Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(190)
Forma i typ
Książki
(184)
Publikacje dydaktyczne
(85)
Publikacje fachowe
(65)
Poradniki i przewodniki
(50)
Publikacje naukowe
(17)
Proza
(13)
Druki ulotne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Audiobooki
(3)
Dramat (rodzaj)
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(112)
dostępne
(88)
wypożyczone
(32)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(27)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(38)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(4)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(3)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(14)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(34)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(83)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(30)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(12)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(11)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(7)
Bonilla Rocio (1970- )
(6)
Punset Elsa (1964- )
(6)
Feynman Richard Phillips (1918-1988)
(5)
Kłodnicka Olga (pedagog)
(5)
Leighton Robert B. (1919-1997)
(5)
Mikulska Joanna (logopeda)
(5)
Kołakowski Artur
(4)
Buzan Tony (1942-2019)
(3)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(3)
Dobrakowska Anetta
(3)
Just Monika
(3)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(3)
Rebar Sarah
(3)
Rejmer Krzysztof (1955-2019)
(3)
Sands Matthew Linzee (1919-2014)
(3)
Woźniak Joanna (pedagog)
(3)
Zarzycki Piotr (matematyka)
(3)
Łukasik Joanna Małgorzata
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bryła Maria
(2)
Buzan Barry (1946- )
(2)
Grynberg Marek
(2)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Hopkins Amanda (1962- )
(2)
Huebner Dawn
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(2)
Kud Marzena
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Miller Kelli (terapeutka)
(2)
Muszyńska Aneta
(2)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Rossowski Dariusz (tłumacz)
(2)
Sands Matthew Linzee (1919- 2014)
(2)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Stefaniak Monika (tłumaczka)
(2)
Szalewska Katarzyna (psycholog)
(2)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(2)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Aftab Parry
(1)
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta (1957- )
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Bakalarz Dariusz (tłumacz)
(1)
Bala Joanna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Banasik Małgorzata
(1)
Bartoszczyk-Brzoskowska Marta (1973- )
(1)
Batko Anna
(1)
Bażański Stanisław Leon (1929- )
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bentkowska Dorota (psycholożka)
(1)
Berendt Joanna (couch)
(1)
Betlej Magdalena (grafik)
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Białkowski Grzegorz (1932-1989)
(1)
Bienia-Fijas Joanna
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Boyer Robin
(1)
Bożek Rafał (tłumacz)
(1)
Brammer Ralph
(1)
Broma Paulina (tłumaczka)
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buckingham Marcus (1966- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabała Monika
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chmielarz Andrzej
(1)
Cholewińska-Szkolik Aniela (literatura dziecięca)
(1)
Curley Peyton
(1)
Czajkowska Irena (?-2008)
(1)
Czajkowski Stanisław (1878-1954)
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Davis Katie (1959- )
(1)
Dawczak Beata
(1)
Delaney Tara
(1)
Dennison Gail
(1)
Dennison Paul Ehrlich
(1)
Derkacz Zbigniew
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Dobrowolski Patryk (tłumacz)
(1)
Dudik Karol
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(67)
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(148)
1901-2000
(10)
1989-2000
(7)
1945-1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(189)
Język
polski
(189)
Odbiorca
Dzieci
(12820)
6-8 lat
(8030)
9-13 lat
(5835)
0-5 lat
(5812)
Młodzież
(3252)
Nauczyciele
(190)
14-17 lat
(2313)
Szkoły wyższe
(793)
Szkoły podstawowe
(586)
Szkoły średnie
(491)
Rodzice
(396)
Studenci
(217)
Dorośli
(191)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(104)
Klasa 1.
(84)
Menedżerowie
(78)
Prawnicy
(78)
Klasa 3.
(77)
Lekarze
(74)
Logopedzi
(73)
Klasa 2.
(70)
Licea
(63)
Szkoły zawodowe
(58)
Klasa 4.
(56)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Pedagodzy
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Klasa 7.
(36)
Klasa 8.
(36)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Klasa 6.
(32)
Poziom średniozaawansowany
(30)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 5.
(29)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
Terapeuci
(22)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Informatycy
(14)
Pielęgniarki
(14)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Pracownicy samorządowi
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Poziom zaawansowany
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Nauczyciele matematyki
(8)
Psychologowie
(8)
Studenci medycyny
(8)
Wykładowcy
(8)
Dietetycy
(7)
Sportowcy
(7)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(7)
Wyższe szkoły
(7)
Dziennikarze
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(7)
Literatura polska
(7)
Literatura niemiecka
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Język polski
(23)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(22)
Wymowa
(20)
Dzieci
(16)
Czytanie
(15)
Uczniowie
(13)
Nauczanie
(11)
Korekcja mowy
(10)
Metody nauczania
(10)
Sylaby
(10)
Uczucia
(10)
Nauczyciele
(8)
Autyzm
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Wychowanie
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Kreatywność
(6)
Mowa
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Psychoterapia
(6)
Rodzeństwo
(6)
Logopedia
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Uczenie się
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Dziecko niedostosowane społecznie
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Godzina wychowawcza
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Lęk
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Metoda Montessori
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Młodzież
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Samokontrola
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zespół ADHD
(4)
Arteterapia
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kinezjologia edukacyjna
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Metoda projektów
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Rodzice
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Bajkoterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Empatia
(2)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Internet
(2)
Kształcenie
(2)
Las
(2)
Leczenie
(2)
Martwienie się
(2)
Matematyka
(2)
Mnemotechnika
(2)
Motoryka mała
(2)
Mutyzm
(2)
Myślenie
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pole elektromagnetyczne
(2)
Przyroda
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój mowy
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Samookaleczenie
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Słuch
(2)
Teoria nauczania
(2)
Terapia zabawą
(2)
Termodynamika
(2)
Twórczość
(2)
Wakacje
(2)
Warsztaty artystyczne
(2)
Wiosna
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zachowania samobójcze
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zwierzęta
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1939-1945
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Pojezierze Mazurskie
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Gatunek
Poradnik
(73)
Scenariusz zajęć
(25)
Ćwiczenia i zadania
(25)
Broszura
(19)
Podręcznik
(16)
Opowiadania i nowele
(13)
Pomoc dydaktyczna
(11)
Podręcznik akademicki
(10)
Opracowanie
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Poradnik dla rodziców
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Monografia
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Gry i zabawy
(2)
Legendy i podania
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kodeks etyczny
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Opowiadania i nowele terapeutyczne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Tablice i wzory
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(109)
Psychologia
(32)
Medycyna i zdrowie
(10)
Fizyka i astronomia
(8)
Językoznawstwo
(7)
Matematyka
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Biologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
190 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Szkoła Emocji)
Bestsellerowa seria książek z zakresu edukacji emocjonalnej dzieci, wspierająca je w pokonywaniu codziennych trudności i wykorzystywaniu potencjału rozwojowego. Alicja, Tadzio i ich pies Rocky szykują się do snu, gdy wtem za oknem pojawia się sunący po chmurach statek. Spragnione przygód dzieci wezmą udział w Olimpiadzie Emocji, a ich przewodniczką po świecie uczuć będzie mewa Florentyna. Tym razem rodzeństwo nauczy się radzić sobie ze strachem. Mewa pomoże im rozpoznać jego oznaki, ułożyć indywidualne plany antystrachowe, a potem podda ich nie lada próbie odwagi! Każda książka z serii zawiera zabawną i magiczną historię oraz dodatkowe materiały, wskazówki i strategie dla rodziców i nauczycieli. [Mamania, 2022].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-I/N (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antropomotoryka : teoria motoryczności człowieka w zarysie / Joachim Raczek. - Wydanie 1, 1 dodruk. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2017. - XIV, 337 stron : rysunki, wykresy ; 24 cm.
W książce w kompleksowy sposób zostały przedstawione zagadnienia związane z motorycznością człowieka. Omówiono w niej m.in. mechanizmy leżące u podstaw motorycznego zachowania człowieka, analizę ruchu, motorycznych kompetencji, a także współczesne teorie i modele dotyczące tej dziedziny. Podręcznik przeznaczony jest głównie dla studentów akademii wychowania fizycznego oraz wydziałów wychowania fizycznego innych uczelni, a także dla doktorantów. Może być również użyteczny dla nauczycieli, trenerów i instruktorów. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
(Jedność dla Dzieci)
(Przyroda to Przygoda)
CD zawiera słuchowisko z odgłosami natury.
Ta wyjątkowa książka zaprasza na spotkanie z otaczającą nas przyrodą. Bliskie rzeczywistości, piękne ilustracje przedstawiające świat roślin i zwierząt z bukowego lasu oraz przyjazny dzieciom tekst zawierający mnóstwo wiadomości to prawdziwa gratka dla małych badaczy i miłośników przyrody. Na dołączonej do książki płycie CD i pod kodem QR znajduje się interesująco opowiedziana historia, której towarzyszą odgłosy przyrody. Dzięki temu dzieci poznają otaczający je świat i nauczą się wsłuchiwać w jego przebogate dźwięki. Książka podzielona jest na 13 krótkich rozdziałów. Każdy z nich wraz z odtworzonym nagraniem to wspaniała lekcja przyrody. Może ją przeprowadzić zarówno nauczyciel w szkole lub w przedszkolu, jak i każdy rodzic bądź opiekun w domu. To zachęta do obserwowania i pokochania najbliższej przyrody. [www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F1.W- I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja to zbiór wypróbowanych i efektywnych metod pracy z dziećmi z diagnozą dysleksji. Zawarte w książce ćwiczenia i pomysły mogą być łatwo modyfikowane i dostosowywane do różnych rodzajów zajęć. Są odpowiednie dla dzieci i młodzieży w przedziale wiekowym od 5. do 19. roku życia. Nie wymagają też żadnego specjalnego wyposażenia. Wzbogacono je opisami wyjaśniającymi naturę dysleksji. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Są książki o badaniach nad szkolną przemocą, są też książki, które zawierają porady i niewiele odniesień do badań. Ta książka łączy jedno z drugim: praktyczny poradnik dla rodziców, z którego pełnymi garściami można czerpać wszelkie dostępne dane naukowe. Bezcenne źródło wiedzy! Peter K. Smith, Goldsmiths College, Uniwersytet Londyński Byłem poruszony tą książką jako ojciec, ponieważ dzięki niej lepiej zrozumiałem gniew i cierpienie rodziców, których dziecko jest uwikłane w problem przemocy szkolnej. Jako były nauczyciel dowiedziałem się z niej, że na szkolną przemoc można patrzeć z różnych punktów widzenia, w zależności od tego, gdzie znajduje się obserwator. Na mnie jako profesorze książka ta wywarła wrażenie swym poziomem teoretycznym i analityczną siłą. Jest doskonale napisana i odwołuje się zarówno do umysłu, jak i serca. Erling Roland, Uniwersytet w Stavanger, Norwegia. [www.wuj.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Czy chcielibyście być uczniami we własnych klasach? Czy Was samych wciągnąłby sposób, w jaki przekazujecie wiedzę? A może tak samo z utęsknieniem czekacie na koniec lekcji jak Wasi słuchacze znudzeni tematem? Pernille Ripp w książce "Uczyć się z pasją. Jak sprawić, by uczenie się było fascynującą podróżą" pokazuje początkującym oraz doświadczonym nauczycielom, jak przekształcić swoje klasy w miejsca przyjazne i sprzyjające twórczej pracy, w których uczniowie współdecydują o procesie nauczania. Proponuje wprowadzenie fundamentalnych zmian w funkcjonowaniu klasy, dzięki którym nauka z frustrującego obowiązku zmieni się w podniecające wyzwanie. Autorka odwołuje się w publikacji do swoich doświadczeń uczennicy, nauczycielki i matki. Otwarcie opisuje przemianę, którą sama przeszła, i dokładnie pokazuje, na czym polegają codzienne zmagania każdego pedagoga. I chociaż jest to książka dla wszystkich uczestników szkolnego życia, szczególnie skorzystają z niej właśnie nauczyciele, którzy stając każdego dnia przed swymi uczniami, próbują przekazywać wiedzę w sposób angażujący i pełen uwagi. [Dobra Literatura, 2017].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak mówimy...? Gramatyka angielska - łatwa i przyjemna (Izabella Rodzik-Sambierska) Nasza cena 25,42 zł 29,90 zł RABAT 15% Dodaj do przechowalni Jak mówimy...? Gramatyka angielska - łatwa i przyjemna -TOP 10-, Angielski, Język angielski, Weźmy się za językiIzabella Rodzik-Sambierska ISBN: 978-83-7561-105-2 format 165/235 244 strony oprawa miękka » spis treści i I rozdział (pdf) » dodaj swoją recenzję Książka jest przeznaczona dla uczących się języka angielskiego od podstaw, zwłaszcza dla młodzieży: gimnazjalistów, licealistów, maturzystów, studentów, a także dla nauczycieli, którzy chcą zmienić metodę nauczania. Punktem wyjścia do omawiania poszczególnych zagadnień nie jest język angielski podzielony na części mowy i konstrukcje gramatyczne według tradycyjnej klasyfikacji stosowanej w lingwistyce, lecz sposób myślenia i struktury typowe dla języka polskiego. W poszczególnych rozdziałach omówiono podobieństwa w gramatyce obu języków, ale szczególnie mocno zaznaczono różnice, stwarzające wiele trudności uczniom. Książka składa się z 39 krótkich rozdziałów i aneksu. Każdy rozdział jest zakończony podsumowaniem, tabelką, zestawieniem, tam gdzie wymagał tego temat. Opracowanie zawiera całościowy wykład gramatyki angielskiej. [www.poltext.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-80/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
O stawaniu się osobą to zbiór esejów Carla R. Rogersa zebranych z wielu lat pracy terapeutycznej Zdaniem autora wszystkie one odnoszą się do spraw życia osobistego w naszym pogmatwanym świecie i mogą się przyczynić do wzbudzenia odwagi i pewności siebie, do zrozumienia osobistych trudności tych, którzy będą je czytać. Zbiór ten skierowany jest zarówno do specjalistów: psychologów, psychiatrów, nauczycieli, osób zarządzających przedsiębiorstwami itp., jak i tych wszystkich, którzy poszukują dróg rozwoju osobistego. Elementem łączącym te eseje jest ciepły, entuzjastyczny, pełen przekonania i troski ton autora. Oto spotykamy się z człowiekiem, który cierpliwie, lecz przy użyciu wszelkich dostępnych środków, próbuje usłyszeć innych i siebie samego. - Z przedmowy Petera D. Kramera Carl R. Rogers to amerykański psycholog i psychoterapeuta; twórca psychoterapii niedyrektywnej nastawionej na klienta i jeden z głównych przedstawicieli psychologii humanistycznej. [Rebis, 2002]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jego wysokość dziecko / redakcja Beata Rola. - Warszawa : Difin, 2020. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Publikacja, którą oddajemy w ręce czytelników ma na celu dookreślenie pojęć związanych z tematyką kształtowania się narcystycznej linii osobowości u dzieci. Opisujemy zagrożenia i wyzwania z tym związane, koncentrując się głównie na perspektywie pedagogicznej. Mamy bowiem przekonanie, że opiekunowie, wychowawcy i rodzice mogą odgrywać kluczową rolę w kształtowaniu u dzieci cech niekorzystnych rozwojowo. Podręcznik został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą środowiska wychowawczego dziecka oraz jego prawidłowych cech rozwojowych. Wiedza ta jest niezbędna do organizacji procesu wspomagania rozwoju, wychowania, edukacji oraz terapii dzieci przejawiających trudne zachowania, w tym o charakterze narcystycznym. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
utor zgłębia współczesną polską literaturę dziecięcą o Zagładzie, wykorzystując badania nad recepcja? antyku. Prezentuje źródła, które wpłynęły na współczesne postrzeganie antycznego labiryntu, ukazuje związki między labiryntem a doświadczeniem Zagłady, dokonuje analizy wybranych tekstów polskiej literatury dziecięcej. Rozważa także zagadnienie relacji między mitem a Zagłada? i możliwymi konsekwencjami wykorzystania archetypów antycznych w opowieści o Holokauście. Proponuje nowe spojrzenie zarówno na twórczość dla najmłodszych, jak i reprezentację Holokaustu w kulturze oraz stosunek do tradycji starożytnej, adresując tym samym publikację do szerokiego grona odbiorców, w tym literaturoznawców, pedagogów, nauczycieli, bibliotekarzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Autor bestsellera Self-Reg.
Metoda samoregulacji (Self-Reg) została opracowana przez kanadyjskiego psychologa Stuarta Shankera na podstawie naukowej wiedzy i wieloletnich doświadczeń, aby pomagać wyrwać się z zaklętego koła stresu, budować dobre relacje i umożliwić dzieciom realizację ich potencjału rozwojowego. Czy możemy pomóc dzieciom wzmocnić zdolności do samoregulacji, aby czas spędzany w szkole był optymalny dla ich rozwoju? Stuart Shanker, ekspert od samoregulacji, przekonuje, że nauczyciele mają niezwykłą moc pomagania uczniom w nauce tej umiejętności. W książce objaśnia pięć obszarów samoregulacji - czym są, jak działają, jak przejawiają się w szkole oraz co możemy zrobić, żeby wzmocnić uczniów w każdym z nich. [www.gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego wykazują podwyższoną lub obniżoną wrażliwość na określone bodźce, co w różny sposób wpływa na ich codzienność. Dla rodziców zapewnienie odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami sensorycznymi może stanowić nie lada wyzwanie. Niniejsza publikacja zawiera propozycje sprawdzonych zabaw, które wzmocnią nie tylko układ sensoryczny dziecka, lecz także więzi rodzinne. W książce Czytelnik znajdzie: sto prostych, wesołych i skutecznych zabaw dla dzieci i rodziców; krótkie omówienie zaburzeń przetwarzania sensorycznego w przyjaznej formie; niebanalne pomysły, jak zainteresować dzieci zabawą, wykorzystując materiały, które są łatwo dostępne w każdym domu; jasne wskazówki dotyczące wieku uczestników gier oraz modyfikacje wybranych zabaw dla starszych dzieci. [www.harmonia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera sposoby stymulacji poznawczych zdolności strategicznych – uwagi i pamięci. Jest skierowana do psychologów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Prezentuje propozycje zabaw i ćwiczeń wielokrotnie sprawdzonych przez Autorkę w czasie spotkań treningowych i sesji terapeutycznych. Zaproponowane zabawy mają również funkcję diagnostyczną, pozwalają na dostrzeżenie trudności dziecka w określonym obszarze jego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. W monografii wyodrębniono cztery części poświęcone wybranym zagadnieniom diagnozy interdyscyplinarnej, decydujące o globalnym i wielospecjalistycznym poznaniu dziecka. Pierwsza część Podstawy diagnozy interdyscyplinarnej została poświęcona fundamentom diagnozy interdyscyplinarnej, na którą składa się diagnoza pedagogiczna i psychopedagogiczna oraz medyczna (neurologiczna i psychiatryczna) dziecka. Część druga Diagnoza funkcji podstawowych. Wybrane zagadnienia odnosi się do kierunków diagnozy funkcjonalnej, stanowiącej interdyscyplinarny opis funkcjonowania dziecka, oraz jest diagnozą wyjściową, która daje początek edukacji dla rozwoju. Część trzecia Diagnoza wybranych zaburzeń rozwojowych to opis i charakterystyka procesu diagnozy, który powinien zostać przeprowadzony, aby ocenić i poznać dziecko z zaburzeniami rozwojowo­-funkcjonalnymi. Część ostatnia, zatytułowana Wybrane problemy diagnozy logopedycznej, dotyczy rozpoznania logopedycznego, które powinno zostać przeprowadzone w przypadku wystąpienia określonych nieprawidłowości rozwojowych mowy. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Na stronie tytułowej: Logopedia.
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci, które doświadczają trudności w komunikacji werbalnej. Książka jest monografią zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii, psychologii i pedagogiki oraz studentów tych kierunków. W opracowaniu została wyłożona autorska metoda interpretacji i terapeutycznego postępowania (w aspekcie poznawczym, diagnostycznym i rewalidacyjno-leczniczym) z mutyzmem - zaburzeniem rozwojowym i komunikacyjnym trudnym taksonomicznie, definicyjnie, diagnostycznie i terapeutycznie, gdyż wymagającym procedur inter- i transdyscyplinarnych. Zostały w monografii wprowadzone w sposób ustrukturyzoway liczne terminy i pojęcia należące do przestrzeni logopedii jako nauki, ale czerpiące z osiągnieć m.in. psychiatrii dziecięcej, psychologii klinicznej, pedagogiki specjalnej i terapeutycznej. Z recenzji dra hab. prof. UP Mirosława Michalika Anna Skoczek, doktor (językoznawstwo stosowane, specjalność logopedia), adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Akademii Ignatianum w Krakowie. Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą zaburzeń mowy u dzieci z SLI, zaburzeń komunikacji werbalnej związanych z mutyzmem, związku zaburzeń mowy z zaburzeniami czytania i pisania. Przez szereg lat kierownik Podyplomowych Studiów Logopedycznych. Logopeda - praktyk w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym. Członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego i Polskiego Związku Logopedów. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesny podręcznik dla wychowawców, nauczycieli, rodziców, opiekunów, dzięki któremu lekcje wychowawcze zamienią się w budującą przygodę po własne marzenia. Książka jest pierwszą pozycją na rynku umożliwiającą rozwój osobisty od najmłodszych lat. Stanowi zbiór kompetencji miękkich, umiejętności osobistych, które pomogą w dorosłym życiu znaleźć wymarzoną pracę, ustalić swoje priorytety, samodzielnie podejmować decyzje i odnieść sukces. To 27 scenariuszy zajęć rozwijających kreatywność, inteligencję emocjonalną, analityczne myślenie, poczucie własnej wartości od najmłodszych lat. Pozycja okraszona została wyjątkowymi rysnotkami aktywizującymi neurony do pracy zgodnie z nowoczesnym nurtem neurodydaktyki. Dla kogo jest ta książka? - dla nauczycieli, którzy chcą zrewolucjonizować swoje nauczanie, - dla wychowawców, którzy chcą, aby spotkania z nimi, - dla nauczycieli, którzy dbają o swój rozwój osobisty i rozwój swoich uczniów, - dla tych, którzy nie znoszą szkolnej sztampy i nudy, - dla tych, którzy chcą, aby ich podopieczni osiągnęli życiowy sukces, ale nie wyścig szczurów. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Nowoczesny podręcznik dla nauczycieli i wychowawców, pełny pomysłów na zajęcia rozwijające kompetencje miękkie. Kreatywne scenariusze lekcji wychowawczych, dzięki którym uczniowie będą mogli zacząć przygodę z rozwojem osobistym. Pomysły na lekcje wychowawcze zostały przygotowane w taki sposób, aby inspiracje i praktyczne rozwiązania mógł z nich czerpać nauczyciel zarówno szkoły podstawowej, jak i szkoły średniej. To książka dla każdego, który chce: - być asertywnym nauczycielem; - stać się mądrym przywódcą; - zostać liderem, nawet w przestrzeni werbalnej potrafiącym grać w szachy; - po każdym swoim wystąpieniu publicznym zostać zapamiętanym; - mądrze inspirować swoich uczniów do ustawicznego rozwoju. W serii ukazała się książka Wychowanie do osobistego rozwoju. Część 1. Patronat: Inspiracje dla Szkoły, edunews.pl, FitSpirit, Głos Pedagogiczny, Sygnał, Szkoła Umiejętności Miękikch [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wspierać rozwój przedszkolaka? / Monika Sobkowiak. - Warszawa : Edgard, 2019. - 239, [1] strona ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Wiek przedszkolny to najlepszy czas na to, by wspierać wszechstronny rozwój dziecka. A zabawa to naturalna forma działania, dzięki której przedszkolaki uczą się, poznają świat, radzą sobie z trudnościami i odkrywają swoje zainteresowania – przekonuje Monika Sobkowiak – autorka bloga Pani Monia, inspirującego nauczycieli w ich codziennej pracy. Autorka tej książki prezentuje zabawy i aktywności, które pozwolą wszechstronnie i harmonijnie wspierać przedszkolaki we wszystkich obszarach rozwoju: poznawczym, społeczno-emocjonalnym i psychomotorycznym. Zachęca do kształtowania u dzieci kompetencji przyszłości, takich jak: umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność, znajomość podstaw programowania, zdolność do komunikowania się w prosty i bezpośredni sposób czy inteligencja emocjonalna. Pokazuje również, jak ogromne znaczenie dla kształtowania pewności siebie i poczucia sprawczości ma rozwój pasji i próbowanie swoich sił w różnorodnych działaniach, np. komponowaniu własnych piosenek, programowaniu czy układaniu tanecznej choreografii. [www.empik.com, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Zabawa w teatrzyk kukiełkowy kształtuje wyobraźnię, pozytywnie wpływa na kreatywność oraz koncentrację. Przedstawienia tego typu rozwijają percepcję wzrokową i słuchową, a także wyciszają i uspokajają. To właśnie wokół scenariuszy teatrzyków kukiełkowych powstała niniejsza publikacja. W jej skład wchodzą: książka zawierająca 6 scenariuszy rymowanych inscenizacji wraz ze skorelowanymi z nimi konspektami zajęć; płyta Data-PC, na której znajdują się pliki PDF z 70 czarno-białymi ilustracjami kukiełek i rekwizytów potrzebnych do wystawienia inscenizacji (przeznaczone do samodzielnego wydrukowania i przygotowania wraz z uczestnikami zajęć); płyta Audio-CD z udźwiękowionymi inscenizacjami (w formie słuchowisk). Scenariuszom inscenizacji towarzyszą konspekty zajęć. Każde zajęcia proponowane w książce składają się z trzech części: zajęcia wstępne wprowadzające dzieci w tematykę przedstawienia, podczas których wykonane zostają prace plastyczne (potrzebne kukiełki i rekwizyty); zajęcia zasadnicze, czyli przedstawienie teatralne, gdzie postacie animowane są przez osobę dorosłą (lub dwie osoby), a dzieci występują w roli widzów; zajęcia końcowe, podczas których nauczyciel prowadzi rozmowę kierowaną na temat przedstawienia oraz odkrywa i podsumowuje przesłanie płynące z inscenizowanej baśni, po czym przeprowadza zabawy pomagające w osiągnięciu założonego celu edukacyjnego. Zaproponowane tu teatrzyki można przedstawiać zarówno w przedszkolu, jak i w domu. Dzięki dołączonej płycie CD wystarczy odtworzyć nagranie i poruszać kukiełkami zgodnie z ruchem scenicznym opisanym w książce. Można także zaangażować do inscenizacji aktorów – przedszkolaki bądź ich rodziców – i zaproponować teatr-pantomimę. Po zapoznaniu się z didaskaliami, aktorzy będą mogli odegrać przedstawienie bez konieczności uczenia się na pamięć rozbudowanych ról, a dzieci poćwiczą przy tym umiejętności naśladowania, wyrażania emocji, wczuwania się w sytuacje innych osób, rozwiną empatię. [https://platon.com.pl/pl/basnie-dla-przedszkolakow--scenariusze-inscenizacji-kukielkowych-do-przedstawienia-dzieciom-z-konspektami-zajec--szablonami-postaci-i-audiobookiem---cd/produkt-808313422]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5 - 79/Podr. (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3 - 792/P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej