Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(73)
Forma i typ
Książki
(66)
Publikacje dydaktyczne
(44)
Publikacje fachowe
(31)
Proza
(12)
Druki ulotne
(8)
Publikacje naukowe
(7)
Poezja
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
wypożyczone
(16)
tylko na miejscu
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(24)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(6)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(3)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(39)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(11)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(12)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(11)
Galewska-Kustra Marta (logopeda)
(10)
Galewska-Kustra Marta (logopeda). Pucio
(10)
Kłos Joanna (graficzka)
(10)
Mikulska Joanna (logopeda)
(6)
Kłodnicka Olga (pedagog)
(5)
Pelc Maria (ilustratorka)
(5)
Bryła Maria
(4)
Muszyńska Aneta
(4)
Bijak Elżbieta (logopeda)
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Fuks Agata
(2)
Gulewicz Artur (1978- )
(2)
Kalina Agata
(2)
Kamińska Dorota (tłumaczka)
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Miechowska Anna (logopeda)
(2)
Piszczek Małgorzata
(2)
Szalewska Katarzyna (psycholog)
(2)
Szybist Joanna
(2)
Szyfter Maria
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(2)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Beniak Ewa Tatiana (1973- )
(1)
Biedrońska Elżbieta (logopeda)
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buda Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Daniel Irena (logopeda)
(1)
Dell Carl W
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta (psycholożka)
(1)
Franke Ulrike (1946- )
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Gdula Adam (ilustrator)
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna (logopeda)
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kot Alicja
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Krzysztonek Grażyna
(1)
Krzysztoszek Grażyna
(1)
Kuczkowski Jerzy (otolaryngolog)
(1)
Lampart-Busse Marzena (logopeda)
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Maurer Alicja (pedagogika)
(1)
Małecka Magdalena (logopeda)
(1)
Michalec Katarzyna (papieroplastyka)
(1)
Mikosza Lucyna (psycholożka)
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Odowska-Szlachcic Bożena
(1)
Paluch Anna
(1)
Potocka-Pirosz Kamila
(1)
Pąchalska Maria (1949- )
(1)
Rominiecka-Stec Alicja (logopeda)
(1)
Sadowska Elżbieta (językoznawstwo)
(1)
Skoczek Anna (filolożka)
(1)
Sprawka Roman (logopeda)
(1)
Szewczyk Sara (ilustratorka)
(1)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Wiatrowska Agnieszka Anna
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wiśniewski Krzysztof (1957- )
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Zagnińska Maria (polonistka)
(1)
Zioło Brygida
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(35)
Okres powstania dzieła
2001-
(70)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(73)
Odbiorca
Dzieci
(12705)
6-8 lat
(7934)
0-5 lat
(5765)
9-13 lat
(5734)
Młodzież
(3216)
Logopedzi
(73)
14-17 lat
(2286)
Szkoły wyższe
(793)
Szkoły podstawowe
(583)
Szkoły średnie
(486)
Rodzice
(394)
Studenci
(216)
Dorośli
(191)
Nauczyciele
(189)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(103)
Menedżerowie
(78)
Prawnicy
(78)
Lekarze
(74)
Klasa 1.
(69)
Klasa 3.
(67)
Klasa 2.
(63)
Licea
(63)
Szkoły zawodowe
(58)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Klasa 4.
(47)
Pedagodzy
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Poziom średniozaawansowany
(30)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 8.
(29)
Klasa 7.
(28)
Klasa 6.
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Klasa 5.
(26)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
Terapeuci
(22)
11-14 lat
(21)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(14)
Informatycy
(14)
Pielęgniarki
(14)
Klasa 1
(13)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 8
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Poziom zaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Klasa 3
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Klasa 7
(8)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(17)
Temat
Język polski
(38)
Korekcja mowy
(32)
Wymowa
(32)
Czytanie
(13)
Logopedia
(10)
Sylaby
(10)
Pucio (postać fikcyjna)
(9)
Mowa
(7)
Rodzina
(6)
Afazja
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Motoryka mała
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Spółgłoski
(4)
Słuch
(4)
Zima
(4)
Chorzy z afazją
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Jąkanie
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Choroba Alzheimera
(2)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Onomatopeja
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Przyjaźń
(2)
Rozwój mowy
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Wakacje
(2)
Wiosna
(2)
Zabawa
(2)
Zwierzęta
(2)
Afa-Skala (metoda diagnostyczna)
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Autyzm
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fonetyka
(1)
Grafomotoryka
(1)
Głusi
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jesień
(1)
Język migowy
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Miasta
(1)
Mutyzm
(1)
Nauczanie
(1)
Neurologopedia
(1)
Otępienie
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rzeczownik polski
(1)
Samogłoski
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Surdopedagogika
(1)
Techniki logopedyczne
(1)
Testy logopedyczne
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia poznawcze
(1)
Zdanie
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Pojezierze Mazurskie
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(28)
Broszura
(15)
Opowiadania i nowele
(12)
Pomoc dydaktyczna
(11)
Materiały pomocnicze
(10)
Scenariusz zajęć
(6)
Książki dla małych dzieci
(5)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Gry edukacyjne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Wiersze
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rymowanki
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(56)
Językoznawstwo
(21)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(4)
Historia
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod redakcją naukową Jacka J. Błeszyńskiego. - Wydanie 3. - Kraków : Impuls, 2017. - 470 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. ebook Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją. [www.impulsoficyna.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. [https://platon.com.pl/pl/jezyczek-podrozniczek-i-cztery-pory-roku-zima-scenariusze-grupowych-zajec-logopedycznych-dla-dzieci-cztero-i-piecioletnich/produkt-673375546]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem [https://platon.com.pl/pl/jezyczek-podrozniczek-i-cztery-pory-roku-jesien-scenariusze-grupowych-zajec-logopedycznych-dla-dzieci-cztero-i-piecioletnich/produkt-647755321]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. [https://platon.com.pl/pl/jezyczek-podrozniczek-i-cztery-pory-roku-lato-scenariusze-grupowych-zajec-logopedycznych-dla-dzieci-cztero-i-piecioletnich/produkt-834790903]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. Publikacja skierowana jest do logopedów, nauczycieli, pedagogów i rodziców. Prezentowane ćwiczenia nie zastąpią terapii logopedycznej, jednak w dużym stopniu uatrakcyjnią proces nauki mowy. Wszystkie proponowane zabawy zostały sprawdzone podczas grupowych zajęć logopedycznych dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy prowadzonych w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zyskały pełną akceptację i zadowolenie rodziców, a przede wszystkim dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza w Polsce publikacja służąca do terapii zaburzeń płynności mówienia według Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się autorstwa dr. Mieczysława Chęćka, która została przygotowana z myślą o wykorzystaniu jej przede wszystkim przez logopedów, neurologopedów oraz terapeutów mowy w kompleksowej terapii indywidualnej oraz grupowej osób jąkających się lub z mową bezładną. Zawarty w publikacji materiał teoretyczny oraz obszerny materiał praktyczny opiera się na Zmodyfikowanym Programie Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się, który uwzględnia dwie ważne metody terapeutyczne i podejścia do terapii jąkania: Technikę Przedłużonego Mówienia (TPM) oraz Technikę Delikatnego Startu Mowy (TDSM). Publikacja ta jest obszernym zbiorem doskonale opracowanych metodycznie tekstów do terapeutycznego czytania oraz materiałów obrazkowo-wyrazowych, które zachęcą pacjentów jąkających się do ćwiczeń i ułatwią trening płynnego mówienia, a terapię uczynią skuteczniejszą. Poziom opracowanych materiałów (gotowych do kopiowania i wielokrotnego wykorzystania) został odpowiednio dostosowany do poszczególnych grup wiekowych pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza w Polsce publikacja służąca do terapii zaburzeń płynności mówienia według Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się autorstwa dr. Mieczysława Chęćka, która została przygotowana z myślą o wykorzystaniu jej przede wszystkim przez logopedów, neurologopedów oraz terapeutów mowy w kompleksowej terapii indywidualnej oraz grupowej osób jąkających się lub z mową bezładną. Zawarty w publikacji materiał teoretyczny oraz obszerny materiał praktyczny opiera się na Zmodyfikowanym Programie Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się, który uwzględnia dwie ważne metody terapeutyczne i podejścia do terapii jąkania: Technikę Przedłużonego Mówienia (TPM) oraz Technikę Delikatnego Startu Mowy (TDSM). Publikacja ta jest obszernym zbiorem doskonale opracowanych metodycznie tekstów do terapeutycznego czytania oraz materiałów obrazkowo-wyrazowych, które zachęcą pacjentów jąkających się do ćwiczeń i ułatwią trening płynnego mówienia, a terapię uczynią skuteczniejszą. Poziom opracowanych materiałów (gotowych do kopiowania i wielokrotnego wykorzystania) został odpowiednio dostosowany do poszczególnych grup wiekowych pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 18)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Zeszyt 18. zamyka pierwszy etap nauki czytania. Zawiera tak skonstruowane teksty, by dziecko nie tylko uwierzyło, że potrafi czytać, ale i zachwyciło się czytaniem książek. Zapowiada jednocześnie nową serię tekstów – cykl geograficzny. W kolejnych zeszytach dzieci będą nie tylko doskonalić umiejętność czytania, ale przede wszystkim będą poznawać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty pozwolą także otwierać umysł dziecka na przetwarzanie informacji pochodzących z różnych dziedzin życia”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać)
Książka jest przewodnikiem metodycznym – przystępnie, krok po kroku, wyjaśnia nauczycielom, rodzicom i wychowawcom, jak pracować z książeczkami serii „Kocham czytać”. Zawiera dodatkowy rozdział poświęcony mózgowej organizacji funkcji językowych dziecka, wyjaśniający neuropsychologiczne podłoże wczesnej nauki czytania, zarówno u dzieci zdrowych, jak i z zakłóceniami rozwojowymi.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 1 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 3)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt trzeci wprowadza spółgłoski P i M. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłosek zeszyt zawiera odpowiedni materiał ilustracyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 2 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Wydanie 14. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2023. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 4)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Czwarty już zeszyt serii rozpoczyna się od spółgłoski b. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłoski b, rysunek przedstawia „nadęte” policzki, jak baloniki i takie same „policzki” litery b. Zasada ta powtarza się także wobec litery l.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 3 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 5)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt piąty wprowadza litery f i w. Zaczyna się od odczytywania (przez nauczyciela bądź rodzica) dziecku sylab otwartych, kończących się samogłoską. Aby dziecko zapamiętało obraz graficzny głoski f, pokazujemy, że podczas jej wypowiadania górne zęby „gryzą” dolną wargę. Zasada powtarza się w stosunku do litery w. Ułożenie zębów jest identyczne, jak podczas wymawiania f, różnica polega jedynie na głośności. [Wydawnictwo Edukacyjne, 2021].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 4 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 6)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii „Kocham Czytać”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Sylaby. 7 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2020. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 9)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W dziewiątym zeszycie serii „Kocham Czytać” nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 8 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 10)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 10 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 12)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 12 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 14)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego „’” (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich. Stosując opozycję – sylaba otwarta: sylaba zamknięta – można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 14 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 16)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „To już ostatnia para miękkich głosek oraz trudna artykulacyjnie głoska r. Zwykło się sądzić, że drżąca głoska r pojawia się najpóźniej w rozwoju mowy dziecka. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Doświadczenia kliniczne pokazują, że dzieci, gdy tylko opanują wymowę tej głoski, nawet gdy brzmi jeszcze nie dość dokładnie, bardzo chętnie wypowiadają zawierające ją wyrazy. Na początku jest to r realizowane jednouderzeniowo lub jako dźwięk pośredni między r i l. Wówczas ważne są ćwiczenia, to znaczy czytanie, które utrwala prawidłową artykulację”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 2)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ten zeszyt pozwoli dzieciom zrozumieć, że słyszane dźwięki można zapisywać. Radość z odczytywania głosów zwierząt przygotuje małych czytelników do umiejętności rozpoznawania sylab ze spółgłoskami p i m, które będą zamieszczone w zeszycie trzecim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajkowe ćwiczenia logopedyczne / Irena Daniel. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 45, [2] strony ; 24 cm.
Bajki logopedyczne to krótkie historyjki, które urozmaicają ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Pod każdą bajką zamieszczono ćwiczenia rozwijające zmysły dziecka, zakres słownictwa, zdolności manualne i spostrzegawczość. Książka może być inspiracją do tworzenia własnych opowiadań i kart pracy dopasowanych do potrzeb i zainteresowań dziecka, z którym prowadzimy terapię. [Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej