Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(209)
Forma i typ
Książki
(208)
Publikacje naukowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje fachowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(198)
dostępne
(78)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(37)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(8)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(15)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(16)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(180)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(10)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(19)
Autor
Szuścik Urszula
(16)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(15)
Fuks Agata
(7)
Gajdzica Zenon
(7)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Gajda Janusz (1933- )
(5)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Klinik Anna
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Marszałek Katarzyna (1980- )
(3)
Plopa Mieczysław (1948- )
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Bielski Janusz (pedagog)
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Cabała Monika
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(2)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Niewola Dorota
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochoczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Piszczek Małgorzata
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szybist Joanna
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Szyszka Katarzyna
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Adamek Irena
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Andrzejewska Anna (socjolog)
(1)
Apanel Danuta
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bala Joanna
(1)
Barczyk Angelika
(1)
Barczyk Piotr Paweł (pedagogika)
(1)
Barragán Medero Fernando
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bednarek Józef
(1)
Beniak Ewa Tatiana (1973- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Białożyt Katarzyna
(1)
Bidziński Karol (pedagogika)
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Biedrońska Elżbieta (logopeda)
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Blada Ewa
(1)
Boczkowska Magdalena (1984- )
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Borowska Teresa (1945-2009)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bryła Maria
(1)
Budniak Alina
(1)
Bukowski Kazimierz (1933-1999)
(1)
Błajet Piotr
(1)
Cabalski Marian
(1)
Chodurska Halina
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela (1946- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta (psycholożka)
(1)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(1)
Dziembaj Jacek
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Giermakowska Alicja (1954- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Grabowski Lech (harcerstwo)
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka (socjolożka)
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grycman Magdalena (1961- )
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Janiuk Ewa (położna)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(129)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(66)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(209)
Język
polski
(209)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(6)
Przedszkola
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pedagodzy
(4)
Dzieci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Słuchacze kierunków pedagogicznych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Nauczanie początkowe
(21)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Metody nauczania
(11)
Pedagogika
(11)
Wychowanie
(11)
Osoby z niepełnosprawnością
(10)
Myślenie twórcze
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Nauczanie osób z niepełnosprawnością
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Rodzina
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Młodzież
(6)
Nauczyciele
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Dzieci
(5)
Integracja społeczna
(5)
Język polski
(5)
Nauczanie
(5)
Uczniowie
(5)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(5)
Arteterapia
(4)
Autyzm
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Kreatywność
(4)
Kształcenie
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Psychoterapia
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Antropologia filozoficzna
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Bajkoterapia
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Edukacja medialna
(3)
Harcerstwo
(3)
Jąkanie
(3)
Korekcja mowy
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Socjologia
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Wymowa
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Kultura masowa
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motywacja
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osoby z zespołem Downa
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Prawo
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przedszkola
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia młodzieży
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Spółgłoski
(2)
Starość
(2)
Szkolnictwo
(2)
Teoria nauczania
(2)
Teoria wychowania
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Związek Harcerstwa Polskiego
(2)
Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Afa-Skala (metoda diagnostyczna)
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Aspiracje
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(17)
1989-2000
(9)
1801-1900
(3)
1945-1989
(3)
2001-0
(3)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. myślenicki, gm. Pcim)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie
(1)
Województwo pomorskie (1999-)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(21)
Podręcznik
(16)
Praca zbiorowa
(15)
Opracowanie
(8)
Poradnik
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Sztuka
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(2)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo kobiece
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kodeks etyczny
(1)
Konferencje
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia polskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca magisterska
(1)
Przyrzeczenie harcerskie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje źródłowe
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Statut
(1)
Słownik
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Zagadki polskie
(1)
Zjazdy (typ pulikacji)
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Żywot
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(47)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Psychologia
(15)
Medycyna i zdrowie
(10)
Historia
(6)
Językoznawstwo
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeµstwo
(1)
209 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Coraz częściej kreatywność plasuje się na pierwszym miejscu wśród twórczych postaw współczesnego człowieka. Jako proces umysłowy, pociągający za sobą powstawanie nowych idei, koncepcji, projektów i skojarzeń, kreatywność prowadzi do tworzenia czegoś nowatorskiego, polegającego na uzyskaniu oryginalnych rozwiązań. Książka Szkice do teorii wychowania kreatywnego to kolejna nieszablonowa publikacja Oficyny Impuls, poprzez którą Andrzej J. Sowiński zaprasza czytelnika do przeanalizowania własnych zachowań, mających na celu rozbudzenie w sobie aktywności twórczej i - co za tym idzie - podjęcie konstruktywnych działań. W dziesięciu obszernych rozdziałach autor zawarł kwintesencję omawianego problemu: przedmiotem jego dogłębnych refleksji stało się wychowanie oraz samowychowanie. Swymi przemyśleniami objął osoby zdrowe i niepełnosprawne, których działania przeanalizował w aspekcie życia w rodzinie, nauczania Jana Pawła II, skupiając się równocześnie na wartościach transcendentnych. Wyjaśnił, na czym polega wzór monologu kreatywnego (warunki, efekty) i dialogu pedagogicznego (rodzaje, typy). Pochylił się nad przeciwstawianymi obowiązkowym zachowaniami wolnoczasowymi (wolontariat, aktywność fizyczna) oraz kompetencjami dydaktycznymi, wychowawczymi i opiekuńczymi. Wiele uwagi poświęcił kulturze akademickiej i wymiarowi osobowej tożsamości, jaką jest patriotyzm. Wszystkie zagadnienia zostały potraktowane poważnie, a zawarte w przemyśleniach oraz analizach szczegóły (dokładne wskaźniki, ilość osób badanych, grupy rówieśnicze, miejsca analiz, zakresy zachowań) wskazują na ogrom pracy włożonej przez autora. Pomocą służą liczne rysunki, schematy i tabele (dokładny ich spis zamieszczono na końcu książki), a także przypisy oraz dość obszerna bibliografia. Pochodzące z innych źródeł fragmenty zapisano mniejszą czcionką. Publikację Oficyny Impuls cechuje nadmiar stwierdzeń, których znaczenie przeciętny czytelnik zmuszony będzie odnaleźć w słowniku. Element ów wskazuje między innymi na to, że książka Szkice do teorii wychowania kreatywnego należy do literatury specjalistycznej. Niełatwy język przekazu kierowany jest do specjalistów z dziedziny szeroko pojętego wychowania (studenci, praktycy). [www.granice.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5259, C-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: 160 pomysłów... przyroda.
Pomysły zawarte w tym opracowaniu związane są ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym. Obejmują one różnego rodzaju gry, zabawy, zgadywanki, zadania, konkursy. Zestawione są w taki sposób, aby pasowały do wszystkich tematów przewidzianych w nowym programie nauczania dla klas I, II, III. Realizacja opisanych w tej książce gier i zabaw przyniesie zarówno nauczycielom nauczania początkowego jak i uczniom wiele radości, satysfakcji i niespodzianek. Zadania te maja na celu uświadomienie dzieciom, że sami jesteśmy maleńką cząstką całego świata i powinniśmy żyć zgodnie z jego regułami. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna. Książka ta w dużym formacie A4 jest zaproszeniem do zabawy dla dzieci oraz rodziców. Zachęcam do zastosowania zamieszczonych w niej ćwiczeń oraz do wymyślania innych, a także do tego, by dać się ponieść własnej fantazji. Im bardziej kreatywni są rodzice, tym bardziej kreatywne będą ich dzieci, które najłatwiej uczą się przez obserwację i naśladowanie. Chwalmy i nagradzajmy dzieci za ich inicjatywę, poszerzajmy ich horyzonty myślowe, dodajmy im wiary we własne siły i możliwości. Motywujmy do próbowania i podejmowania działań przy każdej nadarzającej się okazji. Wspólnie z nauczycielami przygotujmy nasze dzieci do tego, aby były operatywne, odważne i samodzielne w dorosłym życiu.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki terapeutyczne / Hanna Szaga. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014. - 63, [2] s. : il. ; 21 cm.
O tym, że bajki mają morał, wie każde dziecko. Ale o tym, jak morał wcielić w życie – już niekoniecznie. Każdy z nas pamięta z dzieciństwa przedziwne, magiczne baśnie, z namaszczeniem czytane przez mamę lub babcię. Baśnie, w których mówiące zwierzęta, złośliwe wiedźmy i dobre wróżki czarowały małych odbiorców, zasłuchanych z otwartą buzią. Jak jednak niezwykłe przygody Tomcia Palucha przełożyć na codzienne zmartwienia całkiem zwykłego przedszkolaka? Być może dlatego Hanna Szaga napisała Bajki terapeutyczne, czyli zbiór siedmiu krótkich opowiastek, tytułowych bajeczek, gdzie dzielnymi bohaterami są czasem bardzo nieśmiałe i zagubione przedszkolaki, a w roli złego czarnoksiężnika występują zjawiska doskonale znane małym Czytelnikom: mrok w ciemnym pokoju, autobus, który uciekł, potworna nieśmiałość, która ściska gardło. Z jaką ulgą nasz mały Czytelnik się dowie, że mrok pokoju skrywa ukochane Zabawki, autobus, który uciekł, nie był ostatnim, a nieśmiałych dzieci jest znacznie więcej, niż nam się zdawało… Bajki terapeutyczne – dla małych i dużych. [impulsooficyna.com.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Filozofia umysłu / Adolf E. Szołtysek. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. - 272 strony ; 24 cm.
Monografia "Filozofia umysłu" stanowi dopełnienie monografii "Filozofia człowieka" i monografii "Filozofia osobowości" autorstwa Adolfa E. Szołtyska. Autorska formuła biokultury jest oparta na czterech podstawowych implikacjach logicznych: jeżeli człowiek jest wytworem biokultury, to wszystkie aspekty człowieka da się ująć w terminach nauk humanistycznych jako części wspólnej nauk przyrodniczych i nauk o kulturze, jeżeli wszelkie procesy kulturowego kształtowania są możliwe jedynie w obrębie rozwijających się predyspozycji, pierwotnie mających status struktur wrodzonych i genetycznych, to nie ma ludzkiej struktury, która byłaby całkowicie przekazywana jedynie w procesie kulturowego kształcenia, jeżeli człowiek posiada atrybuty zwierzęcia, to nie wynika z tego, że człowiek jest zwierzęciem; człowiek przekracza swoja? zwierzęcość dzięki umysłowi lingwistycznemu, racjonalnemu, wolitywnemu i egzystencjalnemu, jeżeli umysł człowieka jest wytworem biokultury, to jego świadoma i językowa aktywność w zakresie poznania i działania jest funkcja? koniecznych determinant genetycznych i przygodnych uwarunkowań socjokulturowych. Tym samym wzięty jest w nawias dogmat humanistów: "Człowiek jest wytworem kultury" oraz dogmat przyrodników: "Człowiek jest wytworem przyrody". [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała jako dopełnienie wcześniejszych studiów Autora nad współczesnymi teoriami i nurtami wychowania. Książka nie ma charakteru badań historycznych, gdyż zakres analizowanego rozwoju myśli pedagogicznej ma niedługą historię, a pod pewnymi względami wykracza nawet poza rozwój nauk pedagogicznych, choć te czerpią z nich swoje inspiracje. Książka jest owocem prowadzonych przez wiele lat badań i dyskusji w środowiskach akademickich w naszym kraju. Kolejne jej fragmenty są wynikiem spotkań i wygłaszanych w czasie konferencji referatów, które miały miejsce na wielu uczelniach wyższych w Polsce. Niektóre były częściowo publikowane w rozproszonych materiałach konferencyjnych czy tomach jubileuszowych. Książka nawiązuje także do zapoczątkowanego w 1989 r. cyklu seminariów i studiów kulturowych, jakie prowadzili profesorowie UMK w Toruniu ľ Zbigniew Kwieciński i Lech Witkowski pod nazwą äNieobecne dyskursyö. Dzięki nim odtwarzane były nieistniejące i zniszczone w okresie PRL dyskursy pedagogiczne, w tym szeroko rozumiana pedagogika humanistyczna. Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym skoncentrowano się na terminologii wykorzystywanych w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej. Drugi rozdział rozwija temat myśli pedagogicznej w ponowoczesnym świecie (metafora pedagogiki jako hipermarketu i labiryntu myśli). W trzecim rozdziale przedstawiono klasyfikacje, typologie i mapy myśli pedagogicznej. Kolejny rozdział zawiera studia porównawcze myśli pedagogicznej. W ostatnim rozdziale rozwinięto problematykę egzemplifikacji badań nad recepcją i krytyką prądów pedagogicznych. Jest to podręcznik, który powinien być wykorzystywany w kształceniu studentów pedagogiki i pedagogiki specjalnej, a także w doskonaleniu kadr nauczycielskich oraz akademickich. Książka powinna stać się dobrą zachętą dla innych badaczy do dalszych analiz porównawczych współczesnej myśli pedagogicznej. [www.empik.com, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5261, C-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja zatytułowana Etyczne i społeczne wymiary pracy. Książka została podzielona na trzy główne części. W pierwszej części, zatytułowanej Aksjologiczne wymiary pracy, skoncentrowano się na takich wiodących zagadnieniach aksjologicznych, jak etyczne zachowania pracownika/pracodawcy wobec pracy/w miejscu pracy/wobec pracowników, zachowań etycznych w kontekście problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem bezrobocia. Ponadto w odniesieniu do zjawiska prekariatu rozważano istotę wartości pracy ludzkiej i jej godność. Druga część ? Starość i niepełnosprawność wobec rynku pracy ? podejmuje niezwykle ważne zagadnienia z perspektywy przemian społeczno-demograficznych oraz istoty zatrudnienia na rynku pracy pracowników o różnym stopniu niepełnosprawności. W tej części znalazły się zatem teksty autorstwa Norberta G. Pikuły (Sytuacja społeczna osób starszych w kontekście rynku pracy) czy Moniki Czerw (Aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością). W tej części skupiono się przede wszystkim na tematach odnoszących się do edukacji szczególnie marginalizowanych osób na rynku pracy, jakimi są seniorzy. W swoich artykułach Marta Luty-Michalak i Katarzyna Białożyt zajęły się problemem wartości edukacji i wskazały jej kierunki, możliwe szczególnie do wykorzystania w całożyciowym kształceniu do funkcjonowania na rynku pracy (Lifelong learning a aktywizacja zawodowa osób w niemobilnym wieku produkcyjnym oraz Znaczenie aktywności edukacyjnej osób starszych w adaptacji do emerytury). Natomiast ostatnia, trzecia część pracy ? najobszerniejsza treściowo i nosząca tytuł Przygotowanie pracowników do zmieniającego się rynku pracy ? dotyczy zagadnienia przygotowania osób w wieku produkcyjnym do funkcjonowania w zmieniającym się rynku pracy i zatrudnienia. Artykuły Marcina Radziwołka (Emigracja rodziców jako problem pedagogiczny), Katarzyny M. Stanek (Stres i wypalenie zawodowe pracowników socjalnych. Konsekwencje pracy z klientem czy organizacji pracy?) oraz Gertrudy Wieczorek i Katarzyny Bartoszek (Wsparcie i możliwości pomocy weteranom w Polsce) koncentrują się na procesach przygotowania pracowników służb społecznych (pedagogów, pracowników socjalnych czy psychologów) do pracy z pojawiającymi się wciąż nowymi sytuacjami i zjawiskami, jakich doświadczają podmioty ich bezpośrednich oddziaływań. Czerpiąc z doświadczeń okresu międzywojennego, Janusz Kościelniak zwrócił uwagę na istotne elementy pracy z osobami bezrobotnymi, które mogą być adaptowane do współczesnej praktyki m.in. w zakresie motywowania do przekwalifikowywania się i podejmowania zatrudnienia [Kwestia bezrobocia i pomocy bezrobotnym w Polsce w okresu międzywojennego w pismach pioniera socjologii parafii księdza Franciszka Mirka (1893?1970)]. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na co dzień niewielu z nas przywiązuje wagę do sposobu wypowiadania czy budowy wypowiedzi. Przyczyna jest prosta: mówimy po polsku, myślimy po polsku, a więc i piszemy po polsku, bywają jednak momenty, gdy cała nasza niewiedza językowa zostaje obnażona – jednym z nich jest moment składania pracy magisterskiej. W publikacji Marii Węglińskiej każdy, nie tylko student kierunków pedagogicznych, odnajdzie zbiór wskazówek, porad, metod i reguł, pozwalających stworzyć doskonałą pod względem formalnym pracę. Jasny, przejrzysty układ, zwięzłość stylu i mnogość przykładów dodatkowo ułatwiają korzystanie z poradnika. Dodatkową zaletą jest mini zbiór utartych zwrotów językowych, połączony ze wskazówkami natury tak delikatnej, jak dobre maniery przyszłego autora. Wartość metodyczną książki przypieczętował oszałamiający sukces wydawniczy: aż dziewięć wydań w ciągu zaledwie dziesięciu lat! Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych. Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje odległe obszary tematyczne, od psychologii społecznej i psychologii osobowości, poprzez psychologię ogólną, psychologię poznawczą aż do tematów należących do tzw. psychologii stosowanej - psychologii klinicznej, neuropsychologii oraz psychologii organizacji i zarządzania. Ten obszerny podręcznik akademicki powinien się znaleźć w biblioteczce studentów psychologii oraz psychologów praktyków, a także kadry akademickiej na kierunkach związanych z psychologią. [www.impuls.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie studentów pedagogiki specjalnej. Skrypt obejmuje trzy grupy zagadnień. W pierwszej części znalazły się wstępne wiadomości dotyczące oligofrenopedagogiki jako nauki. Druga część książki zawiera ogólne założenia organizacji szkolnictwa specjalnego dla upośledzonych umysłowo w Polsce. Odrębnego opracowania wymaga zagadnienie organizacji środowiska rewalidacyjnego w domu rodzinnym dziecka. W ostatniej części opracowania znajduje się materiał dotyczący opieki nad dzieckiem upośledzonym umysłowo we Francji i Belgii. Na zakończenie niniejszego opracowania zamieszczono wybrane aktualne przepisy regulujące działalność placówek specjalnych dla upośledzonych umysłowo oraz dotyczące zasad organizowania opieki nad uczniami niepełnosprawnymi w publicznych szkołach. [www.merlin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3603 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Pedagogika upośledzonych umysłowo : wybrane zagadnienia / Janina Wyczesany. - Wyd. 6. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006. - 204, [1] s. : il. ; 25 cm + 1 płyta (CD-ROM).
Płyta stanowi integralną część książki.
Płyta zawiera pliki pdf.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz ľ przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka. Jest to pierwsza tego typu rozprawa w naszym kraju - w porównaniu z podręcznikiem Bolesława Niemierko pt. Diagnostyka edukacyjna (Warszawa 2009) nastawionym wyłącznie na diagnostykę edukacyjną w przestrzeni szkolnej, której autorka ujmuje podstawy teoretycznoľmetodologiczne procesu diagnozy pedagogicznej w tak szerokim, kompleksowym i systematycznym ujęciu. Tym większe więc należą się słowa uznania dla Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, że zechciał włączyć do znakomitej serii autorskich monografii publikację, która jest fundamentalna dla pedagogów i nauczycieli, jeśli ich kompetencje są wzbogacone o specyficzną wiedzę i umiejętności poznawania wychowanków/ uczniów w sposób maksymalnie adekwatny do ich osobistych i środowiskowych warunków życia. [...] Gorąco polecam tę książkę nie tylko studentom czy profesjonalistom w zakresie pedagogiki, ale i innych nauk humanistycznych i społecznych, gdyż mogą czerpać z tego źródła wiedzę, która znajduje szerokie zastosowanie w każdej profesji społecznej, uwzględniając przy tym to, co wybitny socjolog Florian Znaniecki określił mianem äwspółczynnika humanistycznegoö. Ufam, że dzięki tej rozprawie lepsze i bogatsze w swoich uzasadnieniach i wyborach będą także prace dyplomowe naszych studentów i doktorantów, bo jest to fundament pod konstruowanie założeń własnych badań na każdym poziomie rozwoju osobistego oraz dążeń do9 własnego awansu naukowego. z recenzji prof. Bogusława Śliwerskiego Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki) 2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki (opis książki) 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki (opis książki) 4. Socjologia edukacji. Podrecznik akademicki (opis książki) 5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki) 6. Diagnostyka pedagogiczna ľ nowe obszary i rozwiązania metodologiczne (opis książki) Seria autorskich podręczników akadeşmickich do pedagogiki jest kolejnym doşpełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedşmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukaşcyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwişja się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwierşdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, reflekşsji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z autoşrów, pracując nad zakresem tematyczşnym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikoşwym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością. [ksiegarnia.pwn.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Nuty
CD
W koszyku
Śpiewnik zawiera wybór 57 popularnych piosenek, wraz z zapisem nutowym oraz kolorowymi ilustracjami Kazimierza Wiśniaka. Wśród zaproponowanych piosenek możemy znaleźć m.in. Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną. Znajdźmy chwilę czasu, zajrzyjmy do śpiewnika i zaśpiewajmy z naszymi dziećmi piosenki, które śpiewali nasi dziadkowie, kiedy byli mali. Dla ułatwienia do książki dołączone są 2 płyty CD: jedna wersja z 51 piosenkami, a druga z wersją instrumentalna-karaoke. [www.merlin.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-78 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5 - 78 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.2 - 78/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Downa to powszechnie znana choroba uwarunkowana genetycznie. Niemal każdy człowiek potrafiłby rozpoznać i wymienić jej widoczne cechy. Interesują się nią zarówno badacze z różnych dziedzin nauki, jak i praktycy zajmujący się usprawnianiem różnych aspektów życia osób nią dotkniętych. Na świecie powstało wiele stowarzyszeń i fundacji poświęconych problemom osób z zespołem Downa i ich rodzinom/opiekunom. Wydawane są czasopisma związane z tym zaburzeniem: „Down Syndrome, Research and Practice”, „Down Syndrome Quarterly”, „Bardziej Kochani”. W 2006 roku Stowarzyszenie Down Syndrome International w ramach kampanii informującej społeczeństwo o tej chorobie i problemach doświadczanych przez osoby z zespołem uchwaliło 21 marca Światowym Dniem Zespołu Downa. [impulsoficyna.pl, 2015
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-26306, W-37 (2 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-421, C-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Edyty Zierkiewicz to dojrzałe i wielostronne studium dotyczące ważnego społecznie i bardzo interesującego naukowo fenomenu edukacyjnej funkcji prasy (i szerzej kultury) popularnej, w recenzowanej pracy badane na przykładzie konstruowania dyskursu choroby (rak piersi). Analizy autorki są wielostronne, interdyscyplinarne, a mimo to udało jej się zachować wyraźną i bardzo klarowną formę narracji pozwalającą na niezakłóconą i niemal linearną, systematycznie prowadzoną przez strukturę tekstu lekturę. (…). Jest to ważne i poznawczo bardzo interesujące studium dyskursu medialnego jako dyskursu pedagogicznego, informacyjnie i interpretacyjne „gęste od znaczeń” i otwierające wiele nowych perspektyw badawczych. Prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek, Uniwersytet Gdański. [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wręcz imponującym zbiorem wiedzy na temat osób z zespołem Downa, przy tym jest to wiedza najbardziej kompetentna, została bowiem ujęta "od wnętrza" tychże osób oraz najbliższych członków rodziny, z którymi dzielą one swoje codzienne życie. Jest to wiedza "gorąca", ponieważ zastosowana metoda narracji biograficznej pozwala na ujawnienie tego, co zazwyczaj skrywane przed otoczeniem, a niekiedy i przed samym sobą. [...] Oprócz tej pasjonującej części obejmującej narracje książka zawiera bardzo obszerną wiedzę na temat zespołu Downa, zarówno historyczną, jak i medyczną, psychologiczną czy pedagogiczną, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Z recenzji prof. zw. dr hab. Ireny Obuchowskiej [merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. (…) Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministyczne nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. (…) w perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia. […] Przedmiot badań stanowiły zatem trzy kategorie: wartości, samotność i pasje. [impulsoficyna.com.pl, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-316 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okresy literackie : praca zbiorowa / pod red. Jana Majdy. - Wyd. nowe (5), zm. i uzup. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. Text, 1994. - 437, [3] s. ; 24 cm.
Na s. red.: Wyd. nowe (5) zm. i uzup., na okł. wyd. nowe popr. i poszerz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5785 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej