Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(432)
Forma i typ
Książki
(415)
Poradniki i przewodniki
(147)
Publikacje naukowe
(45)
Publikacje fachowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Proza
(29)
Publikacje popularnonaukowe
(19)
Audiobooki
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(14)
Poezja
(4)
Gry i zabawki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(308)
tylko na miejscu
(181)
wypożyczone
(68)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(126)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(53)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(30)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(12)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(68)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(63)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(146)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(39)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(8)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(8)
Gordon Thomas (1918-2002)
(7)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(7)
Andruszko Robert (tłumacz)
(6)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(6)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(6)
Camarda Sylwia (1983- )
(5)
Faber Adele (1928- )
(5)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(5)
Mazlish Elaine (1925-2017)
(5)
Molicka Maria (1931-2014)
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(4)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(4)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(4)
Makowska Alicja
(4)
Młodnicka-Kornaś Urszula
(4)
Waligóra Agnieszka (ilustratorka)
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Woydyłło Ewa (1939- )
(4)
Bochenek Dorota (1962- )
(3)
Cichy Elżbieta
(3)
Danek Danuta (1938- )
(3)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(3)
Faber Joanna
(3)
Gołota Małgorzata (dziennikarka)
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Kozak Stanisław (psycholog)
(3)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(3)
Kościuk Zbigniew (tłumacz)
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Moskal Maria (tłumaczka)
(3)
Odowska-Szlachcic Bożena
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Rebar Sarah
(3)
Siegel Daniel J. (1957- )
(3)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(3)
Snel Eline (1954- )
(3)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(3)
Stein Agnieszka
(3)
Szczerbaty Joanna (psycholożka)
(3)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(3)
Zawadzka Dorota (1962- )
(3)
Zubrzycka Elżbieta (1954-)
(3)
Armstrong Nicky
(2)
Bajko Małgorzata
(2)
Berger Dorita S
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Bobrowski Hubert (historyk)
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Brudzewski Julian (1957- )
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czechowska Anna (tłumaczka)
(2)
Dayton Tian (1950- )
(2)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Debesse Maurice (1903-1998)
(2)
Delahooke Mona (psycholożka)
(2)
Dobson James C. (1936- )
(2)
Domańska Joanna (1970- )
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(2)
Fedan Natalia
(2)
Gajda Jolanta (psychologia)
(2)
Geisler Dagmar (1958- )
(2)
Gibson Lindsay C
(2)
Grabka Robert Ireneusz
(2)
Greene Ross W
(2)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Guz Sabina
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata (tłumaczka)
(2)
Hawn Goldie (1945- )
(2)
Holden Wendy (1961- )
(2)
Holtz Paulina (1977- )
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena (tłumaczka)
(2)
Juul Jesper (1948-2019)
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kalinowski Kasper (tłumacz)
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Klimowa Maria
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Korzeniewska Justyna
(2)
Kukołowicz Teresa (1925-2014)
(2)
Kulik Adam (1912-1971)
(2)
Lipa Michał (tłumacz)
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(126)
2010 - 2019
(180)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(19)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(15)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(240)
1901-2000
(33)
1945-1989
(17)
1989-2000
(12)
1918-1939
(4)
Kraj wydania
Polska
(429)
Język
polski
(427)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Rodzice
(96)
Dzieci
(54)
6-8 lat
(44)
0-5 lat
(24)
9-13 lat
(23)
Nauczyciele
(22)
Pedagodzy
(13)
Psycholodzy
(12)
Terapeuci
(7)
Młodzież
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Studenci
(4)
Logopedzi
(3)
14-17 lat
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Chorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele i wychowawcy
(1)
Nauczyciele wychowawcy
(1)
Ojcowie
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(30)
Literatura angielska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Lietartura polska
(1)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura brazylijska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatury europejskie
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(197)
Wychowanie w rodzinie
(141)
Dzieci
(98)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(75)
Uczucia
(26)
Dziecko autystyczne
(22)
Wychowanie
(22)
Relacje międzyludzkie
(21)
Młodzież
(19)
Autyzm
(18)
Metody wychowawcze
(16)
Psychologia wychowawcza
(16)
Rodzice
(16)
Rodzina
(15)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Rodzicielstwo
(13)
Lęk
(12)
Metoda Montessori
(12)
Psychologia młodzieży
(12)
Psychologia
(11)
Psychologia rozwojowa
(11)
Psychoterapia
(11)
Bajkoterapia
(9)
Dziecko niedostosowane społecznie
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(9)
Uwaga (psychologia)
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zespół ADHD
(9)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(8)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Psychologia rodziny
(8)
Stres
(8)
Dziecko z ADHD
(7)
Macierzyństwo
(7)
Metody nauczania
(7)
Osobowość
(7)
Samodzielność (psychologia)
(7)
Terapia zabawą
(7)
Agresywność
(6)
Alkoholizm w rodzinie
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Gniew
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Internet
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Techniki samopomocy
(6)
Uczniowie
(6)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Media społecznościowe
(5)
Mindfulness
(5)
Nauczanie
(5)
Niemowlę
(5)
Przyjaźń
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzina dysfunkcyjna
(5)
Rozwód
(5)
Trudne sytuacje życiowe
(5)
Uczenie się
(5)
Więź rodzinna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Zachowania samobójcze
(5)
Dorośli
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Mutyzm
(4)
Myślenie
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Odporność psychiczna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Samokontrola
(4)
Techniki relaksacyjne
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Autodestruktywność
(3)
Badanie psychologiczne
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dyscyplina (socjologia)
(3)
Dziecko z depresją
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Higiena
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kreatywność
(3)
Leczenie
(3)
Matki i córki
(3)
Miłość
(3)
Montessori, Maria (1870-1952)
(3)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(4)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Brazylia
(1)
Holandia
(1)
Nil (rzeka)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(160)
Opracowanie
(30)
Poradnik dla rodziców
(26)
Opowiadania i nowele
(25)
Wydawnictwa popularne
(25)
Publikacje dla dzieci
(19)
Audiobooki
(17)
Dokumenty dźwiękowe
(17)
Praca zbiorowa
(11)
Publikacja bogato ilustrowana
(11)
Literatura dla dzieci
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Podręcznik
(9)
Podręcznik akademicki
(7)
Broszura
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Monografia
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Książka do wypełniania
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Film
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Wiersze
(3)
Antologia
(2)
Bajka i baśń
(2)
Biografia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry planszowe
(2)
Książka-zabawka
(2)
Książki dla małych dzieci
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Publicystyka polska
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Reportaż
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Cytaty
(1)
Dialog
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Opowiadania dla dzieci
(1)
Poradniki
(1)
Powieść młodzieżowa
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Program radiowy
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wykłady
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(231)
Edukacja i pedagogika
(84)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(48)
Medycyna i zdrowie
(43)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Religia i duchowość
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Edukacja i Pedagogika
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
432 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psyche)
ADHD. Podjąć wyzwanie Kompletny przewodnik dla rodziców, wydanie 2 – opis wydawcy Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym. Opracowana przez autora metoda wychowawcza – oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych – to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy. Dzięki tej książce: • zrozumiesz, czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy, • nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi, • poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem. [www.bonito.pl, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92/regał 8 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest owocem własnych odkryć autorki, która połączyła w niej pasję naukowca neurobiologa z ciekawością i troskliwością matki, zainteresowanej rozwojem dziecka niemal od chwili poczęcia. Jest to swego rodzaju naukowa odyseja, podczas której Lise Eliot starała się odtworzyć i nakreślić sposób, w jaki formuje się mózg dziecka oraz konsekwencje tego dla każdej z pojawiających się zdolności umysłowych. Zamieszczone tu informacje są szczegółowe, ale zrozumiałe dla czytelnika bez przygotowania naukowego. [Harbor Point, 2003]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ja i Moje Emocje)
(Jedność dla Dzieci)
Książka ta w przystępny sposób pokazuje dzieciom, czym różnią się żarty i kłótnia od robienia komuś na złość i nękania. Przedstawione sytuacje mogą przydarzyć się wszędzie i każdemu. Dlatego zawsze bardzo pomocne jest rozpoznanie, co się właściwie dzieje. Dzięki regułom opisanym w tej książce łatwiej będzie dziecku w mądry i bezpieczny sposób poradzić sobie z problemem dokuczania, zarówno gdy doświadczy go osobiście, jak i zauważy w swoim otoczeniu. Żywe i bliskie rzeczywistości ilustracje zachęcają dzieci do otwartej rozmowy o tej trudnej sytuacji. [Wydawnictwo Jedność, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2dz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci potrzebują zabawy. Potrzebują zabawy z innymi dziećmi bez nadzoru dorosłych. Tylko w takiej zabawie mogą nauczyć się radzenia sobie z emocjami, nawiązywania przyjaźni, rozwiązywania konfliktów i wielu, wielu innych umiejętności. Dzieci spędzają coraz więcej czasu w szkole, gdzie muszą siedzieć spokojnie w ławkach i wykonywać polecenia nauczycieli. Zajęcia dodatkowe i praca domowa sprawiają, że w ich życiu jest coraz mniej wolności i coraz mniej zabawy. W efekcie mamy wiele bezwolnych, przemęczonych i często samotnych dzieci, które zupełnie straciły zapał do nauki. Peter Gray, amerykański psycholog badający procesy uczenia się, twierdzi, że dzieci przychodzą na świat z wrodzonym instynktem do nauki i zabawy. Wystarczy stworzyć im odpowiednie warunki, a będą z pasją poszukiwały wiedzy i zdobywały nowe umiejętności. Same zbudują podwalin pod własną odpowiedzialność, samodzielność i nauczą się kontrolować swoje życie. Peter Gray propaguje rodzicielstwo oparte na zaufaniu! [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
[...] książka jest odpowiedzią na jedno z najbardziej aktualnych społecznych zapotrzebowań, jakim jest rzetelna wiedza dotycząca zespołu nadpobudliwości psychoruchowej [...]. książkę charakteryzuje nie tylko wysoki poziom kompetencji naukowej, ale ma ona zarazem pewne szczególne cechy: jest napisana zrozumiałym dla przeciętnego Czytelnika językiem, zawarte w niej przykłady są „wzięte z życia”, a poza tym książka ma znakomite walory dydaktyczne [...]. będzie miała niewątpliwie uspokajający wpływ na Czytelnika, a zarazem zmobilizuje go do działań wspierających dziecko z ADHD w jego zmaganiu się ze sobą i z otaczającym je, zazwyczaj mało mu życzliwym światem. (z recenzji prof. zw. dr hab. Ireny Obuchowskiej) [pzw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: przewodnik dla rodziców, których dziecko, w porównaniu z rówieśnikami, jest bardziej wrażliwe, emocjonalne, uparte i aktywne.
Temperamentne dziecko (ang. Spirited child), często określane mianem trudnego lub upartego, ma cechy charakteru cenione u dorosłych, ale u dzieci uważane za przeszkodę w wychowaniu. Dr Mary Sheedy Kurcinka, znana na całym świecie edukatorka i wykładowczyni, przedstawia pełne empatii i zrozumienia podejście do wychowania skoncentrowane na mocnych stronach temperamentnych dzieci, takich jak żywiołowość, kreatywność, zapał, entuzjazm, odwaga i asertywność. Zamiast deprecjonujących etykietek „krnąbrnego” i „niegrzecznego” dziecka autorka proponuje dobre skojarzenia, które odzwierciedlają niezwykły potencjał temperamentnych dzieci, jednocześnie podkreślając wyzwania, z którymi muszą zmierzyć się ich rodzice.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla dzieci)
Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić! Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części. Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności. W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. [www.gwp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkretny i praktyczny przewodnik dla współczesnych rodziców! Książka, która uczy, jak sprawić, by relacja dziecka z cyfrowym światem była zdrowa i bezpieczna. Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem? Kiedy dać mu pierwszy smartfon? Czy pozwalać na granie w gry? Jak nauczyć je radzić sobie z hejtem? I jak Internet wpłynie na jego rozwój?[www.platon.com.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Depresja jest chorobą, a nie oznaką słabości; jest raczej konsekwencją tego, że było się silnym zbyt długo. Książka ma za zadanie pomóc rodzicom, opiekunom, nauczycielom zrozumieć, czym jest depresja dla młodego człowieka, co się z nim wtedy dzieje, jakie myśli i uczucia nim targają. Młodzież opowiada o tym własnymi słowami, które bardziej przekonują niż jakikolwiek akademicki opis. Warto również dowiedzieć się, co w takich sytuacjach radzą specjaliści, na czym polega ich pomoc i jakie mogą być konsekwencje, kiedy taka pomoc jest dla dziecka niedostępna. [Difin, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki Bez Barier ; 21)
Projekt "Bajki bez barier" współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XXIV.
"Gutek i zaczarowana dziewczynka" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z mutyzmem wybiórczym, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat chorób, zaburzeń i niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym". [www.lubimyczytac.pl, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (2 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jedność dla Dzieci)
Ten fantastyczny zeszyt pełen ćwiczeń, zabaw, wesołych pomysłów i naklejek pomoże dziewczynkom i chłopcom poznawać, rozumieć i oswajać różne emocje: złość, smutek, dumę, nieśmiałość, strach, radość, zazdrość… Zapraszamy wszystkie dzieci, by wykonując ćwiczenia oddechowe i wizualizacje, kolorując obrazki, naklejając naklejki i tworząc rysunki, uczyły się rozpoznawać emocje, nazywać je i, co najważniejsze, radzić sobie z nimi. W książce znajdziemy wiele ekscytujących, twórczych niespodzianek, w tym przepis na arcyskuteczny płyn na strachy… Ta interaktywna publikacja została wymyślona przez pedagożkę i terapeutkę. Zawiera mnóstwo aktywności wspomagających zrozumienie i kontrolę emocji. [Wydawnictwo Jedność, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 316, [2] strony ; 23 cm.
(Engram)
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki. Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.[Difin]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus. Osobowość odnowa)
Pink ma aż troje przyjaciół. To: Bingo, Leo i Lulka. Spędzają razem czas, wspólnie się bawią, zapraszają się nawzajem na nocowanki. Dotąd się nie zastanawiali dlaczego, ale tak po prostu jest - są dla siebie ważni i okazują to sobie na wiele różnych sposobów. Bo przyjaciel to właśnie ktoś, kto jest dla Ciebie ważny. Przyjaciel to ktoś, kto się Tobą interesuje. To ktoś, kto wie, co lubisz, a czego nie i przy kim możesz być sobą. Kto opowiada Ci o sobie i uważnie słucha, gdy mówisz. To ktoś, kto się o Ciebie troszczy. I o kogo troszczysz się Ty. Pomóż Pinkowi odkryć, czym jest przyjaźń, i pozwól mu zostać Twoim przyjacielem![www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
o, co spotkało nas w dzieciństwie, a nawet jeszcze wcześniej, bo w życiu płodowym, rzutuje na całą naszą egzystencję. Ile dostaliśmy od rodziców, rodziny, otoczenia, tyle jesteśmy w stanie oddać światu. I choć mawia się, często z przekąsem, że nie ma na tym świecie osoby dorosłej, która nie zostałaby w jakiś sposób "skrzywdzona" w dzieciństwie - co poniekąd jest prawdą, ponieważ rodzice to nie idealni aniołowie, a po prostu ludzie z różnymi ułomnościami i niedostatkami - to jednak pewne problemy i zaniedbania okresu dziecięcego wywoływać mogą naprawdę głębokie, nieodwracalne zmiany w psychice. Włącznie z zaburzeniami osobowości. Ta książka nie jest miła lekturą. Nie ma taka być. Ta książka jest za to mądra i prawdziwa. Autorka poleca ją rodzicom, dorosłym dzieciom i wszystkim tym, których interesuje sposób, w jaki doświadczenia z najwcześniejszych lat życia rzutują na lata kolejne. Oraz tym, którzy chcieliby nauczyć się rozpoznawać niewłaściwe schematy wychowania, by móc zawczasu interweniować i chronić małych ludzi przed ich niszczącymi konsekwencjami. [https://platon.com.pl/pl/jak-wychowac-dziecko-na-zdrowego-psychicznie-doroslego--rozpoznaj-zaburzenia-osobowosci-i-wspieraj-rozwoj-dziecka/produkt-1061053531]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dorosłe dzieci – to pierwsza w Polsce naukowa monografia zjawiska parentyfikacji, czyli odwrócenia ról w rodzinie. Oznacza ono, że dziecko opiekuje się dorosłym (najczęściej rodzicem) i jest to zadanie przekraczające jego możliwości. Odwrócenie ról może mieć charakter instrumentalny – dziecko zajmuje się chorym rodzicem, sprząta, gotuje, robi zakupy, opiekuje się rodzeństwem lub emocjonalny – dziecko jest terapeutą rodzica (słucha jego zwierzeń, pociesza go), buforem lub mediatorem w konflikcie opiekunów, podejmuje ważne decyzje w rodzinie. Katarzyna Schier wielokrotnie podkreśla, że odwrócenie ról w rodzinie nie musi mieć charakteru destrukcyjnego, może niekiedy prowadzić do rozwoju odpowiedzialności u dzieci. Autorka analizuje konsekwencje parentyfikacji w dzieciństwie dla funkcjonowania w dorosłości. Na podstawie wyników badań empirycznych prowadzonych przez nią lub pod jej kierunkiem, przykładów klinicznych oraz odniesień do beletrystyki, przedstawia związek pomiędzy odwróceniem ról i depresją, trudnościami regulacji emocji oraz zaburzeniami obrazu ciała. Szczególnie ten ostatni element jest twórczym wkładem Katarzyny Schier do rozumienia zjawiska parentyfikacji. Analizie funkcjonowania Dorosłych Dzieci towarzyszą dwie opowieści – mit o Heraklesie i baśń o Kopciuszku, jako przykłady sytuacji, gdy dzieci zbyt wcześnie musiały stać się dorosłe. Autorka nawiązuje we Wprowadzeniu do historii dwu postaci, jednej znanej z mitów (Herakles), drugiej znanej z baśni (Kopciuszek). Na ich przykładach oswaja Czytelnika ze złożonością zagadnienia parentyfikacji. W tym tkwi niewątpliwy kunszt Autorki, która z perspektywy problematyki poruszanej w monografii ukazuje w percepcji znanego mitu o Heraklesie czy w percepcji baśni o Kopciuszku istotne elementy odwrócenia ról w układach asymetrycznych. Poprzez ten zabieg, sprawdzony w innej książce (Krewni i znajomi Edypa) Katarzyna Schier odkrywa aspekty parentyfikacji, które będzie szczegółowo analizowała, przedstawiając wyniki badań własnych, badań prowadzonych pod jej kierunkiem, analizy studiów przypadków z własnej praktyki klinicznej czy z praktyki diagnostyczno-terapeutycznej innych specjalistów (przywoływane ze znawstwem z literatury). Z recenzji prof. dr hab. Barbary Bokus [terapeutyczna.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jadzia Pętelka chce sama / Barbara Supeł ; ilustrowała Agata Łuksza. - Warszawa : Zielona Sowa, copyright 2023. - [24] strony : ilustracje ; 20x20 cm.
(Jadzia Pętelka / Barbara Supeł)
Jadzia Pętelka chce wszystko robić sama. To dobrze, że dziewczynka chce być taka samodzielna, ale czy to oznacza, że już nie musi korzystać z niczyjej pomocy i słuchać się rodziców? Co z tej samodzielności wyniknie? „Jadzia Pętelka” to seria dedykowana najmłodszym czytelnikom. W każdej części maluchy oraz ich rodzice mają szansę rozpoznać sytuacje z własnej codzienności. Podążając za tytułową bohaterką, odkryją więc sposoby na wyciszenie przed snem, oswoją temat kąpieli, mycia zębów czy siusiania do nocnika, wspólnie przygotują się do wyjścia na spacer. Dzięki prostemu językowi, krótkim tekstom, elementom aktywizującym oraz czytelnym, zabawnym ilustracjom lektura przyciągnie uwagę dziecka i wesprze je w stawianiu czoła codziennym maluszkowym wyzwaniom. [Zielona Sowa, 2023].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- I/N (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.2-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji − tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający – zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych sposób – opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
W latach 2008-2017 za niepełnosprawne uznano 218 tysięcy dzieci. Część z nich, tych najciężej chorych i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie, pozostanie dziećmi do końca życia. Aż do śmierci będą potrzebowały pomocy przy wykonywaniu najprostszych czynności: myciu, jedzeniu, załatwianiu potrzeb fizjologicznych. Napisałem tę książkę, by pokazać, co ich matki przeżywają na co dzień. Bardzo rzadko słyszymy ich głos. Nikt nie jest w stanie opowiedzieć, co czuje żona porzucona przez męża z powodu wady genetycznej ich córki. Matka próbująca opanować atak szału niepełnosprawnego intelektualnie dwudziestopięciolatka. Kobieta patrząca na wijące się z bólu kilkumiesięczne niemowlę. Żegnająca dziecko w szpitalnej kostnicy. Nikt oprócz nich samych. Ta książka to opowieści pięciu kobiet. Spisywałem je przez rok. Z pewnością by nie powstała, gdyby nie moje osobiste doświadczenie. [www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cesarina Xaiz zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983–2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej