Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(44)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(18)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(6)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(2)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(27)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(3)
Autor
Szuścik Urszula
(13)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(12)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Guz Sabina
(3)
Helwing Daniela (tłumacz)
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Malinowska Dominika (tłumacz)
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Aznárez Nitdia (nauczycielka)
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta (pedagog)
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Braun Daniela
(1)
Bronk Dorota
(1)
Bryła Maria
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Czerska Aneta
(1)
Dudzińska Irena (1922-2010)
(1)
Fiutowska Teresa
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Halik Katarzyna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena (tłumaczka)
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kielan Paulina (tłumaczka)
(1)
Klima Ewa (pedagogika)
(1)
Kukuła Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lampart-Busse Marzena (logopeda)
(1)
Malenda Anna (pisarka)
(1)
Moore-Mallinos Jennifer
(1)
Munio Muñoz Beatriz (nauczycielka)
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Muñoz Beatriz M. (1983- )
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Ratyńska Hanna ( -2014)
(1)
Sedlaczek Joanna (1955- )
(1)
Siwiec Marcin (literartura)
(1)
Skarbek Karolina (psychologia)
(1)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Sobalska Marta
(1)
Sobierańska Dorota (pedagogika)
(1)
Sobkowiak Monika
(1)
Spenceley Annabel
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Sułowska-Dmochowska Maria (1926-2010)
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Trojanowska Barbara
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wrońska Irmina
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(1)
Ścieńska Katarzyna
(1)
Świtaj-Wirtek Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Rodzice
(10)
Nauczyciele
(5)
Przedszkola
(5)
Studenci
(4)
Wychowawcy małych dzieci
(4)
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Pedagodzy
(3)
Logopedzi
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele nauczania przedszkolnego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(33)
Nauczanie początkowe
(21)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Metoda Montessori
(5)
Metody nauczania
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Kreatywność
(3)
Niemowlę
(3)
Język polski
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Przedszkola
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hortiterapia
(1)
Jesień
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korekcja mowy
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody nauczania początkowego
(1)
Motoryka mała
(1)
Mądrość
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Ontogeneza
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pisanie
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Słuch
(1)
Układ hormonalny
(1)
Układ krążenia
(1)
Układ moczowo-płciowy
(1)
Układ nerwowy
(1)
Układ oddechowy
(1)
Układ odpornościowy
(1)
Układ pokarmowy
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zdolności
(1)
Zmysły
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Podręcznik
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Elementarze polskie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(41)
Psychologia
(4)
Matematyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W książce błędna nazwa konsultanta merytorycznego, prawidłowa: Monika Pawluczuk-Solarz.
Montessori. 80 zabaw z dziećmi. Dowiedz się, jak zaspokoić wrodzoną ciekawość twojego dziecka "Nie ma takiego opisu czy zdjęcia w książce, które mogłyby zastąpić obserwowanie drzewa w rzeczywistości oraz życia, które je otacza, w prawdziwym lesie. W tych drzewach jest coś, co przemawia bezpośrednio do naszej duszy, coś, czego nie jest w stanie zaoferować nam żadna książka czy muzeum. Lasy uzmysławiają nam, że to nie tylko zbiór drzew, lecz sieć małych, wzajemnie powiązanych żyć". Maria Montessori Zabawy, które kształtują samodzielność i kreatywność dziecka Książka zachęca rodziców do poznawania razem z dziećmi świata przyrody, nie tylko podczas czasu spędzonego na łonie natury, lecz także w domu. Autorki przedstawiają aktywności, które pomogą stymulować zmysły, wspierać rozwój praktycznych umiejętności życiowych, poszerzać wiedzę matematyczną oraz poznawać język, nauki przyrodnicze i sztukę. Zabawy warto potraktować jako narzędzia, które rozbudzą wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwią mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Niech mały człowiek ma szansę przejrzeć strony tej książki, aby mógł odkryć, co przykuwa jego uwagę i co go interesuje. Rodzice i opiekunowie poznają w ten sposób nowe strategie towarzyszenia dziecku w zabawie i dowiedzą się, jak tworzyć relacje z samym sobą i z dzieckiem, którym sami zawsze pozostaną. Książka zawiera materiały do wycięcia oraz zestaw wielu pomocy do pobrania i wydrukowania! [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem [https://platon.com.pl/pl/jezyczek-podrozniczek-i-cztery-pory-roku-jesien-scenariusze-grupowych-zajec-logopedycznych-dla-dzieci-cztero-i-piecioletnich/produkt-647755321]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Na stronie redakcyjnej pełna nazwa autora: Beatriz Munio Muñoz.
Beatriz M. Muñoz podpowiada, jak zapoczątkować małą rewolucję w domu i wprowadzić metodę Montessori w życie codzienne krok po kroku. Wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność.[www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: 46 rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia.
Jest tak wiele rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia! Jak zdobywać nowych przyjaciół? Na czym polega wizyta u dentysty? Jakich zasad przestrzegać, żeby kąpiel w jeziorze była bezpieczna? Kiedy poczekać na swoją kolej? To tylko przykłady wyzwań, przed którymi Twoje dziecko staje dzień po dniu. Każda z nowych umiejętności jest ważną częścią dorastania. Dzieci, które angażują się w nowe aktywności z pozytywnym, otwartym nastawieniem, z sukcesem budują swoją osobowość. Ta książka pomaga dzieciom zdobywać nowe umiejętności z odwagą i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. [Papilon, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej. [www.merlin.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą biologicznego rozwoju człowieka oraz jego funkcjonowania w społeczeństwie. Przedstawiony podręcznik skupia uwagę na wiedzy o rozwoju dziecka w wieku 0-6 lat (albo inaczej od urodzenia do ukończenia 6. roku życia), bazując na najnowszych odkryciach naukowych dotyczących biomedycznych podstaw rozwoju. Wiedza ta jest niezbędna do organizacji procesu wspomagania rozwoju, wychowania, edukacji i terapii najmłodszych.[Difin, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej