Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Gry i zabawki
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(12)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(11)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(11)
Adamczyk Włodzimierz (fotograf)
(1)
Bobrowski Hubert (historyk)
(1)
Cwirko-Godecki Jerzy
(1)
Depta Henryk (1938- )
(1)
Iwaszkiewicz Karolina (tłumaczka)
(1)
Pawlak Paweł (1962- )
(1)
Pękalski Adam (1975- )
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
6-8 lat
(13)
Dzieci
(13)
Logopedzi
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Nauczyciele
(11)
Przedszkola
(11)
Rodzice
(11)
0-5 lat
(2)
Temat
Czytanie
(11)
Język polski
(11)
Wymowa
(10)
Sylaby
(9)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Onomatopeja
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Wakacje
(1)
Wychowanie
(1)
Zastosowanie komputerów w edukacji
(1)
Temat: miejsce
Pojezierze Mazurskie
(1)
Gatunek
Broszura
(11)
Pomoc dydaktyczna
(11)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Film edukacyjny
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Gry planszowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Prosta bryła, jaką jest sześcian, została tu opisana jako multiśrodek dydaktyczny rozwijający wyobraźnię i logiczne myślenie, ćwiczący biegłość rachunkową oraz pozwalający wprowadzać intuicje bardziej zaawansowanych pojęć matematycznych. Książka jest poradnikiem metodycznym, ale jej podstawową wartość stanowi bogaty zbiór problemów, ćwiczeń i gier z różnych działów matematyki szkolnej gotowych do wykorzystania w czasie lekcji na różnych etapach edukacyjnych. Jest to raczej nietypowe dla poradnika metodycznego, by niewiele miejsca poświęcał teorii nauczania, za to koncentrował się na praktyce, by był napisany prostym, zrozumiałym dla wszystkich językiem, nie popadał w przenaukowioną terminologię dydaktyczną. To właśnie dzięki tym cechom po ponad 25 latach od jego wydanie poradnik wcale się nie zestarzał i nadal powinien być wartościową i pożądaną pozycją w biblioteczce każdego nauczyciela matematyki. Mogą korzystać z niego samodzielnie także uczniowie, nawet ci najmłodsi, traktując go jako pasjonujący zbiór zadań i łamigłowek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-9426 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 1 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 3)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt trzeci wprowadza spółgłoski P i M. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłosek zeszyt zawiera odpowiedni materiał ilustracyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 2 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Wydanie 14. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2023. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 4)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Czwarty już zeszyt serii rozpoczyna się od spółgłoski b. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłoski b, rysunek przedstawia „nadęte” policzki, jak baloniki i takie same „policzki” litery b. Zasada ta powtarza się także wobec litery l.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 3 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 5)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt piąty wprowadza litery f i w. Zaczyna się od odczytywania (przez nauczyciela bądź rodzica) dziecku sylab otwartych, kończących się samogłoską. Aby dziecko zapamiętało obraz graficzny głoski f, pokazujemy, że podczas jej wypowiadania górne zęby „gryzą” dolną wargę. Zasada powtarza się w stosunku do litery w. Ułożenie zębów jest identyczne, jak podczas wymawiania f, różnica polega jedynie na głośności. [Wydawnictwo Edukacyjne, 2021].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 4 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 6)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii „Kocham Czytać”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Sylaby. 7 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2020. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 9)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W dziewiątym zeszycie serii „Kocham Czytać” nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 8 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 10)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 10 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 12)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 12 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 14)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego „’” (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich. Stosując opozycję – sylaba otwarta: sylaba zamknięta – można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 14 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 16)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „To już ostatnia para miękkich głosek oraz trudna artykulacyjnie głoska r. Zwykło się sądzić, że drżąca głoska r pojawia się najpóźniej w rozwoju mowy dziecka. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Doświadczenia kliniczne pokazują, że dzieci, gdy tylko opanują wymowę tej głoski, nawet gdy brzmi jeszcze nie dość dokładnie, bardzo chętnie wypowiadają zawierające ją wyrazy. Na początku jest to r realizowane jednouderzeniowo lub jako dźwięk pośredni między r i l. Wówczas ważne są ćwiczenia, to znaczy czytanie, które utrwala prawidłową artykulację”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 2)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ten zeszyt pozwoli dzieciom zrozumieć, że słyszane dźwięki można zapisywać. Radość z odczytywania głosów zwierząt przygotuje małych czytelników do umiejętności rozpoznawania sylab ze spółgłoskami p i m, które będą zamieszczone w zeszycie trzecim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 18)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Zeszyt 18. zamyka pierwszy etap nauki czytania. Zawiera tak skonstruowane teksty, by dziecko nie tylko uwierzyło, że potrafi czytać, ale i zachwyciło się czytaniem książek. Zapowiada jednocześnie nową serię tekstów – cykl geograficzny. W kolejnych zeszytach dzieci będą nie tylko doskonalić umiejętność czytania, ale przede wszystkim będą poznawać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty pozwolą także otwierać umysł dziecka na przetwarzanie informacji pochodzących z różnych dziedzin życia”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Druk ulotny
Gra planszowa
W koszyku
Ciao! Ahoj! Hello! / [ilustracje] Paweł Pawlak ; [redakcja i korekta Karolina Iwaszkiewicz]. - Warszawa : Dwie Siostry, copyright 2017. - 1 pudełko: [24] karty luzem : ilustracje kolorowe ; 15x23x4 cm.
Opis według obwoluty pudełka. 24 bajecznie kolorowe międzykulturowe karty do układania (puzzle).
24 bajecznie kolorowe międzykulturowe karty do układania. Jak jest „Cześć!” po hiszpańsku, a jak po ormiańsku? Jak przywita cię Wietnamczyk, jak Hindus, a jak Białorusin? W którym kraju na dzień dobry woła się „Ahoj!”? Poznajcie dzieci z różnych stron świata i dowiedzcie się, jak się mówi „Cześć!” w 24 językach. [www.empik.com, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-0/KZ (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kumaci piraci [Gra] : gra matematyczna. - Warszawa : Edgard, 2023. - 1 pudełko ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
Na opakowaniu: rozwijaj się - kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zawartość pudełka: 4 plansze do gry, 48 kwadratowych żetonów (44 z wynikami działań, 4 żetony lunety), 48 prostokątnych żetonów (44 z działaniami, 4 specjalne), instrukcja.
Ilość graczy: 1-4
Czas gry: 20-30 min
Kumaci piraci” (6+) to matematyczna bitwa o skarby, w której gracze wcielają się w role piratów i wykonują działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 z podziałem na dwa poziomy trudności oraz mnożenie w zakresie 1–50. Ile jest 4x5, a 18+2? Wylosujcie działanie, wykonajcie je i sprawdźcie wynik! Podpowiedź będą stanowiły pirackie trofea – jeśli są takie same na żetonie i planszy – zbieracie skarb. Wygrywa ten, kto pierwszy zgromadzi sześć pirackich trofeów i umieści je w skrzyni. W tym emocjonującym wyścigu po skarby przydadzą się koncentracja, dobra pamięć i spostrzegawczość. Przy okazji gracze będą trenować umiejętności szybkiego liczenia w pamięci i myślenie logiczne. Kinga Gałązka – matematyk, ekspert Ośrodka Rozwoju Edukacji, konsultant w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Gra „Kumaci piraci” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, które rozwija umiejętność myślenia logicznego, rozwiązywania problemów i skutecznego komunikowania się. Gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu naturalnych zdolności, takich jak pomysłowość, chęć eksperymentowania oraz ciekawość świata. Doskonalą przy tym kompetencje przyszłości, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Plansze i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój dodawanie i odejmowanie, mnożenie, myślenie logiczne, pamięć. [https://platon.com.pl/pl/gra-matematyczna-kumaci-piraci/produkt-1036221097]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 200/GP (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej