Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(190)
Forma i typ
Książki
(184)
Publikacje dydaktyczne
(85)
Publikacje fachowe
(65)
Poradniki i przewodniki
(50)
Publikacje naukowe
(17)
Proza
(13)
Druki ulotne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Audiobooki
(3)
Dramat (rodzaj)
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(114)
dostępne
(90)
wypożyczone
(26)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(27)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(38)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(4)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(3)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(14)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(34)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(83)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(30)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(12)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(11)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(7)
Bonilla Rocio (1970- )
(6)
Punset Elsa (1964- )
(6)
Feynman Richard Phillips (1918-1988)
(5)
Kłodnicka Olga (pedagog)
(5)
Leighton Robert B. (1919-1997)
(5)
Mikulska Joanna (logopeda)
(5)
Kołakowski Artur
(4)
Buzan Tony (1942-2019)
(3)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(3)
Dobrakowska Anetta
(3)
Just Monika
(3)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(3)
Rebar Sarah
(3)
Rejmer Krzysztof (1955-2019)
(3)
Sands Matthew Linzee (1919-2014)
(3)
Woźniak Joanna (pedagog)
(3)
Zarzycki Piotr (matematyka)
(3)
Łukasik Joanna Małgorzata
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bryła Maria
(2)
Buzan Barry (1946- )
(2)
Grynberg Marek
(2)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Hopkins Amanda (1962- )
(2)
Huebner Dawn
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(2)
Kud Marzena
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Miller Kelli (terapeutka)
(2)
Muszyńska Aneta
(2)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Rossowski Dariusz (tłumacz)
(2)
Sands Matthew Linzee (1919- 2014)
(2)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Stefaniak Monika (tłumaczka)
(2)
Szalewska Katarzyna (psycholog)
(2)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(2)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Aftab Parry
(1)
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta (1957- )
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Bakalarz Dariusz (tłumacz)
(1)
Bala Joanna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Banasik Małgorzata
(1)
Bartoszczyk-Brzoskowska Marta (1973- )
(1)
Batko Anna
(1)
Bażański Stanisław Leon (1929- )
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bentkowska Dorota (psycholożka)
(1)
Berendt Joanna (couch)
(1)
Betlej Magdalena (grafik)
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Białkowski Grzegorz (1932-1989)
(1)
Bienia-Fijas Joanna
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Boyer Robin
(1)
Bożek Rafał (tłumacz)
(1)
Brammer Ralph
(1)
Broma Paulina (tłumaczka)
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buckingham Marcus (1966- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabała Monika
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chmielarz Andrzej
(1)
Cholewińska-Szkolik Aniela (literatura dziecięca)
(1)
Curley Peyton
(1)
Czajkowska Irena (?-2008)
(1)
Czajkowski Stanisław (1878-1954)
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Davis Katie (1959- )
(1)
Dawczak Beata
(1)
Delaney Tara
(1)
Dennison Gail
(1)
Dennison Paul Ehrlich
(1)
Derkacz Zbigniew
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Dobrowolski Patryk (tłumacz)
(1)
Dudik Karol
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(67)
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(148)
1901-2000
(10)
1989-2000
(7)
1945-1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(189)
Język
polski
(188)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(12738)
6-8 lat
(7955)
0-5 lat
(5781)
9-13 lat
(5749)
Młodzież
(3225)
Nauczyciele
(190)
14-17 lat
(2292)
Szkoły wyższe
(793)
Szkoły podstawowe
(585)
Szkoły średnie
(486)
Rodzice
(396)
Studenci
(216)
Dorośli
(191)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(103)
Menedżerowie
(78)
Prawnicy
(78)
Lekarze
(74)
Logopedzi
(73)
Klasa 1.
(69)
Klasa 3.
(67)
Klasa 2.
(63)
Licea
(63)
Szkoły zawodowe
(58)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Klasa 4.
(47)
Pedagodzy
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Poziom średniozaawansowany
(30)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 8.
(29)
Klasa 7.
(28)
Klasa 6.
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Klasa 5.
(26)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
Terapeuci
(22)
11-14 lat
(21)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(14)
Informatycy
(14)
Pielęgniarki
(14)
Klasa 1
(13)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 8
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Poziom zaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Klasa 3
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Klasa 7
(8)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(7)
Literatura polska
(7)
Literatura niemiecka
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Język polski
(23)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(22)
Wymowa
(20)
Dzieci
(16)
Czytanie
(15)
Uczniowie
(13)
Nauczanie
(11)
Korekcja mowy
(10)
Metody nauczania
(10)
Sylaby
(10)
Uczucia
(10)
Nauczyciele
(8)
Autyzm
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Wychowanie
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Kreatywność
(6)
Mowa
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Psychoterapia
(6)
Rodzeństwo
(6)
Logopedia
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Uczenie się
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Dziecko niedostosowane społecznie
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Godzina wychowawcza
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Lęk
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Metoda Montessori
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Młodzież
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Samokontrola
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zespół ADHD
(4)
Arteterapia
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kinezjologia edukacyjna
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Metoda projektów
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Rodzice
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Bajkoterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Empatia
(2)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Internet
(2)
Kształcenie
(2)
Las
(2)
Leczenie
(2)
Martwienie się
(2)
Matematyka
(2)
Mnemotechnika
(2)
Motoryka mała
(2)
Mutyzm
(2)
Myślenie
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pole elektromagnetyczne
(2)
Przyroda
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój mowy
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Samookaleczenie
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Słuch
(2)
Teoria nauczania
(2)
Terapia zabawą
(2)
Termodynamika
(2)
Twórczość
(2)
Wakacje
(2)
Warsztaty artystyczne
(2)
Wiosna
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zachowania samobójcze
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zwierzęta
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1939-1945
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Pojezierze Mazurskie
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Gatunek
Poradnik
(73)
Scenariusz zajęć
(25)
Ćwiczenia i zadania
(25)
Broszura
(19)
Podręcznik
(16)
Opowiadania i nowele
(13)
Pomoc dydaktyczna
(11)
Podręcznik akademicki
(10)
Opracowanie
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Poradnik dla rodziców
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Monografia
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Gry i zabawy
(2)
Legendy i podania
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kodeks etyczny
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Opowiadania i nowele terapeutyczne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Tablice i wzory
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(109)
Psychologia
(32)
Medycyna i zdrowie
(10)
Fizyka i astronomia
(8)
Językoznawstwo
(7)
Matematyka
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Biologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
190 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Wydanie 4. - Łódź : JK-Wydawnictwo Aha!, 2015. - 248 strony, [8] stron tablic kolorowych : ilustracje ; 21 cm.
U góry okł.: Jeśli nauczysz się szybko przyswajać istotne informacje z podręczników, kodeksów, ustaw, tekstów fachowych czy źródeł internetowych, zaoszczędzisz czas i będziesz je lepiej pamietał!.
Prędkość czytania można podwoić a nawet potroić! W zasięgu większości ludzi jest czytanie 1000 słów na minutę! Dzięki kursowi przedstawionemu w tej książce można zwielokrotnić prędkość czytania, przy jednoczesnym zwiększeniu chłonności umysłu na zapamiętywanie istotnych informacji. Poznanie cudownych możliwości wzroku i zdumiewającej pojemności mózgu pozwala nie tylko zwiększyć prędkość czytania i zapamiętywania, ale także szybciej i bardziej kreatywnie myśleć, relatywnie łatwo zdawać egzaminy, a w efekcie oszczędzać dni, tygodnie, a nawet miesiące życia. [www.empik.com, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Depresja jest chorobą, a nie oznaką słabości; jest raczej konsekwencją tego, że było się silnym zbyt długo. Książka ma za zadanie pomóc rodzicom, opiekunom, nauczycielom zrozumieć, czym jest depresja dla młodego człowieka, co się z nim wtedy dzieje, jakie myśli i uczucia nim targają. Młodzież opowiada o tym własnymi słowami, które bardziej przekonują niż jakikolwiek akademicki opis. Warto również dowiedzieć się, co w takich sytuacjach radzą specjaliści, na czym polega ich pomoc i jakie mogą być konsekwencje, kiedy taka pomoc jest dla dziecka niedostępna. [Difin, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Nastolatki)
Nauczyciele doprowadzają Cię do białej gorączki? Koledzy z klasy mówią innym językiem? Szkolne obowiązki zabierają Ci cały wolny czas? Jeśli tak, sięgnij po ten niezbędnik – znajdziesz w nim odpowiedzi na wiele nurtujących Cię pytań. Z tej książki dowiesz się, jak zaprzyjaźnić się z wrogiem, co zrobić, aby zmiana szkoły nie była koszmarem, dlaczego czasami warto mówić „nie” i jak pogodzić naukę i hobby, i to nie tylko poza szkołą. [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 18)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Zeszyt 18. zamyka pierwszy etap nauki czytania. Zawiera tak skonstruowane teksty, by dziecko nie tylko uwierzyło, że potrafi czytać, ale i zachwyciło się czytaniem książek. Zapowiada jednocześnie nową serię tekstów – cykl geograficzny. W kolejnych zeszytach dzieci będą nie tylko doskonalić umiejętność czytania, ale przede wszystkim będą poznawać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty pozwolą także otwierać umysł dziecka na przetwarzanie informacji pochodzących z różnych dziedzin życia”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać)
Książka jest przewodnikiem metodycznym – przystępnie, krok po kroku, wyjaśnia nauczycielom, rodzicom i wychowawcom, jak pracować z książeczkami serii „Kocham czytać”. Zawiera dodatkowy rozdział poświęcony mózgowej organizacji funkcji językowych dziecka, wyjaśniający neuropsychologiczne podłoże wczesnej nauki czytania, zarówno u dzieci zdrowych, jak i z zakłóceniami rozwojowymi.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 1 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 3)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt trzeci wprowadza spółgłoski P i M. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłosek zeszyt zawiera odpowiedni materiał ilustracyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 2 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Wydanie 14. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2023. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 4)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Czwarty już zeszyt serii rozpoczyna się od spółgłoski b. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłoski b, rysunek przedstawia „nadęte” policzki, jak baloniki i takie same „policzki” litery b. Zasada ta powtarza się także wobec litery l.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 3 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 5)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt piąty wprowadza litery f i w. Zaczyna się od odczytywania (przez nauczyciela bądź rodzica) dziecku sylab otwartych, kończących się samogłoską. Aby dziecko zapamiętało obraz graficzny głoski f, pokazujemy, że podczas jej wypowiadania górne zęby „gryzą” dolną wargę. Zasada powtarza się w stosunku do litery w. Ułożenie zębów jest identyczne, jak podczas wymawiania f, różnica polega jedynie na głośności. [Wydawnictwo Edukacyjne, 2021].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 4 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 6)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii „Kocham Czytać”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 7 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2020. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 9)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W dziewiątym zeszycie serii „Kocham Czytać” nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 8 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 10)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 10 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 12)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 12 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 14)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego „’” (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich. Stosując opozycję – sylaba otwarta: sylaba zamknięta – można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 14 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 16)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „To już ostatnia para miękkich głosek oraz trudna artykulacyjnie głoska r. Zwykło się sądzić, że drżąca głoska r pojawia się najpóźniej w rozwoju mowy dziecka. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Doświadczenia kliniczne pokazują, że dzieci, gdy tylko opanują wymowę tej głoski, nawet gdy brzmi jeszcze nie dość dokładnie, bardzo chętnie wypowiadają zawierające ją wyrazy. Na początku jest to r realizowane jednouderzeniowo lub jako dźwięk pośredni między r i l. Wówczas ważne są ćwiczenia, to znaczy czytanie, które utrwala prawidłową artykulację”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 2)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ten zeszyt pozwoli dzieciom zrozumieć, że słyszane dźwięki można zapisywać. Radość z odczytywania głosów zwierząt przygotuje małych czytelników do umiejętności rozpoznawania sylab ze spółgłoskami p i m, które będą zamieszczone w zeszycie trzecim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne))
W pierwszych latach życia dzieci z entuzjazmem odkrywają świat. Uczą się chodzić i mówić bez lęku przed ośmieszeniem i popełnieniem błędu. Z biegiem czasu stają się zdolne do samooceny i zaczynają się obawiać, że okażą się mało inteligentne lub niewystarczająco utalentowane w jakiejś dziedzinie. W rezultacie unikają nowych wyzwań i szybciej się zniechęcają. Czy można temu zaradzić? Nastawienie na rozwójto przekonanie, że nasze zdolności, talenty i inteligencja mogą się zmieniać i rozwijać. Wyposaża ono dziecko w umiejętność stawiania czoła wyzwaniom, wyznaczania i osiągania celów oraz twórczego myślenia, a przy tym podnosi samoocenę i zachęca do podejmowania ryzyka w szkole. Bez odpowiednich narzędzi i strategii wiele dzieci grzęźnie jednak w nastawieniu na trwałość. Jest to przekonanie, że nasze zdolności są z góry określone i niezmienne: albo jesteśmy w czymś dobrzy, albo nie. Taki sposób myślenia jest bardzo ograniczający i powstrzymuje przed wykorzystywaniem całego własnego potencjału. Książka Peyton Curley w ciekawy sposób pokazuje, czym są nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość. Ćwiczenia w niej zawarte pomagają w rozwijaniu takich umiejętności, jak uczenie się na błędach, rozwiązywanie zadań i problemów różnymi metodami, korzystanie z informacji zwrotnej, wyznaczanie celów czy pozytywne myślenie. [GWP, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Helion Edukacja)
Odkryj świat ukochanej gry Twoich uczniów i wykorzystaj jego potencjał na zajęciach! Gotowe scenariusze zajęć lekcyjnych Kompletny poradnik gracza Nauka przez zabawę Minecraft to kraina, w której ogromna liczba dzieci spędza mnóstwo czasu. Ta gra komputerowa wyróżnia się spośród innych, niezbyt wymagających intelektualnie gier — otóż w Minecrafcie to użytkownik decyduje o kierunku rozwoju akcji, a jego wybory determinują przebieg gry. Gracz musi się tu wykazać najróżniejszymi umiejętnościami i kompetencjami: od przewidywania konsekwencji swoich posunięć i szacowania ryzyka, przez zdobywanie potrzebnych zasobów, aż po przeliczanie parametrów do konstruowania narzędzi czy całych budynków. Te właściwości gry oraz jej popularność już jakiś czas temu zainteresowały pedagogów, którzy zaczęli używać Minecrafta w ramach nauczania wielu przedmiotów szkolnych. Jeśli Twoi uczniowie też uwielbiają tę grę, możesz podsunąć im fantastyczny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Niezależnie od tego, czy chcesz przekazać im wiedzę z matematyki, techniki, polskiego czy biologii, Minecraft wraz rozszerzeniami dostępnymi w internecie z pewnością Ci w tym pomoże. Sprawdź, jak realizować z jej pomocą podstawę programową. Zorientuj się w możliwościach, technikach i trikach tego niebanalnego świata. Zobacz, jak działa platforma MinecraftEDU, i przestudiuj gotowe scenariusze lekcji. A potem — baw się tak dobrze jak Twoi uczniowie! [Helion, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu strony tytułowej: Instytut Rozwoju Małego Dziecka, Cudowne Dziecko.
W polskich szkołach rośnie odsetek dzieci, które nie radzą sobie z wyzwaniami, jakie stawia szkoła, a odsetek dzieci z dysleksją przekracza średnią europejską.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej