Dziecko niepełnosprawne umysłowo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Buchnat Marzena
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Kościelak Ryszard (1945- )
(1)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Kobieta
(3530)
Przyjaźń
(2385)
II wojna światowa (1939-1945)
(2111)
Rodzina
(2102)
Miłość
(1857)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(-)
Tajemnica
(1706)
Zwierzęta
(1360)
Relacje międzyludzkie
(1312)
Śledztwo i dochodzenie
(1246)
Dzieci
(1045)
Zabójstwo
(1021)
Pisarze polscy
(1008)
Nastolatki
(919)
Rodzeństwo
(864)
Dziewczęta
(858)
Uczucia
(858)
Magia
(846)
Życie codzienne
(793)
Psy
(721)
Sekrety rodzinne
(718)
Uczniowie
(709)
Małżeństwo
(700)
Policjanci
(699)
Boże Narodzenie
(661)
Żydzi
(660)
Polacy za granicą
(646)
Ludzie a zwierzęta
(602)
Język polski
(561)
Władcy
(561)
Trudne sytuacje życiowe
(557)
Osoby zaginione
(556)
Wakacje
(503)
Relacja romantyczna
(489)
Wybory życiowe
(483)
Koty
(471)
Podróże
(467)
Uprowadzenie
(453)
Kultura
(447)
Chłopcy
(446)
Arystokracja
(434)
Matki i córki
(423)
Przestępczość zorganizowana
(414)
Polityka międzynarodowa
(411)
Wychowanie w rodzinie
(397)
Poszukiwania zaginionych
(388)
Dziadkowie i wnuki
(384)
Aktorzy polscy
(370)
Prywatni detektywi
(359)
Zakochanie
(346)
Dziennikarze
(344)
Zdrowe odżywianie
(343)
Ojcowie i córki
(340)
Katolicyzm
(339)
Pisarze
(337)
Wsie
(336)
Zemsta
(332)
Polityka
(328)
Seryjni zabójcy
(328)
Polityka wewnętrzna
(327)
Duchowieństwo katolickie
(326)
Regionalizm
(320)
Mężczyzna
(310)
Filozofia
(303)
Wojsko
(300)
Dojrzewanie
(296)
Samorealizacja
(294)
Zabawa
(289)
Lekarze
(288)
Szlachta
(282)
Szkoły
(275)
Holokaust
(273)
Obyczaje i zwyczaje
(272)
Samotność
(272)
Historia
(268)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(266)
Zamki i pałace
(266)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Pomaganie
(263)
Walka dobra ze złem
(263)
PRL
(261)
Władza
(261)
Ludzie bogaci
(258)
Źródła historyczne
(257)
Przyroda
(254)
Spisek
(254)
Kradzież
(253)
Zabójstwo seryjne
(253)
Kościół katolicki
(252)
Las
(247)
Wojna
(247)
Śmierć
(246)
Nauka
(245)
Zarządzanie
(245)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Tematy i motywy
(236)
Sieroty
(234)
Wychowanie
(234)
Czarownice i czarownicy
(233)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Jak powinna wyglądać i na czym opierać się diagnoza dziecka z niepełnosprawnością intelektualną? Co to jest wczesna interwencja i czym się różni od wczesnego wspomagania rozwoju? Jakie przedszkole będzie najlepsze dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną? Jakie możliwości edukacyjne ma do wyboru uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną, a jakie z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej? Co to są zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przyniesie lektura książki. Z recenzji prof. dr hab. Marzenny Zaorskiej, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu: (...) wyrażam pełne przekonanie, że recenzowane opracowanie przyczyni się do lepszych i bardziej efektywnych działań realizowanych w instytucjach edukacyjnych, a wyznaczanych przez obowiązujące unormowania prawa oświatowego, których adresatem są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną. Ponadto pozwoli nauczycielom pracującym w szkolnictwie ogólnodostępnym, integracyjnym i specjalnym działać w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb konkretnego ucznia, w oparciu o podbudowę teoretyczną i praktyczną. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka "Wychowanie w edukacji specjalnej osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną", której redaktorem naukowym jest Katarzyna Ćwirynkało, stanowi kolejną już pozycję z cyklu "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji". Redaktor książki pozyskała - co warto tu podkreślić - teksty wybitnych w kraju znawców tytułowej problematyki, reprezentujących znaczące w pedagogice ośrodki badań z zakresu pedagogiki specjalnej. Wymienić tu należy chociażby profesorów: Krystynę Baranowicz, Czesława Kosakowskiego, Adama Mikruta, czy też doktorów: Urszulę Bartnikowską, Elżbietę M. Minczakiewicz, Leszka Plocha, Agnieszkę Żytę. Treści książki zostały ujęte w trzy części. Pierwsza z nich przynosi publikacje podejmujące zagadnienia ogólne łączące się z wychowaniem osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część druga koncentruje się na tematyce wychowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku ich bytowania. Wśród analizowanych środowisk jest m.in. środowisko szkolne, rodzinne, internatu. Z kolei trudności wychowawcze w pracy z osobami z lekką niepełnosprawnością intelektualną stanowią przedmiot zainteresowania autorów tekstów zamieszczonych w ostatniej części. Jak zaznacza w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Teresa Żółkowska "recenzowana książka dotyczy ważnego i, niestety, rzadko analizowanego zagadnienia pedagogiki specjalnej, tj. kwestii wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Niewiele publikacji poświęconych jest tej problematyce. Codzienność praktyki edukacyjnej pokazuje jednak, że jest to problem ważny i wymagający wnikliwej analizy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. Zamieszczone w książce opracowania przygotowane są w sposób interesujący i świadczący o bardzo dobrej znajomości problematyki. Zgromadzony i opracowany w niej materiał powinien zainteresować zarówno teoretyków, jak i osoby, które bezpośrednio zajmują się edukacją niepełnosprawnych intelektualnie, tj. rodziców, nauczycieli, wychowawców, terapeutów oraz studentów i słuchaczy pedagogiki specjalnej". [www.ksiegarnia-szostka.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t.8)
Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia w kontekście rozwoju uczniów. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako ważny element wsparcia, wyznaczany potencjałem jego uczestników, a z drugiej ? powinien on służyć rozwojowi uczniów. Na całość opracowania składają się trzy części. W pierwszej autorzy skupiają się na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szkoły osadzonej w tyglu różnorodnych oczekiwań społecznych wobec tej instytucji. W ostatniej części Czytelnik znajdzie teksty ukazujące złożoność uwarunkowań samego procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych. W niektórych przypadkach są one odnoszone do oczekiwań społecznych, w innych ukonstytuowane głownie na samych potrzebach uczestników procesu kształcenia. [www.wysyłkowa.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-89/VIII, C-615 (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe – poszerzone i uaktualnione – wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki. Skale obserwacyjne dotyczą: Ľ percepcji wzrokowej i słuchowej, Ľ dużej i małej motoryki, Ľ koordynacji wzrokowo-ruchowej, Ľ rozwoju społecznego i emocjonalnego, Ľ rozumienia mowy, Ľ wokalizacji i mówienia, Ľ naśladownictwa bezpośredniego i odroczonego, Ľ rozwoju poznawczego, Ľ samodzielności dziecka. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor przedstawia jeden z głównych problemów psychologii, jakim jest poznanie osobowości jednostek upośledzonych umysłowo. Problem ujmuje w dwojaki sposób: teoretyczny i praktyczny, co jest szczególnie istotne dla szerokiego kręgu specjalistów i studentów przygotowujących się do zawodów pedagogicznych. Publikacja służy integracji osób niepełnosprawnych umysłowo ze społeczeństwem i kształtowaniu pozytywnych postaw wobec osób niepełnosprawnych. [www.merlin.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-316 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Książka Hanny Olechnowicz jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie - podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Pedagogika upośledzonych umysłowo : wybrane zagadnienia / Janina Wyczesany. - Wyd. 6. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006. - 204, [1] s. : il. ; 25 cm + 1 płyta (CD-ROM).
Płyta stanowi integralną część książki.
Płyta zawiera pliki pdf.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej