Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(73)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Publikacje fachowe
(33)
Poradniki i przewodniki
(7)
Audiobooki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Filmy i seriale
(1)
Muzyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(43)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(16)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(5)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(12)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(29)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(17)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Autor
Bryła Maria
(4)
Muszyńska Aneta
(4)
Winczewski Piotr (wychowanie fizyczne)
(4)
Kozdroń Agnieszka
(3)
Pelc Maria (ilustratorka)
(3)
Bukowska Ewa (1966-)
(2)
Dobrakowska Anetta
(2)
Fuks Agata
(2)
Gensler-Buraczyńska Anna (1987- )
(2)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(2)
Just Monika
(2)
Kamysz-Figa Dorota
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kmita Danuta
(2)
Kud Marzena
(2)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Winczewska Aneta (pedagog)
(2)
Woźniak Joanna (pedagog)
(2)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta (pedagog)
(1)
Bartoszczyk-Brzoskowska Marta (1973- )
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berendt Joanna (couch)
(1)
Bienia-Fijas Joanna
(1)
Biernacka Anna (nauki filologiczne)
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(1)
Brzezińska Małgorzata (psycholog)
(1)
Bąk Jolanta (1971- )
(1)
Chamera-Nowak Agnieszka (1964- )
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Dudzińska Irena (1922-2010)
(1)
Fiutowska Teresa
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Gallos Sylwia
(1)
Gałązka Kinga
(1)
Gispert Carlos (1947- )
(1)
Grabowska Dorota (polonistka)
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Gąsienica Gabriela
(1)
Halik Katarzyna
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jaszczyk Agnieszka
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Kaliska Zofia (1978- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Kochaniak Beata
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(1)
Krupa Dorota (logopedia)
(1)
Kukuła Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwaśniewska Anna (terapeuta)
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Lubner-Piskorska Anna. Unilogo
(1)
Millan Julia
(1)
Ofiara Łukasz
(1)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(1)
Orbitowska-Fernandez Paulina
(1)
Panek Edyta (tłumaczka)
(1)
Pawłowska Paulina (1990- )
(1)
Piasecki Jakub
(1)
Piekarska Jolanta (pedagog)
(1)
Piekarski Wiesław (1948- )
(1)
Pierścińska-Maruszewska Aneta
(1)
Pikała Anna
(1)
Porter Joseph (pedagog)
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Radwańska Anna (pedagog)
(1)
Ratajczak Marta
(1)
Ratyńska Hanna ( -2014)
(1)
Rieger Anja (1961- )
(1)
Rzońca Joanna (1982- )
(1)
Sasin Magdalena
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sedlaczek Joanna (1955- )
(1)
Sendor Magdalena
(1)
Sikora-Zachariasz Karolina
(1)
Skibicka Emilia
(1)
Skoczek Anna (filolożka)
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Sprawka Roman (logopeda)
(1)
Stadtmüller Ewa (1966- )
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(1)
Trojanowska Barbara
(1)
Vidal Jose A
(1)
Warmuz-Warmuzińska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(73)
Język
polski
(72)
Odbiorca
Nauczyciele
(27)
Przedszkola
(12)
Rodzice
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Pedagodzy
(9)
Szkoły podstawowe
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Dzieci
(6)
Logopedzi
(6)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Gimnazja
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Szkoły średnie
(3)
Terapeuci
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele przedszkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Miłośnicy filmów
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Przedszkole
(1)
Studenci
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Język polski
(9)
Korekcja mowy
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Godzina wychowawcza
(6)
Wymowa
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Arteterapia
(4)
Bajkoterapia
(4)
Dzieci
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Motoryka mała
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Słuch
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Gimnastyka korekcyjna
(3)
Metoda projektów
(3)
Nauczanie
(3)
Świetlice szkolne
(3)
Biblioterapia
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kreatywność
(2)
Logopedia
(2)
Metody nauczania
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie języka polskiego
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(2)
Psychoterapia
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Autyzm
(1)
Blok humanistyczny
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Empatia
(1)
Filmoterapia
(1)
Geragogika
(1)
Historia
(1)
Hortiterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jesień
(1)
Katecheza
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Klocki (zabawki)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Metoda RDI
(1)
Minecraft (gra komputerowa)
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka liczenia
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Otępienie
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Podróże apostolskie
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Postawa ciała
(1)
Pracowitość
(1)
Przedszkola
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Przysłowia
(1)
Psycholodzy dziecięcy
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Samorealizacja
(1)
Socjalizacja
(1)
Starość
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Techniki rysunkowe
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening koncentracji
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Wartości społeczne
(1)
Wiosna
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(56)
Poradnik
(15)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(10)
Gry i zabawy ruchowe
(7)
Gry edukacyjne
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przysłowia
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Wiersze
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Językoznawstwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej błędna nazwa autora, poprawna: Jolanta Bąk.
Zaproponowany program zajęć wychowawczo-profilaktycznych został tak skonstruowany, by można go wykorzystać we wszystkich klasach szkoły podstawowej. Powstał on na podstawie opowiadań Brunona Ferrero. Według prof. Z. Gasia: „działania informacyjno-edukacyjne dla uczniów mają najczęściej charakter programów profilaktyki pierwszorzędowej: z jednej strony promocję zdrowia, a z drugiej zapobieganie pojawianiu się problemów związanych z zachowaniami dysfunkcjonalnymi”. Program J. Bąk i E. Wiewióry-Pyki wspomaga prawidłowy rozwój i kształtuje osobowość dziecka. [Rubikon, 2003].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku. [www.harmonia.edu.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Na stronie tytułowej: Logopedia.
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci, które doświadczają trudności w komunikacji werbalnej. Książka jest monografią zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii, psychologii i pedagogiki oraz studentów tych kierunków. W opracowaniu została wyłożona autorska metoda interpretacji i terapeutycznego postępowania (w aspekcie poznawczym, diagnostycznym i rewalidacyjno-leczniczym) z mutyzmem - zaburzeniem rozwojowym i komunikacyjnym trudnym taksonomicznie, definicyjnie, diagnostycznie i terapeutycznie, gdyż wymagającym procedur inter- i transdyscyplinarnych. Zostały w monografii wprowadzone w sposób ustrukturyzoway liczne terminy i pojęcia należące do przestrzeni logopedii jako nauki, ale czerpiące z osiągnieć m.in. psychiatrii dziecięcej, psychologii klinicznej, pedagogiki specjalnej i terapeutycznej. Z recenzji dra hab. prof. UP Mirosława Michalika Anna Skoczek, doktor (językoznawstwo stosowane, specjalność logopedia), adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Akademii Ignatianum w Krakowie. Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą zaburzeń mowy u dzieci z SLI, zaburzeń komunikacji werbalnej związanych z mutyzmem, związku zaburzeń mowy z zaburzeniami czytania i pisania. Przez szereg lat kierownik Podyplomowych Studiów Logopedycznych. Logopeda - praktyk w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym. Członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego i Polskiego Związku Logopedów. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Helion Edukacja)
Odkryj świat ukochanej gry Twoich uczniów i wykorzystaj jego potencjał na zajęciach! Gotowe scenariusze zajęć lekcyjnych Kompletny poradnik gracza Nauka przez zabawę Minecraft to kraina, w której ogromna liczba dzieci spędza mnóstwo czasu. Ta gra komputerowa wyróżnia się spośród innych, niezbyt wymagających intelektualnie gier — otóż w Minecrafcie to użytkownik decyduje o kierunku rozwoju akcji, a jego wybory determinują przebieg gry. Gracz musi się tu wykazać najróżniejszymi umiejętnościami i kompetencjami: od przewidywania konsekwencji swoich posunięć i szacowania ryzyka, przez zdobywanie potrzebnych zasobów, aż po przeliczanie parametrów do konstruowania narzędzi czy całych budynków. Te właściwości gry oraz jej popularność już jakiś czas temu zainteresowały pedagogów, którzy zaczęli używać Minecrafta w ramach nauczania wielu przedmiotów szkolnych. Jeśli Twoi uczniowie też uwielbiają tę grę, możesz podsunąć im fantastyczny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Niezależnie od tego, czy chcesz przekazać im wiedzę z matematyki, techniki, polskiego czy biologii, Minecraft wraz rozszerzeniami dostępnymi w internecie z pewnością Ci w tym pomoże. Sprawdź, jak realizować z jej pomocą podstawę programową. Zorientuj się w możliwościach, technikach i trikach tego niebanalnego świata. Zobacz, jak działa platforma MinecraftEDU, i przestudiuj gotowe scenariusze lekcji. A potem — baw się tak dobrze jak Twoi uczniowie! [Helion, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria i scenariusze zabaw. Prezentowana książka jest nie tylko zbiorem teoretycznych porad, ale przede wszystkim kopalnią praktycznych scenariuszy zabaw i zajęć. Zagadnienia teoretyczne porządkują wiedzę z zakresu teorii zabawy, psychologii rozwojowej oraz samego procesu edukacyjnego, jednym słowem są ściśle zakorzenione w przedszkolnej i szkolnej codzienności. ,,Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych" jest bogatym i wartościowym merytorycznie zbiorem propozycji gier i zabaw, jakie można przeprowadzić z grupą dzieci. Zabawy i gry nadają się zarówno do wykorzystania na świeżym powietrzu, jak i w zamkniętych pomieszczeniach; jedne wymagają dużej grupy dzieci (jak grupa przedszkolna czy klasa szkolna), inne przeznaczono do realizacji z mniejszą liczbą uczestników. Można tu znaleźć zabawy dla dzieci przedszkolnych, a także dla uczniów szkoły podstawowej, a wiele z nich podlega modyfikacjom w zależności od wieku graczy. W książce uwzględniono zabawy różnego typu - ruchowe, językowe, matematyczne, ćwiczące umiejętność logicznego myślenia, rozwijające pamięć, uczące współdziałania itp. [aros.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Bajki z przysłowiem w środku : historie objaśniajace znaczenia przysłów - Kraków : CEBP, 2021. - 39 stron ; 20 cm + 1 płyta CD : Zapis cyfrowy stereo ; 12 cm.
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Słuchowiska kształtują dziecięcą wyobraźnię oraz pozytywnie wpływają na koncentrację. Wymagają od małych słuchaczy skupienia uwagi, przez co doskonalą percepcję słuchową, a także wyciszają i uspokajają. Opowiadania rozwijają również kompetencje emocjonalne, społeczne i kulturowe dzieci, a także wzbogacają ich słownictwo. Słuchając audiobooków i śledząc kolejność następujących po sobie zdarzeń, przedszkolaki wczuwają się w sytuacje bohaterów i ćwiczą empatię. Bohaterowie bajek poznają znaczenie i mądrości płynące z przysłów. Podczas słuchania albumu, dzieci przekonają się, że: determinacja i wytrwałość w dążeniu do celu przynoszą owoce; należy dbać o swój wizerunek i kulturalne zachowanie; już w dzieciństwie warto nabywać potrzebne umiejętności, które mogą się przydać w dorosłym życiu; warto prosić o pomoc, wspólnie rozwiązywać problemy i działać w zgodzie. Bajki zachęcają również do rozwijania postawy wdzięczności oraz wspomagają w procesie kształtowania postawy uczciwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki naszego dzieciństwa : program zajęć świetlicowych / Dorota Kamysz-Figa, Danuta Kmita. - Wydanie 2 poprawione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. - 148, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Program powstał na podstawie doświadczenia Autorek, obserwacji zainteresowań współczesnych dzieci oraz chęci uczynienia wychowania procesem interaktywnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość. [www.empik.com, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamysłem autorów było nauczanie przez zabawę. Różnorodność proponowanych zadań pozwala na angażowanie wszystkich zmysłów przez co wykonywane zadania nie są nudne i dają dzieciom dużo satysfakcji. Nauczanie przez zabawę jest bardzo efektowne i efektywne i wspaniale wzbogaca naukę wynikającą z podstawy programowej. Książka "6 klocków" ma służyć nauczycielom i rodzicom do uprzyjemnienia procesu nauczania w oparciu o klocki lego, które wzbudzają sympatię u dzieci.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: 160 pomysłów... przyroda.
Pomysły zawarte w tym opracowaniu związane są ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym. Obejmują one różnego rodzaju gry, zabawy, zgadywanki, zadania, konkursy. Zestawione są w taki sposób, aby pasowały do wszystkich tematów przewidzianych w nowym programie nauczania dla klas I, II, III. Realizacja opisanych w tej książce gier i zabaw przyniesie zarówno nauczycielom nauczania początkowego jak i uczniom wiele radości, satysfakcji i niespodzianek. Zadania te maja na celu uświadomienie dzieciom, że sami jesteśmy maleńką cząstką całego świata i powinniśmy żyć zgodnie z jego regułami. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przysłowia dostarczają niepowtarzalnych możliwości wszechstronnego nauczania dzieci. Stanowią dla kilkulatków istotną możliwość zapoznania się z barwnością języka ojczystego. Ułatwiają one ponadto parolatkom oswojenie się z bogactwem życia społecznego, a także normami etycznymi. Niniejsza książka pozwala uwierzyć, że przysłowia mogą także prowokować dzieci do intensywnej aktywności ruchowej, ale także np.: utrwalać ich wiedzę matematyczną, rozwijać wrażliwość na barwę, kształtować poczucie rytmu? To wszystko dzięki temu, że zaproponowano w niej nowy sposób opowiedzenia kilkulatkom o przysłowiach. Każdemu z nich nadano bowiem postać fabularyzowanej zabawy ruchowej. Materiał adresowany jest do wychowawców pracujących w przedszkolach i pierwszych trzech klasach szkół podstawowych, ale także do nauczycieli wychowania fizycznego. [www.aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-82-1/-9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Scenariusze przekorne i prawie niemożliwe Anna Biernacka i Stanisław Bortnowski, doświadczeni metodycy i nauczyciele języka polskiego, prezentują swoje pomysły na lekcje z poezji. W dokonanym przez nich wyborze wierszy przeważają utwory Bolesława Leśmiana, Wisławy Szymborskiej i Czesława Miłosza, ale znajdują się tu także wiersze innych współczesnych poetów polskich, takich jak Ewa Lipska, Janusz Szuber, Tomasz Różycki czy Tadeusz Dąbrowski. Autorzy kładą nacisk na metody aktywizujące, rozwijające wyobraźnię i kreatywność uczniów. Scenariusze łączy idea metodyczna ujęta przez Bortnowskiego w słowa: „Oboje jesteśmy trochę szaleńcami i chcemy inaczej, niż nakazują tradycyjne wzorce, uczyć języka polskiego!”. Inaczej, ale i skuteczniej. Rezultaty bywają zaskakujące nie tylko dla nauczycieli, lecz także dla samych uczestników zajęć. „Uczniowie potrafią więcej, niż ktokolwiek mógłby sądzić, nawet oni sami!” – podsumowuje skuteczność pozornie zwariowanych metod Stanisław Bortnowski. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami. Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji. [www.gandalf.com.pl, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
(Engram)
Poradnik dla osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi i autystycznymi. Inspiracją do jej napisania była osobista fascynacja autorki przyrodą, możliwościami wykorzystania jej walorów oraz pasja pracy z dziećmi. Powstała w wyniku wieloletniej praktyki zawodowej, w której autorka łączy różne metody i formy terapii, by w optymalnym stopniu wspomagać rozwój psychofizyczny dzieci z różnymi niepełnosprawnościami.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rośnie średnia długość życia Europejczyków. Przybywa seniorów. Współczesny emeryt to jednak człowiek aktywny, który chce jeszcze czerpać z życia pełnymi garściami. Chce spędzać czas ciekawie i przyjemnie. Chce zaspokajać także swą potrzebę aktywności intelektualnej. Oferta zajęć w tym obszarze, zwłaszcza dla seniorów zamieszkałych w środowisku wiejskim, jest jednak mniej niż skromna. Książka uczy jak krok po kroku zorganizować i przeprowadzić warsztaty aktywizacji intelektualnej seniorów oraz zawiera gotowe scenariusze różnorodnych zajęć z tego zakresu. Część praktyczna obudowana jest informacjami na temat problemów seniorów, sposobów spędzania przez nich wolnego czasu, ich zainteresowań. Ukazany jest też obraz seniora w świadomości ludzi młodych. [www.azymut.pl, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-36 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Prezentowana część 1: - przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji; - ma wprowadzający charakter, ponieważ w kolejnych jej rozdziałach najpierw skrótowo zaprezentowano podstawy teoretyczne do proponowanych ćwiczeń i zadań oraz zasady niezbędne dla efektywnego oraz świadomego osiągania celów i założeń psychodydaktyki kreatywności; - zawiera ćwiczenia dla uczniów z klasy 1 w szkole podstawowej, które mają najniższy i propedeutyczny poziom trudności, nie wymagają umiejętności pisania i czytania. Ćwiczenia są wzbogacone kartami pracy i można realizować je jako odrębne ćwiczenia stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach - na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów: można je stosować z dziećmi w wieku przedszkolnym lub starszymi uczniami, którzy nie zdobyli wcześniej doświadczeń w tworzeniu. Oprócz funkcji wspierającej w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Poradnik zainteresuje studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 1: - przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji; - ma wprowadzający charakter, ponieważ w kolejnych jej rozdziałach najpierw skrótowo zaprezentowano podstawy teoretyczne do proponowanych ćwiczeń i zadań oraz zasady niezbędne dla efektywnego oraz świadomego osiągania celów i założeń psychodydaktyki kreatywności; - zawiera ćwiczenia dla uczniów z klasy 1 w szkole podstawowej, które mają najniższy i propedeutyczny poziom trudności, nie wymagają umiejętności pisania i czytania. Ćwiczenia są wzbogacone kartami pracy i można realizować je jako odrębne ćwiczenia stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach - na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów: można je stosować z dziećmi w wieku przedszkolnym lub starszymi uczniami, którzy nie zdobyli wcześniej doświadczeń w tworzeniu. Oprócz funkcji wspierającej w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Poradnik zainteresuje studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek. Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej