Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(432)
Forma i typ
Książki
(415)
Poradniki i przewodniki
(147)
Publikacje naukowe
(45)
Publikacje fachowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Proza
(29)
Publikacje popularnonaukowe
(19)
Audiobooki
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(14)
Poezja
(4)
Gry i zabawki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(313)
tylko na miejscu
(182)
wypożyczone
(62)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(126)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(53)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(30)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(12)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(68)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(63)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(146)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(39)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(8)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(8)
Gordon Thomas (1918-2002)
(7)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(7)
Andruszko Robert (tłumacz)
(6)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(6)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(6)
Camarda Sylwia (1983- )
(5)
Faber Adele (1928- )
(5)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(5)
Mazlish Elaine (1925-2017)
(5)
Molicka Maria (1931-2014)
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(4)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(4)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(4)
Makowska Alicja
(4)
Młodnicka-Kornaś Urszula
(4)
Waligóra Agnieszka (ilustratorka)
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Woydyłło Ewa (1939- )
(4)
Bochenek Dorota (1962- )
(3)
Cichy Elżbieta
(3)
Danek Danuta (1938- )
(3)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(3)
Faber Joanna
(3)
Gołota Małgorzata (dziennikarka)
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Kozak Stanisław (psycholog)
(3)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(3)
Kościuk Zbigniew (tłumacz)
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Moskal Maria (tłumaczka)
(3)
Odowska-Szlachcic Bożena
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Rebar Sarah
(3)
Siegel Daniel J. (1957- )
(3)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(3)
Snel Eline (1954- )
(3)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(3)
Stein Agnieszka
(3)
Szczerbaty Joanna (psycholożka)
(3)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(3)
Zawadzka Dorota (1962- )
(3)
Zubrzycka Elżbieta (1954-)
(3)
Armstrong Nicky
(2)
Bajko Małgorzata
(2)
Berger Dorita S
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Bobrowski Hubert (historyk)
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Brudzewski Julian (1957- )
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czechowska Anna (tłumaczka)
(2)
Dayton Tian (1950- )
(2)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Debesse Maurice (1903-1998)
(2)
Delahooke Mona (psycholożka)
(2)
Dobson James C. (1936- )
(2)
Domańska Joanna (1970- )
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(2)
Fedan Natalia
(2)
Gajda Jolanta (psychologia)
(2)
Geisler Dagmar (1958- )
(2)
Gibson Lindsay C
(2)
Grabka Robert Ireneusz
(2)
Greene Ross W
(2)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Guz Sabina
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata (tłumaczka)
(2)
Hawn Goldie (1945- )
(2)
Holden Wendy (1961- )
(2)
Holtz Paulina (1977- )
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena (tłumaczka)
(2)
Juul Jesper (1948-2019)
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kalinowski Kasper (tłumacz)
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Klimowa Maria
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Korzeniewska Justyna
(2)
Kukołowicz Teresa (1925-2014)
(2)
Kulik Adam (1912-1971)
(2)
Lipa Michał (tłumacz)
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(126)
2010 - 2019
(180)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(19)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(15)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(240)
1901-2000
(33)
1945-1989
(17)
1989-2000
(12)
1918-1939
(4)
Kraj wydania
Polska
(429)
Język
polski
(428)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Rodzice
(96)
Dzieci
(54)
6-8 lat
(44)
0-5 lat
(24)
9-13 lat
(23)
Nauczyciele
(22)
Pedagodzy
(13)
Psycholodzy
(12)
Terapeuci
(7)
Młodzież
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Studenci
(4)
Logopedzi
(3)
14-17 lat
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Chorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele i wychowawcy
(1)
Nauczyciele wychowawcy
(1)
Ojcowie
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(30)
Literatura angielska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Lietartura polska
(1)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura brazylijska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatury europejskie
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(197)
Wychowanie w rodzinie
(141)
Dzieci
(98)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(75)
Uczucia
(26)
Dziecko autystyczne
(22)
Wychowanie
(22)
Relacje międzyludzkie
(21)
Młodzież
(19)
Autyzm
(18)
Metody wychowawcze
(16)
Psychologia wychowawcza
(16)
Rodzice
(16)
Rodzina
(15)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Rodzicielstwo
(13)
Lęk
(12)
Metoda Montessori
(12)
Psychologia młodzieży
(12)
Psychologia
(11)
Psychologia rozwojowa
(11)
Psychoterapia
(11)
Bajkoterapia
(9)
Dziecko niedostosowane społecznie
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(9)
Uwaga (psychologia)
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zespół ADHD
(9)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(8)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Psychologia rodziny
(8)
Stres
(8)
Dziecko z ADHD
(7)
Macierzyństwo
(7)
Metody nauczania
(7)
Osobowość
(7)
Samodzielność (psychologia)
(7)
Terapia zabawą
(7)
Agresywność
(6)
Alkoholizm w rodzinie
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Gniew
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Internet
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Techniki samopomocy
(6)
Uczniowie
(6)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Media społecznościowe
(5)
Mindfulness
(5)
Nauczanie
(5)
Niemowlę
(5)
Przyjaźń
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzina dysfunkcyjna
(5)
Rozwód
(5)
Trudne sytuacje życiowe
(5)
Uczenie się
(5)
Więź rodzinna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Zachowania samobójcze
(5)
Dorośli
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Mutyzm
(4)
Myślenie
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Odporność psychiczna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Samokontrola
(4)
Techniki relaksacyjne
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Autodestruktywność
(3)
Badanie psychologiczne
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dyscyplina (socjologia)
(3)
Dziecko z depresją
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Higiena
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kreatywność
(3)
Leczenie
(3)
Matki i córki
(3)
Miłość
(3)
Montessori, Maria (1870-1952)
(3)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(4)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Brazylia
(1)
Holandia
(1)
Nil (rzeka)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(160)
Opracowanie
(30)
Poradnik dla rodziców
(26)
Opowiadania i nowele
(25)
Wydawnictwa popularne
(25)
Publikacje dla dzieci
(19)
Audiobooki
(17)
Dokumenty dźwiękowe
(17)
Praca zbiorowa
(11)
Publikacja bogato ilustrowana
(11)
Literatura dla dzieci
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Podręcznik
(9)
Podręcznik akademicki
(7)
Broszura
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Monografia
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Książka do wypełniania
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Film
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Wiersze
(3)
Antologia
(2)
Bajka i baśń
(2)
Biografia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry planszowe
(2)
Książka-zabawka
(2)
Książki dla małych dzieci
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Publicystyka polska
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Reportaż
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Cytaty
(1)
Dialog
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Opowiadania dla dzieci
(1)
Poradniki
(1)
Powieść młodzieżowa
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Program radiowy
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wykłady
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(231)
Edukacja i pedagogika
(84)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(48)
Medycyna i zdrowie
(43)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Religia i duchowość
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Edukacja i Pedagogika
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
432 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
o, co spotkało nas w dzieciństwie, a nawet jeszcze wcześniej, bo w życiu płodowym, rzutuje na całą naszą egzystencję. Ile dostaliśmy od rodziców, rodziny, otoczenia, tyle jesteśmy w stanie oddać światu. I choć mawia się, często z przekąsem, że nie ma na tym świecie osoby dorosłej, która nie zostałaby w jakiś sposób "skrzywdzona" w dzieciństwie - co poniekąd jest prawdą, ponieważ rodzice to nie idealni aniołowie, a po prostu ludzie z różnymi ułomnościami i niedostatkami - to jednak pewne problemy i zaniedbania okresu dziecięcego wywoływać mogą naprawdę głębokie, nieodwracalne zmiany w psychice. Włącznie z zaburzeniami osobowości. Ta książka nie jest miła lekturą. Nie ma taka być. Ta książka jest za to mądra i prawdziwa. Autorka poleca ją rodzicom, dorosłym dzieciom i wszystkim tym, których interesuje sposób, w jaki doświadczenia z najwcześniejszych lat życia rzutują na lata kolejne. Oraz tym, którzy chcieliby nauczyć się rozpoznawać niewłaściwe schematy wychowania, by móc zawczasu interweniować i chronić małych ludzi przed ich niszczącymi konsekwencjami. [https://platon.com.pl/pl/jak-wychowac-dziecko-na-zdrowego-psychicznie-doroslego--rozpoznaj-zaburzenia-osobowosci-i-wspieraj-rozwoj-dziecka/produkt-1061053531]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dorosłe dzieci – to pierwsza w Polsce naukowa monografia zjawiska parentyfikacji, czyli odwrócenia ról w rodzinie. Oznacza ono, że dziecko opiekuje się dorosłym (najczęściej rodzicem) i jest to zadanie przekraczające jego możliwości. Odwrócenie ról może mieć charakter instrumentalny – dziecko zajmuje się chorym rodzicem, sprząta, gotuje, robi zakupy, opiekuje się rodzeństwem lub emocjonalny – dziecko jest terapeutą rodzica (słucha jego zwierzeń, pociesza go), buforem lub mediatorem w konflikcie opiekunów, podejmuje ważne decyzje w rodzinie. Katarzyna Schier wielokrotnie podkreśla, że odwrócenie ról w rodzinie nie musi mieć charakteru destrukcyjnego, może niekiedy prowadzić do rozwoju odpowiedzialności u dzieci. Autorka analizuje konsekwencje parentyfikacji w dzieciństwie dla funkcjonowania w dorosłości. Na podstawie wyników badań empirycznych prowadzonych przez nią lub pod jej kierunkiem, przykładów klinicznych oraz odniesień do beletrystyki, przedstawia związek pomiędzy odwróceniem ról i depresją, trudnościami regulacji emocji oraz zaburzeniami obrazu ciała. Szczególnie ten ostatni element jest twórczym wkładem Katarzyny Schier do rozumienia zjawiska parentyfikacji. Analizie funkcjonowania Dorosłych Dzieci towarzyszą dwie opowieści – mit o Heraklesie i baśń o Kopciuszku, jako przykłady sytuacji, gdy dzieci zbyt wcześnie musiały stać się dorosłe. Autorka nawiązuje we Wprowadzeniu do historii dwu postaci, jednej znanej z mitów (Herakles), drugiej znanej z baśni (Kopciuszek). Na ich przykładach oswaja Czytelnika ze złożonością zagadnienia parentyfikacji. W tym tkwi niewątpliwy kunszt Autorki, która z perspektywy problematyki poruszanej w monografii ukazuje w percepcji znanego mitu o Heraklesie czy w percepcji baśni o Kopciuszku istotne elementy odwrócenia ról w układach asymetrycznych. Poprzez ten zabieg, sprawdzony w innej książce (Krewni i znajomi Edypa) Katarzyna Schier odkrywa aspekty parentyfikacji, które będzie szczegółowo analizowała, przedstawiając wyniki badań własnych, badań prowadzonych pod jej kierunkiem, analizy studiów przypadków z własnej praktyki klinicznej czy z praktyki diagnostyczno-terapeutycznej innych specjalistów (przywoływane ze znawstwem z literatury). Z recenzji prof. dr hab. Barbary Bokus [terapeutyczna.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jadzia Pętelka chce sama / Barbara Supeł ; ilustrowała Agata Łuksza. - Warszawa : Zielona Sowa, copyright 2023. - [24] strony : ilustracje ; 20x20 cm.
(Jadzia Pętelka / Barbara Supeł)
Jadzia Pętelka chce wszystko robić sama. To dobrze, że dziewczynka chce być taka samodzielna, ale czy to oznacza, że już nie musi korzystać z niczyjej pomocy i słuchać się rodziców? Co z tej samodzielności wyniknie? „Jadzia Pętelka” to seria dedykowana najmłodszym czytelnikom. W każdej części maluchy oraz ich rodzice mają szansę rozpoznać sytuacje z własnej codzienności. Podążając za tytułową bohaterką, odkryją więc sposoby na wyciszenie przed snem, oswoją temat kąpieli, mycia zębów czy siusiania do nocnika, wspólnie przygotują się do wyjścia na spacer. Dzięki prostemu językowi, krótkim tekstom, elementom aktywizującym oraz czytelnym, zabawnym ilustracjom lektura przyciągnie uwagę dziecka i wesprze je w stawianiu czoła codziennym maluszkowym wyzwaniom. [Zielona Sowa, 2023].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- I/N (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji − tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający – zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych sposób – opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
W latach 2008-2017 za niepełnosprawne uznano 218 tysięcy dzieci. Część z nich, tych najciężej chorych i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie, pozostanie dziećmi do końca życia. Aż do śmierci będą potrzebowały pomocy przy wykonywaniu najprostszych czynności: myciu, jedzeniu, załatwianiu potrzeb fizjologicznych. Napisałem tę książkę, by pokazać, co ich matki przeżywają na co dzień. Bardzo rzadko słyszymy ich głos. Nikt nie jest w stanie opowiedzieć, co czuje żona porzucona przez męża z powodu wady genetycznej ich córki. Matka próbująca opanować atak szału niepełnosprawnego intelektualnie dwudziestopięciolatka. Kobieta patrząca na wijące się z bólu kilkumiesięczne niemowlę. Żegnająca dziecko w szpitalnej kostnicy. Nikt oprócz nich samych. Ta książka to opowieści pięciu kobiet. Spisywałem je przez rok. Z pewnością by nie powstała, gdyby nie moje osobiste doświadczenie. [www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cesarina Xaiz zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983–2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Co robi moje dziecko w internecie? Jakiego rodzaju treści ogląda lub z kim rozmawia? Czy przez korzystanie z technologii łatwiej się rozprasza? Katie Davis zbiera praktyczne wskazówki i porady, jak nauczyć dziecko bezpiecznego i odpowiedzialnego funkcjonowania w cyfrowej rzeczywistości. Jej książka jest przeznaczona dla każdego, kto jest zainteresowany wpływem technologii na rozwój dzieci: od narodzin aż do osiągnięcia przez nie dorosłości. Z pewnością znajdą tam coś dla siebie: Rodzice, którzy starają się nadążyć za najnowszymi technologiami i zastanawiają się, jak pomóc swoim dzieciom z nich korzystać. Nauczyciele, którzy szukają pomysłów na wykorzystanie technolo­gii do ważnych i wzbogacających doświadczeń edukacyjnych w klasie. Projektanci graficzni, którzy opracowują aplikacje i strony dla dzieci w różnym wieku i ich rodzin. A także wszyscy inni, którzy pragną dowiedzieć się więcej o tym, jak wychować dziecko w cyfrowej rzeczywistości. [cej o tym, jak wychować dziecko w cyfrowej rzeczywistości.platon]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Żyletkę zawsze noszę przy sobie [Dokument dźwiękowy] : depresja dzieci i młodzieży / Małgorzata Gołota. - [Poznań] : Wydawnictwo Filia ; [Piaseczno] : Heraclon International - Storybox.pl, copyright 2022. - 1 płyta CD (7 godz. 8 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 7 godz. 8 min
Głęboko wierzę w to, że ludzie generalnie nie chcą umierać. Ale ci sami ludzie w określonych sytuacjach nie mogą kontynuować życia”. – Brunon Hołyst, profesor nauk prawnych, suicydolog Z DANYCH KOMENDY GŁÓWNEJ POLICJI WYNIKA, ŻE Z ROKU NA ROK ROŚNIE LICZBA PRÓB SAMOBÓJCZYCH PODEJMOWANYCH PRZEZ MŁODYCH LUDZI. ROŚNIE TEŻ LICZBA SAMOOKALECZEŃ. Dzieci często boją się, że zostaną niezrozumiane, że ktoś je oceni jako słabe, leniwe, głupie, uważają, że zawiodły swoją rodzinę. Przede wszystkim jednak boją się, że o ich chorobie dowiedzą się inni. Wstyd jest tu czynnikiem kluczowym. Bardzo ważne jest głośne mówienie o tym, czym jest depresja i do czego prowadzi, jeśli jest nieleczona. TA KSIĄŻKA JESZCZE NIGDY NIE BYŁA TAK POTRZEBNA. „Ta książka to manifest wołający o ratunek dla naszych dzieci. To my urządziliśmy im świat, który boli, przeraża i prowokuje do ucieczki (...) Ale dzieci nam mówią: żyletka będzie niepotrzebna, gdy znajdzie się ktoś, kto zechce porozmawiać”. – Ewa Woydyłło-Osiatyńska „Wiem, jakim wyzwaniem dla rodziców jest usłyszeć od swojego dziecka „Nie chcę żyć”. (...) To książka dla wszystkich – młodych, którzy zmagają się z doświadczeniem depresji, ale i tych, którzy im w tym jakkolwiek towarzyszą”. – Małgorzata Musiał Czytają: Bartosz Głogowski, Maciej Więckowski, Waldemar Barwiński, Mariusz Bonaszewski, Anna Szymańczyk, Beata Olga Kowalska, Barbara Liberek, Anna Grochowska, Wiktoria Wolańska, Małgorzata Lewińska, Małgorzata Gołota [https://audioteka.com/pl/audiobook/zyletke-zawsze-nosze-przy-sobie?]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera kompendium wiedzy na temat patologii społecz­nych, które wpływają niekorzystnie na rozwój i zachowanie się dzieci i młodzieży. Obser­wujemy wzmożoną agresję wśród ludzi dorosłych, ale także w środowisku młodzieżowym, a nawet wśród dzieci. Środki masowego komunikowania wciąż alarmują, ukazując tragiczne skutki przemocy w rodzinie, w szkole, w środowisku życia, w którym wzrasta młode pokolenie. Te niepokojące fakty to wynik dysfunkcjonalności wielu rodzin, niedostatków środowiska wychowawczego (przedszkola, szkoły, kluby...), a także indywidualnych patologii zachowań członków społe­czeństwa. Stąd też opublikowanie pracy, która ukazuje najrozmaitsze rodzaje odchylenia od norm w zachowaniu się osób dorosłych i młodzieży, jest jak najbardziej pożyteczne. Adresatami pracy może być szeroki krąg odbiorców. Przede wszystkim będzie pomoc­na nauczycielom mającym kontakt z rozmaitymi zaburzeniami w zachowaniu się ucznia. Znajomość zjawisk patologicznych może ułatwić rozwiązywanie trudnych problemów wy­chowawczych. Książka może też z powodzeniem służyć rodzicom. Jest napisana językiem zrozumiałym dla osób o różnym poziomie wykształcenia. Zamieszczone w pracy testy mogą być pomocne w rozpoznawaniu patologicznych zachowań u własnych dzieci i w stosowaniu pro?laktyki oraz leczenia. Zawarte w książce informacje dotyczące różnych zagrożeń dla rozwoju osobowości mogą dobrze służyć w pracy samowychowawczej. Młodzież może kontrolować siebie, oceniając szanse popadania w stan uzależnienia. Książka może być przydatna również pracownikom nauki, ukazując obszary, w których należy prowadzić pogłębione badania. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dunia / Rose Lagercrantz ; 6)
Stanowi część 6 cyklu.
Właśnie rozpoczęły się ferie zimowe w drugiej klasie. Dunia tak bardzo tęskni za swoją przyjaciółką Fridą, która musiała przeprowadzić się do Uppsali! Podczas jazdy na nartach Dunia przewraca się i leżąc w śniegu, doznaje olśnienia. Czy Frida nie ma czasem urodzin w czasie ferii zimowych? W takim razie Dunia musi koniecznie się z nią spotkać i dać jej prezent. Okazuje się niestety, że nikt nie może z nią jechać. Babcia proponuje, by Dunia pojechała sama. To będzie jej pierwsza samodzielna wyprawa pociągiem. Czy wszystko pójdzie zgodnie z planem? [www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jedność dla Dzieci)
Kiedy w życiu dziecka pojawia się wątpliwość albo problem, czasem trudno jest mu dokonać właściwego wyboru, odróżnić dobro od zła czy po prostu odpowiednio się zachować. Ta pomocna książka przygotowuje na takie sytuacje, zachęca do myślenia i podsuwa dobre, bezpieczne rozwiązania. Daje ona młodemu człowiekowi możliwość zmierzenia się z trudną sytuacją, zanim naprawdę się w niej znajdzie. Dorosłym zaś przybliża dziecięce dylematy i stwarza świetną okazję, by podczas wspólnego czytania lepiej poznać swoje dziecko i zachęcić je do otwartej rozmowy o wszelkich wątpliwościach. Młodzi czytelnicy z pewnością docenią nowoczesne, zabawne ilustracje oraz przystępną formę pytań i krótkich podpowiedzi. To sprawi, że z przyjemnością sięgać będą po ten nietypowy poradnik. [Wydawnictwo Jedność, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce i rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Opis według okładki. Numer ISBN naklejony na okładce.
„Jak mądrze kochać? - bajki, które uczą” to zbiór opowieści ze świata zwierząt, które pokazują zarówno, dzieciom, jak i dorosłym, co jest najważniejsze w relacjach. Zobacz, jak tygrysy, jeże, rybki albo kaczuszki radzą sobie z trudnościami codziennego życia. Przenieś się do świata wypełnionego miłością, wzajemnym wsparciem i prawdziwym szczęściem. Czytajcie wspólnie te niezwykłe historie, wzmacniając Waszą relację. Bogato zdobione strony książeczki pozwolą Twojemu dziecku zagłębić się w lekturę i dadzą mu mnóstwo radości. To jednak nie wszystko. Wspólnie z moim synem Mateuszem stworzyliśmy bajeczki o zwierzęcych rodzinach tak, żeby ich czytanie nie tylko umilało czas spędzany razem, ale też wzbogacało wnętrze dziecka. Na końcu każdej z historii umieściliśmy pozytywne afirmacja, które powtarzane codziennie budują zdrowe przekonania na temat siebie samego, rodziny, miłości i relacji międzyludzkich. To właśnie zdrowe, pozytywne przekonania stanowią dla każdego człowieka podstawę szczęśliwego życia. Dzięki nim jesteśmy w stanie uporać się z każda trudnością, jaka tylko pojawi się na naszej drodze. [https://platon.com.pl/pl/jak-madrze-kochac-bajki-ktore-ucza/produkt-1055543824].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdrowie jest niezwykle ważnym czynnikiem, zapewniającym właściwe funkcjonowanie w społeczeństwie. Wydana przez Fundację Marka Kamińskiego książka pt. „Nadzieja dla serc”, powstała w oparciu o ogólnopolski program o tej samej nazwie, wspierający dzieci i młodzież (ich rodziców również) z wadami serca. Wstępem do właściwych rozważań jest analiza uczuć rodziców, jakie stały się ich udziałem po usłyszeniu niechcianej diagnozy. W pełni usprawiedliwiony jest żal, lęk oraz poczucie niesprawiedliwości. Wszystko to jednak musi prowadzić do wyzwolenia w sobie wewnętrznej siły i aktywności. Recenzja książki: Nadzieja dla serc. Poradnik dla małych i dużych Recenzuje: Danuta Szelejewska Zdrowie jest niezwykle ważnym czynnikiem, zapewniającym właściwe funkcjonowanie w społeczeństwie. Wydana przez Fundację Marka Kamińskiego książka pt. „Nadzieja dla serc”, powstała w oparciu o ogólnopolski program o tej samej nazwie, wspierający dzieci i młodzież (ich rodziców również) z wadami serca. Każda z autorek pięciu kolejnych artykułów porusza zagadnienia bardzo ważne dla tych, którzy zmagają się z problemami kardiologicznymi. Wstępem do właściwych rozważań jest analiza uczuć rodziców, jakie stały się ich udziałem po usłyszeniu niechcianej diagnozy. W pełni usprawiedliwiony jest żal, lęk oraz poczucie niesprawiedliwości. Wszystko to jednak musi prowadzić do wyzwolenia w sobie wewnętrznej siły i aktywności. Emilia Suszka podsuwa konkretne propozycje redukowania lęku oraz budowania spokoju i zdrowego myślenia. Pogodzenie się z istnieniem wady serca u dziecka jest sprawą trudną, ale i niezwykle pożądaną, bowiem mniej stresu gwarantuje więcej zdrowia. Na prawdziwość takiego stwierdzenia wskazuje Danuta Stopieńska, która w kolejnym artykule przekonuje o zależności zdrowia od emocji. Proponuje zmianą dotychczasowych przekonań, wizualizację, relaksację, a także ćwiczenia fizyczne i oddechowe. Uzyskany w ten sposób wewnętrzny spokój wpłynie pozytywnie na stan psychiczny dziecka, co z kolei zaowocuje poprawą jego zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Jestem DDA [Dokument dźwiękowy] : notatki z terapii : jak wyjść z toksycznego domu / Joanna Szczerbaty. - Kraków : Mando Inside : Wydawnicwo WAM - Studo Inigo, [2023]. - 1 płyta audio (CD-MP3) (4 godz. 13 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Czas trwania: 4 godz. 13 min)
Wyjdź z domu i zacznij żyć! Jestem dorosła, chcę zacząć żyć i dlatego rozpoczęłam terapię. Marzę, by żyć normalnie. Mam problem z relacjami i chociaż chciałabym być kochana, robię wszystko, żeby tak nie było. Trudno mnie pokochać. Teraz to wiem. Mój dom był domem złym. Czy DDA jest chorobą, upośledzeniem, wyrokiem? Kim są Dorosłe Dzieci Alkoholików? Czy można wyjść ze złego domu i być szczęśliwym? Na czym polega terapia DDA? Jak przemienić bagaż trudnych doświadczeń w życiową siłę? Joanna Szczerbaty, od lat pomaga osobom wychodzącym z domów alkoholowych. Słuchając osób w terapii stworzyła poruszającą historię o domu złym i powolnym, ale skutecznym wychodzeniu z niego, o traumach, bólu dorastania i wysiłku powrotu do normalnego życia. W psychologicznym komentarzu do opowieści wyjaśnia, czym jest syndrom DDA, jak wygląda proces terapii i jakie dary potrafi dzięki niej odkryć osoba skrzywdzona. Nawet najgorsza przeszłość ma to do siebie, że już minęła, a żałoba po tym, co było, nie może trwać wiecznie. Ja jestem odpowiedzialna za siebie i za to, jak będę żyć. Musiałam wyzbyć się córki pijaka, a zostać Katarzyną, kobietą i matką, żoną i przyjaciółką z zupełnie inną matrycą niż ta, z której wyszłam. Wybrałam życie. Szukam siły w sobie, czerpię energię ze świata dookoła. [https://platon.com.pl/pl/cd-mp3-jestem-dda-notatki-z-terapii-jak-wyjsc-z-toksycznego-domu/produkt-1054958152]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakże często osoby, które wyrastały w alkoholowej, dysfunkcyjnej rodzinie obiecują sobie, że ich dom będzie zupełnie inny. Mają w sobie olbrzymie pragnienie, by nie powtarzać błędu rodziców. „Przecież nie jestem moją matką, nie jestem moim ojcem”. Obiecują sobie, że to dzieci a nie alkohol będą w centrum ich uwagi, że zamiast kłótni pojawi się rozmowa, a frustra­cję zastąpi otwartość i bliskość. I… zwykle nie wychodzi. Jaki ciężar niesie na swoich barkach DDA? Czy można go zrzucić i zacząć żyć po swojemu? Dlaczego wbrew naszej woli stajemy się odbiciem rodziców? Czy wystarczy samemu nie pić, by zatrzymać przekaz alkoholowej traumy? Czy wyprowadzka z domu pozwala uwolnić się od toksycznej przeszłości? Nikt nie przeżyje życia za ciebie. Nikt prócz ciebie nie zmierzy się z twoją prze­szłością i nikt poza tobą nie zbuduje twojej przyszłości. Jeśli chcesz troszczyć się o innych, wpierw zaopiekuj się sobą. Zobaczysz, jak wiele to zmieni. Praca nad sobą może przypominać łapanie oddechu, bo to, co nagromadzone w środku, zwyczajnie dusi. Zacznij oddychać pełną piersią. To jest możliwe. [WAM, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Wydanie 1, dodruk. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - 296 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii – zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu. [https://platon.com.pl/pl/integracja-sensoryczna-w-autyzmie/produkt-534429358]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych). Teczka zawiera: wzór karty informacyjnej; wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem; wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej; kwestionariusz wywiadu z rodzicami; arkusz obserwacji dziecka; kwestionariusz dla rodziców; 5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą; karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej