Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(78)
Forma i typ
Książki
(75)
Publikacje fachowe
(58)
Publikacje dydaktyczne
(45)
Publikacje naukowe
(41)
Poradniki i przewodniki
(4)
Audiobooki
(3)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(68)
dostępne
(11)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(71)
Autor
Nowak Edward (1951- )
(2)
Sawicki Jarosław (tłumacz)
(2)
(07)
(1)
Adamczyk-Żylińska Marika
(1)
Adamska-Chudzińska Małgorzata
(1)
Ajdacki Michał
(1)
Alexander Michael (1972- )
(1)
Andraszak Norbert
(1)
Badowska Małgorzata (radca prawny)
(1)
Bakalarz Dariusz (tłumacz)
(1)
Baranowski Marian (tłumacz)
(1)
Barry Bruce (1958- )
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Bednarczyk Małgorzata (1951- )
(1)
Bielecka Anna (statystyka)
(1)
Bielińska Irena (1943- )
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Boryczka Michał
(1)
Boryczko Maciej
(1)
Bouras Nick (1945- )
(1)
Brigham Eugene F. (1930- )
(1)
Brodnicka Elwira (towaroznawstwo)
(1)
Bruzi Hanna
(1)
Buglewicz Ksenia (1978- )
(1)
Błaszczyk Beata (tłumaczka)
(1)
Celmerowski Zbigniew
(1)
Cicirko Tomasz
(1)
Ciosek Tomasz
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czapiewski Maciej (biegły rewident)
(1)
Czerwonka Leszek
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Dani Samir
(1)
Decker Jared
(1)
Dondziłło Grzegorz (muzyka)
(1)
Dziekoński Michał
(1)
Fabianowicz Bartosz
(1)
Farley David (1959- )
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gabriel Bartłomiej
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Gee Trisha
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Golec Anna (ekonomia)
(1)
Gordon Jon (1971- )
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Grudowski Piotr
(1)
Gryz Jarosław
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Grzesiak Magdalena (psychiatra)
(1)
Głodek Zenon (ekonomia)
(1)
Hajn Zbigniew (1955- )
(1)
Hass-Symotiuk Maria (1941- )
(1)
Holt Geraldine (1951- )
(1)
Houston Joel F
(1)
Jagura Bartosz
(1)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jarmuż Sławomir (psycholog)
(1)
Jasiński Krzysztof (prawnik)
(1)
Jasiński Michał (socjolog)
(1)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(1)
Jerzmanowski Jędrzej
(1)
Jóźwiak Bożena (tłumaczka)
(1)
Jędrzejewski Stanisław (1946- )
(1)
Kaczmar Ireneusz
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika (marketing)
(1)
Kall Jacek
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Kantorska-Janiec Monika
(1)
Karkowska Dorota
(1)
Karkowski Tomasz Adam
(1)
Kasprzyk Marcin (prawnik)
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Kludacz-Alessandri Magdalena
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Koch Andrzej (prawo)
(1)
Koliński Adam
(1)
Koralun-Bereźnicka Julia
(1)
Kossowska Małgorzata (1968- )
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kowalewski Karol (ekonomia)
(1)
Kozielski Robert
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kozyra Beata
(1)
Kożuchowski Maciej
(1)
Krasodomska Joanna (1978- )
(1)
Krawczyk Katarzyna (ekonomia)
(1)
Kreczmańska-Gigol Katarzyna
(1)
Krzal Karolina
(1)
Kurzynoga Małgorzata
(1)
Kuśmierczyk Krystyna
(1)
Kępiński Jakub
(1)
Kępiński Marian (1940-2018)
(1)
Lewicki Roy J
(1)
Lilley Roy C
(1)
Litwińczuk Hanna (1953- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(74)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(78)
Język
polski
(77)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(12726)
6-8 lat
(7950)
0-5 lat
(5774)
9-13 lat
(5746)
Młodzież
(3222)
Menedżerowie
(78)
14-17 lat
(2289)
Szkoły wyższe
(793)
Szkoły podstawowe
(585)
Szkoły średnie
(486)
Rodzice
(394)
Studenci
(216)
Dorośli
(191)
Nauczyciele
(189)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(103)
Prawnicy
(78)
Lekarze
(74)
Logopedzi
(73)
Klasa 1.
(69)
Klasa 3.
(67)
Klasa 2.
(63)
Licea
(63)
Szkoły zawodowe
(58)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Klasa 4.
(47)
Pedagodzy
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Poziom średniozaawansowany
(30)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 8.
(29)
Klasa 7.
(28)
Klasa 6.
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Klasa 5.
(26)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
Terapeuci
(22)
11-14 lat
(21)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(14)
Informatycy
(14)
Pielęgniarki
(14)
Klasa 1
(13)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 8
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Poziom zaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Klasa 3
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Klasa 7
(8)
Temat
Przedsiębiorstwo
(11)
Zarządzanie
(9)
Przywództwo
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(7)
Innowacje
(6)
Menedżerowie
(4)
Motywacja pracy
(4)
Zaangażowanie pracowników
(4)
Finanse przedsiębiorstwa
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Konsumenci
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Logistyka
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Prawo spółek handlowych
(3)
Służba zdrowia
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Analiza finansowa
(2)
Etyka
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Koszty
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Marketing
(2)
Optymalizacja
(2)
Organizacje
(2)
Położne
(2)
Praca
(2)
Praca zespołowa
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwa
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Sprawozdawczość finansowa
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Analiza biznesowa
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo żywnościowe
(1)
Biznesplan
(1)
Business Intelligence
(1)
COVID-19
(1)
Controlling
(1)
Decyzje
(1)
Demokracja
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Excel
(1)
Flexsim
(1)
General Electric Company
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka żywnościowa
(1)
Hotelarstwo
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Jakość
(1)
Jakość usług
(1)
Jakość żywności
(1)
Job Crafting
(1)
Kadry
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencja
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kreatywność
(1)
Kryzys
(1)
Kultura pracy
(1)
Leczenie
(1)
Likwidacja przedsiębiorstwa
(1)
Logistyka zwrotna
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marka
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Media publiczne
(1)
Mentoring
(1)
Model biznesowy
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Negocjacje
(1)
Negocjacje biznesowe
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pesymizm
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Temat: czas
2001-
(35)
1901-2000
(7)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(25)
Monografia
(19)
Materiały pomocnicze
(14)
Opracowanie
(14)
Poradnik
(11)
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik akademicki
(3)
Raport z badań
(3)
Audiobooki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Dane statystyczne
(1)
Kodeks etyczny
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(44)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(22)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Psychologia
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarzadzanie i marketing
(1)
78 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie)
Na książce zbędny ISSN.
Monografia dotyczy prawnych aspektów demokracji w miejscu pracy. Czytelnicy odnajdą w niej między innymi: - objaśnienie treści tytułowego pojęcia, - próbę odpowiedzi na pytanie o zasadność odnoszenia pojęcia demokracji do stosunków w zakładzie pracy, - podstawy prawne implementacji demokratycznych instrumentów w tej sferze, - omówienie zakresu zakładowej demokracji, - szczegółowe uwagi dotyczące procedur, uprawnień i instytucji prawnych mających znaczenie dla rozdziału władzy i demokratyzacji stosunków społecznych w miejscu pracy, - wskazówki do wykorzystania w prawidłowym układaniu stosunków i rozstrzyganiu sporów w zakładzie pracy. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-349.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie, ISSN 1897-4392.)
Implementacja systemów zarządzania zgodnością (Compliance Management Systems, CMS) to jedno z najdynamiczniej rozwijających się zjawisk w ostatnim czasie. Na płaszczyźnie globalnej podejmowane są działania w zakresie wypracowywania standardów compliance: w grudniu 2014 r. została przyjęta norma ISO 19600 Compliance Management Systems, a w październiku 2016 r. norma ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems. Wprowadzanie systemów compliance zalecane jest również przez nowe Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW. Publikacja stanowi pierwsze na polskim rynku opracowanie poświęcone roli organów spółki kapitałowej w realizacji funkcji compliance, w którym autor wskazuje: jakie są obowiązki organów spółek kapitałowych pod kątem wymogu realizacji tych funkcji, co składa się na ich kanon w przedsiębiorstwie, jakie podejście do określania obowiązków członków organów spółek kapitałowych dominuje w Polsce oraz jakie są mankamenty tego rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(FFF Finanse)
Na stronie redakcyjnej błędna nazwa autora, prawidłowa: Agnieszka Wojtasiak-Terech.
Nowe wydanie podręcznika, w którym w sposób kompleksowy przedstawione są główne zagadnienia teoretyczne i praktyczne w zakresie analizy i zarządzania ryzykiem. Autorzy omówili główne rodzaje ryzyka finansowego oraz proces zarządzania ryzykiem. Usystematyzowano wiele podejść wykorzystywanych w teorii i praktyce. Opisano instrumenty pochodne, które są najbardziej skutecznymi narzędziami sterowania ryzykiem finansowym, oraz pomiar i sterowanie dwoma najważniejszymi rodzajami ryzyka finansowego: rynkowym i kredytowym. W nowym wydaniu uaktualniona i rozszerzona została część dotycząca zarządzania ryzykiem w banku oraz zakładzie ubezpieczeń. Znacznie rozbudowany został również rozdział dotyczący zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. W publikacji znalazły się dwa nowe rozdziały na temat zarządzania ryzykiem w jednostce sektora publicznego oraz w gospodarstwie domowym. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych, wydziałów ekonomicznych i zarzadzania, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników naukowych zajmujących się badaniami w zakresie metod analizy i zarządzania ryzykiem, przedstawicieli instytucji finansowych, przede wszystkim banków i ubezpieczeń oraz menedżerów. Podręcznik powstał pod kierunkiem prof. dr. hab. Krzysztofa Jajugi. Autorami poszczególnych rozdziałów są pracownicy naukowi Instytutu Zarzadzania Finansami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
Współczesne gospodarki w dużym stopniu opierają swoją działalność na przedsiębiorczości. Sam termin, doczekał się wielu definicji i rzeczywiście można powiedzieć, że przedsiębiorczość niejedno ma imię, bo jej przejawy mogą być różnorodne. Historyczne źródła wskazują, że termin ten początkowo był utożsamiany z ponoszeniem ryzyka i chociaż w dzisiejszych czasach ryzyko to ma trochę inny wymiar, to jednak cały czas ono występuje. Problematyka finansowania działalności innowacyjnej, jak również szeroko pojętej przedsiębiorczości stała się od pewnego czasu ważnym polem zainteresowania badaczy skupionych na procesach gospodarczych na całym świecie.[Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę należy traktować jako kompendium wiedzy analityka zajmującego się szeroko pojętą oceną działalności przedsiębiorstwa. Publikacja zawiera charakterystyki i wzorce oceny poszczególnych komponentów sprawozdania finansowego, a także aspekty przekrojowej ich analizy, a mianowicie płynności w ujęciu statycznym i dynamicznym, zadłużenia i zdolności do jego obsługi oraz oceny aktywności i rentowności działalności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano również wskaźniki i wzorce oceny pozycji przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym oraz badania jego zagrożenia upadłością. Uwzględniono też zagadnienia związane z prognozowaniem potrzeb finansowych podmiotu oraz analizą jego wartości, a także regulacje nadzoru korporacyjnego. Rozważania teoretyczne zostały wzbogacone przykładami liczbowymi, a ostatni rozdział książki stanowi przykład kompleksowej analizy i oceny działalności przedsiębiorstwa. Autorami książki są nauczyciele akademiccy mający nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz także duże doświadczenie praktyczne w zakresie analizy finansowej oraz doradztwa finansowego. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz praktyków dokonujących wieloaspektowych analiz finansowych przedsiębiorstw. Może być również przydatna dla kadry zarządzającej przedsiębiorstwami i członków rad nadzorczych. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4 stronie okładki: Media.
„Radio nie ma przyszłości” – stwierdził w 1897 roku lord Kelvin, słynny fizyk. Jakże się mylił. Książka profesora Stanisława Jędrzejewskiego jest wieloaspektową, obszerną refutacją tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwało już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadził w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadającymi muzykę, radio trzyma się mocno. Jest niezwykle różnorodne, ma miliardy odbiorców, oferuje niezliczone audycje i podcasty. I o takim, stale zmieniającym się technologicznie, organizacyjnie, treściowo i odbiorczo radiu w ramach transformacji dawnych i pojawienia się nowych mediów obszernie traktuje książka Stanisława Jędrzejewskiego. Książka omawia także żywo dyskutowaną w Polsce (i nie tylko) problematykę mediów publicznych, ich potrzeby, funkcje, przeobrażenia i perspektywy. Problem nie jest jedynie polityczny, ale przede wszystkim kulturowy i społeczny, a także organizacyjny i zarządczy. Autor wykorzystał praktyczne doświadczenia nabyte w latach pracy w Polskim Radiu, prawno-regulacyjne w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, badawcze w sondażach socjologicznych, dydaktyczne z wykładów prowadzonych w prestiżowych uczelniach polskich i zagranicznych. [Wydawnictwo Poltext, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta prezentuje wiedzę zgromadzoną w zasobach „Harvard Business Review” i jest kopalnią najlepszych praktyk we wszystkich aspektach zarządzania – od sprawozdań finansowych przez zasady strategii po inteligencję emocjonalną i zdobywanie zaufania podwładnych.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z siedmiu usystematyzowanych tematycznie rozdziałów. Każdy z nich zawiera przegląd modeli symulacyjnych, mających zastosowanie w różnych dziedzinach nauki i praktyki gospodarczej. Dla wielu przypadków przedstawione zostały wyniki badań z przeprowadzonych eksperymentów symulacyjnych, a dla bardziej kreatywnych czytelników wybrane przypadki pozostawiono otwarte, wskazując jednocześnie drogę do ich rozwiązania. Po każdym rozdziale zamieszczono problemy do przemyślenia dzięki którym czytelnik będzie mógł wykonać własne badania w tym zakresie. Zaproponowane wykorzystanie oprogramowania FlexSim łączy ze sobą wiele dziedzin nauki, między innymi logistykę, ekonomię, zarządzanie i informatykę. Autor zaproponował rzadko spotykane w literaturze ujęcie zagadnienia modelowania procesów logistycznych, polegające na pokazaniu metod rozwiązania konkretnych zadań . Podejście to wprowadza czytelnika od razu w sedno analizowanego problemu i umożliwia mu wprowadzanie własnych modyfikacji lub ulepszenie zaproponowanych rozwiązań. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, wobec ciągle niskiego poziomu innowacyjności Polski, stanowi jedno z kluczowych zadań polskiej polityki gospodarczej na najbliższe lata. Innowacyjność jest również przedmiotem zainteresowania samych przedsiębiorców, gdyż jest postrzegana jako główny czynnik decydujący o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw. Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu poprawę innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań innowacyjności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjnosci, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowanych procesów innowacji oraz wykorzystania Internetu do komunikacji z klientem. Przedstawione problemy stanowią wyzwanie nie tylko dla samych przedsiębiorstw, ale także dla krajowej i regionalnej polityki innowacyjnej. Zatem adresatami opracowania są pracownicy naukowi, doktoranci, studenci, ale także przedsiębiorcy, menedżerowie oraz praktycy gospodarczy kreujący szeroko rozumiane uwarunkowania do wdrażania innowacji. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo pracy dla pielęgniarek i położnych / Dorota Karkowska, Tomasz Adam Karkowski. - Stan prawny na 1 stycznia 2019 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2019. - 709, [1] strona ; 25 cm.
(Biblioteka Prawa Pracy)
Opracowanie szczegółowo omawia uwarunkowania wykonywania zawodu pielęgniarki i położnej w ramach umowy o pracę, z uwzględnieniem ogólnych i szczególnych uregulowań dla tych zawodów. Publikacja składa się z trzech części: Część I. Rola prawa pracy w zatrudnianiu pielęgniarek, położnych oraz źródła prawa regulujące stosunki zatrudnienia pielęgniarek, położnych; zasady prawa pracy (zasada wolności wykonywania zawodu i pracy pielęgniarki i położnej, zasada ochrony godności i innych dóbr osobistych, zasada równości i niedyskryminacji, zasada ułatwienia podnoszenia kwalifikacji zawodowych, zasada zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, zasada godziwego wynagrodzenia, zasada prawa do wypoczynku, zasada zaspokojenia potrzeb socjalno-bytowych, zasada uprzywilejowania pracownika i automatyzmu prawnego, podstawowe zasady dotyczące zbiorowego prawa pracy). Część II. Pracowniczy stosunek zatrudnienia (pojęcie, cechy i strony stosunku pracy, swoboda nawiązanie stosunku pracy, rodzaje umów o pracę, zmiana i ustanie stosunku pracy). Część III. Ogólne i szczególne właściwości zatrudnienia pracowniczego pielęgniarek oraz położnych (obowiązki pracodawcy, obowiązki i prawa pracownika, zakaz konkurencji, czas pracy, wynagrodzenie za pracę i inne świadczenia, urlop pracowniczy i inne przerwy w wykonywaniu pracy, ochrona rodzicielstwa, odpowiedzialność stron w stosunkach zatrudnienia, odpowiedzialność pracodawcy i zleceniodawcy). Opracowanie ukazuje instytucje prawa pracy w zatrudnianiu pielęgniarek i położnych w kontekście rzeczywistych mechanizmów funkcjonowania stosunków zatrudnienia, a także z punktu widzenia orzecznictwa Sądu Najwyższego i sądów powszechnych prawa pracy. Oprócz tego autorzy dokonali odniesień porównawczych do zatrudnienia cywilnoprawnego np. umowy o świadczenie usług pielęgniarskich. [Wolters Kluwer Polska, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-349.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co sprawia, że niektóre marki od wielu lat niezmiennie rosną w siłę, a inne – nawet jeśli odniosły spektakularny sukces – upadają? Dlaczego jedne są w stanie przetrwać największe zawirowania gospodarcze i społeczne, a drugie nie potrafią sprostać oczekiwaniom klientów oraz wymogom rynku? Na te pytania, i jeszcze wiele innych, znajdziesz odpowiedź w tej książce. Jest to uznany w wielu krajach podręcznik akademicki poświęcony zarządzaniu marką, będący jedną z najbardziej obszernych pozycji na ten temat wydanych na świecie. Polska edycja została wzbogacona o aktualne dane liczbowe oraz o przykłady zaczerpnięte z realiów naszego krajowego rynku, dzięki czemu stanowi cenne i wiarygodne źródło wiedzy. Książka adresowana jest do studentów zarządzania, marketingu oraz słuchaczy wykładów poświęconych marce. Publikacja skierowana jest także do menedżerów i szefów marketingu oraz do pracowników agencji reklamowych i public relations. Kevin Lane Keller jest autorytetem w dziedzinie strategicznego zarządzania marką. Jest profesorem marketingu na kilku amerykańskich uczelniach. Prowadzi zajęcia dla najwyższej kadry kierowniczej. Ma także bogate doświadczenie praktyczne. Był doradcą marketingowców największych światowych marek, takich jak: Accenture, American Express, Disney, Ford, Intel, Levi Strauss & Co., Procter & Gamble i SAB Miller. *** Nie było dotąd na polskim rynku pozycji omawiającej tak szerokie spektrum problemów związanych z zarządzaniem marką, a także całym portfelem marek. Autorowi udało się w wyczerpujący sposób omówić niemal każdy, nawet pozornie detaliczny problem, jaki wiąże się z markami. Zatem dla Czytelnika poszukującego kompendium wiedzy z zakresu zarządzania marką książka Kellera to absolutny strzał w dziesiątkę. dr hab. Jacek Kall prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań / Ryszard Knosala, Barbara Wasilewska, Anna Boratyńska-Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 203 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Współczesne przedsiębiorstwa są szczególnie zainteresowane wdrażaniem innowacyjnych procesów i produktów. Fundamentem takiego wdrożenia jest zawsze posiadanie optymalnego rozwiązania innowacyjnego. W książce wykorzystano dotychczas nagromadzoną wiedzę z obszaru innowacji oraz przedstawiono efekty prac badawczych Autorów prowadzonych w ostatnich latach. Zwrócono szczególną uwagę na dobór odpowiedniej do potrzeb metody twórczego myślenia w celu wygenerowania pola możliwych rozwiązań innowacyjnych. Dobór ten może być wspomagany komputerowo. W tym celu został opracowany specjalny program komputerowy zaprezentowany w książce. Program ten wraz z przynależną bazą opisu metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań jest zapisany na załączonej do książki płycie i może być szeroko stosowany przez Czytelników. W książce szczególnie wiele miejsca poświęcono przykładom z praktyki przemysłowej. Przykłady te są w dużym stopniu autorskie i mają pokazać możliwości zastosowania Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ), a także przedstawią właściwie zaprojektowane sesje twórcze, które stanowią podstawę generowania innowacyjnych rozwiązań procesowych i produktowych. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie można uznać za trzecią na polskim rynku wydawniczym monografię, która w całości poświęcona jest znaczeniu i organizacji pomiaru procesów logistycznych w łańcuchach dostaw. […] Prezentowane procedury, prawidłowości i model referencyjny analizy efektywności powinny zainteresować nie tylko menedżerów logistyki i łańcuchów dostaw, ale również kadrę akademicką i studentów wyższych uczelni ekonomicznych i technicznych, zwłaszcza na takich kierunkach kształcenia, jak: logistyka, rachunkowość zarządcza i zarządzanie. Jestem przekonany, że dydaktyczna przydatność książki nie stoi w sprzeczności z oryginalnością przedstawianych wyników badań naukowych.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla trenerów / Małgorzata Kossowska, Sławomir Jarmuż, Tomasz Witkowski. - Wydanie 2. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 237 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(HR)
Ostatnimi czasy zawód trenera zdobył sobie ogromną popularność i jednocześnie uznanie społeczne. Jest profesją, która wymaga łączenia wiedzy merytorycznej, będącej przedmiotem szkoleń, z umiejętnościami społecznymi. W książce w nowatorski sposób przedstawiono, jak zastosować wiedzę psychologiczną w praktyce szkoleniowej. Jan Trenerski, główny bohater książki, na własnych błędach uczy się, jakie są prawidłowości pracy z grupą oraz jak w przygotowaniu treści szkoleniowych wykorzystać wiedzę o procesie uczenia się, o różnicach między ludźmi w sposobach uczenia się i zapamiętywania, o motywacji i problematyce osobowości człowieka. Autorzy mają doświadczenie zarówno trenerskie, jak i akademickie. W książce omawiają szczegółowo: - koncepcje psychologiczne, które pozwalają zrozumieć mechanizmy aktywizowania zachowań ludzi, co pomoże trenerom radzić sobie z brakiem zaangażowania uczestników szkoleń, - mechanizmy funkcjonowania grupy (role grupowe, struktura grupy, przywództwo), - genezę emocji oraz ich związek z motywacją i osobowością, - sposoby radzenia sobie z emocjami w kontaktach z grupami szkoleniowymi. Czytelnik znajdzie tu również wiedzę o procesie komunikacji, modelach komunikacji, a także o samokontroli. Książkę zamyka rozdział na temat etyki w działalności szkoleniowej. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała na podstawie projektu badawczego obejmującego wywiady z właścicielami, twórcami i prezesami firm, które w ostatnich dwudziestu latach odniosły spektakularny sukces. Omówiono w niej elementy nowego, efektywnego podejścia do biznesu, które odpowiada współczesnym uwarunkowaniom biznesowym. Analizie poddano kilkanaście polskich firm, z którymi autor miał okazję się zetknąć jako osoba bezpośrednio zaangażowana w zarządzanie (GK Redan SA, questus, questuspoint), jako doradca (mBank, Multibank, Tubądzin, Aflofarm, LOTOS, Stowarzyszenie Wiosna), lub jako analityk biznesowy (RMF FM, Sphinx, Dr Irena Eris, Atlas, Monnari, onet.pl, Kolporter, NK.pl). Propozycja nowego paradygmatu biznesu była także weryfikowana podczas współpracy szkoleniowo-konsultacyjnej z firmami międzynarodowymi, takimi jak Unilever, Abbott, Microsoft czy HP. „Książka Roberta Kozielskiego, choć inspirowana historią mBanku, daleko wykracza poza ten temat, przedstawiając czytelnikowi paradygmaty firmy XXI wieku. Kto nie chce pozostać w tyle, niech ją przeczyta”. Prof. dr hab. Andrzej Blikle, A. Blikle „Czterolistna koniczyna, która stanowi symbol nowego paradygmatu w biznesie, jest zarazem drogowskazem dla praktyków. Książka inspiruje do poszukiwania niekonwencjonalnych rozwiązań problemów biznesowych. Liczne przykłady nie tylko ilustrują przyjęte tezy, ale czynią jej lekturę przyjemną, a niekiedy frapującą”. Prof. dr hab. Czesław Sikorski, Uniwersytet Łódzki „Teza, że świat się zmienia, jest truizmem. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo i ja k szybko zmienia się świat biznesu. Przecież zawsze organizowano produkcję czy handel. Nic więc, zasadniczo, się nie zmieniło. Książka Roberta Kozielskiego pokazuje, że... zmieniło się niemal wszystko. Nie wiem, czy autor zdoła przekonać czytelników, że dziś sens ma jedynie »pełna, spójna koncepcja prowadzenia biznesu, w której zarządza się nie ludźmi i materiałami, ale wiedzą, rynkami i procesami«. (Ludzi trudno jest bowiem przekonać do rewolucji). Mam wszakże nadzieję, że przynajmniej zachęci ich do refleksji”. Prof. dr hab. Dariusz Doliński, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu „Książka jest źródłem nieocenionej wiedzy dla każdego ambitnego menedżera, który stara się wyjść poza utarte schematy myślenia i działania. Autor, który oprócz kariery akademickiej ma za sobą wiele doświadczeń biznesowych, prezentuje najważniejsze wyzwania biznesu przyszłości. Nowy paradygmat biznesu jest naszą rzeczywistością. Ci, którzy to zrozumieją i przyjmą jako własny sposób działania, mają szansę na sukces. Książka doskonale to ilustruje”. Sławomir Lachowski, twórca mBanku i Multibanku „Od wielu lat poszukujemy odpowiedzi na pytanie, jak odnieść sukces w biznesie. Książka Roberta Kozielskiego wpisuje się w nurt tych poszukiwań. Autor przedstawia w niej oryginalną koncepcję czterolistnej koniczyny, tworzącą nowy paradygmat biznesu. Każdy menedżer, który szuka odpowiedzi na pytanie o źródła sukcesu, powinien przeczytać tę książkę”. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, prof. Uniwersytetu Warszawskiego [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka uzupełnia i rozszerza dotychczasową wiedzę na temat różnych rodzajów przywództwa i jego wpływie na innowacyjność. Autorka w swoich badaniach nie przyjęła żadnej konkretnej teorii przywództwa, lecz przeanalizowała problem z trzech odmiennych perspektyw dotyczących roli przywódców w stymulowaniu innowacyjności pracowników. W pierwszej zbadała własne podejście liderów do zmian, rozwiązywania problemów, wyznaczanie przez nich celów i komunikowania się. Drugi aspekt objął styl kierowania pracownikami. W trzecim przeanalizowano podejście kadry zarządzającej do pracowników, metody pobudzania ich kreatywności, poszerzania wiedzy, propagowania zachowań innowacyjnych czy nadzoru nad pracą zespołową.[www.ksiegarnia.difin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ucz się na błędach innych i zostań skutecznym liderem zmian! Bazując na swojej ponad 18-letniej praktyce i współpracy z ponad 50 firmami w zakresie projektów doradczych i szkoleniowych, Beata Kozyra stworzyła praktyczny przewodnik dla osób, które wprowadzają zmiany w organizacji lub mają taki zamiar niezależnie od wielkości i złożoności zmian oraz niezależnie od szczebla, na którym te zmiany mają być wprowadzane. Z niniejszej książki dowiesz się m.in. o tym: - w jaki sposób przygotować organizację, zespół i siebie na zmiany, - jak radzić sobie z różnymi rodzajami oporu wobec zmiany, - w jaki sposób pokonywać własne ograniczenia w sytuacji zmian, - jak dobrać skuteczne działania do poszczególnych faz oraz do indywidualnej charakterystyki pracowników, - w jaki sposób stosować narzędzia motywacyjne w sytuacji zmian, - jak budować sprzyjającą kulturę organizacyjną i otwartą komunikację wspierające zmianę, - dlaczego i jak monitorować i kontrolować przebieg zmian, - w jaki sposób budować ciągłą gotowość i otwartość na zmiany, - jak unikać błędów i wprowadzać zmiany z sukcesem! [www.gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest efektem badań statutowych realizowanych przez pracowników Katedry Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Przedstawiono w niej teoretyczne i praktyczne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility-CSR) oraz jej ujęci a w rachunkowości. Autorzy omówili zagadnienia dotyczące sprawozdawczości zintegrowanej, głównych standardów raportowania CSR oraz zewnętrznej weryfikacji informacji z tego zakresu. Poświęcili także uwagę problematyce społecznie odpowiedzialnego inwestowania (Socially Responsible Investing-SRI) oraz ujawniania informacji społecznych i środowiskowych przez jednostki gospodarcze reprezentujące różne branże. Przeprowadzili również przegląd zagranicznych i krajowych badań dotyczących CSR i rachunkowości. Autorzy proponują książkę pracownikom naukowym i wykładowcom wyższych uczelni, doktorantom i studentom oraz osobom zainteresowanym problematyką rachunkowości i CSR, mając nadzieję, że okaże się ona przydatna w ich pracy naukowej i praktyce zawodowej. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasady negocjacji / Roy J. Lewicki, Bruce Barry, David M. Saunders ; przełożył Marian Baranowski. - Wydanie 4. uaktualnione. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - XVII, [1], 515 stron : ilustracje ; 23 cm.
Negocjacje nie są procesem zarezerwowanym dla dyplomatów, ważnych biznesmenów czy prawników. Wszyscy ciągle negocjujemy: podwyżkę w pracy, zakup samochodu bądź domu, codzienne sprawy i decyzje ze współmałżonkiem czy dziećmi. A struktura i proces negocjacji są z reguły takie same, niezależnie od poziomu, na jakim prowadzi się rozmowy. Nowe wydanie "Zasad negocjacji" przedstawia najważniejsze koncepcje i teorie psychologiczne dotyczące tego procesu, uwzględniające wyniki najnowszych badań w tym zakresie, oraz powiązane z nim kwestie: władzy, wywierania wpływu i zarządzania konfliktem. Autorzy poświęcają też dużo uwagi negocjacjom międzynarodowym i międzykulturowym (co naprawdę oznacza "tak" u Japończyka i jak prowadzą rozmowy Chińczycy) w naszym coraz bardziej zglobalizowanym świecie oraz etyce negocjacji (czy i kiedy można stosować nieszczere strategie). [www.empik.com, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej