Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(54)
Forma i typ
Książki
(51)
Publikacje naukowe
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(25)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(14)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(9)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(3)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(36)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Autor
Gajdzica Zenon
(2)
Steiner Rudolf (1861-1925)
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Zybert Elżbieta Barbara
(2)
Łopuszański Piotr (1966- )
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Aronica Lou (1958- )
(1)
Barycz Henryk (1901-1994)
(1)
Bała Paweł (1982- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dudak Anna
(1)
Dyoniziak Ryszard (1930-2009)
(1)
Gierszewski Janusz
(1)
Griffin Simone
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna (tłumaczka)
(1)
Gutek Gerald Lee
(1)
Harmin Merrill (psycholog)
(1)
Honegger Fresco Grazia (pedagog)
(1)
Horowski Jarosław (1976- )
(1)
Jabłoński Henryk (1909-2003)
(1)
Jabłoński Henryk (1909-2003). Pisma wybrane
(1)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(1)
Janowski Maciej (1963- )
(1)
Jaskuła Sylwia (pedagożka)
(1)
Kacmajor Anna (tłumaczka)
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Kleszcz Tomasz (1983- )
(1)
Kozłowski Stanisław (1927-1985)
(1)
Krukowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Luksa Katarzyna (1983- )
(1)
Machowska-Wądołowska Anna (dziennikarka)
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Mrozowska Kamilla (1917-2002)
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Ossowska Stanisława (1950- )
(1)
Pakuła Magdalena (andragogika)
(1)
Pearson Allen T. (1944- )
(1)
Pieczywok Andrzej
(1)
Piszko Agata
(1)
Pomadowska Dorota (tłumaczka)
(1)
Postuła Agnieszka
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Robinson Ken (1950-2020)
(1)
Sandler Dianne
(1)
Siemianowski Roch (1950- )
(1)
Speck Otto (1926-2023)
(1)
Strzelecka Marta
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Sulak Agata
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szelewa Barbara (1978- )
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(1)
Targosz Karolina (1938- )
(1)
Tomaszewska-Antoniewicz Agata (tłumaczka)
(1)
Uniewska Agnieszka
(1)
Urlińska Maria Marta (1955- )
(1)
Walker Timothy D
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Westover Tara (1986- )
(1)
Wigura Krystyna (1911-1992)
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zaręba Wiesława
(1)
Zaręba Wiesława. Zuzanna Kapryśna
(1)
Łastik Aneta (1948- )
(1)
Łuczyńska Marta
(1)
Łuszczyńska Maria (socjologia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Pedagodzy specjalni
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kształcenie
(36)
Kształcenie integracyjne
(6)
Kobieta
(5)
Szkolnictwo
(5)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Rodzina
(4)
Wychowanie
(4)
Życie codzienne
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Jakość kształcenia
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Antropozofia
(2)
Astronomia
(2)
Astronomowie polscy
(2)
Dzieci
(2)
Emancypacja kobiet
(2)
Kopernik, Mikołaj (1473-1543)
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Systemy informacyjne
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkoła waldorfska
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Andragogika
(1)
Balicka-Iwanowska, Gabriela (1871-1962)
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bezrobocie długotrwałe
(1)
Botanicy
(1)
Chłopi
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ewaluacja
(1)
Filantropia
(1)
Gerontologia
(1)
Gmina żydowska
(1)
Gospodynie domowe
(1)
Historycy
(1)
Iinformacja
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (socjologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Jan III Sobieski (król Polski ; 1629-1696)
(1)
Język
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kariera
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Konflikt etniczny
(1)
Krytyka społeczna
(1)
Kształcenie głosu
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kultura
(1)
Kwieciński, Zbigniew (1941- )
(1)
Menedżerowie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Miłość
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mormoni
(1)
Narodowa demokracja
(1)
Nauczanie dziecka niepełnosprawnego
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Patriarchat
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podróżnictwo
(1)
Politycy
(1)
Polityka naukowa
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoc domowa
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownik socjalny
(1)
Prawo
(1)
Prawo do nauki
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(8)
1989-2000
(3)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Włochy
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Izrael
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Nałęczów (woj. lubelskie, pow. puławski, gm. Nałęczów)
(1)
Niemcy
(1)
Oman
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Biografia
(4)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Audiobooki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręcznik
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Reportaż
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Autobiografia
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Legendy i podania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Publicystyka
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Historia
(7)
Psychologia
(3)
Fizyka i astronomia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja zwraca przede wszystkim uwagę na wciąż aktualną dyskusję o inkluzji edukacyjnej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Jest próbą odpowiedzi na wszystkie pojawiające się w ostatnim czasie pytania dotyczące opisywanej kwestii, a także przedstawia wyniki najnowszych badań naukowych z zakresu neurobiologii, zaburzeń behawioralnych, prawa społecznego oraz organizacji uczenia się w szkołach integracyjnych. [www.empik.com, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: co możemy zrobić, by nasze dzieci były szczęśliwsze, wierzyły w siebie i lubiły szkołę?
Stylu uczymy się od Francuzów, ideę hygge pokazują nam Duńczycy, a co by było, gdybyśmy zaczęli myśleć o szkole tak, jak robią to Finowie? Fińskie szkoły od lat zajmują czołowe pozycje w międzynarodowych testach edukacyjnych PISA. Mali Finowie są świetni z matematyki i nauk przyrodniczych, a do tego czytają więcej niż ich rówieśnicy z innych krajów. Co jednak najbardziej intrygujące, uczniowie z Finlandii należą do grupy, która w ciągu roku poświęca na naukę najmniej czasu. Płatne korepetycje są zakazane, prac domowych prawie nie ma, a znaczną część sprawdzianów uczniowie oceniają sami. Brzmi jak edukacyjny raj? Fińskie dzieci uczą się najlepiej to historia amerykańskiego nauczyciela, który – kompletnie wypalony – wyjechał do Finlandii, gdzie na nowo odnalazł sens swojej pracy, a dziś pomaga przenieść fenomen fińskiego cudu edukacyjnego w inne zakątki świata. Możemy przygotować uczniów do egzaminów albo do życia. Wybieramy to drugie — mówią pedagodzy fińscy. Teraz również polscy rodzice i nauczyciele mogą poprowadzić dzieci ku największemu z sukcesów — ku szczęściu. Jak to osiągnąć? Timothy D. Walker mówi w swojej książce o zaufaniu, dzieleniu odpowiedzialności, budowaniu wspólnoty, uspokojeniu przestrzeni i wielu innych elementach, które na co dzień są pomijane lub traktowane marginalnie, mimo że znaczenie jest absolutnie kluczowe. Z tej książki rodzice dowiedzą się, co mogą zmienić w domu, a nauczyciele — w klasie, żeby nasze dzieci uczyły się lepiej, chętniej i przyjemniej. Cisza, prostota, egalitaryzm i kontakt z przyrodą — to, co tak nam się podoba w kulturze krajów nordyckich, można przenieść do pokoi dziecinnych i szkolnych klas! W Polsce od lat trwają dyskusje na temat kształtu naszego szkolnictwa, a ostatnio ich temperatura rośnie. Jeśli uważnie przyjrzymy się fenomenowi fińskiego cudu edukacyjnego, może się okazać, że i polskie dzieciaki nie będą już musiały wybierać pomiędzy szczęśliwym dzieciństwem a świadectwem z czerwonym paskiem. [www.aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z autyzmem, afazją, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną lub z dysleksją). Karty posiadają podwójny walor edukacyjny: łączą naukę czytania ze zrozumieniem z poznawaniem polskich legend. Różnorodność i wielość ćwiczeń dotyczących każdej z legend pozwala na lepsze poznanie oraz zapamiętanie jej treści. Materiał został opracowany tak, aby nauczyciel mógł zindywidualizować pracę z uczniem w zależności od jego potrzeb i poziomu funkcjonowania. W trakcie pracy z kartami ćwiczone są wszystkie funkcje poznawcze, koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, pamięć oraz koncentracja. Ponadto uczeń, pracując z publikacją, rozwija słownictwo bierne i czynne. Karty dotyczą 9 legend: o Smoku Wawelskim o bazyliszku o złotej kaczce o Warsie i Sawie o warszawskiej Syrence o Juracie – królowej Bałtyku o Lechu, Czechu i Rusie o lwach gdańskich o lajkoniku. [https://platon.com.pl/pl/karty-pracy-z-tekstami-do-czytania-ze-zrozumieniem-dla-uczniow-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi/produkt-1080131989]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzydzieści tekstów trzydziestu ośmiu autorek i autorów tworzy monografię Praca socjalna w Polsce. Wokół wolności i obywatelskości. Powstała ona z intencją uhonorowania 50-lecia działalności zawodowej profesora Jerzego Szmagalskiego. Do współtworzenia publikacji zaproszono osoby podejmujące w swych tekstach namysł nad stanem pracy socjalnej jako działalności podlegającej badaniom naukowym, a także jako praktyki zawodowej - zarówno w Polsce, jak i na świecie - w bardzo szczególnym momencie jej rozwoju. Na kolejnym zakręcie? Na kolejnej granicy? Będąc odpowiedzią, czy po prostu rezonując ze zmianami kulturowymi i społecznymi, jakie zachodzą w świecie, wkraczając w dwudziestolecie XXI wieku - praca socjalna wymaga ciągłego aktualizowania swojej definicji i reflektowania kierunków własnej transformacji. Wymowne jest w książce potraktowanie rozważań o pracy socjalnej jako dyscyplinie naukowej w dość marginalny sposób. Ten brak wyraźnego postulatu, aby praca socjalna stawała się dyscypliną naukową, mającą własny przedmiot badań i unikalne instrumentarium metodologiczne, odpowiada rzeczywistej sytuacji pracy socjalnej w odniesieniu do innych dziedzin i dyscyplin naukowych. Nie jest ona uznawana ani za odrębną dyscyplinę, ani nawet za subdyscyplinę wyodrębnionych nauk...[www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hasina ma sprecyzowany plan na życie, z kuzynem w roli męża – byle nie jako druga żona! Naiema co prawda nigdy nie poczuła motyli w brzuchu, ale wie, że one czekają w niebie. Lea, do niedawna walcząca feministka, z zapałem neofitki studiuje od kilku miesięcy w szkole koranicznej. Amira jest nowoczesną, wyzwoloną kobietą, nie bagatelizuje jednak nigdy zagrożeń ze strony złych duchów… Autorka „Kraju najszczęśliwszych kobiet” spędziła w Omanie dwa lata. W swojej książce bez oceniania obserwuje sytuację mieszkanek tego regionu i z uwagą wsłuchuje się nie tylko w to, o czym się głośno mówi, lecz także w to, co pada między wierszami. Jej przewodniczkami jest sześć kobiet, ale rozmawia też z wieloma innymi. Jedne urodziły się w Omanie, dla pozostałych stał się on drugim domem. Jest wśród nich córka wodza dużego omańskiego plemienia, jest wnuczka arabskiej niewolnicy, są służące, biznesmenki, wolontariuszki z Wielkiego Meczetu oraz uczennice szkoły szariatu. Ich odmienne doświadczenia ukazują islamski świat z różnych perspektyw, dając niejednoznaczny obraz kraju uznawanego przez mieszkańców za wyjątkowo szczęśliwy. • Co się dzieje za zamkniętymi drzwiami kobiecych hosteli? • Na czym polega nauka w szkole szariatu i czy każdy może ją podjąć? • Co Omańczycy robią z dziećmi grzechu? • Czy za cudzołóstwo w Omanie nadal grozi chłosta? • Jak wyglądają arabskie wesela? • Co grozi za praktykowanie magii? • Dlaczego czasem życie w kraju najszczęśliwszych kobiet jest niemożliwe? [https://platon.com.pl/pl/kraj-najszczesliwszych-kobiet--o-czym-szepcza-omanskie-sciany-wyd--3/produkt-1052501887]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5 - 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Agata Piszko. - Stan prawny na 1 kwietnia 2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2018. - 591 stron ; 21 cm.
(Komentarze Praktyczne)
Książka stanowi praktyczny komentarz do Ustawy o systemie oświaty, która częściowo została zastąpiona nową ustawą - Prawo oświatowe, w dużym jednak stopniu nadal obowiązuje. W opracowaniu omówiono m.in.: - zadania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych, - ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych, - sposób przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, - pomoc materialną dla uczniów, - organizowanie form wypoczynku dzieci i młodzieży. Publikacja przedstawia komentarz do poszczególnych artykułów ustawy. W przypadku artykułów uchylonych wskazano datę uchylenia i ewentualne uregulowanie przedmiotowego zagadnienia w przepisach innej ustawy. Autorka książki stara się podjąć próbę porównania dotychczasowych i nowych regulacji obejmujących daną materię. Dzięki temu adresat normy zdobędzie informację w jakim zakresie dany obszar kompetencji lub obowiązków uległ modyfikacji, na co zwrócić szczególną uwagę, czego należy unikać, itp. Wartością dodaną jest wzbogacenie publikacji o rozstrzygnięcia nadzorcze organów nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego, orzeczenia sądów, opinie i stanowiska, a także posiadane przez autorkę doświadczenie zawodowe. Stan prawny na 1 kwietnia 2018 roku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bankructwo polskiej inteligencji / Aleksander Nalaskowski. - Kraków : Biały Kruk, 2022. - 247, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Wygląda na to, że polska inteligencja, czyli warstwa ludzi wykształconych, żyjących z pracy umysłowej, zbankrutowała. Niekoniecznie finansowo, ale na pewno ideowo. Pod koniec wieku XX zboczyła gdzieś na manowce i powoli przestała się liczyć jako wiodąca grupa społeczna, z której wyłaniają się elity. Autor tej książki zastanawia się nad przyczynami tego zjawiska i ubolewa nad nim, ponieważ „jakiekolwiek odbudowanie Polski, przeprowadzenie ważnych reform zawsze będzie kulało, jeśli nie odbudujemy warstwy naszej inteligencji”. Daje przykłady, dokąd zabrnęli np. naukowcy: otóż wspierają oni w olbrzymiej większości neomarksistowskie teorie. Oderwali się od życia społecznego. Najradykalniejsze ugrupowania lewicowe uzyskują u nich dziewięciokrotnie wyższe notowania niż wśród „zwykłych” wyborców. Poparcie dla obozu patriotycznego jest wśród pracowników nauki czterokrotnie niższe niż wśród pozostałych obywateli. Autor domaga się radykalnej zmiany szkolnictwa wyższego. „Jak najprędzej trzeba przywrócić mu funkcję reprodukcyjną młodej polskiej inteligencji – pisze wybitny pedagog i publicysta zarazem, prof. Aleksander Nalaskowski.[www.znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3/regał 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 94(438):929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mikołaj Kopernik : nowe oblicze geniusza / Piotr Łopuszański. - Warszawa : Fronda, copyright 2022. - 445, [2] strony, [8] stron tablic : faksymilia, fotografie, ilustracje, portrety ; 23 cm.
Mimo, iż po wielkim astronomie zachowało się sporo dokumentów, w tym jego listy, Kopernik pozostaje wielką zagadką. Data urodzin podawana w encyklopedii nie jest w istocie prawdziwa. Ciągle nie wiemy, kim byli jego przodkowie? Niemieccy biografowie starają się stworzyć wrażenie, że astronom był Niemcem i praktycznie nie miał związków z Polską. Jakie tytuły osiągnął na uczelniach, na których pobierał naukę? Czy w Krakowie został magistrem sztuk wyzwolonych? Czy możliwe były młodzieńcze romanse Kopernika w Krakowie, Bolonii i Padwie?[www.lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-929 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-929/regał 5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania na podstawie tekstu na stronie 6.
Po latach opracowywania artykułów oraz zapisywania różnych refleksji i ich udostępniania w rozproszonych publikacjach, postanowiłam je zebrać i zamieścić w jednym opracowaniu. Tak oto powstała ta książka. Znajdują się w niej wybrane materiały lub ich fragmenty publikowane przez różne redakcje.[fragment wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-82-1/Reg. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzicielstwo to zadanie na całe życie, czasami może oznaczać ciężką pracę, a niektóre momenty są naprawdę straszne. Potraktujcie tę książkę jako chwilę wytchnienia od tej presji. Chciałbym zaproponować kilka zasad dobrego rodzicielstwa, które mają związek z edukacją, w dużej mierze potwierdzonych przez badania naukowe i doświadczenie. Przedstawiając je, zapewniam, że stoję z Tobą ramię w ramię, a rady, których udzielam, pochodzą od osób, którym też nieraz się nie udawało. Jako rodzic musisz stawić czoło różnym czynników, na które nie masz bezpośredniego wpływu, ale które wiążą się z Twoją rolą. Niezależnie od tego, czy wyjdzie im to na dobre czy na złe, będziesz mieć trwały wpływ na swoje dzieci, ale nie możesz kontrolować ich dusz ani tego, co będą robić. Możesz mieć jedynie nadzieję, że stworzysz im najlepsze warunki i możliwości do rozwoju. Na tym polega Twoja rola. Świadomość swojej roli to dopiero połowa sukcesu, druga połowa to poznanie własnego dziecka. Świat, w którym żyją Twoje dzieci, bardzo różni się od świata, w którym żyłeś Ty i Twoi rodzice, dlatego trzeba spojrzeć na edukację z całkiem innej perspektywy. [www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka opisuje działalność polityczną, społeczną, naukową i edukacyjną Gabrieli Balickiej (1867-1962). Balicka była jedną z pierwszych Polek, która zdobyła wykształcenie uniwersyteckie, uzyskując tytuł doktora i pierwszą, która ukończyła studia z zakresu botaniki. W latach 1919-1935 była posłanką do Sejmu Ustawodawczego, Sejmu I, II i III kadencji z ramienia endecji. Jej mężem był Zygmunt Balicki, również działacz Narodowej Demokracji. [Wydawnictwo Sejmowe, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-929/regał 1 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Mikołaj Kopernik [Dokument dźwiękowy] : nowe oblicze geniusza / Piotr Łopuszański. - [Piaseczno] : Storybox.pl ; [Warszawa] : Fronda, [2023]. - 1 płyta CD (15 godz. 45 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Miejsca i rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN. W copyright rok 2022. Na CD także nazwa właściciela imprintu: Heraclon International Sp. z o.o.
Czas trwania: 15 godz. 45 min
Mimo, że po wielkim astronomie zachowało się sporo dokumentów, w tym jego listy, Kopernik nadal pozostaje wielką zagadką. Jego data urodzin podawana w encyklopediach nie jest w istocie prawdziwa. Ciągle nie wiemy, kim byli jego przodkowie. Niemieccy biografowie starają się stworzyć wrażenie, że był Niemcem i praktycznie nie miał związków z Polską. Jakie tytuły osiągnął na uczelniach, na których pobierał naukę? Czy w Krakowie został magistrem sztuk wyzwolonych? Jak naprawdę było z młodzieńczymi romansami Kopernika w Krakowie, Bolonii i Padwie? ŚLEDZTWO W SPRAWIE ZAGADEK ZWIĄZANYCH Z GENIALNYM ASTRONOMEM. Autor zweryfikował wszystkie dostępne fakty bazując na dokumentach, biografiach i znajomości epoki. Ocenił rzetelność pracy autorów dotychczasowych publikacji na temat Kopernika, konfrontując ich karkołomne tezy z faktami, realiami i ówczesnymi obyczajami. Przedstawił ostateczne argumenty rozstrzygające wieloletni spór, czy Kopernik miał święcenia kapłańskie. A wreszcie – zaprezentował nowe spojrzenie na kwestię domniemanego romansu słynnego astronoma. KIM BYŁ WSZECHSTRONNIE UZDOLNIONY TORUNIANIN, KTÓRY ZREWOLUCJONIZOWAŁ NOWOŻYTNY ŚWIATOPOGLĄD EUROPEJCZYKÓW? Był kanonikiem fromborskim, scholastykiem wrocławskim, człowiekiem Kościoła i humanistą, tłumaczem, astronomem, lekarzem, uzyskał dyplom doktora prawa. W kapitule warmińskiej pełnił obowiązki kanclerza i administratora. Napisał traktaty o monecie i zaproponował reformę uzdrowienia finansów w Prusach Królewskich i w Polsce. Został nominowany do godności biskupa, lecz nie chciał poświęcić się karierze [https://platon.com.pl/pl/cd-mp3-mikolaj-kopernik-nowe-oblicze-geniusza/produkt-1052073235]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - Biografie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - 144 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Zawiera aneks.
Monografia adresowana jest - jako pomoc i inspiracja - do dyrektorów szkół, kadry nauczycieli i specjalistów, pracowników kuratoriów oświaty, organów prowadzących, jak również rodziców dzieci i młodzieży z autyzmem oraz wszystkich zainteresowanych problematyką rozwoju potencjału uczniów z autyzmem w procesie edukacji. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą. Zdolna budzić najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę, była w swoich czasach przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek, a jeszcze dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje. Grazia Honegger Fresco z wrażliwością i wyczuciem opisuje poszczególne etapy życia kobiety, która stworzyła nowy kierunek w pedagogice dziecięcej. Snuje opowieść o latach edukacji, naznaczonych trudnościami związanymi z faktem, że Maria Montessori była wówczas jedyną kobietą z tytułem lekarskim w Rzymie. Dowiadujemy się o bolesnych doświadczeniach skrywanego macierzyństwa; o budzącym się feminizmie, poczuciu sprawiedliwości społecznej i świadomości nowej roli kobiety. Śledzimy, jak rodził się innowacyjny projekt pedagogiczny, oparty na podkreślaniu zasobów i wolności dziecka Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii, Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4935021/maria-montessori-historia-aktualna]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tara Westover urodziła się w górach Idaho, w rodzinie mormonów. Po raz pierwszy przekroczyła próg szkoły w wieku siedemnastu lat. Publiczna edukacja była jedną z wielu rzeczy, w stosunku do których był sceptyczny jej fanatycznie religijny ojciec. Gdy w domu rodzinnym pojawiła się przemoc, nie było nikogo, kto mógłby zainterweniować. Punktem zwrotnym dla dziewczyny okazał się moment, kiedy jeden z braci dostał się do college’u. Tara postanowiła pójść w jego ślady. Pragnienie wiedzy zmieniło jej życie, zaprowadziło za ocean i na inny kontynent, na Harvard i Cambridge. Dopiero wtedy zaczęła się zastanawiać, czy nie wyjechała zbyt daleko i czy istnieje jeszcze dla niej droga powrotna do domu. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-929-051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania demograficzne od wielu dekad wskazują na systematycznie zwiększający się odsetek ludzi starych w globalnej liczbie mieszkańców świata. Wydłużające się życie sprawia, że mamy coraz więcej współobywateli w jesieni życia oraz coraz więcej lat do zagospodarowania - lat starości i emerytury. Z tego powodu zagadnienia związane ze starością przestają być problemem tej jednej grupy wiekowej, a stają się problemem globalnym. Jednakże zjawisko to ma nie tylko wymiar demograficzny. Współcześnie dominacja techniki, a zwłaszcza nowoczesnych technologii, w życiu gospodarczym, przemyśle, rozrywce oraz nauce, mnogość narzędzi informatycznych w każdej niemal dziedzinie gospodarki i życia zawodowego powoduje, że seniorzy są grupą najłatwiej i przez to najpowszechniej pomijaną oraz wykluczoną z działalności społecznej. Stąd stereotyp osoby starszej jako zacofanej, biernej i pełnej lęku o przyszłość jest nieustannie rozwijany ze względu na jej stopień jej „niedopasowania" do wymogów współczesności. W procesie stereotypizacji powstaje wizerunek starości, który możemy uznawać za efekt przekazu kulturowego. Stereotyp bywa traktowany jako struktura poznawcza składająca się z wiedzy, przekonań i oczekiwań obserwatora na temat stereotypizowanej grupy. Medialny przekaz wspiera stereotyp osób starszych jako łatwych ofiar - bezbronnych, niezorientowanych, naiwnych. Społeczny odbiór starości bazuje na stereotypie nie uwzględniając zróżnicowania wśród osób starszych. Dzisiejsi emeryci to ludzie bardzo często w pełni sił, coraz lepiej wykształceni, mający swoje pasje, zainteresowania, aktywności. Mają wiele do zaoferowania społeczeństwu, dysponują potencjałem, którego nie można zmarnować, zwłaszcza że to grupa stanowiąca jedną piątą społeczeństwa. Książka porusza problemy i zagadnienia wynikające ze zwiększającej się nieustannie liczby osób starszych we wszystkich społeczeństwach świata, w tym Polski. Prezentowana problematyka, ujęta w ramy zagrożeń oraz wyzwań, stanowi podstawowy zakres tematyczny dla studentów kierunków humanistycznych oraz osób zainteresowanych zagadnieniami starzenia się i starości jako zjawiska jednostkowego i społecznego. Publikacja obejmuje między innymi zagadnienia: Ľ stereotypizacji starości i osób starszych, Ľ marginalizacji, dyskryminacji i wykluczenia społecznego seniorów, Ľ samotności i sieroctwa seniorów, Ľ aktywności społecznej i edukacyjnej osób starszych, Ľ profilaktyki starości. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zróbmy sobie szkołę / Mikołaj Marcela. - Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2024. - 350, [2] strony ; 21 cm.
Na okładce: O tych, którzy rozkręcają edukację po swojemu.
Poznajcie szkoły przyszłości, które już istnieją, a także osoby, które tworzą te wyjątkowe miejsca. Reportaż Mikołaja Marceli, eksperta od lat działającego dla dobra polskiej edukacji i poprawy stanu psychicznego młodych ludzi. Szkoła w ostatnich latach przestała być miejscem, które może zainspirować uczniów do szukania własnych ścieżek. Rodzice coraz częściej uciekają z placówek publicznych do niepublicznych, młodzi ludzie już w dziesiątkach tysięcy realizują obowiązek szkolny poza szkołą, ale też coraz częściej cierpią na depresję i lęki. Nauczyciele również masowo odchodzą ze szkół publicznych, a politycy wciąż niezdolni są do wypracowania jakiejkolwiek spójnej wizji systemu edukacji. Tak wygląda sytuacja szkolnictwa w Polsce w trzeciej dekadzie XXI wieku. Ta książka opowieść o marzeniu, by zmienić edukację. Marzeniu, które każde z twórców nowych szkół zorientowanych na potrzeby uczniów rozumie inaczej. Opisywane placówki różnią się od siebie, ale wszystkie mają też coś ze sobą wspólnego: odchodzą od utartych ścieżek myślenia o szkole, tworząc swoją własną zainspirowaną koncepcjami edukacyjnymi z całego świata. Są równościowe i demokratyczne, a w uczniach widzą istoty ludzkie w pełnym wymiarze. I udowadniają, że inna, lepsza i przede wszystkim bardziej ludzka edukacja jest możliwa tu i teraz. [https://platon.com.pl/pl/zrobmy-sobie-szkole/produkt-1160816500]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje aktualne wyzwania edukacji menedżerskiej w szerokim kontekście społeczno-gospodarczym. Autorka szczególną uwagę skupia na profesji menedżera, jego środowisku pracy oraz kompetencjach. Porusza również problematykę tożsamości, roli, wartości i autorytetu menedżera. Zastosowanie etnografii jako metody badawczej pozwoliło na kompleksowe ujęcie procesu edukacji menedżerskiej i ukazało złożoność relacji pomiędzy jego uczestnikami. Umożliwiło podjęcie takich tematów jak typologie szkół zarządzania, programy i metody edukacyjne, specyfika kształcenia menedżerów, a także rola nauczyciela akademickiego w tym procesie. Książka opiera się na wynikach dogłębnych badań terenowych prowadzonych w latach 2012–2018 i wpisuje się w nurt symboliczno-interpretatywny. *** Dr Agnieszka Postuła – pracownik naukowy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się antropologią organizacji i od lat prowadzi badania terenowe dotyczące komunikacji, profesji, kultury w organizacjach, ról społecznych oraz edukacji menedżerskiej. Zainteresowania zawodowe dr A. Postuły obejmują także szkolenia z zakresu budowania zespołu, pracy grupowej, komunikacji interpersonalnej i negocjacji, co wykorzystuje w pracy trenerskiej i doradczej. Autorka wielu publikacji w językach polskim, angielskim i rosyjskim. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ziemianki : co panie z dworów łączyło z chłopkami / Marta Strzelecka. - Warszawa : Marginesy, 2023. - 261, [3] strony : faksymilia, fotografie, ilustracje, portrety ; 22 cm.
Szkoła w Nałęczowie, działająca w pierwszej połowie XX wieku, wpisuje się w ostatni rozdział historii polskiego ziemiaństwa. W prowadzonej przez ziemianki placówce nauczano kobiety z różnych klas – choć w założeniu przede wszystkim chłopki – fachowego prowadzenia gospodarstwa. Marta Strzelecka rozmawia z rodzinami nauczycielek pracujących niegdyś w nałęczowskiej szkole oraz z dziećmi i krewnymi absolwentek, zgłębia archiwa, międzywojenną prasę, prace naukowe i zastanawia się, jak układały się relacje między ziemiankami i chłopkami i jakie znaczenie miały starania pań z dworów, by zbliżyć do siebie włościanki. Ziemianki opisują, jak rozwijał się system edukacji kobiet w Polsce, jak zmieniało się postrzeganie roli pani domu, osoby wolnej i samodzielnej, oraz jak w ówczesnej rzeczywistości kobiety wspierały się wzajemnie. I jak dużo my, w kolejnych pokoleniach, możemy mieć wspólnego z tamtymi córkami, żonami, partnerkami czy kobietami wybierającymi życie bez mężczyzn. Opowieść o dawnych podziałach klasowych i wyboistej drodze do emancypacji.[www.platon.com.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F1.W- 94(438) (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.2-39 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 39 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej