Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(116)
Forma i typ
Książki
(112)
Publikacje dydaktyczne
(52)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(8)
Proza
(3)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(68)
dostępne
(52)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(5)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(10)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(8)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(47)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(21)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Szuścik Urszula
(14)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(13)
Daniec Sławomir (ilustrator)
(5)
Karczmarska-Strzebońska Alicja (ilustratorka)
(5)
Guz Sabina
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(2)
Czajkowski Stanisław (1878-1954)
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Falski Marian (1881-1974)
(2)
Grimm Jacob (1785-1863)
(2)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Kieś-Kokocińska Katarzyna (pisarka)
(2)
Kurdziel Marta
(2)
Lewicka Janina
(2)
Niedźwiadek Agnieszka
(2)
Orowiecka Iwona
(2)
Perrault Charles (1628-1703)
(2)
Piekarska Agnieszka (nauczanie początkowe)
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szal Marek (ilustrator)
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Witkowska Krystyna (1926-2000)
(2)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Adamczyk Włodzimierz (fotograf)
(1)
Adamek Irena
(1)
Arkabus Agata
(1)
Aves Corinne
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Bajtlik Jan (1989- )
(1)
Balińska Hanna (pedagogika)
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Baszczak Janusz (ilustrator)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Blachura Marta
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boradyń-Bajkowska Anna (tłumaczka)
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brudzewski Julian (1957- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Bădescu Ramona (1980- )
(1)
Carletti Emanuela (ilustratorka)
(1)
Chaud Benjamin (1975- )
(1)
Chromiak Małgorzata
(1)
Ciecierska Barbara (tłumaczka)
(1)
Cwirko-Godecki Jerzy
(1)
Czarkowska Iwona (1970- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Depa Filip (ilustrator)
(1)
Dobrakowska Anetta
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drabik Wiesław (1956- )
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Dudziak Krystyna (1951- )
(1)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(1)
Erkert Andrea (1967- )
(1)
Fic Dorota
(1)
Fuks Agata
(1)
Gawryś Iwona
(1)
Grabiański Janusz (1929-1976)
(1)
Gurbisz Witold
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Heine Anna
(1)
Himik Iwona
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Iwanow W.W
(1)
Juryta Anna
(1)
Just Monika
(1)
Jędraszek-Drzazga Izabela (pisarka)
(1)
Kachel Maciej (1988- )
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kapica Gabriela (1941- )
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Karolak Jerzy (1907-1984)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Klimkiewicz Danuta (pisarka)
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopeć Daniel
(1)
Kopeć Edyta
(1)
Kozyra-Wiśniewska Aleksandra
(1)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kościowa Maria
(1)
Krawczak Andrzej (1963- )
(1)
Król Anna (1979- )
(1)
Kwaśniewski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(73)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(116)
Język
polski
(116)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(15)
Dzieci
(13)
Przedszkola
(13)
Nauczanie początkowe
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
6-8 lat
(8)
Klasa 1.
(8)
Klasa 3.
(8)
Klasa 2.
(7)
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
0-5 lat
(4)
Studenci
(4)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Klasa 4.
(2)
Nauczyciele przedszkolni
(2)
Pedagodzy
(2)
Młodzież
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkole
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoly podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura francuska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(108)
Wychowanie przedszkolne
(25)
Język polski
(16)
Język polski (przedmiot szkolny)
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Czytanie
(9)
Czytanie ze zrozumieniem
(9)
Metody nauczania
(9)
Myślenie twórcze
(6)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Metoda Montessori
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Teoria nauczania
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Kreatywność
(3)
Lektura szkolna
(3)
Matematyka
(3)
Pisanie
(3)
Pisownia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Geometria
(2)
Korekcja mowy
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języka polskiego
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauka czytania
(2)
Przedszkola
(2)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie
(2)
Wymowa
(2)
Agresywność
(1)
Analfabetyzm
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gramatyka
(1)
Ilustratorzy
(1)
Język angielski
(1)
Kaligrafia
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Leworęczność
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody wychowania przedszkolnego
(1)
Mnemotechnika
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Onomatopeja
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przedszkole
(1)
Przyroda
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Reforma oświaty
(1)
Rocznice
(1)
Rodzice
(1)
Sylaby
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Słownictwo
(1)
Tradycje
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(20)
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(7)
Gry edukacyjne
(6)
Podręcznik
(6)
Elementarze polskie
(5)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Adaptacja literacka
(2)
Antologia
(2)
Antologie
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
Dyktando
(1)
Elementarz
(1)
Encyklopedia
(1)
Grafika książkowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki
(1)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik dla dzieci
(1)
Poezja dla dzieci
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Sztuka
(1)
Słownik ortograficzny
(1)
Słownik polski dla dzieci
(1)
Słowniki dla dzieci
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(57)
Językoznawstwo
(6)
Matematyka
(4)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
116 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-20972, MgW-27469, W-37 (3 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-21002, W-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W pracy zawarta została analiza reform programowo-strukturalnych wprowadzanych w Polsce na pierwszym szczeblu kształcenia w szkole podstawowej w latach 1932-1961. Wśród kryteriów analizowania kolejnych reform znalazły się: źródła, uwarunkowania i ogólne założenia reformy, miejsce edukacji początkowej w strukturze systemu oświatowego, cele i zadania tej edukacji w świetle założeń reformy, a także treści i programy nauczania dopuszczone do użytku na szczeblu edukacji początkowej wraz z metodami nauczania, formami organizacyjnymi pracy oraz środkami dydaktycznymi zalecanymi przez autorów programów i opracowań metodycznych. Zakres chronologiczny pracy zamyka się w latach 1932-1961, jednak dla określenia kontekstu i pełniejszego zobrazowania opisywanych reform oraz wskazania na ewolucyjny charakter zmian konieczne były odwołania do przeszłości, pokazujące zasadnicze tendencje, które poprzedzały pierwszą charakteryzowaną w pracy reformę. [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka – poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej – noszącej tytuł Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka. Kolejna część – Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury – zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony – słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej – wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci. Trzecia część – Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka – obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości? oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter. Tom zamyka część – Nauczyciel a edukacja małego dziecka – w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem – jako forma specyficznej aktywności – jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie „nowe kompetencje” i „nowy profesjonalizm”, wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomelo, słoń o niezwykłym poczuciu humoru oraz wnikliwym oglądzie świata, rozśmiesza i zadziwia swoją interpretacją słów i pojęć o przeciwstawnych znaczeniach. Znajdziemy tu przeciwieństwa klasyczne (daleko/blisko), zaskakujące (marzenie/rzeczywistość), subtelne (patrzeć/widzieć) i nieco postrzelone (chcesz?/proszę bardzo!). Książka „Pomelo i przeciwieństwa” to dla dzieci fascynujące odkrywanie znaczeń i zależności w otaczającym świecie. A dorośli? Z pewnością nie raz uśmiechną się rozbawieni. [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prosta bryła, jaką jest sześcian, została tu opisana jako multiśrodek dydaktyczny rozwijający wyobraźnię i logiczne myślenie, ćwiczący biegłość rachunkową oraz pozwalający wprowadzać intuicje bardziej zaawansowanych pojęć matematycznych. Książka jest poradnikiem metodycznym, ale jej podstawową wartość stanowi bogaty zbiór problemów, ćwiczeń i gier z różnych działów matematyki szkolnej gotowych do wykorzystania w czasie lekcji na różnych etapach edukacyjnych. Jest to raczej nietypowe dla poradnika metodycznego, by niewiele miejsca poświęcał teorii nauczania, za to koncentrował się na praktyce, by był napisany prostym, zrozumiałym dla wszystkich językiem, nie popadał w przenaukowioną terminologię dydaktyczną. To właśnie dzięki tym cechom po ponad 25 latach od jego wydanie poradnik wcale się nie zestarzał i nadal powinien być wartościową i pożądaną pozycją w biblioteczce każdego nauczyciela matematyki. Mogą korzystać z niego samodzielnie także uczniowie, nawet ci najmłodsi, traktując go jako pasjonujący zbiór zadań i łamigłowek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3436, C-373.2 (2 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.2 - 37/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cykl 10 scenariuszy zajęć integralnych - każdy przeznaczony do realizacji w jednym miesiącu roku szkolnego. Autorka proponuje bardzo interesujące i twórcze sytuacje dydaktyczne, których efektem mogą być książeczki opracowane przez dzieci, gry i próbki własnych opowiadań czy wierszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okł.
Książka edukacyjna z zadaniami logicznymi i naklejkami skierowana do najmłodszych czytelników. [merlin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dbam o środowisko / [tekst: Iwona Orowiecka ; ilustracje: Filip Depa]. - Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, copyright 2014. - 24 strony, [2] karty tablic : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Główka Pracuje)
Opis wg okł.
Na okładce: ćwiczenia z ekologii ; gra edukacyjna ; naklejki.
Seria edukacyjna pozwalających na ćwiczenie i utrwalanie wiedzy przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Przygotowane zgodnie z podstawą programową! Doskonałe uzupełnienie nauki w pierwszych klasach szkoły podstawowej! Pomoc w samodzielnej nauce dziecka. Kolorowe ilustracje zachęcające do nauki. Strony sprawdzające wiedzę pt. Sprawdzam, co potrafię. Zalety: – książki pozwalające na samodzielną naukę dziecka i utrwalanie wiedzy zdobytej w przedszkolu i pierwszych klasach szkoły podstawowej – pomoc w samodzielnej nauce dziecka – rozwijanie spostrzegawczości i zdolności logicznego myślenia – poręczny format – atrakcyjna cena – naklejki. [www.empik.com, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-502/504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. [www.taniaksiazla.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej Przedszkola : wychowanie i edukacja.
Głównym problemem rozważań ujętych w tomie oddawanym do rąk czytelnika jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi w poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Każda forma edukacji ma z założenia służyć rozwojowi, pomagać człowiekowi w stawaniu się coraz bardziej samodzielnym i niezależnym, w kontekście doświadczeń własnych, doświadczeń pokoleń, ustroju, państwa i systemie oczekiwań społecznych. Jeśli system się nie sprawdza, poddawany jest reformie. Takiej reformy dokonały władze oświatowe kraju ľ czy słusznie? Na jakiej podstawie stwierdzono, że zarówno struktura jak i program nie odpowiadają oczekiwaniom politycznym, kulturowym i cywilizacyjnym? Co tak naprawdę zostało zreformowane? [www.ksiazkiedukacyjne.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [385].
Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka - tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka - jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która: [...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego. Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej. Tom składa się z trzech części. W pierwszej - noszącej tytuł Poglądy i doświadczenia polskich nauczycieli-wychowawców - Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Autorzy wszystkich tekstów zwracają uwagę na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy szerzej - wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej a praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci. Kolejna część - Poglądy i doświadczenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji - zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli u naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań szczególne znaczenie przypisują pedagogicznym oraz psychologicznym aspektom działań edukacyjnych podejmowanych przez nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wspomagających rozwój i kształcenie dziecka, a także porównują propozycje merytoryczne i rozwiązania metodyczne stosowane w Czechach, na Słowacji oraz w Polsce. Tom zamyka część - Postrzeganie edukacji małego dziecka przez studentów - przyszłych nauczycieli - będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzebach i możliwościach wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III. Przywołane rezultaty poczynań empirycznych wraz z ich analizą i interpretacją odnoszą się również do umiejętności językowych i matematycznych studentów, których badania zostały zainspirowane Ogólnopolskimi Badaniami Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2011. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest przekrojowym studium krytycznym dotyczącym kształcenia dzieci na etapie początkowym. Korzystając z najnowszych trendów w pedagogice światowej oraz badań nad szkołą, Autorki dokonują szczegółowych analiz głównych obszarów edukacji wczesnoszkolnej (polonistycznej i matematycznej). Wiele miejsca poświęcają również koncepcjom kształcenia zintegrowanego. W prezentowanych zagadnieniach Autorki odwołują się bezpośrednio do praktyki szkolnej oraz najnowszych dokumentów reformy programowej. Ujawniając słabości tradycyjnej metodyki nauczania początkowego, nie pozostawiają czytelnika bez wskazówek i propozycji sposobów dokonywania zmiany edukacji. Prezentują liczne alternatywne rozwiązania i przykłady działań, w których pojawia się możliwość wspierania marginalizowanych i zaniedbywanych w tradycyjnej szkole sfer rozwoju najmłodszych uczniów. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej