Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(54)
Forma i typ
Książki
(51)
Publikacje naukowe
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(25)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(14)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(9)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(3)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(36)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Autor
Gajdzica Zenon
(2)
Steiner Rudolf (1861-1925)
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Zybert Elżbieta Barbara
(2)
Łopuszański Piotr (1966- )
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Aronica Lou (1958- )
(1)
Barycz Henryk (1901-1994)
(1)
Bała Paweł (1982- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dudak Anna
(1)
Dyoniziak Ryszard (1930-2009)
(1)
Gierszewski Janusz
(1)
Griffin Simone
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna (tłumaczka)
(1)
Gutek Gerald Lee
(1)
Harmin Merrill (psycholog)
(1)
Honegger Fresco Grazia (pedagog)
(1)
Horowski Jarosław (1976- )
(1)
Jabłoński Henryk (1909-2003)
(1)
Jabłoński Henryk (1909-2003). Pisma wybrane
(1)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(1)
Janowski Maciej (1963- )
(1)
Jaskuła Sylwia (pedagożka)
(1)
Kacmajor Anna (tłumaczka)
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Kleszcz Tomasz (1983- )
(1)
Kozłowski Stanisław (1927-1985)
(1)
Krukowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Luksa Katarzyna (1983- )
(1)
Machowska-Wądołowska Anna (dziennikarka)
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Mrozowska Kamilla (1917-2002)
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Ossowska Stanisława (1950- )
(1)
Pakuła Magdalena (andragogika)
(1)
Pearson Allen T. (1944- )
(1)
Pieczywok Andrzej
(1)
Piszko Agata
(1)
Pomadowska Dorota (tłumaczka)
(1)
Postuła Agnieszka
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Robinson Ken (1950-2020)
(1)
Sandler Dianne
(1)
Siemianowski Roch (1950- )
(1)
Speck Otto (1926-2023)
(1)
Strzelecka Marta
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Sulak Agata
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szelewa Barbara (1978- )
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(1)
Targosz Karolina (1938- )
(1)
Tomaszewska-Antoniewicz Agata (tłumaczka)
(1)
Uniewska Agnieszka
(1)
Urlińska Maria Marta (1955- )
(1)
Walker Timothy D
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Westover Tara (1986- )
(1)
Wigura Krystyna (1911-1992)
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zaręba Wiesława
(1)
Zaręba Wiesława. Zuzanna Kapryśna
(1)
Łastik Aneta (1948- )
(1)
Łuczyńska Marta
(1)
Łuszczyńska Maria (socjologia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Pedagodzy specjalni
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kształcenie
(36)
Kształcenie integracyjne
(6)
Kobieta
(5)
Szkolnictwo
(5)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Rodzina
(4)
Wychowanie
(4)
Życie codzienne
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Jakość kształcenia
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Antropozofia
(2)
Astronomia
(2)
Astronomowie polscy
(2)
Dzieci
(2)
Emancypacja kobiet
(2)
Kopernik, Mikołaj (1473-1543)
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Systemy informacyjne
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkoła waldorfska
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Andragogika
(1)
Balicka-Iwanowska, Gabriela (1871-1962)
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bezrobocie długotrwałe
(1)
Botanicy
(1)
Chłopi
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ewaluacja
(1)
Filantropia
(1)
Gerontologia
(1)
Gmina żydowska
(1)
Gospodynie domowe
(1)
Historycy
(1)
Iinformacja
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (socjologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Jan III Sobieski (król Polski ; 1629-1696)
(1)
Język
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kariera
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Konflikt etniczny
(1)
Krytyka społeczna
(1)
Kształcenie głosu
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kultura
(1)
Kwieciński, Zbigniew (1941- )
(1)
Menedżerowie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Miłość
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mormoni
(1)
Narodowa demokracja
(1)
Nauczanie dziecka niepełnosprawnego
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Patriarchat
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podróżnictwo
(1)
Politycy
(1)
Polityka naukowa
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoc domowa
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownik socjalny
(1)
Prawo
(1)
Prawo do nauki
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(8)
1989-2000
(3)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Włochy
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Izrael
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Nałęczów (woj. lubelskie, pow. puławski, gm. Nałęczów)
(1)
Niemcy
(1)
Oman
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Biografia
(4)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Audiobooki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręcznik
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Reportaż
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Autobiografia
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Legendy i podania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Publicystyka
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Historia
(7)
Psychologia
(3)
Fizyka i astronomia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Treść książki jest rezultatem kilkuletnich badań nad integracyjną formą kształcenia prowadzonych na terenie województwa śląskiego w latach 2007-2010. Podjęta problematyka została ulokowana w kontekście sytuacji trudnych związanych z codzienną pracą w klasie integracyjnej. Dotyczy ona między innymi organizacji pracy lekcyjnej, oceniania, kwalifikowania uczniów do zespołu klasowego, rozmieszczenia uczniów w przestrzeni sali lekcyjnej, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli pracujących w tych klasach. Zagadnienia te zostały osadzone w licznych kategoriach analitycznych zaczerpniętych z pola różnych nauk społecznych i humanistycznych (np. w koncepcjach antynomii, wiedzy potocznej, kapitału społecznego, wsparcia czy konfliktu). Ostatni rozdział części empirycznej książki zawiera opinie nauczycieli o korzyściach i sytuacjach pozytywnych omawianej formy kształcenia. Prócz części empirycznej książka zawiera szerokie wprowadzenie obejmujące dyskusję nad zasadnością podziału badań na teoretyczne i praktyczne w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem eksploracji kształcenia integracyjnego, oraz zakończenie ukazujące drogi badawcze kształcenia uczniów niepełnosprawnych. [www.merlin.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; 13)
Przedłożony Czytelnikowi trzynasty tom serii, podobnie jak poprzednie, zawiera treści o stosunkowo wysokim stopniu ogólności; zostały one opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji oraz socjalizacji osób niepełnosprawnych. Nie brakuje w nim także analiz o względnie wąskim zakresie zagadnieniowym, skoncentrowanych na określonym problemie. Nakreślone idee, stanowiska, opinie, prezentowane wyniki badań są kontynuacją dyskusji nad efektywnością edukacji specjalnej oraz niwelowaniem szeroko pojętych barier socjalizacyjnych, a także przyczynkiem do faktycznej zmiany społecznej i edukacyjnej. Pierwsza część trzynastego tomu serii ?Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych? obejmuje treści związane właśnie z edukacją. Nie oznacza to jednak, że zostały one przez autorów poszczególnych rozdziałów rozpatrzone w oderwaniu od problematyki socjalizacji i rehabilitacji. Przeciwnie ? zagadnienia te stanowią istotny kontekst omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki ? objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji ? znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych. Ogólnie można więc przyjąć, że wyróżnienie dwóch części niniejszego opracowania ? pierwszej, ukierunkowanej na procesy edukacyjne, a drugiej na socjalizację ? jest zabiegiem umownie porządkującym strukturę tomu. [www.wysylkowa.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Poznaj swój głos [Dokument dźwiękowy] / Aneta Łastik. - Warszawa : Studio Emka, [2007]. - 1 płyta CD (1 godz. 04 min) : digital, stereo ; 12 cm.
(Audiobook)
Rok wyd. ze strony www.poczytaj.pl
Na dysku i opak. podtyt.: twoje najważniejsze narzędzie pracy.
Głównym celem książki „Poznaj swój głos” jest zwrócenie uwagi na problemy związane z głosem, z jego kształtowaniem i, co za tym idzie, z kształtowaniem naszej osobowości. Bo głos i jego „właściciel” to jedno i to samo... Gdy mamy problemy z głosem – mamy problemy ze sobą. Dobre podręczniki metodyczne o nauce śpiewu o tym wspominają, ale się tym nie zajmują. Autorka właśnie na ten problem kładzie szczególny akcent, choćby dlatego, ze ci, którzy nie lubią swojego głosu, najczęściej nie lubią samych siebie. Wersja „audio” jest skróconą wersją książki, nagraną przez samą autorkę. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Na okładce: Patronat KNP PAN.
Autorzy opracowania Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacji nie ograniczają swoich analiz do diagnozy aktualnego stanu newralgicznych obszarów edukacji. Na jej fundamencie tworzą bowiem zręby prognozy, formułują hipotezy opisujące przyszłość i wskazują drogi umożliwiające osiągnięcie przewidywanych celów. Przestrzegają też przed skutkami zaniechań, które mogą ograniczyć zakres realizowanych zamierzeń. [z Wprowadzenia; Oficyna Wydawnicza Impuls, 2024].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zuzanna Kapryśna / Wiesława Zaręba)
Najnowsza książka Wiesławy Zaręby, do której ilustracje i komiksy narysował Tomasz Kleszcz, jest trzecią książkę tego duetu autorskiego. Pierwsza jest komiksową adaptacją Bajek Ezopa. Druga, Na kłopoty rada, także komiksową adaptacją, tym razem bajek Iwana Kryłowa. Na kłopoty rada łączy formę komiksową z literacką i co kilka stron komiksów pojawiają się dłuższe bloki tekstowe. W Zuzannie Kapryśnej. Jak wychować siostrę autorka odwróciła proporcje i obok tekstów zamieściła kilkustronicowe komiksy. Większość opisanych w książce przygód, oparta jest na autentycznych wydarzeniach. [www.empik.com, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- II/OP (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opierając się na własnych przeżyciach, autorka pokazuje, jak można radzić sobie z autyzmem w życiu codziennym. Alyson Beytien, konsultantka do spraw autyzmu i matka trójki dzieci z ASD, przedstawia wypróbowane sposoby postępowania, które można wykorzystać w domu, szkole i społeczności. U jej trzech synów zdiagnozowano różne zaburzenia ze spektrum autyzmu – od zespołu Aspergera, przez autyzm wysokofunkcjonujący, po „klasyczny” autyzm – dlatego doskonale rozumie ona szczególne potrzeby takich dzieci. Odkryła przy tym, co im pomaga, a co przeszkadza. W książce przedstawiono szeroką gamę problemów i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać rodzice dzieci ze spektrum autyzmu, między innymi specyficzny gust żywieniowy, echolalię czy kłopotliwe zachowania w miejscach publicznych. Każdemu rozdziałowi poświęconemu wybranemu zagadnieniu towarzyszy lista konkretnych technik i strategii postępowania. Zawarte w książce pomysły oraz wskazówki będą źródłem inspiracji i cennej wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD. „Alyson Beytien potrafi przemienić coś rutynowego w niesamowite i przekazywać ważne treści o życiu w sposób, który rezonuje i sprawia, że pozostają one z nami na dłużej”. Diane Twachtman-Cullen, Ph.D., redaktor naczelna „Autism Spectrum Quarterly” „Alyson wykonała fantastyczną robotę, tworząc książkę, która jest przyjazna dla rodzin i specjalistów – wszystko w jednym!” Sharon Rettinger, rodzic „Autyzm na co dzień napisała matka i specjalistka do spraw autyzmu. Książka łączy w sobie mądrość z poczuciem humoru, a także to, o czym wiemy, z praktycznymi zastosowaniami i poradami. Styl autorki przypomina spotkanie przy filiżance kawy z rodzicem w grupie wsparcia”. Marty Murphy, osoba z autyzmem [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Omega : Biblioteka Wiedzy Współczesnej ; 193)
W książce zostały omówione wyniki badań izraelskich socjologów, psychologów i pedagogów, ukazany proces przemian dokonujących się w Gminie Żydowskiej w Palstynie, a następnie w Izraelu, po powstaniu tego państwa w 1948 r.. Autor omawia w szczególności, jakie społeczeństwo pragnęli, stworzyć imigranci i jakie powstało faktycznie, zwłaszcza w kilkanaście lat po proklamowaniu państwa Izrael. Centralną sprawę - przewijającą się wśród szczegółowych danych m. in, z zakresu socjologii nauczania i wychowania - stanowi porównanie ideału społecznego z rzeczywistością, z obiektywnymi procesami dziejowymi. Jest to pierwsza monografia, o Izraelu w polskiej literaturze socjologicznej. [Wydawnictwo Wiedza Powszechna, 1971]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. C-K/HZ/1349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj! [www.gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologia.)
Kiedyś dziennikarz zapytał mnie: zajmuje się pan socjologią edukacji, czyli właściwie czym? Najprostsza odpowiedź jest taka, że związkiem edukacji i społeczeństwa. Ale co to w istocie znaczy? Piotr Mikiewicz Socjologia edukacji to pierwsze na gruncie polskim kompendium najważniejszych orientacji teoretycznych i badawczych, które kształtowały sposób postrzegania przez socjologów problemów generowanych przez istnienie i działanie systemów kształcenia. Dla czytelnika zajmującego się już tematyką społecznych uwarunkowań edukacji będzie to swego rodzaju kompendium podsumowujące, dla osób dopiero wchodzących w to pole zainteresowań, będzie to dobry przewodnik po problematyce. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
By Polaków zrobić obywatelami / Kamilla Mrozowska. - Kraków : Krajowa Agencja Wydawnicza, 1993. - 72 s. : il. (w tym kolor.) ; 27 cm.
(Dzieje narodu i państwa polskiego ; II-37)
Opis wg. okładki.
Treść: Słowo wstępne U źródeł wielkiej reformy Spadek po jezuitach Pierwsze lata działalności KEN Pierwszy statut szkolny Wprowadzenie dobrych nauk. Uniwersytety w Polsce w latach 1777-1793 Nowa kadra nauczycielska Szkoły średnie Najniższy szczebel hierarchii szkolnej Wielka reforma- trudny sukces Wybór tekstów źródłowych Wskazówki bibliograficzne Serię redagują dwa zespoły: krakowski i warszawski Krajowej Agencji Wydawniczej.Każdy z wolumenów posiada swój własny tytuł i numer i omawiać będzie odrębny okres dziejów Polski, bądź temat ujęty monograficznie, przy zachowaniu przyjętej w historii Polski chronologii wydarzeń. [KAW, 1993]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (2 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37, MgC-3909/II-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przełom XX i XXI wieku przyniósł wiele znaczących zmian w edukacji dorosłych ważnych z punktu widzenia rozwoju gospodarki i społeczeństwa. Książka ukazuje te zmiany, a zwłaszcza odnoszące się do celów, organizacji, form i metod kształcenia dorosłych ľ pracowników i bezrobotnych. Publikacja ukazuje organizację i funkcjonowanie edukacji ustawicznej dorosłych, głównie pracowników i osób bezrobotnych w Polsce. Uchwycenie i przedstawienie zmian, jakie dokonują się w przepisach prawnych, koncepcji, warunkach społeczno-ekonomicznych i organizacyjnych w obszarze edukacji dorosłych, pozwoli lepiej zrozumieć ich znaczenie dla dalszego rozwoju i doskonalenia kształcenia ustawicznego dorosłych zarówno w wymiarze osobniczym, jak i społeczno-gospodarczym. [www.naukowa.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi interesujące spojrzenie na społeczny wymiar bezpieczeństwa człowieka. Jest ona skoncentrowana na człowieku wymagającym profesjonalnego wsparcia w odkrywaniu własnego potencjału, bądź w pokonywaniu różnorodnych trudności i zagrożeń. Problematyka bezpieczeństwa społecznego jest o tyle ważna, że dotyczy nie tylko egzystencji i zagrożeń społecznych, ale systemu bezpieczeństwa społecznego organizowanego przez państwo. Należy uznać, że publikacja wpisuje się w prowadzone od dłuższego czasu rozważania dotyczące współczesnych kontekstów bezpieczeństwa społecznego człowieka zagrożonego, w aspekcie dyskursu o jego przyszłości oraz tożsamości nauk o bezpieczeństwie. Są to ważne i aktualne zagadnienia, gdyż dotyczą z jednej strony zagrożeń społecznych, zaś z drugiej – instytucjonalnych działań w tym zakresie. [www.znak.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Akademii SUS)
Jak motywować uczniów do nauki? Poradnik przeznaczony dla wszystkich nauczycieli niezależnie od wykładanego przedmiotu i poziomu szkoły, w której uczą. Zawiera praktyczne porady, jak budować w klasie atmosferę sprzyjającą uczeniu się. Dzięki proponowanym technikom nauczania nauczyciel może zmienić swoją pozycję w klasie z osoby przekazującej wiadomości na sojusznika ucznia, wspierającego go w procesie uczenia się. Publikacja ilustrowana jest przykładami z pracy polskich nauczycieli – uczestników internetowej Akademii „Szkoły uczącej się”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja zwraca przede wszystkim uwagę na wciąż aktualną dyskusję o inkluzji edukacyjnej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Jest próbą odpowiedzi na wszystkie pojawiające się w ostatnim czasie pytania dotyczące opisywanej kwestii, a także przedstawia wyniki najnowszych badań naukowych z zakresu neurobiologii, zaburzeń behawioralnych, prawa społecznego oraz organizacji uczenia się w szkołach integracyjnych. [www.empik.com, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: co możemy zrobić, by nasze dzieci były szczęśliwsze, wierzyły w siebie i lubiły szkołę?
Stylu uczymy się od Francuzów, ideę hygge pokazują nam Duńczycy, a co by było, gdybyśmy zaczęli myśleć o szkole tak, jak robią to Finowie? Fińskie szkoły od lat zajmują czołowe pozycje w międzynarodowych testach edukacyjnych PISA. Mali Finowie są świetni z matematyki i nauk przyrodniczych, a do tego czytają więcej niż ich rówieśnicy z innych krajów. Co jednak najbardziej intrygujące, uczniowie z Finlandii należą do grupy, która w ciągu roku poświęca na naukę najmniej czasu. Płatne korepetycje są zakazane, prac domowych prawie nie ma, a znaczną część sprawdzianów uczniowie oceniają sami. Brzmi jak edukacyjny raj? Fińskie dzieci uczą się najlepiej to historia amerykańskiego nauczyciela, który – kompletnie wypalony – wyjechał do Finlandii, gdzie na nowo odnalazł sens swojej pracy, a dziś pomaga przenieść fenomen fińskiego cudu edukacyjnego w inne zakątki świata. Możemy przygotować uczniów do egzaminów albo do życia. Wybieramy to drugie — mówią pedagodzy fińscy. Teraz również polscy rodzice i nauczyciele mogą poprowadzić dzieci ku największemu z sukcesów — ku szczęściu. Jak to osiągnąć? Timothy D. Walker mówi w swojej książce o zaufaniu, dzieleniu odpowiedzialności, budowaniu wspólnoty, uspokojeniu przestrzeni i wielu innych elementach, które na co dzień są pomijane lub traktowane marginalnie, mimo że znaczenie jest absolutnie kluczowe. Z tej książki rodzice dowiedzą się, co mogą zmienić w domu, a nauczyciele — w klasie, żeby nasze dzieci uczyły się lepiej, chętniej i przyjemniej. Cisza, prostota, egalitaryzm i kontakt z przyrodą — to, co tak nam się podoba w kulturze krajów nordyckich, można przenieść do pokoi dziecinnych i szkolnych klas! W Polsce od lat trwają dyskusje na temat kształtu naszego szkolnictwa, a ostatnio ich temperatura rośnie. Jeśli uważnie przyjrzymy się fenomenowi fińskiego cudu edukacyjnego, może się okazać, że i polskie dzieciaki nie będą już musiały wybierać pomiędzy szczęśliwym dzieciństwem a świadectwem z czerwonym paskiem. [www.aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z autyzmem, afazją, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną lub z dysleksją). Karty posiadają podwójny walor edukacyjny: łączą naukę czytania ze zrozumieniem z poznawaniem polskich legend. Różnorodność i wielość ćwiczeń dotyczących każdej z legend pozwala na lepsze poznanie oraz zapamiętanie jej treści. Materiał został opracowany tak, aby nauczyciel mógł zindywidualizować pracę z uczniem w zależności od jego potrzeb i poziomu funkcjonowania. W trakcie pracy z kartami ćwiczone są wszystkie funkcje poznawcze, koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, pamięć oraz koncentracja. Ponadto uczeń, pracując z publikacją, rozwija słownictwo bierne i czynne. Karty dotyczą 9 legend: o Smoku Wawelskim o bazyliszku o złotej kaczce o Warsie i Sawie o warszawskiej Syrence o Juracie – królowej Bałtyku o Lechu, Czechu i Rusie o lwach gdańskich o lajkoniku. [https://platon.com.pl/pl/karty-pracy-z-tekstami-do-czytania-ze-zrozumieniem-dla-uczniow-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi/produkt-1080131989]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzydzieści tekstów trzydziestu ośmiu autorek i autorów tworzy monografię Praca socjalna w Polsce. Wokół wolności i obywatelskości. Powstała ona z intencją uhonorowania 50-lecia działalności zawodowej profesora Jerzego Szmagalskiego. Do współtworzenia publikacji zaproszono osoby podejmujące w swych tekstach namysł nad stanem pracy socjalnej jako działalności podlegającej badaniom naukowym, a także jako praktyki zawodowej - zarówno w Polsce, jak i na świecie - w bardzo szczególnym momencie jej rozwoju. Na kolejnym zakręcie? Na kolejnej granicy? Będąc odpowiedzią, czy po prostu rezonując ze zmianami kulturowymi i społecznymi, jakie zachodzą w świecie, wkraczając w dwudziestolecie XXI wieku - praca socjalna wymaga ciągłego aktualizowania swojej definicji i reflektowania kierunków własnej transformacji. Wymowne jest w książce potraktowanie rozważań o pracy socjalnej jako dyscyplinie naukowej w dość marginalny sposób. Ten brak wyraźnego postulatu, aby praca socjalna stawała się dyscypliną naukową, mającą własny przedmiot badań i unikalne instrumentarium metodologiczne, odpowiada rzeczywistej sytuacji pracy socjalnej w odniesieniu do innych dziedzin i dyscyplin naukowych. Nie jest ona uznawana ani za odrębną dyscyplinę, ani nawet za subdyscyplinę wyodrębnionych nauk...[www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hasina ma sprecyzowany plan na życie, z kuzynem w roli męża – byle nie jako druga żona! Naiema co prawda nigdy nie poczuła motyli w brzuchu, ale wie, że one czekają w niebie. Lea, do niedawna walcząca feministka, z zapałem neofitki studiuje od kilku miesięcy w szkole koranicznej. Amira jest nowoczesną, wyzwoloną kobietą, nie bagatelizuje jednak nigdy zagrożeń ze strony złych duchów… Autorka „Kraju najszczęśliwszych kobiet” spędziła w Omanie dwa lata. W swojej książce bez oceniania obserwuje sytuację mieszkanek tego regionu i z uwagą wsłuchuje się nie tylko w to, o czym się głośno mówi, lecz także w to, co pada między wierszami. Jej przewodniczkami jest sześć kobiet, ale rozmawia też z wieloma innymi. Jedne urodziły się w Omanie, dla pozostałych stał się on drugim domem. Jest wśród nich córka wodza dużego omańskiego plemienia, jest wnuczka arabskiej niewolnicy, są służące, biznesmenki, wolontariuszki z Wielkiego Meczetu oraz uczennice szkoły szariatu. Ich odmienne doświadczenia ukazują islamski świat z różnych perspektyw, dając niejednoznaczny obraz kraju uznawanego przez mieszkańców za wyjątkowo szczęśliwy. • Co się dzieje za zamkniętymi drzwiami kobiecych hosteli? • Na czym polega nauka w szkole szariatu i czy każdy może ją podjąć? • Co Omańczycy robią z dziećmi grzechu? • Czy za cudzołóstwo w Omanie nadal grozi chłosta? • Jak wyglądają arabskie wesela? • Co grozi za praktykowanie magii? • Dlaczego czasem życie w kraju najszczęśliwszych kobiet jest niemożliwe? [https://platon.com.pl/pl/kraj-najszczesliwszych-kobiet--o-czym-szepcza-omanskie-sciany-wyd--3/produkt-1052501887]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5 - 3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej