Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(198)
Forma i typ
Gry i zabawki
(152)
Książki
(44)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Proza
(12)
Komiksy i książki obrazkowe
(9)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Audiobooki
(1)
Poezja
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(209)
wypożyczone
(20)
nieokreślona
(10)
tylko na miejscu
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(5)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(152)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(11)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(24)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(12)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(15)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(6)
Autor
Knizia Reiner (1957- )
(11)
Bauza Antoine (1978- )
(6)
Bobrowski Hubert (historyk)
(5)
Feliks Janusz
(5)
Rejchtman Grzegorz (1970- )
(5)
Kucharski Roman
(4)
Maublanc Ludovic
(4)
Moon Alan R. (1951- )
(4)
Mosiewicz-Szrejter Maria (1971- )
(4)
Bourgoin Nicolas (1962- )
(3)
Dutrait Vincent
(3)
Haka Filip (1974- )
(3)
Lebrat Corentin
(3)
Madaj Karol (1980- )
(3)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(3)
Riviere Theo
(3)
Żyłko Tomasz
(3)
Barbaud Jean (1955- )
(2)
Barbaud Jean (1955-)
(2)
Benvenuto Johan
(2)
Cardouat Marie
(2)
Coimbra Miguel (1977- )
(2)
Czapczyk Paweł (1969- )
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Derkacz Zbigniew
(2)
Detner Małgorzata (ilustratorka)
(2)
Graboś Anita (1977- )
(2)
Hałucha-Adamko Monika
(2)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(2)
Krześniak Renata (ilustratorka)
(2)
Kędzierski Robert (1965- )
(2)
Lula Jarek
(2)
Läckberg Camilla (1974- )
(2)
Läckberg Camilla (1974- ). Kobiety bez litości
(2)
Macias Kinga
(2)
Madaj Karol
(2)
Mazan Maciejka (tłumaczka)
(2)
Nowak Agata (ilustratorka)
(2)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(2)
Pękalski Adam (1975- )
(2)
Quilliams Chris (ilustrator)
(2)
Roubira Jean-Louis
(2)
Socha Piotr (1966- )
(2)
Supeł Barbara (literatura dla dzieci)
(2)
Szwalski Wojciech
(2)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(2)
Szyszko Marek (1951- )
(2)
Trzcińska Anna (ilustratorka)
(2)
Żabicka Monika (tłumaczka)
(2)
Żyłko Piotr (grafik)
(2)
Ambrożewski Jacek (1989- )
(1)
Andre Marc
(1)
Andre Marc (1967- )
(1)
Andryszczyk Mariusz
(1)
Antram David (1958- )
(1)
Bartosik Aleksandra
(1)
Beck Jeff (autor gier)
(1)
Bekaert Benoît (1980- )
(1)
Bianco Guillaume (1976 ). Ernest i Rebeka
(1)
Bianco Guillaume (1976- )
(1)
Blanchot Denis
(1)
Blok Patryk
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Bouquet Cyril
(1)
Bourgeois Paulette (1951- )
(1)
Bouwer Ton
(1)
Brand Inka
(1)
Brand Markus
(1)
Brosz Bartek
(1)
Brosz Bartłomiej (ilustrator)
(1)
Brudzewski Julian (1957- )
(1)
Brzozowski Tomasz W. (tłumacz)
(1)
Burzyńska Lucyna
(1)
Bułacki Światosław
(1)
Bystroň Ondřej
(1)
Béka
(1)
Böhnke Nicko
(1)
Cathala Bruno
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Cazenove Christophe (1969- )
(1)
Centrum Badawcze Lisciani
(1)
Chimisso Igor
(1)
Chmielewski Henryk Jerzy (1923-2021)
(1)
Chvátil Vladimir (1971- )
(1)
Cioch Katarzyna. (autorka gier)
(1)
Clark Brenda (1955- )
(1)
Clarkson Jeremy (1960- )
(1)
Clarkson Jeremy (1960- ). Świat według Clarksona
(1)
Coimbra Miguel
(1)
Colletti Marco
(1)
Cosson Maëla (1977- )
(1)
Costano Eugeni
(1)
Cotterau Jacques
(1)
Couto-Szalay Anikó
(1)
Crapuchettes Dominic
(1)
Crip (1971- )
(1)
Czyrynda-Koleda Magdalena
(1)
D'hamers Heidi
(1)
Dalena Antonello (1976- )
(1)
Dambeck Holger (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(85)
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(160)
1901-2000
(6)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(198)
Język
polski
(198)
Odbiorca
Dzieci
(128)
9-13 lat
(108)
6-8 lat
(98)
Młodzież
(65)
Dorośli
(46)
14-17 lat
(35)
0-5 lat
(29)
Rodzice
(2)
18+
(1)
Kobieta
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkolaki
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(6)
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literatura angielska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Podróże
(5)
Dziewczęta
(4)
Rycerze
(4)
Zwierzęta
(4)
Język polski
(3)
Liczenie w pamięci
(3)
Myślenie
(3)
Programowanie (informatyka)
(3)
Przyjaźń
(3)
Rodzeństwo
(3)
Trening umysłu
(3)
Wyścigi samochodowe
(3)
Zabawa
(3)
Żółwie
(3)
Arytmetyka
(2)
Cywilizacja
(2)
Czarodzieje
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Gry planszowe
(2)
Grzybobranie
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Kreatywność
(2)
Labirynt
(2)
Magia
(2)
Matematyka
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
PRL
(2)
Pociągi
(2)
Psy
(2)
Relacja romantyczna
(2)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(2)
Strach
(2)
Tajemnica
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wagony
(2)
Zemsta
(2)
Ślimaki
(2)
Życie codzienne
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Archeologia
(1)
Arystokracja
(1)
Atomek (postać fikcyjna)
(1)
Biznes
(1)
Calineczka (postać fikcyjna)
(1)
Chłopcy
(1)
Czołgi
(1)
Detektyw Pozytywka (postać fikcyjna)
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dodawanie (matematyka)
(1)
Dojrzewanie
(1)
Drobnoustroje
(1)
Drukarstwo
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dżungle i lasy deszczowe
(1)
Ekologia
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Fauna
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Flagi
(1)
Flora
(1)
Franklin (postać fikcyjna)
(1)
Geografia turystyczna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Grywalizacja
(1)
Gwiezdne Wojny (świat fikcyjny)
(1)
Handel
(1)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(1)
Historia
(1)
Historia powszechna
(1)
Jazda konna
(1)
Język angielski
(1)
Kalambury
(1)
Kamienie szlachetne
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Koncentracja
(1)
Kontynenty
(1)
Kosmos
(1)
Koszmarny Karolek (postać fikcyjna)
(1)
Koty
(1)
Koziołek Matołek (postać fikcyjna)
(1)
Koń
(1)
Kraby
(1)
Książęta i księżne
(1)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(1)
Kultura języka
(1)
Kupcy
(1)
Kłótnia
(1)
Las
(1)
Ludność
(1)
Matki i córki
(1)
Miasta
(1)
Mieszkańcy wsi
(1)
Minnie (postać fikcyjna)
(1)
Mnożenie (matematyka)
(1)
Mokradła słone
(1)
Mowa
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
101-200
(1)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(3)
Świat
(3)
Afryka
(2)
Chiny
(2)
Szwecja
(2)
Ameryka Południowa
(1)
Azja
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Hongkong (Chiny)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Makau (Chiny)
(1)
Niemcy
(1)
Nil (rzeka)
(1)
Norwich (Wielka Brytania ; okolice)
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(129)
Gry i zabawy umysłowe
(76)
Gry edukacyjne
(34)
Gry strategiczne
(16)
Gry w karty
(14)
Gry i zabawy dziecięce
(9)
Komiks
(8)
Opowiadania i nowele
(8)
Broszura
(7)
Gry i zabawy
(6)
Gry karciane
(5)
Publikacje dla dzieci
(4)
Książka-zabawka
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Gry językowe (pedagogika)
(2)
Kryminał
(2)
Przewodnik turystyczny
(2)
Adaptacja komiksowa
(1)
Audiobooki
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Fantastyka
(1)
Felieton angielski
(1)
Gry hazardowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gry logiczne
(1)
Gry rodzinne
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opowiadanie dziecięce
(1)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(1)
Opowiadanie dziecięce belgijskie
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Quizy
(1)
Romans historyczny
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Układanki
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(113)
Edukacja i pedagogika
(21)
Językoznawstwo
(4)
Matematyka
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
198 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Dobble [Gra planszowa] : Kicia Kocia / Denis Blanchot, Guillaume Gille-Naves, Igor Polouchine ; ilustracje Anita Głowińska. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (puszka, 30 kart) : metal, papier, karton, kolor ; w pudełku 8c8x13 cm + zasady gry (12 stron : ilustracje kolorowe).
(Wiek: 4+)
Pełna zawartość gry na pudełku.
Czas gry: 10 minut.
Kicia Kocia® jest chronionym znakiem towarowym - © by Anita Głowińska and Media Rodzina.
Kicia Kocia, bohaterka popularnych książek dla dzieci, wraz z przyjaciółmi zawitała do świata gier! Na co dzień uczą maluchy, jak zachowywać się w codziennych sytuacjach, a teraz będą wspierać je w ćwiczeniu spostrzegawczości i refleksu podczas szukania par identycznych symboli. Zadanie jest proste: spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko nie zwątp, dwie dowolne karty zawsze łączy jeden wspólny obrazek. W Dobble można grać na wiele sposobów, a 5 z nich jest opisanych w instrukcji jako mini-gry. Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają różne rozmiary. Same karty są okrągłe i kolorowe, a każda z nich ma unikalny zestaw symboli związanych z postaciami z książeczek o Kici Koci. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 136/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rajd samochodowy ; Młynek [Gra planszowa]. - Chwaszczowo : Alexander, 2007. - 1 pudełko ; 11x17,5 cm.
(Wiek: 5+)
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Plansza dwustronna ; 4 pionki wysokie ; 9 białych, 9 czarnych pionków niskich ; kostka do gry ; instrukcja.
Zawiera 2 gry planszowe.
"Rajd samochodowy" to gra planszowa, w której wygrywa ten, kto pierwszy znajdzie się na ostatnim polu toru gry. Gracze starając się wyrzucić jak największą liczbę oczek kostką, przesuwają swe pionki po torze, na którym czyhają na nich przykre lub miłe niespodzianki. W "Rajdzie samochodowym" może zdarzyć się nieszczęśliwy wypadek, awaria silnika lub przyspieszenie na prostej drodze. Wszystko to zapewnia wysoki poziom emocji i atrakcyjność gry. "Młynek" - to jedna z najstarszych gier. Wymaga od uczestników intensywnego myślenia wyobraźni. Zwycięzcą zostanie w tej grze ten, kto lepiej przewidzi kolejne posunięcia i będzie miał lepszą strategię. Gra dla 2-4 graczy w wieku od 5 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-41/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Catan [gra planszowa] / Klaus Teuber ; ilustracje Michael Menzel. - Kraków : Galaktyka, copyright 2015. - 1 pudełko (19 pól terenu, 6 części ramowych, 18 żetonów z liczbami, 95 kart surowców, 25 kart rozwoju, 6 kart pomocy, 96 pionków, 1 złodziej, 2 podstawki na karty, 2 kości, instrukcja, almanach) : ilustracje ; 30x30x7 cm.
(Wiek: 10+)
Gra dla 3-4 osób.
Czas gry 75 min.
W pudełku: 19 pól terenu, 6 części ramowych, 18 żetonów z liczbami, 95 kart surowców, 25 kart rozwoju, 6 kart pomocy, 96 pionków, 1 złodziej, 2 podstawki na karty, 2 kości, instrukcja, almanach) : ilustracje
Odkryjcie nowy ląd! Jesteście pierwszymi osadnikami, którzy przybyli na wyspę Catan. Szybko wznosicie pierwsze osady i budujecie pierwsze drogi. Okoliczne tereny zapewniają wam surowce niezbędne do rozwoju. Handel kwitnie, a osady rozrastają się do miast.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 7/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Eurobusiness [Gra planszowa]. - Katowice : Labo Market, [201-]. - 1 pudełko ; 50 x 26 x 4 cm.
(Wiek: 14+)
W pudełku: jedna plansza, 5 pionków, 32 domki, 12 hoteli, 2 kostki, 2 zestawy po 16 kart "Szansa", 28 kart "Akty własności", 230 szt. banknotów, instrukcja.
Gra dla 3-6 osób.
Eurobusiness" to gra planszowa oparta na zasadach klasycznego "Monopoly". Zostań najbogatszym z graczy, inwestuj rozsądnie i unikaj bankructwa! "Eurobusiness" to absolutna klasyka wśród gier ekonomicznych. Ta oparta na zasadach "Monopoly" gra planszowa produkowana jest w Polsce od 1983 roku. Polega na gromadzeniu majątku, kupowaniu dóbr i dokonywaniu inwestycji. Wymaga strategicznego myślenia i umiejętności kalkulacji. W tej grze występuje również losowość, co sprawia, że każda rozgrywka wygląda zupełnie inaczej! "Eurobusiness" to znakomity trening umysłu. Ćwiczy uczestników w planowaniu strategii oraz szacowaniu zysków i strat. Brak śliskiego papieru nie umniejsza w niczym radości, jaką można czerpać z rozgrywki. To wspaniała propozycja zwłaszcza dla tych, którzy z sentymentem wspominają "Eurobusiness" ze swojego dzieciństwa. Zgodnie z tym, co sugeruje producent, jest to gra przeznaczona dla osób powyżej 14. roku życia. W rozgrywce może uczestniczyć od 2 do 5 graczy. Przygotowanie planszy, pionków, kart i innych elementów zestawu zajmuje około 3 minut. Rozgrywka może trwać od 30 minut nawet do kilku godzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 3/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 12+)
Czas gry: 60 min
Liczba graczy: 1-8
Zawartość pudełka: instrukcja, 6 profili podejrzanych, 243 karty śledztwa, 8 zasłonek, karty ściśle tajne, szuflada, arkusze śledztwa, 8 żetonów śledczych, znacznik gracza rozpoczynającego, 13 żetonów ofert.
Gra detektywistyczna – dostępnych ponad 1000 śledztw na 7 poziomach trudności! Jesteście detektywami wezwanymi do rezydencji Woodruffa Waltona. Milioner został znaleziony martwy w swoim gabinecie! Przesłuchujcie gości Waltona, rozmawiajcie ze służbą, badajcie miejsce zbrodni, zapoznawajcie się z raportami policyjnymi. Zdobytą wiedzą możecie dzielić się z rywalami w zamian za nowe informacje na temat zbrodni. Wygra osoba, która rozwiąże zagadkę śmierci Waltona i prawidłowo odpowie na pytania: – Kto zabił Waltona? – Dlaczego go zabił? – Czym go zabił? – Czy miał wspólnika? [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-66/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Europa 1912 [Gra planszowa] / autor gry Alan R. Moon.; - Gdańsk : Rebel, copyright 2019. - 1 pudełko ; 18,5 x 9,6 x 3,5 cm.
(Wsiąść do Pociągu)
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Wsiąść do Pociągu: Europa.
Zawartość pudełka: 101 biletów (46 biletów z podstawowej wersji orz 55 zupełnie nowych), 5 kart wagoników, 25 pionków (5 zółtych, 5 czerwonych, 5 zielonych, 5 niebieskich, 5 czarnych), instrukcja.
Ilość graczy:
Czas gry: do 45 min
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do Pociągu: Europa 1912 zapewni Wam jeszcze więcej zabawy dzięki nowym biletom do zrealizowania! W tym niepozornym pudełku kryją się aż trzy alternatywne tryby rozgrywki oraz rozszerzenie z zajezdniami i magazynami, które dodatkowo ubarwi grę. UWAGA! Aby grać z nowymi zasadami magazynów i zajezdni wystarczy dowolna podstawowa wersja gry. Bilety zawarte w dodatku Europa 1912 pasują wyłącznie do wersji Wsiąść do Pociągu: Europa. Co wprowadza dodatek? 101 kart biletów. 46 z nich to bilety z wersji podstawowej, natomiast 55 jest zupełnie nowych. Trzy tryby rozgrywki z wykorzystaniem nowych tras: Rozszerzona Europa, Mega-Europa oraz Metropolie Europy. Rozszerzenie Magazyny i Zajezdnie, wprowadzający do zabawy dodatkowy element strategiczny. Czym jest Wsiąść do Pociągu: Europa? To gra familijna o wielkiej, kolejowej przygodzie. Uczestnicy zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. To prosta i elegancka planszówka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania uczestników. [Rebel, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 156/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Widmo [gra planszowa] / autor gry Alan R. Moon ; ilustracje Régis Torres. - Gdańsk : Rebel, copyright 2022. - 1 pudełko ; 28 x28 x 6 cm + instrukcja.
(Wsiąść do Pociągu)
Zawartość pudełka: 1 plansza, 80 nawiedzonych wagoników: po 20 wagoników w kolorze białym, pomarańczowym, fioletowym, czarnym ( plus kilka zapasowych, gdyby się jakieś zgubiły), 72 karty Platform, 33 karty biletów, 4 karty Biletów specjalnych "Cukierek albo psikus", Złoty Bilet, instrukcja.
Na pudełku: Wsiąść do pociągu Pierwsza podróż Seria.
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 15-30 min
Wciągająca gra ze znanej i lubianej serii tym razem jest dostępna w wersji przeznaczonej również dla dzieci. To doskonały sposób na wspólne spędzanie czasu w rodzinnym gronie. "Wsiąść do pociągu Widmo" to kolejna odsłona popularnej serii gier rodzinnych, dostosowana również do umiejętności młodszych graczy. Idealnie nadaje się do wprowadzenia dzieci w świat gier planszowych. W trakcie gry należy zrealizować 6 celów polegających na dotarciu w wyznaczone miejsca na planszy przedstawiającej Koszmarkowo - miejsce strasznych sekretów. Na początku każdy dostaje karty z dwoma celami do zrealizowania. Wystarczy jedynie zebrać karty w odpowiednim kolorze i odpowiedniej liczbie, żeby zbudować na planszy połączenie, które pomoże nam wykonać zadanie. W trakcie swojej kolejki gracz albo dobiera karty albo buduje połączenie. Po dotarciu w wyznaczone miejsce gracz losuje kolejną kartę z celem i gra toczy się dalej. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy zrealizuje 6 celów. Zasady gry są stosunkowo proste, aby łatwo było je opanować dziecku. W odróżnieniu od standardowej gry z tej serii gracze dobierają karty wyłącznie w ciemno, dzięki czemu dorośli nie mają nad dziećmi przewagi z uwagi na lepszą umiejętność planowania strategii. Dodatkowo trasy nie są punktowane - celem gry nie jest zdobycie jak największej liczby punktów, lecz zrealizowanie 6 celów. Poza tym poszczególne miejsca na planszy zostały nie tylko opisane, ale również zobrazowane. Dzięki temu nawet te dzieci, które jeszcze nie potrafią czytać, będą w stanie zagrać w tę grę. [https://www.taniaksiazka.pl/wsiasc-do-pociagu-widmo-rebel]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 157/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 10+)
Zawartość pudełka: 4 plansze Doliny ; 4 plansze Metropolii ; 1 żeton startowy ; 50 żetonów Dolin ; 40 żetonów Dzielnic ; 80 drewnianych znaczników zasobów; 4 drewniane znaczniki Pszenicy ; 16 Monymentów ; 1 notatnik ; instrukcja.
Ilość graczy: 2-4
Czas trwania: 45 min
Jesteś Nomarchą w starożytnym Egipcie. Faraon mianował Cię przywódcą Metropolii i jej regionu. Wylewy Nilu dobiegają końca i ziemie żyznej doliny gotowe są oddać swoje bogactwa. Zbieraj zasoby, buduj dzielnice z najbardziej dochodowymi sklepami, zaopatruj je w różne towary i zdobywaj za to debeny ku chwale Faraona. Gracz, który najlepiej spożytkuje zasoby doliny Nilu, zwycięży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-76/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 8+)
Czas gry: 25 min
Zawartość pudełka: 60 drewnianych pionków dinozaurów, specjalna kostka, 5 dwustronnych plansz, miseczki na pionki, woreczek do losowania dinozaurów.
Liczba graczy: 3-12
Dinozaury wędrują w poszukiwaniu najlepszych terenów. Postaraj się, aby na twojej planszy znalazły się dinozaury, za które zdobędziesz najwięcej punktów. Nie będzie to takie łatwe, bo na każdym polu planszy dostajesz punkty za inne gatunki! Gra zawiera 2 wersje: lato i zima. Każdą z nich rozgrywa się na innej planszy! [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-61/GP, KM - 227/GP (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 8+)
Zawartość pudełka: 72 plansze (z 671 zadaniami), 32 klocki (po 8 na gracza), 1 kostka, 1 klepsydra, 1 tor rund, 1 woreczek, 58 klejnotów (10 rubinów czerwonych, 19 szafirów niebieskich, 19 bursztynów żółtych, 10 szmaragdów zielonych ) , instrukcja
Czas gry: 25 min
Ilośc graczy: 1-4
Najnowsza wersja światowego bestsellera! W grze są przestrzenne klocki, które wprowadzają zabawę w zupełnie nowy (trzeci) wymiar. Rozgrywka staje się jeszcze bardziej wymagająca i fascynująca. Tak jak w pierwowzorze gracze starają się jak najszybciej zapełnić puste pola na swoich planszach, tylko tym razem muszą to zrobić dwuwarstwowo. Gracze, którym uda się rozwiązać łamigłówkę na czas, zdobywają klejnoty. Cztery poziomy trudności pozwolą na dostosowanie gry do wieku i doświadczenia graczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 206/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor [Gra planszowa] / autor: Marc Andre ; ilustracje: Pascal Quidault. - Buc : JD Editions - Space Cowboys, copyright 2017. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 28 x 22 x 7 cm.
(Wiek: 10+)
Czas gry: 30 min.
Zawartość pudełka: 40 znaczników: 7 znaczników szmaragdów (zielone), 7 znaczników szafirów (niebieskie), 7 znaczników rubinów (czerwone), 7 znaczników diamentów (białe), z znaczników onyksów (czarne), 5 znaczników złota, czyli dżokerów (żółte); 90 kart rozwoju: 40 kart poziomu 1, 30 kart poziomu 2, 20 kart poziomu 3, 10 płytek arystokratów; instrukcja
Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-57/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 6+)
Zawartość pudełka: 1 plansza ; 30 kart archeologów ; 48 żetonów znalezisk (12 wariów próżności, 12 malowideł, 12 kości, 12 naczyń} ; 8 skorpionów ; 8 żetonów piasku ; znacznik gracza rozpoczynającego rozgrywke ; instrukcja.
Czas gry: 30 min
Ilość graczy: 2-5 osób.
W grze Faras wyruszysz w niezwykłą podróż do serca Afryki! Wcielcie się w rolę polskich archeologów którzy - pod czujnym okiem profesora Kazimierza Michałowskiego - prowadzą wykopaliska. Walcz z upływającym czasem! Skończ wykopaliska zanim świątynię zaleją wody sztucznego Jeziora Nasera! Uważaj na niebezpieczeństwa - strzeż się skorpionów!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 228/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Trexo [gra planszowa] / autor: Jan Åke Hansson - Warszawa : Egmont Polska, 2022. - 1pudełko ; 24,5 x 24 x 5 cm.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Ilość graczy: 2
Czas gry: 15 min
Zawartość pudełka: plansza do gry, 45 płytek z symbolami x i o, instrukcja
Celem gry jest ułożenie 5 swoich symboli w jednym rzędzie – poziomo, pionowo lub na ukos. Jednak nie będzie to łatwe. Za każdym razem gdy wykładasz płytkę, umieszczasz na planszy także symbol przeciwnika! Kafelki można kłaść jeden na drugim, więc rozgrywka toczy się w 3 wymiarach. Każdy ruch zmienia diametralnie sytuację na planszy i może zadecydować o zwycięstwie. Wylosujcie, kto będzie grał krzyżykiem, a kto kółkiem. Grający krzyżykiem rozpoczyna rozgrywkę, umieszczając płytkę na dowolnych dwóch polach planszy. Następnie drugi gracz robi to samo. W ten sposób gracze naprzemiennie zagrywają płytki, po jednej na rundę. Raz położona płytka nie może być przemieszczana ani usunięta. Wygra gracz, który jako pierwszy ułoży w jednej linii co najmniej pięć swoich symboli jeden obok drugiego. Symbole mogą być ułożone pionowo, poziomo albo na ukos. Nie ma znaczenia, na którym są poziomie, istotny jest widok z góry. Liczą się tylko widoczne symbole (niezakryte). Jeśli zabraknie płytek albo nie można wyłożyć na planszę nowej płytki, to partia kończy się remisem. [Egmont Polska, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 146/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kraby [Gra planszowa] / Adam Kałuża ; ilustracje i projekt graficzny: Piotr Socha. - Warszawa : Granna, copyright 2009. - 1 pudełko ; 25,5x25,5x7,7 cm.
Zawartość pudełka: plansza, 120 żetonów krabów (24 sztuki w pięciu kolorach), 4 statki-parawany, 15 figurek krabów(po 3 w pięciu kolorach), woreczek na żetony, 4 znaczniki punktacji poławiaczy, 5 znaczników punktacji krabów (w kolorach krabów), instrukcja.
Ilość graczy: 2-4
Czas gry: ok. 30 min.
Starają się oni zdobyć jak najwięcej małych skorupiaków. Mają do swojej dyspozycji statki. Każdy statek ma trzy ładownie. W jednaj ładowni może znajdować się tyko jeden gatunek krabów. Na łowisku żyje pięć gatunków, czyli? każdy gracz musi zdecydować, które kraby będzie łowić. Oczywiście najlepiej te, które przyniosą największe zyski. Po rozeznaniu, jak wygląda łowisko, gracz musi zdecydować, które kraby będzie łowił. Rybacy łowiący te same kraby, to sprzymierzeńcy. Innym można trochę poprzeszkadzać [https://www.planszomania.pl/logiczne/2177/Kraby.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 177/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zamek [Gra planszowa] / Reiner Knizia ; ilustracje Roman Kucharski. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia ; copyright 2018. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 28 x 19 x 7 cm.
(Wiek: 8+)
Czas gry: 45 minut.
Zawartość pudełka: 10 kafeli różnokształtnych, 18 żetonów małych, 60 żetonów dużych, 16 pionków, instrukcja
Światowy bestseller! „Zamek” to polska edycja gry „The Castle” wydawanej w innych krajach w serii „Carcassonne”. Podczas gry układacie kafelki w obrębie murów zamku. Tworzycie drogi, łąki, domy i chlewy, nad którymi staracie się przejąć kontrolę. W tym celu wysyłacie tam swoich poddanych: heroldów, mnichów, giermków i rolników. Dodatkowe punkty zdobędziecie za kapliczki na łąkach oraz dyby ustawione przy drogach. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-51/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kolejka [gra planszowa] / Karol Madaj. - Wyd. międzynarodowe. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu ; Gdynia : Trefl, cop. 2013. - 1 pudełko (plansza do gry, plansza z samochodami dostawczymi, 30 pionków w 6 kolorach, po 5 w każdym kolorze, 50 kart kolejki w 5 kolorach, po 10 w każdym kolorze, 5 kart listy zakupów, 60 kart towarów w 5 kolorach, po 12 w każdym kolorze, 15 kart dostawy towaru w 5 kolorach, po 3 w każdym kolorze, 5 kart pomocy gracza w 5 kolorach, po 1 w każdym kolorze, broszura z instrukcją i opracowaniem historycznym ; 37x25x6 cm.
(Wiek: 12+)
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 60 minut.
W pudełku: plansza do gry, plansza z samochodami dostawczymi, 30 pionków w 6 kolorach, po 5 w każdym kolorze, 50 kart kolejki w 5 kolorach, po 10 w każdym kolorze, 5 kart listy zakupów, 60 kart towarów w 5 kolorach, po 12 w każdym kolorze, 15 kart dostawy towaru w 5 kolorach, po 3 w każdym kolorze, 5 kart pomocy gracza w 5 kolorach, po 1 w każdym kolorze, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 1 znacznik przekupki,broszura z instrukcją i opracowaniem historycznym.
Kolejka jest grą planszową opowiadającą o realiach życia codziennego w latach schyłkowego komunizmu w Polsce. Zadanie graczy wydaje się proste. Muszą wysłać swoją pięcioosobową rodzinę do sklepów na planszy i kupić wszystkie towary z listy zakupów. Problem polega jednak na tym, że półki w pięciu osiedlowych sklepach są puste. W tej realistycznej grze planszowej trzeba nieźle „kombinować”, żeby zdobyć upragniony towar.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 26/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kolejka [gra planszowa] / Karol Madaj. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu ; Gdynia : Trefl, 2014. - 1 pudełko (plansza do gry, plansza z samochodami dostawczymi, 30 pionków w 6 kolorach, po 5 w każdym kolorze, 50 kart kolejki w 5 kolorach, po 10 w każdym kolorze, 5 kart listy zakupów, 60 kart towarów w 5 kolorach, po 12 w każdym kolorze, 15 kart dostawy towaru w 5 kolorach, po 3 w każdym kolorze, 5 kart pomocy gracza w 5 kolorach, po 1 w każdym kolorze, broszura z instrukcją i opracowaniem historycznym ; 37x25x6 cm.
(Wiek: 12+)
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 60 minut.
W pudełku: plansza do gry, plansza z samochodami dostawczymi, 30 pionków w 6 kolorach, po 5 w każdym kolorze, 50 kart kolejki w 5 kolorach, po 10 w każdym kolorze, 5 kart listy zakupów, 60 kart towarów w 5 kolorach, po 12 w każdym kolorze, 15 kart dostawy towaru w 5 kolorach, po 3 w każdym kolorze, 5 kart pomocy gracza w 5 kolorach, po 1 w każdym kolorze, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 1 znacznik przekupki,broszura z instrukcją i opracowaniem historycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 18/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ubongo [gra planszowa] / Grzegorz Rejchtman. - Warszawa : Egmont Polska, [2020]. - 1 pudełko ; 30 x 30 x 7 cm + instrukcja
(Wiek: 8+)
Czas gry 25 minut
Zawartośc pudełka:48 kafelków (po 12 na gracza), 36 plansz (z 432 różnymi zadaniami), 1 kostka, 1 klepsydra, 1 woreczek, 1 tor rund, 58 klejnotów (10 rubinów, 19 szafirów, 10 szmaragdów, 19 bursztynów).
Szalona gra, która rozkręci twój mózg! Każdy gracz dostaje planszę i 12 elementów układanki. Każda plansza ma inny wzór. Jeden z graczy przekręca klepsydrę i rzuca kostką, wskazując, z których elementów gracze będą korzystać w tej rundzie. Wszyscy gracze jednocześnie starają się jak najszybciej zasłonić puste pola na swoich planszach. Każdy, kto zdąży to zrobić, zanim skończy się czas, zdobywa klejnot. Wygrywa gracz, który w ciągu dziewięciu rund zbierze najcenniejsze klejnoty! „Ubongo” to światowy bestseller, który zdobył popularność dzięki bardzo prostym zasadom i błyskawicznej rozgrywce. Ponad 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy. Ubongo to ponad 400 niepowtarzalnych zadań. Dwa poziomy trudności łamigłówek umożliwiają dostosowanie gry do wieku i doświadczenia graczy. [Egmont Polska, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 48/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Był sobie kosmos [gra planszowa] : niezwykła podróż aż po końce układu słonecznego : edukacyjna gra planszowa zainspirowana kultowym filmem Alberta Barillé/ koncepcja gry Janusz Feliks; projekt postaci Jean Barbaud; projekt graficzny Piotr Żyłko, Tomasz Żyłko. - [Warszawa] : Hipokampus, cop. 2019. - 1 pudełko (plansza, 110 kart, 85 żetonów, 30 kolorowych kryształków, 6 pionków, 2 kostki) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 8x28x28 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 15 cm).
(Wiek: 7+)
Liczba graczy: 2-4.
w pudełku: plansza, 55 kart z pytaniami, 50 kart Szansa/Pech, 1 karta Warianty gry, 4 karty Warunki lądowania na planecie, 4 żetony planeta, 71 żetonów Paliwo, 10 żetonów Osłona, 30 kolorowych kryształków, 4 pionki Kapitan Statku Kosmicznego, 2 pionki Kosmiczny Rabuś, 1 kostka cyfrowa, 1 kostka funkcyjna, tabliczka Pojemnik na próbki do badań naukowych, instrukcja
Czas gry: 10-15 min.
W trakcie rozgrywki, polegającej na podróży po dynamicznie przedstawionym Układzie Słonecznym dowiesz się wielu ciekawych rzeczy. Poznasz osiem planet głównych oraz warunki w jakich odbywają się loty kosmiczne. Dowiesz się również wielu ciekawych rzeczy o miejscach, które odwiedzisz w Kosmosie. Jeżeli będziesz tym, kto jako pierwszy wróci na Ziemię z ładownią pełną próbek badawczych z 4 planet Układu Słonecznego, odniesiesz wielkie zwycięstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM - 8/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 2 plansze cudów (Byzantium i Petra), 42 karty Miast (po 14 z każdej epoki), 4 zetony Dyplomacji, 26 żetonów Długów(22 o wartości"-1" i 4 o wartości "-5", 6 monet o wartości "6", notes punktacji, 3 arkusze z opisem nowych efektów ; instrukcja.
Gra przeznaczona dla 3 do 7 graczy
Czas gry: ok. 40 min
To świetnie zbalansowana gra o rozwoju cywilizacji, która łączy proste zasady i dynamiczną rozgrywkę z planowaniem i strategicznym myśleniem. Uczestnicy wcielają się w przywódców starożytnych miast, które starają się poprowadzić do jak najbardziej optymalnego rozwoju. Co wyróżnia nową edycję? Większe karty cudów ułatwiające odczytywanie i układanie kart. Nowy system ikon usprawniający rozgrywkę i pozwalający na jeszcze szybsze opanowanie zasad. Bardziej przejrzyste umiejscowienie ikon, dzięki któremu karty są czytelniejsze i łatwiejsze do zrozumienia. Przeredagowane zasady, jeszcze przystępniejsze dla nowych uczestników zabawy. Zrebalansowane karty i efekty (lista zmian dostępna tutaj). Pudełka poszczególnych tytułów dopasowane do siebie rozmiarem. Uwspółcześnione grafiki na okładkach a także nowe, stylowe logo. [Rebel, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 148/GP (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej