Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(116)
Forma i typ
Książki
(112)
Publikacje dydaktyczne
(52)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(8)
Proza
(3)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(66)
dostępne
(52)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(5)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(10)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(8)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(47)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(21)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Szuścik Urszula
(14)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(13)
Daniec Sławomir (ilustrator)
(5)
Karczmarska-Strzebońska Alicja (ilustratorka)
(5)
Guz Sabina
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(2)
Czajkowski Stanisław (1878-1954)
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Falski Marian (1881-1974)
(2)
Grimm Jacob (1785-1863)
(2)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Kieś-Kokocińska Katarzyna (pisarka)
(2)
Kurdziel Marta
(2)
Lewicka Janina
(2)
Niedźwiadek Agnieszka
(2)
Orowiecka Iwona
(2)
Perrault Charles (1628-1703)
(2)
Piekarska Agnieszka (nauczanie początkowe)
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szal Marek (ilustrator)
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Witkowska Krystyna (1926-2000)
(2)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Adamczyk Włodzimierz (fotograf)
(1)
Adamek Irena
(1)
Arkabus Agata
(1)
Aves Corinne
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Bajtlik Jan (1989- )
(1)
Balińska Hanna (pedagogika)
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Baszczak Janusz (ilustrator)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Blachura Marta
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boradyń-Bajkowska Anna (tłumaczka)
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brudzewski Julian (1957- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Bădescu Ramona (1980- )
(1)
Carletti Emanuela (ilustratorka)
(1)
Chaud Benjamin (1975- )
(1)
Chromiak Małgorzata
(1)
Ciecierska Barbara (tłumaczka)
(1)
Cwirko-Godecki Jerzy
(1)
Czarkowska Iwona (1970- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Depa Filip (ilustrator)
(1)
Dobrakowska Anetta
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drabik Wiesław (1956- )
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Dudziak Krystyna (1951- )
(1)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(1)
Erkert Andrea (1967- )
(1)
Fic Dorota
(1)
Fuks Agata
(1)
Gawryś Iwona
(1)
Grabiański Janusz (1929-1976)
(1)
Gurbisz Witold
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Heine Anna
(1)
Himik Iwona
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Iwanow W.W
(1)
Juryta Anna
(1)
Just Monika
(1)
Jędraszek-Drzazga Izabela (pisarka)
(1)
Kachel Maciej (1988- )
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kapica Gabriela (1941- )
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Karolak Jerzy (1907-1984)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Klimkiewicz Danuta (pisarka)
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopeć Daniel
(1)
Kopeć Edyta
(1)
Kozyra-Wiśniewska Aleksandra
(1)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kościowa Maria
(1)
Krawczak Andrzej (1963- )
(1)
Król Anna (1979- )
(1)
Kwaśniewski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(73)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(116)
Język
polski
(116)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(15)
Dzieci
(13)
Przedszkola
(13)
Nauczanie początkowe
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
6-8 lat
(8)
Klasa 1.
(7)
Klasa 3.
(7)
Nauczyciele
(7)
Klasa 2.
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
0-5 lat
(4)
Studenci
(4)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele przedszkolni
(2)
Pedagodzy
(2)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 4
(1)
Klasa 4.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkole
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoly podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura francuska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(108)
Wychowanie przedszkolne
(25)
Język polski
(16)
Język polski (przedmiot szkolny)
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Czytanie
(9)
Czytanie ze zrozumieniem
(9)
Metody nauczania
(9)
Myślenie twórcze
(6)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Metoda Montessori
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Teoria nauczania
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Kreatywność
(3)
Lektura szkolna
(3)
Matematyka
(3)
Pisanie
(3)
Pisownia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Geometria
(2)
Korekcja mowy
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języka polskiego
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauka czytania
(2)
Przedszkola
(2)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie
(2)
Wymowa
(2)
Agresywność
(1)
Analfabetyzm
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gramatyka
(1)
Ilustratorzy
(1)
Język angielski
(1)
Kaligrafia
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Leworęczność
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody wychowania przedszkolnego
(1)
Mnemotechnika
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Onomatopeja
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przedszkole
(1)
Przyroda
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Reforma oświaty
(1)
Rocznice
(1)
Rodzice
(1)
Sylaby
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Słownictwo
(1)
Tradycje
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(20)
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(7)
Gry edukacyjne
(6)
Podręcznik
(6)
Elementarze polskie
(5)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Adaptacja literacka
(2)
Antologia
(2)
Antologie
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
Dyktando
(1)
Elementarz
(1)
Encyklopedia
(1)
Grafika książkowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki
(1)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik dla dzieci
(1)
Poezja dla dzieci
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Sztuka
(1)
Słownik ortograficzny
(1)
Słownik polski dla dzieci
(1)
Słowniki dla dzieci
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(57)
Językoznawstwo
(6)
Matematyka
(4)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
116 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja jest przekrojowym studium krytycznym dotyczącym kształcenia dzieci na etapie początkowym. Korzystając z najnowszych trendów w pedagogice światowej oraz badań nad szkołą, Autorki dokonują szczegółowych analiz głównych obszarów edukacji wczesnoszkolnej (polonistycznej i matematycznej). Wiele miejsca poświęcają również koncepcjom kształcenia zintegrowanego. W prezentowanych zagadnieniach Autorki odwołują się bezpośrednio do praktyki szkolnej oraz najnowszych dokumentów reformy programowej. Ujawniając słabości tradycyjnej metodyki nauczania początkowego, nie pozostawiają czytelnika bez wskazówek i propozycji sposobów dokonywania zmiany edukacji. Prezentują liczne alternatywne rozwiązania i przykłady działań, w których pojawia się możliwość wspierania marginalizowanych i zaniedbywanych w tradycyjnej szkole sfer rozwoju najmłodszych uczniów. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 2. Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Prezentowane teksty kierują uwagę Czytelnika na praktyczne wykorzystanie teorii w praktyce nauczycielskiej. Jest to umiejętność ważna w pracy pedagogicznej, ponieważ pozwala na potwierdzenie przydatności teorii, jej żywotności oraz twórczego podejścia nauczyciela. Praca składa się z trzech części. Część pierwsza jest zatytułowana Potrzeby a możliwości małego dziecka, na którą składa się 10 tekstów. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie dobra wspólnego oraz rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci w kontekście komunikacji przedstawiły Beata Bugajska-Jaszczołt i Monika Czajkowska. Na zagadnienie rozwoju dojrzałości zdrowotnej dziecka do samodzielnej pracy w szkole zwróciły uwagę i zanalizowały Gabriela Piechaczek-Ogierman i Teresa Parczewska. W części drugiej tomu pt. Kreatywność – wspieranie rozwoju – praktyka edukacyjna podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Zagadnienia z zakresu twórczości plastycznej dziecka omówiły Urszula Szuścik, Monika Wiśniewski-Kin, Małgorzata Stokłosa i Jolanta Gisman-Stoch. Rozwój potrzeb estetyczno-muzycznych przedstawiła w tekście Lidia Kataryńczuk-Mania. Inne rodzaje potrzeb i przeżyć, które wiążą się z pełnym, czyli wszechstronnym rozwojem dziecka opisały Aniela Różańska – obcowanie z przyrodą i Małgorzata Drost-Rudnicka – edukację techniczną. Część trzecia tomu pt. Wychowanie i kształcenie dziecka niepełnosprawnego prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim. Edukację dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu omówiły Alicja Hruzd i Anna Borzęcka, a edukację na etapie wczesnoszkolnym Danuta Al-Khamisy, Zenon Gajdzica i Izabela Bieńkowska. Potrzeby dziecka nie zmieniają się, natomiast zmieniają się możliwości i środki oddziaływania nauczyciela na dziecko w wyniku rozwoju nowych technologii, wiedzy oraz ich praktycznego zastosowania. Redaktorzy Tomu składają podziękowania Panu Prof. zw. dr hab. Bogusławowi Śliwerskiemu za wnikliwą i życzliwą recenzję. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Polecany przez nauczycieli. Interesujące i zajmujące czytanki. Najłatwiejsza metoda nauki czytania.
Na okładce i stronie tytułowej: Płynne czytanie to nie wyzwanie!
Elementarz - czytamy metodą sylabową to najlepsza książka do nauki czytania. Metoda sylabowa polecana jest przez najlepszych nauczycieli i metodyków nauczania wczesnoszkolnego jako bardzo skuteczna, szybka i bezproblemowa. Pierwsza część książki zawiera prezentację literek i sylab, w drugiej zaś znajdują się czytanki, które są ułożone od najprostszej do najtrudniejszej. W całej książce zastosowano wyraźny podział na sylaby, przykładowe słówka, proste zdania, dzięki czemu dziecko szybko nauczy się czytać płynnie. Książka została opracowana z najwyższą dokładnością, starannością, dbałością o wartość merytoryczną. Zajmujące czytanki i wspaniałe, kolorowe, zabawne ilustracje są dodatkowym atutem książki. Dzięki temu każde dziecko z przyjemnością będzie uczyło się czytać! Serdecznie polecamy! [www.greg.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej. [www.merlin.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ilustrowany słownik matematyczny dla dzieci to zbiór zagadnień, pojęć i łamigłówek matematycznych. Wszystkie informacje przedstawione są w formie ciekawostek. Zrozumienie i zapamiętanie zasad matematyki ułatwią kolorowe ilustracje, klarowne reguły i porady Czarodzieja. Książka ta to 128 stron zagadek uczących spostrzegawczości i logicznego myślenia. Publikacja powinna znaleźć się w domowej biblioteczce każdego ucznia. [www.merlin.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz : czytamy bajki metodą sylabową / [aut.] Alicja Karczmarska-Strzebońska ; [il. Sławomir Daniec]. - Wydanie 2. - Kraków : Greg, [2016]. - 160 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Na okładce: Klasyka bajek i wierszy. Najłatwiejsza metoda nauki czytania. Polecany przez najlepszych nauczycieli
Wykorzystano wiersze aut.: Władysława Bełzy, Aleksandra Fredry, Stanisława Jachowicza, Marii Konopnickiej, Ignacego Krasickiego, Adama Mickiewicza.
Elementarz - czytamy metodą sylabową to najlepsza książka do nauki czytania. Metoda sylabowa polecana jest przez najlepszych nauczycieli i metodyków nauczania wczesnoszkolnego jako bardzo skuteczna, szybka i bezproblemowa. Pierwsza część książki zawiera prezentację literek i sylab, w drugiej zaś znajdują się czytanki, które są ułożone od najprostszej do najtrudniejszej. Podejmują też tematy najciekawsze dla dzieci - podróże, dinozaury, kosmos, przyroda, zwierzęta. W całej książce zastosowano wyraźny podział na sylaby, przykładowe słówka, proste zdania, dzięki czemu dziecko szybko nauczy się czytać płynnie. Książka została opracowana z najwyższą dokładnością, starannością, dbałością o wartość merytoryczną. Zajmujące czytanki i wspaniałe, kolorowe, zabawne ilustracje są dodatkowym atutem książki. Elementarz... został oprawiony w piękną, trwałą, twardą oprawę, dzięki czemu będzie długo służył, efektownie się prezentuje oraz jest bardzo wygodny w użyciu. Każde dziecko z przyjemnością będzie uczyło się czytać! [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim dwudziestoleciu, począwszy od przemian ustrojowych w 1989 roku, było wiele prób zmierzających do udoskonalenia polskiej edukacji. Zaczęło się od 1992 roku, czyli przekazania zarządzania edukacją władzom lokalnym. Później w latach 1999 i 2009 nastąpiły jej kolejne reformy Autorzy niniejszego tomu, który poświęcony jest edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej należą do grupy osób, których wiedza i działalność zawodowa wpływają na rozwój oświaty w Polsce. Jak widzą ten problem z perspektywy dnia dzisiejszego, zobaczą czytelnicy w tej publikacji. Znajdują się tu teksty analityczne i krytyczne, oceniające między innymi ostatnie działania reformatorów, wskazujące dalsze kierunki rozwoju oświaty w Polsce, zaczynając od spraw najważniejszych relacji nauczyciela z dziećmi i umiejętnej współpracy nauczycieli z rodzicami. W sumie teksty prezentują współczesny obraz edukacji oferowanej dzieciom od 3. do 10. roku życia, proponują jednocześnie stałą debatę na temat jej dalszego rozwoju. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Ten słownik obrazkowy, pięknie ilustrowany przez Davida Mellinga, został stworzony z myślą o tym, by korzystali z niego rodzice ze swoimi pociechami. - ponad 400 użytecznych słów, - alfabet i liczby od 0 do 20, - wyrazy określające kształty, przeciwieństwa, zjawiska pogodowe oraz godziny Strony są jaskrawe, barwne i bardzo dobrze zilustrowane. Dzieci z radością będą wiele razy do nich wracać, wykształcając w sobie przy tym umiejętności czytania i pisania School Librarian Journal. [www.empik.com, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-0/KZ (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Czytanie ze Zrozumieniem ; 3)
Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotku to książeczka należąca do serii tytułów PUS, których celem jest ćwiczenie przez dzieci czytania ze zrozumieniem. Adresowana jest do dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Zawarte w niej zagadki i zadania pomagają ćwiczyć znajomość zasad ortografii i gramatyki języka polskiego. Kolejne ćwiczenia opierają się na wybranych z tekstu wyrazach, za pomocą których dziecko utrwala poprawną pisownię. Inne pozwalają wprowadzać pojęcia części mowy i dostrzegać różnice między nimi. W książeczce Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotku pojawiają się również zadania z synonimami i antonimami, dzięki czemu dziecko nie tylko potrafi je wskazać, ale również wzbogaca zasób swojego słownictwa. Umiejętność czytania ze zrozumieniem, nabyta w młodszych klasach szkoły podstawowej, jest bardzo ważna i niezbędna na późniejszych etapach edukacji. Jej rozwijanie to podstawa, która umożliwia dziecku dalsze systematyczne uczenie się i pogłębianie wiedzy. Dobrze wyćwiczona umiejętność czytania ze zrozumieniem pozwala dziecku na posługiwanie się tekstem jako podstawowym źródłem informacji. Brak tej umiejętności powoduje, że dziecko potrzebuje więcej czasu na czytanie, obniża się poziom jego zainteresowania tekstem, a często następuje u niego zniechęcenie i rezygnacja z czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [367].
Tom 4 serii Edukacja małego dziecka otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą: Konteksty wychowawcze – ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Publikacja Efektywność edukacji wczesnoszkolnej. Wybrane aspekty pod redakcją naukową Teresy Parczewskiej wpisuje się w aktualne potrzeby społeczne i edukacyjne. Jest interesującą i ważną monografią w pedagogice wczesnoszkolnej. Podjęto w niej trud uporządkowania i ujęcia całościowego różnych, ale zintegrowanych w edukacji dziecka obszarów kształcenia […]. Książka stanowi cenną lekturę dla nauczycieli, studentów i osób zainteresowanych problematyką edukacji dziecka. Z recenzji dr hab. Marzenny Magdy-Adamowicz, prof. UZ [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 3 przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji. Zaprezentowano w niej przykłady ćwiczeń dla uczniów z klas 3 szkoły podstawowej pobudzających i rozwijających twórczość w różnych formach aktywności, szczególnie poprzez myślenie dywergencyjne, pytajne i kombinatoryczne. Ćwiczenia dla uczniów z klasy 3 wymagają umiejętności czytania ze zrozumieniem, współdziałania w zespołach podczas rozwiązywania problemów o charakterze otwartym, poszukiwania i prezentowania oryginalnych pomysłów, a także dokonywania oceny oryginalności i przydatności wytworów przez argumentowanie ich niepowtarzalności. Ćwiczenia można realizować jako odrębne zabawy stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach – na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów – na niższych lub wyższych etapach edukacji w zależności od potrzeb i możliwości uczniów. Oprócz funkcji wspierającej nauczyciela w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Książka będzie przydatna dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [321].
W tomie 6. Edukacji małego dziecka pt. Wybrane obszary aktywności kontynuowane są zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, są w nim zaprezentowane również autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Pracę otwiera część zatytułowana Aktywność językowa i literacka, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują także próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec „poszukiwania, tworzenia i zmiany” zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela. W kolejnej części - Aktywność matematyczno-przyrodnicza - zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Przywołane w artykułach badania prowadzone nad procesem komunikacji wskazują jednak, iż często przebiega on w sposób nieudolny. Komunikaty werbalne kierowane przez nauczyciela do uczniów wymagają najczęściej jedynie reprodukcji nabytej wiedzy bądź są rozkazami, zakazami i żądaniami. W toku zajęć to nauczyciel wyznacza najczęściej prawie wszystkie formy aktywności dzieci, będąc zarazem osobą najbardziej aktywną werbalnie, przyczyniając się tym samym do ograniczenia wychowanków w sferze komunikacji. Trzecia część tomu - Aktywność artystyczna - obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym - muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Ważnym wątkiem podjętym również w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do: faworyzowania transmisyjnej strategii kształcenia preferującej bierność uczniów; pomijania ich konfliktu poznawczego, czyli emocjonalnego zaangażowania w postaci zaciekawienia i fascynacji; rywalizacji zamiast kooperacji i współdziałania; braku okazji do organizowania kooperatywnego uczenia się, do współpracy, współdziałania oraz odpowiedzialności za podejmowane zadania; osoby nauczyciela-wychowawcy oraz niedostosowania metod i form kształcenia do właściwości i potrzeb współczesnych uczniów. Tom zamyka część czwarta - Komputerowe wspomaganie edukacji małego dziecka - w której wszyscy autorzy po pierwsze - wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników, a po drugie - przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji. W tym kontekście ważne staje się rozwijanie zainteresowań dziecka i tworzenie Epizodów Wspólnego Zaangażowania oraz Scen Wspólnej Uwagi w relacjach dziecko-nauczyciel jako atrybutów efektywności edukacji wspomaganej komputerowo. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera scenariusze zajęć lekcyjnych i wskazówki metodyczne dotyczące sposobu wprowadzania oraz utrwalania pisemnych i ustnych form wypowiedzi obowiązujących zgodnie z podstawą programową pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego. Do tych form wypowiedzi należą m.in.: opowiadanie, bajka, opis, streszczenie, plan, dialog, sprawozdanie, list, zaproszenie, scenariusz, wywiad, ogłoszenie (zawiadomienie), tekst swobodny. W książce uwzględniono standardy wymagań stanowiące podstawę przeprowadzenia sprawdzianu kompetencji ucznia po trzeciej i szóstej klasie. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej