Metody nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(56)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(5)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(39)
dostępne
(26)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(11)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(5)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(6)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(4)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(34)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(5)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Szuścik Urszula
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(5)
Buzan Tony (1942-2019)
(3)
Zarzycki Piotr (matematyka)
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Babiaková Simoneta
(1)
Bednarz Marzena
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937-)
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Blachowski Wiktor
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borkowski Łukasz (tłumacz)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Burdowicz-Nowicka Maria (1929-2014)
(1)
Camarda Sylwia (1983- )
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cohen Louis (1928- )
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Dobrakowska Anetta
(1)
Dryden Gordon
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Green Rebecca (ilustratorka)
(1)
Griffiths Chris
(1)
Hale James Graham
(1)
Harmin Merrill (psycholog)
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Honegger Fresco Grazia (pedagog)
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Just Monika
(1)
Jóźwiak Bożena (tłumaczka)
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Korzon Aniela (1932- )
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Krefft Anna
(1)
Krysa Wiesława
(1)
Kupaj Lilianna (couch)
(1)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Ludkiewicz Eliza
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Manakker Van de
(1)
Mangrum II Charles T
(1)
Manion Lawrence (pedagogika)
(1)
Manthey Elżbieta
(1)
Mendel Maria
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miłosz Angelika
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Morrison Keith (pedagogika)
(1)
Musiał Wojciech (tłumacz)
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okoniewska Małgorzata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opaczewski Zbigniew
(1)
Opala-Wnuk Koryna (teatrolog)
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Pfiffner Linda Jo
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(1)
Piotrowska Magdalena (1978- )
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Rasfeld Margret (1951- )
(1)
Ripp Pernille
(1)
Rozmus Andrzej (socjolog)
(1)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(1)
Sarosy Joseph (bloger)
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Stachura Artur
(1)
Steiner Rudolf (1861-1925)
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Stryjkowski Wacław
(1)
Strzelczak Elżbieta
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szaniawski Ignacy (1909-1983)
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Szczepańska Lidia
(1)
Sławińska Kamilla (1972- )
(1)
Słysz Magdalena (tłumaczka)
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Teusz Grażyna
(1)
Tomaszewska-Antoniewicz Agata (tłumaczka)
(1)
Vos Jeannette
(1)
Walota-Czekaj Grażyna
(1)
West Silke Rose (pedagog)
(1)
Winiarczyk Adam
(1)
Witek Anna (pedagogika)
(1)
Woźniak Joanna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(56)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Rodzice
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Kobieta
(3525)
Przyjaźń
(2381)
II wojna światowa (1939-1945)
(2110)
Rodzina
(2101)
Miłość
(1856)
Metody nauczania
(-)
Tajemnica
(1699)
Zwierzęta
(1359)
Relacje międzyludzkie
(1307)
Śledztwo i dochodzenie
(1243)
Dzieci
(1045)
Zabójstwo
(1020)
Pisarze polscy
(1008)
Nastolatki
(916)
Rodzeństwo
(864)
Uczucia
(857)
Dziewczęta
(855)
Magia
(846)
Życie codzienne
(793)
Psy
(720)
Sekrety rodzinne
(718)
Uczniowie
(709)
Małżeństwo
(700)
Policjanci
(697)
Boże Narodzenie
(661)
Żydzi
(659)
Polacy za granicą
(646)
Ludzie a zwierzęta
(601)
Język polski
(561)
Władcy
(561)
Trudne sytuacje życiowe
(556)
Osoby zaginione
(554)
Wakacje
(502)
Relacja romantyczna
(488)
Wybory życiowe
(482)
Koty
(469)
Podróże
(467)
Uprowadzenie
(451)
Kultura
(446)
Chłopcy
(444)
Arystokracja
(433)
Matki i córki
(423)
Polityka międzynarodowa
(411)
Przestępczość zorganizowana
(411)
Wychowanie w rodzinie
(397)
Poszukiwania zaginionych
(387)
Dziadkowie i wnuki
(384)
Aktorzy polscy
(370)
Prywatni detektywi
(359)
Zakochanie
(344)
Zdrowe odżywianie
(343)
Dziennikarze
(341)
Ojcowie i córki
(340)
Katolicyzm
(339)
Pisarze
(336)
Wsie
(335)
Zemsta
(332)
Polityka
(328)
Polityka wewnętrzna
(327)
Duchowieństwo katolickie
(326)
Seryjni zabójcy
(326)
Regionalizm
(320)
Mężczyzna
(310)
Filozofia
(303)
Wojsko
(300)
Dojrzewanie
(295)
Samorealizacja
(294)
Zabawa
(289)
Lekarze
(288)
Szlachta
(282)
Szkoły
(275)
Holokaust
(272)
Obyczaje i zwyczaje
(272)
Samotność
(272)
Historia
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(266)
Zamki i pałace
(266)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Pomaganie
(263)
Walka dobra ze złem
(262)
PRL
(261)
Władza
(261)
Ludzie bogaci
(258)
Źródła historyczne
(257)
Przyroda
(254)
Spisek
(254)
Kradzież
(253)
Zabójstwo seryjne
(253)
Kościół katolicki
(252)
Wojna
(247)
Śmierć
(246)
Las
(245)
Nauka
(245)
Zarządzanie
(245)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Tematy i motywy
(236)
Sieroty
(234)
Wychowanie
(234)
Czarownice i czarownicy
(233)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Gry i zabawy
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Sztuka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Psychologia
(7)
Matematyka
(5)
Historia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Wydanie 5. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 90, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Książka powstała w wyniku doświadczeń Autorki, która jest matką chłopca z zespołem Aspergera oraz terapeutą dzieci z zaburzeniami rozwoju. Jej celem jest pomoc w zrozumieniu specyfiki funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera, a także zaprezentowanie metod pracy i terapii, które można zastosować w szkole. Autorka opisuje symptomy zaburzenia i etapy diagnozy. Omawia najczęstsze problemy, które napotyka w szkole dziecko z zespołem Aspergera. Autorka przedstawia sposób myślenia i funkcjonowania takiego ucznia, aby pomóc nauczycielowi zrozumieć jego świat. Jest to podwójnie trudne, gdyż dziecko rozpoczyna nowy etap w swoim życiu (nowe środowisko, nowe wyzwania, obowiązki), a często też dopiero dowiaduje się o przyczynie swojej inności (w wielu wypadkach dopiero w szkole trudności dziecka są diagnozowane jako zespół Aspergera) i musi nauczyć się z nią żyć. [https://harmonia.edu.pl/pl/product/zrozumiec-swiat-ucznia-z-zespolem-aspergera]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Wydanie 4. - Łódź : JK-Wydawnictwo Aha!, 2015. - 248 strony, [8] stron tablic kolorowych : ilustracje ; 21 cm.
U góry okł.: Jeśli nauczysz się szybko przyswajać istotne informacje z podręczników, kodeksów, ustaw, tekstów fachowych czy źródeł internetowych, zaoszczędzisz czas i będziesz je lepiej pamietał!.
Prędkość czytania można podwoić a nawet potroić! W zasięgu większości ludzi jest czytanie 1000 słów na minutę! Dzięki kursowi przedstawionemu w tej książce można zwielokrotnić prędkość czytania, przy jednoczesnym zwiększeniu chłonności umysłu na zapamiętywanie istotnych informacji. Poznanie cudownych możliwości wzroku i zdumiewającej pojemności mózgu pozwala nie tylko zwiększyć prędkość czytania i zapamiętywania, ale także szybciej i bardziej kreatywnie myśleć, relatywnie łatwo zdawać egzaminy, a w efekcie oszczędzać dni, tygodnie, a nawet miesiące życia. [www.empik.com, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiana! : i co dalej? / Tony Buzan ; [przekł. Wiktor Blachowski]. - Łódź : Wydawnictwo JK, 2008. - 284 s., [8] s. tabl. kolor. : il. ; 24 cm.
(Inteligencja ++)
Zmiany zachodzą w nas i wokół nas nieustannie. Pojawiają się w pracy, szkole, w domu, w naszym zdrowiu i zdrowiu najbliższych, relacjach z żoną, mężem, dziećmi, szefem, przyjaciółmi, w naszych planach, marzeniach, upodobaniach. Tony Buzan pokazuje w jaki sposób użyć dynamiki przychodzących zmian, tak by płynąć jak surfer, który czerpie siłę z buzującej fali, sam zachowując przy tym stabilność i pożądany kierunek ruchu. [ksiegarnia.pwn.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do nauczania to od dłuższego czasu najważniejszy, standardowy już podręcznik dla studentów i nauczycieli przygotowanych do pracy w szkole. Polskie wydanie oparto na nowym, uzupełnionym i uaktualnionym wydaniu angielskim. Uwzględniono w nim najnowsze tendencje i zmiany w programie nauczania. Książka zawiera także niezbędne narzędzia i instrukcje użyteczne dla studentów w trakcie prawdziwej praktyki w szkole, takie jak np. planowanie lekcji, organizacja zajęć w klasie, badanie struktury klasy, zachowanie uczniów w grupie itp. [Zysk i S-ka, 1999]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Helion Edukacja)
Odkryj świat ukochanej gry Twoich uczniów i wykorzystaj jego potencjał na zajęciach! Gotowe scenariusze zajęć lekcyjnych Kompletny poradnik gracza Nauka przez zabawę Minecraft to kraina, w której ogromna liczba dzieci spędza mnóstwo czasu. Ta gra komputerowa wyróżnia się spośród innych, niezbyt wymagających intelektualnie gier — otóż w Minecrafcie to użytkownik decyduje o kierunku rozwoju akcji, a jego wybory determinują przebieg gry. Gracz musi się tu wykazać najróżniejszymi umiejętnościami i kompetencjami: od przewidywania konsekwencji swoich posunięć i szacowania ryzyka, przez zdobywanie potrzebnych zasobów, aż po przeliczanie parametrów do konstruowania narzędzi czy całych budynków. Te właściwości gry oraz jej popularność już jakiś czas temu zainteresowały pedagogów, którzy zaczęli używać Minecrafta w ramach nauczania wielu przedmiotów szkolnych. Jeśli Twoi uczniowie też uwielbiają tę grę, możesz podsunąć im fantastyczny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Niezależnie od tego, czy chcesz przekazać im wiedzę z matematyki, techniki, polskiego czy biologii, Minecraft wraz rozszerzeniami dostępnymi w internecie z pewnością Ci w tym pomoże. Sprawdź, jak realizować z jej pomocą podstawę programową. Zorientuj się w możliwościach, technikach i trikach tego niebanalnego świata. Zobacz, jak działa platforma MinecraftEDU, i przestudiuj gotowe scenariusze lekcji. A potem — baw się tak dobrze jak Twoi uczniowie! [Helion, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data wydania wg: http://merlin.pl/, na s. red.: cop.: 2003.
Na okł.: "Chcesz myśleć sprawniej niż inni?".
Chcesz myśleć sprawniej niż inni? Będziesz zaskoczony, jak bardzo można ulepszyć funkcjonowanie mózgu i jak wiele osiągnąć dzięki nowym technikom pracy umysłowej. Autorzy postanowili połączyć swe siły w pracy nad tą wyjątkową książką. Rewolucja w uczeniu okazała się strzałem w dziesiątkę. Okrzyknięta światowym bestsellerem, przełamuje obiegowe poglądy na temat granic zdolności poznawczych człowieka. To, co dawniej wydawało się niewykonalne - jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc - dziś okazuje się możliwe. Co więcej, mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji. Jak sprostać wymaganiom współczesnych nauczycieli i pracodawców? Myśleć szybciej i sprawniej? Z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy, prędko opanowywać języki obce, poradzić sobie z każdym wyzwaniem? Przeczytaj tę książkę! Już miliony ludzi korzystają z zawartych w niej rad, a ich liczba wzrasta z każdym dniem. [merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37, MgC-5457 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W aneksie: przykłady opracowań wykonanych przez studentów UAM w Poznaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-26254, W-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Akademii SUS)
Jak motywować uczniów do nauki? Poradnik przeznaczony dla wszystkich nauczycieli niezależnie od wykładanego przedmiotu i poziomu szkoły, w której uczą. Zawiera praktyczne porady, jak budować w klasie atmosferę sprzyjającą uczeniu się. Dzięki proponowanym technikom nauczania nauczyciel może zmienić swoją pozycję w klasie z osoby przekazującej wiadomości na sojusznika ucznia, wspierającego go w procesie uczenia się. Publikacja ilustrowana jest przykładami z pracy polskich nauczycieli – uczestników internetowej Akademii „Szkoły uczącej się”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą. Zdolna budzić najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę, była w swoich czasach przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek, a jeszcze dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje. Grazia Honegger Fresco z wrażliwością i wyczuciem opisuje poszczególne etapy życia kobiety, która stworzyła nowy kierunek w pedagogice dziecięcej. Snuje opowieść o latach edukacji, naznaczonych trudnościami związanymi z faktem, że Maria Montessori była wówczas jedyną kobietą z tytułem lekarskim w Rzymie. Dowiadujemy się o bolesnych doświadczeniach skrywanego macierzyństwa; o budzącym się feminizmie, poczuciu sprawiedliwości społecznej i świadomości nowej roli kobiety. Śledzimy, jak rodził się innowacyjny projekt pedagogiczny, oparty na podkreślaniu zasobów i wolności dziecka Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii, Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4935021/maria-montessori-historia-aktualna]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 1 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Czas trwania: 4 godz. 52 min
Nauka powinna sprawiać taką radość, żeby myśl o zbliżających się wakacjach napawała dzieci smutkiem. Dzieciństwo powinno być tak piękne, żeby przez całe życie każde wspomnienie o nim dodawało nam sił. Książka „Wszystkie dzieci są zdolne” wyjaśnia, dlaczego w obecnym systemie wychowania i edukacji konieczne są radykalne zmiany. Przestarzała koncepcja „różnicowania talentów” nie tylko ma zgubny wpływ na dzieci, lecz także szkodzi całemu społeczeństwu. Powinniśmy zaprzestać wywierania presji na naszych najmłodszych. Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość. Trudno dziś jednoznacznie stwierdzić, jaki potencjał nosiliśmy w sobie w dzieciństwie, o czym marzyliśmy najbardziej, do czego potrafiliśmy się zapalić, co nas napędzało i w czym byliśmy szczególnie uzdolnieni. Kto z nas zadaje sobie czasem pytanie, które z jego talentów nie miały okazji się rozwinąć? A czy mamy świadomość tego, jakie zdolności drzemią w naszych dzieciach? Co robią naprawdę dobrze, a czego nie potrafią?[www.virtualo.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM - 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3436, C-373.2 (2 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.2 - 37/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny. [www.impulsoficyna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim czasie wzrasta zainteresowanie wśród pedagogów literaturą zagraniczną i polską dotyczącą neurodydaktyki. Coraz częściej problemy dotyczące metod i form pracy sprzyjających mózgom uczniów w procesie edukacji to tematy szkoleń, seminariów, konferencji i studiów podyplomowych. Jednak w neurodydaktyce pojawia się więcej pytań, niż odpowiedzi. Prezentowana publikacja wpisuje się w klimat odpowiedzi, ale też przez wielu autorów zamieszczonych w niej artykułów stawiane są pytania dotyczące ciekawej i jednocześnie złożonej problematyki dotyczącej plastyczności mózgu. Zasadniczym celem publikacji było przedstawienie wyników badań i dobrych praktyk dotyczących pracy, terapii i rehabilitacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem wiedzy na temat plastyczności mózgu. Publikacja, na którą składa się jedenaście artykułów, została podzielona na trzy zasadnicze części. Pierwsza z nich, złożona z dwóch artykułów – autorstwa Renáty Bernátovej i Elżbiety Pędraszewskiej-Iskrzak – dotyczy teoretycznych założeń i praktycznych działań odnoszących się do diagnozowania i terapii dzieci oraz dorosłych z zaburzeniami w uczeniu się i zachowaniu. Druga część zawiera sześć artykułów, których autorami są: Wiesław Sikorski, Jozef Liba, Sławomir Kania, Dariusz Stanuchowski, Karolina Mateja, Irena Koszyk, i traktuje o uczniu neurotypowym w szkole – metodach i formach wspierania i rozwoju. Trzecia część, z artykułami Anny Gołębiowskiej, Kingi Mydlarz oraz Sławomira Śliwy, dotyczy szkoły i nauczyciela w nowej rzeczywistości edukacyjnej. Publikacja jest kolejnym głosem, przyczynkiem w dyskusji nad rolą nurodydaktyki i wiedzy o funkcjonowaniu mózgu w pracy z dziećmi i młodzieżą o określonych trudnościach i dysfunkcjach. Ukazuje, jak ta wiedza służy uczniom uzdolnionym, jak pomaga efektywnie pracować, odpowiadać na potrzeby i odkrywać możliwości wszystkich uczących się. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
W książce szeroko omówiono zagadnienia kompetencji coachingowych, dostosowując je do specyfiki codziennej pracy dydaktycznej nauczyciela. W opracowaniu zawarto m.in.: - nowatorskie sposoby rozwiązywania problemów związanych z dysgrafią, dysortografią, a także trudnymi relacjami nauczyciel-uczeń, - nowy model prowadzenia lekcji 4MAT według Bernice McCarthy, - wskazówki dotyczące rozpoznawania stylów uczenia się, - metodykę i formy udzielania pozytywnej informacji zwrotnej, - gotowe formularze i inne praktyczne narzędzia. Autorki bazują na sytuacji współczesnej szkoły oraz trwających przemianach cywilizacyjnych, a także opierają się na autentycznych zdarzeniach społeczno-edukacyjnych. Prezentują innowacyjne rozwiązania zaimplementowane do zajęć szkolnych, nadające się do bezpośredniego wykorzystania w pracy z uczniami na różnych szczeblach ich edukacji. [www.gandalf.com.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Priorytet współpracy jest zgodny z krytyczno-kreatywną doktryną oświaty i ideą podmiotowego uczestnictwa w edukacji (i jej współtworzenia) dzieci, młodzieży i dorosłych. Można przyjąć, że możliwość dostrzegania wzajemnych zależności buduje w instytucjach edukacyjnych nowego ducha, który zachęca członków społeczności do realizacji wspólnych planów, rozważnego i pokojowego rozwiązywania nieuniknionych często konfliktów. Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że współpraca stanowi dla współczesnej szkoły nowy imperatyw - lepszego rozumienia innych, lepszego rozumienia świata, konieczność wzajemnego zrozumienia, pokojowej wymiany idei, czy wręcz jedności. Autorki [...] mają pełną świadomość, że osiągnięcie takiego stanu jest możliwe, jeśli się będzie łączyć umacnianie odpowiedzialności osobistej z kształtowaniem zbiorowego losu w codziennych sytuacjach edukacyjnych. W tym przypadku zgromadzone teksty są wyrazem namysłu nie tylko nad uwarunkowaniami współpracy w zespole, przebiegiem w gruncie rzeczy skomplikowanych procesów interpersonalnych, lecz także wskazują na możliwości ich doskonalenia, czym wpisują się w aktualny dyskurs oświatowy na temat jakości pracy szkoły. Z recenzji dr hab. Inetty Nowosad, prof. nadzw. UZ [www.wydawnictwoumcs.eu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej