Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(47)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje naukowe
(11)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(32)
dostępne
(16)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(9)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(26)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(6)
Autor
Bryła Maria
(4)
Muszyńska Aneta
(4)
Kańciurzewska Anna
(3)
Pelc Maria (ilustratorka)
(3)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kud Marzena
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna (1968- )
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Andruszko Robert (tłumacz)
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Bala Joanna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Bentkowska Dorota (psycholożka)
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Boyer Robin
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Cabała Monika
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Cieślik Elżbieta (filolożka)
(1)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(1)
Curley Peyton
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Falkiewicz Matylda
(1)
Figurna-Rogalińska Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena (ilustratorka)
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Haber Elizabeth
(1)
Helios Joanna
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jedlecka Wioletta
(1)
Jenkins Diana R
(1)
Karolak Barbara
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
King Bruce M. (biopsychologia)
(1)
Kolanko Agnieszka (nauczycielka)
(1)
Koomar Jane
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalska Ewa (pedagożka)
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Kucharczyk Izabella (pedagog)
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Malek Renata (pisarka)
(1)
Mazur Jolanta (pedagogika)
(1)
Mikina-Pindur Jadwiga
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Minium Edward W. (1917-2004)
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Nasamran Amy
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Odowska-Szlachcic Bożena
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Parker Tyler
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Piasecka Wioletta (1970- )
(1)
Piersa Krzysztof (1990- )
(1)
Pilch Alicja
(1)
Preuss Agata
(1)
Rebar Sarah
(1)
Rewera Mirosław
(1)
Sava Deanna Iris
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sielska Iwona
(1)
Snel Eline (1954- )
(1)
Sugiero Joanna (tłumaczka)
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szafrańska Anna (1990- )
(1)
Szczęśniak Sylwia (zaburzenia lękowe)
(1)
Szklut Stacey
(1)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Talaška Kamila
(1)
Urban Bronisław (1942-2014)
(1)
Warmuz-Warmuzińska Ewa
(1)
Welsche Mone (1971- )
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Węglarz Joanna (psycholożka)
(1)
Zakrzewska Marzena (psychologia)
(1)
Zaniewska Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(44)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Dzieci
(12726)
6-8 lat
(7950)
0-5 lat
(5774)
9-13 lat
(5746)
Młodzież
(3222)
Pedagodzy
(47)
14-17 lat
(2289)
Szkoły wyższe
(793)
Szkoły podstawowe
(585)
Szkoły średnie
(486)
Rodzice
(394)
Studenci
(216)
Dorośli
(191)
Nauczyciele
(189)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(103)
Menedżerowie
(78)
Prawnicy
(78)
Lekarze
(74)
Logopedzi
(73)
Klasa 1.
(69)
Klasa 3.
(67)
Klasa 2.
(63)
Licea
(63)
Szkoły zawodowe
(58)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Klasa 4.
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Poziom średniozaawansowany
(30)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 8.
(29)
Klasa 7.
(28)
Klasa 6.
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Klasa 5.
(26)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
Terapeuci
(22)
11-14 lat
(21)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(14)
Informatycy
(14)
Pielęgniarki
(14)
Klasa 1
(13)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 8
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Poziom zaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Klasa 3
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Klasa 7
(8)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Dzieci
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Język polski
(5)
Korekcja mowy
(4)
Motoryka mała
(4)
Młodzież
(4)
Słuch
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Wymowa
(3)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Badania naukowe
(2)
Bajkoterapia
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Lęk
(2)
Mindfulness
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Warsztaty artystyczne
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dom dziecka
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja leśna
(1)
Etyka katolicka
(1)
Filmoterapia
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jakość życia (socjologia)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jesień
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Koszmary senne
(1)
Kreatywność
(1)
Las
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody statystyczne
(1)
Mobbing
(1)
Mutyzm
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pisownia
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przedszkola leśne
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychometria
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychopatologia rozwojowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Scenariusz zajęć
(9)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(6)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręcznik
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele terapeutyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Językoznawstwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Arteterapia dla dzieci i młodzieży : scenariusze zajęć / Wiesław Karolak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 173 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Publikacja może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający - pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna. [Uniwersytet Łódzki, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Podręcznik powstał przede wszystkim z myślą o takim poszerzaniu wiedzy czytelników, które odbywa się poprzez rozumienie omawianych problemów. Tekst uczy więc studentów rozumienia logiki statystyki i stosowanych w niej procedur, właściwości narzędzi statystycznych, wagi założeń, które z tymi narzędziami są związane oraz rozumienia tego, co się zdarzy, gdy owe surowe wymagania teorii statystycznej zostaną skonfrontowane z realnymi danymi zebranymi w trakcie badań empirycznych." ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: z relacjami za pan brat. Książka z naklejkami.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 9–16 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem przemocy w szkole i w Internecie. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z nękaniem i brakiem akceptacji. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: - W jakich miejscach można spotkać się z przemocą? - Jak chronić się przed przemocą? - Jak zareagować w sytuacjach przemocowych? - Jak dbać o bezpieczeństwo w sieci? - Jak postąpić, gdy jesteśmy świadkami/ofiarami przemocy? Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z agresją w szkole, a ostatnio coraz częściej także z cyberprzemocą. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: - przemoc psychiczna i przemoc fizyczna - wykluczenie społeczne - dokuczanie w szkole - przyczyny i skutki przemocy - cyberprzemoc - nękanie w sieci. Dodatkowo publikacja zawiera: - dziennik odpowiedniego zachowania oraz reagowania na przemoc – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie ze złością i sytuacjami przemocowymi - ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych. [https://platon.com.pl/pl/radze-sobie-z-przemoca-w-szkole-i-internecie-karty-pracy-dla-dzieci]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 316, [2] strony ; 23 cm.
(Engram)
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki. Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.[Difin]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera propozycję testów oraz inwentarzy do diagnozy ASD.
Joanna Kruk-Lasocka jako pedagog specjalny poszukiwała metody, która pozwalałaby nauczycielowi patrzeć na dziecko inaczej, głębiej, niż umożliwia to diagnoza pedagogiczna. Kluczowe jest tu zdanie: „Dowiedzieć się o dziecku więcej, niż może nam ono o sobie powiedzieć”...[Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616, MgC-5635 (2 egz.)
Książka
W koszyku
"Niniejsza monografia adresowana jest szczególnie dla studentów pedagogiki i pracowników naukowo-dydaktycznych prowadzących eksploracje z zakresu pedagogiki dziecka. Pracując nad tym zbiorem naszą intencją było stworzenie pracy, która będzie inspirować i wspierać własną refleksję metodologiczną badaczy, których interesują kategorie dziecka i dzieciństwa. Książka ta nie ma natomiast ambicji, by służyć jako systematyczny i wyczerpujący wykład z zakresu metodologii." [Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej. Prof. dr hab. Barbara Smolińska-Theiss [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak rozpoznać, kiedy ludzie są sobie bliscy, a kiedy nie umieją się porozumieć, kiedy wspierają się, a kiedy sprawiają sobie przykrość, kiedy sprzeczają się, a kiedy żartują? Relacje, które tworzą się między nami, często nie potrzebują słów. To, co najważniejsze, kryje się między słowami – w wymownym uśmiechu, znaczącym geście lub spojrzeniu pełnym emocji. Nauce dostrzegania, rozpoznawania i interpretacji tych małych (a zarazem wielkich) znaków w codziennych sytuacjach służy zbiór fotografii i pytań, które znajdują się w tej publikacji. Może być ona pomocą edukacyjną i terapeutyczną w pracy z dziećmi (i nie tylko), które lubią widzieć i wiedzieć więcej, a także dla tych, które mają trudności na przykład w wyrażaniu lub odczytywaniu emocji. [www.aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym celem pracy było ukazanie funkcjonowania różnych form opieki nad dziećmi (w tym nieletnimi przestępcami) w Lublinie w okresie międzywojennym. W przeprowadzonych badaniach starano się określić, z jednej strony, zaangażowanie państwa polskiego, z drugiej zaś wkład instytucji prywatnych w pomoc dzieciom. Podjęte badania miały zatem na celu przedstawienie znaczenia tworzonego w tym okresie systemu opieki nad dzieckiem w Polsce i wybranych instytucji opiekuńczo-resocjalizacyjnych w Lublinie. W dotychczasowej historiografii zazwyczaj pomijano znaczenie kurateli sądowej, choć właśnie w Lublinie, Łodzi i Warszawie w 1919 r. powołano pierwsze sądy dla nieletnich i opracowano sposoby podejścia do nieletnich przestępców. Realizacja powyższych celów dokonana została przez analizę problemów badawczych w czterech grupach zagadnień związanych z historią opieki społecznej, historią prawa rodzinnego, teorią resocjalizacji oraz teorią pedagogiki opiekuńczej. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju. Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych. Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach. Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia. Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki UWAŻNOŚCI. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020. - 361, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka "Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu" to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając. Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów. Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia.[www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Ortograficzne łamigłówki to zestaw gier i pomocy do ćwiczeń ortograficznych. Został opracowany z myślą o terapeutach pedagogicznych i innych specjalistach, nauczycielach edukacji wczesnoszkolnej i języka polskiego oraz rodzicach dzieci i wreszcie o samej młodzieży. W publikacji wykorzystano bogaty i różnorodny materiał językowy (prawie 1000 wyrazów) znajdują się w nim nie tylko rzeczowniki, ale także czasowniki, przymiotniki, przysłówki, liczebniki, a nawet przysłowia. Możliwość wielokrotnego wykorzystania wszystkich 16 zaproponowanych gier i pomocy gwarantuje wiele godzin ciekawych zajęć, lekcji i zabaw w domu z wykorzystaniem tylko jednej teczki Ortograficznych łamigłówek. Znajdują się w niej gry planszowe, bingo, domino, układanki, dobieranki i inne. Zaprezentowany zestaw gier i zabaw może być bazą do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej (korekcyjno-kompensacyjnych), zajęć dydaktyczno-wyrównawczych czy rewalidacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym. Materiały można wykorzystywać zarówno w trakcie zajęć grupowych, jak i indywidualnych oraz do pracy w domu. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-811.162.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dotyczący uzależnienia od internetu i telefonu komórkowego kierowany do rodziców dzieci i młodzieży. Internet jest jak złota rybka - zdolna spełnić każde nasze marzenie, ale również może ściągnąć użytkownika na dno, do szamba zagrożeń. Poradnik skupia się na problemie uzależnienia od smartfonów i internetu. W książce znajdziemy informacje, jak diagnozować takie uzależnienie, jakie są pozytywne i negatywne strony korzystania z internetu, co należy do największych zagrożeń sieci, jakie są konsekwencje uzależnienia i jego pierwsze objawy. Konkretne wskazówki krok po kroku wyjaśniają, jak sobie z takim uzależnieniem radzić. Krzysztof Piersa jest autorem trzech książek i terapeutą uzależnień. Prowadzi kanał na Youtube i spotyka się z młodzieżą oraz dorosłymi borykającymi się z uzależnieniami. [Wydawnictwo Jaguar, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lasoterapia z dziećmi / Agata Preuss, Dorota Zaniewska. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 222, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli i pedagogów, którzy w pracy z dziećmi chcą korzystać z możliwości, jakie dają las i terapia lasem. Z książki dowiemy się: czym są leśne przedszkola i leśne place zabaw, na czym polega rodzicielstwo bliskie naturze, jak zaplanować leśne aktywności z dziećmi, by były zarówno interesujące dla najmłodszych, jak i spełniały funkcję edukacyjną oraz terapeutyczną. Poradnik zawiera inspiracje do wycieczek indywidualnych i zajęć grupowych, ćwiczenia, które można wykorzystać podczas pracy z dziećmi w lesie, oraz podpowiedzi, jak przygotować się do leśnych wypraw, by były bezpieczne i komfortowe dla wszystkich uczestników.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesny podręcznik dla wychowawców, nauczycieli, rodziców, opiekunów, dzięki któremu lekcje wychowawcze zamienią się w budującą przygodę po własne marzenia. Książka jest pierwszą pozycją na rynku umożliwiającą rozwój osobisty od najmłodszych lat. Stanowi zbiór kompetencji miękkich, umiejętności osobistych, które pomogą w dorosłym życiu znaleźć wymarzoną pracę, ustalić swoje priorytety, samodzielnie podejmować decyzje i odnieść sukces. To 27 scenariuszy zajęć rozwijających kreatywność, inteligencję emocjonalną, analityczne myślenie, poczucie własnej wartości od najmłodszych lat. Pozycja okraszona została wyjątkowymi rysnotkami aktywizującymi neurony do pracy zgodnie z nowoczesnym nurtem neurodydaktyki. Dla kogo jest ta książka? - dla nauczycieli, którzy chcą zrewolucjonizować swoje nauczanie, - dla wychowawców, którzy chcą, aby spotkania z nimi, - dla nauczycieli, którzy dbają o swój rozwój osobisty i rozwój swoich uczniów, - dla tych, którzy nie znoszą szkolnej sztampy i nudy, - dla tych, którzy chcą, aby ich podopieczni osiągnęli życiowy sukces, ale nie wyścig szczurów. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Nowoczesny podręcznik dla nauczycieli i wychowawców, pełny pomysłów na zajęcia rozwijające kompetencje miękkie. Kreatywne scenariusze lekcji wychowawczych, dzięki którym uczniowie będą mogli zacząć przygodę z rozwojem osobistym. Pomysły na lekcje wychowawcze zostały przygotowane w taki sposób, aby inspiracje i praktyczne rozwiązania mógł z nich czerpać nauczyciel zarówno szkoły podstawowej, jak i szkoły średniej. To książka dla każdego, który chce: - być asertywnym nauczycielem; - stać się mądrym przywódcą; - zostać liderem, nawet w przestrzeni werbalnej potrafiącym grać w szachy; - po każdym swoim wystąpieniu publicznym zostać zapamiętanym; - mądrze inspirować swoich uczniów do ustawicznego rozwoju. W serii ukazała się książka Wychowanie do osobistego rozwoju. Część 1. Patronat: Inspiracje dla Szkoły, edunews.pl, FitSpirit, Głos Pedagogiczny, Sygnał, Szkoła Umiejętności Miękikch [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Proste ćwiczenia, które pomogą twojemu dziecku rozwiać niepokój, poprawić koncentrację i poradzić sobie z trudnymi emocjami.
Ćwiczenia audio do pobrania na stronie: https://cojanato.pl/uwaznosc-spokoj-zabki-mp3/
Pierwsza książka o medytacji (świeckiej) dla dzieci. Ta prosta, przyjazna i skuteczna metoda zyskała entuzjastyczne opinie setek tysięcy rodziców, dzieci i pedagogów na całym świecie. W Holandii niemal w każdej szkole podstawowej jest przeszkolony nauczyciel, który codziennie prowadzi z uczniami kilkunastominutowe ćwiczenie uważności. W wielu szkołach odbywa się ono jednocześnie dla wszystkich uczniów i w tych właśnie placówkach efekty, w postaci poprawy dobrostanu dzieci, ich zdolności koncentracji i poziomu wzajemnej życzliwości są najbardziej uderzające. Same dzieci przepadają za tymi chwilami wyciszenia i spokoju. Nauczywszy się je wykonywać, same chętnie sięgają po to narzędzie, kiedy ogarniają je trudne emocje. Opanowanie tej sztuki to ogromny kapitał, który procentuje im przez całe życie. [CoJaNaTo, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej