Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(47)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Gry i zabawki
(3)
Audiobooki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(17)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(5)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(6)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(21)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(6)
Autor
Bobrowski Hubert (historyk)
(3)
Wiejak Urszula
(3)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(2)
Pękalski Adam (1975- )
(2)
Płoski Zdzisław (tłumacz)
(2)
Rosłan Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Sawka Krzysztof (tłumacz)
(2)
Sikorski Witold (1950- )
(2)
Turowski Piotr (tłumacz)
(2)
Wojciechowski Adrian
(2)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Baranowski Krzysztof (programista)
(1)
Bem Daniel Józef (1933- )
(1)
Ben-Gan Itzik
(1)
Bielecki Jan (1942-2001)
(1)
Biolik Leszek
(1)
Borkowska Agnieszka (ilustratorka)
(1)
Borkowski Paweł (informatyka)
(1)
Broma Paulina (tłumaczka)
(1)
Cormen Thomas H
(1)
Czechowski Adrian (informatyk)
(1)
Dubrawski Albert Paweł
(1)
Dubrawski Andrzej
(1)
Duck Mike
(1)
Dziubak Tomasz
(1)
Evans Eric (1962- )
(1)
Farley David (1959- )
(1)
Freeman Eric (1965- )
(1)
Frelek Bohdan
(1)
Gee Trisha
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Grzesik Wit (1948- )
(1)
Gutowski Maksymilian (tłumacz)
(1)
Hopgood F. R. A
(1)
Houser Sophie
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Hutt Sarah
(1)
Jagaciak Konrad
(1)
Jurkiewicz Adam
(1)
Kaniewski Damian
(1)
Kietzman Krzysztof (tłumacz)
(1)
Kiszka Piotr
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Langa Sebastian
(1)
Lewandowski Andrzej (informatyk)
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Liukas Linda (1986- )
(1)
Lott Steven F. (informatyk)
(1)
Malska Tamara
(1)
Marston Mick
(1)
Matulewski Jacek (1972- )
(1)
McConnell Steve (1962- )
(1)
Meryk Radosław (tłumacz)
(1)
Niemira Karolina
(1)
Niesłony Piotr
(1)
Nowakowski Zdzisław (1954-2017)
(1)
Petzold Charles (1953- )
(1)
Pełka Piotr (informatyk)
(1)
Pobiega Edyta
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Raczyło Paulina (1987- )
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Rose Daniel E
(1)
Rybiński Kamil Jarosław
(1)
Rzepniewska Magdalena
(1)
Sacha Krzysztof (1951-2019)
(1)
Sapiecha Krzysztof
(1)
Schildt Herbert (1951- )
(1)
Scott Marc
(1)
Senczyk Jaromir
(1)
Sirko Andrzej
(1)
Skiba Robert
(1)
Stepanov Aleksandr A. (1950- )
(1)
Sweigart Al
(1)
Szpoton Rafał
(1)
Tsurumi Andrea (ilustrator)
(1)
Turski Marcin (tłumacz)
(1)
Walczak Krzysztof (informatyk)
(1)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(1)
Wielbut-Łepkowska Anna (1966- )
(1)
Winkowska-Nowak Katarzyna
(1)
Wołczyk Krzysztof
(1)
Włodarz Marek
(1)
Zgud-Sobol Agnieszka
(1)
Zuberek Włodzimierz (tłumacz)
(1)
Śmiałek Michał
(1)
Świć Anna (literatura dla dzieci)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(21)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Dzieci
(11)
6-8 lat
(10)
9-13 lat
(10)
Programiści
(7)
0-5 lat
(4)
Młodzież
(3)
Informatycy
(2)
Inżynierowie
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
14-17 lat
(1)
Architekci
(1)
Dziewczęta
(1)
Elektrycy
(1)
Graficy komputerowi
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Studenci
(1)
Zarządcy nieruchomości
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(3549)
Przyjaźń
(2392)
Rodzina
(2114)
II wojna światowa (1939-1945)
(2113)
Miłość
(1862)
Programowanie (informatyka)
(-)
Tajemnica
(1721)
Zwierzęta
(1362)
Relacje międzyludzkie
(1321)
Śledztwo i dochodzenie
(1256)
Dzieci
(1049)
Zabójstwo
(1032)
Pisarze polscy
(1009)
Nastolatki
(924)
Rodzeństwo
(869)
Uczucia
(864)
Dziewczęta
(862)
Magia
(849)
Życie codzienne
(796)
Sekrety rodzinne
(731)
Psy
(723)
Uczniowie
(711)
Policjanci
(709)
Małżeństwo
(704)
Boże Narodzenie
(665)
Żydzi
(660)
Polacy za granicą
(650)
Ludzie a zwierzęta
(603)
Trudne sytuacje życiowe
(564)
Osoby zaginione
(563)
Język polski
(561)
Władcy
(561)
Wakacje
(504)
Relacja romantyczna
(496)
Wybory życiowe
(488)
Koty
(474)
Podróże
(473)
Uprowadzenie
(453)
Chłopcy
(447)
Kultura
(447)
Arystokracja
(438)
Matki i córki
(425)
Przestępczość zorganizowana
(419)
Polityka międzynarodowa
(411)
Wychowanie w rodzinie
(397)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Dziadkowie i wnuki
(387)
Aktorzy polscy
(370)
Prywatni detektywi
(363)
Dziennikarze
(351)
Zakochanie
(347)
Ojcowie i córki
(344)
Zdrowe odżywianie
(343)
Pisarze
(341)
Katolicyzm
(339)
Wsie
(336)
Zemsta
(333)
Polityka
(330)
Seryjni zabójcy
(330)
Polityka wewnętrzna
(327)
Duchowieństwo katolickie
(326)
Regionalizm
(320)
Mężczyzna
(311)
Filozofia
(304)
Wojsko
(300)
Dojrzewanie
(297)
Samorealizacja
(294)
Zabawa
(290)
Lekarze
(289)
Szlachta
(282)
Szkoły
(276)
Holokaust
(273)
Obyczaje i zwyczaje
(272)
Samotność
(272)
Historia
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(267)
Zamki i pałace
(266)
Pomaganie
(264)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Walka dobra ze złem
(264)
Władza
(263)
Ludzie bogaci
(262)
PRL
(261)
Źródła historyczne
(257)
Spisek
(256)
Przyroda
(255)
Zabójstwo seryjne
(255)
Kradzież
(254)
Kościół katolicki
(252)
Las
(250)
Wojna
(247)
Śmierć
(247)
Nauka
(246)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(246)
Zarządzanie
(245)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Tematy i motywy
(236)
Wychowanie
(236)
Sieroty
(234)
Czarownice i czarownicy
(233)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Poradnik
(9)
Publikacje dla dzieci
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Gry planszowe
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry komputerowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Programy komputerowe
(2)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura dziecięca fińska
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(29)
Edukacja i pedagogika
(10)
Hobby i czas wolny
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Matematyka
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
MonoGame : podstawowe koncepcje grafiki 3D / Damian Kaniewski, Tomasz Dziubak, Jacek Matulewski. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 248 stron : fotografie, ilustracje, portret ; 24 cm.
Poznaj tajniki programowania grafiki 3D we frameworku MonoGame, dzięki któremu powstały takie hity jak Stardew Valley czy Carrion. Monogame jako kontynuator XNA oferuje twórcom gier ogromne perspektywy, swobodę i możliwość dostarczania gier na wszystkie najpopularniejsze systemy operacyjne, łącznie z mobilnymi, pozostając przy tym całkowicie darmowym. Książka adresowana jest do wszystkich zainteresowanych tworzeniem gier i mających przynajmniej podstawową wiedzę o wykorzystywanym w Monogame języku programowania C#. MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D dotyczy programowania grafiki 3D, co oznacza, że do jej tworzenia wykorzystuje się kod, a nie edytor sceny obsługiwany myszką. Autorzy wyczerpująco omówili kluczowe zagadnienia, jak rozdzielenie definiowanie figur i brył, poruszanie nimi na scenie, oświetlenie i cienie, mieszanie kolorów czy odwzorowanie tekstur. Wyjaśnione są także kwestie wykraczające poza podstawy grafiki 3D i dotykające tworzenia gier, jak komponentyzacja produkcji gier czy kwestie projektowania systemów sterowania. W rezultacie Czytelnik otrzymuje książkę na temat grafiki 3D w MonoGame łączącą teorię z wykorzystaniem praktycznych przykładów.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komputery i programowanie / tłumaczenie Krzysztof Kietzman. - Ożarów Mazowiecki : Olesiejuk, cop. 2016. - 14 s. : il. ; 29 cm.
(Książka z Okienkami)
Opis wg okł.
Otwórz okienka, a przekonasz się, jakie tajemnice skrywa wnętrze komputera. W prosty, przystępny sposób zapoznasz się z podstawowymi podzespołami komputera i dowiesz się, że o jego działaniu decydują rozmaite języki programowania. Przekonaj się, co robią programiści. Napisz prostą aplikację. Poznaj najważniejsze daty. Zajrzyj do wnętrza komputera. Dowiedz się, jak myśli komputer. [www.gandalf.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-0/KZ (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej![Helion, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podst. przekł.: Hello Ruby : adventures in coding.
Nazwa aut. na okł. i w cop. ; nazwa tł. na s. red.
Nazwa wydaw. wg bazy ISBN BN.
Na okł.: Zawiera ćwiczenia dla małych programistów!
"Hello Ruby" to niezwykła książka o programowaniu dla dzieci w wieku 4-8 lat, która poprzez zabawę wprowadzi je w fascynujący świat technologii. To pierwsza tego typu książka w Polsce. Nie jest podręcznikiem uczącym konkretnego języka programowania, ale pomaga rozwijać umiejętności, które przydadzą się w przyszłości każdemu młodemu programiście. Książka składa się z dwóch części: pięknie ilustrowanego opowiadania o przygodach Ruby i jej przyjaciół oraz zestawu ćwiczeń. Zadania przedstawią w praktyce problemy ze świata kodowania: jak stworzyć algorytm (mycia zębów), jak rozpoznać wzór (obrazków na tapecie), jak ułożyć pętlę (figur tanecznych), czy też jak szukać błędu w instrukcji (przygotowania kąpieli). Dzięki nim mali programiści rozwiną swoje umiejętności, przy okazji świetnie się bawiąc! [www.gandalf.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zgodnie z paradygmatem programowania funkcyjnego największy nacisk należy kłaść na stałe i funkcje. Polega to na konstruowaniu funkcji oraz na obliczaniu wartości wyrażeń. W ten sposób otrzymuje się kod odporny na błędy. Python nie jest w pełni funkcyjnym językiem programowania, jednak pozwala na taki sposób pisania programów. Dzięki temu umożliwia tworzenie zwięzłego i eleganckiego kodu. Na przykład stosowanie wyrażeń generatorowych w Pythonie sprawia, że tworzone programy działają szybciej, ponieważ zużywają mniej zasobów. Niezależnie więc od stosowanego paradygmatu warto zapożyczyć pewne elementy programowania funkcyjnego i wykorzystać je do tworzenia ekspresyjnych i zwięzłych aplikacji w Pythonie. To znakomity podręcznik dla programistów, którzy chcą wykorzystać techniki i wzorce projektowe z funkcyjnych języków programowania, aby tworzyć w Pythonie zwięzłe, eleganckie i ekspresyjne programy - z czytelnym i łatwym w utrzymaniu kodem. Zawiera ogólny przegląd koncepcji funkcyjnych oraz wyjaśnia tak istotne pojęcia jak funkcje pierwszej klasy, funkcje wyższego rzędu, funkcje czyste, leniwe wartościowanie i wiele innych. Wnikliwie omawia sposób korzystania z tych funkcji w Pythonie 3.6, a także techniki przygotowywania i eksploracji danych. Ponadto pokazuje, w jaki sposób standardowa biblioteka Pythona pasuje do funkcyjnego modelu programowania. Co ważne, w książce znalazło się kilka przykładów prezentujących w praktyce opisane koncepcje. Steven F. Lott ma blisko pięćdziesiąt lat doświadczenia w programowaniu - kiedy rozpoczynał przygodę z kodem, komputery były duże, drogie i rzadkie. Od ponad dziesięciu lat używa Pythona do rozwiązywania problemów biznesowych; napisał kilka cenionych książek o tym języku. Obecnie jest technomadą . Mieszka na wschodnim wybrzeżu USA. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie bez tajemnic / teksty, opracowanie merytoryczne Tamara Malska. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, copyright 2023. - 47, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
Opis według okladki.
Kodowanie bez tajemnic to książka dla dzieci z klas I-III, które lubią pogłówkować i które ciekawi otaczający świat. Zawiera kilkadziesiąt zakodowanych wiadomości, a każda z nich kryje tajemnicę innego fascynującego miejsca. To prawdziwa logiczna podróż przez Europę! [SBM, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2dz-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej oryginału ISBN 1556159005 ; na okładce: wydawca orygyginału Microsoft.
Zespoły projektowe borykają się z ciągłym niedostatkiem czasu. Napięte do granic możliwości terminy wymuszają na software developerach narzucenie morderczego tempa pracy. Takie podejście sprawia, że albo dostarczony produkt nie spełnia oczekiwań, albo nie udaje się dotrzymać terminu. Co gorsza, ciągła praca pod presją czasu powoduje chroniczne przemęczenie i problemy zdrowotne, nie wspominając już o braku sił i czasu na rozwój, który w branży IT ma kolosalne znaczenie. Książka ta jest praktycznym, zdroworozsądkowym poradnikiem metod projektowania. Opisane w tej książce strategie pracy pozwolą na usprawnienie procesu projektowego i przyśpieszenie go. Przedstawiono tu również takie zagadnienia, jak zarządzanie ryzykiem, podstawy projektowania aplikacji oraz planowanie cyklu życia projektu. Mimo że nie są bezpośrednio związane z metodami szybkiego projektowania, to jednak mają kluczowe znaczenie dla produktywności zespołu. Naturalnie, nie istnieje jedna magiczna metoda przydatna w każdych warunkach — w tej książce opisano i krytycznie przeanalizowano najprzydatniejsze rozwiązania z różnych branż tworzenia oprogramowania. Najważniejsze zagadnienia przedstawione w książce: strategie szybkiego projektowania i sprawdzone rozwiązania rozwiązania przyśpieszające realizację projektu, takie jak prototypowanie, języki szybkiego projektowania, ale i zasady motywowania zespołu oraz zasady wydajnej współpracy najczęściej popełniane błędy, ich przyczyny i konsekwencje oparte na rzeczywistych wydarzeniach studia przypadków dobieranie właściwych metod do poszczególnych projektów Odzyskaj kontrolę nad swoim projektem i zrealizuj go w terminie! [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5479/III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kod : ukryty język komputerów / Charles Petzold ; przekład: Krzysztof Sawka. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - IX, [1], 425, [1] strona : ilustracje, portrety ; 24 cm.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. Na stronie 4. okładki: Microsoft Press.
Mało kto się zastanawia, jak działa komputer. Jeśli ktoś chce pisać aplikacje, najczęściej wybiera sobie język programowania i koduje, jednak bez zagłębiania się w niuanse pojedynczych bitów pamięci. Tymczasem tajemniczy świat komputerów warto poznać nieco lepiej. Zrozumienie zasad działania procesora ułatwia pisanie wysoce efektywnego kodu. A nawet zwykły użytkownik powinien rozumieć różnicę między pamięcią operacyjną a masową, znać podstawy działania sieci i internetu czy też mieć choćby pobieżną wiedzę z zakresu grafiki komputerowej. To drugie, gruntownie przejrzane i starannie uzupełnione wydanie fascynującej opowieści o tajemnym życiu toczącym się wewnątrz komputerów i innych inteligentnych urządzeń. Pozwala zdobyć wiedzę o rzeczywistych mechanizmach działania komputerów osobistych, multimediów cyfrowych i internetu. Opowiada też o historii poszczególnych wynalazków i przystępnie wyjaśnia wiele pojęć, które warto przyswoić. W tym wydaniu szczególnie pieczołowicie opisano wewnętrzny świat procesorów, decydujących o działaniu komputerów i innych urządzeń. Co najważniejsze: lektura nie wymaga wiedzy technicznej, a opisy i wyjaśnienia są zrozumiałe i angażujące.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Matematyka z GeoGebrą" jest publikacją (praca zbiorowa, 27 autorów) przeznaczoną dla nauczycieli matematyki w różnych typach szkół. Książka stanowi kontynuację cyklu publikacji: "GeoGebra. Wprowadzanie innowacji edukacyjnej" pod redakcją Katarzyny Winkowskiej-Nowak i Roberta Skiby, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika 2011 oraz "GeoGebra. Innowacja edukacyjna - kontynuacja" pod redakcją Katarzyny Winkowskiej-Nowak, Edyty Pobiegi i Roberta Skiby, Wydawnictwo Akademickie SEDNO 2013. Autorzy "Matematyki z GeoGebrą", nauczyciele matematyki na różnych poziomach kształcenia szkolnego, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z wykorzystywaniem programu GeoGebra w nauczaniu matematyki, podają m.in. przykłady wykorzystywania apletów do pracy uczniów, poszukiwania własności, zależności między wielkościami oraz stawiania hipotez. W książce przedstawiono sposoby wykorzystania programu GeoGebra do wizualizacji rozwiązań zadań z arkuszy egzaminacyjnych na różnych etapach kształcenia. Dwa rozdziały publikacji mają charakter metodyczny i prezentują zastosowanie programu do samodzielnej pracy ucznia i nauczania wyprzedzającego. Nie zabrakło też opisu aspektów technicznych programu, np. poleceń, skryptów, list oraz pracy z programem GeoGebra na urządzeniach mobilnych. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zostanę programistą! to publikacja przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i nieco starszych. Zamieszczone w niej zadania mają na celu rozbudzenie u najmłodszych uczniów zainteresowania nauką programowania. Ćwiczenia znajdujące się w książce polegają między innymi na : uzupełnianiu i tworzeniu różnego typu ciągów logicznych; kodowaniu i odkodowywaniu danych; wykorzystaniu kodów literowych, strzałkowych, geometrycznych i obrazkowych, formułowaniu komunikatów i odkrywaniu algorytmów, wykrywaniu zależności między danymi, poszukiwaniu obiektów o wskazanych cechach przez eliminowanie tych, które nie spełniają podanych kryteriów. Na końcu książki umieszczono rozwiązania, dzięki którym uczeń może samodzielnie sprawdzić poprawność swojej odpowiedzi.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria oprogramowania / Krzysztof Sacha. - Wydanie 1 - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014 - 417, [1 ] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Fundamenty Informatyki)
Książka jest nowoczesnym podręcznikiem inżynierii oprogramowania. Obejmuje wszystkie etapy wytwarzania oprogramowania: od określenia wymagań, poprzez proces wytwórczy, aż po konserwację produktu. Łączy ścisły opis działań analitycznych zmierzających do zbudowania koncepcji rozwiązania z praktycznym przedstawieniem technologii implementacyjnych używanych do wygenerowania kodu programu. Zawiera obszerne omówienie metod i technik testowania i zapewnienia jakości oprogramowania oraz zarządzania przebiegiem projektów informatycznych, w tym: raport stanu inżynierii oprogramowania i jej metod na rynku IT, metody, modele i technologie strukturalnego procesu wytwórczego, metody, modele i technologie obiektowego procesu wytwórczego, organizację i metryki procesu testowania, metody i metryki oceny jakości oprogramowania, metody planowania i zarządzania przebiegiem projektu, podejście zwinne, standardy w inżynierii oprogramowania. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie nie musi być skomplikowane, a tym bardziej nudne! Kontynuacja bestsellerowej serii o zgranej grupie dziewczyn, które prócz tego, że mają zwykłe "dziewczyńskie" problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Porusza problemy tolerancji, zrozumienia dla wszelkich przejawów inności. Książka zawiera wiele praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych – tak ważnych dla nastolatek. Mentorka serii, charyzmatyczna Reshma Saujani to prawniczka, która między innym przez swoją fundację Girl To Code zachęca dziewczyny nie tylko do programowania, ale do przełamywania barier społecznych, odwagi i realizacji marzeń. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 0 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Naprawdę wierzę, że technologia może zainspirować dziewczyny do tego, aby wzięły sprawy w swoje ręce i wcielały w życie wizjonerskie pomysły. Cieszę się, że powstała książka, która wskaże im tę drogę. John Legend Nie wiem, jak się programuje, ale ta książka skłoniła mnie do zgłębiania tej wiedzy. Zachęcam wszystkie dziewczyny do lektury i do podjęcia próby zmiany świata za pomocą technologii. Malala Yousafzai Dziewczyny zasługują na szansę, by zakochać się w komputerach. Ta książka sprawi, że wiedza o technologii stanie się dostępna i zrozumiała. I nie będzie to tylko z korzyścią dla dziewczyn. Melinda Gates, filantropka i bizneswoman Czyta Paulina Raczyło [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - III/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java : przewodnik dla początkujących / Herbert Schildt ; przekład: Piotr Rajca, Jaromir Senczyk. - Wydanie 8. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 552 strony : ilustracje ; 24 cm.
Wydanie 8. odnosi się do oryginału.
Ta książka jest ósmym wydaniem znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowanym i uzupełnionym o informacje dotyczące edycji 11. Zawiera podstawową wiedzę o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie oraz o słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku - to na początek. Potem krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda oraz modułów. Poszczególne partie materiału zostały bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, jak również praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Podręcznik jest przejrzysty, napisany jasnym i zrozumiałym językiem, co zdecydowanie ułatwia naukę.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Baw się i ucz ze Scratchem i Pythonem.
Marzysz o tworzeniu własnych gier komputerowych? Chcesz wydać polecenie swojemu komputerowi, by odparł atak latających robotów? Czas zacząć naukę programowania! Dowiedz się: jak stworzyć kosmiczną grę, jak zaprogramować złudzenie optyczne, jak wydawać polecenia gadającym duszkom. To proste wprowadzenie w świat kodowania pomoże ci poznać języki programowania: Scratch i Python. [Nasza Księgarnia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera opis obsługi mikrokomputera COBRA 1 z językiem Basic w wersji TRS-80L2. Omawiane instrukcje języka Basic zilustrowno licznymi przykładami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - Mag.2779, F.2 - 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Informatyka w Najlepszym Wydaniu)
Program to nic innego jak ciąg poleceń realizujących zadany algorytm. A gdy mówimy o algorytmach, jesteśmy tylko o krok od matematyki! To wyjątkowo interesująca dziedzina, którą w praktyce powinien znać każdy programista. Jeżeli chciałbyś zrozumieć uogólnione zasady programowania oraz podstawy matematycznych abstrakcji, na których się ono opiera, to trzymasz w rękach odpowiednią publikację. Na kolejnych stronach znajdziesz interesujące informacje na temat pierwszych algorytmów, historii zera oraz nowoczesnych teorii liczb. Po zdobyciu podstawowych wiadomości oraz poznaniu ogólnej historii matematyki przejdziesz do zaznajamiania się z abstrakcjami, takimi jak grupy, monoidy, półgrupy. Następnie opanujesz m.in. takie zagadnienia, jak wyprowadzanie algorytmu uogólnionego, struktury algebraiczne oraz sposoby organizacji wiedzy matematycznej. Sprawdzisz też, jak wyglądają najważniejsze koncepcje programowania, co to są algorytmy permutacyjne i czym zajmuje się kryptologia. Książka ta jest doskonałą lekturą, która pochłonie Cię na wiele godzin! [helion.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minecraft to bardzo popularna gra komputerowa, która na całym świecie sprzedała się w milionach egzemplarzy. Teraz możesz wykorzystać ją także do nauki programowania. W książce Kodowanie z Minecraftem? znajdziesz instrukcje, dzięki którym napiszesz programy komputerowe, które pozwolą Ci zautomatyzować swoją grę ? szybciej wydobywać minerały, wytwarzać przedmioty i budować, co tylko przyjdzie Ci do głowy! W swojej pracy będziesz korzystał z Lua, czyli języka programowania, którym posługują się profesjonalni twórcy gier. Z jego pomocą zaprogramujesz roboty, które mogą uprawiać dowolne rośliny, stworzysz fabrykę produkującą materiały budowlane i wiele innych! [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej