Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(44)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(18)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(6)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(2)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(27)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(3)
Autor
Szuścik Urszula
(13)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(12)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Guz Sabina
(3)
Helwing Daniela (tłumacz)
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Malinowska Dominika (tłumacz)
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Aznárez Nitdia (nauczycielka)
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta (pedagog)
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Braun Daniela
(1)
Bronk Dorota
(1)
Bryła Maria
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Czerska Aneta
(1)
Dudzińska Irena (1922-2010)
(1)
Fiutowska Teresa
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Halik Katarzyna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena (tłumaczka)
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kielan Paulina (tłumaczka)
(1)
Klima Ewa (pedagogika)
(1)
Kukuła Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lampart-Busse Marzena (logopeda)
(1)
Malenda Anna (pisarka)
(1)
Moore-Mallinos Jennifer
(1)
Munio Muñoz Beatriz (nauczycielka)
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Muñoz Beatriz M. (1983- )
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Ratyńska Hanna ( -2014)
(1)
Sedlaczek Joanna (1955- )
(1)
Siwiec Marcin (literartura)
(1)
Skarbek Karolina (psychologia)
(1)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Sobalska Marta
(1)
Sobierańska Dorota (pedagogika)
(1)
Sobkowiak Monika
(1)
Spenceley Annabel
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Sułowska-Dmochowska Maria (1926-2010)
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Trojanowska Barbara
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wrońska Irmina
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(1)
Ścieńska Katarzyna
(1)
Świtaj-Wirtek Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Rodzice
(10)
Nauczyciele
(5)
Przedszkola
(5)
Studenci
(4)
Wychowawcy małych dzieci
(4)
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Pedagodzy
(3)
Logopedzi
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele nauczania przedszkolnego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(33)
Nauczanie początkowe
(21)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Metoda Montessori
(5)
Metody nauczania
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Kreatywność
(3)
Niemowlę
(3)
Język polski
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Przedszkola
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hortiterapia
(1)
Jesień
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korekcja mowy
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody nauczania początkowego
(1)
Motoryka mała
(1)
Mądrość
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Ontogeneza
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pisanie
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Słuch
(1)
Układ hormonalny
(1)
Układ krążenia
(1)
Układ moczowo-płciowy
(1)
Układ nerwowy
(1)
Układ oddechowy
(1)
Układ odpornościowy
(1)
Układ pokarmowy
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zdolności
(1)
Zmysły
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Podręcznik
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Elementarze polskie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(41)
Psychologia
(4)
Matematyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowane narzędzie diagnostyczne jest adresowane przede wszystkim do logopedów pracujących w przedszkolach i służy do wykrycia zaburzeń mowy u dzieci w wieku przedszkolnym. Pozwala na dokonanie wstępnej diagnozy logopedycznej. W narzędziu diagnostycznym zastosowano próby niestandaryzowane, obserwację i wywiad. Dzięki zastosowaniu prób diagnostycznych możliwa jest ocena takich funkcji, jak: rozumienie mowy, artykulacja, sprawność narracyjna, fonacja. Ponadto próba taka bada czynności prymarne, takie jak: oddychanie i połykanie, a także budowę i funkcjonowanie narządów mowy oraz percepcję słuchową. Prezentowany zestaw prób umożliwia w krótkim czasie przeprowadzenie wstępnej diagnozy logopedycznej dzieci w wieku od 3. do 6. roku życia. Dla każdego przedziału wiekowego została opracowana osobna „Karta badania mowy”, dzięki czemu diagnoza staje się bardziej precyzyjna [https://platon.com.pl/pl/czy-mowie-poprawnie]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Opracowania zamieszczone w niniejszej publikacji poświęcone są kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa – propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziecka – doświadczenia polskie i zagraniczne, prezentuje zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. [www.pedagogiczna.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności i rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, aby nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, której się towarzyszy i którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin, nauczycielka pracująca metodą Montessori, od 2000 roku posiadająca dyplom Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką książki Montessori od narodzin do trzeciego roku życia oraz wielu zestawów pedagogicznych. Mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom? przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej; uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach; rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka; omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka; przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń; pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.[www.e-isbn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
Przedstawiamy najlepszą książkę z zadaniami dla kreatywnych, ciekawych świata maluchów z nieograniczoną wyobraźnią! Składa się ona z czterech rozdziałów, prowadzących dziecko przez cztery pory roku, a w każdej przewodnikiem jest sympatyczny dziecięcy bohater lub bohaterka, któremu dziecko towarzyszy w jego przygodach. Zadania są różnorodne, angażujące wszystkie zmysły malucha - rysowanie, malowanie, samodzielne komponowanie ilustracji i wymyślanie jej treści, a także doklejanie brakujących elementów, które maluch musi samodzielnie stworzyć z różnych materiałów. Akademia przedszkolaka... została przygotowana na wygodnym, dużym formacie, który ułatwia dzieciom zabawę. Jest bajecznie kolorowa, zabawna, pełna ciekawych pomysłów, jak żadna inna książka rozwija kreatywność i pobudza wyobraźnię, ucząc jednocześnie wielu rzeczy o otaczającym świecie. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 793/794/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz : piszę, liczę, poznaję świat. - Bełchatów : P.H.W. Fenix, [2018]. - 32 strony : ilustracje ; 29 cm.
Ta książka przygotuje najmłodszych na spotkanie z podstawową wiedzą z różnych dziedzin, a tym, którzy już wkroczyli w szkolny świat, pozwoli utrwalić zdobyte informacje. To na stronach tego elementarza dzieci poznają alfabet oraz cyfry, nauczą się słów "Mazurka Dąbrowskiego", odkryją różne rejony świata i Polski. Elementarna wiedza opatrzona zabawnymi i barwnymi ilustracjami to idealny pierwszy krok w stronę nauki. [P.H.W. Fenix, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju. Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych. Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach. Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia. Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka – poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej – noszącej tytuł Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka. Kolejna część – Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury – zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony – słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej – wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci. Trzecia część – Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka – obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości? oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter. Tom zamyka część – Nauczyciel a edukacja małego dziecka – w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem – jako forma specyficznej aktywności – jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie „nowe kompetencje” i „nowy profesjonalizm”, wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna. Książka ta w dużym formacie A4 jest zaproszeniem do zabawy dla dzieci oraz rodziców. Zachęcam do zastosowania zamieszczonych w niej ćwiczeń oraz do wymyślania innych, a także do tego, by dać się ponieść własnej fantazji. Im bardziej kreatywni są rodzice, tym bardziej kreatywne będą ich dzieci, które najłatwiej uczą się przez obserwację i naśladowanie. Chwalmy i nagradzajmy dzieci za ich inicjatywę, poszerzajmy ich horyzonty myślowe, dodajmy im wiary we własne siły i możliwości. Motywujmy do próbowania i podejmowania działań przy każdej nadarzającej się okazji. Wspólnie z nauczycielami przygotujmy nasze dzieci do tego, aby były operatywne, odważne i samodzielne w dorosłym życiu.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej Przedszkola : wychowanie i edukacja.
Głównym problemem rozważań ujętych w tomie oddawanym do rąk czytelnika jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi w poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Każda forma edukacji ma z założenia służyć rozwojowi, pomagać człowiekowi w stawaniu się coraz bardziej samodzielnym i niezależnym, w kontekście doświadczeń własnych, doświadczeń pokoleń, ustroju, państwa i systemie oczekiwań społecznych. Jeśli system się nie sprawdza, poddawany jest reformie. Takiej reformy dokonały władze oświatowe kraju ľ czy słusznie? Na jakiej podstawie stwierdzono, że zarówno struktura jak i program nie odpowiadają oczekiwaniom politycznym, kulturowym i cywilizacyjnym? Co tak naprawdę zostało zreformowane? [www.ksiazkiedukacyjne.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na początku książka oferuje porcję teorii, przypomina, jak ważne dla rozwoju dzieci są zabawy plastyczne, sztuka i zajęcia manualne! Z jej pierwszej części dowiemy się, czym jest kreatywność, czemu służy kształcenie estetyczne, jakie są etapy twórczości plastycznej dzieci, jak można wykorzystać ruch, przestrzeń symbole...Teoretyczna wiedza uporządkowana, teraz czas na praktyczną pomoc... W drugiej części znajdziemy konkretne propozycje zabaw. Z nimi przygotujemy zajęcia w szkole i w przedszkolu oraz zaplanujemy popołudnia i weekendy, które dzieci spędzą w domu... Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia.[www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce błędna nazwa konsultanta merytorycznego, prawidłowa: Monika Pawluczuk-Solarz.
Montessori. 80 zabaw z dziećmi. Dowiedz się, jak zaspokoić wrodzoną ciekawość twojego dziecka "Nie ma takiego opisu czy zdjęcia w książce, które mogłyby zastąpić obserwowanie drzewa w rzeczywistości oraz życia, które je otacza, w prawdziwym lesie. W tych drzewach jest coś, co przemawia bezpośrednio do naszej duszy, coś, czego nie jest w stanie zaoferować nam żadna książka czy muzeum. Lasy uzmysławiają nam, że to nie tylko zbiór drzew, lecz sieć małych, wzajemnie powiązanych żyć". Maria Montessori Zabawy, które kształtują samodzielność i kreatywność dziecka Książka zachęca rodziców do poznawania razem z dziećmi świata przyrody, nie tylko podczas czasu spędzonego na łonie natury, lecz także w domu. Autorki przedstawiają aktywności, które pomogą stymulować zmysły, wspierać rozwój praktycznych umiejętności życiowych, poszerzać wiedzę matematyczną oraz poznawać język, nauki przyrodnicze i sztukę. Zabawy warto potraktować jako narzędzia, które rozbudzą wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwią mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Niech mały człowiek ma szansę przejrzeć strony tej książki, aby mógł odkryć, co przykuwa jego uwagę i co go interesuje. Rodzice i opiekunowie poznają w ten sposób nowe strategie towarzyszenia dziecku w zabawie i dowiedzą się, jak tworzyć relacje z samym sobą i z dzieckiem, którym sami zawsze pozostaną. Książka zawiera materiały do wycięcia oraz zestaw wielu pomocy do pobrania i wydrukowania! [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem [https://platon.com.pl/pl/jezyczek-podrozniczek-i-cztery-pory-roku-jesien-scenariusze-grupowych-zajec-logopedycznych-dla-dzieci-cztero-i-piecioletnich/produkt-647755321]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Na stronie redakcyjnej pełna nazwa autora: Beatriz Munio Muñoz.
Beatriz M. Muñoz podpowiada, jak zapoczątkować małą rewolucję w domu i wprowadzić metodę Montessori w życie codzienne krok po kroku. Wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność.[www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: 46 rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia.
Jest tak wiele rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia! Jak zdobywać nowych przyjaciół? Na czym polega wizyta u dentysty? Jakich zasad przestrzegać, żeby kąpiel w jeziorze była bezpieczna? Kiedy poczekać na swoją kolej? To tylko przykłady wyzwań, przed którymi Twoje dziecko staje dzień po dniu. Każda z nowych umiejętności jest ważną częścią dorastania. Dzieci, które angażują się w nowe aktywności z pozytywnym, otwartym nastawieniem, z sukcesem budują swoją osobowość. Ta książka pomaga dzieciom zdobywać nowe umiejętności z odwagą i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. [Papilon, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej. [www.merlin.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą biologicznego rozwoju człowieka oraz jego funkcjonowania w społeczeństwie. Przedstawiony podręcznik skupia uwagę na wiedzy o rozwoju dziecka w wieku 0-6 lat (albo inaczej od urodzenia do ukończenia 6. roku życia), bazując na najnowszych odkryciach naukowych dotyczących biomedycznych podstaw rozwoju. Wiedza ta jest niezbędna do organizacji procesu wspomagania rozwoju, wychowania, edukacji i terapii najmłodszych.[Difin, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej