Hobby i czas wolny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(595)
Forma i typ
Książki
(340)
Poradniki i przewodniki
(202)
Gry i zabawki
(197)
Druki ulotne
(74)
Publikacje dydaktyczne
(41)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(27)
Publikacje popularnonaukowe
(24)
Komiksy i książki obrazkowe
(21)
Publikacje fachowe
(11)
Proza
(6)
Poezja
(5)
Nuty
(3)
Muzyka
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje promocyjne
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Audiobooki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(432)
tylko na miejscu
(120)
wypożyczone
(78)
nieokreślona
(40)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(66)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(123)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(190)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(25)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(55)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(31)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(56)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(55)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(63)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(6)
Autor
Hikiert-Bereza Anna (tłumaczka)
(16)
Knizia Reiner (1957- )
(13)
Marsh Ryan
(13)
Cieślak Piotr (tłumacz)
(7)
Milton Stephanie
(7)
Rejchtman Grzegorz (1970- )
(7)
Chodkowska-Gyurics Agnieszka (pisarka)
(6)
Czerwińska Anna (1949-2023)
(6)
Bobrowski Hubert (historyk)
(5)
Grzyb Katarzyna (tłumaczka)
(5)
Guichard Jack (1946- )
(5)
Jugla Cécile
(5)
Leśniak Jan
(5)
Simon Laurent (1979- )
(5)
Bauza Antoine (1978- )
(4)
Bolder Joe
(4)
Czarnecka Jolanta (ilustratorka)
(4)
Czerwińska Anna (1949-2023). GórFanka
(4)
Dąbrowski Grzegorz (tłumacz)
(4)
Garliński Wiktor
(4)
Gołędowski Roman (tłumacz)
(4)
Jagielski Mateusz
(4)
Kelby Scott (grafik komputerowy)
(4)
Kołakowska Grażyna
(4)
Kucharski Roman
(4)
Moon Alan R. (1951- )
(4)
Popielarska Maja (1973- )
(4)
Południak Marcin (1971- )
(4)
Socha Piotr (1966- )
(4)
Stanley Juliet
(4)
Zarawska Patrycja (1970- )
(4)
Clarkson Jeremy (1960- )
(3)
Clima Gabriele (1967- )
(3)
Czapczyk Paweł (1969- )
(3)
Davey Joey
(3)
Davies Marsh
(3)
Dobosz Zbigniew (1939- )
(3)
Drabik Wiesław (1956- )
(3)
Feliks Janusz
(3)
Green Jonathan
(3)
Guzowska Beata
(3)
Haka Filip (1974- )
(3)
Ismail Yasmeen
(3)
Jelley Craig
(3)
Klimkiewicz Danuta (pisarka)
(3)
Klonowski Tomasz (tłumacz)
(3)
Kolendowicz Jacek (wędkarstwo)
(3)
Kurkiewicz-Laskowska Jadwiga
(3)
Kwiecień Maria
(3)
Lebrat Corentin
(3)
Maublanc Ludovic
(3)
McBrien Thomas
(3)
Mętrak-Ruda Natalia (tłumaczka)
(3)
Nowak Agata (ilustratorka)
(3)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(3)
Paruzel Andrzej
(3)
Podgórska Anna (pedagog)
(3)
Riviere Theo
(3)
Szymanderska Urszula (tłumaczka)
(3)
Zabrzewska Adrianna (1989- )
(3)
Zemme Verena (1956- )
(3)
Ziegler-Brodnicka Ewa (1931- )
(3)
Śmietanka-Combik Elżbieta (ilustratorka)
(3)
Baturo Iwona (pisarka)
(2)
Blanchot Denis
(2)
Bojarczuk Jagoda
(2)
Bouquet Cyril
(2)
Brydak Piotr
(2)
Brzozowski Tomasz W. (tłumacz)
(2)
Bubicz Martyna (1976- )
(2)
Burdek Sylwia
(2)
Cathala Bruno (1963- )
(2)
Chen Kuo Kang
(2)
Cieśla Hanna (tłumaczka)
(2)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(2)
Cotterau Jacques
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Dutrait Vincent
(2)
Fiske Anna (1964- )
(2)
Galińska Barbara (ilustratorka)
(2)
Gniady Anna (ilustratorka)
(2)
Graboś Anita (1977- )
(2)
Gutkowska Anna (ilustrator)
(2)
Góźdź Joanna
(2)
Hall Kevin
(2)
Handford Martin (1956- )
(2)
Hałucha-Adamko Monika
(2)
Imieliński Przemysław
(2)
Jantra Helmut (dziennikarz)
(2)
Jaszecka Karolina (tłumaczka)
(2)
Joassin Vincent
(2)
Kamiński Marek (1964- )
(2)
Kielan Dominika (tłumaczka)
(2)
Kiesling Michael (1957- )
(2)
Krawczyk Anita
(2)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(2)
Larek Tomek
(2)
Lipnicki Sergiusz (tłumacz)
(2)
Litmanowicz Mirosława
(2)
Maksymiuk-Szymańska Anna
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(228)
2010 - 2019
(306)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(537)
1901-2000
(29)
1989-2000
(19)
1945-1989
(9)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
2201-
(1)
Kraj wydania
Polska
(595)
Język
polski
(594)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(299)
6-8 lat
(220)
9-13 lat
(210)
Młodzież
(107)
0-5 lat
(96)
14-17 lat
(71)
Dorośli
(50)
Szkoły podstawowe
(5)
Rodzice
(4)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
18+
(1)
6-12 lat
(1)
7-13 lat
(1)
9-13
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Dziewczęta
(1)
Kobieta
(1)
Myśliwi
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele tańca
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Przedszkolaki
(1)
Pszczelarze
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wędkarze
(1)
Żeglarze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(22)
Literatura angielska
(7)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura niemiecka
(4)
Literatura norweska
(2)
Literatura włoska
(2)
Muzyka polska
(2)
Fotografia polska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Muzyka austriacka
(1)
Muzyka francuska
(1)
Muzyka niemiecka
(1)
Muzyka włoska
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Rękodzieło
(34)
Zwierzęta
(20)
Minecraft (gra komputerowa)
(19)
Techniki rysunkowe
(16)
Boże Narodzenie
(14)
Rysowanie
(14)
Ogródki działkowe i przydomowe
(13)
Psy
(13)
Krawiectwo
(11)
Techniki fotograficzne
(10)
Zdobnictwo
(10)
Szydełkowanie
(9)
Alpinizm
(8)
Eksperymenty
(8)
Klocki LEGO
(8)
Minecraft
(8)
Papieroplastyka
(8)
Szachy
(8)
Podróże
(7)
Wędkarstwo
(7)
Alpiniści polscy
(6)
Język polski
(6)
Ogrodnictwo
(6)
Trening umysłu
(6)
Warzywa
(6)
Czerwińska, Anna (1949- )
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Jazda konna
(5)
Koń
(5)
Ozdoby choinkowe
(5)
Tresura
(5)
Turystyka
(5)
Życie codzienne
(5)
Kaligrafia
(4)
Koty
(4)
Las
(4)
Ludzie a zwierzęta
(4)
Majsterkowanie
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Miasta
(4)
Opieka nad zwierzętami
(4)
Rośliny ozdobne
(4)
Stolarstwo
(4)
Taniec
(4)
Wakacje
(4)
Zabawki
(4)
Zachowanie się zwierząt
(4)
Dzieci
(3)
Grzybobranie
(3)
Hafciarstwo
(3)
Język angielski
(3)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(3)
Labirynt
(3)
Matematyka
(3)
PRL
(3)
Roboty na drutach
(3)
Rośliny
(3)
Ryby słodkowodne
(3)
Sen
(3)
Uprawa w pojemnikach
(3)
Węzły i sploty
(3)
Zabawa
(3)
Zima
(3)
Żółwie
(3)
Akwarium
(2)
Akwarystyka
(2)
Alpiniści amerykańscy
(2)
Bukieciarstwo
(2)
Czas
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Detektywi amatorzy
(2)
Dinozaury
(2)
Dziewiarstwo ręczne
(2)
Franklin (postać fikcyjna)
(2)
Gitara
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Gotowanie
(2)
Honnold, Alex (1985- )
(2)
Jesień
(2)
Kamiński, Marek (1964- )
(2)
Kosmetyki naturalne i organiczne
(2)
Kreatywność
(2)
Kucharstwo
(2)
Kąpiele zimowe
(2)
Ludność
(2)
Makramy
(2)
Martwa natura
(2)
Meble
(2)
Mnożenie (matematyka)
(2)
Motoryzacja
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka liczenia
(2)
Nuda
(2)
Ogień
(2)
Owoce
(2)
Plecionkarstwo
(2)
Pociągi
(2)
Poszukiwania zaginionych
(2)
Temat: dzieło
Ballady i romanse
(1)
Biblia
(1)
Dungeons & Dragons (gra fabularna)
(1)
Halo (gra komputerowa)
(1)
Lion Guard (serial telewizyjny)
(1)
Thomas and Friends (serial telewizyjny)
(1)
Topo Tip (serial telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(21)
1945-1989
(12)
1989-2000
(8)
1801-1900
(4)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Karakorum (góry)
(4)
Świat
(4)
Mount Everest (szczyt)
(3)
Afryka
(2)
Alpy (góry)
(2)
Europa
(2)
Himalaje (góry)
(2)
K-2 (góra)
(2)
Nanga Parbat (góra)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Tatry (góry)
(2)
Ama Dablam
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Ameryka Północna
(1)
Arktyka
(1)
Australia
(1)
Azja
(1)
Broad Peak (góra ; pasmo Karakorum)
(1)
Czo Oju (góra)
(1)
Dhaulagiri (Nepal ; góra)
(1)
El Capitan
(1)
Francja
(1)
Gasherbrum
(1)
Gaszerbrum (góry)
(1)
Grenlandia (Dania ; wyspa)
(1)
Himalaje
(1)
Hindukusz (góry)
(1)
Japonia
(1)
Kanczendzanga (góra)
(1)
Lhotse (góra)
(1)
Makalu (góra)
(1)
Manaslu (Nepal ; góra)
(1)
Manhattan (Nowy Jork ; część miasta)
(1)
Nil (rzeka)
(1)
Ninjago (kraina fikcyjna)
(1)
Norwegia
(1)
Oceania (region)
(1)
Portugalia
(1)
Rakaposhi
(1)
Saska Kępa (Warszawa ; część miasta)
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Sziszapangma (Chiny ; góra)
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(199)
Gry i zabawy umysłowe
(150)
Gry planszowe
(91)
Publikacja bogato ilustrowana
(77)
Publikacje dla dzieci
(64)
Gry edukacyjne
(58)
Gry i zabawy dziecięce
(34)
Gry w karty
(30)
Opracowanie
(21)
Gry i zabawy
(15)
Podręcznik
(14)
Książka obrazkowa
(13)
Książki dla małych dzieci
(12)
Gry strategiczne
(9)
Książka do wypełniania
(9)
Książka obrazkowa (picturebook)
(9)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Fotografia cyfrowa
(7)
Gry komputerowe
(7)
Książka-zabawka
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Wywiad dziennikarski
(7)
Broszura
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Gry logiczne
(6)
Układanki
(6)
Zagadki
(6)
Biografia
(5)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(5)
Wiersze
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Książka do kolorowania
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Gry karciane
(3)
Komiks
(3)
Krzyżówki (gry)
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Przepisy kulinarne
(3)
Sztuka ogrodowa
(3)
Atlas grzybów
(2)
Felieton
(2)
Gry dziecięce
(2)
Gry językowe (pedagogika)
(2)
Gry na spostrzegawczość
(2)
Gry paragrafowe
(2)
Kalendarze(wydawnictwa)
(2)
Kolędy i pastorałki
(2)
Książka z naklejkami
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Quizy
(2)
Rysunek
(2)
Śpiewnik
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Architektura krajobrazu
(1)
Audiobooki
(1)
Autobiografia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Druki muzyczne
(1)
Fantasy
(1)
Felieton angielski
(1)
Fotografia
(1)
Fotografia przyrodnicza
(1)
Gra w karty
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Gry miejskie
(1)
Gry rodzinne
(1)
Gry sportowe
(1)
Informator
(1)
Instrukacja
(1)
Instrukcja
(1)
Klocki
(1)
Książka dla przedszkolaków
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura podróżnicza
(1)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka klasyczna
(1)
Muzyka na gitarę
(1)
Muzyka patriotyczna
(1)
Muzyka rozrywkowa polska
(1)
Muzyka wojskowa
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia angielskie
(1)
Pastel (technika malarska)
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Pieśń i piosenka polska
(1)
Poradnik dla rodziców
(1)
Portrety
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(4380)
Edukacja i pedagogika
(2217)
Medycyna i zdrowie
(1233)
Literaturoznawstwo
(1148)
Religia i duchowość
(1135)
Hobby i czas wolny
(595)
Kultura i sztuka
(1116)
Psychologia
(1014)
Socjologia i społeczeństwo
(955)
Podróże i turystyka
(864)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(752)
Biologia
(748)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(610)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(553)
Kulinaria
(543)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(526)
Językoznawstwo
(443)
Inżynieria i technika
(362)
Kultura fizyczna i sport
(336)
Etnologia i antropologia kulturowa
(312)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(307)
Geografia i nauki o Ziemi
(287)
Rozwój osobisty
(283)
Zarządzanie i marketing
(272)
Fizyka i astronomia
(266)
Filozofia i etyka
(231)
Informatyka i technologie informacyjne
(208)
Architektura i budownictwo
(204)
Styl życia, moda i uroda
(187)
Nauka i badania
(153)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(135)
Ochrona środowiska
(104)
Rolnictwo i leśnictwo
(101)
Media i komunikacja społeczna
(100)
Matematyka
(97)
Chemia
(91)
Transport i logistyka
(85)
Praca, kariera, pieniądze
(78)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(72)
Dom i ogród
(49)
Archeologia
(41)
Socjologia i społeczeµstwo
(30)
Styl życia, moda, uroda
(4)
Zabawy i gry
(4)
Zoologia
(4)
Audiobooki
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Edukacja i Pedagogika
(1)
Elektoenergetyka
(1)
Filozofia
(1)
Geografia
(1)
Geografia i nauka o Ziemi
(1)
Geologia
(1)
Hobby
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kryminał
(1)
Kucharstwo
(1)
Medycyna i Zdrowie
(1)
Nauka i badanie
(1)
Ochrona Ⳳodowiska
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Polityka, politologia administracja publiczna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Prawo i sprawiedliwość
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Religia
(1)
Romans
(1)
Rozrywki, zabawy, gry
(1)
Styl życia, moda i urod
(1)
Varia
(1)
Zarzadzanie i marketing
(1)
595 wyników Filtruj
Gra planszowa
Gra planszowa
W koszyku
Cortex [Gra planszowa] : wyzwania / Johan Benvenuto i Nicolas Bourgoin. - Gdańsk : Rebel , copyright 2017. - 1 pudełko : ilustracje kolorowe ; 14 x 14 cm.
(Wiek: 6+)
Czas gry: 15 min
Zawartość pudełka: instrukvcja, 90 kart, 74 karty testów, 6 kart wyzwań, 10 kart faktur z wytłoczeniami, 6 układanek z obrazkiem mózgu,
Oto dynamiczna i wesoła gra, która pozwoli Wam wzmocnić pamięć, zręczność i zdolność kojarzenia faktów, jednocześnie pozostając świetną zabawą! [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-53/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-631/635 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Na okładce: Szczegółowe instrukcje, jak rysować postacie z przeszłości, mitycznych bohaterów, tajemnicze potwory... .
Szczegółowe instrukcje jak rysować postacie z przeszłości, mitycznych bohaterów, tajemnicze potwory. Budzący postrach piraci i wikingowie, dzikie bestie, potwory i fascynujący bohaterowie starożytnych cywilizacji - w tej książce znajdziesz niezliczone historie, intrygi i przygody! Dzieci z zachwytem poznają legendy i mity, pogłębią swoją wiedzę, ucząc się rysowania fantastycznych i historycznych postaci, zwierząt epoki lodowej, łodzi wikingów, średniowiecznych zamków. A po drodze odnajdą ciekawostki, interesujące anegdoty i pomocne wskazówki dotyczące rysowania, które sprawią, że będzie to wyjątkowo angażujące i twórcze doświadczenie. Ta książka wypełniona łatwymi do zastosowania instrukcjami, pięknymi ilustracjami i licznymi projektami idealnie nadaje się dla każdego zainteresowanego rysowaniem dziecka. [www.lubimyczytac.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Planujesz przynieść do domu małego kota? A może właśnie zamieszkało z Tobą słodkie kociątko? To świetnie ― niewiele jest w życiu większych przyjemności niż obserwowanie rozbrykanego, szczęśliwego kociaka. Ale kocie dziecko, tak jak ludzkie, wymaga troski i uwagi, jeżeli ma rosnąć zdrowe i radosne. Warto zatem wyposażyć się w odpowiednią wiedzę, która pomoże i Tobie, i Twojemu pupilowi przeżyć ten okres zdrowo, radośnie i beztrosko. Oto kompleksowy poradnik poświęcony opiece nad małym kotem. Znajdziesz tu informacje dotyczące żywienia, zaleceń weterynaryjnych, organizacji przestrzeni, nauki i zabawy, a także wskazówki na przyszłość. Autorka książki dzieli się w niej swoim doświadczeniem, przedstawia wyniki badań naukowych i wyczerpująco tłumaczy, jak zająć się kocim maluchem. Bo życie z kociakiem to niezwykła przygoda ― dobrze jednak zawczasu się do niej przygotować. [https://platon.com.pl/pl/szczesliwe-kocinstwo--jak-zadbac-o-kota-w-pierwszym-roku-zycia/produkt-1119864745]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-636/639 (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F1.W- 63 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ilustracje także na wyklejkach.
Informacja uzupełniająca strona 142.
Wprowadzamy państwa w fascynujący świat pszczół. Przekazujemy podstawowe informacje z ich życia i na temat wszystkich ważnych czynności w zakresie hodowli. Pomocne wskazówki na temat pszczelarstwa w małej przestrzeni, pszczelarstwa biologicznego i przygotowania łatwych do pielęgnacji roślin ulubionych przez te pracowite owady. A one odwdzięczą się nam wspaniałym miodem. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-636/639 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble [Gra planszowa] : Kicia Kocia / Denis Blanchot, Guillaume Gille-Naves, Igor Polouchine ; ilustracje Anita Głowińska. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (puszka, 30 kart) : metal, papier, karton, kolor ; w pudełku 8c8x13 cm + zasady gry (12 stron : ilustracje kolorowe).
(Wiek: 4+)
Pełna zawartość gry na pudełku.
Czas gry: 10 minut.
Kicia Kocia® jest chronionym znakiem towarowym - © by Anita Głowińska and Media Rodzina.
Kicia Kocia, bohaterka popularnych książek dla dzieci, wraz z przyjaciółmi zawitała do świata gier! Na co dzień uczą maluchy, jak zachowywać się w codziennych sytuacjach, a teraz będą wspierać je w ćwiczeniu spostrzegawczości i refleksu podczas szukania par identycznych symboli. Zadanie jest proste: spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko nie zwątp, dwie dowolne karty zawsze łączy jeden wspólny obrazek. W Dobble można grać na wiele sposobów, a 5 z nich jest opisanych w instrukcji jako mini-gry. Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają różne rozmiary. Same karty są okrągłe i kolorowe, a każda z nich ma unikalny zestaw symboli związanych z postaciami z książeczek o Kici Koci. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 136/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble [gra] / Denis Blanchotta, Jacques Cottereau. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 puszka ; 9x9x5 cm.
(Wiek: 6+)
Zawartość puszki: 50 symboli na 55 kartach, po 8 symboli na karcie, instrukcja.
Ilość graczy: 2-8
Cza gry: do 15 min
Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak Dobble. Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy. Tylko Dobble tłumaczy się w minutę! Żadna inna gra nie jest tak mała, że można wziąć ją wszędzie i nie ma tak trwałego, metalowego pudełka, które wytrzyma wiele. Tylko Dobble ma takie wygodne i praktyczne karty. Okrągłe, mocne kartoniki świetnie się sprawdzają w czasie zabawy. Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor. Polecana dla osób w każdym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM - 232/GP (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
#Mamawdomu czyli Poradnik dla kreatywnych rodziców / Sylwia Błaszczak. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 102 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Sensus)
Sylwia Błaszczak jest mamą kreatywną. Ma 1001 pomysłów na spędzenie z dzieckiem czasu w domu i poza nim. Za pośrednictwem tej narzędziowej książki dzieli się swoimi sposobami, podając gotowe instrukcje a to własnoręcznego wykonania ozdób bożonarodzeniowych i wielkanocnych, a to prezentów dla bliskich oraz przyjaciół. Proponuje, by zamiast kupować w sklepie gotowe gry, zrobić je samemu, ręka w rękę z dzieckiem. Podaje sprawdzone, powszechnie dostępne sposoby na zabawy na dworze oraz w domu. Podpowiada, jak zainspirować dziecko, by mały miś-nudzimiś przeistoczył się w młodego i bardzo zaangażowanego artystę. [www.gandalf.com.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 74 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 74 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 3+)
Liczba graczy: 3 i więcej.
Czas gry: 15-20 minut.
Na pudełju: rozwijej poznawnie świata, wyobraźnię, kreatywność, koncentrację.
Zawartość gry:10 kart emocji, 10 kart aktywności, 20 żetonów z emocjami, 18 żetonów punktacji, karta ściągawka z nazwami emocji, 4 medale zwycięzcy, punktacji, karta ściągawka z nazwami emocji, 4 medale zwycięzcy, instrukcja
Gra edukacyjna Co za emocje! (39 lat) to kreatywna i żywiołowa gra dla młodszych dzieci, które uczą się rozpoznawać swoje i cudze uczucia oraz je wyrażać. Zadaniem gracza jest zaprezentować pozostałym uczestnikom przedstawioną na karcie emocję w określony sposób. Można to robić za pomocą min, krótkiej opowieści, dźwięków i odgłosów lub rozpoznając emocję na podstawie wyrazu twarzy. To świetny trening komunikacji, który pobudza wyobraźnię emocjonalną, kreatywność, empatię oraz umiejętność kojarzenia, a nade wszystko dostarcza dużo emocji i śmiechu! Trening rozpoznawania i wyrażania emocji! Gra edukacyjna Co za emocje! (3-9 lat) to doskonała pomoc dla przedszkolaków wspomagająca ich w lepszym poznaniu siebie i uczuć osób z najbliższego otoczenia. Dzięki prostym, a zarazem aktywnym wariantom gry dzieci nauczą się nazywać podstawowe emocje, takie jak: radość, smutek, zaskoczenie, wstyd czy strach. Podczas zabawy przedszkolaki będą mogły ćwiczyć wyrażanie emocji w bezpiecznej rodzinnej atmosferze oraz rozmawiać o tym, co czują w określonych sytuacjach i jak radzić sobie z radzić zarówno z pozytywnymi, jak i negatywnymi uczuciami. Wystarczy odkryć jedną z 10 kart aktywności i przekazać ją pozostały uczestnikom we wskazany na karcie sposób: za pomocą mimiki, całego ciała, własnego głosu czy wyrazu twarzy innych. Doskonała rozrywka dla całej rodziny. Realistyczne i sugestywne rysunki Katarzyny Urbaniak wprowadzają młodsze dzieci w świat emocji i pomagając je oswoić i czyniąc je przyjaźniejszymi. Karty do gry mają zaokrąglone rogi i zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość. Rozwój poznawanie świata, myślenie logiczne, wyobraźnia, koncentracja [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-63/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 7+)
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 20-40 minut
Zawartość pudełka: 30 kart z pytaniami, 5 pionków, kostka do gry, 15 kart do gry obserwacyjnej, 10 kart ruchu, plansza do gry.
Na okładce: rozwijaj historię, poznawanie świata, spostrzegawczość, pamięć.
Gra edukacyjna „Historia Polski” (7–99 lat) to wspaniała przygoda dla miłośników podróży w czasie oraz ciekawostek historycznych. Gracze ścigają się o zwycięstwo i poznają przy tym życie mieszkańców dawnej Polski. Dodatkowe zadania z wyszukiwaniem obrazków z kart na planszy urozmaicają rozgrywkę, a przy tym ćwiczą spostrzegawczość oraz refleks. Co sprzedawano w sukiennicach? Jak ubierała się szlachta? Dokąd można było popłynąć statkiem „Batory”? – odpowiedzi na te i wiele innych pytań można poznać w czasie emocjonującej zabawy. Nauka historii przez zabawę Niełatwo zachęcić dzieci do nauki historii. Ilość informacji do zapamiętania może przytłaczać. Ciężko też połączyć poszczególne fakty i daty w całość. Rodzinna gra to świetny pretekst do tego, żeby uczyć się historii w radosnej atmosferze. Wyścig przez stulecia pozwoli dzieciom lepiej umiejscowić ważne wydarzenia na linii czasu. Atrakcyjna grafika i element rywalizacji zachęcą do zdobywania i poszerzania wiedzy zdobytej w szkole. Emka Kowalska, blog obibooki.pl, prowadząca „Przeczytaj mi te historię” w TVP Historia Gra „Historia Polski” pokazuje, że historii można uczyć się w ciekawy i nowoczesny sposób. W czasie wyścigu po planszy gracze odpowiadają na pytania związane z dziejami Polski i jej dawnych mieszkańców, wykonują zadania opisane na kartach ruchu oraz wypatrują na planszy osoby i obiekty przedstawione na kartach do gry obserwacyjnej. Historyczna wyprawa rozbudza ciekawość świata, uczy myślenia logicznego, pozwala poznać różne okresy historyczne oraz dostrzec ich niepowtarzalność. Zamiast wkuwania dat gracze poznają szeroki kontekst kulturowy i społeczny. Barwne ilustracje Zuzanny Wollny, specjalizującej się w historycznych narracjach dla dzieci, przyciągają uwagę atrakcyjnością szczegółów oraz zachęcają do poznawania historii Polski. Plansza została wykonana z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój historia, poznawanie świata, spostrzegawczość, pamięć. [smyk.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-64/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kumaci piraci [Gra] : gra matematyczna. - Warszawa : Edgard, 2023. - 1 pudełko ; 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
Na opakowaniu: rozwijaj się - kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zawartość pudełka: 4 plansze do gry, 48 kwadratowych żetonów (44 z wynikami działań, 4 żetony lunety), 48 prostokątnych żetonów (44 z działaniami, 4 specjalne), instrukcja.
Ilość graczy: 1-4
Czas gry: 20-30 min
Kumaci piraci” (6+) to matematyczna bitwa o skarby, w której gracze wcielają się w role piratów i wykonują działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 z podziałem na dwa poziomy trudności oraz mnożenie w zakresie 1–50. Ile jest 4x5, a 18+2? Wylosujcie działanie, wykonajcie je i sprawdźcie wynik! Podpowiedź będą stanowiły pirackie trofea – jeśli są takie same na żetonie i planszy – zbieracie skarb. Wygrywa ten, kto pierwszy zgromadzi sześć pirackich trofeów i umieści je w skrzyni. W tym emocjonującym wyścigu po skarby przydadzą się koncentracja, dobra pamięć i spostrzegawczość. Przy okazji gracze będą trenować umiejętności szybkiego liczenia w pamięci i myślenie logiczne. Kinga Gałązka – matematyk, ekspert Ośrodka Rozwoju Edukacji, konsultant w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Gra „Kumaci piraci” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, które rozwija umiejętność myślenia logicznego, rozwiązywania problemów i skutecznego komunikowania się. Gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu naturalnych zdolności, takich jak pomysłowość, chęć eksperymentowania oraz ciekawość świata. Doskonalą przy tym kompetencje przyszłości, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Plansze i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój dodawanie i odejmowanie, mnożenie, myślenie logiczne, pamięć. [https://platon.com.pl/pl/gra-matematyczna-kumaci-piraci/produkt-1036221097]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 200/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 4+)
Na opakowaniu: kodowanie, myslenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
Zwartość pudełka: plansza, 35 kart, 28 etonów ze skarbami, 4 żetony z czarodziejem i duchem ; instrukcję w języku polskim i ukraińskim.
Czas gry: 15-20 min
Dla 1 i więcej graczy
Gra kooperacyjna „Zakodowany zamek” ( 4–8 lat) wprowadza dzieci w podstawy programowania bez użycia komputera. Dzięki układaniu odpowiednich sekwencji kart, które prowadzą czarodzieja do poszukiwanych skarbów, dzieci uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów oraz algorytmów, czyli powtarzalnych sekwencji. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu. Podczas gry doskonalą również kompetencje społeczne i zdolność współpracy, by osiągnąć wspólny cel, czyli opracować strategię zebrania trofeów, zanim zrobi to duch. Trening myślenia logicznego i kreatywności Oryginalna gra kooperacyjna o interesującej fabule i intrygującej szacie graficznej, wprowadzająca w podstawy programowania oraz tworzenia algorytmów. Podczas nabywania umiejętności kodowania gracze współpracują ze sobą, doskonaląc kompetencje społeczne i cyfrowe – kluczowe w nowym społeczeństwie informacyjnym. Wartościowa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji początkowej oraz emocjonująca gra rodzinna o walorach integrujących. dr Aleksandra Szyller, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca akademicki na Wydziale Pedagogicznym UW, prowadząca szkolenia dla nauczycieli Gra „Zakodowany zamek” wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, integrujące nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę w celu rozwijania umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz współpracy. Zamiast strategii opartych na pamięciowym przyswajaniu informacji gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu pomysłowości, efektywnego myślenia i potrzeby eksperymentowania, co wyzwala ich naturalną kreatywność. Doskonalą przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań. Barwne ilustracje Justyny Hołubowskiej-Chrząszczak przyciągają uwagę atrakcyjnością szczegółów i zachęcają do zabawy w kodowanie. Plansza, karty i żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja [https://platon.com.pl/pl/gra-na-kodowanie-zakodowany-zamek-kapitan-nauka/produkt-670422613]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM - 243/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesteś na skraju wyczerpania, ponieważ nie opuszcza cię FOMO, czyli lęk, że coś przeoczysz (fear of missing out)? Masz już dość ciągłego „bycia w akcji”? W takim razie najwyższa pora nieco zwolnić tempo, odciąć się od migających ekranów komputera czy telefonu komórkowego, usadowić się wygodnie i oddać radości, że coś cię ominie – JOMO (joy of missing out), najlepiej z motkiem wełny, zestawem drutów i kubkiem pysznej herbaty na stoliku obok. W tej niezwykle inspirującej książce znajdziesz nie tylko 21 wspaniałych projektów, ale także pomysły, jak dzięki robieniu na drutach odciąć się od wymogów przepełnionego nadmiarem bodźców – również cyfrowych – życia i ponownie nawiązać wartościową więź z sobą, a także z otaczającymi cię ludźmi. Projekty podzielone na trzy części: Gniazdo, Eksploruj i Dziel się, powstały z myślą o tym, by się cieszyć nie tylko końcowym efektem (bądź zamartwiać jego niedoskonałością), ale przede wszystkim samym procesem twórczym, każdą chwilą i każdym kolejnym wydzierganym oczkiem. Książka ukazuje związek między robieniem na drutach i JOMO, a także pełna jest zabawnych obserwacji i przydatnych informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
62 wyjątkowe domy gościnne w Polsce / Aleksandra Bogusławska. - Warszawa : Buchmann-Grupa Wydawnicza Foksal, copyright 2018. - 271, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(Odetchnij od Miasta ; 1)
Odetchnij to nietypowy przewodnik po agroturystykach ukrytych w najdalszych zakątkach Polski. Aleksandra Bogusławska, autorka popularnego bloga Duże Podróże, wybrała się w podróż w poszukiwaniu ludzi, którzy nie bali się zaryzykować. Rzucili wszystko i otworzyli domy gościnne. Razem z autorką zaglądamy do nich i poznajemy niesamowite historie ich gospodarzy. Książka Bogusławskiej to nie tylko typowy przewodnik z ciekawymi miejscówkami na weekend, ale też inspirująca opowieść dla tych, którzy zawsze marzyli, żeby zostawić wszystko i uciec z miasta. Oprócz konkretnych adresów i pięknych fotografii znajdziemy w niej ciekawe informacje dotyczące okolicznych atrakcji i pyszne polecenia kulinarne. Odetchnij to pozycja, która może zmienić myślenie o podróżowaniu. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-913(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomysły na zagospodarowanie przestrzeni miejskich. Jakie rośliny sadzić w dużych miastach, ogrody w przestrzeni wspólnej, zielone dachy, zieleń na balkonie. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-71 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Fabula Rasa [Gra planszowa] : morskie opowieści! / autor gry Nicko Böhnke ; przekład Maciej Nowak-Kreyer. - Warszawa : Story House Egmont, copyright 2022. - 1pudełko ; 19 x 14 x 5 cm + instrukcja [8] stron : ilustracje ; 18 cm.
Zawartość pudełka: 55 kart z morskimi ilustracjami, specjalna kostka, klepsydra, instrukcja.
Na pudełku uwaga: opowiedz swoją historię.
Czas gry: ok. 20 min
Ilość graczy: 2-5
Opowiedz swoją historię FABULA RASA to znakomita gra dla dorosłych i dzieci. Zwycięstwo zapewni pełna fantazji wyobraźnia, dobra pamięć i trochę szczęścia. Na graczy czekają niesamowite pirackie przygody i dużo śmiechu. Karty z Morskich powieści można też łączyć z kartami innych gier z serii FABULA RASA. Gandalf.com.pl [https://www.gandalf.com.pl/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 144/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Atlas jeździectwa : konie, technika jazdy, porady / Jagoda Bojarczuk ; konsultacja Tadeusz Ambroży. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, copyright 2016. - 191, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
(Wademekum)
Jeździectwo to wspaniały rodzaj rekreacji, sportu i pasji. Warto zdać sobie sprawę z faktu, że nigdy nie jest za późno na tę przygodę. Dyscyplina staje się z roku na rok bardziej popularna i coraz młodsi adepci przychodzą do szkół jeździectwa, by obcować z końmi i w ich towarzystwie odnajdywać przyjemność, relaks i możliwość aktywności fizycznej. Zwierzęta te są równie ważnym jak człowiek podmiotem jeździectwa, nie tylko narzędziem do osiągania sukcesów. Atlas jeździectwa został opracowany przez specjalistę w dziedzinie i zawiera niezbędne informacje dla każdego, kto chciałby rozpocząć jeździecką przygodę. Autorka prezentuje wiele cennych porad, które dopełniają instruktażowe zdjęcia. [www.empik.com, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hipoterapia : wskazania, metody, ćwiczenia / Jagoda Bojarczuk. - Wydanie 1. - Warszawa : SBM, 2018. - 190, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
(Wademekum)
Szczególną, coraz bardziej popularną dziś formą leczenia jest terapia z udziałem koni. Obcowanie z tymi dostojnymi zwierzętami wywiera pozytywny wpływ na psychikę oraz wspomaga, kompensuje i redukuje różnego rodzaju nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem układu ruchu człowieka. Książka Jagody Bojarczuk, autorki "Atlasu jeździectwa" (Wydawnictwo SBM, 2016), to bogato ilustrowana pozycja zawierająca najważniejsze informacje na temat niezwykłych stworzeń, jakimi bez wątpienia są konie, a także ich potrzeb i wymagań. Autorka w przystępny sposób prezentuje podstawy jazdy konnej oraz tajniki hipoterapii. [www.livro.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fotograf w podróży / Jacek Bonecki. - Warszawa : G+J RBA, copyright 2013. - 272 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Czym jest język obrazu, jakie są środki ekspresji, którymi wypowiada się fotograf przy komponowaniu zdjęcia? Na te fundamentalne pytania chciałbym odpowiedzieć w tej książce, prezentując fotografie, obrazy, w których skumulowałem swoje doświadczenie zdobyte na przestrzeni blisko trzydziestu lat mojej działalności fotograficznej. Mam przy tym nadzieję, że odsłaniając odrobinę własnego warsztatu, będę mógł zainspirować tych, którzy chcieliby tak jak ja poświęcić się fotografii. Dziś mogę swobodnie przyznać, że fotografia pozwoliła mi osiągnąć coś, co udaje się niewielu ludziom: połączyć pasję z pracą i stworzyć własną filozofię egzystencji. Jacek Bonecki Fotograf w podróży jest syntezą poradnika i opowieści o wspaniałej fotograficznej przygodzie, która stała się sposobem na życie. Autor, multiinstrumentalista fotografii, w tej książce zabiera nas w podróż w głąb swojej pasji. Poprzez wyjątkowe fotografie oraz niebanalne opisy pokazuje i przekonuje, że tajemnicą wykonania dobrego zdjęcia nie jest ani posiadanie najdroższego sprzętu, ani fotografowanie w egzotycznych plenerach. Opisane zmagania i przemyślenia, niepozbawione humoru, są zachętą do tego, aby nie bać się położyć w trawie o świcie, by utrwalić najcenniejsze dla każdego emocje tworzenia. To wspaniały podręcznik dla wszystkich zafascynowanych fotografią i podglądaniem otaczającej nas rzeczywistości. Jacek z ciekawością dziecka obserwuje świat i wydaje się, że w jego oczach jest on bardziej magiczny niż w rzeczywistości. Jego pasja, przenikliwość i radość tworzenia są zaraźliwe – dają energię nie tylko do fotografowania, ale do działania w ogóle. Lidia Popiel, fotograf [G+J RBA, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Ręcznie robione” to książka poświęcona współczesnemu rzemiosłu i rękodziełu. To piętnaście opowieści o twórcach, którzy sięgając do tradycji, tworzą przedmioty doskonale odnajdujące się we współczesnych wnętrzach. To także zbiór instrukcji krok po kroku, dzięki którym dowiemy się, jak samodzielnie wykonać niezwykle funkcjonalne przedmioty. Bohaterowie tej książki to zarówno ci, którzy porzucili po latach pracę w korporacji, jak i osoby, które od zawsze czuły, że nie wpisują się w żadne schematy, i chcą, by ich pasja twórcza była ściśle spleciona z życiem zawodowym. Choć wybór ścieżki życiowej każdego z nich zależał od różnych czynników, to łączy ich jedno – produkują ręcznie piękne i unikatowe rzeczy.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-66/69 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej