Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(73)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Publikacje fachowe
(33)
Poradniki i przewodniki
(7)
Audiobooki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Filmy i seriale
(1)
Muzyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(44)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(16)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(5)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(12)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(29)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(17)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Autor
Bryła Maria
(4)
Muszyńska Aneta
(4)
Winczewski Piotr (wychowanie fizyczne)
(4)
Kozdroń Agnieszka
(3)
Pelc Maria (ilustratorka)
(3)
Bukowska Ewa (1966-)
(2)
Dobrakowska Anetta
(2)
Fuks Agata
(2)
Gensler-Buraczyńska Anna (1987- )
(2)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(2)
Just Monika
(2)
Kamysz-Figa Dorota
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kmita Danuta
(2)
Kud Marzena
(2)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Winczewska Aneta (pedagog)
(2)
Woźniak Joanna (pedagog)
(2)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta (pedagog)
(1)
Bartoszczyk-Brzoskowska Marta (1973- )
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berendt Joanna (couch)
(1)
Bienia-Fijas Joanna
(1)
Biernacka Anna (nauki filologiczne)
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(1)
Brzezińska Małgorzata (psycholog)
(1)
Bąk Jolanta (1971- )
(1)
Chamera-Nowak Agnieszka (1964- )
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Dudzińska Irena (1922-2010)
(1)
Fiutowska Teresa
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Gallos Sylwia
(1)
Gałązka Kinga
(1)
Gispert Carlos (1947- )
(1)
Grabowska Dorota (polonistka)
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Gąsienica Gabriela
(1)
Halik Katarzyna
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jaszczyk Agnieszka
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Kaliska Zofia (1978- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Kochaniak Beata
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(1)
Krupa Dorota (logopedia)
(1)
Kukuła Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwaśniewska Anna (terapeuta)
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Lubner-Piskorska Anna. Unilogo
(1)
Millan Julia
(1)
Ofiara Łukasz
(1)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(1)
Orbitowska-Fernandez Paulina
(1)
Panek Edyta (tłumaczka)
(1)
Pawłowska Paulina (1990- )
(1)
Piasecki Jakub
(1)
Piekarska Jolanta (pedagog)
(1)
Piekarski Wiesław (1948- )
(1)
Pierścińska-Maruszewska Aneta
(1)
Pikała Anna
(1)
Porter Joseph (pedagog)
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Radwańska Anna (pedagog)
(1)
Ratajczak Marta
(1)
Ratyńska Hanna ( -2014)
(1)
Rieger Anja (1961- )
(1)
Rzońca Joanna (1982- )
(1)
Sasin Magdalena
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sedlaczek Joanna (1955- )
(1)
Sendor Magdalena
(1)
Sikora-Zachariasz Karolina
(1)
Skibicka Emilia
(1)
Skoczek Anna (filolożka)
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Sprawka Roman (logopeda)
(1)
Stadtmüller Ewa (1966- )
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(1)
Trojanowska Barbara
(1)
Vidal Jose A
(1)
Warmuz-Warmuzińska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(73)
Język
polski
(71)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(27)
Przedszkola
(12)
Rodzice
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Pedagodzy
(9)
Szkoły podstawowe
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Dzieci
(6)
Logopedzi
(6)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Gimnazja
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Szkoły średnie
(3)
Terapeuci
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele przedszkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 3.
(1)
Miłośnicy filmów
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Przedszkole
(1)
Studenci
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Język polski
(9)
Korekcja mowy
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Godzina wychowawcza
(6)
Wymowa
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Arteterapia
(4)
Bajkoterapia
(4)
Dzieci
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Motoryka mała
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Słuch
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Gimnastyka korekcyjna
(3)
Metoda projektów
(3)
Nauczanie
(3)
Świetlice szkolne
(3)
Biblioterapia
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kreatywność
(2)
Logopedia
(2)
Metody nauczania
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie języka polskiego
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(2)
Psychoterapia
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Autyzm
(1)
Blok humanistyczny
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Empatia
(1)
Filmoterapia
(1)
Geragogika
(1)
Historia
(1)
Hortiterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jesień
(1)
Katecheza
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Klocki (zabawki)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Metoda RDI
(1)
Minecraft (gra komputerowa)
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka liczenia
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Otępienie
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Podróże apostolskie
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Postawa ciała
(1)
Pracowitość
(1)
Przedszkola
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Przysłowia
(1)
Psycholodzy dziecięcy
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Samorealizacja
(1)
Socjalizacja
(1)
Starość
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Techniki rysunkowe
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening koncentracji
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Wartości społeczne
(1)
Wiosna
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(56)
Poradnik
(15)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(10)
Gry i zabawy ruchowe
(7)
Gry edukacyjne
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przysłowia
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Wiersze
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Językoznawstwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Propozycja Anety Kiepieli-Koperek zawiera szerokie spektrum ciekawych i wartościowych wskazówek adresowanych do pracy logopedycznej z dziećmi. [...] Posiada [...] wymiar korekcyjno-terapeutyczny, ale jednocześnie, z uwagi na kontekst usprawniający mowę oraz ogólnie ujęte zagadnienie komunikacji interpersonalnej, także wymiar stymulacyjno-rozwojowy. Ponadto dla czynnych logopedów może stanowić przyczynek i źródło inspiracji do praktycznej refleksji oraz ubogacenia dotychczasowej specjalistycznej w obszarze realizowanej terapii logopedycznej. Natomiast dla studentów logopedii może być wskazówką do budowania własnego warsztatu aktywności zawodowej [...]. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marzenny Zaorskiej Prezentowana publikacja jest zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy z nich poświęcony jest jednej głosce (wyjątkiem jest scenariusz dotyczący głosek: ą i ę). Ponadto w książce znajdują się przykładowe ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz załączniki z obrazkami i wyrazami pomocne przy przeprowadzaniu zajęć. Scenariusze zostały przygotowane tak, aby dzieci w przedziale wiekowym od 2,5 do 7 lat mogły poznać wszystkie głoski języka polskiego (czyli to, co słyszą), nawet jeśli nie potrafią ich jeszcze wypowiedzieć. Przedstawione ćwiczenia i zabawy kształtują słuch fonemowy, usprawniają narządy mowy oraz motorykę małą i dużą, a także ułatwiają wywoływanie poznanych głosek. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest praktycznym przewodnikiem po metodzie pracy w obszarze treningu twórczego i kreatywności, a przede wszystkim w obszarze arteterapii. Dzieli się na dwie części. Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania dotyczące różnego rozumienia tak rysunku, jak i możliwości rysowania, a co za tym idzie - uczenia, edukacji w zakresie rysunku, rysowania. Druga część książki to zestaw scenariuszy. Scenariusze zostały zaprezentowane według bardzo prostego schematu: tytuł, czasem motto, pierwszy etap - ćwiczenie (często zawiera wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające), następnie polecenia do wykonania, sposób prezentacji, sprawy techniczne: uczestnicy, miejsce, materiały, czas działania… Każde ćwiczenie zawiera prezentację kilku wykonanych prac z imieniem autora, tytułem pracy, ideą/przesłaniem i refleksją. Z książki mogą korzystać metodycy, nauczyciele, trenerzy, terapeuci, studenci uczelni pedagogicznych i pedagogiczno-artystycznych. [www.ksiegarnia.difin.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja to zbiór scenariuszy na lekcję wychowawczą, odpowiadającą oczekiwaniom współczesnej młodzieży. Poruszane są tutaj zagadnienia bardzo ważne, a jednocześnie trudne: bliższe poznanie uczniów, nawiązanie z nimi więzi i zbudowanie relacji pozwalającej na rozmowę na każdy temat. Patronat nad wydaniem objęło Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka. [https://bonito.pl/k-90712460-byc-nie-zwyklym-wychowawca?gclid=EAIaIQobChMIivKVkIjy6QIVjMCyCh3o]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ja to JA, TY to ty / Ewa Bukowska ; iustracje Anna Gensler. - Warszawa : Wilga-Grupa Wydawnicza Foksal, copyright 2013. - 43, [2] s., [1] k.tabl. : il. kolor 25 cm.
U dołu okł.: Książka ze sztuką teatralną i z kukiełkami do wycięcia.
Bajki filozoficzne, przeznaczone dla dzieci powyżej 5 roku życia, których autorką jest Ewa Bukowska. Do czytania samemu i z rodzicami ľ mądre, otwierające dzieciom świat trudnych zagadnień w przystępny i nowatorski sposób. [empik.com, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (2 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 792 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - II/O (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygoda słonia / Ewa Bukowska ; il. Anna Gensler. - Warszawa : Wilga, [cop. 2013]. - 43, [2] s., [1] k. tabl. : il. kolor. ; 25 cm.
Bajki filozoficzne, przeznaczone dla dzieci powyżej 5 roku życia, których autorką jest Ewa Bukowska. Do czytania samemu i z rodzicami - mądre, otwierające dzieciom świat trudnych zagadnień w przystępny i nowatorski sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (2 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- A2142, O/Dz.W.- 792 (2 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia dla dzieci i młodzieży : scenariusze zajęć / Wiesław Karolak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 173 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Publikacja może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający - pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna. [Uniwersytet Łódzki, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci)
Na okładce: Wszystkie uczucia są potrzebne : zabawy i ćwiczenia pomagające zrozumieć i oswoić emocje.
Wszystkie dzieci odczuwają emocje. Będą szczęśliwe, jeśli potrafią je zaakceptować i rozpoznać ich ukryty sens. Dzięki tej mądrej książeczce, obfitującej w zabawne i pouczające ćwiczenia rysunkowe, mali czytelnicy nauczą się, że uczucia są dobre i pożyteczne. Czasem motywują do działania, a czasem przestrzegają przed niebezpieczeństwem. Dzieci dowiedzą się, że wszystkie emocje trzeba szanować i nie można się ich bać. Wspólne rysowanie z dziećmi to świetna, pouczająca zabawa także dla dorosłych! Dzięki niej lepiej poznają swoje dziecko, jego ukryte niepokoje i radość z przeżywania świata. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana pozycja jest zbiorem 15 scenariuszy z kompletem załączników, do których należą zestawy wyrazów i tekstów, materiał obrazkowy oraz zadania i łamigłówki uatrakcyjniające terapię. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Jest to książka jakiej obecnie brakuje na rynku, prezentuje bowiem sposób korygowania wad postawy ciała u kilkulatków. Wszelkie zajęcia usprawniania ruchowego dla paroletnich dzieci należy wszakże prowadzić w oparciu o gry i zabawy. Tymczasem dostępne publikacje zawierają jedynie ćwiczenia ścisłe. Owszem, czasem nadaje się im nazwy, aby upodobnić je do zabaw, ale nie wyposaża się ich w fabuły. Autor jednak nie skonstruował nowej metody prowadzenia zajęć. Wręcz przeciwnie – zastosował się jedynie do kanonów metodyki określających to, jak należy prowadzić zajęcia ruchowe dla kilkulatków. Dlatego właśnie każde z ćwiczeń wyposażył w fabułę. Wyeksponował w niej narrację wprowadzającą dziecko do realizowania zadania ruchowego i pogadankę końcową stanowiącą jego zwieńczenie. Książkę przygotowano z myślą o studentach fizjoterapii, wychowania fizycznego oraz edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, którzy zamierzają w przyszłości prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne adresowane do dzieci. Może być ona także przydatna praktykom wykonującym już ten zawód, którzy znajdą w nim przypomnienie i odzwierciedlenie uznanych zasad usprawniania ruchowego kilkulatków. Zaprezentowane w książce pomysły mogą także wykorzystać rodzice w trakcie domowych ćwiczeń z własnymi dziećmi. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera scenariusze zajęć lekcyjnych i wskazówki metodyczne dotyczące sposobu wprowadzania oraz utrwalania pisemnych i ustnych form wypowiedzi obowiązujących zgodnie z podstawą programową pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego. Do tych form wypowiedzi należą m.in.: opowiadanie, bajka, opis, streszczenie, plan, dialog, sprawozdanie, list, zaproszenie, scenariusz, wywiad, ogłoszenie (zawiadomienie), tekst swobodny. W książce uwzględniono standardy wymagań stanowiące podstawę przeprowadzenia sprawdzianu kompetencji ucznia po trzeciej i szóstej klasie. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej błędna nazwa autora, poprawna: Jolanta Bąk.
Zaproponowany program zajęć wychowawczo-profilaktycznych został tak skonstruowany, by można go wykorzystać we wszystkich klasach szkoły podstawowej. Powstał on na podstawie opowiadań Brunona Ferrero. Według prof. Z. Gasia: „działania informacyjno-edukacyjne dla uczniów mają najczęściej charakter programów profilaktyki pierwszorzędowej: z jednej strony promocję zdrowia, a z drugiej zapobieganie pojawianiu się problemów związanych z zachowaniami dysfunkcjonalnymi”. Program J. Bąk i E. Wiewióry-Pyki wspomaga prawidłowy rozwój i kształtuje osobowość dziecka. [Rubikon, 2003].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku. [www.harmonia.edu.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Na stronie tytułowej: Logopedia.
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci, które doświadczają trudności w komunikacji werbalnej. Książka jest monografią zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii, psychologii i pedagogiki oraz studentów tych kierunków. W opracowaniu została wyłożona autorska metoda interpretacji i terapeutycznego postępowania (w aspekcie poznawczym, diagnostycznym i rewalidacyjno-leczniczym) z mutyzmem - zaburzeniem rozwojowym i komunikacyjnym trudnym taksonomicznie, definicyjnie, diagnostycznie i terapeutycznie, gdyż wymagającym procedur inter- i transdyscyplinarnych. Zostały w monografii wprowadzone w sposób ustrukturyzoway liczne terminy i pojęcia należące do przestrzeni logopedii jako nauki, ale czerpiące z osiągnieć m.in. psychiatrii dziecięcej, psychologii klinicznej, pedagogiki specjalnej i terapeutycznej. Z recenzji dra hab. prof. UP Mirosława Michalika Anna Skoczek, doktor (językoznawstwo stosowane, specjalność logopedia), adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Akademii Ignatianum w Krakowie. Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą zaburzeń mowy u dzieci z SLI, zaburzeń komunikacji werbalnej związanych z mutyzmem, związku zaburzeń mowy z zaburzeniami czytania i pisania. Przez szereg lat kierownik Podyplomowych Studiów Logopedycznych. Logopeda - praktyk w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym. Członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego i Polskiego Związku Logopedów. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zapraszamy nauczycieli i ich podopiecznych do świata nauk przyrodniczych! Pomocnikiem pedagogów i ulubieńcem dzieci stanie się mądra i zabawna żabka Fryderyk. [merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
`Naturalną potrzebą dziecka w wieku wczesnoszkolnym jest fizyczna aktywność, ruch, działanie. Tymczasem w szkole spędza ono większość czasu na pupie, `przyswajając sobie wiedzę` poprzez słuchanie i pracowite wypełnianie zeszytów ćwiczeń. Apeluję: Odklejmy dziecko od krzesełka! Przywróćmy mu wyobraźnię! Elżbieta Drygas Czy można atrakcyjnie uczyć czytania, pisania, ortografii, gramatyki, liczenia? Czy przez zabawę można wychowywać, promować zachowania społeczne i przekazywać wiedzę o przyrodzie? Z tą książką to łatwe. Autorka proponuje ciekawe scenariusze lekcji, które wymagają uruchomienia wszystkich zmysłów oraz wyobraźni. To twórcze działania, w trakcie których dzieci przyswajają wiedzę o wiele szybciej i trwalej, a przy tym radośniej i aktywniej. Publikacja idealna dla: - nauczycieli wychowania wczesnoszkolnego, którzy pragną przekazać wiedzę w niestandardowy sposób - rodziców, którzy chcą przez zabawę pomóc pociechom utrwalić zdobyte wiadomości. [www.slowianin.de, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Helion Edukacja)
Odkryj świat ukochanej gry Twoich uczniów i wykorzystaj jego potencjał na zajęciach! Gotowe scenariusze zajęć lekcyjnych Kompletny poradnik gracza Nauka przez zabawę Minecraft to kraina, w której ogromna liczba dzieci spędza mnóstwo czasu. Ta gra komputerowa wyróżnia się spośród innych, niezbyt wymagających intelektualnie gier — otóż w Minecrafcie to użytkownik decyduje o kierunku rozwoju akcji, a jego wybory determinują przebieg gry. Gracz musi się tu wykazać najróżniejszymi umiejętnościami i kompetencjami: od przewidywania konsekwencji swoich posunięć i szacowania ryzyka, przez zdobywanie potrzebnych zasobów, aż po przeliczanie parametrów do konstruowania narzędzi czy całych budynków. Te właściwości gry oraz jej popularność już jakiś czas temu zainteresowały pedagogów, którzy zaczęli używać Minecrafta w ramach nauczania wielu przedmiotów szkolnych. Jeśli Twoi uczniowie też uwielbiają tę grę, możesz podsunąć im fantastyczny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Niezależnie od tego, czy chcesz przekazać im wiedzę z matematyki, techniki, polskiego czy biologii, Minecraft wraz rozszerzeniami dostępnymi w internecie z pewnością Ci w tym pomoże. Sprawdź, jak realizować z jej pomocą podstawę programową. Zorientuj się w możliwościach, technikach i trikach tego niebanalnego świata. Zobacz, jak działa platforma MinecraftEDU, i przestudiuj gotowe scenariusze lekcji. A potem — baw się tak dobrze jak Twoi uczniowie! [Helion, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria i scenariusze zabaw. Prezentowana książka jest nie tylko zbiorem teoretycznych porad, ale przede wszystkim kopalnią praktycznych scenariuszy zabaw i zajęć. Zagadnienia teoretyczne porządkują wiedzę z zakresu teorii zabawy, psychologii rozwojowej oraz samego procesu edukacyjnego, jednym słowem są ściśle zakorzenione w przedszkolnej i szkolnej codzienności. ,,Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych" jest bogatym i wartościowym merytorycznie zbiorem propozycji gier i zabaw, jakie można przeprowadzić z grupą dzieci. Zabawy i gry nadają się zarówno do wykorzystania na świeżym powietrzu, jak i w zamkniętych pomieszczeniach; jedne wymagają dużej grupy dzieci (jak grupa przedszkolna czy klasa szkolna), inne przeznaczono do realizacji z mniejszą liczbą uczestników. Można tu znaleźć zabawy dla dzieci przedszkolnych, a także dla uczniów szkoły podstawowej, a wiele z nich podlega modyfikacjom w zależności od wieku graczy. W książce uwzględniono zabawy różnego typu - ruchowe, językowe, matematyczne, ćwiczące umiejętność logicznego myślenia, rozwijające pamięć, uczące współdziałania itp. [aros.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Bajki z przysłowiem w środku : historie objaśniajace znaczenia przysłów - Kraków : CEBP, 2021. - 39 stron ; 20 cm + 1 płyta CD : Zapis cyfrowy stereo ; 12 cm.
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Słuchowiska kształtują dziecięcą wyobraźnię oraz pozytywnie wpływają na koncentrację. Wymagają od małych słuchaczy skupienia uwagi, przez co doskonalą percepcję słuchową, a także wyciszają i uspokajają. Opowiadania rozwijają również kompetencje emocjonalne, społeczne i kulturowe dzieci, a także wzbogacają ich słownictwo. Słuchając audiobooków i śledząc kolejność następujących po sobie zdarzeń, przedszkolaki wczuwają się w sytuacje bohaterów i ćwiczą empatię. Bohaterowie bajek poznają znaczenie i mądrości płynące z przysłów. Podczas słuchania albumu, dzieci przekonają się, że: determinacja i wytrwałość w dążeniu do celu przynoszą owoce; należy dbać o swój wizerunek i kulturalne zachowanie; już w dzieciństwie warto nabywać potrzebne umiejętności, które mogą się przydać w dorosłym życiu; warto prosić o pomoc, wspólnie rozwiązywać problemy i działać w zgodzie. Bajki zachęcają również do rozwijania postawy wdzięczności oraz wspomagają w procesie kształtowania postawy uczciwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki naszego dzieciństwa : program zajęć świetlicowych / Dorota Kamysz-Figa, Danuta Kmita. - Wydanie 2 poprawione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. - 148, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Program powstał na podstawie doświadczenia Autorek, obserwacji zainteresowań współczesnych dzieci oraz chęci uczynienia wychowania procesem interaktywnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej