Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(73)
Forma i typ
Książki
(66)
Publikacje dydaktyczne
(44)
Publikacje fachowe
(31)
Proza
(12)
Druki ulotne
(8)
Publikacje naukowe
(7)
Poezja
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
wypożyczone
(21)
tylko na miejscu
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(24)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(6)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(3)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(39)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(11)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(12)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(11)
Galewska-Kustra Marta (logopeda)
(10)
Galewska-Kustra Marta (logopeda). Pucio
(10)
Kłos Joanna (graficzka)
(10)
Mikulska Joanna (logopeda)
(6)
Kłodnicka Olga (pedagog)
(5)
Pelc Maria (ilustratorka)
(5)
Bryła Maria
(4)
Muszyńska Aneta
(4)
Bijak Elżbieta (logopeda)
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Fuks Agata
(2)
Gulewicz Artur (1978- )
(2)
Kalina Agata
(2)
Kamińska Dorota (tłumaczka)
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Miechowska Anna (logopeda)
(2)
Piszczek Małgorzata
(2)
Szalewska Katarzyna (psycholog)
(2)
Szybist Joanna
(2)
Szyfter Maria
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(2)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Beniak Ewa Tatiana (1973- )
(1)
Biedrońska Elżbieta (logopeda)
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buda Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Daniel Irena (logopeda)
(1)
Dell Carl W
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta (psycholożka)
(1)
Franke Ulrike (1946- )
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Gdula Adam (ilustrator)
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna (logopeda)
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kot Alicja
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Krzysztonek Grażyna
(1)
Krzysztoszek Grażyna
(1)
Kuczkowski Jerzy (otolaryngolog)
(1)
Lampart-Busse Marzena (logopeda)
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Maurer Alicja (pedagogika)
(1)
Małecka Magdalena (logopeda)
(1)
Michalec Katarzyna (papieroplastyka)
(1)
Mikosza Lucyna (psycholożka)
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Odowska-Szlachcic Bożena
(1)
Paluch Anna
(1)
Potocka-Pirosz Kamila
(1)
Pąchalska Maria (1949- )
(1)
Rominiecka-Stec Alicja (logopeda)
(1)
Sadowska Elżbieta (językoznawstwo)
(1)
Skoczek Anna (filolożka)
(1)
Sprawka Roman (logopeda)
(1)
Szewczyk Sara (ilustratorka)
(1)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Wiatrowska Agnieszka Anna
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wiśniewski Krzysztof (1957- )
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Zagnińska Maria (polonistka)
(1)
Zioło Brygida
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(35)
Okres powstania dzieła
2001-
(70)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(73)
Odbiorca
Dzieci
(12820)
6-8 lat
(8030)
9-13 lat
(5835)
0-5 lat
(5812)
Młodzież
(3252)
Logopedzi
(73)
14-17 lat
(2313)
Szkoły wyższe
(793)
Szkoły podstawowe
(586)
Szkoły średnie
(491)
Rodzice
(396)
Studenci
(217)
Dorośli
(191)
Nauczyciele
(190)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(104)
Klasa 1.
(84)
Menedżerowie
(78)
Prawnicy
(78)
Klasa 3.
(77)
Lekarze
(74)
Klasa 2.
(70)
Licea
(63)
Szkoły zawodowe
(58)
Klasa 4.
(56)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Pedagodzy
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Klasa 7.
(36)
Klasa 8.
(36)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Klasa 6.
(32)
Poziom średniozaawansowany
(30)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 5.
(29)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
Terapeuci
(22)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Informatycy
(14)
Pielęgniarki
(14)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Pracownicy samorządowi
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Poziom zaawansowany
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Nauczyciele matematyki
(8)
Psychologowie
(8)
Studenci medycyny
(8)
Wykładowcy
(8)
Dietetycy
(7)
Sportowcy
(7)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(7)
Wyższe szkoły
(7)
Dziennikarze
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(17)
Temat
Język polski
(38)
Korekcja mowy
(32)
Wymowa
(32)
Czytanie
(13)
Logopedia
(10)
Sylaby
(10)
Pucio (postać fikcyjna)
(9)
Mowa
(7)
Rodzina
(6)
Afazja
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Motoryka mała
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Spółgłoski
(4)
Słuch
(4)
Zima
(4)
Chorzy z afazją
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Jąkanie
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Choroba Alzheimera
(2)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Onomatopeja
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Przyjaźń
(2)
Rozwój mowy
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Wakacje
(2)
Wiosna
(2)
Zabawa
(2)
Zwierzęta
(2)
Afa-Skala (metoda diagnostyczna)
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Autyzm
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fonetyka
(1)
Grafomotoryka
(1)
Głusi
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jesień
(1)
Język migowy
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Miasta
(1)
Mutyzm
(1)
Nauczanie
(1)
Neurologopedia
(1)
Otępienie
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rzeczownik polski
(1)
Samogłoski
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Surdopedagogika
(1)
Techniki logopedyczne
(1)
Testy logopedyczne
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia poznawcze
(1)
Zdanie
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Pojezierze Mazurskie
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(28)
Broszura
(15)
Opowiadania i nowele
(12)
Pomoc dydaktyczna
(11)
Materiały pomocnicze
(10)
Scenariusz zajęć
(6)
Książki dla małych dzieci
(5)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Gry edukacyjne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Wiersze
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rymowanki
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(56)
Językoznawstwo
(22)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(4)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bajki logopedyczne misia Api : 4-6 lat / Agata Kalina, Maria Szyfter ; ilustracje: Artur Gulewicz. - Kraków : Wydawnictwo Greg, [2020]. - 63, [1] strona, [1] karta tablic złożona : ilustracje ; 26 cm.
(Ładnie i Składnie)
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Z pomocą misia API Wasze dzieci zaczną poprawnie mówić! Jeśli jeszcze nie znacie misia API, to koniecznie zajrzyjcie do tej książki! API to najlepszy przyjaciel każdego dziecka, wesoły, pluszowy urwisek, który przeżywa liczne przygody ze swoimi przyjaciółmi. Towarzysząc dziecku przy każdej bajce, pomoże wytrenować narządy artykulacyjne, wyćwiczyć wszystkie głoski tak, że w szybkim czasie mowa dziecka stanie się poprawna. W tej części książki miś API jest trochę starszy, książka zawiera bajki dla dzieci w wieku od 4 do 6 lat. Starszaki mogą doskonale wyćwiczyć konkretne głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, tak by żadne słówko nie stanowiło już problemu. W środku znajduje się mnóstwo ćwiczeń, zadań i propozycji dodatkowych aktywności, które pomogą dziecku opanować daną głoskę lub poprawić wymowę. Dodatkowo autorki podpowiadają, kiedy warto wybrać się do specjalisty. Bajki logopedyczne sprawdzą się w domu, w gabinecie logopedycznym, w przedszkolu. [Wydawnictwo Greg, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-I/N (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. [harmonia.edu.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. [ksiegarnia.pwn.pl, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii "Każdego dnia mówię więcej" mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. [Wydawnictwo Harmonia, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych. $u https://harmonia.edu.pl/pl/p/KAZDEGO-DNIA-MOWIE-WIECEJ-Zima/1510
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami - są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego - przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Rrrozbrykane wierszyki" to zbiór zabawnych rymowanek dla dzieci mających problemy z poprawną artykulacją trudnych głosek i ich połączeń. Czytając i powtarzając wierszyki, dziecko będzie miało okazję ćwiczyć wymowę. Książeczka może służyć pomocą logopedom i rodzicom podczas zajęć z dziećmi. [Wydawnictwo Olesiejuk, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-0/KZ (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja w stanie ostrym : obraz i dynamika / Małgorzata Krajewska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 480 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Recenzowana monografia dotyczy rzadko poruszanego w piśmiennictwie polskim tematu zaburzeń afatycznych występujących w tzw. fazie ostrej i podostrej u pacjentów po udarze niedokrwiennym mózgu. [?] Problematyka podjęta w pracy Małgorzaty Krajewskiej jest tym bardziej istotna, że grupa pacjentów po udarze mózgu jest zdecydowanie najliczniejszą spośród wszystkich wymagających terapii neurologopedycznej. [?] Stworzenie pełnego opisu tego zaburzenia i poznanie jego dynamiki wydaje się więc wręcz koniecznością nie tylko z punktu widzenia teorii, ale przede wszystkim praktyki neurologopedycznej.[www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek s, z, c, dz w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i całych zdaniach. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek s, z, c, dz i utrwaleniu ich w sylabach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy będzie pomocny logopedom, rodzicom, nauczycielom w ogólnej ocenie stanu mowy dziecka. Autorki od lat z powodzeniem wykorzystują go do sprawdzania wymowy głosek, umiejętności językowych czy zdolności komunikacyjnych dziecka. Zaletą kwestionariusza jest możliwość stosowania go w zależności od potrzeb i własnej inwencji w pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami mowy. Publikacja zawiera materiał obrazkowy do wymowy samogłosek i spółgłosek oraz do nazywania członków rodziny, czynności, zbiorów, kolorów, figur geometrycznych, liczebników, pojęć przeciwstawnych, przyimków, pór roku, pór dnia, a także historyjki obrazkowe dwu-, trzy-, czteroelementowe i obrazek do opowiadania. Do materiału obrazkowego są podane pytania, polecenia i odpowiedzi, które ułatwiają korzystanie z kart ćwiczeń. [https://platon.com.pl/pl/logopedyczny-kwestionariusz-obrazkowy/produkt-652238488]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane narzędzie diagnostyczne jest adresowane przede wszystkim do logopedów pracujących w przedszkolach i służy do wykrycia zaburzeń mowy u dzieci w wieku przedszkolnym. Pozwala na dokonanie wstępnej diagnozy logopedycznej. W narzędziu diagnostycznym zastosowano próby niestandaryzowane, obserwację i wywiad. Dzięki zastosowaniu prób diagnostycznych możliwa jest ocena takich funkcji, jak: rozumienie mowy, artykulacja, sprawność narracyjna, fonacja. Ponadto próba taka bada czynności prymarne, takie jak: oddychanie i połykanie, a także budowę i funkcjonowanie narządów mowy oraz percepcję słuchową. Prezentowany zestaw prób umożliwia w krótkim czasie przeprowadzenie wstępnej diagnozy logopedycznej dzieci w wieku od 3. do 6. roku życia. Dla każdego przedziału wiekowego została opracowana osobna „Karta badania mowy”, dzięki czemu diagnoza staje się bardziej precyzyjna [https://platon.com.pl/pl/czy-mowie-poprawnie]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Logobox : uniwersalny zestaw logopedyczny / Anna Lubner-Piskorska. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022. - Teka (zeszyt, 40 kart tablic) : ilustracje kolorowe ; 31 cm.
LogoBOX to wygodny w użyciu zestaw narzędzi dla każdego logopedy. Dzięki umieszczeniu tak wielu materiałów w jednej teczce specjaliści otrzymują komplet pomocy gotowych do prostego zastosowania w ćwiczeniach: - oddechowych, - narządów mowy, - artykulacyjnych. ?Logopedyczny box? ? zawierający materiały, które mogą być wykorzystywane do różnych celów terapeutycznych na rozmaite sposoby ? to odpowiedź na odmienne potrzeby logopedów. Pomoce do różnorodnego zastosowania umieszczono w teczce, dzięki czemu można je mieć zawsze pod ręką! Zestaw tworzą: - instrukcja z propozycjami wykorzystania materiałów, - materiały graficzne do wykorzystania w grach logopedycznych. Liczne wskazówki, pomysły oraz warianty gier pomogą logopedom w stworzeniu własnych scenariuszy zajęć na podstawie umieszczonych w teczce kart, które można: drukować, wycinać, zmniejszać lub powiększać, kolorować, uzupełniać o nowe elementy. ?LogoBOX? to zestaw przygotowany po to, by stanowić inspirację do dalszych kreatywnych działań! Do materiału terapeutycznego używanego w czasie gier można na przykład wykorzystać serię uniwersalnych pomocy logopedycznych uniLOGO wydanych przez Wydawnictwo Harmonia. [dobraksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Zagadki logopedyczne : głoski dźwięczne i bezdźwięczne / Arkadiusz Maćkowiak. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - Teka (7 stron, [20] kart tablic luzem) : ilustracje kolorowe ; 31 cm
Jest to pozycja przeznaczona przede wszystkim dla logopedów, ale także dla rodziców i nauczycieli przedszkoli. Głównym celem rozwiązywania zagadek jest utrwalanie wymowy głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych w zabawie. Zagadki zebrane w teczce to krótkie wierszyki zapisane na kartonikach, które po rozcięciu mieszczą się w dłoni. Dzięki temu łatwo wybrać teksty aktualnie potrzebne podczas terapii. W odpowiedziach zawarte są głoski dźwięczne i bezdźwięczne. Zdjęcia przedstawione na odwrocie mają podwójną funkcję: pozwalają sprawdzić odpowiedzi i są jednocześnie nagrodą dla dziecka za włożony wysiłek. W załączonym zeszycie znajdują się podpowiedzi, jak można wykorzystać zagadki, by jeszcze bardziej uatrakcyjnić zajęcia. Znajdują się w nim opisy wielu zabaw dla młodszych i starszych uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadki logopedyczne z głoską R / Arkadiusz Maćkowiak. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - Teka (8 stron, [20] kart tablic luzem) : ilustracje kolorowe ; 31 cm.
Zagadki zebrane w teczce to krótkie wierszyki zapisane na kartonikach, które po rozcięciu mieszczą się w dłoni. Dzięki temu łatwo wybrać teksty aktualnie potrzebne w terapii. W odpowiedziach zawarta jest głoska r. Zdjęcia przedstawione na odwrocie mają podwójną funkcję: pozwalają sprawdzić odpowiedzi i są jednocześnie nagrodą dla dziecka za włożony wysiłek. W załączonym zeszycie znajdują się podpowiedzi, jak można wykorzystać zagadki, by jeszcze bardziej uatrakcyjnić zajęcia. Znajdują się w nim opisy wielu zabaw dla młodszych i starszych uczestników. Zagadki sprawdzą się także w zabawie z każdym dzieckiem, które jest ciekawe świata i lubi poznawać nowe rzeczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ćwicz z Logopedą!)
Rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Najlepszy materiał logopedyczny na rynku! Zawiera wskazówki graficzne i opisowe w jaki sposób układać usta w pierwszej fazie wypowiadania konkretnej głoski, sylaby otwarte do powtarzania na początku nauki oraz zabawne, rymowane wierszyki, służące nauce poprawnej wymowy. Rymowanki logopedyczne, Wywoływanie przygotowane zostały pod kierunkiem logopedy z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym. Dedykowane są dzieciom rozpoczynającym przygodę z mówieniem, jak również dzieciom z zaburzeniami rozwoju mowy i języka. Nie musisz ćwiczyć z dzieckiem sam! Możesz ćwiczyć z logopedą!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest ON przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Utwory pomagają ćwiczyć wymowę głosek p, b, t, d, n, ś, ć, ź, dź, f, w, k, g, h, l, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż, r. Mogą być wykorzystywane w pracy logopedów, jak również stanowić materiał do ćwiczeń z dzieckiem w domu. Książka zawiera prace autorstwa Katarzyny Michalec z wydanych w formie e-booków Wierszyków logopedycznych i Szumiących wierszyków, a także nowe utwory. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W- I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowane ćwiczenia mają na celu usprawnienie zdolności komunikacyjnych i językowych człowieka z uszkodzeniem mózgu, któremu przebieg choroby uniemożliwia spontaniczne sformułowanie wypowiedzi w tematach mu najbliższych, codziennych. Chory nie tylko odblokowuje się komunikacyjnie, ale wzmacnia się jego poczucie własnej wartości, kiedy jest w stanie porozumieć się (nawet jeśli tworzone komunikaty nadal są schematyczne) z najbliższym otoczeniem, co przełamuje poczucie bezradności i izolacji. Książka została opracowana z myślą o terapeutach i rodzinach osób, które z powodu trudności językowych odcinają się od otoczenia, nie podejmują prób komunikowania swoich potrzeb, zniechęcają się początkowymi lub wieloletnimi porażkami. W takiej sytuacji każde ćwiczenie ukończone sukcesem jest na wagę złota. Stąd bardzo wąski, ale i przemyślany zakres zadań w publikacji. [Wydawnictwo Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała z myślą o osobach z uszkodzeniami mózgu, w wyniku których w różnym stopniu utraciły one swe dotychczasowe funkcje językowe. Zaburzenia odbiorcze i nadawcze mowy w różnych aspektach wykluczają człowieka z relacji międzyludzkich. Terapia mowy jest w takiej sytuacji niezbędna. W tym celu opracowany został prezentowany zestaw ćwiczeń, które w znacznym stopniu ułatwiać mają terapeucie oraz rodzinie chorego pracę nad odzyskaniem utraconych poprzez afazję umiejętności językowych i komunikacyjnych. [Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Logotomy z głoskami L, R : ćwiczenia logopedyczne / Joanna Mikulska. - Kraków : Wydawnictwo Wir, 2012. - [2] strony, 52 kart : ilustracje ; 31cm.
Opis wg okładki.
Wydanie skoroszytowe.
Logotomy z głoskami L, R to propozycja skierowana do logopedów i terapeutów mowy. Materiał ma za zadanie wspomóc i urozmaicić pracę dziecka nad poprawną wymową głosek [l] oraz [r] na pierwszym etapie terapii. Praca ta powinna odbywać się pod czujnym okiem logopedy, ale z uwagi na prostotę zadań i ćwiczeń mogą one być wykorzystywane również przez terapeutów, nauczycieli, jak i rodziców. Znajdują się tu zadania zachęcające dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania monotonnego materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Oprócz doskonalenia prawidłowej wymowy dzieci mogą zapoznać się z podstawowymi pojęciami matematycznymi, nazwami kolorów, prostych figur geometrycznych, pojęciami: duży – mały, wysoki – niski, mniej – więcej, krótki – długi. Ćwiczenia uwzględniają również trening umiejętności grafomotorycznych poprzez wodzenie kredką po śladzie, po ograniczonej konturem płaszczyźnie oraz kreślenie liter. [WiR, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej