaksacyjne
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Autodestruktywność
(3)
Badanie psychologiczne
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dyscyplina (socjologia)
(3)
Dziecko z depresją
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Higiena
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kreatywność
(3)
Leczenie
(3)
Matki i córki
(3)
Miłość
(3)
Montessori, Maria (1870-1952)
(3)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(4)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Brazylia
(1)
Holandia
(1)
Nil (rzeka)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(160)
Opracowanie
(30)
Poradnik dla rodziców
(26)
Opowiadania i nowele
(25)
Wydawnictwa popularne
(25)
Publikacje dla dzieci
(19)
Audiobooki
(17)
Dokumenty dźwiękowe
(17)
Praca zbiorowa
(11)
Publikacja bogato ilustrowana
(11)
Literatura dla dzieci
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Podręcznik
(9)
Podręcznik akademicki
(7)
Broszura
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Monografia
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Książka do wypełniania
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Film
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Wiersze
(3)
Antologia
(2)
Bajka i baśń
(2)
Biografia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry planszowe
(2)
Książka-zabawka
(2)
Książki dla małych dzieci
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Publicystyka polska
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Reportaż
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Cytaty
(1)
Dialog
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Opowiadania dla dzieci
(1)
Poradniki
(1)
Powieść młodzieżowa
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Program radiowy
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wykłady
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(231)
Edukacja i pedagogika
(84)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(48)
Medycyna i zdrowie
(43)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Religia i duchowość
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Edukacja i Pedagogika
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
432 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Jestem obok i wspieram.
Jednym z najtrudniejszych problemów, z jakimi borykają się dziewczynki, to bycie obiektem lub świadkiem nękania rówieśniczego. ANTY-bullyingowa książka dla dziewczyn to wyjątkowy, praktyczny przewodnik, który pomoże dziewczętom odzyskać głos i skutecznie sprzeciwić się prześladowaniu, niezależnie od tego, czy doświadczają go osobiście, czy dotyka ono ich przyjaciół. W książce omawiane są tematy związane z zastraszaniem między dziewczynami, znajdują się tu również ćwiczenia oraz praktyczne wskazówki, które pokazują, jak zwiększyć pewność siebie, radzić sobie z zastraszaniem i być bardziej empatycznym wobec innych. [Dobra Literatura, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche)
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potrafią utrzymać porządku w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do rozwiązywania konfliktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki „Zdolne, ale rozkojarzone” – poradnika pomagającego rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci – wracają z publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich słabych i mocnych stron. Książka Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone pomaga również zrozumieć fizjologię dorastających dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zredefiniować relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość. Zawarte w publikacji definicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-152.92/regał 8 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Rodzice DDA [Dokument dźwiękowy] : mój dom będzie inny : refleksje z terapii / Joanna Szczerbaty. - Kraków : Mando Inside : Wydawnicwo WAM - Studo Inigo, [2024]. - 1 płyta audio (CD-MP3) (4 godz. 06 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 4 godz. 06 min
Jakże często osoby, które wyrastały w alkoholowej, dysfunkcyjnej rodzinie obiecują sobie, że ich dom będzie zupełnie inny. Mają w sobie olbrzymie pragnienie, by nie powtarzać błędu rodziców. „Przecież nie jestem moją matką, nie jestem moim ojcem”. Obiecują sobie, że to dzieci a nie alkohol będą w centrum ich uwagi, że zamiast kłótni pojawi się rozmowa, a frustra­cję zastąpi otwartość i bliskość. I… zwykle nie wychodzi. Jaki ciężar niesie na swoich barkach DDA? Czy można go zrzucić i zacząć żyć po swojemu? Dlaczego wbrew naszej woli stajemy się odbiciem rodziców? Czy wystarczy samemu nie pić, by zatrzymać przekaz alkoholowej traumy? Czy wyprowadzka z domu pozwala uwolnić się od toksycznej przeszłości? Nikt nie przeżyje życia za ciebie. Nikt prócz ciebie nie zmierzy się z twoją prze­szłością i nikt poza tobą nie zbuduje twojej przyszłości. Jeśli chcesz troszczyć się o innych, wpierw zaopiekuj się sobą. Zobaczysz, jak wiele to zmieni. Praca nad sobą może przypominać łapanie oddechu, bo to, co nagromadzone w środku, zwyczajnie dusi. Zacznij oddychać pełną piersią. To jest możliwe. Moja matka wciąż za coś przepraszała, i ja zaczęłam robić to samo. Wpada­łam w rolę ofiary przy każdej okazji. Nie potrafiłam niczego doprowadzić do końca. Z tego wszystkiego mój syn stał się moim agresorem. Taka wiecznie nieszczęśliwa matka naprawdę potrafi wykończyć. [https://platon.com.pl/pl/cd-mp3-rodzice-dda-moj-dom-bedzie-inny-refleksje-z-terapii/produkt-1146450373]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy. Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy jesteś wśród tych z pochyloną głową: w pociągu, samochodzie, pracy i domu, podczas seksu i jedzenia? Czy zawładnął Tobą mały świecący prostokąt? Czy przeczuwasz, że przestałeś być dzięki temu smart? Czy martwisz się, że Twoje dzieci spędzają zbyt dużo czasu online? Czy kojarzysz jeszcze pojęcie ,,offline"? Czy przeczuwasz, że Twój awatar ma niewiele wspólnego z Tobą? Czy szczerze możesz powiedzieć: ,,Lubię to!"? Czy Twoje ciało podlega... gramifikacji? Czy potrafisz określić granice swojej intymności w cyfrowym świecie? Zostaw telefon, wyłącz laptopa i zrób cokolwiek, co nie wymaga połączenia z internetem. Czas to nasz najcenniejszy zasób. Możesz nauczyć się wykorzystywać rzeczywistość online do poprawy jakości życia offline. Zrozum cyfrowe dzieciństwo swojego dziecka. Może pora wyjść z sieci informacji, które nas osaczają? Zamiast podłączać się do smartfona, można podłączać się do siebie samego. Prostokąt, który właśnie trzymasz w rękach, pomoże Ci w tym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia)
Na okładce i stronie redakcyjnej: nowe wydanie.
Zawiera aneks.
Pierwsza książka, którą powinieneś przeczytać, gdy u twojego dziecko zdiagnozowano autyzm. Pełna przenikliwych spostrzeżeń, współczucia i humoru, ponadczasowa książka opisująca „dziesięć rzeczy”, które pomagają zrozumieć - nie zdefiniować - dzieci z autyzmem. W odróżnieniu od innych publikacji na temat autyzmu pozwala spojrzeć na świat oczami dziecka, usłyszeć jego głos, który w narastającej wokół autyzmu wrzawie często bywa niesłyszany. Publikacja Ellen Notbohm powinna się stać obowiązkową lekturą wszystkich rodziców, krewnych, pracowników społecznych, nauczycieli oraz terapeutów dzieci z autyzmem. [www.empik.com, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dotyczący uzależnienia od internetu i telefonu komórkowego kierowany do rodziców dzieci i młodzieży. Internet jest jak złota rybka - zdolna spełnić każde nasze marzenie, ale również może ściągnąć użytkownika na dno, do szamba zagrożeń. Poradnik skupia się na problemie uzależnienia od smartfonów i internetu. W książce znajdziemy informacje, jak diagnozować takie uzależnienie, jakie są pozytywne i negatywne strony korzystania z internetu, co należy do największych zagrożeń sieci, jakie są konsekwencje uzależnienia i jego pierwsze objawy. Konkretne wskazówki krok po kroku wyjaśniają, jak sobie z takim uzależnieniem radzić. Krzysztof Piersa jest autorem trzech książek i terapeutą uzależnień. Prowadzi kanał na Youtube i spotyka się z młodzieżą oraz dorosłymi borykającymi się z uzależnieniami. [Wydawnictwo Jaguar, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Utrata dziecka nienarodzonego to jedno z najtrudniejszych przeżyć, jakie może spotkać rodziców. Często oprócz bólu związanego ze stratą kogoś, kogo już zdążyli pokochać, doświadczają braku zrozumienia. Nieraz brakuje im wsparcia najbliższych, a także osób, które powinny udzielić im fachowej opieki medycznej i duszpasterskiej – personelu szpitalnego oraz księży. Książka jest przeznaczona zarówno dla osób po stracie, jak i dla tych, którzy pomagają im przebyć to trudne doświadczenie. Stanowi połączenie świadectw rodziców oraz głosów specjalistów w dziedzinie teologii, psychologii i prawa. Przełamują oni tabu panujące wokół tematu utraty dziecka i odpowiadają m.in. na takie pytania: W jaki sposób przywrócić nadzieję rodzicom po stracie i jak z nimi dobrze rozmawiać? Jak towarzyszyć im w żałobie? Do jakich miejsc oferujących profesjonalną pomoc psychologiczną można ich kierować? Jak zgodnie z prawem powinna wyglądać opieka szpitalna nad matką? Jak wyglądają procedury konieczne do uzyskania prawa do urlopu i zasiłku? Jak według przepisów liturgicznych powinien wyglądać pochówek dziecka utraconego? W książce znajdują się rozmowy z: ks. Krzysztofem Porosło, Joanną Piątek-Perlak, Katarzyną Łodygowską (matkaprawnik.pl), Mają Komasińską-Moller (chrzescijanskamama.pl) oraz Agnieszką i Ksawerym. [https://wydawnictwowam.pl/prod.zycie-ze-strata.22800.htm?sku=85033]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
#Mamawdomu czyli Poradnik dla kreatywnych rodziców / Sylwia Błaszczak. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 102 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Sensus)
Sylwia Błaszczak jest mamą kreatywną. Ma 1001 pomysłów na spędzenie z dzieckiem czasu w domu i poza nim. Za pośrednictwem tej narzędziowej książki dzieli się swoimi sposobami, podając gotowe instrukcje a to własnoręcznego wykonania ozdób bożonarodzeniowych i wielkanocnych, a to prezentów dla bliskich oraz przyjaciół. Proponuje, by zamiast kupować w sklepie gotowe gry, zrobić je samemu, ręka w rękę z dzieckiem. Podaje sprawdzone, powszechnie dostępne sposoby na zabawy na dworze oraz w domu. Podpowiada, jak zainspirować dziecko, by mały miś-nudzimiś przeistoczył się w młodego i bardzo zaangażowanego artystę. [www.gandalf.com.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 74 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej. [www.merlin.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakodowany kosmos [Gra na kodowanie ]/ pomysł gry Hubert Bobrowski ; ilustracje Adam Pękalski ; projekt Anna Wielbut. - Warszawa : Edgard, 2022. - 1 pudełko : karton, drewno, ilustracje kolorowe ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 8+)
Druga część serii gier o kodowaniu od Kapitana Nauki.
Gra prowadza dziecko w podstawy programowania, równoległe zapewniając mu wspaniałą kosmiczną przygodę. Gra wprowadza najmłodszych do świata algorytmów bez użycia komputera. W trakcie rozgrywki dzieci uczą się tworzenia poleceń w języku programowania. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne i orientację przestrzenną. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań - omijając kosmiczne przeszkody, blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy.
Zakodowany kosmos wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy.
Gra rozwija umiejętności kodowania (podstawy programowania i tworzenia algorytmów), orientację przestrzenną, myślenie logiczne, koncentrację, wytrwałość i cierpliwość w oczekiwaniu na swój ruch.
Zawartość pudełka: plansza z panelem kodowania, 72 żetony kodowania i poderóży, 4 statki kosmiczne, 4 rakiety, (pionki), instrukcja.
Czas gry: 20-45 min
Ilość graczy: 2-4
Gra na kodowanie „Zakodowany kosmos” (8+) to kosmiczna podróż, w której gracze wcielają się w role nawigatorów statków kosmicznych i z pomocą kodowania układają trasy, by opanować międzygwiezdne bazy. Wykonując misję, uczą się podstaw programowania, tworząc instrukcje warunkowania i sekwencje. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Doskonalą również myślenie strategiczne, omijając kosmiczne przeszkody oraz blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy. [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-kosmos-kapitan-nauka/produkt-851471215]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 242/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Stosowana analiza zachowania.
Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna. Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy. Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która – działając na wielu poziomach – pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań. Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzieci w spektrum autyzmu oraz ich opiekunowie mierzą się z wieloma wyzwaniami. Ta książka niesie wielką nadzieję na skuteczne stawienie im czoła. Dzięki niej opiekun może przygotować się do wspierania dziecka w osiąganiu kolejnych kamieni milowych rozwoju w środowisku domowym. Przystępnie opisane ćwiczenia, oparte na zasadach stosowanej analizy zachowania, pomagają budować wewnętrzną motywację dziecka, która jest kluczowa dla rozwijania umiejętności wymagających szczególnej stymulacji. A wszystko po to, by dziecko mogło korzystać z tego, co oferuje mu świat, i dbać o zaspokajanie swoich potrzeb. Emilia Wojewódzka psycholog, terapeuta behawioralny, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Centrum Dziecięcej Terapii [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Codziennie każdy z nas, niezależnie od wieku, spędza wiele czasu w Internecie. Młodzi ludzie dużo szybciej i sprawniej w nim buszują, a my – rodzice, nauczyciele i opiekunowie – potrzebujemy narzędzi, by mądrze im towarzyszyć, dostrzegać ewentualne zagrożenia i szybko działać. Jak reagować na cyberprzemoc – niezależnie od tego, czy jesteśmy jej świadkami, ofiarami czy… rodzicami jej twórców? Gdzie szukać dobrych i rzetelnych informacji na temat otaczającego nas świata i w jaki sposób unikać fake newsów? Jak zadbać o to, by maksymalnie ograniczać dostęp do pornografii, pedofilii, ruchów pro-ana i wszelkich oszustw? Dzieci i nastolatki bardziej ufają internetowi niż dorosłym i to w sieci szukają informacji na temat otaczającego ich świata. Ten poradnik pomoże choć trochę zmienić tę tendencję. Znajdziesz w nim dużą dawkę wiedzy, wiele ciekawych profili, linków i rad, dzięki którym pokierujesz aktywnością dziecka online.[www.swiatksiazki.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Mądrego Dziecka)
(Chcę Wiedzieć!)
Zapraszamy do niezwykłej szkoły! Poznajcie jej uczniów i przekonajcie się, że nie ma dwóch takich samych dzieci - każdy jest wyjątkowy! Inaczej wyglądamy, mamy różne upodobania, zdolności i charaktery. Jedni są mniej sprawni, inni wolniej się uczą, jeszcze inni pochodzą z odległych stron, ubierają się inaczej lub mówią z akcentem. „Pięknie się różnimy” to kolejna pozycji twórców bestselerowej książki „Tu jest nasz dom”. W poprzedniej autorzy pokazywali, jak żyją ludzie z różnych stron świata, oswajając czytelników z różnymi kulturami i modelami życia. Tym razem celebrują różnice w ramach jednej społeczności, na przykładzie jednej szkoły. Prezentują różne płcie, modele rodzin, kultury i wierzenia. Uświadamiają, że świat jest wspaniale urozmaicony właśnie dzięki temu, że pięknie się różnimy, choć mamy ze sobą wiele wspólnego - odczuwamy podobne emocje i często lubimy te same rzeczy. Książka „Pięknie się różnimy” uczy, na czym polega niepełnosprawność fizyczna i intelektualna, pomaga też zwalczać szkodliwe stereotypy, m.in. dotyczące ról społecznych czy podziałów na „chłopięce” i „dziewczęce”. Uświadamia, że rodziną można być na wiele sposobów – ważne, by czuć się kochanym i otoczonym opieką. Niesie ze sobą też ważne przesłanie: nie zawsze się ze sobą dogadujemy, a odmienne zdania są nieuniknione, gdy przebywa się blisko innych osób. Ważne, by się szanować, traktować innych miło, a różnice wykorzystać do tego, by nauczyć się czegoś od siebie nawzajem. [HarperCollins Polska, 2022].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - 144 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Zawiera aneks.
Monografia adresowana jest - jako pomoc i inspiracja - do dyrektorów szkół, kadry nauczycieli i specjalistów, pracowników kuratoriów oświaty, organów prowadzących, jak również rodziców dzieci i młodzieży z autyzmem oraz wszystkich zainteresowanych problematyką rozwoju potencjału uczniów z autyzmem w procesie edukacji. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 4+)
Na opakowaniu: kodowanie, myslenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zwartość pudełka: plansza, 35 kart, 28 etonów ze skarbami, 4 żetony z czarodziejem i duchem ; instrukcję w języku polskim i ukraińskim.
Czas gry: 15-20 min
Dla 1 i więcej graczy
Gra kooperacyjna „Zakodowany zamek” ( 4–8 lat) wprowadza dzieci w podstawy programowania bez użycia komputera. Dzięki układaniu odpowiednich sekwencji kart, które prowadzą czarodzieja do poszukiwanych skarbów, dzieci uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów oraz algorytmów, czyli powtarzalnych sekwencji. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Podczas gry doskonalą również kompetencje społeczne i zdolność współpracy, by osiągnąć wspólny cel, czyli opracować strategię zebrania trofeów, zanim zrobi to duch. Trening myślenia logicznego i kreatywności Oryginalna gra kooperacyjna o interesującej fabule i intrygującej szacie graficznej, wprowadzająca w podstawy programowania oraz tworzenia algorytmów. Podczas nabywania umiejętności kodowania gracze współpracują ze sobą, doskonaląc kompetencje społeczne i cyfrowe – kluczowe w nowym społeczeństwie informacyjnym. Wartościowa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji początkowej oraz emocjonująca gra rodzinna o walorach integrujących. dr Aleksandra Szyller, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca akademicki na Wydziale Pedagogicznym UW, prowadząca szkolenia dla nauczycieli Gra „Zakodowany zamek” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, integrujące nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę w celu rozwijania umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz współpracy. Zamiast strategii opartych na pamięciowym przyswajaniu informacji gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu pomysłowości, efektywnego myślenia i potrzeby eksperymentowania, co wyzwala ich naturalną kreatywność. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Barwne ilustracje Justyny Hołubowskiej-Chrząszczak przyciągają uwagę atrakcyjnością szczegółów i zachęcają do zabawy w kodowanie. Plansza, karty i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-zamek-kapitan-nauka/produkt-670422613]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 243/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; 252)
Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielość dyskursów, występowanie zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno-kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe – społeczne, środowiskowe, kulturowe – zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii Autorka podejmuje próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego; ukazania, na ile dziecięcy „świat” ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno-empiryczny, przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy. W warstwie empirycznej skupiono się na eksplikacji właściwości stresu dziecięcego, aktywności dzieci w sytuacjach stresowych, podjęto również problem wspierania dzieci w sytuacjach stresowych. W prezentowanej monografii nakreślony „obraz” stresu dziecięcego pokazuje m.in., iż przenika on życie dzieci, towarzyszy ich codziennym sytuacjom w różnych obszarach egzystencji. Intensywność przeżywania sytuacji stresowych przez dzieci świadczy, iż są to niezmiernie trudne dla nich sytuacje, a przyczyny je wyzwalające bardzo dla nich ważne. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą. Zdolna budzić najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę, była w swoich czasach przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek, a jeszcze dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje. Grazia Honegger Fresco z wrażliwością i wyczuciem opisuje poszczególne etapy życia kobiety, która stworzyła nowy kierunek w pedagogice dziecięcej. Snuje opowieść o latach edukacji, naznaczonych trudnościami związanymi z faktem, że Maria Montessori była wówczas jedyną kobietą z tytułem lekarskim w Rzymie. Dowiadujemy się o bolesnych doświadczeniach skrywanego macierzyństwa; o budzącym się feminizmie, poczuciu sprawiedliwości społecznej i świadomości nowej roli kobiety. Śledzimy, jak rodził się innowacyjny projekt pedagogiczny, oparty na podkreślaniu zasobów i wolności dziecka Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii, Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4935021/maria-montessori-historia-aktualna]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka autorstwa Sandry Tucker zawiera ćwiczenia, które w przejrzysty sposób pokazują, że autyzm dotyczy całej rodziny, nie tylko osoby, u której go zdiagnozowano. Napisane prostym językiem wskazówki oraz interaktywne zadania pomogą neurotypowemu dziecku: zrozumieć autystycznego członka rodziny, zwłaszcza jego potrzeby sensoryczne i sposób myślenia poprawić swoje relacje z rodzeństwem nauczyć się lepiej wyrażać własne emocje i myśli udzielić bratu lub siostrze z autyzmem mądrego wsparcia, gdy będzie to potrzebne (np. w szkole lub grupie rówieśniczej). Proponowane zadania pobudzą kreatywność dziecka. Może je ono uzupełniać, korzystając z różnorodnych technik: pisząc, rysując albo naklejając wycinanki. Może to zrobić samodzielnie lub wspólnie z rodzicami. To znakomita propozycja dla czytelników i czytelniczek w wieku od 8 do 12 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej