Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(622)
Forma i typ
Książki
(447)
Gry i zabawki
(134)
Proza
(88)
Druki ulotne
(72)
Publikacje dydaktyczne
(66)
Komiksy i książki obrazkowe
(52)
Publikacje popularnonaukowe
(29)
Poezja
(13)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje fachowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(541)
wypożyczone
(90)
nieokreślona
(76)
tylko na miejscu
(73)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(27)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(177)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(110)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(77)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(95)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(144)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(73)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(38)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(29)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(9)
Autor
Górski Wojciech (1971- )
(40)
Górska Karolina (pisarka)
(36)
Knizia Reiner (1957- )
(14)
Peyo (1928-1992)
(12)
Tyszka Wojciech (tłumacz)
(10)
Arredondo Francisco
(9)
Nowak Zdzisław (1930-1995)
(8)
Gawryluk Barbara (1957- )
(6)
Bagińska-Shinzato Olga
(5)
Bobrowski Hubert (historyk)
(5)
Czarnecka Jolanta (ilustratorka)
(5)
Drewnowski Jacek (1974- )
(5)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(5)
Karlik Beata
(5)
Klimkiewicz Danuta (pisarka)
(5)
Mechło Paulina (psycholożka)
(5)
Muchowicz-Hernik Danuta
(5)
Okrasko Katarzyna (tłumaczka)
(5)
Pijanowski Lech (1928-1974)
(5)
Południak Marcin (1971- )
(5)
Shephard David (ilustrator)
(5)
Sosnowski Stefan (1922-1994)
(5)
Wójcik Elżbieta (1973- )
(5)
Zarawska Patrycja (1970- )
(5)
Demaria Marjorie
(4)
Demaria Marjorie. Mikołajek
(4)
Dobrowolski Patryk (tłumacz)
(4)
Drabik Wiesław (1956- )
(4)
Escandell Victor (1971- )
(4)
Gallo Ana
(4)
Goscinny René (1926-1977)
(4)
Jaszecka Karolina (tłumaczka)
(4)
Kwiecień Maria
(4)
Ostrowska Agata (1990- )
(4)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(4)
Skalska Katarzyna (tłumaczka)
(4)
Tchórzewska Karolina (tłumaczka)
(4)
Trujillo Eduardo
(4)
Valiente Francisca
(4)
Wernerowa Jadwiga (1898-1980)
(4)
Widmark Martin (1961- )
(4)
Widmark Martin (1961- ). Biuro detektywistyczne Lassego i Mai
(4)
Zmaczyńska Natalia
(4)
Arenius Päivi (1985- )
(3)
Bagdach Hanna Inga (ilustratorka)
(3)
Barański Adam (ilustrator)
(3)
Bauza Antoine (1978- )
(3)
Brykczyński Marcin (1946- )
(3)
Częścik Józef (1955- )
(3)
Frejlak Sylwester
(3)
Granowicz Katarzyna
(3)
Haka Filip (1974- )
(3)
Handford Martin (1956- )
(3)
Jakubowski Bronisław (tłumacz)
(3)
Jeleńska Emilia
(3)
Jeleński Szczepan (1881-1949)
(3)
Kajdana Sylwia
(3)
Kamigaki Hiro (1966- )
(3)
Korobkiewicz Magdalena (tłumaczka)
(3)
Kowal Stanisław (1885-1971)
(3)
Kołaczkowska Urszula (1911-2009)
(3)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(3)
Ladatko Ekaterina
(3)
Majewska Monika (wychowanie przedszkolne)
(3)
Marczewska Magdalena
(3)
Markowski Andrzej (1948- )
(3)
Maruyama Chihiro
(3)
Marx Jonny
(3)
Myjak Joanna
(3)
Nowak Agata (ilustratorka)
(3)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(3)
Podgórska Anna (pedagog)
(3)
Pruszyński Kamil (ilustrator)
(3)
Płochocki Zbigniew (1934- )
(3)
Raczek Zofia (tłumaczka)
(3)
Romanova Daria (ilustratorka)
(3)
Rovira Pere (1947- )
(3)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(3)
Skrzypek Eugeniusz (1923-2022)
(3)
Wasilewski Andrzej (1928-2009)
(3)
Werner Stanisław (1914-2013)
(3)
Wielgo-Pskiet Maryla
(3)
Willis Helena (1964- )
(3)
Zalomaeva N
(3)
Śmietanka-Combik Elżbieta (ilustratorka)
(3)
Šantyko Marina
(3)
Astley Neville
(2)
Bachanek Joanna
(2)
Baker Mark (1959- )
(2)
Bator Agnieszka (pisarka)
(2)
Baturo Iwona (pisarka)
(2)
Bańkowska-Lach Anna (1977- )
(2)
Benvenuto Johan
(2)
Bieber Hartmut
(2)
Biedroń-Zdęba Beata (1965- )
(2)
Bigwood John
(2)
Bocianowski Bohdan (1911-1983)
(2)
Bokiewicz Jan (1941- )
(2)
Bourgeois Paulette (1951- )
(2)
Bourgoin Nicolas (1962- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(170)
2010 - 2019
(314)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(18)
1980 - 1989
(25)
1970 - 1979
(39)
1960 - 1969
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(383)
1901-2000
(10)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(621)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(621)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(348)
6-8 lat
(232)
0-5 lat
(171)
9-13 lat
(129)
Młodzież
(58)
Dorośli
(33)
14-17 lat
(30)
Szkoły podstawowe
(9)
Rodzice
(6)
3-8 lat
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
18+
(1)
3-5 lat
(1)
Chłopcy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania przedszkolnego
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Powyżej 3 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(75)
Literatura francuska
(9)
Literatura angielska
(7)
Literatura hiszpańska
(6)
Literatura fińska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura japońska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Samochody
(34)
Matematyka
(26)
Zwierzęta
(26)
Trening umysłu
(20)
Psy
(12)
Przyroda
(11)
Boże Narodzenie
(10)
Smerfy (postacie fikcyjne)
(10)
Język polski
(9)
Las
(8)
Zima
(8)
Morza
(7)
Podróże
(7)
Zabawa
(7)
Hulajnoga
(6)
Koty
(6)
Przyjaźń
(6)
Wakacje
(6)
Dzieci
(5)
Plaże
(5)
Święty Mikołaj (postać fikcyjna)
(5)
Dinozaury
(4)
Franklin (postać fikcyjna)
(4)
Historia
(4)
Jesień
(4)
Język angielski
(4)
Logika
(4)
Mikołajek (postać fikcyjna)
(4)
Nauka
(4)
Nauka liczenia
(4)
Pamięć
(4)
Pory roku
(4)
Programowanie (informatyka)
(4)
Śledztwo i dochodzenie
(4)
Życie codzienne
(4)
Żółwie
(4)
Arytmetyka
(3)
Fizyka
(3)
Historia sztuki
(3)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(3)
Kody
(3)
Kreatywność
(3)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(3)
Liczenie w pamięci
(3)
Magia
(3)
Miasta
(3)
Muminki (postacie fikcyjne)
(3)
Pojazdy
(3)
Pomaganie
(3)
Poszukiwania zaginionych
(3)
Prywatni detektywi
(3)
Psychologia
(3)
Rycerze
(3)
Wojsko
(3)
Świnka Peppa (postać fikcyjna)
(3)
Aparaty fotograficzne
(2)
Archeologia
(2)
Astronauci
(2)
Astronomia
(2)
Bale kostiumowe
(2)
Biologia
(2)
Chemia
(2)
Chemia (przedmiot szkolny)
(2)
Chłopcy
(2)
Czarodzieje
(2)
Detektywi amatorzy
(2)
Dodawanie (matematyka)
(2)
Dżungle i lasy deszczowe
(2)
Eksperymenty
(2)
Figury geometryczne
(2)
Fotografowie
(2)
Geografia
(2)
Igrzyska olimpijskie
(2)
Komunikacja drogowa
(2)
Koń
(2)
Krainy i światy fikcyjne
(2)
Labirynt
(2)
Liczby
(2)
Lotnictwo
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Mimikra i mimetyzm
(2)
Mnemotechnika
(2)
Mnożenie (matematyka)
(2)
Myślenie
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauki przyrodnicze
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Odzyskanie niepodległości przez Polskę (1918)
(2)
Osobliwości
(2)
Pieniądz
(2)
Pogotowie ratunkowe
(2)
Policja
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Przedszkolaki
(2)
Przesyłki pocztowe
(2)
Rower
(2)
Ruby (język programowania)
(2)
Rękodzieło
(2)
Temat: dzieło
Ballady i romanse
(1)
Biblia
(1)
Casa de papel (serial filmowy)
(1)
Dungeons & Dragons (gra fabularna)
(1)
Peppa Pig (serial telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(5)
1801-1900
(3)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1918-1939
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bretania (Francja)
(4)
Ameryka Północna
(2)
Azja
(2)
Europa
(2)
Świat
(2)
Afryka
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Australia
(1)
Manhattan (Nowy Jork ; część miasta)
(1)
Oceania (region)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tatry (góry)
(1)
Warszawa
(1)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(11086)
Powieść
(9333)
Dokumenty dźwiękowe
(7862)
Powieść polska
(6715)
Opowiadania i nowele
(6459)
Gry i zabawy umysłowe
(622)
Audiobooki
(6126)
Powieść amerykańska
(5611)
Wiersze
(5537)
Kryminał
(4574)
Biografia
(4153)
Powieść obyczajowa polska
(3403)
Poradnik
(3173)
Opracowanie
(3078)
Wydawnictwa popularne
(2945)
Broszura
(2895)
Powieść angielska
(2708)
Podręcznik akademicki
(2657)
Powieść przygodowa
(2379)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(2228)
Powieść obyczajowa amerykańska
(2194)
Poezja polska
(2124)
Literatura dla dzieci
(1979)
Pamiętniki i wspomnienia
(1874)
Podręcznik
(1831)
Fantastyka
(1802)
Publikacje dla dzieci
(1797)
Antologia
(1779)
Opowiadanie polskie
(1698)
Kasety magnetofonowe
(1687)
Literatura polska
(1684)
Powieść historyczna
(1673)
Literatura dziecięca polska
(1660)
Publikacja bogato ilustrowana
(1633)
Pamiętniki polskie
(1534)
Materiały pomocnicze
(1531)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1466)
Romans
(1445)
Thriller
(1427)
Książki dla małych dzieci
(1379)
Powieść młodzieżowa polska
(1371)
Powieść psychologiczna
(1116)
Opowiadanie obyczajowe polskie
(1112)
Książka obrazkowa
(1086)
Przewodnik turystyczny
(1075)
Publicystyka polska
(1074)
Książka-zabawka
(1044)
Komiks
(1042)
Fantasy
(1014)
Literatura dla młodzieży
(998)
Powieść obyczajowa angielska
(993)
Encyklopedia
(968)
Album
(952)
Powieść francuska
(904)
Poezja dziecięca polska
(889)
Bajki i baśnie
(875)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(806)
Literatura młodzieżowa polska
(778)
Przepisy kulinarne
(753)
Powieść historyczna polska
(739)
Reportaż
(691)
Powieść niemiecka
(680)
Saga rodzinna
(657)
Powieść sensacyjna amerykańska
(651)
Publikacje popularnonaukowe
(640)
Powieść biograficzna
(609)
Dramat polski
(606)
Powieść rosyjska
(581)
Powieść młodzieżowa angielska
(532)
Powieść dziecięca polska
(530)
Powieść fantastyczna amerykańska
(513)
Monografia
(458)
Literatura
(448)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(444)
Ćwiczenia i zadania
(434)
Lektura z opracowaniem
(430)
Publicystyka
(429)
Powieść kryminalna polska
(408)
Wywiad dziennikarski
(406)
Powieść fantastyczna polska
(395)
Powieść obyczajowa francuska
(392)
Science fiction
(383)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(369)
Powieść kryminalna amerykańska
(369)
Reportaż polski
(369)
Powieść grozy
(344)
Horror
(342)
Powieść norweska
(334)
Powieść obyczajowa niemiecka
(328)
Literatura podróżnicza polska
(322)
Fraszki
(321)
Powieść szwedzka
(303)
Powieść kryminalna angielska
(297)
Romans historyczny
(295)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(285)
Praca zbiorowa
(285)
Fotografia polska
(279)
Adaptacja literacka
(275)
Teatr polski
(273)
Powieść dziecięca angielska
(269)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(151)
Edukacja i pedagogika
(90)
Matematyka
(10)
Biologia
(9)
Historia
(7)
Psychologia
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Językoznawstwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Religia i duchowość
(3)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
622 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na tropie zaginionego miasta / Stephen Biesty ; tł. Agata Jankowiak. - Bielsko-Biała : Pascal, 2008. - 80 s., [9] k. tabl. luz w kieszonce, [2] k. tabl. złoż w kieszonce : il. (gł. kolor.) ; 28 cm.
Na okł. : Stambuł ; zobacz wspaniałe budowle i szukaj skarbów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-72 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble [gra] / Denis Blanchotta, Jacques Cottereau. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 puszka ; 9x9x5 cm.
(Wiek: 6+)
Zawartość puszki: 50 symboli na 55 kartach, po 8 symboli na karcie, instrukcja.
Ilość graczy: 2-8
Cza gry: do 15 min
Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak Dobble. Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy. Tylko Dobble tłumaczy się w minutę! Żadna inna gra nie jest tak mała, że można wziąć ją wszędzie i nie ma tak trwałego, metalowego pudełka, które wytrzyma wiele. Tylko Dobble ma takie wygodne i praktyczne karty. Okrągłe, mocne kartoniki świetnie się sprawdzają w czasie zabawy. Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor. Polecana dla osób w każdym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 232/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 3+)
Liczba graczy: 3 i więcej.
Czas gry: 15-20 minut.
Na pudełju: rozwijej poznawnie świata, wyobraźnię, kreatywność, koncentrację.
Zawartość gry:10 kart emocji, 10 kart aktywności, 20 żetonów z emocjami, 18 żetonów punktacji, karta ściągawka z nazwami emocji, 4 medale zwycięzcy, punktacji, karta ściągawka z nazwami emocji, 4 medale zwycięzcy, instrukcja
Gra edukacyjna Co za emocje! (39 lat) to kreatywna i żywiołowa gra dla młodszych dzieci, które uczą się rozpoznawać swoje i cudze uczucia oraz je wyrażać. Zadaniem gracza jest zaprezentować pozostałym uczestnikom przedstawioną na karcie emocję w określony sposób. Można to robić za pomocą min, krótkiej opowieści, dźwięków i odgłosów lub rozpoznając emocję na podstawie wyrazu twarzy. To świetny trening komunikacji, który pobudza wyobraźnię emocjonalną, kreatywność, empatię oraz umiejętność kojarzenia, a nade wszystko dostarcza dużo emocji i śmiechu! Trening rozpoznawania i wyrażania emocji! Gra edukacyjna Co za emocje! (3-9 lat) to doskonała pomoc dla przedszkolaków wspomagająca ich w lepszym poznaniu siebie i uczuć osób z najbliższego otoczenia. Dzięki prostym, a zarazem aktywnym wariantom gry dzieci nauczą się nazywać podstawowe emocje, takie jak: radość, smutek, zaskoczenie, wstyd czy strach. Podczas zabawy przedszkolaki będą mogły ćwiczyć wyrażanie emocji w bezpiecznej rodzinnej atmosferze oraz rozmawiać o tym, co czują w określonych sytuacjach i jak radzić sobie z radzić zarówno z pozytywnymi, jak i negatywnymi uczuciami. Wystarczy odkryć jedną z 10 kart aktywności i przekazać ją pozostały uczestnikom we wskazany na karcie sposób: za pomocą mimiki, całego ciała, własnego głosu czy wyrazu twarzy innych. Doskonała rozrywka dla całej rodziny. Realistyczne i sugestywne rysunki Katarzyny Urbaniak wprowadzają młodsze dzieci w świat emocji i pomagając je oswoić i czyniąc je przyjaźniejszymi. Karty do gry mają zaokrąglone rogi i zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość. Rozwój poznawanie świata, myślenie logiczne, wyobraźnia, koncentracja [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-63/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 7+)
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 20-40 minut
Zawartość pudełka: 30 kart z pytaniami, 5 pionków, kostka do gry, 15 kart do gry obserwacyjnej, 10 kart ruchu, plansza do gry.
Na okładce: rozwijaj historię, poznawanie świata, spostrzegawczość, pamięć.
Gra edukacyjna „Historia Polski” (7–99 lat) to wspaniała przygoda dla miłośników podróży w czasie oraz ciekawostek historycznych. Gracze ścigają się o zwycięstwo i poznają przy tym życie mieszkańców dawnej Polski. Dodatkowe zadania z wyszukiwaniem obrazków z kart na planszy urozmaicają rozgrywkę, a przy tym ćwiczą spostrzegawczość oraz refleks. Co sprzedawano w sukiennicach? Jak ubierała się szlachta? Dokąd można było popłynąć statkiem „Batory”? – odpowiedzi na te i wiele innych pytań można poznać w czasie emocjonującej zabawy. Nauka historii przez zabawę Niełatwo zachęcić dzieci do nauki historii. Ilość informacji do zapamiętania może przytłaczać. Ciężko też połączyć poszczególne fakty i daty w całość. Rodzinna gra to świetny pretekst do tego, żeby uczyć się historii w radosnej atmosferze. Wyścig przez stulecia pozwoli dzieciom lepiej umiejscowić ważne wydarzenia na linii czasu. Atrakcyjna grafika i element rywalizacji zachęcą do zdobywania i poszerzania wiedzy zdobytej w szkole. Emka Kowalska, blog obibooki.pl, prowadząca „Przeczytaj mi te historię” w TVP Historia Gra „Historia Polski” pokazuje, że historii można uczyć się w ciekawy i nowoczesny sposób. W czasie wyścigu po planszy gracze odpowiadają na pytania związane z dziejami Polski i jej dawnych mieszkańców, wykonują zadania opisane na kartach ruchu oraz wypatrują na planszy osoby i obiekty przedstawione na kartach do gry obserwacyjnej. Historyczna wyprawa rozbudza ciekawość świata, uczy myślenia logicznego, pozwala poznać różne okresy historyczne oraz dostrzec ich niepowtarzalność. Zamiast wkuwania dat gracze poznają szeroki kontekst kulturowy i społeczny. Barwne ilustracje Zuzanny Wollny, specjalizującej się w historycznych narracjach dla dzieci, przyciągają uwagę atrakcyjnością szczegółów oraz zachęcają do poznawania historii Polski. Plansza została wykonana z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój historia, poznawanie świata, spostrzegawczość, pamięć. [smyk.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-64/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kumaci piraci [Gra] : gra matematyczna. - Warszawa : Edgard, 2023. - 1 pudełko ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
Na opakowaniu: rozwijaj się - kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zawartość pudełka: 4 plansze do gry, 48 kwadratowych żetonów (44 z wynikami działań, 4 żetony lunety), 48 prostokątnych żetonów (44 z działaniami, 4 specjalne), instrukcja.
Ilość graczy: 1-4
Czas gry: 20-30 min
Kumaci piraci” (6+) to matematyczna bitwa o skarby, w której gracze wcielają się w role piratów i wykonują działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 z podziałem na dwa poziomy trudności oraz mnożenie w zakresie 1–50. Ile jest 4x5, a 18+2? Wylosujcie działanie, wykonajcie je i sprawdźcie wynik! Podpowiedź będą stanowiły pirackie trofea – jeśli są takie same na żetonie i planszy – zbieracie skarb. Wygrywa ten, kto pierwszy zgromadzi sześć pirackich trofeów i umieści je w skrzyni. W tym emocjonującym wyścigu po skarby przydadzą się koncentracja, dobra pamięć i spostrzegawczość. Przy okazji gracze będą trenować umiejętności szybkiego liczenia w pamięci i myślenie logiczne. Kinga Gałązka – matematyk, ekspert Ośrodka Rozwoju Edukacji, konsultant w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Gra „Kumaci piraci” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, które rozwija umiejętność myślenia logicznego, rozwiązywania problemów i skutecznego komunikowania się. Gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu naturalnych zdolności, takich jak pomysłowość, chęć eksperymentowania oraz ciekawość świata. Doskonalą przy tym kompetencje przyszłości, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Plansze i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój dodawanie i odejmowanie, mnożenie, myślenie logiczne, pamięć. [https://platon.com.pl/pl/gra-matematyczna-kumaci-piraci/produkt-1036221097]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 200/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakodowany kosmos [Gra na kodowanie ]/ pomysł gry Hubert Bobrowski ; ilustracje Adam Pękalski ; projekt Anna Wielbut. - Warszawa : Edgard, 2022. - 1 pudełko : karton, drewno, ilustracje kolorowe ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 8+)
Druga część serii gier o kodowaniu od Kapitana Nauki.
Gra prowadza dziecko w podstawy programowania, równoległe zapewniając mu wspaniałą kosmiczną przygodę. Gra wprowadza najmłodszych do świata algorytmów bez użycia komputera. W trakcie rozgrywki dzieci uczą się tworzenia poleceń w języku programowania. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne i orientację przestrzenną. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań - omijając kosmiczne przeszkody, blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy.
Zakodowany kosmos wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy.
Gra rozwija umiejętności kodowania (podstawy programowania i tworzenia algorytmów), orientację przestrzenną, myślenie logiczne, koncentrację, wytrwałość i cierpliwość w oczekiwaniu na swój ruch.
Zawartość pudełka: plansza z panelem kodowania, 72 żetony kodowania i poderóży, 4 statki kosmiczne, 4 rakiety, (pionki), instrukcja.
Czas gry: 20-45 min
Ilość graczy: 2-4
Gra na kodowanie „Zakodowany kosmos” (8+) to kosmiczna podróż, w której gracze wcielają się w role nawigatorów statków kosmicznych i z pomocą kodowania układają trasy, by opanować międzygwiezdne bazy. Wykonując misję, uczą się podstaw programowania, tworząc instrukcje warunkowania i sekwencje. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Doskonalą również myślenie strategiczne, omijając kosmiczne przeszkody oraz blokując innych graczy i wykorzystując ułożone przez nich trasy. [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-kosmos-kapitan-nauka/produkt-851471215]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 242/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Fabula Rasa [Gra planszowa] : morskie opowieści! / autor gry Nicko Böhnke ; przekład Maciej Nowak-Kreyer. - Warszawa : Story House Egmont, copyright 2022. - 1pudełko ; 19 x 14 x 5 cm + instrukcja [8] stron : ilustracje ; 18 cm.
Zawartość pudełka: 55 kart z morskimi ilustracjami, specjalna kostka, klepsydra, instrukcja.
Na pudełku uwaga: opowiedz swoją historię.
Czas gry: ok. 20 min
Ilość graczy: 2-5
Opowiedz swoją historię FABULA RASA to znakomita gra dla dorosłych i dzieci. Zwycięstwo zapewni pełna fantazji wyobraźnia, dobra pamięć i trochę szczęścia. Na graczy czekają niesamowite pirackie przygody i dużo śmiechu. Karty z Morskich powieści można też łączyć z kartami innych gier z serii FABULA RASA. Gandalf.com.pl [https://www.gandalf.com.pl/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 144/GP (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błednie podane nazwisko autora.
Franklin potrafił przepłynąć całą długość stawu, umiał wiosłować, znał na pamięć dwie wycieczkowe piosenki, a raz nawet spędził całą noc u misia. A jednak kiedy w szkole ogłoszono wyjazd na obóz, Franklin zaczął się poważnie niepokoić. To miał być pierwszy taki wyjazd w jego życiu. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W. - I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi część cyklu.
Książka zawiera grę.
Błędny zapis nazwiska autorki na stronie tytułowej.
Wyjątkowa książeczka, z serii o znanym żółwiu imieniem Franklin. Jej wyjątkowość polega na tym, że oprócz historyjki, książeczka zawiera różnego rodzaju zagadki i zabawy, a nawet grę planszową. Bajka opowiada o przygodach Franklina, które przeżył podczas wyjazdu na obóz letni. Razem z sympatycznym żółwiem i nowymi przyjaciółmi, młody czytelnik odkryje, jaką przyjemność może sprawić obcowanie z naturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyniki najnowszych badań ujawniają, że wykorzystywanie lewej półkuli mózgu poprawia nastrój, pobudza pozytywne emocje i zwiększa poziom energii. Chociaż ćwiczenia zawarte w tej książce są oparte na najnowszych odkryciach z dziedziny neurologii, zostały także pomyślane w taki sposób, aby bawić i angażować kreatywność. Trzynaście fascynujących rodzajów zagadek pozwala ćwiczyć struktury mózgu, których potrzebujemy w zmaganiach z naszym codziennym życiem. W książce znajdziesz całą gamę zadań, od łatwych do bardzo trudnych, a także wskazówki, które pomogą ci zacząć, oraz opcjonalne podpowiedzi prowadzące jak po sznurku do satysfakcjonującego rozwiązania. Autorzy i redaktorzy zapoznali się także z najnowszymi odkryciami neurologicznymi, prezentując 87 „zagadek mózgu”, czyli ciekawostek dotyczących przyspieszania oraz usprawniania procesu przyswajania wiedzy i zapamiętywania. Wiele z tych informacji nigdy wcześniej nie było udostępnianych w niespecjalistycznej formie. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Troskliwe Misie ; 8)
(Mini Mini+ Poleca / Media Service Zawada)
Seria książek "Troskliwe Misie" zawiera opowiadanie, gry, łamigłówki i 45 kolorowych naklejek. Książka powstała w oparciu o animowany serial przedstawiający grupę uroczych, futrzanych przyjaciół, z których każdy ma do spełnienia specjalną misję. Troskliwe Misie pomagają nauczyć ludzi, jak troszczyć się, dbać o drugiego człowieka. Swoim zachowaniem pokazują jakie niezbędne cechy musi posiadać troskliwa osoba. "Troskliwe Misie" z naklejkami to gwarancja doskonałej zabawy dla najmłodszych. [www.gandalf.com.pl, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (2 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5 - I/Pok.Kier. (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
PRL [gra planszowa] : planszowa rozrywka ludowa / opracowanie graficzne Bartek Brosz, Jarek Lula - Gdynia : Trefl, [2015]. - 1 gra (plansza, 4 pionki, 213 banknotów, 110 kart, 25 żetonów towarów, kostka) : drewno, karton, plastik, tektura, kolor ; 26x26x8 cm + 1 instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 21 cm).
(Wiek: 10+)
W pudełku: plansza, 4 pionki, 213 banknotów, 110 kart, 25 żetonów towarów, kostka
Liczba graczy : 2-4
Wiek gracza: 10+
Grę uzupełnia darmowa, nowatorska aplikacja mobilna Trefl Games
Sprawdź swoją wiedzę z czterech kategorii, a za prawidłowe odpowiedzi otrzymasz gotówkę. Co jakiś czas w grze pojawia się możliwość nabycia upragnionych towarów deficytowych. Zdobywca największej ich liczby - zostaje zwycięzcą. Grę uzupełnia nowatorska aplikacja mobilna, dzięki której gracze otrzymają dostęp do dodatkowych pytań i cyfrowych akcesoriów do gry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 16/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Klubu dla Ciebie nr 1340.
555 zagadek rozwijających inteligencję u dzieci Prawdziwa gratka dla miłośników zagadek - 555 pasjonujących ćwiczeń: sudoku, ciągi liczb, labirynty, krzyżówki, rebusy, zagadki, obrazki różniące się tylko nielicznymi szczegółami, wreszcie pytania z różnych dziedzin wiedzy. To nie tylko wspaniała zabawa, ale też świetny trening myślowy dla dzieci pomiędzy 6 a 12 rokiem życia. Bawiąc się, dziecko ćwiczy logiczne myślenie, inteligencję matematyczną i webalną, wyobraźnię przestrzenną, pamięć, refleks i zdolność koncentracji. [www.merlin.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz. - 793 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opis według okładki.
"Cicho chodzi, myszy łapie, Miło mruczy na kanapie." Tę i inne proste zagadki o zwierzętach z najbliższego otoczenia człowieka znajdziecie w wyjątkowym zbiorze autorstwa Marcina Brykczyńskiego. Zagadkom towarzyszą pełne humoru wierszyki o naszych przyjaciołach z domu i zagrody, a także niezwykłe ilustracje Agnieszki Antoniewicz. Dodatkową atrakcją są rysunkowe zadania na spostrzegawczość! Ta książka bawi i uczy jednocześnie. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 2 do 4 lat, choć na pewno i starsze chętnie po nią sięgną. Dzięki sztywnym kartkom przetrwa częsty kontakt z rączkami małego czytelnika. [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-0/KZ (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Angielski liczby [Puzzle] / ilustracje: Ewa Brzozowska. - Warszawa : Wydawnictwo Edgard, copyright 2018. - 1 pudełko : tektura, kolor ; 16x13x4 cm.
(Kapitan Nauka)
(Układanki Malucha)
(Wiek: 1+)
Zawartość: 20 kartonów z puzzlami.
Angielski. Liczby to pakiet puzzli, dzięki którym maluchy uczą się liczyć w języku angielskim do 10. Każdy z dwuelementowych zestawów składa się z ilustracji zachęcającej dzieci do liczenia oraz liczby z podpisem w języku angielskim. Dziecko dopasowuje kolorowe rysunki obiektów do ich liczby. Dzięki nagraniom do pobrania (ze strony internetowej) osłuchuje się również z poprawną wymową, a także oswaja z zapisem angielskich liczb. Pakiet puzzli pozwala również na kreatywne zabawy dostosowane do możliwości i zainteresowań maluchów, zachęcając ich do dopasowywania elementów, które pasują kolorem, a potem do przeliczania, pokazywania paluszkiem szczegółów ilustracji czy odpowiadania na pytania, np. Ile skarpetek wisi na sznurku? Na ile kawałków pokrojono pizzę? Czy widzisz na rysunku żółtą kredkę? Dzięki angażującej zabawie z puzzlami maluchy poznają angielskie liczby, a przy okazji trenują koordynację oko-ręka, spostrzegawczość i koncentrację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 252/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 398 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Druk ulotny
W koszyku
Tym razem ekipa zajączka Filipa wyruszyła do wielkiego miasta. Ruszajcie razem z nimi, a zobaczycie, jak żyje się w mieście. Rozwiązując różnorodne zadania zamieszczone w książeczce poznacie wielu ciekawych ludzi, a także obiekty, przedmioty i sytuacje związane z miastem. [www.empik.com, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2-793/Z (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Ekipa zajączka Filipa zaprasza młodych odkrywców na wędrówkę po lesie. Ciekawa tematyka, zagadki, łamigłówki, kolorowanki oraz zadania z naklejkami umożliwią im poznanie leśnej przyrody i odkrycie wielu tajemnic lasu. [www.empik.com, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2-793/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zgadnij, co to jest)
(Baby Looney Tunes)
Opis wg okł.
Sympatyczni bohaterowie serii "Baby Looney Tunes" są gwarancją udanej zabawy, a dzieci chętnie będą sięgać i wracać do tych książek. Razem z Małym Królikiem Bugsem i jego wyjątkowymi przyjaciółmi baw się, oglądaj, otwieraj okienka, zgaduj zagadki i poznaj wiele nowych słów. To wyjątkowa książka, która łączy w sobie elementy dobrej zabawy (otwierane okienka) oraz walory edukacyjne - poznawcze. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5 - I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
W domu / [ilustracje Carmen Busquets ; tłumaczenie Joanna Gaca]. - Ożarów Mazowiecki : Firma Księgarska Olesiejuk, copyright 2008. - [10] stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21.
(Spójrz przez Okienko)
Opis wg okładki.
U dołu okładki : Dużo okienek do otwarcia.
Bajecznie kolorowe książeczki z otwieranymi okienkami to seria przygotowana specjalnie dla młodszych dzieci ciekawych otaczającego je świata. Kolorowe ilustracje przedstawiają przygody sympatycznych zwierzątek w codziennych sytuacjach: w szkole, domu, na spacerze i na wakacjach. Niezwykle barwne ilustracje, dużo okienek do otwarcia oraz atrakcyjna błyszcząca okładka dostarczą dzieciom wielu niezapomnianych wrażeń. W serii znalazły się tytuły: Wesołe miasteczko, W szkole, Nad morzem i W domu. [Gandalf.com.pl, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-0/KZ (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej