Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(47)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Gry i zabawki
(3)
Audiobooki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(18)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(5)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(6)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(21)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(6)
Autor
Bobrowski Hubert (historyk)
(3)
Wiejak Urszula
(3)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(2)
Pękalski Adam (1975- )
(2)
Płoski Zdzisław (tłumacz)
(2)
Rosłan Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Sawka Krzysztof (tłumacz)
(2)
Sikorski Witold (1950- )
(2)
Turowski Piotr (tłumacz)
(2)
Wojciechowski Adrian
(2)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Baranowski Krzysztof (programista)
(1)
Bem Daniel Józef (1933- )
(1)
Ben-Gan Itzik
(1)
Bielecki Jan (1942-2001)
(1)
Biolik Leszek
(1)
Borkowska Agnieszka (ilustratorka)
(1)
Borkowski Paweł (informatyka)
(1)
Broma Paulina (tłumaczka)
(1)
Cormen Thomas H
(1)
Czechowski Adrian (informatyk)
(1)
Dubrawski Albert Paweł
(1)
Dubrawski Andrzej
(1)
Duck Mike
(1)
Dziubak Tomasz
(1)
Evans Eric (1962- )
(1)
Farley David (1959- )
(1)
Freeman Eric (1965- )
(1)
Frelek Bohdan
(1)
Gee Trisha
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Grzesik Wit (1948- )
(1)
Gutowski Maksymilian (tłumacz)
(1)
Hopgood F. R. A
(1)
Houser Sophie
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Hutt Sarah
(1)
Jagaciak Konrad
(1)
Jurkiewicz Adam
(1)
Kaniewski Damian
(1)
Kietzman Krzysztof (tłumacz)
(1)
Kiszka Piotr
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Langa Sebastian
(1)
Lewandowski Andrzej (informatyk)
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Liukas Linda (1986- )
(1)
Lott Steven F. (informatyk)
(1)
Malska Tamara
(1)
Marston Mick
(1)
Matulewski Jacek (1972- )
(1)
McConnell Steve (1962- )
(1)
Meryk Radosław (tłumacz)
(1)
Niemira Karolina
(1)
Niesłony Piotr
(1)
Nowakowski Zdzisław (1954-2017)
(1)
Petzold Charles (1953- )
(1)
Pełka Piotr (informatyk)
(1)
Pobiega Edyta
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Raczyło Paulina (1987- )
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Rose Daniel E
(1)
Rybiński Kamil Jarosław
(1)
Rzepniewska Magdalena
(1)
Sacha Krzysztof (1951-2019)
(1)
Sapiecha Krzysztof
(1)
Schildt Herbert (1951- )
(1)
Scott Marc
(1)
Senczyk Jaromir
(1)
Sirko Andrzej
(1)
Skiba Robert
(1)
Stepanov Aleksandr A. (1950- )
(1)
Sweigart Al
(1)
Szpoton Rafał
(1)
Tsurumi Andrea (ilustrator)
(1)
Turski Marcin (tłumacz)
(1)
Walczak Krzysztof (informatyk)
(1)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(1)
Wielbut-Łepkowska Anna (1966- )
(1)
Winkowska-Nowak Katarzyna
(1)
Wołczyk Krzysztof
(1)
Włodarz Marek
(1)
Zgud-Sobol Agnieszka
(1)
Zuberek Włodzimierz (tłumacz)
(1)
Śmiałek Michał
(1)
Świć Anna (literatura dla dzieci)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(21)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Dzieci
(11)
6-8 lat
(10)
9-13 lat
(10)
Programiści
(7)
0-5 lat
(4)
Młodzież
(3)
Informatycy
(2)
Inżynierowie
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
14-17 lat
(1)
Architekci
(1)
Dziewczęta
(1)
Elektrycy
(1)
Graficy komputerowi
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Studenci
(1)
Zarządcy nieruchomości
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(3525)
Przyjaźń
(2381)
II wojna światowa (1939-1945)
(2110)
Rodzina
(2101)
Miłość
(1856)
Programowanie (informatyka)
(-)
Tajemnica
(1699)
Zwierzęta
(1359)
Relacje międzyludzkie
(1307)
Śledztwo i dochodzenie
(1243)
Dzieci
(1045)
Zabójstwo
(1020)
Pisarze polscy
(1008)
Nastolatki
(916)
Rodzeństwo
(864)
Uczucia
(857)
Dziewczęta
(855)
Magia
(846)
Życie codzienne
(793)
Psy
(720)
Sekrety rodzinne
(718)
Uczniowie
(709)
Małżeństwo
(700)
Policjanci
(697)
Boże Narodzenie
(661)
Żydzi
(659)
Polacy za granicą
(646)
Ludzie a zwierzęta
(601)
Język polski
(561)
Władcy
(561)
Trudne sytuacje życiowe
(556)
Osoby zaginione
(554)
Wakacje
(502)
Relacja romantyczna
(488)
Wybory życiowe
(482)
Koty
(469)
Podróże
(467)
Uprowadzenie
(451)
Kultura
(446)
Chłopcy
(444)
Arystokracja
(433)
Matki i córki
(423)
Polityka międzynarodowa
(411)
Przestępczość zorganizowana
(411)
Wychowanie w rodzinie
(397)
Poszukiwania zaginionych
(387)
Dziadkowie i wnuki
(384)
Aktorzy polscy
(370)
Prywatni detektywi
(359)
Zakochanie
(344)
Zdrowe odżywianie
(343)
Dziennikarze
(341)
Ojcowie i córki
(340)
Katolicyzm
(339)
Pisarze
(336)
Wsie
(335)
Zemsta
(332)
Polityka
(328)
Polityka wewnętrzna
(327)
Duchowieństwo katolickie
(326)
Seryjni zabójcy
(326)
Regionalizm
(320)
Mężczyzna
(310)
Filozofia
(303)
Wojsko
(300)
Dojrzewanie
(295)
Samorealizacja
(294)
Zabawa
(289)
Lekarze
(288)
Szlachta
(282)
Szkoły
(275)
Holokaust
(272)
Obyczaje i zwyczaje
(272)
Samotność
(272)
Historia
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(266)
Zamki i pałace
(266)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Pomaganie
(263)
Walka dobra ze złem
(262)
PRL
(261)
Władza
(261)
Ludzie bogaci
(258)
Źródła historyczne
(257)
Przyroda
(254)
Spisek
(254)
Kradzież
(253)
Zabójstwo seryjne
(253)
Kościół katolicki
(252)
Wojna
(247)
Śmierć
(246)
Las
(245)
Nauka
(245)
Zarządzanie
(245)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Tematy i motywy
(236)
Sieroty
(234)
Wychowanie
(234)
Czarownice i czarownicy
(233)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Poradnik
(9)
Publikacje dla dzieci
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Gry planszowe
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry komputerowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Programy komputerowe
(2)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura dziecięca fińska
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(29)
Edukacja i pedagogika
(10)
Hobby i czas wolny
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Matematyka
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Nowoczesna Kryptografia to praktyczny przewodnik po współczesnym szyfrowaniu. Książka zawiera szczegółowy opis podstawowych pojęć matematycznych, leżących u podstaw kryptografii oraz treściwe omówienie sposobu ich działania. Dzięki niej dowiesz się, czym jest szyfrowanie uwierzytelnione, bezpieczna losowość, funkcje mieszające, szyfry blokowe oraz techniki klucza publicznego, takie jak RSA i kryptografia krzywych eliptycznych. Poznasz również: kluczowe pojęcia kryptografii, takie jak bezpieczeństwo obliczeniowe, modele ataków oraz odporność na analizę wsteczną, mocne strony i ograniczenia protokołu TLS stosowanego w bezpiecznych witrynach HTTPS, komputery kwantowe i kryptografię post-kwantową, różne podatności poprzez badanie licznych przykładów kodu i przypadków użycia, sposoby wybierania najlepszego algorytmu lub protokołu oraz zadawania właściwych pytań dostawcom. Każdy rozdział zawiera omówienie typowych błędów implementacji z wykorzystaniem przykładów wziętych z życia oraz szczegółowych informacji o tym, co może pójść źle i jak unikać takich pułapek. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym praktykiem, czy początkującym, który chce zagłębić się w tajniki kryptografii, w Nowoczesnej Kryptografii, znajdziesz przegląd nowoczesnego szyfrowania i jego zastosowań. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Flutter : podstawy / Krzysztof Baranowski. - Gliwice : Helion, copyright 2024. - 232 strony : ilustracje ; 24 cm.
W copyright rok: 2024, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2023.
Jesteś początkującym programistą, poszukujesz swojej ścieżki i zastanawiasz się właśnie nad tym, czy nie skierować uwagi w stronę aplikacji mobilnych? To książka dla Ciebie. Zawarty w niej materiał jest odpowiedni dla osoby dysponującej podstawami któregoś z języków programowania i bazowym doświadczeniem w pracy z platformą Android lub iOS. Ten przystępny przewodnik pozwoli Ci napisać własną aplikację, a następnie wydać ją w sklepie Google Play czy App Store. Jeśli poświęcisz trochę więcej czasu, umożliwi Ci także stworzenie aplikacji internetowej. A wszystko to z wykorzystaniem jednej bazy kodu. Brzmi zachęcająco? Poznaj Fluttera - narzędzie do tworzenia natywnych, wieloplatformowych aplikacji mobilnych, komputerowych i internetowych. Dzięki pracy z poświęconym mu poradnikiem opanujesz podstawy języka Dart, na którym bazuje framework Flutter. Uzbrojony w niezbędną wiedzę teoretyczną, przejdziesz do części praktycznej. Przygotujesz cztery aplikacje o różnym stopniu komplikacji - od demo po aplikację służącą do rozliczania czasu spędzonego na danym zadaniu. To pozwoli Ci poznać pełnię możliwości frameworka. Zrozumiesz też zastosowanie wzorca projektowego MVVM i sposoby pracy z logiką aplikacji. Co więcej, prześledzisz dobre praktyki w zakresie działania z widokami Flutter i architekturą oprogramowania. Wszystko po to, by stworzyć własną aplikację, która podbije serca użytkowników smartfonów na całym świecie![www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Professional)
W książce także ISBN oryginału.
Zapytania i modyfikowanie danych przy użyciu T-SQL Opanuj podstawy języka T-SQL i pisz poprawny niezawodny kod dla odpytywania i modyfikowania danych w Microsoft SQL Server 2022 i Azure SQL Database i Azure SQL Managed Instance. Itzik Ben-Gan, wieloletni MVP w dziedzinie Microsoft Data Platform, wyjaśnia kluczowe koncepcje języka T-SQL i pomaga w wykorzystaniu tej wiedzy w praktycznych zastosowaniach. Książka przedstawia zasady działania T-SQL i logikę działającą w tle. Następnie prowadzi czytelnika poprzez kluczowe zagadnienia, takie jak zapytania jednotabelowe, złączenia, pod-zapytania, wyrażenia tablicowe i operatory zbiorów. Przedstawiono również bardziej zaawansowane zagadnienia, takie jak funkcje okna, tworzenie tabel przestawnych i grupowanie zbiorów. Wyjaśnione zostaną techniki modyfikowania danych, tabele temporalne i obsługa transakcji oraz współbieżności. Opierając się na tych podstawach można ulepszyć swoje możliwości kodowania, od konstrukcji programistycznych po potężne nowe narzędzie SQL Graph. Jednocześnie Ben-Gan prezentuje przykładowy kod T-SQL, który niezawodnie działa w środowisku chmurowym, w siedzibie lub hybrydowym. Ta książka pomoże Ci: Zrozumieć działanie T-SQL, dzięki czemu można pisać lepszy kod Odświeżyć informacje o teorii relacyjnej i architekturze SQL Server Tworzyć tabele i definiować integralność danych Budować zapytania, złączenia wielotabelowe i podzapytania Korzystać z tabel pochodnych, wyrażeń CTE, widoków, włamywanych funkcji tablicowych oraz klauzuli APPLY Skutecznie wykorzystywać operatory UNION, INTERSECT i EXCEPT Analizować dane za pomocą funkcji okna, przestawiania danych, zbiorów grupujących i serii czasowych Posługiwać się systemowo wersjonowanymi tabelami temporalnymi Poznać i stosować mechanizmy transakcji i współbieżności, w tym równoległe połączenia użytkowników, blokady, rozwiązywanie zakleszczeń, poziomy izolacji i jeszcze więcej Używać SQL Graph do modelowania, tworzenia, modyfikowania i odpytywania danych opartych na grafach Poznawać obiekty programowalne SQL Server i możliwości programistyczne tego środowiska Konfigurować środowisko robocze, instalować przykładowe bazy danych i znajdować jeszcze więcej pomocy Dla profesjonalistów i konsultantów IT Dla programistów T-SQL, administratorów baz danych, praktyków BI, danetyków, twórców raportów, analityków, architektów danych i innych zaawansowanych użytkowników SQL Server Dla każdego, kto chciałby umieć pisać zapytania lub tworzyć kod dla SQL Server, Azure SQL Database albo Azure SQL Managed Instance O autorze Itzik Ben-Gan jest czołowym autorytetem w zakresie języka T-SQL, stale piszącym, nauczającym i prowadzącym wykłady na ten temat.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 004 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kumaci piraci [Gra] : gra matematyczna. - Warszawa : Edgard, 2023. - 1 pudełko ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
Na opakowaniu: rozwijaj się - kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zawartość pudełka: 4 plansze do gry, 48 kwadratowych żetonów (44 z wynikami działań, 4 żetony lunety), 48 prostokątnych żetonów (44 z działaniami, 4 specjalne), instrukcja.
Ilość graczy: 1-4
Czas gry: 20-30 min
Kumaci piraci” (6+) to matematyczna bitwa o skarby, w której gracze wcielają się w role piratów i wykonują działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 z podziałem na dwa poziomy trudności oraz mnożenie w zakresie 1–50. Ile jest 4x5, a 18+2? Wylosujcie działanie, wykonajcie je i sprawdźcie wynik! Podpowiedź będą stanowiły pirackie trofea – jeśli są takie same na żetonie i planszy – zbieracie skarb. Wygrywa ten, kto pierwszy zgromadzi sześć pirackich trofeów i umieści je w skrzyni. W tym emocjonującym wyścigu po skarby przydadzą się koncentracja, dobra pamięć i spostrzegawczość. Przy okazji gracze będą trenować umiejętności szybkiego liczenia w pamięci i myślenie logiczne. Kinga Gałązka – matematyk, ekspert Ośrodka Rozwoju Edukacji, konsultant w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Gra „Kumaci piraci” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, które rozwija umiejętność myślenia logicznego, rozwiązywania problemów i skutecznego komunikowania się. Gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu naturalnych zdolności, takich jak pomysłowość, chęć eksperymentowania oraz ciekawość świata. Doskonalą przy tym kompetencje przyszłości, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Plansze i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój dodawanie i odejmowanie, mnożenie, myślenie logiczne, pamięć. [https://platon.com.pl/pl/gra-matematyczna-kumaci-piraci/produkt-1036221097]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 200/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakodowany kosmos [Gra na kodowanie ]/ pomysł gry Hubert Bobrowski ; ilustracje Adam Pękalski ; projekt Anna Wielbut. - Warszawa : Edgard, 2022. - 1 pudełko : karton, drewno, ilustracje kolorowe ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 8+)
Druga część serii gier o kodowaniu od Kapitana Nauki.
Gra prowadza dziecko w podstawy programowania, równoległe zapewniając mu wspaniałą kosmiczną przygodę. Gra wprowadza najmłodszych do świata algorytmów bez użycia komputera. W trakcie rozgrywki dzieci uczą się tworzenia poleceń w języku programowania. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne i orientację przestrzenną. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań - omijając kosmiczne przeszkody, blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy.
Zakodowany kosmos wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy.
Gra rozwija umiejętności kodowania (podstawy programowania i tworzenia algorytmów), orientację przestrzenną, myślenie logiczne, koncentrację, wytrwałość i cierpliwość w oczekiwaniu na swój ruch.
Zawartość pudełka: plansza z panelem kodowania, 72 żetony kodowania i poderóży, 4 statki kosmiczne, 4 rakiety, (pionki), instrukcja.
Czas gry: 20-45 min
Ilość graczy: 2-4
Gra na kodowanie „Zakodowany kosmos” (8+) to kosmiczna podróż, w której gracze wcielają się w role nawigatorów statków kosmicznych i z pomocą kodowania układają trasy, by opanować międzygwiezdne bazy. Wykonując misję, uczą się podstaw programowania, tworząc instrukcje warunkowania i sekwencje. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Doskonalą również myślenie strategiczne, omijając kosmiczne przeszkody oraz blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy. [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-kosmos-kapitan-nauka/produkt-851471215]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 242/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 4+)
Na opakowaniu: kodowanie, myslenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zwartość pudełka: plansza, 35 kart, 28 etonów ze skarbami, 4 żetony z czarodziejem i duchem ; instrukcję w języku polskim i ukraińskim.
Czas gry: 15-20 min
Dla 1 i więcej graczy
Gra kooperacyjna „Zakodowany zamek” ( 4–8 lat) wprowadza dzieci w podstawy programowania bez użycia komputera. Dzięki układaniu odpowiednich sekwencji kart, które prowadzą czarodzieja do poszukiwanych skarbów, dzieci uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów oraz algorytmów, czyli powtarzalnych sekwencji. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Podczas gry doskonalą również kompetencje społeczne i zdolność współpracy, by osiągnąć wspólny cel, czyli opracować strategię zebrania trofeów, zanim zrobi to duch. Trening myślenia logicznego i kreatywności Oryginalna gra kooperacyjna o interesującej fabule i intrygującej szacie graficznej, wprowadzająca w podstawy programowania oraz tworzenia algorytmów. Podczas nabywania umiejętności kodowania gracze współpracują ze sobą, doskonaląc kompetencje społeczne i cyfrowe – kluczowe w nowym społeczeństwie informacyjnym. Wartościowa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji początkowej oraz emocjonująca gra rodzinna o walorach integrujących. dr Aleksandra Szyller, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca akademicki na Wydziale Pedagogicznym UW, prowadząca szkolenia dla nauczycieli Gra „Zakodowany zamek” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, integrujące nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę w celu rozwijania umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz współpracy. Zamiast strategii opartych na pamięciowym przyswajaniu informacji gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu pomysłowości, efektywnego myślenia i potrzeby eksperymentowania, co wyzwala ich naturalną kreatywność. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Barwne ilustracje Justyny Hołubowskiej-Chrząszczak przyciągają uwagę atrakcyjnością szczegółów i zachęcają do zabawy w kodowanie. Plansza, karty i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-zamek-kapitan-nauka/produkt-670422613]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 243/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czarowanie na ekranie! Gry komputerowe to jedna z tych rzeczy, które dzieci lubią najbardziej. Zwykle mogłyby bez końca siedzieć przed ekranem i zabijać kolejne smoki, projektować domy, przedzierać się przez dżunglę lub jeździć wyścigówkami. Jednak rzadko przychodzi im do głowy, że równie wielką przyjemność może sprawić zaprojektowanie i zbudowanie własnej gry! Tu zaczyna się twoje zadanie. Nie musisz być programistą, żeby pomóc swojemu dziecku odkryć fascynujący świat programowania - wystarczy ci ta książka. Zainstaluj proste, przyjazne dzieciom środowiska Baltie i Scratch, by rozpocząć podróż po czarodziejskiej krainie. Z pierwszymi zadaniami z powodzeniem poradzą sobie nawet kilkulatki, a im dalej w las, tym ciekawsze stają się wyzwania. Dzieci szybko uczą się, jak działać w świecie duszków, obiektów i poleceń. Co więcej, sprawia im to dużą frajdę. I wreszcie nadchodzi ten moment, gdy wiedzą już, o co chodzi w tym całym programowaniu - a jest to wiedza niezwykle cenna w dzisiejszych czasach! [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy program działa według określonego algorytmu - Twoja nawigacja GPS, system płatności elektronicznych, wyszukiwarka Google. Algorytmy są jak przepisy kucharskie: zrób to, sprawdź tamto. Jednak konsekwencje popełnienia błędu w algorytmie są zupełnie inne niż w przypadku niesprawdzonego przepisu. To właśnie algorytmy decydują o czasie wykonania skomplikowanych operacji przez programy komputerowe, a ich odpowiednia lub nieodpowiednia implementacja może sprawić, że Twój projekt wart miliony odniesie sukces lub poniesie porażkę. Dzięki tej książce będziesz mógł bezboleśnie wkroczyć w świat algorytmów. W trakcie lektury dowiesz się, czym tak naprawdę są algorytmy, jak się je projektuje i prezentuje. Po wstępie teoretycznym poznasz najpopularniejsze algorytmy sortowania i wyszukiwania, algorytmy znajdowania najkrótszej ścieżki oraz algorytmy operujące na ciągach znaków. Następnie przejdziesz do najciekawszych zagadnień związanych z kryptografią i kompresją danych. Zastanawiasz się, czy są miejsca, w których znane algorytmy nie radzą sobie zbyt dobrze? To problemy NP-zupełne - z nimi też będziesz mógł się zaznajomić. Książka ta jest interesującym przewodnikiem po świecie algorytmów, a zarazem przyjemną lekturą dla każdego programisty i pasjonata informatyki. [ksiegarniagliwice.pl, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-004 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inteligentne instalacje budynkowe KNX : samouczek / Albert Dubrawski, Andrzej Dubrawski. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - [2], 345, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm
KNX to wiodący system automatyki budynkowej, stosowany zarówno w domach jednorodzinnych, biurach, jak i obiektach użyteczności publicznej. Umożliwia wysoki poziom personalizacji, dzięki szerokiemu wyborowi wzorów urządzeń obsługowych (przycisków, paneli, czujek). Niniejsza książka to przegląd całego spektrum zagadnień, związanych z projektowaniem i uruchamianiem instalacji KNX, opracowany przez certyfikowanych specjalistów – praktyków. Poradnik został wzbogacony o wiedzę z zakresu integracji systemu KNX ze współczesnymi urządzeniami IT oraz ich oprogramowaniem, przy uwzględnieniu zasad cyberbezpieczeństwa. Książka skierowana jest przede wszystkim do: elektryków instalatorów, architektów, projektantów, administratorów budynków oraz studentów kierunków związanych z automatyką budynkową.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-66/69 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na pierwszej stronie okładki : Zmień sposób myślenia o projektowaniu systemów informatycznych.
Ta książka jest niezwykłym przewodnikiem, który wprowadzi Cię w świat DDD. Sięgnij po nią i poznaj elementy składowe projektu sterowanego modelem oraz cykl życia obiektu dziedziny. W trakcie lektury kolejnych rozdziałów dowiesz się, jak odkrywać pojęcia niejawne, stosować wzorce analityczne oraz wiązać wzorce projektowe z modelem. Ponadto zobaczysz, w jaki sposób utrzymywać integralność modelu, a na sam koniec zaznajomisz się ze strukturami dużej skali oraz łączeniem strategii. Ta książka jest doskonałą lekturą dla wszystkich osób chcących zrozumieć DomainDriven Design oraz zastosować to podejście w praktyce![www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie 4. okładki także nazwa wydawcy oryginału: Pearson Addison-Wesley.
Inżynieria oprogramowania polega na stosowaniu empirycznego podejścia do szukania wydajnych i ekonomicznie uzasadnionych rozwiązań podczas tworzenia oprogramowania. Dziedzina ta ma na celu organizowanie optymalnego procesu tworzenia aplikacji ? od koncepcji, poprzez kodowanie, wdrażanie, utrzymywanie, po wycofywanie. Uzyskanie biegłości w tym obszarze nie jest łatwe: rozwój oprogramowania wymaga zrozumienia filozofii inżynierii i stosowania określonych zasad.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka programowania / Eric Freeman ; tłumaczenie Maksymilian Gutowski. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - XXXVIII, 578 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Rusz Głową)
Na okładce podtytuł: Przewodnik po kodowaniu i myśleniu komputacyjnym.
Na okładce i grzbiecie książki nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Przewodnik po kodowaniu i myśleniu komputacyjnym Programista to bardzo szczególny typ specjalisty. Jeśli uważasz, że myśli w inny sposób niż tak zwani normalni ludzie, to masz rację. Dobra wiadomość jest taka, że i Ty możesz się nauczyć myślenia komputacyjnego - umiejętności, która się przydaje niezależnie od charakteru rozwiązywanego problemu, środowiska czy języka programowania. Tylko w ten sposób można od początku nauki programowania pisać przejrzysty, uporządkowany, znakomity kod, zgodny z najlepszymi praktykami wypracowanymi przez mistrzów. Innymi słowy: pracować jak profesjonalny programista. Ta książka jest niezwykłym podręcznikiem programowania. Być może wygląda nieco dziwacznie, ale prędko się przekonasz, że to podręcznik jest wyjątkowo skuteczny: w końcu jego formuła została opracowana na podstawie najlepszych osiągnięć neurologii i kognitywistyki. W ten sposób Twój mózg się zaangażuje i błyskawicznie przyswoi sobie zasady programowania w Pythonie. Autor wykorzystał oczywistą prawdę, że najszybciej uczymy się wtedy, gdy uwzględnimy specyfikę działania własnego mózgu! Najpierw więc się zainteresujesz, potem zaangażujesz, wreszcie przygotujesz sobie warsztat pracy, czyli zainstalujesz Pythona. Później zaczniesz ćwiczyć myślenie komputacyjne i oczywiście napiszesz swój pierwszy program. A dalej będzie coraz ciekawiej... W tej książce między innymi: Istotne koncepcje programistyczne Zasady programowania w Pythonie Funkcje i rekurencja Programowanie obiektowe Tworzenie API dla aplikacji internetowych Widgety i zdarzenia Neurony płoną. Emocje szaleją. Tak napiszesz kod godny mistrza! O autorze Eric Freeman - jest informatykiem o imponującym doświadczeniu zawodowym: pracował między innymi dla The Walt Disney Company, O’Reilly Media, NASA i w kilku startupach. Jeśli tylko używasz komputera osobistego, na pewno korzystasz z dzieł jego intelektu. Freeman od 15 lat pisze o wielu dziedzinach informatyki: zarówno o podstawach tworzenia witryn internetowych, jak i o wysokopoziomowym projektowaniu oprogramowania. Obecnie Freeman jest prezesem spółki WickedlySmart. Wraz ze swoimi ukochanymi kobietami: żoną i córką mieszka w Austin. [Helion, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Superkoderki / Andrea Gonzales, Sophie Houser ; przełożyła Paulina Broma. - Warszawa : Czarna Owca, copyright 2018. - 303, [1] strona : ilustracje ; 20 cm
"Superkoderki" to idealna propozycja dla wszystkich ambitnych programistek i programistów. To historia dwóch niezwykle uzdolnionych informatycznie nastolatek, które poznały się na letnim kursie Girls Who Code, a następnie wymyśliły grę wideo. Gra błyskawicznie rozprzestrzeniła się w sieci i zyskała popularność na całym świecie. Sukces gry umożliwił Andy i Sophie dotarcie do najpotężniejszych strat-upów i firm technologicznych. Dziewczyny postanowiły podzielić się swoimi doświadczeniami. Książka pokazuje tajniki branży technologicznej, potęgę programowania oraz prawdziwą moc kobiet, które zmieniają losy świata. Andy i Sophie opowiadają nie tylko o możliwościach, jakie oferują nauka i nowe technologie, ale też o prawdziwych korzyściach wynikających z odkrycia własnej drogi i kreatywności. Książka zwiera dodatkowe materiały wprowadzający w świat programowania. Rekomendowana przez Children's Book Council w kategorii "najlepsza książka z dziedziny nauki i nowych technologii". [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie obrabiarek CNC / Wit Grzesik, Piotr Niesłony, Piotr Kiszka. - Wydanie IV zmienione i uaktualnione - II wydanie WN PWN. - Warszawa : PWN, copyright 2020. - 301 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Publikacja stanowi bogate kompendium wiedzy praktycznej o technikach programowania oraz możliwościach technologicznych różnych pakietów/programów CAD/CAM, które są powszechnie stosowane w nowoczesnym przemyśle wytwórczym. Autorami jest doświadczona kadra naukowców i praktyków, którzy w swojej pracy akademickiej oraz projektach przemysłowych wykorzystują z powodzeniem opisane w książce zagadnienia. W książce omówiono m.in.: budowę i funkcje układu CNC, klasyfikację i metody programowania; rodzaje układów sterowania obrabiarek NC/CNC; wyposażenie narzędziowe i oprzyrządowanie technologiczne obrabiarek NC/CNC; zastosowanie technik wirtualnej rzeczywistości i inżynierii odwrotnej oraz techniki pomiarów współrzędnościowych; programowanie obróbki na obrabiarkach CNC, a w szczególności: programowanie układów CNC z podaniem technik pomiarowych, cykli ustalonych, sposobów korekcji narzędzi oraz metod programowania z użyciem podprogramów i programowania parametrycznego, programowanie wspomagane komputerem zewnętrznym, programowanie ręczne wspomagane komputerowo, automatyczne systemy programowania, interaktywny system programowania, programowanie obrabiarek wielofunkcyjnych. Obecne, nowe wydanie książki zawiera uaktualnione informacje na temat wyposażenia narzędziowego i technicznego obrabiarek CNC, integracji obróbki i pomiarów współrzędnościowych, a także omówiono programowanie obrabiarek wieloosiowych oraz nowe wersje pakietów Mastercam v.2019 i NX CAM v.12. Zamieszczono też liczne rysunki, tabele i schematy poglądowe, zdecydowanie ułatwiające zrozumienie przekazywanych treści, a także przykłady zastosowania większości z omawianych systemów programowania. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-621.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieciaki na start! : programowanie dla najmłodszych / Konrad Jagaciak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 95 stron : ilustracje ; 24 cm.
Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik. Może nim być ta książka! Prosto, bez zbędnej teorii, w sposób przyswajalny dla najmłodszych, krok po kroku wprowadzi Cię, młody programisto, w świat informatyki. Opanujesz niezbędne podstawy, zrozumiesz, jak działają algorytmy, dowiesz się, jakie narzędzia umożliwią Ci pisanie kodu, a także nauczysz się projektować i tworzyć własne gry komputerowe działające na różnych platformach. Przekonaj się, że to nic trudnego! [Helion, 2021].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-004 (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python 3 : projekty dla początkujących i pasjonatów / Adam Jurkiewicz. - Gliwice : Helion Edukacja, copyright 2022. - 232 strony : faksymile, fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Na stronie redakcyjnej rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Dzięki tej książce przekonasz się, jak wspaniałą przygodą jest programowanie i jak łatwo ją zacząć! Poznasz podstawy Pythona, dowiesz się, jak pisać i formatować kod, a także szybko nauczysz się uruchamiać swoje programy. Instrukcje sterujące, operatory, typy danych, funkcje, klasy i moduły nie będą miały przed Tobą tajemnic, a to jeszcze nie koniec! Przede wszystkim będziesz poznawać Pythona od strony praktycznej, tworząc projekty prawdziwych gier i symulacji oraz aplikacje do wizualizacji danych i anonimizowania metadanych plików graficznych.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej