Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(163)
Forma i typ
Książki
(79)
Gry i zabawki
(67)
Publikacje dydaktyczne
(31)
Druki ulotne
(17)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Muzyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(127)
tylko na miejscu
(34)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(5)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(41)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(68)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(8)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(7)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(7)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(12)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(11)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(21)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Autor
Bobrowski Hubert (historyk)
(6)
Carboneill Bénédicte (1973- )
(4)
Kołakowska Grażyna
(4)
Lescoat Elen (1977- )
(4)
Ziewiecka Aleksandra (tłumacz)
(4)
Cichy Ludwik
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Knizia Reiner (1957- )
(3)
Barbaud Jean (1955- )
(2)
Bonhotal William
(2)
Bădescu Ramona (1980- )
(2)
Chaud Benjamin (1975- )
(2)
Czapczyk Paweł (1969- )
(2)
Feliks Janusz
(2)
Kotynia Teresa
(2)
Ludwikowska Ewa (ilustratorka)
(2)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(2)
Lula Jarek
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Naklicka Beata (logopeda)
(2)
Osmólska-Mętrak Anna (tłumaczka)
(2)
Parda Piotr (1975- )
(2)
Pokora Mirosław (1931-2006)
(2)
Pękalski Adam (1975- )
(2)
Rejchtman Grzegorz (1970- )
(2)
Rutkowska Teresa (tłumaczka)
(2)
Skalska Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Sobkowiak Monika
(2)
Socha Piotr (1966- )
(2)
Soida Dorota
(2)
Stankiewicz Izabela (pedagog)
(2)
Talar Magdalena (tłumaczka)
(2)
Waliś Robert (1979- )
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Łukasik Joanna Małgorzata
(2)
Adbåge Emma (1982- )
(1)
Allman Howard
(1)
Aves Corinne
(1)
Bajtlik Jan (1989- )
(1)
Bartosik Aleksandra
(1)
Bartosik Tadeusz (1925-1985)
(1)
Bauman Sabina (polonistka)
(1)
Beaupère Paul (1969- )
(1)
Benvenuto Johan
(1)
Bielańska Andżelika (ilustratorka)
(1)
Boradyń-Bajkowska Anna (tłumaczka)
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Bourgoin Nicolas (1962- )
(1)
Bouyssou Laureen
(1)
Brodacki Michał (tłumacz)
(1)
Brosz Bartek
(1)
Brosz Bartłomiej (ilustrator)
(1)
Brzozowska Ewa (graficzka)
(1)
Błędowski Ernest
(1)
Canga C.B
(1)
Carletti Emanuela (ilustratorka)
(1)
Cartwright Mary
(1)
Cejović Biserka
(1)
Centrum Badawcze Lisciani
(1)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(1)
Ciecierska Barbara (tłumaczka)
(1)
Cieślak Małgorzata (ilustratorka)
(1)
Clemson David
(1)
Clemson Wendy
(1)
Colletti Marco
(1)
Corleone Vittorio
(1)
Czarnik Barbara (filolog)
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
Dawczak Beata
(1)
Derkacz Zbigniew
(1)
Duralska-Macheta Teresa
(1)
Dziewiątkowska Zofia
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Ekiert Janusz (1931-2016)
(1)
Ellison Sheila (psycholog dziecięcy)
(1)
Feliks Janusz (autor gier)
(1)
Fuks Agata
(1)
Gadomska Alicja
(1)
Gadomska Alicja. Podróże Benka
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Galewska-Kustra Marta (logopeda)
(1)
Galińska Barbara (ilustratorka)
(1)
Galotti Sally
(1)
Gentili Maria Rita
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Ginter Tomasz
(1)
Gispert Carlos (1947- )
(1)
Gołaszewska Izabela
(1)
Graboś Anita (1977- )
(1)
Gray Judith Anne (1939- )
(1)
Guile Gill
(1)
Hałucha-Adamko Monika
(1)
Horosin Anna
(1)
House Felicity
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Hrynkiewicz Krzysztof (autor gier)
(1)
Iwaszkiewicz Karolina (tłumaczka)
(1)
Iwaszkiewicz Maria (1924-2019)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(96)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(98)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(163)
Język
polski
(160)
niemiecki
(1)
wiele języków
(1)
Odbiorca
Dzieci
(85)
6-8 lat
(57)
0-5 lat
(39)
9-13 lat
(37)
Młodzież
(18)
Dorośli
(14)
Nauczyciele
(10)
Rodzice
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Przedszkola
(7)
Szkoły podstawowe
(7)
14-17 lat
(6)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedagodzy
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Edukatorzy muzealni
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Przedszkolaki
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Technikum
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(2)
Literatura francuska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Muzyka polska
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(12)
Przedszkola
(10)
Język polski
(8)
Matematyka
(6)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Uwaga (psychologia)
(5)
Dzieci
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Korekcja mowy
(4)
Mowa
(4)
Programowanie (informatyka)
(4)
Barwy
(3)
Język angielski
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Mnożenie (matematyka)
(3)
Czas
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Liczenie w pamięci
(2)
Metoda Montessori
(2)
Myślenie
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka liczenia
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Skauting
(2)
Wszechświat
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zabawa
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Arytmetyka
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Budownictwo
(1)
Czytanie
(1)
Dinozaury
(1)
Dodawanie (matematyka)
(1)
Dzień
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Ekologia
(1)
Figury geometryczne
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Flagi
(1)
Fonetyka
(1)
Geografia turystyczna
(1)
Geometria
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Grywalizacja
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Historia powszechna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język niemiecki
(1)
Kaczor Donald (postać fikcyjna)
(1)
Klocki (zabawki)
(1)
Kontynenty
(1)
Kreatywność
(1)
Las
(1)
Liczby
(1)
Logopedia
(1)
Majsterkowanie
(1)
Metody nauczania
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Minecraft (gra komputerowa)
(1)
Myszka Miki (postać fikcyjna)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka
(1)
Noc
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Paleobotanika
(1)
Paleozoologia
(1)
Papieroplastyka
(1)
Parki narodowe
(1)
Paweł Apostoł (święty ; ok 8- ok 67)
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika teatru
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pierwsza pomoc
(1)
Pisownia
(1)
Plan dnia
(1)
Poczta
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Pory roku
(1)
Przedszkolaki
(1)
Przestępcy
(1)
Przyjęcia dziecięce
(1)
Przyroda
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Psy
(1)
Pucio (postać fikcyjna)
(1)
Robaki pasożytnicze
(1)
Rysowanie
(1)
Ryż
(1)
Równania algebraiczne
(1)
Rękodzieło
(1)
Temat: dzieło
Ballady i romanse
(1)
Biblia
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Świat
(2)
Europa
(1)
Gatunek
Gry edukacyjne
(143)
Gry i zabawy umysłowe
(32)
Gry planszowe
(23)
Gry i zabawy edukacyjne
(14)
Gry i zabawy dziecięce
(13)
Publikacje dla dzieci
(13)
Poradnik
(11)
Gry w karty
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Książki dla małych dzieci
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Opowiadania i nowele
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Gry logiczne
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Gry karciane
(4)
Biblia dla dzieci
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Książka-zabawka
(3)
Literatura dla dzieci
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Układanki
(3)
Broszura
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Książka do kolorowania
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Przysłowia
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Audiobooki
(1)
Bajka słowno-muzyczna
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry dziecięce
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gry miejskie
(1)
Gry strategiczne
(1)
Komiks
(1)
Literatura polska
(1)
Muzyka
(1)
Opracowanie
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sztuka
(1)
Słownik wielojęzyczny dla dzieci
(1)
Teatr
(1)
Wiersze
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(59)
Edukacja i pedagogika
(43)
Matematyka
(7)
Językoznawstwo
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Religia i duchowość
(1)
163 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Historyczne gry dydaktyczne : rozrywka, regionalizm, refleksje / redakcja Karol Sanojca. - Wrocław ; Dziekanów Leśny : Wydawnictwo LTW, 2018. - 201, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
Publikacja „Historyczne gry dydaktyczne – rozrywka, regionalizm, refleksja”, wpisuje się w popularny ostatnio nurt opracowań prezentujących różnego rodzaju refleksje oraz przykłady praktyczne związane z organizacją i prowadzeniem zabawowych form edukacji historycznej. Gry terenowe (niekiedy nazywane miejskimi) zagościły już na stałe w przestrzeni publicznej, nadal jednak warto promować wzorce dobrych rozwiązań i doświadczeń. I takie jest utylitarne przesłanie tego zbioru tekstów, w którym przeważają opisy konkretnych, sprawdzonych w praktyce działań edukacyjnych prowadzonych w różnych ośrodkach miejskich – Bydgoszczy, Katowicach, Krakowie, Lublinie i Wrocławiu. [LTW, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakodowany kosmos [Gra na kodowanie ]/ pomysł gry Hubert Bobrowski ; ilustracje Adam Pękalski ; projekt Anna Wielbut. - Warszawa : Edgard, 2022. - 1 pudełko : karton, drewno, ilustracje kolorowe ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 8+)
Druga część serii gier o kodowaniu od Kapitana Nauki.
Gra prowadza dziecko w podstawy programowania, równoległe zapewniając mu wspaniałą kosmiczną przygodę. Gra wprowadza najmłodszych do świata algorytmów bez użycia komputera. W trakcie rozgrywki dzieci uczą się tworzenia poleceń w języku programowania. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne i orientację przestrzenną. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań - omijając kosmiczne przeszkody, blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy.
Zakodowany kosmos wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy.
Gra rozwija umiejętności kodowania (podstawy programowania i tworzenia algorytmów), orientację przestrzenną, myślenie logiczne, koncentrację, wytrwałość i cierpliwość w oczekiwaniu na swój ruch.
Zawartość pudełka: plansza z panelem kodowania, 72 żetony kodowania i poderóży, 4 statki kosmiczne, 4 rakiety, (pionki), instrukcja.
Czas gry: 20-45 min
Ilość graczy: 2-4
Gra na kodowanie „Zakodowany kosmos” (8+) to kosmiczna podróż, w której gracze wcielają się w role nawigatorów statków kosmicznych i z pomocą kodowania układają trasy, by opanować międzygwiezdne bazy. Wykonując misję, uczą się podstaw programowania, tworząc instrukcje warunkowania i sekwencje. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Doskonalą również myślenie strategiczne, omijając kosmiczne przeszkody oraz blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy. [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-kosmos-kapitan-nauka/produkt-851471215]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 242/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 6+)
Zawartość pudełka: plansza do gry, 30 kart z pytaniami, 15 kart do gry obserwacyjnej, 10 kart ruchu, 5 pionków, kostka do gry, instrukcja.
Czas gry: 20-40 minut.
Liczba graczy: 2-6
Gra edukacyjna „Świat” (6-99 lat) to nie lada gratka dla miłośników podróży, w czasie której ścigają się oni o zwycięstwo i odwiedzają najciekawsze miejsca na Ziemi, odkrywają skarby natury oraz architektoniczne perełki, a przy tym ćwiczą spostrzegawczość oraz refleks. Kto wymyślił nazwę Grenlandia? Symbolem którego państwa jest ptak kiwi? Kiedy na sawannie pada deszcz? – na te i wiele innych pytań można poznać odpowiedzi w czasie rozgrywki. Fascynująca podróż dookoła świata Gra „Świat” to klasyczny wyścig, w którym wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do mety. Ruch graczy przyspieszają trzy rzeczy: udzielenie odpowiedzi na jedno z 90 pytań związanych z różnymi miejscami na Ziemi i ich mieszkańcami, wykonanie działania opisanego na karcie ruchu oraz wypatrzenie na planszy zwierzęcia, rośliny lub innego obiektu przedstawionego na karcie. Niezwykła wyprawa dookoła świata stwarza okazję, by rozwiązać wciągające zagadki oraz sprawdzić swój refleks i spostrzegawczość. Atrakcyjne ilustracje ułatwiają dziecku przyswajanie wiedzy oraz są znakomitym sposobem na poznanie charakterystycznych dla danego kraju miejsc, budowli, pomników czy cudów natury. Plansza została wykonana z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój spostrzegawczość, poznawanie świata, przyroda, geografia [https://platon.com.pl/pl/gra-edukacyjna-kapitan-nauka-swiat/produkt-617289892]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 235/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wyprawa po słówka [Gra] : angielski dla dzieci - Warszawa : Edgard, copyright 2023. - 1 pudełko ; 25x24,4x6 cm.
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 3+)
Zawartość pudełka: plansza, 24 karty z pytaniami i karta z odp owiedziami, 15 kart do gry obserwacyjnej, 15 kart z aktywnościami, pionki, kostka, instrukcja.
Czas gry: 20-40 min
Ilość graczy: 2-4 osób
„Angielski dla dzieci. Wyprawa po słówka” to gra językowa dla przedszkolaków, dzięki której skutecznie zapamiętają angielskie słowa i zwroty i zdania oraz będą ich używać spontanicznie w zabawach, rozmowie i podczas wymyślania własnych piosenek czy rymowanek. W czasie wyścigu po planszy gracze rozwiązują zagadki, ćwiczą poznane słownictwo w zabawach obserwacyjnych oraz w naśladowaniu zwierząt gestem i dźwiękiem. Roar like a lion! Make noise like a wolf. Can you see a tree? What is it? – zgaduj, wypatruj, naśladuj i baw się! Dzięki różnorodnym aktywnościom dzieci angażują zmysły, emocje i wyobraźnię, co ułatwia im zapamiętywanie angielskich słówek. A dzięki rozwiązywaniu zagadek naturalnie poznają podstawy gramatyki i angielskie zwroty. W skład gry wchodzą duża plansza przedstawiająca zwierzęta w zoo, 25 kart z zagadkami, 15 kart do zabaw obserwacyjnych, 15 kart z aktywnościami, pionki i kostka. Plansza została wykonana z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. [https://platon.com.pl/pl/gra-wyprawa-po-slowka-angielski-dla-dzieci/produkt-1085908636]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 248/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Typogryzmol / Jan Bajtlik. - Warszawa : Wydawnictwo Dwie Siostry, 2014. - [156] s. : il. ; 29 cm.
W tej interaktywnej książce litery zamieniają się w wieżowce, ulice, gwiazdozbiory, zwierzęta i wszystko, co tylko przyjdzie Wam do głowy. Kryją się pod śniegiem, chowają się w zatłoczonym pokoju i zjeżdżają na nartach. Gną się, łamią i wypuszczają liście. A wszystko to po to, by rozwinąć sprawność manualną dziecka, oswoić je ze znakami alfabetu i zapewnić mu świetną zabawę. [www.empik.com, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Młody Obserwator Przyrody : edukacja i zabawa)
Tekst także na stronie 2. i 3. okładki. Na okładce: W środku zagadki i zadania.
Ten zeszyt przedstawia zwierzęta i rośliny żyjące w czasach prehistorycznych. Uświadamia dziecku, że w odległej przeszłości życie na Ziemi wyglądało inaczej niż obecnie. Pokazuje, jak w kolejnych erach geologicznych zmieniała się przyroda na obszarze dzisiejszej Polski. Rozbudza zainteresowanie historią życia na Ziemi. Seria kolorowych zeszytów „Młody obserwator przyrody” powstała, by ułatwić dzieciom poznanie i pokochanie polskiej przyrody. Podpowiada, jak zainteresować dziecko otaczającym nas środowiskiem. [Multico, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2dz-56 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyfry to matematyczny alfabet. Służą do zapisywania liczb, które mówią nam, ile czegoś jest. Tylko skąd wiedzieć ile? Z tą książką dzieci nauczą się liczyć podczas zabawy na podwórku, w ogrodzie, lesie czy parku – o każdej porze roku. Książka prezentuje proste zabawy związane z liczeniem – w pojedynkę i w grupie – z wykorzystaniem tego, co można znaleźć podczas spaceru, a więc szyszek, kamieni czy patyków oraz innych elementów ożywionej i nieożywionej przyrody i krajobrazu, które mamy wokół. Oprócz rozdziałów z zabawami na każdą porę roku znajdziemy tu pomysłową "empiryczną" prezentację liczb od 0-10, a także przystępne wyjaśnienie podstawowych działań matematycznych: dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. [Wydawnictwo Zakamarki, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-51 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 4+)
Na opakowaniu: kodowanie, myslenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zwartość pudełka: plansza, 35 kart, 28 etonów ze skarbami, 4 żetony z czarodziejem i duchem ; instrukcję w języku polskim i ukraińskim.
Czas gry: 15-20 min
Dla 1 i więcej graczy
Gra kooperacyjna „Zakodowany zamek” ( 4–8 lat) wprowadza dzieci w podstawy programowania bez użycia komputera. Dzięki układaniu odpowiednich sekwencji kart, które prowadzą czarodzieja do poszukiwanych skarbów, dzieci uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów oraz algorytmów, czyli powtarzalnych sekwencji. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Podczas gry doskonalą również kompetencje społeczne i zdolność współpracy, by osiągnąć wspólny cel, czyli opracować strategię zebrania trofeów, zanim zrobi to duch. Trening myślenia logicznego i kreatywności Oryginalna gra kooperacyjna o interesującej fabule i intrygującej szacie graficznej, wprowadzająca w podstawy programowania oraz tworzenia algorytmów. Podczas nabywania umiejętności kodowania gracze współpracują ze sobą, doskonaląc kompetencje społeczne i cyfrowe – kluczowe w nowym społeczeństwie informacyjnym. Wartościowa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji początkowej oraz emocjonująca gra rodzinna o walorach integrujących. dr Aleksandra Szyller, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca akademicki na Wydziale Pedagogicznym UW, prowadząca szkolenia dla nauczycieli Gra „Zakodowany zamek” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, integrujące nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę w celu rozwijania umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz współpracy. Zamiast strategii opartych na pamięciowym przyswajaniu informacji gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu pomysłowości, efektywnego myślenia i potrzeby eksperymentowania, co wyzwala ich naturalną kreatywność. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Barwne ilustracje Justyny Hołubowskiej-Chrząszczak przyciągają uwagę atrakcyjnością szczegółów i zachęcają do zabawy w kodowanie. Plansza, karty i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-zamek-kapitan-nauka/produkt-670422613]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 243/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minecraft to bardzo popularna gra komputerowa, która na całym świecie sprzedała się w milionach egzemplarzy. Teraz możesz wykorzystać ją także do nauki programowania. W książce Kodowanie z Minecraftem? znajdziesz instrukcje, dzięki którym napiszesz programy komputerowe, które pozwolą Ci zautomatyzować swoją grę ? szybciej wydobywać minerały, wytwarzać przedmioty i budować, co tylko przyjdzie Ci do głowy! W swojej pracy będziesz korzystał z Lua, czyli języka programowania, którym posługują się profesjonalni twórcy gier. Z jego pomocą zaprogramujesz roboty, które mogą uprawiać dowolne rośliny, stworzysz fabrykę produkującą materiały budowlane i wiele innych! [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Pierwotnie wydano pt.: 365 sposobów na nudę : zabawy i zadania wspierające rozwój dziecka.
Zabawy i zadania wspierające rozwój dziecka Obszerny zestaw zabaw, gier i ćwiczeń, przeplatanych pomysłami na prace plastyczne związane z przygotowaniem najważniejszych świąt i uroczystości. A wszystko dopasowane do spontanicznej aktywności dziecka. Z książki można korzystać w domu, w przedszkolu, szkole, w świetlicy, na podwórku, podczas wakacji letnich i zimowych ferii. Ta różnorodność pozwala na korzystanie z książki przez cały rok - kiedy świeci słońce, pada deszcz czy śnieg lub gdy pogoda zmusza nas do pozostania w domu. [www.znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"365 dni kreatywnej zabawy" to zbiór wspaniałych pomysłów na rodzinne gry i zabawy, które ożywią wyobraźnię maluchów i pomogą twórczo spożytkować dziecięcą aktywność. Proste zabawy, które potrafią zainspirować zmęczonego rodzica jak i dziecko pragnące wiecznie nowych doświadczeń. Książka zawiera również porady jak połączyć rolę rodzica z obowiązkami domowymi i pracą. [virtualo.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propozycja Anety Kiepieli-Koperek zawiera szerokie spektrum ciekawych i wartościowych wskazówek adresowanych do pracy logopedycznej z dziećmi. [...] Posiada [...] wymiar korekcyjno-terapeutyczny, ale jednocześnie, z uwagi na kontekst usprawniający mowę oraz ogólnie ujęte zagadnienie komunikacji interpersonalnej, także wymiar stymulacyjno-rozwojowy. Ponadto dla czynnych logopedów może stanowić przyczynek i źródło inspiracji do praktycznej refleksji oraz ubogacenia dotychczasowej specjalistycznej w obszarze realizowanej terapii logopedycznej. Natomiast dla studentów logopedii może być wskazówką do budowania własnego warsztatu aktywności zawodowej [...]. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marzenny Zaorskiej Prezentowana publikacja jest zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy z nich poświęcony jest jednej głosce (wyjątkiem jest scenariusz dotyczący głosek: ą i ę). Ponadto w książce znajdują się przykładowe ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz załączniki z obrazkami i wyrazami pomocne przy przeprowadzaniu zajęć. Scenariusze zostały przygotowane tak, aby dzieci w przedziale wiekowym od 2,5 do 7 lat mogły poznać wszystkie głoski języka polskiego (czyli to, co słyszą), nawet jeśli nie potrafią ich jeszcze wypowiedzieć. Przedstawione ćwiczenia i zabawy kształtują słuch fonemowy, usprawniają narządy mowy oraz motorykę małą i dużą, a także ułatwiają wywoływanie poznanych głosek. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
101 zabaw z klockami : nauka matematyki poprzez zabawę / Małgorzata Skura, Michał Lisicki. - Gliwice : Helion, copyright 2018. - 109 stron : ilustracje kolorowe ;19x24 cm.
Na okładce i stronie tytułowej: Schody, wieże, węże, a może zegary? Odkryj radość nauki z klockami!
Schody, wieże, węże, a może zegary? Odkryj radość nauki z klockami! Klocki to podstawa udanej zabawy! Wie o tym każde dziecko. Otwierają przestrzeń aktywności i kreacji. Ich wszechstronne możliwości często wykorzystuje się we wczesnej, nieformalnej edukacji matematycznej dzieci. Zabawy i zadania proponowane przez autorów tej niezwykle pomysłowej książki będą inspiracją dla każdego. Znalazły się tu zadania indywidualne i grupowe, interesujące pytania i mnóstwo propozycji wspólnej zabawy. Specjalnie dla nauczycieli autorzy przygotowali opisy celów i rozwijanych przez dziecko umiejętności matematycznych. Co można zbudować z drewnianych klocków w czterech kolorach? Jak można je pogrupować? Jak podpowiadać dziecku różne sposoby ich liczenia? Jak uczyć się szacowania, porównywania, działań matematycznych? Jak pomóc najmłodszym wypracować własne strategie rachunkowe? Sprawdź, jakie łamigłówki Twoje dziecko lubi najbardziej! Matematyka to także zabawa! [Helion, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wspierać rozwój przedszkolaka? / Monika Sobkowiak. - Warszawa : Edgard, 2019. - 239, [1] strona ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Wiek przedszkolny to najlepszy czas na to, by wspierać wszechstronny rozwój dziecka. A zabawa to naturalna forma działania, dzięki której przedszkolaki uczą się, poznają świat, radzą sobie z trudnościami i odkrywają swoje zainteresowania – przekonuje Monika Sobkowiak – autorka bloga Pani Monia, inspirującego nauczycieli w ich codziennej pracy. Autorka tej książki prezentuje zabawy i aktywności, które pozwolą wszechstronnie i harmonijnie wspierać przedszkolaki we wszystkich obszarach rozwoju: poznawczym, społeczno-emocjonalnym i psychomotorycznym. Zachęca do kształtowania u dzieci kompetencji przyszłości, takich jak: umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność, znajomość podstaw programowania, zdolność do komunikowania się w prosty i bezpośredni sposób czy inteligencja emocjonalna. Pokazuje również, jak ogromne znaczenie dla kształtowania pewności siebie i poczucia sprawczości ma rozwój pasji i próbowanie swoich sił w różnorodnych działaniach, np. komponowaniu własnych piosenek, programowaniu czy układaniu tanecznej choreografii. [www.empik.com, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik młodego skauta. Tom 5 / tłumaczenie Teresa Rutkowska ; Walt Disney. - Warszawa : Egmont, 1998. - 5-156 stron: ilustracje kolorowe ; 19 cm.
Hyzio, Dyzio i Zyzio przygotowali dla Ciebie i Twoich kolegów wspaniałą wyprawę. Wędruj wraz z nimi strona po stronie. Poznasz nowe gry, dowiesz się wielu ciekawych rzeczy, nauczysz się majsterkować. Zdobędziesz także nowych przyjaciół i wyruszysz z nimi na łono przyrody w poszukiwaniu przygód. [Egmont, 1998].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wojsko / [Dorota Skwark ; ilustracje Magdalena Pilch]. - Kielce : Wydawnictwo MD Monika Duda, [2017]. - 32 strony : ilustracje ; 30 cm.
(Bezpieczeństwo / MD Monika Duda)
Seria BEZPIECZEŃSTWO to nie tylko informacje i ciekawostki na temat pracy Policji, Wojska, Pogotowia Ratunkowego i Straży Pożarnej. To także zbiór zasad i porad, dzięki którym dzieci będą umiały się odnaleźć w sytuacji zagrożenia. Te istotne dla bezpieczeństwa wskazówki uświadamiają naszym pociechom, że stosowanie zasad ułatwia życie, a odkrywanie tej prawdy odbywa się w każdej książeczce podczas zabawy naklejkami czy rozwiązywania rozmaitych ćwiczeń. Seria BEZPIECZEŃSTWO to książeczki przygotowane z myślą o najmłodszych czytelnikach, znajdziemy w nich informacje o pracy Pogotowia Ratunkowego, Straży Pożarnej, Wojska oraz Policji. W przystępny sposób poprzez zabawę dzieci dostają wskazówki jak się zachować w sytuacjach stresowych czy zagrażających życiu. W każdej książeczce zawarto informację co należy podawać w czasie telefonicznego wezwania pomocy. W książeczce o Pogotowiu Ratunkowym dowiemy się jak wygląda zgłoszenie telefoniczne, co powinniśmy powiedzieć dyspozytorowi. Poznamy rodzaje Pogotowia, zapoznamy się z oznakowaniem karetek a także wyposażeniem ambulansu. Dowiemy również kto pracuje z ratownikami w trudnych warunkach. Przygotowano również krótki kurs pierwszej pomocy. [www.merlin.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.2-355/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przygoda z Kinezjologią ; 2)
126 ćwiczeń i zabaw, które inspirują do wykorzystania ruchu w stymulacji naturalnego rozwoju fizycznego, psychicznego i intelektualnego.[www.sklep.prapelnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pies : gry i zabawy edukacyjne / Corinna, Lenz, Christiane Schnepper ; z języka niemieckiego przełożyła Anita Kornacka. - Corinna, Lenz; przeł. z niem. Anita Kornacka. - Warszawa : Bellona, 2018. - 96 stron ; 24 cm.
U dołu okł.: Nauka przez zabawę
Chcielibyście nauczyć szczenię reagowania na najważniejsze komendy, najchętniej w formie zabawy? Z tej książki dowiecie się, jak to osiągnąć: szybko, bez większego wysiłku, w sposób urozmaicony i doskonale się przy tym bawiąc ze swoim czworonogiem. Szczenię dzięki zabawie łatwo nauczy się chodzić na luźnej smyczy, przychodzić na zawołanie, dobrowolnie zostawiać przedmioty, a nawet radośnie reagować na takie rzekomo niezbyt przyjemne komendy jak np. "nie". Warto wiedzieć: psy, które od małego miały okazję uczyć się przez zabawę, chętniej i z większą motywacją ćwiczą ze swoim właścicielem - przez całe psie życie. [www.empik.com, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-63 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przygoda z Kinezjologią ; 1)
Publikacja stanowi zbiór wypowiedzi - scenariuszy zajęć, zabaw i rymowanek, w których ważną rolę odgrywają ćwiczenia dr. Paula Dennisona. Jest rejestrem doświadczeń nauczycieli, trenerów, terapeutów, którzy wspomagają swoją pracę prostymi ćwiczeniami. W książce znalazły się przykłady scenariuszy zajęć z dziećmi w różnym wieku i na różnych etapach edukacyjnych oraz z osobami dorosłymi. Zaprezentowano możliwość wykorzystania Kinezjologii Edukacyjnej zarówno we wspomaganiu naturalnego rozwoju dziecka, jak i stymulowaniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Można ją z powodzeniem stosować we wszystkich przedziałach wiekowych zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej.[www.edukacyjna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-796/799 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej