Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(82)
Forma i typ
Książki
(80)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Audiobooki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
tylko na miejscu
(42)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(26)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(3)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(10)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(31)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(14)
Autor
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(8)
Budohoska Wanda (1920-1997)
(3)
Buzan Tony (1942-2019)
(3)
Radzicki Józef (tłumacz)
(3)
Szurawski Marek (1948- )
(3)
Buzan Barry (1946- )
(2)
Galloway Charles
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata (tłumaczka)
(2)
Hankała Andrzej (1952- )
(2)
Jarmuż Sławomir (psycholog)
(2)
Kossowska Małgorzata (1968- )
(2)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(2)
Putkiewicz Zygmunt
(2)
Rossowski Dariusz (tłumacz)
(2)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(2)
Stefaniak Monika (tłumaczka)
(2)
Witkowski Tomasz (1963- )
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Baszczak Janusz (ilustrator)
(1)
Baszczak Olga (1971- )
(1)
Beck Henning (1983- )
(1)
Boaler Jo (1964- )
(1)
Bocianowski Bohdan (1911-1983)
(1)
Brunstrøm Thomas (1977- )
(1)
Brunstrøm Thomas (1977-). Edek
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Bąkiewicz Grażyna (1955- )
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Christoffersen Thorbjørn (1978- )
(1)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(1)
Clutterbuck David (1947- )
(1)
Cottrell Stella
(1)
Curley Peyton
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dennison Gail
(1)
Dennison Paul Ehrlich
(1)
Fry Ronald W
(1)
Garczyński Stefan (1920-1993)
(1)
Green Gordon W
(1)
Gurowitz Edward M
(1)
Hannaford Carla (1944- )
(1)
Harmin Merrill (psycholog)
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(1)
Jagodzińska Maria (1942- )
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jóźwiak Bożena (tłumaczka)
(1)
Kalina Paweł (1872-1945)
(1)
Karłowska Joanna
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Kolczyńska Joanna (tłumaczka)
(1)
Kopeć Jacek
(1)
Kowaliszyn Artur (tłumacz)
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Królikowska Krystyna
(1)
Kubik Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kubik Andrzej (tłumacz)
(1)
Kurcz Ida (1930-2024)
(1)
Kwik Jim (1973- )
(1)
Lang Gunda
(1)
Lenart-Gansiniec Regina (zarządzanie)
(1)
Levine Melvin D
(1)
Lieury Alain
(1)
Ligęza Witold
(1)
Lindsay Peter H
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Maxwell John C. (1947- )
(1)
McCann Vivian
(1)
McCombs Barbara L
(1)
Mechło Paulina (psycholożka)
(1)
Minge Krzysztof (psycholog)
(1)
Minge Natalia (psycholog)
(1)
Morison Murray
(1)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nordengen Guro (1990- )
(1)
Nordengen Kaja (1987- )
(1)
Norman Donald A. (1935- )
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Orczyk Józef (1940- )
(1)
Osmelak Jerzy
(1)
Parker Tyler
(1)
Piekarska Jolanta (pedagog)
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Piwowarczyk Jarosław
(1)
Piwowarczyk Tomasz (tłumacz)
(1)
Pogracka-Michalak Izabela (tłumaczka)
(1)
Pope James E
(1)
Przewoźniak Marcin (1969- )
(1)
Putkiewicz Witold Maciej
(1)
Regner Marek (ilustrator)
(1)
Regner Marek (ilustrator). Julka i Filip
(1)
Sałbut Bartosz (tłumacz)
(1)
Siara Olga (tłumaczka)
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(2)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(81)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(81)
nieznany (1 p)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(6)
Nauczyciele
(6)
6-8 lat
(4)
0-5 lat
(3)
14-17 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Młodzież
(3)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Coachowie
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracownicy HR
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Wykładowcy
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura duńska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Uczenie się
(71)
Pamięć
(14)
Mózg
(9)
Motywacja uczenia się
(8)
Mnemotechnika
(6)
Psychologia nauczania
(6)
Kinezjologia edukacyjna
(4)
Kreatywność
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Uczniowie
(4)
Język
(3)
Motywacja
(3)
Nauczanie
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Osobowość
(3)
Praca umysłowa
(3)
Sukces
(3)
Uczucia
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Kształcenie
(2)
Matura
(2)
Mentoring
(2)
Metody nauczania
(2)
Myślenie
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Neuroedukacja
(2)
Pewność siebie
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Samorealizacja
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły
(2)
Trening umysłu
(2)
Układ nerwowy
(2)
Umysł
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(2)
Badania naukowe
(1)
Basia (postać fikcyjna)
(1)
Biologia molekularna
(1)
Cele życiowe
(1)
Chłopcy
(1)
Crowdsourcing
(1)
Czarodzieje
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Edek (postać fikcyjna)
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egzaminy
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Etyka
(1)
Historiozofia
(1)
Inność
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język polski
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konstruktywizm
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Mapa myśli
(1)
Maturzyści
(1)
Mnemonika
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nauczanie dziecka trudnego
(1)
Nauczanie historii
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka pisania
(1)
Neurobiologia
(1)
Neurofizjologia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepowodzenie
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odżywianie
(1)
Ontogeneza
(1)
Owoce
(1)
Percepcja słuchowa
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pismo
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Postacie fikcyjne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedszkola
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Ptaki
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Ruchy
(1)
Samokontrola
(1)
Samopoznanie
(1)
Samowychowanie
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(24)
Opracowanie
(9)
Podręcznik akademicki
(8)
Podręcznik
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Audiobooki
(2)
Broszura
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Poradnik dla młodzieży
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Komiks
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(29)
Edukacja i pedagogika
(10)
Rozwój osobisty
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
82 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wystarczy spojrzeć na przykłady zapisków genialnych twórców, takich jak Edison, Leonardo da Vinci czy Beethoven, by zrozumieć, jak daleko odbiegają od martwego schematu „linijka pod linijką”. Przedstawiona tu koncepcja jest rewolucją w pracy umysłowej! Okazuje się bowiem, że sposób, w jaki zapisujemy myśli, albo ogranicza, albo pobudza naszą kreatywność oraz sprawność pamięci. Mapy twoich myśli należą do najważniejszych książek napisanych na przełomie wieków dla osób, które pragną w pełni wykorzystać potencjał swojego umysłu. Ten wyjątkowy podręcznik wyjaśnia fundamentalne zasady przebiegu procesów myślowych w mózgu oraz ukazuje, jak uwolnić niewykorzystaną potęgę myślenia i nią pokierować. Pozwala na to mindmapping, tj. szczególny rodzaj notowania, który pobudza procesy myślowe. Dzięki użyciu słów kluczowych, symboli, kolorów, rytmu i efektu trójwymiarowości uaktywniają się wszystkie ośrodki mózgu, a nie tylko obszary związane z umiejętnościami językowymi i matematycznymi jak w wypadku tradycyjnego notowania linearnego. W rezultacie zwielokrotniamy efektywność pracy mózgu. Ponadto promienista struktura map myśli, odzwierciedlająca naturalną architekturę mózgu, pozwala na błyskawiczną analizę i syntezę informacji, a także ogromnie skraca tempo notowania oraz przeglądania notatek w poszukiwaniu istotnych danych. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po raz pierwszy rola ciała w procesach myślenia i uczenia się jest przedstawiona w formie książki dostępnej dla przeciętnego czytelnika i równocześnie ściśle opartej na badaniach naukowych. Carla Hannaford - neurofizjolog i pedagog - podaje szereg argumentów ilustrujących niesamowity wpływ ruchu na życie człowieka i pokazuje, jak się ruszać, aby w pełni uaktywnić nasze możliwości uczenia się. Jej znakomite zrozumienie tego tematu stanowi wielką i bezpośrednią wartość dla uczących się w każdym wieku, zarówno dla tych utalentowanych, jak i dla tych określanych jako osoby niewyuczalne.[www.medbook.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak uczyć się szybciej i skuteczniej / Natalia Minge, Krzysztof Minge. - Wydanie 2. - Warszawa : Edgard, 2017. - 231 stron ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Wydanie 1. pt.: Techniki samorozwoju, czyli Jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej. Na okładce: Techniki, wskazówki, ćwiczenia!.
Wykorzystaj niezwykłe możliwości swojego mózgu! Czy wiesz, że wyniki nauki i pracy tylko w pewnym stopniu zależą od inteligencji? Osoba, która posiada ogromne zdolności, ale nie wie, jak z nich korzystać, będzie uzyskiwała znacznie gorsze rezultaty niż ktoś przeciętny. Dzięki książce opracowanej przez doświadczonych psychologów dowiesz się, w jaki sposób lepiej koncentrować się na zadaniu i dzięki temu oszczędzić czas. Poznasz metody szybkiego czytania ze zrozumieniem, m. in. Skanowanie slalomowe lub po przekątnej. Odkryjesz 16 skutecznych technik uczenia się, przydatnych w życiu codziennym, np. metodę haków, rymowanki liczbowe, rzymski pokój czy skojarzenia przydatne w nauce języków obcych. Dowiesz się, jak tworzyć efektywne mapy myśli, oraz poznasz techniki wspierające kreatywność, szczególnie użyteczne, gdy poszukujesz twórczych rozwiązań problemów. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy mózg można wytrenować? Czy potrafimy uaktywnić jego części, których zazwyczaj nie używamy? Jak właściwie działa mózg? Kaja Nordengen w przyjazny, humorystyczny sposób odkrywa tajemnice tego niezwykłego narządu. Twój mózg sprawia, że jesteś tym, kim jesteś. To on umożliwia ci komunikację z innymi ludźmi – od prostej wymiany zdań do rozumienia ironii i czytania między wierszami. Dzięki mózgowi mamy uczucia i osobowość. Mózg pamięta wydarzenia z dzieciństwa, uczy się, zakochuje i interpretuje skomplikowane wzory. Ale ten sam mózg nagradza uzależnienie i może namówić cię do podjęcia złych decyzji. Kaję Nordengen mózg fascynował zawsze. Badania nad komunikacją między komórkami nerwowymi w mózgu prowadziła równolegle ze studiami medycznymi. Odkąd obroniła pracę doktorską, dzieli się swoim zachwytem nad mózgiem, prowadząc wykłady i szkolenia. W książce opowiada o tym, jak działa mózg – tajemniczy narząd, który jest tobą. Książka o mózgu podbiła serca Norwegów, od wielu tygodni gości na najwyższych pozycjach list bestsellerów. Prawa do przekładu nabyły wydawnictwa z kilkunastu krajów. [www.znak.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612/regał 8 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edek / Thomas Brunstrøm ; 2)
Stanowi 2. część cyklu z Edkiem, część 1. pt.: Edek idzie do Zoo.
Edek uważa, że w przedszkolu jest super, bo można robić same fajne rzeczy. Ale pewnego dnia nauczycielka oznajmia, że dzieci będą musiały nauczyć się liter. Edkowi oczywiście nie podoba się ten nudny pomysł. Ale skoro za znajomość alfabetu czeka nagroda, chłopiec podejmuje wyzwanie. Na szczęście ma na naukę swój własny sposób… [Wydawnictwo Dwukropek, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne))
W pierwszych latach życia dzieci z entuzjazmem odkrywają świat. Uczą się chodzić i mówić bez lęku przed ośmieszeniem i popełnieniem błędu. Z biegiem czasu stają się zdolne do samooceny i zaczynają się obawiać, że okażą się mało inteligentne lub niewystarczająco utalentowane w jakiejś dziedzinie. W rezultacie unikają nowych wyzwań i szybciej się zniechęcają. Czy można temu zaradzić? Nastawienie na rozwójto przekonanie, że nasze zdolności, talenty i inteligencja mogą się zmieniać i rozwijać. Wyposaża ono dziecko w umiejętność stawiania czoła wyzwaniom, wyznaczania i osiągania celów oraz twórczego myślenia, a przy tym podnosi samoocenę i zachęca do podejmowania ryzyka w szkole. Bez odpowiednich narzędzi i strategii wiele dzieci grzęźnie jednak w nastawieniu na trwałość. Jest to przekonanie, że nasze zdolności są z góry określone i niezmienne: albo jesteśmy w czymś dobrzy, albo nie. Taki sposób myślenia jest bardzo ograniczający i powstrzymuje przed wykorzystywaniem całego własnego potencjału. Książka Peyton Curley w ciekawy sposób pokazuje, czym są nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość. Ćwiczenia w niej zawarte pomagają w rozwijaniu takich umiejętności, jak uczenie się na błędach, rozwiązywanie zadań i problemów różnymi metodami, korzystanie z informacji zwrotnej, wyznaczanie celów czy pozytywne myślenie. [GWP, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla trenerów / Małgorzata Kossowska, Sławomir Jarmuż, Tomasz Witkowski. - Wydanie 2. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 237 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(HR)
Ostatnimi czasy zawód trenera zdobył sobie ogromną popularność i jednocześnie uznanie społeczne. Jest profesją, która wymaga łączenia wiedzy merytorycznej, będącej przedmiotem szkoleń, z umiejętnościami społecznymi. W książce w nowatorski sposób przedstawiono, jak zastosować wiedzę psychologiczną w praktyce szkoleniowej. Jan Trenerski, główny bohater książki, na własnych błędach uczy się, jakie są prawidłowości pracy z grupą oraz jak w przygotowaniu treści szkoleniowych wykorzystać wiedzę o procesie uczenia się, o różnicach między ludźmi w sposobach uczenia się i zapamiętywania, o motywacji i problematyce osobowości człowieka. Autorzy mają doświadczenie zarówno trenerskie, jak i akademickie. W książce omawiają szczegółowo: - koncepcje psychologiczne, które pozwalają zrozumieć mechanizmy aktywizowania zachowań ludzi, co pomoże trenerom radzić sobie z brakiem zaangażowania uczestników szkoleń, - mechanizmy funkcjonowania grupy (role grupowe, struktura grupy, przywództwo), - genezę emocji oraz ich związek z motywacją i osobowością, - sposoby radzenia sobie z emocjami w kontaktach z grupami szkoleniowymi. Czytelnik znajdzie tu również wiedzę o procesie komunikacji, modelach komunikacji, a także o samokontroli. Książkę zamyka rozdział na temat etyki w działalności szkoleniowej. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3253, MgC-3253/a (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami [https://platon.com.pl/pl/integracja-sensoryczna-a-zaburzenia-uczenia-sie/produkt-542150923]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.[Grupa Wydawnicza Harmonia]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przygoda z Kinezjologią ; 1)
Publikacja stanowi zbiór wypowiedzi - scenariuszy zajęć, zabaw i rymowanek, w których ważną rolę odgrywają ćwiczenia dr. Paula Dennisona. Jest rejestrem doświadczeń nauczycieli, trenerów, terapeutów, którzy wspomagają swoją pracę prostymi ćwiczeniami. W książce znalazły się przykłady scenariuszy zajęć z dziećmi w różnym wieku i na różnych etapach edukacyjnych oraz z osobami dorosłymi. Zaprezentowano możliwość wykorzystania Kinezjologii Edukacyjnej zarówno we wspomaganiu naturalnego rozwoju dziecka, jak i stymulowaniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Można ją z powodzeniem stosować we wszystkich przedziałach wiekowych zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej.[www.edukacyjna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2365 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój biologiczny, zdrowie i potrzeby ucznia/ wychowanka w różnych okresach życia, ochrona i promocja zdrowia nauczyciela / wychowawcy, zdrowotne aspekty środowiska szkoły i organizacji procesu kształcenia, zagadnienia dotyczące ludzi dorosłych oraz starzenia się i starości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wśród uczniów, którym szkoła powinna zapewnić wszechstronną pomoc są dzieci z inteligencją niższą niż przeciętna. Uczniowie ci, pomimo zaangażowania w proces edukacji, nie są w stanie opanować wymaganego materiału szkolnego, popełniają mnóstwo błędów, w tym takich, które w istotny sposób zakłócają zrozumienie nadawanego komunikatu. Książka jest pierwszą próbą zasygnalizowania zakresu i specyfiki zachowań językowych uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum. [merlin.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pod koniec ubiegłego wieku w naukach ekonomicznych zaczął utrwalać się nurt badawczy eksponujący problem wiedzy. Choć trudno go nazwać nowatorskim, problem wiedzy był dostrzegany bowiem od zarania tych nauk, to jednak w zawrotnym tempie wkraczające do gospodarki nowe technologie informatyczne stworzyły nową jakość w gromadzeniu danych, ich przetwarzaniu na informacje i w tym samym tempie pomnażają wiedzę. Ten szybki rozwój sprawia, że umiejętność wykorzystywania wiedzy staje się coraz bardziej złożona, a tym samym wymaga skoordynowanych działań. Pojawiła się zatem nowa dziedzina naukowa określona mianem zarządzania wiedzą, która przybiera na znaczeniu, jeśli chodzi o realizację każdej funkcji przedsiębiorstwa. Biorąc pod uwagę fakt, że wiedza to nie tylko informacja, ale i umiejętność jej wykorzystania w działaniach społecz-ych, a w szczególności w działalności gospodarczej, należy dostrzec potrzebę badań dotyczących wpływu wiedzy na efektywność wykorzystania tych zasobów, którymi dysponuje organizacja. Zarządzanie jako sztukę osiągania celów odnieść można do racjonalnego wykorzystania zasobów kapitałowych, surowcowych czy informatycznych. Jednakże szczególnego odniesienia wymaga to zarządzanie w przypadku zasobów ludzkich organizacji. Ta szczególność została wyeksponowana w rozdziale wprowadzającym ninejszej publikacji. Zgodnie z jego tytułem skupiono uwagę na związkach zachodzących między wiedzą a zasobami ludzkimi i ich rolą w globalizującej się gospodarce. Ponadto przedstawiono kontekst organizacyjny wiedzy, wskazując na systemowe uwarunkowania jej rozwoju i jej wpływ na relacje międzyludzkie. [www.ksiegaria-ekonomiczna.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Akademii SUS)
Jak motywować uczniów do nauki? Poradnik przeznaczony dla wszystkich nauczycieli niezależnie od wykładanego przedmiotu i poziomu szkoły, w której uczą. Zawiera praktyczne porady, jak budować w klasie atmosferę sprzyjającą uczeniu się. Dzięki proponowanym technikom nauczania nauczyciel może zmienić swoją pozycję w klasie z osoby przekazującej wiadomości na sojusznika ucznia, wspierającego go w procesie uczenia się. Publikacja ilustrowana jest przykładami z pracy polskich nauczycieli – uczestników internetowej Akademii „Szkoły uczącej się”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: co możemy zrobić, by nasze dzieci były szczęśliwsze, wierzyły w siebie i lubiły szkołę?
Stylu uczymy się od Francuzów, ideę hygge pokazują nam Duńczycy, a co by było, gdybyśmy zaczęli myśleć o szkole tak, jak robią to Finowie? Fińskie szkoły od lat zajmują czołowe pozycje w międzynarodowych testach edukacyjnych PISA. Mali Finowie są świetni z matematyki i nauk przyrodniczych, a do tego czytają więcej niż ich rówieśnicy z innych krajów. Co jednak najbardziej intrygujące, uczniowie z Finlandii należą do grupy, która w ciągu roku poświęca na naukę najmniej czasu. Płatne korepetycje są zakazane, prac domowych prawie nie ma, a znaczną część sprawdzianów uczniowie oceniają sami. Brzmi jak edukacyjny raj? Fińskie dzieci uczą się najlepiej to historia amerykańskiego nauczyciela, który – kompletnie wypalony – wyjechał do Finlandii, gdzie na nowo odnalazł sens swojej pracy, a dziś pomaga przenieść fenomen fińskiego cudu edukacyjnego w inne zakątki świata. Możemy przygotować uczniów do egzaminów albo do życia. Wybieramy to drugie — mówią pedagodzy fińscy. Teraz również polscy rodzice i nauczyciele mogą poprowadzić dzieci ku największemu z sukcesów — ku szczęściu. Jak to osiągnąć? Timothy D. Walker mówi w swojej książce o zaufaniu, dzieleniu odpowiedzialności, budowaniu wspólnoty, uspokojeniu przestrzeni i wielu innych elementach, które na co dzień są pomijane lub traktowane marginalnie, mimo że znaczenie jest absolutnie kluczowe. Z tej książki rodzice dowiedzą się, co mogą zmienić w domu, a nauczyciele — w klasie, żeby nasze dzieci uczyły się lepiej, chętniej i przyjemniej. Cisza, prostota, egalitaryzm i kontakt z przyrodą — to, co tak nam się podoba w kulturze krajów nordyckich, można przenieść do pokoi dziecinnych i szkolnych klas! W Polsce od lat trwają dyskusje na temat kształtu naszego szkolnictwa, a ostatnio ich temperatura rośnie. Jeśli uważnie przyjrzymy się fenomenowi fińskiego cudu edukacyjnego, może się okazać, że i polskie dzieciaki nie będą już musiały wybierać pomiędzy szczęśliwym dzieciństwem a świadectwem z czerwonym paskiem. [www.aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Crowdsourcing naukowy odnosi się do współpracy online za pośrednictwem platform internetowych, w której naukowcy angażują grupę osób o zróżnicowanej wiedzy i umiejętnościach w celu podjęcia określonego zadania lub zestawu zadań badawczych. Stanowi on naturalne następstwo postępującej otwartości, inkluzywności oraz technicyzacji nauki. Książka ma na celu identyfikację i charakterystykę powodów wykorzystania crowdsourcingu przez pracowników naukowych do tworzenia wiedzy naukowej. Ponadto w książce opisano procesy, wyzwania zarządzania naukową inicjatywą crowdsourcingową oraz kompetencje inicjatora crowdsourcingu naukowego. Nakreślono w niej także możliwe kierunki rozwoju crowdsourcingu naukowego w kontekście technologii blockchain, digital storytelling, grywalizacji, metaverse, rzeczywistości rozszerzonej oraz sztucznej inteligencji.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ze swojego stanowiska przy kaloryferze, w głębi klasy, ten młody marzyciel przygląda się ptakom na szkolnym dziedzińcu, albo wpatruje się we wskazówki zegara, które czerpią złośliwą przyjemność z przesuwania się jak najwolniej. Chłopiec chciałby przynosić mamie dobre oceny, niestety kolekcjonuje głównie wezwania do gabinetu dyrektora. A jednak Gustaw jest pracowity. Nad zadaniami spędza więcej czasu niż większość jego kolegów, ale w przeciwieństwie do nich, albo do Joséphine – jego przemądrzałej siostry, klasowej prymuski – materiał jakoś nie wchodzi mu do głowy. Co gorsza, niektórzy nauczyciele zaczynają pałać do niego niechęcią i przykleili mu już łatkę lenia. Słysząc w kółko, że jest nieukiem, Gustaw sam zaczyna w to wierzyć, nie podejrzewając, że jedno spotkanie może wszystko zmienić. [Wydawnictwo Sonia Draga, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.fr. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej