Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(433)
Forma i typ
Książki
(416)
Poradniki i przewodniki
(147)
Publikacje naukowe
(45)
Publikacje fachowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Proza
(29)
Publikacje popularnonaukowe
(19)
Audiobooki
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(15)
Poezja
(4)
Gry i zabawki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(313)
tylko na miejscu
(182)
wypożyczone
(64)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(126)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(53)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(30)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(12)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(68)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(64)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(146)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(39)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(8)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(8)
Gordon Thomas (1918-2002)
(7)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(7)
Andruszko Robert (tłumacz)
(6)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(6)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(6)
Camarda Sylwia (1983- )
(5)
Faber Adele (1928- )
(5)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(5)
Mazlish Elaine (1925-2017)
(5)
Molicka Maria (1931-2014)
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(4)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(4)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(4)
Makowska Alicja
(4)
Młodnicka-Kornaś Urszula
(4)
Waligóra Agnieszka (ilustratorka)
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Woydyłło Ewa (1939- )
(4)
Bochenek Dorota (1962- )
(3)
Cichy Elżbieta
(3)
Danek Danuta (1938- )
(3)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(3)
Faber Joanna
(3)
Gołota Małgorzata (dziennikarka)
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Kozak Stanisław (psycholog)
(3)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(3)
Kościuk Zbigniew (tłumacz)
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Moskal Maria (tłumaczka)
(3)
Odowska-Szlachcic Bożena
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Rebar Sarah
(3)
Siegel Daniel J. (1957- )
(3)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(3)
Snel Eline (1954- )
(3)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(3)
Stein Agnieszka
(3)
Szczerbaty Joanna (psycholożka)
(3)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(3)
Zawadzka Dorota (1962- )
(3)
Zubrzycka Elżbieta (1954-)
(3)
Armstrong Nicky
(2)
Bajko Małgorzata
(2)
Berger Dorita S
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Bobrowski Hubert (historyk)
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Brudzewski Julian (1957- )
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czechowska Anna (tłumaczka)
(2)
Dayton Tian (1950- )
(2)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Debesse Maurice (1903-1998)
(2)
Delahooke Mona (psycholożka)
(2)
Dobson James C. (1936- )
(2)
Domańska Joanna (1970- )
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(2)
Fedan Natalia
(2)
Gajda Jolanta (psychologia)
(2)
Geisler Dagmar (1958- )
(2)
Gibson Lindsay C
(2)
Grabka Robert Ireneusz
(2)
Greene Ross W
(2)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Guz Sabina
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata (tłumaczka)
(2)
Hawn Goldie (1945- )
(2)
Holden Wendy (1961- )
(2)
Holtz Paulina (1977- )
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena (tłumaczka)
(2)
Juul Jesper (1948-2019)
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kalinowski Kasper (tłumacz)
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Klimowa Maria
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Korzeniewska Justyna
(2)
Kukołowicz Teresa (1925-2014)
(2)
Kulik Adam (1912-1971)
(2)
Lipa Michał (tłumacz)
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(127)
2010 - 2019
(180)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(19)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(15)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(242)
1901-2000
(33)
1945-1989
(17)
1989-2000
(12)
1918-1939
(4)
Kraj wydania
Polska
(430)
Język
polski
(431)
Odbiorca
Rodzice
(96)
Dzieci
(54)
6-8 lat
(44)
0-5 lat
(24)
9-13 lat
(23)
Nauczyciele
(22)
Pedagodzy
(13)
Psycholodzy
(12)
Terapeuci
(7)
Młodzież
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Studenci
(4)
Logopedzi
(3)
14-17 lat
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Chorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele i wychowawcy
(1)
Nauczyciele wychowawcy
(1)
Ojcowie
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(30)
Literatura angielska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Lietartura polska
(1)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura brazylijska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatury europejskie
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(197)
Wychowanie w rodzinie
(141)
Dzieci
(98)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(75)
Uczucia
(26)
Dziecko autystyczne
(22)
Wychowanie
(22)
Relacje międzyludzkie
(21)
Młodzież
(19)
Autyzm
(18)
Metody wychowawcze
(16)
Psychologia wychowawcza
(16)
Rodzice
(16)
Rodzina
(15)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Rodzicielstwo
(13)
Lęk
(12)
Metoda Montessori
(12)
Psychologia młodzieży
(12)
Psychologia
(11)
Psychologia rozwojowa
(11)
Psychoterapia
(11)
Bajkoterapia
(9)
Dziecko niedostosowane społecznie
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(9)
Uwaga (psychologia)
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zespół ADHD
(9)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(8)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Psychologia rodziny
(8)
Stres
(8)
Dziecko z ADHD
(7)
Macierzyństwo
(7)
Metody nauczania
(7)
Osobowość
(7)
Samodzielność (psychologia)
(7)
Terapia zabawą
(7)
Agresywność
(6)
Alkoholizm w rodzinie
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Gniew
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Internet
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Techniki samopomocy
(6)
Uczniowie
(6)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Media społecznościowe
(5)
Mindfulness
(5)
Nauczanie
(5)
Niemowlę
(5)
Przyjaźń
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzina dysfunkcyjna
(5)
Rozwód
(5)
Trudne sytuacje życiowe
(5)
Uczenie się
(5)
Więź rodzinna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Zachowania samobójcze
(5)
Dorośli
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Mutyzm
(4)
Myślenie
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Odporność psychiczna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Samokontrola
(4)
Techniki relaksacyjne
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Autodestruktywność
(3)
Badanie psychologiczne
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dyscyplina (socjologia)
(3)
Dziecko z depresją
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Higiena
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kreatywność
(3)
Leczenie
(3)
Matki i córki
(3)
Miłość
(3)
Montessori, Maria (1870-1952)
(3)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-2000
(5)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Holandia
(2)
Brazylia
(1)
Nil (rzeka)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(160)
Opracowanie
(30)
Poradnik dla rodziców
(26)
Opowiadania i nowele
(25)
Wydawnictwa popularne
(25)
Publikacje dla dzieci
(19)
Audiobooki
(17)
Dokumenty dźwiękowe
(17)
Praca zbiorowa
(11)
Publikacja bogato ilustrowana
(11)
Literatura dla dzieci
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Podręcznik
(9)
Podręcznik akademicki
(7)
Broszura
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(6)
Monografia
(5)
Książka do wypełniania
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Film
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Wiersze
(3)
Antologia
(2)
Bajka i baśń
(2)
Biografia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry planszowe
(2)
Książka-zabawka
(2)
Książki dla małych dzieci
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Publicystyka polska
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Reportaż
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Cytaty
(1)
Dialog
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Opowiadania dla dzieci
(1)
Poradniki
(1)
Powieść młodzieżowa
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Program radiowy
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wykłady
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(231)
Edukacja i pedagogika
(85)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(48)
Medycyna i zdrowie
(43)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Religia i duchowość
(3)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
433 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce : Jak nie ulegać złości w relacjach z dzieckiem.
Każdy rodzic wie, że krzyk wpływa destrukcyjnie na dzieci. Ale też na krzyczących rodziców. Jednak w sytuacji dużego stresu czy zmęczenia emocje niejednokrotnie biorą górę nad rozsądkiem. Jeannine Mik i Sandra Teml-Jetter, autorki „Mamo, nie krzycz”, podpowiadają, jak nie wpaść w pułapkę szkodliwych schematów postępowania. Dzięki tej książce każdy rodzic zdoła wzmocnić swoją relację z dzieckiem i poprawić metody wychowawcze, nauczy się także właściwie reagować w trudnych sytuacjach.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb – nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja to siódmy tom serii wydawniczej Edukacja małego dziecka zainicjowanej przez środowisko pedagogów cieszyńskich. Tom jest poświęcony zagadnieniom rodziny w bardzo szerokim ujęciu teoretycznym i badawczym. Szczególny nacisk poszczególni autorzy położyli na rodzinę współczesną. Tom siódmy składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera artykuły charakteryzujące przemiany zachodzące we współczesnej rodzinie. Bogusław Śliwerski zwraca uwagę na ko­nieczność powrotu do wychowania humanistycznego, które pozwala człowiekowi, szczególnie młodemu, szukającemu swojego miejsca w świecie, na samoświadomość w kształtowaniu obrazu własnej osoby. Przywołuje autorytety znaczące dla pedagogiki, które podkreślały wartość dziecka i dzieciństwa w wychowaniu i stosowaniu nowoczesnych metod edukacji. Powrót do autorytetów jest szansą na odnalezienie drogi życiowej przez młodych ludzi w świecie zalewu informacyjnego. Arkadiusz Wąsiński, Aleksandra Minczanowska i Małgorzata Stokłosa piszą o rodzinie w świetle wartości i ich klasyfikowania w niej. Podkreślają konieczność pedagogizacji rodziny w kontekście wychowania do wartości. W kolejnych opracowaniach Aneta Jagier, Rafał Fudala i Gabriela Machaczek zwracają uwagę na umiejętność dostrzegania zarówno pozytywnych, jak i negatywnych wartości, które dziecku/młodzieży oferuje kultura medialna. Wśród zagrożeń wynikających dla rodziny są: brak kontaktów społecznych, umiejętności empatii i zarządzania zdolnościami. Części druga i trzecia opracowania charakteryzują doświadczenia wychowawcze dziecka, które wynikają ze zróżnicowań środowiska rodzinnego i wprowadzania dziecka w świat wartości. Katarina Vančiková, Zlatica Huľová i Bronislava Kasáčová wskazują w nich na związek między zmianami ekonomicznymi a społecznymi i skutkami wychowawczymi dla dziec­ka. Bożena Pietryczuk, Natalia M. Ruman, Edyta Skoczyłaś-Krotla, Aneta Czerska i Aniela Różańska omawiają również różne sfery doświadczeń życiowych dziecka i rolę rodziców w ich kształtowaniu. W czwartej części publikacji Urszula Szuścik, Bożena Grzeszkiewicz, Rafał Majzner, Małgorzata Muszyńska i Małgorzata Drost-Rudnicka poruszają problem doświadczeń twórczych i estetycznych dziecka, w jakie wprowadza się je przez różne formy kontaktu ze sztuką. Kolejny tom z serii Edukacja małego dziecka ukazuje się dzięki niezmiennej przychylności i pomocy władz akademickich Uniwersytetu Śląskiego - Dyrekcji Instytutu Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie. Redaktorzy tomu składają podziękowania wszystkim autorom za twórczy namysł nad problematyką rodziny i jej współczesnymi przemianami. Seria dziewięciu tomów. Edukacja małego dziecka! [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Pomoc psychologiczna dla dzieci alkoholików" to książka, która zwraca uwagę profesjonalistów na problemy i potrzeby dzieci dorastających w rodzinach alkoholowych. Są one rozpatrywane w kontekście najważniejszego dla nich środowiska - systemu rodzinnego. Autorzy, Bryan E. Robinson i J. Lyn Rhoden, badają wpływ alkoholu na cztery główne aspekty życia rodzinnego: poczucie tożsamości, problem wyznaczania granic, zaspokajanie potrzeb psychicznych oraz tworzenie klimatu emocjonalnego. Odwołują się przy tym do szerszej perspektywy socjohistorycznej, analizując postawy i przekonania Amerykanów na temat używania alkoholu oraz jego wpływu na dzieci. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/88327/pomoc-psychologiczna-dla-dzieci-alkoholikow]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [https://platon.com.pl/pl/dziecko-a-integracja-sensoryczna/produkt-149197806]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych. [Harmonia Universalis, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Od 18 miesięcy do 4 lat.
"Uważność małej żabki" to przepiękne opowiadania, a także książka skupiająca się na wychowywaniu dziecka. Pozwala wprowadzić malucha w stan uważności, pełen harmonii i wzajemnego zaufania. Książka skierowana jest do rodziców dzieci w wieku od 18 miesięcy do 4 lat. W środku znajdują się ciekawe opowiadania skierowane przede wszystkim do dziecka oraz ważne treści skierowane do rodzica. Tylko dzięki wspólnej pracy i harmonii uda się Wam osiągnąć upragniony spokój. Maluszki nie od razu zrozumieją, czym jest medytacja, ale książka pomoże Wam nauczyć je jak zauważać, co się dzieje w ich ciele. "Uważność małej żabki" pozwoli też zrozumieć to, co dzieje się w dziecięcej głowie. Wspólne czytanie opowiadań i rozmawianie o nich nauczy dzieci (a przy okazji przypomni rodzicom) jak się relaksować. Książeczka przydaje się także podczas wyciszania przed snem, co znacznie poprawia jego jakość. Przy starszych dzieciach można zacząć wprowadzać ćwiczenia, które ułatwią dzieciom zrozumieć otaczający ich świat i znacznie wyostrzą ich uważność. Oczywiście dziecko najlepiej uczy się od rodzica, dlatego, jeżeli pragniesz nauczyć malucha czym jest uważność najlepiej zacznij od siebie. Praktyka uważności pozwala zmienić życie na lepsze. Na szczęście te ćwiczenia szybko wchodzą w nawyk, dzięki czemu nawet w stresującej sytuacji będziesz wiedział, jak skupić się na oddechu, by zauważyć to, co dzieje się tu i teraz. [Wydawnictwo CoJaNaTo, 2020].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka. [Difin, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo‑ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat: rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi; roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego; genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych oraz rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka; neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu; wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka. https://harmonia.edu.pl/pl/p/INTEGRACJA-SENSORYCZNA-W-ROZWOJU-DZIECKA/1577
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Blaszana rybka / Włodzimierz Dulemba ; ilustracje Ola Makowska. - Kielce : Wydawnictwo Jedność, copyright 2020. - 46, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Jedność dla Dzieci)
Blaszana rybka to baśń muzyczna dla dzieci. Skupia w sobie elementy dramatu, komedii, opery, musicalu. Dostrzec w niej można również groteskę i farsę. To pochłaniająca nas bez reszty mądra i piękna historia… Głównym bohaterem opowieści jest chłopiec, mieszkaniec osady rybackiej, który w odwecie za doznane krzywdy niszczy sieci bogatego i pysznego sąsiada. Nie mogąc poradzić sobie z wyrzutami sumienia, ucieka z domu i podczas długiej i niebezpiecznej wędrówki, pokonując wiele przeciwności losu, stara się odkupić swoją winę. Wszystko się zmienia, kiedy nasz banita spotyka na swej drodze pustelnika i otrzymuje od niego… blaszaną rybkę. Czy ten wyjątkowy prezent przyniesie chłopcu szczęście? Przeczytajcie sami…[Wydawnictwo Jedność, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filia na Faktach)
Dzieci często boją się, że zostaną niezrozumiane, że ktoś je oceni jako słabe, leniwe, głupie, uważają, że zawiodły swoją rodzinę. Przede wszystkim jednak boją się, że o ich chorobie dowiedzą się inni. Wstyd jest tu czynnikiem kluczowym. Bardzo ważne jest głośne mówienie o tym, czym jest depresja i do czego prowadzi, jeśli jest nieleczona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystkie dzieci sprawiają kłopoty wychowawcze. Nieumiejętnie je karząc lub zbytnio im pobłażając, popełniamy błąd. Książka ta uczy: jak ustanawiać jasne granice, jak asertywnie wskazywać im właściwe postępowanie, jak uczyć odpowiedzialności.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Zdrowia Dziecka Poleca)
Autyzm dziecięcy - rys historyczny ; Epidemiologia całościowych zaburzeń rozwoju ; Etiologia zaburzeń autystycznych ; Objawy autyzmu dziecięcego ; Zespół Aspergera - kryteria diagnostyczne, obraz kliniczny ; Diagnostyka różnicowa i badania diagnostyczne ; Zaburzenia współwystepujące w autyzmie i zespole Aspergera ; Rokowanie w autyzmie i zespole Aspergera ; Leczenie zaburzeń autystycznych ; Sprawność intelektualna dziecka autystycznego ; Dziecko autystyczne w rodzinie ; Autyzm i przywiązanie ; Wychowanie i nauczanie dziecka autystycznego. [PZWL, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dobra komunikacja w rodzinie.
To poczucie własnej wartości stanowi podstawę, na której rozwijają się wszystkie inne cechy. Dzieci ze zdrowym poczuciem własnej wartości akceptują się i lubią niezależnie od okoliczności zewnętrznych, biorą odpowiedzialność za swoje czyny i z odwagą wkraczają w świat. Jak słuchać uważnie swojego dziecka, jak z nim rozmawiać, aby stworzyć szansę na prawdziwe porozumienie? Petra Krantz Lindgren to szwedzka autorka, która od wielu już lat doradza rodzicom, jak zadbać o ten ważny aspekt rozwoju. W swojej pracy z nimi łączy ze sobą wiele nurtów współczesnej psychologii rozwojowej, które za wspólny mianownik mają głęboki szacunek dla drugiego człowieka. Książka wychodzi naprzeciw potrzebom współczesnego rodzica, oferując praktyczne porady na rozwiązywanie konfliktów, opisy prawdziwych sytuacji i ćwiczenia, które pomagają określić, jakimi rodzicami chcielibyśmy być i jak możemy to osiągnąć. [www.livro.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dorośli z ADHD uchodzą często za ludzi impulsywnych, leniwych, niecierpliwych, nerwowych, mających trudności z koncentracją i utrzymaniem porządku. Ale Kristin Leer, lekarka psychiatrii ze zdiagnozowanym ADHD, przekonuje, że zaburzenie to nie musi być wyrokiem – to może być twoja supermoc! Osoby z ADHD mają tak zwany mózg łowcy, cechują się kreatywnością i spontanicznością, a także emanują pozytywną energią, którą potrafią zarażać innych. Mają zdolność do osiągania niezwykłego stanu hiperskupienia i potrafią przyswoić niezwykłą ilość wiedzy w bardzo krótkim czasie. Autorka książki pokazuje ADHD z nowej perspektywy, sięga do współczesnych badań i teorii oraz proponuje techniki i strategie radzenia sobie z tym zaburzeniem w dorosłym życiu, a także omawia zalety posiadania nieneurotypowego mózgu.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Bocianem)
Dobra relacja. Skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny. Najważniejsza jest relacja z dzieckiem słyszą zewsząd rodzice. Ale jak ją pielęgnować, kiedy rano trzeba szybko wyjść do szkoły albo kiedy rodzeństwo zaczyna kłótnie o zabawki. Jak zadbać o potrzeby całej rodziny, jeśli każdy ma inne oczekiwania, a doba tylko dwadzieścia cztery godziny. Małgorzata Musiał, ceniona przez rodziców doświadczona pedagog i mama trójki dzieci, autorka popularnego bloga Dobra relacja, pokazuje pełne empatii dla potrzeb dzieci i dorosłych podejście do rodzicielstwa, które pomaga w nawiązaniu dobrych i trwałych relacji. Czerpiąc z doświadczeń zdobytych podczas prowadzonych przez siebie warsztatów umiejętności rodzicielskich, autorka proponuje rozwiązania wychowawczych trudności skrojone na miarę potrzeb współczesnej rodziny. Dzieli się także z czytelnikami swoimi osobistymi doświadczeniami macierzyńskimi, pokazując, że: czasem nie da się zaspokoić wszystkich potrzeb dziecka, konsekwencja jest przereklamowana, dobra relacja owocuje na każdym etapie życia rodziny. Uczenie zasad bycia z innymi ludźmi, odróżnianie dobra od zła, zapewnienie bezpieczeństwa dziecku i jego otoczeniu, wyciąganie wniosków i ponoszenie konsekwencji swojego działania, poszanowanie przyjętych norm jak to wszystko przekazać. Otwórz skrzynkę z narzędziami dla współczesnej rodziny i przekonaj się, jak wiele może ona zmienić w twoim życiu! Z bocianem to nowa seria poradników dla rodziców wydawnictwa Mamania, w której ukazywać się będą wartościowe książki polskich autorów. [www.czytam.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki UWAŻNOŚCI. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020. - 361, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka "Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu" to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając. Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów. Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka G. Serfonteina "Twoje nadpobudliwe dziecko. Poradnik dla rodziców" to publikacja z pogranicza psychologii, pedagogiki i pediatrii. Autor jest z wykształcenia pediatrą i neurologiem. Studia wyższe ukończył w Toronto, od wielu lat pracuje w Australii w Royal Alexander Hospital w Sydney. Gordon Serfontein napisał tę książkę uwzględniając dwa rodzaje swoich doświadczeń: jako ojca kilkorga dzieci oraz lekarza-pediatry, który dotychczas miał pod swoją opieką około 8000 małych pacjentów.Autor książki pragnie zwrócić uwagę czytelników, głównie nauczycieli, rodziców i lekarzy na grupę dzieci, u których pojawiają się już na początku edukacji szkolnej określone trudności w uczeniu się. Dotyczą one mówienia, czytania, pisania, umiejętności matematycznych oraz takich procesów poznawczych, jak uwaga czy pamięć. Wymienionym trudnościom towarzyszą zazwyczaj zaburzenia w zachowaniu dzieci. Ten typ trudności w Uczeniu się G. Serfontein nazywa ogólnie zespołem Niedoboru i Zaburzenia Uwagi. Jest to rodzaj deficytu rozwojowego, który obejmuje około 20% chłopców i 8% dziewczynek (badania prowadzone w Australii). Główne cechy analizowanego zespołu zaburzeń to:- krótkotrwała uwaga- zwiększony poziom aktywności psychomotorycznej- impulsywność- brak koordynacji percepcyjnej- słaba pamięć krótkotrwała- problemy w kontaktach z rówieśnikami- zaburzenia snu- zmiany apetytu (niechęć do jedzenia lub objadanie się)- zaburzenia w mówieniu (ekspresji werbalnej)Istnieją dwie zasadnicze przyczyny analizowanych trudności w uczeniu się: ograniczenia związane ze statusem społeczno-ekonomicznym rodziców oraz zaburzenia w rozwoju funkcji poznawczych (fragmentaryczne deficyty w funkcjonowaniu mózgu dziecka).W kolejnych rozdziałach książki Doktor Serfontein charakteryzuje wymienione wyżej cechy syndromu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi. Następnie wskazuje na rodzaje trudności, jakie mogą pojawić się u dzieci dotkniętych tym typem zaburzenia rozwojowego. Końcowa część książki została poświęcona prezentacji sposobów oddziaływań terapeutycznych, które można podejmować w stosunku do zdiagnozo-wanych wcześniej zaburzeń w funkcjonowaniu dziecka.Książka G. Serfonteina nie jest akademickim podręcznikiem opisującym pewien rodzaj zaburzeń w funkcjonowaniu poznawczym i społecznym, występującym głównie u chłopców. Natomiast jest to z pewnością publikacja napisana przez autora o dużym doświadczeniu praktycznym w pracy z dziećmi, który rozumie ich problemy oraz wie, co odczuwają rodzice dzieci mających poważne trudności w nauce szkolnej. Jest ona skierowana właśnie do nich, a także do nauczycieli i lekarzy, a więc osób, które mogą wspomagać rodziców w rozpoznawaniu zaburzeń i podejmowaniu systematycznych oddziaływań terapeutycznych i reedukacyjnych. Odnosi się wrażenie, że autor pragnie zwrócić na to zjawisko (używa określenia "ukryte kalectwo") uwagę wszystkich, którzy współtworzą środowisko społeczne dziecka i mają wpływ na jego edukację i rozwój. Książka została napisana przystępnie, klarownym i komunikatywnym językiem. Na końcu każdego rozdziału znajduje się krótkie podsumowanie w postaci spisu słów-pojęć o charakterze kluczowym, co dodatkowo ułatwia lekturę. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że G. Serfontein ujmuje problematykę zespołu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi w sposób kompleksowy. W polskiej literaturze psychologicznej i pedagogicznej często oddzielnie analizuje się takie zjawiska w rozwoju dziecka, jak dysleksja czy nadpobudliwość, natomiast autor książki ujmuje te problemy w szerszym kontekście. Zwraca uwagę na fakt, że na przykład specyficznym trudnościom w czytaniu towarzyszą określone zaburzenia w zachowaniu dziecka. Nie można więc koncentrować uwagi podczas terapii tylko na reedukacji danego zaburzenia poznawczego, ale również konieczne jest wsparcie rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. Zamieszczone w książce propozycje ćwiczeń i działań terapeutycznych, jakie można podejmować z dziećmi, są interesujące i różnorodne. Będą stanowić cenną pomoc w organizowaniu pracy terapeutycznej z dzieckiem przez nauczyciela. Autor książki podkreśla, że wczesne zdiagnozowanie specyficznych trudności w uczeniu się może stanowić formę profilaktyki zaburzeń zachowania, które u starszych uczniów często prowadzą do patologii społecznych [Prószyński i S-ka, 2003]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej