Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(40)
Forma i typ
Książki
(37)
Proza
(12)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Komiksy i książki obrazkowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Gry i zabawki
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(18)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(12)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(4)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(8)
Autor
Reynolds Peter (1961- )
(4)
Raczek Zofia (tłumaczka)
(3)
Reynolds Peter (1961- ). Kreatologia
(3)
Bonilla Rocio (1970- )
(2)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Dobrakowska Anetta
(2)
Just Monika
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(2)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Woźniak Joanna (pedagog)
(2)
Adbåge Emma (1982- )
(1)
Altés Marta (1982- )
(1)
Beck Henning (1983- )
(1)
Binder Anna (tłumaczka)
(1)
Binder Marek
(1)
Bobrowski Hubert (historyk)
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Bręgiel-Pant Marta (tłumaczka)
(1)
Buzan Barry (1946- )
(1)
Buzan Tony (1942-2019)
(1)
Chmiel Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(1)
Cox David (biznes)
(1)
Curley Peyton
(1)
Doroba Anita (tłumaczka)
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Garibaldi Jose
(1)
Gałka Dominika (literatura dla dzieci)
(1)
Gałka Dominika (literatura dla dzieci). Cechy
(1)
Gałka Dominika (literatura dla dzieci). Przygody Fenka
(1)
Godula Patrycja (ilustratorka)
(1)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(1)
Gołębiowski Patryk (1975- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Hansen Anders (1974- )
(1)
Horosiewicz Anna (tłumaczka)
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Isern Susanna (psycholog)
(1)
Kelley David (1951- )
(1)
Kelley Tom (1955- )
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Kroszczyński Stanisław (tłumacz)
(1)
Lerner Betsy
(1)
Ligęza Witold
(1)
Malina Dorota (tłumaczka)
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mączka Iwona (1974- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Parker Tyler
(1)
Peeters Raf (1971- )
(1)
Peni (1962- )
(1)
Pichon Liz (1963- )
(1)
Pichon Liz (1963- ). Tomek Łebski
(1)
Pilkey Dav (1966- )
(1)
Punset Elsa (1964- )
(1)
Rossowski Dariusz (tłumacz)
(1)
Rozmus Andrzej (socjolog)
(1)
Skalska Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Smith Whitehouse Bonnie
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Stefaniak Monika (tłumaczka)
(1)
Sternbaum Nico
(1)
Sugiero Joanna (tłumaczka)
(1)
Szmytkowska Magdalena
(1)
Szymanderska Urszula (tłumaczka)
(1)
Teperek Agata (1988- )
(1)
Tudruj-Wrożyna Karolina (tłumaczka)
(1)
Turopolski Witold
(1)
Wasilewska Barbara (inżynieria produkcji)
(1)
Witkowska Magda (tłumaczka)
(1)
Wojtaszczyk Olga (tłumacz)
(1)
Wojtaszczyk Olga (tłumaczka)
(1)
Zaltman Gerald (1938- )
(1)
Ścieńska Katarzyna
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Dzieci
(18)
6-8 lat
(15)
0-5 lat
(10)
9-13 lat
(6)
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
Klasa 3.
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Literatura angielska
(3)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kreatywność
(40)
Myślenie twórcze
(12)
Wyobraźnia
(8)
Rysowanie
(4)
Uczenie się
(4)
Metody nauczania
(3)
Mózg
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Twórczość
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Empatia
(2)
Humor
(2)
Innowacje
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie
(2)
Nuda
(2)
Odpowiedzialność
(2)
Rodzeństwo
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szkoły
(2)
Uczniowie
(2)
Wytrwałość
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Artyści
(1)
Atrakcyjność
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Barwy
(1)
Bałagan
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biznes
(1)
Cele życiowe
(1)
Chłopcy
(1)
Cierpliwość
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Design thinking
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gościnność
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jakość życia
(1)
Koncentracja
(1)
Konkursy i festiwale
(1)
Konstruktywizm
(1)
Konsumenci
(1)
Koty
(1)
Liberalizm
(1)
Matki i synowie
(1)
Medytacja
(1)
Miasta
(1)
Mindfulness
(1)
Mnemotechnika
(1)
Mądrość
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niebo (astronomia)
(1)
Obyczaje
(1)
Odwaga
(1)
Oszczędność
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka miejska
(1)
Postawy
(1)
Praca ręczna
(1)
Praca umysłowa
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Przedszkolaki
(1)
Przyroda
(1)
Psy
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozczarowanie
(1)
Samorealizacja
(1)
Skarby
(1)
Skojarzenia (psychologia)
(1)
Spacer
(1)
Sukces
(1)
Szacunek
(1)
Szczęście
(1)
TRIZ
(1)
Tomek Łebski (postać fikcyjna)
(1)
Trening koncentracji
(1)
Trening zdrowotny
(1)
Trzy małe świnki (postacie fikcyjne)
(1)
Uczciwość
(1)
Umysł
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wartość
(1)
Wdzięczność
(1)
Wrona
(1)
Wynalazki
(1)
Wyobraźnia przestrzenna
(1)
Zabawa
(1)
Zadowolenie
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(11)
Poradnik
(10)
Książka obrazkowa
(7)
Broszura
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Książka do wypełniania
(3)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry planszowe
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry rodzinne
(1)
Komiks
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Mural
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik dla rodziców
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(8)
Rozwój osobisty
(6)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Poznajcie chłopca, który nie może przestać tworzyć, bo jest artystą i wszędzie widzi sztukę. Kocha kolory, kształty, faktury i wszystko go inspiruje: skarpety, meble, zawartość lodówki. Nawet kot otrzymuje dzięki niemu nowy wizerunek. Jest tylko jeden problem: mama nie podziela entuzjazmu synka do sztuki. Wydaje się wręcz, że wcale go nie rozumie. Chłopiec ma jednak plan, jak wywołać uśmiech na twarzy zmęczonej mamy: stworzy swoje najlepsze dzieło i to na bardzo wielką skalę... Zwariowana, bajecznie śmieszna książka Marty Altés, która pokazuje, że sztuka jest wszędzie! [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Prezentowana część 1: - przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji; - ma wprowadzający charakter, ponieważ w kolejnych jej rozdziałach najpierw skrótowo zaprezentowano podstawy teoretyczne do proponowanych ćwiczeń i zadań oraz zasady niezbędne dla efektywnego oraz świadomego osiągania celów i założeń psychodydaktyki kreatywności; - zawiera ćwiczenia dla uczniów z klasy 1 w szkole podstawowej, które mają najniższy i propedeutyczny poziom trudności, nie wymagają umiejętności pisania i czytania. Ćwiczenia są wzbogacone kartami pracy i można realizować je jako odrębne ćwiczenia stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach - na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów: można je stosować z dziećmi w wieku przedszkolnym lub starszymi uczniami, którzy nie zdobyli wcześniej doświadczeń w tworzeniu. Oprócz funkcji wspierającej w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Poradnik zainteresuje studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 1: - przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji; - ma wprowadzający charakter, ponieważ w kolejnych jej rozdziałach najpierw skrótowo zaprezentowano podstawy teoretyczne do proponowanych ćwiczeń i zadań oraz zasady niezbędne dla efektywnego oraz świadomego osiągania celów i założeń psychodydaktyki kreatywności; - zawiera ćwiczenia dla uczniów z klasy 1 w szkole podstawowej, które mają najniższy i propedeutyczny poziom trudności, nie wymagają umiejętności pisania i czytania. Ćwiczenia są wzbogacone kartami pracy i można realizować je jako odrębne ćwiczenia stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach - na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów: można je stosować z dziećmi w wieku przedszkolnym lub starszymi uczniami, którzy nie zdobyli wcześniej doświadczeń w tworzeniu. Oprócz funkcji wspierającej w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Poradnik zainteresuje studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła Emocji )
Bestsellerowa seria książek z zakresu edukacji emocjonalnej dzieci, wspierająca je w pokonywaniu codziennych trudności i wykorzystywaniu potencjału rozwojowego. Nieustraszeni zajmą się tym razem tematem kreatywności i nudy. Wezmą udział w konkursie, puszczą wodze fantazji i wymyślą mnóstwo nowych rzeczy. Każda książka z serii zawiera zabawną i magiczną historię oraz dodatkowe materiały, wskazówki i strategie dla rodziców i nauczycieli.[www.mamania.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- I/N (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kolor nieba / Peter H. Reynolds ; [przekład: Zofia Raczek]. - Warszawa : Mamania, 2023. - [28] stron : ilustracje ; 22x22 cm.
(Kreatologia / Peter H. Reynolds)
Marisol uwielbia malować. Nie może się doczekać rozpoczęcia pracy nad muralem w bibliotece. Namaluje niebo! Ale jak to zrobić, jeśli nie ma niebieskiej farby? Marisol obserwuje niebo w dzień i w nocy, aby zobaczyć, jakie kolory rzeczywiście w sobie kryje. Zobaczy świat na nowo, w odkrywczy i kreatywny sposób.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne))
W pierwszych latach życia dzieci z entuzjazmem odkrywają świat. Uczą się chodzić i mówić bez lęku przed ośmieszeniem i popełnieniem błędu. Z biegiem czasu stają się zdolne do samooceny i zaczynają się obawiać, że okażą się mało inteligentne lub niewystarczająco utalentowane w jakiejś dziedzinie. W rezultacie unikają nowych wyzwań i szybciej się zniechęcają. Czy można temu zaradzić? Nastawienie na rozwójto przekonanie, że nasze zdolności, talenty i inteligencja mogą się zmieniać i rozwijać. Wyposaża ono dziecko w umiejętność stawiania czoła wyzwaniom, wyznaczania i osiągania celów oraz twórczego myślenia, a przy tym podnosi samoocenę i zachęca do podejmowania ryzyka w szkole. Bez odpowiednich narzędzi i strategii wiele dzieci grzęźnie jednak w nastawieniu na trwałość. Jest to przekonanie, że nasze zdolności są z góry określone i niezmienne: albo jesteśmy w czymś dobrzy, albo nie. Taki sposób myślenia jest bardzo ograniczający i powstrzymuje przed wykorzystywaniem całego własnego potencjału. Książka Peyton Curley w ciekawy sposób pokazuje, czym są nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość. Ćwiczenia w niej zawarte pomagają w rozwijaniu takich umiejętności, jak uczenie się na błędach, rozwiązywanie zadań i problemów różnymi metodami, korzystanie z informacji zwrotnej, wyznaczanie celów czy pozytywne myślenie. [GWP, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwiń swoją wyobraźnię / Temple Grandin oraz Betsy Lerner ; przełożył Witold Turopolski. - Kraków : Insignis Media, 2018. - 245, [1] strona : ilustracje, fotografie, portrety ; 21 cm.
Na okładce: W środku 25 projektów do wykonania przez dzieci.
Światowej sławy rzeczniczka osób z autyzmem, naukowczyni i wynalazczyni Temple Grandin napisała książkę pełną osobistych historii, wynalazków i faktów, która rozpali umysły i uskrzydli młodych wynalazców. Czy zastanawialiście się kiedyś, co sprawia, że latawiec lata, a łódka pływa? Dlaczego płatki śniegu są symetryczne, a piłeczki do golfa mają malutkie dołeczki? Czy próbowaliście kiedyś skonstruować kalejdoskop albo szczudła? W książce "Rozwiń swoją wyobraźnię" Temple Grandin opisuje koncepcje kryjące się za tymi i innymi pytaniami. Zagłębia się w naukę leżącą u podstaw wynalazków, opisuje, jak różni ludzie tworzyli i poprawiali pomysły, w miarę jak się rozwijały, oraz jak młodzi wynalazcy mogą majsterkować, eksperymentować i wprowadzać innowacje. A wszystko to okrasza zabawnymi historyjkami o tym, jak sama w dzieciństwie majsterkowała, konstruowała i tworzyła wynalazki. "Rozwiń swoją wyobraźnię" to więcej niż poradnik, jak budować różne rzeczy. Temple Grandin pokazuje różne sposoby patrzenia na świat. Wzywa nie tylko do działania, ale też do rozwijania wyobraźni. Pokazuje czytelnikom, że nie ma jednego sposobu podejścia do problemu, ale zawsze kluczem jest otwarty i dociekliwy umysł. [www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W zdrowym ciele zdrowy mózg / Anders Hansen ; tłumaczenie Agata Teperek. - Wydanie 2. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2021. - 254 strony : ilustracje ; 21 cm.
Jaka jest optymalna dawka treningu dla Twojego mózgu? Jak aktywność fizyczna wpływa na pamięć i starzenie się? Czym jest euforia biegacza? Które proste ćwiczenia najlepiej wykonać przed stresującym spotkaniem lub podjęciem trudnej decyzji? Jak w pełni wykorzystać potencjał i najnowszą wiedzę o działaniu mózgu? W czym mogą mu pomóc proste czynności, takie jak codzienny spacer z psem lub droga do pracy?[znak.com.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-613/regał 8 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna. Książka ta w dużym formacie A4 jest zaproszeniem do zabawy dla dzieci oraz rodziców. Zachęcam do zastosowania zamieszczonych w niej ćwiczeń oraz do wymyślania innych, a także do tego, by dać się ponieść własnej fantazji. Im bardziej kreatywni są rodzice, tym bardziej kreatywne będą ich dzieci, które najłatwiej uczą się przez obserwację i naśladowanie. Chwalmy i nagradzajmy dzieci za ich inicjatywę, poszerzajmy ich horyzonty myślowe, dodajmy im wiary we własne siły i możliwości. Motywujmy do próbowania i podejmowania działań przy każdej nadarzającej się okazji. Wspólnie z nauczycielami przygotujmy nasze dzieci do tego, aby były operatywne, odważne i samodzielne w dorosłym życiu.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi z jednej strony kompleksowe opracowanie na temat rozwoju średnich miast Polski w ostatnim dwudziestoleciu wraz z określeniem sytuacji społeczno-gospodarczej oraz analizą zmian funkcjonalno-przestrzennych. Ponadto jej zasadniczym celem jest określenie roli władz lokalnych w procesie rozwoju ośrodków miejskich, ze szczególnym uwzględnieniem kierunków prowadzonej polityki. Nałożenie na siebie obu zagadnień badawczych ma dać odpowiedź, czy istnieją związki między prowadzoną polityką i rozwojem społeczno-gospodarczym miast, a także czy miasta te rozwijają się na skutek zabiegów marketingowych, czy też same w sobie są kreatywne, innowacyjne, koncentrujące dobrze wykształconych mieszkańców, a tym samym – czy są atrakcyjne pod względem osiedleńczym i inwestycyjnym. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: 42 opowiadania o ważnych sprawach (odwaga, oszczędność, wdzięczność, szacunek, uczciwość, zadowolenie, cierpliwość, odpowiedzialność, gościnność, wytrwałość, mądrość, kreatywność)
Księga wartości i dobrych obyczajów chce pomóc dzieciom stawać się mądrymi i odpowiedzialnymi ludźmi. Książka składa się z 42 krótkich opowiadań, których bohaterami są dzieci. Każda z historii poświęcona jest konkretnej postawie lub cesze charakteru, którą warto w sobie rozwijać - omówione w nich zostały takie pojęcia, jak cierpliwość, uprzejmość, odwaga, punktualność, kreatywność, samokontrola, tolerancja i wiele, wiele innych. Wszystkie historie opatrzone zostały przykuwającymi wzrok, pełnymi humoru ilustracjami, a towarzyszą im krótkie, celne wskazówki, inspirujące cytaty i ciekawe propozycje zabaw dla całej rodziny. W tej książce nie znajdziemy nawet grama moralizatorstwa. Nie ma tutaj zakazów, nakazów, nudnych „wykładów” o tym, co trzeba, a czego nie wolno - zamiast tego przytoczone opowiadania skłaniają do refleksji i pokazują przykłady, z których dzieci mogą samodzielnie wyciągać wnioski; poddają tematy do rozmów i przemyśleń. Polecamy tę książkę dzieciom, rodzicom, wychowawcom i opiekunom. Wszystkim, którzy chcą, by w ich świecie nie zabrakło wartości i dobrych obyczajów![www.jednosc.com.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-1 (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ilustracje również na wyklejkach okładki.
Potrafisz narysować kropkę? To znaczy, że możesz wyruszyć w twórczą podróż! Peter H. Reynolds, autor bestsellerowej "Kropki”, pokazuje, jak dotrzeć do krainy, gdzie rozkwitają kreatywność i wyobraźnia. Na kolejnych stronach narysujesz jedną kropkę, podpiszesz się, a później… Kropki małe i duże, uporządkowane i rozproszone, kropki zakręcone i proste, włochate i kraciaste. Użyjesz ołówka, flamastra, a nawet własnych palców! Ta książka łączy kreatywność i uważność, pokazując, że niezależnie od umiejętności plastycznych w każdym z nas drzemie artystyczna dusza. Nieważne, czy dopiero zaczynasz przygodę z tworzeniem, czy masz lat kilka, kilkanaście, czy o wiele więcej! [Mamania, 2022].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Edukację alternatywną można postrzegać jako swoistą reakcję obronną rodziców, uczniów, nauczycieli, a także badaczy na masowy charakter edukacji, obecną w niej przemoc strukturalną, symboliczną, przejawy ukrytego programu. Pojęcie edukacji alternatywnej weszło na dobre do języka współczesnej polskiej pedagogiki – nie tylko za sprawą praktyk edukacyjnych odmiennych od masowego kształcenia, ale także publikacji: monografii, prac zbiorowych i artykułów. Pierwsze z nich pojawiły się na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy opadła ideologiczna kurtyna izolująca nas od zachodniej myśli pedagogicznej. Dopiero wtedy możliwe było upowszechnienie na przykład: montessoriańskiej, freinetowskiej, waldorfskiej, antypedagogicznej czy gestaltowskiej myśli i praktyki, a także tekstów Ivana Illicha, Johna Holta, Hubertusa von Schoenebecka i wielu innych autorów. Podkreślić trzeba szczególną rolę Bogusława Śliwerskiego, który jest nie tylko współredaktorem niniejszej książki, ale od wielu lat także promotorem i propagatorem ruchu odnowy edukacji, aktywnym organizatorem cyklu międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji alternatywnej, autorem monografii i redaktorem naukowym pierwszych publikacji zbiorowych na ten temat. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej. [www.merlin.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tomek Łebski / Liz Pichon ; 16)
Nareszcie ferie! Żegnaj szkoło, żegnajcie prace domowe. Zapowiada się wspaniały czas, ale… Jest jeden mały problem. Rodzice Tomka zapomnieli o feriach i nie zaplanowali dla niego żadnych atrakcji. Jednak Tomek ma mnóstwo łebskich sposobów na to, by odpędzić nudę! Gryzmolenie, wycinanie, składanie, szyfrowanie, pichcenie – to tylko niektóre z nich. Dodajmy do tego obowiązkową szczyptę bałaganu i trochę hałasu, a okaże się, że ferie w domu mogą być naprawdę super! [Wydawnictwo Zielona Sowa, 2022].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-III/P (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 4+)
Na opakowaniu: kodowanie, myslenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zwartość pudełka: plansza, 35 kart, 28 etonów ze skarbami, 4 żetony z czarodziejem i duchem ; instrukcję w języku polskim i ukraińskim.
Czas gry: 15-20 min
Dla 1 i więcej graczy
Gra kooperacyjna „Zakodowany zamek” ( 4–8 lat) wprowadza dzieci w podstawy programowania bez użycia komputera. Dzięki układaniu odpowiednich sekwencji kart, które prowadzą czarodzieja do poszukiwanych skarbów, dzieci uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów oraz algorytmów, czyli powtarzalnych sekwencji. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Podczas gry doskonalą również kompetencje społeczne i zdolność współpracy, by osiągnąć wspólny cel, czyli opracować strategię zebrania trofeów, zanim zrobi to duch. Trening myślenia logicznego i kreatywności Oryginalna gra kooperacyjna o interesującej fabule i intrygującej szacie graficznej, wprowadzająca w podstawy programowania oraz tworzenia algorytmów. Podczas nabywania umiejętności kodowania gracze współpracują ze sobą, doskonaląc kompetencje społeczne i cyfrowe – kluczowe w nowym społeczeństwie informacyjnym. Wartościowa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji początkowej oraz emocjonująca gra rodzinna o walorach integrujących. dr Aleksandra Szyller, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca akademicki na Wydziale Pedagogicznym UW, prowadząca szkolenia dla nauczycieli Gra „Zakodowany zamek” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, integrujące nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę w celu rozwijania umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz współpracy. Zamiast strategii opartych na pamięciowym przyswajaniu informacji gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu pomysłowości, efektywnego myślenia i potrzeby eksperymentowania, co wyzwala ich naturalną kreatywność. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Barwne ilustracje Justyny Hołubowskiej-Chrząszczak przyciągają uwagę atrakcyjnością szczegółów i zachęcają do zabawy w kodowanie. Plansza, karty i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-zamek-kapitan-nauka/produkt-670422613]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 243/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
IQ Arrows [Gra edukacyjna] / designer Raf Peeters. - Kontich (Belgia) : Smart- Belgium ; Kraków : IUVI Games - Wydawnictwo IUVI, cop. 2019. - 1pudełko ; 15x10x3 cm.
(Smart Games)
(Wiek: 7+)
Instrukcja w języku polskim: 1 karta ; 7x12 cm .
Do gry dołączona jest książeczka ze 120 wariantami gry o różnym stopniu trudności wraz z rozwiązaniami.
Sprawdzona formuła zabawy w nowej odsłonie! "IQ Arrows" to kolejna z serii gier IQ, przenośnych gier logicznych, dla Ciebie i Twojego dziecka. Wybierzcie jedno ze 120 zadań o narastającym poziomie trudności i spróbujcie umieścić wszystkie elementy układanki na planszy! To takie proste! Dzięki sprawdzonej formule, dziecko otrzyma możliwość jednoczesnej zabawy oraz treningu koncentracji i intelektu. Kompaktowa forma ułatwi grę w każdej sytuacji, nawet w podróży. Nauka przez zabawę, to wspólna cecha wszystkich Smartów! Poznaj je już dziś! Za co Twoje dziecko pokocha tę grę? Proste zasady - wiele godzin zabawy Trening logicznego myślenia Doskonała do podróży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 251/GP (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej