Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(189)
Forma i typ
Książki
(183)
Publikacje dydaktyczne
(84)
Publikacje fachowe
(65)
Poradniki i przewodniki
(50)
Publikacje naukowe
(17)
Proza
(12)
Druki ulotne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(2)
Dramat (rodzaj)
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(111)
dostępne
(100)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(27)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(38)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(3)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(14)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(34)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(83)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(30)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(12)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(11)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(7)
Bonilla Rocio (1970- )
(6)
Punset Elsa (1964- )
(6)
Feynman Richard Phillips (1918-1988)
(5)
Kłodnicka Olga (pedagog)
(5)
Leighton Robert B. (1919-1997)
(5)
Mikulska Joanna (logopeda)
(5)
Kołakowski Artur
(4)
Buzan Tony (1942-2019)
(3)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(3)
Dobrakowska Anetta
(3)
Just Monika
(3)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(3)
Rebar Sarah
(3)
Rejmer Krzysztof (1955-2019)
(3)
Sands Matthew Linzee (1919-2014)
(3)
Woźniak Joanna (pedagog)
(3)
Zarzycki Piotr (matematyka)
(3)
Łukasik Joanna Małgorzata
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bryła Maria
(2)
Buzan Barry (1946- )
(2)
Grynberg Marek
(2)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Hopkins Amanda (1962- )
(2)
Huebner Dawn
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(2)
Kud Marzena
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Miller Kelli (terapeutka)
(2)
Muszyńska Aneta
(2)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Rossowski Dariusz (tłumacz)
(2)
Sands Matthew Linzee (1919- 2014)
(2)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Stefaniak Monika (tłumaczka)
(2)
Szalewska Katarzyna (psycholog)
(2)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(2)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Aftab Parry
(1)
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta (1957- )
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Bakalarz Dariusz (tłumacz)
(1)
Bala Joanna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Banasik Małgorzata
(1)
Bartoszczyk-Brzoskowska Marta (1973- )
(1)
Batko Anna
(1)
Bażański Stanisław Leon (1929- )
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bentkowska Dorota (psycholożka)
(1)
Berendt Joanna (couch)
(1)
Betlej Magdalena (grafik)
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Białkowski Grzegorz (1932-1989)
(1)
Bienia-Fijas Joanna
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Boyer Robin
(1)
Bożek Rafał (tłumacz)
(1)
Brammer Ralph
(1)
Broma Paulina (tłumaczka)
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buckingham Marcus (1966- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabała Monika
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chmielarz Andrzej
(1)
Cholewińska-Szkolik Aniela (literatura dziecięca)
(1)
Curley Peyton
(1)
Czajkowska Irena (?-2008)
(1)
Czajkowski Stanisław (1878-1954)
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Davis Katie (1959- )
(1)
Dawczak Beata
(1)
Delaney Tara
(1)
Dennison Gail
(1)
Dennison Paul Ehrlich
(1)
Derkacz Zbigniew
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Dobrowolski Patryk (tłumacz)
(1)
Dudik Karol
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(66)
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(147)
1901-2000
(10)
1989-2000
(7)
1945-1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(188)
Język
polski
(186)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Dzieci
(12705)
6-8 lat
(7934)
0-5 lat
(5765)
9-13 lat
(5734)
Młodzież
(3216)
Nauczyciele
(189)
14-17 lat
(2286)
Szkoły wyższe
(793)
Szkoły podstawowe
(583)
Szkoły średnie
(486)
Rodzice
(394)
Studenci
(216)
Dorośli
(191)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(103)
Menedżerowie
(78)
Prawnicy
(78)
Lekarze
(74)
Logopedzi
(73)
Klasa 1.
(69)
Klasa 3.
(67)
Klasa 2.
(63)
Licea
(63)
Szkoły zawodowe
(58)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Klasa 4.
(47)
Pedagodzy
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Poziom średniozaawansowany
(30)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 8.
(29)
Klasa 7.
(28)
Klasa 6.
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Klasa 5.
(26)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
Terapeuci
(22)
11-14 lat
(21)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(14)
Informatycy
(14)
Pielęgniarki
(14)
Klasa 1
(13)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 8
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Poziom zaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Klasa 3
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Klasa 7
(8)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(7)
Literatura polska
(7)
Rodzice
(1)
Temat
Język polski
(23)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(22)
Wymowa
(20)
Dzieci
(16)
Czytanie
(15)
Uczniowie
(13)
Nauczanie
(11)
Korekcja mowy
(10)
Metody nauczania
(10)
Sylaby
(10)
Uczucia
(10)
Nauczyciele
(8)
Autyzm
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Wychowanie
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Kreatywność
(6)
Mowa
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Psychoterapia
(6)
Rodzeństwo
(6)
Logopedia
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Uczenie się
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Dziecko niedostosowane społecznie
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Godzina wychowawcza
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Lęk
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Metoda Montessori
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Młodzież
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Samokontrola
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zespół ADHD
(4)
Arteterapia
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kinezjologia edukacyjna
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Metoda projektów
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Rodzice
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Bajkoterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Empatia
(2)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Internet
(2)
Kształcenie
(2)
Leczenie
(2)
Martwienie się
(2)
Matematyka
(2)
Mnemotechnika
(2)
Motoryka mała
(2)
Mutyzm
(2)
Myślenie
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pole elektromagnetyczne
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój mowy
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Samookaleczenie
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Słuch
(2)
Teoria nauczania
(2)
Terapia zabawą
(2)
Termodynamika
(2)
Twórczość
(2)
Wakacje
(2)
Warsztaty artystyczne
(2)
Wiosna
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zachowania samobójcze
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zwierzęta
(2)
Agresywność
(1)
Akceptacja (postawa)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1939-1945
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Pojezierze Mazurskie
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Gatunek
Poradnik
(73)
Scenariusz zajęć
(25)
Ćwiczenia i zadania
(25)
Broszura
(18)
Podręcznik
(16)
Opowiadania i nowele
(12)
Pomoc dydaktyczna
(11)
Podręcznik akademicki
(10)
Opracowanie
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Poradnik dla rodziców
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Monografia
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Gry i zabawy
(2)
Legendy i podania
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kodeks etyczny
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Opowiadania i nowele terapeutyczne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Tablice i wzory
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(108)
Psychologia
(32)
Medycyna i zdrowie
(10)
Fizyka i astronomia
(8)
Językoznawstwo
(7)
Matematyka
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
189 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych – od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami. [Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” – indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. […] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca. Publikacja prezentuje wiele unikatowych i bardzo ciekawych propozycji oddziaływań, które opierają się na szerokiej literaturze przedmiotu oraz pogłębionych przez analizę rozwiązaniach praktycznych. […] Należy czerpać jak najwięcej z wiedzy i doświadczenia specjalistów prowadzących diagnozę i terapię mutyzmu wybiórczego, którzy reprezentują różne ośrodki terapeutyczne w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki. [www.impulsoficyna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej
Publikacja prezentuje wybrane problemy współczesnej szkoły odnoszące się do 3 obszarów jej funkcjonowania: aktywności ucznia, pracy nauczyciela oraz relacji między uczniem i nauczycielem z uwzględnieniem wpływu rodziców. W obszarze zainteresowań autorek znalazły się między innymi takie szczegółowe kwestie jak: trudności nauczycieli z utrzymaniem dyscypliny na lekcji, radzeniem sobie uczniów z wygórowanymi oczekiwaniami rodziców i związana z tym presja, kolejnych stopni awansu zawodowego, które nie idą w parze ze wzrostem kompetencji oraz problem ich „wypalania się” w zawodzie. Poza charakterystyką problemów książka zawiera również wiele cennych wskazówek i pomysłów na to, jak radzić sobie z tymi trudnymi sytuacjami i w jaki sposób im przeciwdziałać. [www.ksiegarnia.difin.pl, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajrzyj i Znajdź)
Na okł.: Pomysł, projekt, klasa, prezentacja.
Szukasz pomysłu na interesujący projekt edukacyjny z zakresu przedmiotów humanistycznych? Chcesz zaangażować większą liczbę uczniów i poprowadzić projekt interdyscyplinarny z innymi nauczycielami? Wprowadź w życie oryginalne pomysły na projekty edukacyjne w Twojej szkole! W publikacji szczegółowe opisy projektów edukacyjnych, wzory dokumentów, podstawowe zasady prowadzenia projektów. [www.ibuk.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opracowanie na podstawie Zarządzenia Nr 23 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 1992 r. w sprawie minimum programowego obowiązkowych przedmiotów ogólnokształcących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Zarys ogólnej dydaktyki nauki. Podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych.[www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
100 ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczne Druga część książki Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży jest uzupełnieniem podręcznika dla terapeutów i wyposaża czytelnika w dodatkowe 100 ćwiczeń, które można wykorzystać podczas zajęć prowadzonych metodą Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) lub innego rodzaju interwencji terapeutycznych skupionych na rozwijaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych. Ćwiczenia, opracowane z myślą o pracy grupowej z uczniami szkoły podstawowej, zostały podzielone na 8 obszarów umiejętności społecznych: emocje normy społeczne komunikacja teoria umysłu samowiedza i samoświadomość asertywność radzenie sobie w sytuacjach trudnych współpraca. [https://platon.com.pl/pl/trening-umiejetnosci-spolecznych-dzieci-i-mlodziezy-czesc-2/produkt-1156520104]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wprowadzeniem w tematykę porozumienia bez przemocy. Jest skierowana do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach w szkole i poza nią. [www.aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie dziecka : w kierunku zdrowia i harmonii w sobie i świecie / Ewa Danuta Białek. - Wydanie 2 uzupełnione. - Warszawa : Instytut Psychosyntezy, 2014. - 242 strony : ilustracje ; 21 cm.
Wydanie 1. pt.: Zrównoważony rozwój dziecka w świetle nowych wyzwań.
Jest to wznowienie uzupełnionego wydania „Zrównoważonego rozwoju dziecka w świetle nowych wyzwań“ z 2008 roku (Oficyna Wydawnicza IMPULS).Jak pisze Autorka we wstępie: Książka jest hołdem dziecku we mnie, które przez lata przypominało mi, że wszystko co dotyczy mnie jest żywe, obecne, choć głęboko „zakopane“ i wymaga uwagi, a przede wszystkim wyjścia naprzeciw fundamentalnej potrzebie bezwarunkowej miłości i akceptacji jego obecności. Potrzebuje ono bowiem nieustannej troski o harmonijny (zrównoważony) rozwój i wspieranie zdrowia na wszystkich jego poziomach. Książka jest propozycją skierowaną do twórców programów edukacyjnych dla nauczycieli, także tworzenia edukacji rodziców - wychowania do zdrowia, aby po latach nie trzeba było terapii w wielu sferach życia, tym samym jest częścią całożyciowej edukacji. Oby starczyło nam wyobraźni i cierpliwości na ten nieustanny kontakt z fundamentalnym fragmentem nas samych, korzeniami naszej historii, dla budowania harmonii w sobie, dziecku, rodzinie i świecie. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajrzyj i Znajdź)
Na okł.: Pomysł, projekt, klasa, prezentacja.
Jak zaktywizować uczniów i przeprowadzić udany projekt edukacyjny o tematyce społeczno-wychowawczej? Zbiórka na rzecz schroniska dla zwierząt, projekt promujący Wasz region a może dzielnicę? Skorzystaj ze sprawdzonych pomysłów i zaraź swoich uczniów ideami społecznymi! W publikacji szczegółowe opisy projektów edukacyjnych, wzory dokumentów, podstawowe zasady prowadzenia projektów. Zamów teraz i pomóż swoim uczniom odkrywać otaczający ich świat metodą projektu! [www.raabe.com.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod redakcją naukową Jacka J. Błeszyńskiego. - Wydanie 3. - Kraków : Impuls, 2017. - 470 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. ebook Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją. [www.impulsoficyna.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest niezwykle interesująca i oryginalna, łączy w sobie naukową refleksję na temat wartości z jej bardziej praktycznym, edukacyjnym wykorzystaniem. (…) Na pierwszą część składa się pięć esejów socjologiczno-filozoficznych poświęconych wybranym wartościom. Autorka dokonuje wyboru, moim zdaniem, według niewyartykułowanego wprost, ale dość oczywistego klucza. Zdecydowała się na wartości szczególnie ważne w relacjach społecznych, a jednocześnie takie, których deficyt odczuwamy w ostatnim czasie. Są to: odpowiedzialność, pracowitość, wrażliwość, współpraca i życzliwość. (…) Drugą część książki stanowią lekcje dla uczniów, czyli rodzaj konspektów czy też scenariuszy warsztatów, jakie mogą poprowadzić nauczyciele na temat wartości omawianych wcześniej w wykładach. (…) Jest to unikatowa na polskim rynku wydawniczym pozycja, która może być znaczącym wsparciem dla nauczycieli w procesie edukacyjno-wychowawczym. Sądzę, że będzie także interesującą lekturą dla studentów kierunków pedagogicznych, świetnie pokazującą, jak można wykorzystać wiedzę socjologiczną w edukacji i wychowaniu. [https://platon.com.pl/pl/szkola-wartosci--wyklady-dla-nauczycieli-i-lekcje-dla-uczniow/produkt-1153419934]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Wydanie 5. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 90, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Książka powstała w wyniku doświadczeń Autorki, która jest matką chłopca z zespołem Aspergera oraz terapeutą dzieci z zaburzeniami rozwoju. Jej celem jest pomoc w zrozumieniu specyfiki funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera, a także zaprezentowanie metod pracy i terapii, które można zastosować w szkole. Autorka opisuje symptomy zaburzenia i etapy diagnozy. Omawia najczęstsze problemy, które napotyka w szkole dziecko z zespołem Aspergera. Autorka przedstawia sposób myślenia i funkcjonowania takiego ucznia, aby pomóc nauczycielowi zrozumieć jego świat. Jest to podwójnie trudne, gdyż dziecko rozpoczyna nowy etap w swoim życiu (nowe środowisko, nowe wyzwania, obowiązki), a często też dopiero dowiaduje się o przyczynie swojej inności (w wielu wypadkach dopiero w szkole trudności dziecka są diagnozowane jako zespół Aspergera) i musi nauczyć się z nią żyć. [https://harmonia.edu.pl/pl/product/zrozumiec-swiat-ucznia-z-zespolem-aspergera]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z autyzmem, afazją, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną lub z dysleksją). Karty posiadają podwójny walor edukacyjny: łączą naukę czytania ze zrozumieniem z poznawaniem polskich legend. Różnorodność i wielość ćwiczeń dotyczących każdej z legend pozwala na lepsze poznanie oraz zapamiętanie jej treści. Materiał został opracowany tak, aby nauczyciel mógł zindywidualizować pracę z uczniem w zależności od jego potrzeb i poziomu funkcjonowania. W trakcie pracy z kartami ćwiczone są wszystkie funkcje poznawcze, koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, pamięć oraz koncentracja. Ponadto uczeń, pracując z publikacją, rozwija słownictwo bierne i czynne. Karty dotyczą 9 legend: o Smoku Wawelskim o bazyliszku o złotej kaczce o Warsie i Sawie o warszawskiej Syrence o Juracie – królowej Bałtyku o Lechu, Czechu i Rusie o lwach gdańskich o lajkoniku. [https://platon.com.pl/pl/karty-pracy-z-tekstami-do-czytania-ze-zrozumieniem-dla-uczniow-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi/produkt-1080131989]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-796/799 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. [https://platon.com.pl/pl/jezyczek-podrozniczek-i-cztery-pory-roku-zima-scenariusze-grupowych-zajec-logopedycznych-dla-dzieci-cztero-i-piecioletnich/produkt-673375546]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. Publikacja skierowana jest do logopedów, nauczycieli, pedagogów i rodziców. Prezentowane ćwiczenia nie zastąpią terapii logopedycznej, jednak w dużym stopniu uatrakcyjnią proces nauki mowy. Wszystkie proponowane zabawy zostały sprawdzone podczas grupowych zajęć logopedycznych dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy prowadzonych w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zyskały pełną akceptację i zadowolenie rodziców, a przede wszystkim dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystarczy spojrzeć na przykłady zapisków genialnych twórców, takich jak Edison, Leonardo da Vinci czy Beethoven, by zrozumieć, jak daleko odbiegają od martwego schematu „linijka pod linijką”. Przedstawiona tu koncepcja jest rewolucją w pracy umysłowej! Okazuje się bowiem, że sposób, w jaki zapisujemy myśli, albo ogranicza, albo pobudza naszą kreatywność oraz sprawność pamięci. Mapy twoich myśli należą do najważniejszych książek napisanych na przełomie wieków dla osób, które pragną w pełni wykorzystać potencjał swojego umysłu. Ten wyjątkowy podręcznik wyjaśnia fundamentalne zasady przebiegu procesów myślowych w mózgu oraz ukazuje, jak uwolnić niewykorzystaną potęgę myślenia i nią pokierować. Pozwala na to mindmapping, tj. szczególny rodzaj notowania, który pobudza procesy myślowe. Dzięki użyciu słów kluczowych, symboli, kolorów, rytmu i efektu trójwymiarowości uaktywniają się wszystkie ośrodki mózgu, a nie tylko obszary związane z umiejętnościami językowymi i matematycznymi jak w wypadku tradycyjnego notowania linearnego. W rezultacie zwielokrotniamy efektywność pracy mózgu. Ponadto promienista struktura map myśli, odzwierciedlająca naturalną architekturę mózgu, pozwala na błyskawiczną analizę i syntezę informacji, a także ogromnie skraca tempo notowania oraz przeglądania notatek w poszukiwaniu istotnych danych. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystarczy spojrzeć na przykłady zapisków genialnych twórców, takich jak Edison, Leonardo da Vinci czy Beethoven, by zrozumieć, jak daleko odbiegają od martwego schematu „linijka pod linijką”. Przedstawiona tu koncepcja jest rewolucją w pracy umysłowej! Okazuje się bowiem, że sposób, w jaki zapisujemy myśli, albo ogranicza, albo pobudza naszą kreatywność oraz sprawność pamięci. Mapy twoich myśli należą do najważniejszych książek napisanych na przełomie wieków dla osób, które pragną w pełni wykorzystać potencjał swojego umysłu. Ten wyjątkowy podręcznik wyjaśnia fundamentalne zasady przebiegu procesów myślowych w mózgu oraz ukazuje, jak uwolnić niewykorzystaną potęgę myślenia i nią pokierować. Pozwala na to mindmapping, tj. szczególny rodzaj notowania, który pobudza procesy myślowe. Dzięki użyciu słów kluczowych, symboli, kolorów, rytmu i efektu trójwymiarowości uaktywniają się wszystkie ośrodki mózgu, a nie tylko obszary związane z umiejętnościami językowymi i matematycznymi jak w wypadku tradycyjnego notowania linearnego. W rezultacie zwielokrotniamy efektywność pracy mózgu. Ponadto promienista struktura map myśli, odzwierciedlająca naturalną architekturę mózgu, pozwala na błyskawiczną analizę i syntezę informacji, a także ogromnie skraca tempo notowania oraz przeglądania notatek w poszukiwaniu istotnych danych. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej