Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(433)
Forma i typ
Książki
(416)
Poradniki i przewodniki
(147)
Publikacje naukowe
(45)
Publikacje fachowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Proza
(29)
Publikacje popularnonaukowe
(19)
Audiobooki
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(15)
Poezja
(4)
Gry i zabawki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(313)
tylko na miejscu
(182)
wypożyczone
(64)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(126)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(53)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(30)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(12)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(68)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(64)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(146)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(39)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(8)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(8)
Gordon Thomas (1918-2002)
(7)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(7)
Andruszko Robert (tłumacz)
(6)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(6)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(6)
Camarda Sylwia (1983- )
(5)
Faber Adele (1928- )
(5)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(5)
Mazlish Elaine (1925-2017)
(5)
Molicka Maria (1931-2014)
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(4)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(4)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(4)
Makowska Alicja
(4)
Młodnicka-Kornaś Urszula
(4)
Waligóra Agnieszka (ilustratorka)
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Woydyłło Ewa (1939- )
(4)
Bochenek Dorota (1962- )
(3)
Cichy Elżbieta
(3)
Danek Danuta (1938- )
(3)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(3)
Faber Joanna
(3)
Gołota Małgorzata (dziennikarka)
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Kozak Stanisław (psycholog)
(3)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(3)
Kościuk Zbigniew (tłumacz)
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Moskal Maria (tłumaczka)
(3)
Odowska-Szlachcic Bożena
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Rebar Sarah
(3)
Siegel Daniel J. (1957- )
(3)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(3)
Snel Eline (1954- )
(3)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(3)
Stein Agnieszka
(3)
Szczerbaty Joanna (psycholożka)
(3)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(3)
Zawadzka Dorota (1962- )
(3)
Zubrzycka Elżbieta (1954-)
(3)
Armstrong Nicky
(2)
Bajko Małgorzata
(2)
Berger Dorita S
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Bobrowski Hubert (historyk)
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Brudzewski Julian (1957- )
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czechowska Anna (tłumaczka)
(2)
Dayton Tian (1950- )
(2)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Debesse Maurice (1903-1998)
(2)
Delahooke Mona (psycholożka)
(2)
Dobson James C. (1936- )
(2)
Domańska Joanna (1970- )
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(2)
Fedan Natalia
(2)
Gajda Jolanta (psychologia)
(2)
Geisler Dagmar (1958- )
(2)
Gibson Lindsay C
(2)
Grabka Robert Ireneusz
(2)
Greene Ross W
(2)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Guz Sabina
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata (tłumaczka)
(2)
Hawn Goldie (1945- )
(2)
Holden Wendy (1961- )
(2)
Holtz Paulina (1977- )
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena (tłumaczka)
(2)
Juul Jesper (1948-2019)
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kalinowski Kasper (tłumacz)
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Klimowa Maria
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Korzeniewska Justyna
(2)
Kukołowicz Teresa (1925-2014)
(2)
Kulik Adam (1912-1971)
(2)
Lipa Michał (tłumacz)
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(127)
2010 - 2019
(180)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(19)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(15)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(242)
1901-2000
(33)
1945-1989
(17)
1989-2000
(12)
1918-1939
(4)
Kraj wydania
Polska
(430)
Język
polski
(431)
Odbiorca
Rodzice
(96)
Dzieci
(54)
6-8 lat
(44)
0-5 lat
(24)
9-13 lat
(23)
Nauczyciele
(22)
Pedagodzy
(13)
Psycholodzy
(12)
Terapeuci
(7)
Młodzież
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Studenci
(4)
Logopedzi
(3)
14-17 lat
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Chorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele i wychowawcy
(1)
Nauczyciele wychowawcy
(1)
Ojcowie
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(30)
Literatura angielska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Lietartura polska
(1)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura brazylijska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatury europejskie
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(197)
Wychowanie w rodzinie
(141)
Dzieci
(98)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(75)
Uczucia
(26)
Dziecko autystyczne
(22)
Wychowanie
(22)
Relacje międzyludzkie
(21)
Młodzież
(19)
Autyzm
(18)
Metody wychowawcze
(16)
Psychologia wychowawcza
(16)
Rodzice
(16)
Rodzina
(15)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Rodzicielstwo
(13)
Lęk
(12)
Metoda Montessori
(12)
Psychologia młodzieży
(12)
Psychologia
(11)
Psychologia rozwojowa
(11)
Psychoterapia
(11)
Bajkoterapia
(9)
Dziecko niedostosowane społecznie
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(9)
Uwaga (psychologia)
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zespół ADHD
(9)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(8)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Psychologia rodziny
(8)
Stres
(8)
Dziecko z ADHD
(7)
Macierzyństwo
(7)
Metody nauczania
(7)
Osobowość
(7)
Samodzielność (psychologia)
(7)
Terapia zabawą
(7)
Agresywność
(6)
Alkoholizm w rodzinie
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Gniew
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Internet
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Techniki samopomocy
(6)
Uczniowie
(6)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Media społecznościowe
(5)
Mindfulness
(5)
Nauczanie
(5)
Niemowlę
(5)
Przyjaźń
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzina dysfunkcyjna
(5)
Rozwód
(5)
Trudne sytuacje życiowe
(5)
Uczenie się
(5)
Więź rodzinna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Zachowania samobójcze
(5)
Dorośli
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Mutyzm
(4)
Myślenie
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Odporność psychiczna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Samokontrola
(4)
Techniki relaksacyjne
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Autodestruktywność
(3)
Badanie psychologiczne
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dyscyplina (socjologia)
(3)
Dziecko z depresją
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Higiena
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kreatywność
(3)
Leczenie
(3)
Matki i córki
(3)
Miłość
(3)
Montessori, Maria (1870-1952)
(3)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-2000
(5)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Holandia
(2)
Brazylia
(1)
Nil (rzeka)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(160)
Opracowanie
(30)
Poradnik dla rodziców
(26)
Opowiadania i nowele
(25)
Wydawnictwa popularne
(25)
Publikacje dla dzieci
(19)
Audiobooki
(17)
Dokumenty dźwiękowe
(17)
Praca zbiorowa
(11)
Publikacja bogato ilustrowana
(11)
Literatura dla dzieci
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Podręcznik
(9)
Podręcznik akademicki
(7)
Broszura
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(6)
Monografia
(5)
Książka do wypełniania
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Film
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Wiersze
(3)
Antologia
(2)
Bajka i baśń
(2)
Biografia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry planszowe
(2)
Książka-zabawka
(2)
Książki dla małych dzieci
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Publicystyka polska
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Reportaż
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Cytaty
(1)
Dialog
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Opowiadania dla dzieci
(1)
Poradniki
(1)
Powieść młodzieżowa
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Program radiowy
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wykłady
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(231)
Edukacja i pedagogika
(85)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(48)
Medycyna i zdrowie
(43)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Religia i duchowość
(3)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
433 wyniki Filtruj
Książka
Gra planszowa
W koszyku
#Mamawdomu czyli Poradnik dla kreatywnych rodziców / Sylwia Błaszczak. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 102 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Sensus)
Sylwia Błaszczak jest mamą kreatywną. Ma 1001 pomysłów na spędzenie z dzieckiem czasu w domu i poza nim. Za pośrednictwem tej narzędziowej książki dzieli się swoimi sposobami, podając gotowe instrukcje a to własnoręcznego wykonania ozdób bożonarodzeniowych i wielkanocnych, a to prezentów dla bliskich oraz przyjaciół. Proponuje, by zamiast kupować w sklepie gotowe gry, zrobić je samemu, ręka w rękę z dzieckiem. Podaje sprawdzone, powszechnie dostępne sposoby na zabawy na dworze oraz w domu. Podpowiada, jak zainspirować dziecko, by mały miś-nudzimiś przeistoczył się w młodego i bardzo zaangażowanego artystę. [www.gandalf.com.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 74 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej. [www.merlin.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakodowany kosmos [Gra na kodowanie ]/ pomysł gry Hubert Bobrowski ; ilustracje Adam Pękalski ; projekt Anna Wielbut. - Warszawa : Edgard, 2022. - 1 pudełko : karton, drewno, ilustracje kolorowe ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 8+)
Druga część serii gier o kodowaniu od Kapitana Nauki.
Gra prowadza dziecko w podstawy programowania, równoległe zapewniając mu wspaniałą kosmiczną przygodę. Gra wprowadza najmłodszych do świata algorytmów bez użycia komputera. W trakcie rozgrywki dzieci uczą się tworzenia poleceń w języku programowania. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne i orientację przestrzenną. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań - omijając kosmiczne przeszkody, blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy.
Zakodowany kosmos wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy.
Gra rozwija umiejętności kodowania (podstawy programowania i tworzenia algorytmów), orientację przestrzenną, myślenie logiczne, koncentrację, wytrwałość i cierpliwość w oczekiwaniu na swój ruch.
Zawartość pudełka: plansza z panelem kodowania, 72 żetony kodowania i poderóży, 4 statki kosmiczne, 4 rakiety, (pionki), instrukcja.
Czas gry: 20-45 min
Ilość graczy: 2-4
Gra na kodowanie „Zakodowany kosmos” (8+) to kosmiczna podróż, w której gracze wcielają się w role nawigatorów statków kosmicznych i z pomocą kodowania układają trasy, by opanować międzygwiezdne bazy. Wykonując misję, uczą się podstaw programowania, tworząc instrukcje warunkowania i sekwencje. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Doskonalą również myślenie strategiczne, omijając kosmiczne przeszkody oraz blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy. [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-kosmos-kapitan-nauka/produkt-851471215]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 242/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Stosowana analiza zachowania.
Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna. Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy. Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która – działając na wielu poziomach – pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań. Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzieci w spektrum autyzmu oraz ich opiekunowie mierzą się z wieloma wyzwaniami. Ta książka niesie wielką nadzieję na skuteczne stawienie im czoła. Dzięki niej opiekun może przygotować się do wspierania dziecka w osiąganiu kolejnych kamieni milowych rozwoju w środowisku domowym. Przystępnie opisane ćwiczenia, oparte na zasadach stosowanej analizy zachowania, pomagają budować wewnętrzną motywację dziecka, która jest kluczowa dla rozwijania umiejętności wymagających szczególnej stymulacji. A wszystko po to, by dziecko mogło korzystać z tego, co oferuje mu świat, i dbać o zaspokajanie swoich potrzeb. Emilia Wojewódzka psycholog, terapeuta behawioralny, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Centrum Dziecięcej Terapii [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Codziennie każdy z nas, niezależnie od wieku, spędza wiele czasu w Internecie. Młodzi ludzie dużo szybciej i sprawniej w nim buszują, a my – rodzice, nauczyciele i opiekunowie – potrzebujemy narzędzi, by mądrze im towarzyszyć, dostrzegać ewentualne zagrożenia i szybko działać. Jak reagować na cyberprzemoc – niezależnie od tego, czy jesteśmy jej świadkami, ofiarami czy… rodzicami jej twórców? Gdzie szukać dobrych i rzetelnych informacji na temat otaczającego nas świata i w jaki sposób unikać fake newsów? Jak zadbać o to, by maksymalnie ograniczać dostęp do pornografii, pedofilii, ruchów pro-ana i wszelkich oszustw? Dzieci i nastolatki bardziej ufają internetowi niż dorosłym i to w sieci szukają informacji na temat otaczającego ich świata. Ten poradnik pomoże choć trochę zmienić tę tendencję. Znajdziesz w nim dużą dawkę wiedzy, wiele ciekawych profili, linków i rad, dzięki którym pokierujesz aktywnością dziecka online.[www.swiatksiazki.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Mądrego Dziecka)
(Chcę Wiedzieć!)
Zapraszamy do niezwykłej szkoły! Poznajcie jej uczniów i przekonajcie się, że nie ma dwóch takich samych dzieci - każdy jest wyjątkowy! Inaczej wyglądamy, mamy różne upodobania, zdolności i charaktery. Jedni są mniej sprawni, inni wolniej się uczą, jeszcze inni pochodzą z odległych stron, ubierają się inaczej lub mówią z akcentem. „Pięknie się różnimy” to kolejna pozycji twórców bestselerowej książki „Tu jest nasz dom”. W poprzedniej autorzy pokazywali, jak żyją ludzie z różnych stron świata, oswajając czytelników z różnymi kulturami i modelami życia. Tym razem celebrują różnice w ramach jednej społeczności, na przykładzie jednej szkoły. Prezentują różne płcie, modele rodzin, kultury i wierzenia. Uświadamiają, że świat jest wspaniale urozmaicony właśnie dzięki temu, że pięknie się różnimy, choć mamy ze sobą wiele wspólnego - odczuwamy podobne emocje i często lubimy te same rzeczy. Książka „Pięknie się różnimy” uczy, na czym polega niepełnosprawność fizyczna i intelektualna, pomaga też zwalczać szkodliwe stereotypy, m.in. dotyczące ról społecznych czy podziałów na „chłopięce” i „dziewczęce”. Uświadamia, że rodziną można być na wiele sposobów – ważne, by czuć się kochanym i otoczonym opieką. Niesie ze sobą też ważne przesłanie: nie zawsze się ze sobą dogadujemy, a odmienne zdania są nieuniknione, gdy przebywa się blisko innych osób. Ważne, by się szanować, traktować innych miło, a różnice wykorzystać do tego, by nauczyć się czegoś od siebie nawzajem. [HarperCollins Polska, 2022].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - 144 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Zawiera aneks.
Monografia adresowana jest - jako pomoc i inspiracja - do dyrektorów szkół, kadry nauczycieli i specjalistów, pracowników kuratoriów oświaty, organów prowadzących, jak również rodziców dzieci i młodzieży z autyzmem oraz wszystkich zainteresowanych problematyką rozwoju potencjału uczniów z autyzmem w procesie edukacji. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 4+)
Na opakowaniu: kodowanie, myslenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zwartość pudełka: plansza, 35 kart, 28 etonów ze skarbami, 4 żetony z czarodziejem i duchem ; instrukcję w języku polskim i ukraińskim.
Czas gry: 15-20 min
Dla 1 i więcej graczy
Gra kooperacyjna „Zakodowany zamek” ( 4–8 lat) wprowadza dzieci w podstawy programowania bez użycia komputera. Dzięki układaniu odpowiednich sekwencji kart, które prowadzą czarodzieja do poszukiwanych skarbów, dzieci uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów oraz algorytmów, czyli powtarzalnych sekwencji. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Podczas gry doskonalą również kompetencje społeczne i zdolność współpracy, by osiągnąć wspólny cel, czyli opracować strategię zebrania trofeów, zanim zrobi to duch. Trening myślenia logicznego i kreatywności Oryginalna gra kooperacyjna o interesującej fabule i intrygującej szacie graficznej, wprowadzająca w podstawy programowania oraz tworzenia algorytmów. Podczas nabywania umiejętności kodowania gracze współpracują ze sobą, doskonaląc kompetencje społeczne i cyfrowe – kluczowe w nowym społeczeństwie informacyjnym. Wartościowa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji początkowej oraz emocjonująca gra rodzinna o walorach integrujących. dr Aleksandra Szyller, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca akademicki na Wydziale Pedagogicznym UW, prowadząca szkolenia dla nauczycieli Gra „Zakodowany zamek” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, integrujące nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę w celu rozwijania umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz współpracy. Zamiast strategii opartych na pamięciowym przyswajaniu informacji gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu pomysłowości, efektywnego myślenia i potrzeby eksperymentowania, co wyzwala ich naturalną kreatywność. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Barwne ilustracje Justyny Hołubowskiej-Chrząszczak przyciągają uwagę atrakcyjnością szczegółów i zachęcają do zabawy w kodowanie. Plansza, karty i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-zamek-kapitan-nauka/produkt-670422613]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM - 243/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; 252)
Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielość dyskursów, występowanie zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno-kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe – społeczne, środowiskowe, kulturowe – zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii Autorka podejmuje próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego; ukazania, na ile dziecięcy „świat” ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno-empiryczny, przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy. W warstwie empirycznej skupiono się na eksplikacji właściwości stresu dziecięcego, aktywności dzieci w sytuacjach stresowych, podjęto również problem wspierania dzieci w sytuacjach stresowych. W prezentowanej monografii nakreślony „obraz” stresu dziecięcego pokazuje m.in., iż przenika on życie dzieci, towarzyszy ich codziennym sytuacjom w różnych obszarach egzystencji. Intensywność przeżywania sytuacji stresowych przez dzieci świadczy, iż są to niezmiernie trudne dla nich sytuacje, a przyczyny je wyzwalające bardzo dla nich ważne. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą. Zdolna budzić najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę, była w swoich czasach przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek, a jeszcze dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje. Grazia Honegger Fresco z wrażliwością i wyczuciem opisuje poszczególne etapy życia kobiety, która stworzyła nowy kierunek w pedagogice dziecięcej. Snuje opowieść o latach edukacji, naznaczonych trudnościami związanymi z faktem, że Maria Montessori była wówczas jedyną kobietą z tytułem lekarskim w Rzymie. Dowiadujemy się o bolesnych doświadczeniach skrywanego macierzyństwa; o budzącym się feminizmie, poczuciu sprawiedliwości społecznej i świadomości nowej roli kobiety. Śledzimy, jak rodził się innowacyjny projekt pedagogiczny, oparty na podkreślaniu zasobów i wolności dziecka Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii, Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4935021/maria-montessori-historia-aktualna]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka autorstwa Sandry Tucker zawiera ćwiczenia, które w przejrzysty sposób pokazują, że autyzm dotyczy całej rodziny, nie tylko osoby, u której go zdiagnozowano. Napisane prostym językiem wskazówki oraz interaktywne zadania pomogą neurotypowemu dziecku: zrozumieć autystycznego członka rodziny, zwłaszcza jego potrzeby sensoryczne i sposób myślenia poprawić swoje relacje z rodzeństwem nauczyć się lepiej wyrażać własne emocje i myśli udzielić bratu lub siostrze z autyzmem mądrego wsparcia, gdy będzie to potrzebne (np. w szkole lub grupie rówieśniczej). Proponowane zadania pobudzą kreatywność dziecka. Może je ono uzupełniać, korzystając z różnorodnych technik: pisząc, rysując albo naklejając wycinanki. Może to zrobić samodzielnie lub wspólnie z rodzicami. To znakomita propozycja dla czytelników i czytelniczek w wieku od 8 do 12 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstrząsająca autobiografia chłopca wychowanego w odizolowanym gospodarstwie pod okiem despotycznego przywódcy sekty... a jednocześnie jego ojca. „W niedzielę 13 października 2019 roku uciekłem z rodzinnej farmy, na której spędziłem pierwsze dwadzieścia pięć lat życia bez jakiegokolwiek kontaktu ze światem zewnętrznym, wypełniając wolę mojego ojca – założyciela sekty. Nigdy nie chodziłem do szkoły. Nie miałem żadnych przyjaciół. Towarzyszami mojej codzienności były tylko duchy i modlitwy do Boga. Wiara i przekonania ojca porządkowały najdrobniejsze aspekty znanej mi rzeczywistości. Dorastałem w nieustannym lęku, w smutku i poczuciu winy, bo osoba, która powinna być moim opiekunem i wsparciem, traktowała mnie raczej jak narzędzie do religijnych rytuałów niż syna. Coraz częściej czułem, że coś jest nie tak. Pełen grzechu i niebezpieczeństw świat zewnętrzny, którego tak się bałem, przedzierał się powoli do mojej świadomości, a kiedy wreszcie zdecydowałem się na ucieczkę, nie miałem pojęcia, co mnie czeka”. Co się dzieje z psychiką człowieka dorastającego w całkowitej izolacji od świata, dręczonego fizycznie, wystawianego na silną psychiczną presję i poddawanego dzień po dniu praniu umysłu? Czy da się zacząć zwyczajnie funkcjonować po 25 latach życia w takich warunkach? [JK Wydawnictwo, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 929 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej