Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(6)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(4)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(12)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Hinz Magdalena
(2)
Andruszko Robert (tłumacz)
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bunnell Douglas W
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Dobrowolski Patryk (tłumacz)
(1)
Fields-Meyer Tom
(1)
Fratkin Jake Paul
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Han-Bing Wang
(1)
Hawryluk Piotr
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Jing Wang
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kapera Marta
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Kelman Elaine
(1)
Knapp Julie
(1)
Kobylarczyk Magdalena
(1)
Lardner Harry F
(1)
Maine Margo
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
Masgutow Denis
(1)
McGilley Beth Hartman
(1)
Micheli Enrico
(1)
Odowska-Szlachcic Bożena
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Palin Michael (1943- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Prizant Barry M
(1)
Pręciuk Iwona
(1)
Radwańska Anna (pedagog)
(1)
Rajewski Andrzej (psychiatra)
(1)
Sabik Magdalena (pedagog)
(1)
Sheng-Ping Zeng
(1)
Sidorowicz Sławomir (1942- )
(1)
Skoczek Anna (filolożka)
(1)
Szczypczyk Anna (psycholog)
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Warmuz-Warmuzińska Ewa
(1)
Whyte Alison
(1)
Woronowicz Bohdan Tadeusz (1943- )
(1)
Xaiz Cesarina (psycholożka)
(1)
Xi-Tao Ma
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Dzieci
(12705)
6-8 lat
(7934)
0-5 lat
(5765)
9-13 lat
(5734)
Młodzież
(3216)
Terapeuci
(22)
14-17 lat
(2286)
Szkoły wyższe
(793)
Szkoły podstawowe
(583)
Szkoły średnie
(486)
Rodzice
(394)
Studenci
(216)
Dorośli
(191)
Nauczyciele
(189)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(103)
Menedżerowie
(78)
Prawnicy
(78)
Lekarze
(74)
Logopedzi
(73)
Klasa 1.
(69)
Klasa 3.
(67)
Klasa 2.
(63)
Licea
(63)
Szkoły zawodowe
(58)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Klasa 4.
(47)
Pedagodzy
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Poziom średniozaawansowany
(30)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 8.
(29)
Klasa 7.
(28)
Klasa 6.
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Klasa 5.
(26)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
11-14 lat
(21)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(14)
Informatycy
(14)
Pielęgniarki
(14)
Klasa 1
(13)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 8
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Poziom zaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Klasa 3
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Klasa 7
(8)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Autyzm
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Dzieci
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Psychoterapia
(3)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Leczenie
(2)
Terapia zabawą
(2)
Agresywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Choroby autoimmunologiczne
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Filmoterapia
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jąkanie
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korekcja mowy
(1)
Lato
(1)
Medycyna chińska
(1)
Mutyzm
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Odruchy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Poznanie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Ruchy
(1)
Samookaleczenie
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Stres pourazowy
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wiosna
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowanie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Podręcznik
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Gry i zabawy
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Kultura i sztuka
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości. „Zbuntowane dzieci” to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole. [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmiö. Dr Sam Goldstein, Neurology, Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City Książka budzi ogromną nadzieję ľ dziecko przeżywające trudności może się stać osobą kompetentną i radzącą sobie, rodziny zaś, zbyt często obarczane odpowiedzialnością za trudności dziecka, mogą uzyskać wsparcie w swojej wytrwałej, sumiennej pracy Dr Glenace Edwall, Minnesota Department of Human Services, Saint Paul Poprawione wydanie tego popularnego podręcznika, oparte na najnowszej wiedzy z dziedziny rozwoju dziecka i najlepszych praktykach klinicznych, odnosi się do szerokiego spektrum problemowych zachowań i kłopotów przystosowawczych. Autor opisał wiele praktycznych narzędzi służących do rozwijania samokontroli u dzieci i nastolatków przeżywających trudności, kierowania rozwojem społecznym i emocjonalnym oraz umiejętności szkolnych, a także redukowania stresu w rodzinie. Książka ta, zawierająca ponad 25 kart, które można reprodukować, jest znakomitą pomocą dla terapeutów pracujących z rodzinami w poradniach, szkołach lub placówkach opieki społecznej. Może być także samodzielnie wykorzystywana przez rodziców. [www.wuj.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych funkcji ciała jest odżywianie się. Pod wpływem najrozmaitszych czynników jeszcze nie do końca poznanych, u niektórych osób stosunek do własnego ciała i odżywiania się ulega wypaczeniom, które we współczesnej psychiatrii nazywa się zaburzeniami. podręcznik grupy specjalistów amerykańskich badaczy i klinicystów trafia w sedno problemu nowoczesnego człowieka. Książka, napisana jest komunikatywnym językiem, jest adresowana nie tylko do specjalistów zajmujących się leczeniem zaburzeń odżywiania się, ale i do innych osób, zmagających się z masą i kształtem czyjegoś bądź własnego ciała. Bogata kazuistyka przekonująco i przejmująco ilustruje poruszane tematy. [Edra Urban & Partner, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Książka dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem.
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące lata: letnie miesiące i święta, charakterystyczne cechy pogody, zabawy na dworze i wakacyjne wycieczki, letnie ubrania i akcesoria, warzywa i owoce dojrzewające latem, łąkę i jej mieszkańców. [www.gandalf.com.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Książka dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem.
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące wiosny: charakterystyczne cechy pogody i budzącej się do życia przyrody, zwyczaje związane z Wielkanocą, wiosenne święta, prace w ogrodzie. [www.gandalf.com.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Co się za chwilę może stać? to książka, która uczy dostrzegać i analizować zależności przyczynowo-skutkowe. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi przewidzieć, co się stanie w danych sytuacjach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. [www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-82-1/-9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słuchanie i zrozumienie to dwa słowa stanowiące klucz do podejścia terapeutycznego stosowanego z powodzeniem od 1993 roku w Centrum dla Jąkających się Dzieci Michaela Palina w Londynie. Autorki związane bezpośrednio z tą instytucją (Elaine Kelman pracuje tam jako terapeuta od początku jej istnienia; Alison Whyte jest dziennikarką i mamą chłopca z jąkaniem, który od wielu lat korzysta ze wsparcia specjalistów Centrum) oddają w nasze ręce praktyczny przewodnik po meandrach jąkania, podkreślający przede wszystkim podmiotowość osób objętych terapią i relację terapeutyczną opartą na szacunku. Oto mamy książkę niezwykłą w swej prostocie, w której przewodnikami są pacjenci – dzieci młodsze i starsze – oraz ich rodzice. Ich słowa, opinie, emocje i uczucia ujęte w wypowiedziach stanowią bazę i punkt wyjścia do narracji specjalistów, którzy prowadzą ich terapię. Tutaj to dzieci mają głos! One są prawdziwymi ekspertami od swego zaburzenia; one wiedzą najlepiej, co sprawia, że jest gorzej, lepiej, co pomaga, a co nie. "Zrozumieć jąkanie..." to również książka o tym, że warto łamać tabu – rozmawiać, słuchać, wyjaśniać, pytać, po to, by zrozumieć, pomóc i wspierać. Mamy tu szereg wskazówek i sugestii dla rodziców i nauczycieli, jak się odnaleźć w rzeczywistości z jąkaniem, która często przeraża i obezwładnia swoją nieprzewidywalnością i tajemniczością. To także obowiązkowa pozycja dla odważnych terapeutów, którzy chcą odpowiedzialnie prowadzić terapię dziecka z jąkaniem, by coraz więcej historii miało dobre zakończenie albo by chociaż dziecko posiadało narzędzia, by mur jąkania co dzień rozbijać, czy też mieć siłę, by rozkruszać wciąż i od nowa kraty w swoich ustach. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii. [https://platon.com.pl/pl/kompletny-program-terapii-saz-dla-osob-z-zaburzeniami-ze-spektrum-autyzmu-w-wieku-rozwojowym-od-4-do-7-lat/produkt-566456215]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Współczesne czasy są źródłem licznych zagrożeń i kryzysów, związanych z różnego rodzaju wypadkami, kataklizmami, zagrażającymi życiu chorobami, aktami przemocy, a ostatnio także pandemią COVID-19 czy wojną w Ukrainie. Doświadczenie traumy w okresie dzieciństwa czy adolescencji może mieć istotny wpływ na funkcjonowanie jednostki w okresie dorosłości. Zważywszy na fakt coraz większego rozpowszechnienia zdarzeń traumatycznych i pogarszającego się zdrowia psychicznego nastolatków, rośnie zapotrzebowanie na badania w tym obszarze. Można także przewidywać, że wzrośnie liczba młodych osób wymagających profesjonalnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej. Monografia podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką jest doświadczanie traumy przez młodzież, jej konsekwencje i czynniki warunkujące. Monografia jest przeznaczona dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką traumy, w tym rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych, profesjonalistów (głównie terapeutów) pracujących z młodzieżą po traumie. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Brak integracji odruchów twarzy staje się przyczyną nieprawidłowego napięcia mięśni twarzy, wad w rozwoju mowy i procesów myślenia oraz kształceniu motoryki precyzyjnej. Terapia również skierowana na aktywizację różnych poziomów i obszarów mózgu, procesów dojrzewania, sensorycznej i sensomotorycznej integracji.[www.tezeusz.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.91 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Wydanie 1, dodruk. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - 296 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii – zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu. [https://platon.com.pl/pl/integracja-sensoryczna-w-autyzmie/produkt-534429358]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Obowiązkowa lektura dla rodziców, nauczycieli, terapeutów i opiekunów osób z autyzmem. Umożliwia spojrzenie na świat ludzi ze spektrum autyzmu od wewnątrz, zapewnia współczującą, głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Na książkę składają się inspirujące historie będące rezultatem 40-letniego doświadczenia dr. Prizanta, zdobytego podczas pracy na uniwersytetach, w szkołach, szpitalach oraz świadczenia usług w ramach prywatnej praktyki. Podłoże filozoficzne, wartości i ćwiczenia, na których opiera się ta publikacja, są zgodne z modelem SCERTS® (ang. Social Comunication, Emotional Regulation and Transactional Support), opracowanym przez dr. Prizanta i jego współpracowników, dr Amy Wtherby, Emily Rubin i Amy Laurent. Model kładzie nacisk na komunikację społeczną, stabilność emocjonalną oraz udzielanie wsparcia i pomocy w nawiązywaniu interakcji z innymi. Uznaje te sfery za najważniejsze domeny, na których należy się skupić przy pracy z osobami z autyzmem. "Jest to najbardziej przepełniona empatią i głęboką mądrością książka o autyzmie, jaką do tej pory przeczytałem. To jedna z najbardziej empatycznych i najmądrzejszych publikacji o byciu człowiekiem. Nie da się przecenić przemieniającej mocy tej książki: otwiera serce, poszerza zakres widzenia tam, gdzie panowała tylko mgła i inspiruje do głębokiego spojrzenia na coś, co wywoływało jedynie odruchową reakcję". [www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy dla dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. - Wydanie 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - 118, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Prezentowana publikacja to zbiór zabaw terapeutycznych dla dzieci (np. dla dzieci z autyzmem). Może ona być pomocna dla nauczycieli i terapeutów, a także rodziców, którzy chcą w interesujący i zarazem pożyteczny sposób spędzać czas ze swoim dzieckiem. Książka podzielona jest na rozdziały zgodnie z charakterem proponowanych zabaw. Znajdują się tu gry i zabawy: ruchowe, manipulacyjne i konstrukcyjne, plastyczno-techniczne, muzyczno-rytmiczne, tematyczne i edukacyjne. Przy każdej zabawie znajdują się informacje o potrzebnych rekwizytach oraz sposobie przeprowadzenia aktywności. Dodatkowo zamieszczono wskazówki, o jakie jej elementy należy szczególnie zadbać, aby zabawa miała charakter terapeutyczny, a także propozycje modyfikacji zabawy, aby była ona dostosowana do możliwości dziecka i cały czas dla niego ciekawa. [Wydawnictwo Harmonia, 2012].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Studia przypadków według tradycyjnej medycyny chińskiej.
Podręcznik Choroby autoimmunologiczne w tradycyjnej medycynie chińskiej prezentuje ogólne zasady i metody leczenia chorób autoimmunologicznych na przykładzie reprezentatywnych studiów przypadków. W dziewięciu rozdziałach eksperci z Uniwersytetu Tradycyjnej Medycyny Chińskiej w Chengdu przedstawiają typowe choroby autoimmunologiczne, w tym reumatoidalne zapalenie stawów, toczeń rumieniowaty układowy, syndrom Sjögrena, twardzinę skóry, układowe zapalenie naczyń, idiopatyczną plamicę małopłytkową, nieswoiste zapalenie jelit, autoimmunologiczne choroby tarczycy, łuszczycę i łuszczycowe zapalenie stawów. Omówienie konkretnych przypadków klinicznych poprzedzają krótkim opisem jednostki chorobowej z punktu widzenia biomedycyny i TMCh. W każdym studium przypadku prezentują objawy choroby, wzorce chorobowe, cel leczenia i formuły stosowane w terapii. Każdy rozdział kończy się pytaniami sprawdzającymi. [www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Na stronie tytułowej: Logopedia.
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci, które doświadczają trudności w komunikacji werbalnej. Książka jest monografią zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii, psychologii i pedagogiki oraz studentów tych kierunków. W opracowaniu została wyłożona autorska metoda interpretacji i terapeutycznego postępowania (w aspekcie poznawczym, diagnostycznym i rewalidacyjno-leczniczym) z mutyzmem - zaburzeniem rozwojowym i komunikacyjnym trudnym taksonomicznie, definicyjnie, diagnostycznie i terapeutycznie, gdyż wymagającym procedur inter- i transdyscyplinarnych. Zostały w monografii wprowadzone w sposób ustrukturyzoway liczne terminy i pojęcia należące do przestrzeni logopedii jako nauki, ale czerpiące z osiągnieć m.in. psychiatrii dziecięcej, psychologii klinicznej, pedagogiki specjalnej i terapeutycznej. Z recenzji dra hab. prof. UP Mirosława Michalika Anna Skoczek, doktor (językoznawstwo stosowane, specjalność logopedia), adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Akademii Ignatianum w Krakowie. Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą zaburzeń mowy u dzieci z SLI, zaburzeń komunikacji werbalnej związanych z mutyzmem, związku zaburzeń mowy z zaburzeniami czytania i pisania. Przez szereg lat kierownik Podyplomowych Studiów Logopedycznych. Logopeda - praktyk w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym. Członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego i Polskiego Związku Logopedów. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest podsumowaniem doświadczeń autorki związanych z rozwojem dziedziny filmoterapii, zawiera przegląd programów edukacyjnych działających w Polsce, scenariusze zajęć filmowych tworzonych przez autorkę dla programów edukacyjnych Akademia Planete + DOC i dla Młodzieżowej Akademii Filmowej w Gliwicach. Druga część książki przedstawia propozycje najnowszych filmów z podziałem na kategorie oraz szczegółowe plany zajęć z wykorzystaniem danych tytułów filmowych dla wszystkich grup wiekowych: dzieci, młodzieży i dorosłych. Filmoterapia przekonuje czytelników, że warto stosować edukację filmową już od najmłodszych lat, jest to łatwe i dostępne narzędzie, które sprosta wymaganiom edukacyjnym i wychowawczym w coraz bardziej rozwiniętym i pędzącym świecie. To świetna propozycja dla praktyków, nauczycieli, pedagogów, terapeutów, wychowawców, rodziców i wszystkich miłośników filmów. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Uzależnienia : geneza, terapia, powrót do zdrowia / Bohdan T. Woronowicz. - Poznań : Harbor Point Media Rodzina ; Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia, copyright 2009. - 628 s., [1] karta tablic złożona : ilustracje ; 25 cm.
"Książka jednego z najlepszych w Polsce specjalistów w zakresie diagnostyki i terapii uzależnień jest bogatym źródłem wiedzy na temat uzależnienia od substancji psychoaktywnych (alkohol, narkotyki, nikotyna, kofeina, teina, leki, sterydy) a także zaburzeń nawyków i popędów (hazard, siecioholizm, bulimia i anoreksja, seksoholizm, pracoholizm, kupnoholizm) oraz współuzależnienia, którym dotknięte są rodziny osób uzależnionych. Autor rozwiewa pokutujące od lat mity związane z alkoholizmem i innymi uzależnieniami, pisze o skutkach zdrowotnych uzależnień, a także o sposobach ułatwiających rozpoznanie uzależnienia. Sporo miejsca poświęca możliwościom uzyskania pomocy, leczenia pod kierunkiem specjalistów oraz w grupach samopomocowych. Książka jest prawdziwym kompendium dla osób uzależnionych, ich bliskich oraz psychologów i terapeutów." FacebookTwitter
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-613 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej