Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(209)
Forma i typ
Książki
(208)
Publikacje naukowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje fachowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(198)
dostępne
(78)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(37)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(8)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(15)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(16)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(180)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(10)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(19)
Autor
Szuścik Urszula
(16)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(15)
Fuks Agata
(7)
Gajdzica Zenon
(7)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Gajda Janusz (1933- )
(5)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Klinik Anna
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Marszałek Katarzyna (1980- )
(3)
Plopa Mieczysław (1948- )
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Bielski Janusz (pedagog)
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Cabała Monika
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(2)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Niewola Dorota
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochoczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Piszczek Małgorzata
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szybist Joanna
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Szyszka Katarzyna
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Adamek Irena
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Andrzejewska Anna (socjolog)
(1)
Apanel Danuta
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bala Joanna
(1)
Barczyk Angelika
(1)
Barczyk Piotr Paweł (pedagogika)
(1)
Barragán Medero Fernando
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bednarek Józef
(1)
Beniak Ewa Tatiana (1973- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Białożyt Katarzyna
(1)
Bidziński Karol (pedagogika)
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Biedrońska Elżbieta (logopeda)
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Blada Ewa
(1)
Boczkowska Magdalena (1984- )
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Borowska Teresa (1945-2009)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bryła Maria
(1)
Budniak Alina
(1)
Bukowski Kazimierz (1933-1999)
(1)
Błajet Piotr
(1)
Cabalski Marian
(1)
Chodurska Halina
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela (1946- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta (psycholożka)
(1)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(1)
Dziembaj Jacek
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Giermakowska Alicja (1954- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Grabowski Lech (harcerstwo)
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka (socjolożka)
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grycman Magdalena (1961- )
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Janiuk Ewa (położna)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(129)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(66)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(209)
Język
polski
(209)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(6)
Przedszkola
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pedagodzy
(4)
Dzieci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Słuchacze kierunków pedagogicznych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Nauczanie początkowe
(21)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Metody nauczania
(11)
Pedagogika
(11)
Wychowanie
(11)
Osoby z niepełnosprawnością
(10)
Myślenie twórcze
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Nauczanie osób z niepełnosprawnością
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Rodzina
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Młodzież
(6)
Nauczyciele
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Dzieci
(5)
Integracja społeczna
(5)
Język polski
(5)
Nauczanie
(5)
Uczniowie
(5)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(5)
Arteterapia
(4)
Autyzm
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Kreatywność
(4)
Kształcenie
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Psychoterapia
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Antropologia filozoficzna
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Bajkoterapia
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Edukacja medialna
(3)
Harcerstwo
(3)
Jąkanie
(3)
Korekcja mowy
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Socjologia
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Wymowa
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Kultura masowa
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motywacja
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osoby z zespołem Downa
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Prawo
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przedszkola
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia młodzieży
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Spółgłoski
(2)
Starość
(2)
Szkolnictwo
(2)
Teoria nauczania
(2)
Teoria wychowania
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Związek Harcerstwa Polskiego
(2)
Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Afa-Skala (metoda diagnostyczna)
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Aspiracje
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(17)
1989-2000
(9)
1801-1900
(3)
1945-1989
(3)
2001-0
(3)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. myślenicki, gm. Pcim)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie
(1)
Województwo pomorskie (1999-)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(21)
Podręcznik
(16)
Praca zbiorowa
(15)
Opracowanie
(8)
Poradnik
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Sztuka
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(2)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo kobiece
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kodeks etyczny
(1)
Konferencje
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia polskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca magisterska
(1)
Przyrzeczenie harcerskie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje źródłowe
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Statut
(1)
Słownik
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Zagadki polskie
(1)
Zjazdy (typ pulikacji)
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Żywot
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(47)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Psychologia
(15)
Medycyna i zdrowie
(10)
Historia
(6)
Językoznawstwo
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeµstwo
(1)
209 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Badanie systemów rodzinnych jest zadaniem bardzo złożonym. Bez względu na to, czy w procesie badawczym interesuje nas tylko konkretna jednostka, czy cała rodzina, niezbędne jest osadzenie tych badań w kontekście szeroko rozumianego życia rodzinnego. Prezentowana publikacja ma pomóc badaczowi rodziny w poznawaniu niektórych aspektów jej funkcjonowania. Autor przedstawia nowe narzędzia badawcze, pozwalające na ujmowanie problemów małżeństwa i rodziny głównie z perspektywy małżonków. Publikacja składa się z sześciu części. W pierwszej omówiono teorie i metody badań nad rodziną, w drugiej, trzeciej i czwartej zaprezentowano kolejno Kwestionariusz Dobranego Małżeństwa (KDM-2), Kwestionariusz Komunikacji Małżeńskiej (KKM) oraz Kwestionariusz Retrospektywnej Oceny Postaw Rodziców (KPR-Roc). W piątej części Czytelnik znajdzie Skalę Postaw Rodzicielskich (dla rodziców),a w ostatniej - Kwestionariusz Stylów Przywiązaniowych (KSP). Każda metoda zawiera opis teoretycznych podstaw jej konstrukcji. Adresatami publikacji są osoby i instytucje zajmujące się problematyką małżeństwa i rodziny (m.in. poradnie psychologiczno-pedagogiczne, rodzinne ośrodki diagnostyczne, poradnie rodzinne, kuratorzy, psychologowie szkolni, instytuty badawcze na uczelniach wyższych, prywatne gabinety pedagogiczne i psychologiczne, studenci kierunków pedagogicznych i psychologicznych). [www.empik.com, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym, które borykają się z nieharmonijnym rozwojem mowy. Stanowią fantastyczną pomoc dla najmłodszych, wzbogaca zasób słownika biernego i czynnego, rozwija percepcję wzrokową. Jest uzupełnieniem terapii pedagogicznej i logopedycznej. [Impuls, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. W monografii wyodrębniono cztery części poświęcone wybranym zagadnieniom diagnozy interdyscyplinarnej, decydujące o globalnym i wielospecjalistycznym poznaniu dziecka. Pierwsza część Podstawy diagnozy interdyscyplinarnej została poświęcona fundamentom diagnozy interdyscyplinarnej, na którą składa się diagnoza pedagogiczna i psychopedagogiczna oraz medyczna (neurologiczna i psychiatryczna) dziecka. Część druga Diagnoza funkcji podstawowych. Wybrane zagadnienia odnosi się do kierunków diagnozy funkcjonalnej, stanowiącej interdyscyplinarny opis funkcjonowania dziecka, oraz jest diagnozą wyjściową, która daje początek edukacji dla rozwoju. Część trzecia Diagnoza wybranych zaburzeń rozwojowych to opis i charakterystyka procesu diagnozy, który powinien zostać przeprowadzony, aby ocenić i poznać dziecko z zaburzeniami rozwojowo­-funkcjonalnymi. Część ostatnia, zatytułowana Wybrane problemy diagnozy logopedycznej, dotyczy rozpoznania logopedycznego, które powinno zostać przeprowadzone w przypadku wystąpienia określonych nieprawidłowości rozwojowych mowy. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Terapia pedagogiczna. T.2, Aneksy [Dokument elektroniczny] / Ewa Małgorzata Skorek. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. - 1 płyta CD (13 godz. 98 min 67 s : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 13 godz. 98 min 67 s.
Płyta stanowi dodatek do książki pt.:Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. M. Skorek.
Drugi tom książki pt. "Terapia Pedagogiczna" stanowi przegląd wybranych metod stosowanych w terapii pedagogicznej oraz zawiera obszerny materiał metodyczny mogący wzbogacić warsztat pracy terapeutycznej z dziećmi. Znalazły się tutaj rozprawy na temat muzykoterapii i treningu relaksacyjnego, metody Ruchu Rozwijającego, kinezjologii edukacyjnej oraz terapii dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami i wiele innych. Scenariusze zajęć zaś zostały opracowane z myślą o pracy z dziećmi przejawiającymi zaburzenia percepcji wzrokowej, słuchowej, z zaburzeniami lateralizacji oraz koordynacji ruchowej. Przedstawiono ponadto propozycje zajęć z dziećmi mającymi trudności z ortografią. Do każdego scenariusza zajęć opracowano pomoce, a w propozycjach zajęć podano przykład ich wykorzystania. Wszystkie pomoce do pracy korekcyjno-kompensacyjnej umieszczone są na dołączonej do książki płytce CD. [www.edukacyjna.pl, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. W-ZS (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. C-5/ZS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesny człowiek żyje w warunkach nieustannych zmian, gdzie zwłaszcza środowisko informacyjne ulega wzrastającej złożoności. Coraz częstszym problemem jest zjawisko "cyfrowego podzielenia" - nienadążania części społeczeństwa za zmianami, jakie się w nim dokonują. Naczelnym zadaniem pedagogiki powinno być zatem określenie modelu pozwalającego na przygotowanie kolejnych pokoleń do udanego, społecznego współżycia. W rozważaniach nad tym zagadnieniem pomocna okazuje się teoria systemów, polegająca na analizowaniu struktury rzeczywistości w ujęciu hierarchicznym, tj. działaniu w bardzo złożonych strukturach poprzez ich sprowadzenie do struktur prostych. Zwracał na to uwagę Kartezjusz, uznając, że doskonała wiedza jest siecią ( systemem ogniw ) , a nie prostym ciągiem ( łańcuchem ) stwierdzeń. "Głównym motywem tej książki jest przekonanie, że umiejętność myślenia systemowego to jedna z kluczowych cech współczesnego człowieka. Jeżeli trend zmian cywilizacyjnych utrzyma się w przyszłości, to własności te będą coraz bardziej potrzebne do funkcjonowania. Dlatego uważam, że niezbędne jest włączenie zdolności myślenia systemowego do struktury celów wychowania, i to nie tylko wychowania instytucjonalnego, ale przede wszystkim do przekazywania przez kulturę wzorca człowieka, rozwijającego się samodzielnie przez całe życie". [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37, MgC-1692 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Co łączy Arystotelesa, Demostenesa, Isaaca Newtona, króla Jerzego VI, Winstona Churchilla czy Henry'ego Jamesa? Otóż wszyscy oni, niezależnie od tego, czym się zajmowali, mieli problemy z płynną wymową, czyli - z jąkaniem się. To zaburzenie, objawiające się częstymi powtórzeniami bądź przedłużeniami dźwięków, sylab czy słów, częstymi zawahaniami lub pauzami zakłócającymi rytmiczny przepływ mowy, dotyczy aż 5% ludzi, znacznie zakłócając rozwój społeczny. Jąkanie się jest bowiem nie tylko uciążliwe dla osoby dotkniętej zaburzeniem, ale utrudnia nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami, zaniża samoocenę. Warto jednak podkreślić, że nie jest uzależnione od poziomu inteligencji, zatem każdy ma szansę w pełni wykorzystać tkwiący w nim potencjał i zdolności. Co więcej: jąkanie… nie jest zaraźliwe (jak podejrzewają niektórzy ludzie), choć należy je leczyć. Można czasem spotkać wniosek, że jąkanie się to prawdziwa tragedia zarówno dla osoby jąkającej się, jak i dla otoczenia. Anna Szerszeńska, logopeda i neurologopedia z wieloletnim doświadczeniem, przekonuje jednak, że jąkanie to nie wyrok. W niewielkiej objętościowo, ale niezwykle cennej i potrzebnej na rynku publikacji Jąkanie to nie wyrok! Poradnik dla rodziców dzieci jąkających się, opublikowanej nakładem Oficyny Wydawniczej IMPULS, autorka wyjaśnia istotę problemu oraz daje szereg rad pomocnych w codziennym życiu. Książka adresowana jest do rodziców, ale nie tylko – cenne informacje znajdą w niej pedagodzy, logopedzi, a nawet osoby, które same borykają się z jąkaniem. Autorka dzieli się doświadczeniami ze swojej pracy, próbuje również odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania, zadawane przez zdruzgotanych rodziców. Przedstawia swój punkt widzenia na jąkanie się, zaznaczając jednak, że wcale nie uważa go za jedyny i słuszny. Przybliża definicję jąkania się, uświadamia wagę problemu, a w sytuacji niepewności co do tego, czy dziecko ma problemy z płynnym mówieniem, zachęca do kontaktu z logopedą. Omawia również przyczyny jąkania się, a także wpływ skrzyżowanej lateralizacji na trudności dziecka nie tylko z wysławianiem się. Tłumaczy, jak powinna wyglądać terapia oraz jakie ćwiczenia służą wspomaganiu mowy dziecka. Szerszeńska nie lekceważy również problemów z poczuciem własnej wartości u osób jąkających się, ale jednocześnie podkreśla, że zaburzenie to nie musi determinować przyszłości dziecka. Konieczny jest jednak rozwój mocnych stron dziecka, odbywający się przy wsparciu i akceptacji ze strony rodziców. Niezwykle istotny jest fragment, w którym autorka przytacza fragmenty wypowiedzi rodziców i opiekunów dzieci jąkających się. Pokazuje on, że nie jesteśmy sami z problemem, i – co ważniejsze – że jąkanie się to nie piętno, ale problem którym należy się zająć. Jąkanie to nie wyrok jest pozycją, która powinna znaleźć się w biblioteczce każdego rodzica, mającego jąkające się dziecko oraz każdego logopedy. Napisany prostym językiem poradnik jest zrozumiały dla każdego odbiorcy i nie tylko przybliża temat jąkania, ale uświadamia konieczność podjęcia stosownej terapii. Szkoda tylko, że jego objętość nie pozwoliła autorce w pełni zgłębić tematu. Wówczas byłaby to publikacja prawdziwie niezbędna dla specjalistów – logopedów i neurologopedów. [www.granice.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ciągu wieków zostały sformułowane różne koncepcje człowieka na gruncie filozoficznym, teologicznym i naukowym. Czy już wiemy, co to jest człowiek? Pytanie to jest szczególnie dramatyczne na początku XXI wieku i trzeciego tysiąclecia, gdyż nastąpiło załamanie się euroatlantyckiej kultury duchowej. Przez wieki mozolnie budowana koncepcja człowieka staje się dzisiaj problematyczna, gdyż w różnych przekrojach doktrynalnych i teoretycznych dochodzi do dekompozycji człowieka, a tym samym dekompozycji ładu kulturowego. Czy nauka o człowieku jest możliwa? Każda z osobna rozpatrywana nauka szczegółowa zajmuje się ogółem swoistych szczegółów. Tylko filozofia ma uprawnienia do konstytucji fundamentu nauk o człowieku, gdyż używając metod badań i narzędzi badawczych, ale i formułując cel badań i dobierając odpowiednie środki do realizacji celu, jest w stanie odpowiedzieć na pytanie: kim jest człowiek? Przez wieki przyjmowano, że struktura fizyczna człowieka jest dziedziczona genetycznie, a struktura psychiczna jest warunkowana społecznie i kulturowo. Przez wieki nie zauważono istotnego związku zachodzącego między ludzką naturą a ludzką kulturą, a przecież kultura nie stanowi przeciwieństwa natury; kultura stanowi dopełnienie natury. Warunki możliwego poznania wyznaczają biologiczne struktury wrodzone, które w procesie rozwoju są kulturowo kształtowane. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi rozwinięcie autorskiej idei człowieka i idei edukacji w kontekście kategorii biologicznego rozwoju człowieka i kategorii kulturowego kształtowania człowieka, gdzie biologia determinuje również rozwój mózgu, natomiast kultura warunkuje kształtowanie umysłu. (…) Podstawowa teza monografii brzmi: jeżeli fizyczny, dynamiczny i rozciągły mózg wyznacza podłoże nie fizycznego i abstrakcyjnego umysłu, zaś język stanowi strukturę funkcyjną umysłu, to język stanowi zwornik mózgu i umysłu w przekazywaniu informacji. (…) Monografia zawiera cztery rozdziały: Rozdział I Wykładnia Człowieka wyznacza fundament opracowania; w jego pierwszej części sformułowano ontologię człowieka, zaś w drugiej ontologię człowieka. Rozdział II Wykładnia Wychowania zawiera kontynuację refleksji nad człowiekiem w kontekście wychowania. Rozdział III Wykładnia Wykształcenia opisuje i wyjaśnia sens działań edukacyjnych w rodzinie oraz szkole podstawowej, średniej i wyższej, nakierowanych na aksjologiczno-umysłową formację młodego człowieka. Rozdział IV Wykładnia Badań wskazuje na możliwe zakresy badań edukacyjnych. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia Filozofia kształcenia stanowi dopełnienie monografii Filozofia pedagogiki i monografii Filozofia edukacji. Oś monografii wyznaczają dwie diady: biologiczne rozwijanie człowieka - kuturowe kształtowanie człowieka, wydobywanie predyspozycji wrodzonych człowieka - edukacyjne kształtowanie człowieka. Fragment Wstępu [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi dopełnienie poprzedniej monografii Filozofia człowieka, która poświęcona jest autorskiej idei biokultury człowieka, zaś obecna monografia - bazując na idei biokultury człowieka - ujmuje autorską ideę konstytucji osobowości człowieka w kontekście wychowania osobowości oraz zachowania warunkowanego osobowością. Trójmian: teoria wychowania - teoria osobowości - teoria zachowania, wyznacza oś monografii. Fragment Wprowadzenia [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmieniająca się nieustannie struktura i sposób funkcjonowania społeczeństwa narzuciły nowy podział ról oraz konieczności i obowiązki; jednym z nich jest imperatyw całożyciowego uczenia, łączącego edukację formalną (sygnowaną kolejnymi zdobytymi świadectwami i zaświadczeniami) i nieformalną (polegającą prostym uczestnictwie w codziennym życiu). Nakaz (by nie rzec: przymus) nieustającej edukacji narzuca określony styl życia, daleki od mieszczańskiego spokoju naszych przodków. Paradoksalnie, nadążanie za wymogami naszych czasów staje się źródłem frustracji, w chwili, gdy życie, jakie w zamian otrzymujemy, nie odpowiada oczekiwaniom, wiązanym np. z poziomem uzyskanej edukacji - pozostaje to w sprzeczności z głoszonymi od wieków prawdami, zgodnie z którym jedynie społeczeństwo oświecone to społeczeństwo szczęśliwe; współczesny wyścig kompetencji i rodzące się na tym tle dramaty zdają się temu zaprzeczać. Książka Mirosława Szymańskiego to owoc długich lat namysłu nad wskazaną problematyką, podpartych imponującą bogactwem bibliografią; jest to zarazem publikacja, której geneza (teksty rozsiane w przeciągu wielu lat) wymusza niejako ewolucję: na marginesie lektury otrzymujemy więc ogląd ewolucji, jaka zachodzi we współczesnej oświacie oraz - choć w niewielkim stopniu - w poglądach samego Autora. Przekazując Czytelnikom tę publikację, chciałbym wyrazić nadzieję, że przedstawione w niej rozważania pobudzą dalszą dyskusję na temat problemów edukacyjnych w naszym kraju i skłonią do opracowywania nowych projektów reform w oświacie. Te zmiany reformatorskie, które podjęto w szkolnictwie w ciągu dwudziestu pięciu lat III RP, mimo pozorów stwarzanych przez zmiany strukturalne (np. utworzenie gimnazjum), w małym tylko stopniu zaspokajają istniejące potrzeby. Można twierdzić wręcz, że prawdziwa reforma polskiej edukacji jest dopiero przed nami. I tylko ona może być właściwą odpowiedzią na wyzwania edukacyjne XXI wieku. Mirosław J. Szymański [www.gandalf.com.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Harcerstwo źródłem pedagogicznej pasji / Bogusław Śliwerski. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2016. - 308 stron : ilustracje (głównie kolorowe) ; 25 cm.
Zawiera także materiały związane z przyznaniem tytułu doctora honoris causa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Jak opowiedzieć o swojej pasji, która 25 lat temu przekształciła się z formy czynnej w ukrytą? Czy istnieje coś takiego jak implicytna pasja na wzór ukrytych, utajonych postaw? Czy można być harcerzem/instruktorem harcerskim, nie będąc już w czynnej służbie? A czy ktoś przestaje być nauczycielem, lekarzem, prawnikiem wraz z przejściem na emeryturę lub ze zmianą profesji? Czy przestajemy być rodzicami tylko dlatego, że nasze dzieci opuściły już domowe gniazdo i są dorosłe, samodzielne, być może nawet mają już własne rodziny? Czy pasja może być włączana w naszą biografię w związku z podjętą rolą społeczną lub zawodową, czy też może być wyłączana z tych ról? Jaki jest związek osoby z pasją i czy musi ona nakładać się lub wpisywać w naszą biografię jako coś dodatkowego, jakiś wyróżnik czy świadectwo naszej osobliwości? Niniejsza książka została napisana na bazie mojego referatu w czasie XXVIII Letniej Szkoły Młodych Pedagogów Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, która odbyła się w Sandomierzu w dniach 15–19 września 2014 roku. Tygodniowy cykl prac, debat i warsztatów doktorantów, doktorów i profesorów nauk humanistycznych oraz społecznych z całego kraju został podporządkowany problematyce autobiograficzno-narracyjnej – „Opowiem ci o swojej pasji – słowem, dźwiękiem i obrazem...”. W ciągu niespełna czterech dób młodzi wiekiem i duchem naukowcy – pedagodzy (filozofowie, matematycy, teologowie, psychologowie, językoznawcy, socjologowie z pierwszego wykształcenia lub z uzyskanym stopniem naukowym doktora) z całego kraju wygłosili 57 komunikatów z ich badań, analiz, refleksji dotyczących kluczowej dla pedagogiki kategorii – pasji. O niej mówili słowem, obrazem i dźwiękiem... Pracownicy naukowi Instytutu Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II pod kierownictwem ks. prof. dr. hab. Mariana Nowaka dokonali czegoś fenomenalnego, niepowtarzalnego w naukach o wychowaniu. Podjęli się bowiem organizacji i nasycenia pedagogiczną pasją uczestników Letniej Szkoły Młodych Pedagogów KNP PAN, która jest organizowana od 1979 roku (z wieloletnią przerwą w okresie upadającego PRL). [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-329.78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne teorie i nurty wychowania / Bogusław Śliwerski. - Wydanie 9. zmienione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015. - 432 strony : ilustracje ; 24 cm.
Społeczność akademicka stoi obecnie przed problemem otwarcia się na nowe paradygmaty w naukach o wychowaniu społeczeństw pluralistycznych. System, w którym nie dąży się do ujednolicenia elementów struktury społecznej, Johan Galtung nazywa liberalnym. Tolerowana jest wówczas różnorodność ideologicznych i normatywnych orientacji i działań, zakładająca ciągły wybór między alternatywnymi możliwościami. O systemie tym oraz o konieczności przeprowadzania badań metateoretycznych i komparatystycznych pisze Bogusław Śliwerski, badacz współczesnej myśli pedagogicznej, teorii wychowania, polityki oświatowej i edukacji alternatywnej na świecie. Jego kolejna książka wydana przez Oficynę Wydawniczą „Impuls”, „Współczesne teorie i nurty wychowania”, stanowi rekonstrukcje tych teorii i nurtów od Karola Kotłowskiego (wedle przekonań którego pedagogika wywodzi się z filozofii, dlatego też żaden z jej kierunków nie może tego lekceważyć) począwszy. Czytelnik w kolejnych rozdziałach książki będzie miał możliwość zapoznania się z chrześcijańską pedagogiką personalno-egzystencjalną (i jednym z najwybitniejszych przedstawicieli tego nurtu w Polsce ks. profesorem Januszem Tarnowskim, zwanym „Korczakiem w sutannie”), pedagogiką społeczno-personalistyczną A. Kamińskiego, której podstawowym walorem jest określenie kierunku pożądanych zmian osobowościowych i społecznych, stanowiących o swoistej przemianie humanistycznej jednostki, żyjącej w określonym środowisku bądź też pełniącej rolę jakiejś instytucji. [www.gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja ; t. 1)
Książka poświęcona jest obszarowi nauk o edukacji, który obecnie dynamicznie się rozwija, stając się jednym z czołowych w dociekaniach naukowych na świecie. Przenikanie się świata wirtualnego z rzeczywistością spowodowane jest coraz większym zanurzaniem się człowieka w przestrzeń wymiany globalnej informacji, w której media stają się pełnoprawnym uczestnikiem gry komunikacyjnej. Pomysł przygotowania książki dotyczącej problemów pedagogicznych występujących w cyberprzestrzeni należy uznać za cenny i pożądany. [...] Obejmuje ona wiele zagadnień rzadko poruszanych w publikacjach naukowych. Podjęte wątki odnoszą się zaś do trwającej już od kilku lat debaty nad przyszłym kształtem pedagogiki medialnej. Z recenzji prof. zw. dra hab. Bronisława Siemienieckiego [www.ksiegarnia-europejska.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja jest fundamentem – przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i – szerzej – cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie – język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie – i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji. [www.impulsoficyna.com.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Wywołując w świadomości hasło „dzieciństwo”, budzimy z reguły obrazy pogodne, nawet szczęśliwe. Dzieci nie powinny mieć zmartwień – kłopoty przejmują dorośli. Okres dzieciństwa, w którym w naturalnym procesie uspołeczniania poznaje się wymagania otoczenia, w silnym stopniu kształtuje zręby osobowości podstawowej. Wtedy następuje pierwsze tworzenie się obrazów świata społecznego z jego radościami i smutkami. Powstają wyobrażenia o sobie i swoich możliwościach, a nawet marzenia. Wyobrażenia te są odbiciem doświadczeń dziecięcych, ich intelektualno-emocjonalnych interpretacji zdarzeń, obrazów kulturowych oraz ocen wartościujących, które słyszą i poznają. W romantycznym spojrzeniu na dzieciństwo, jakie ukazują antropolodzy kultury odnoszący je do zakładanych celów i form wychowania, jest ono dojrzewaniem do następnych okresów w życiu (Rogers, 2001, s. 202–214). To, co się w tych latach dzieje, ma budować człowieka szczęśliwego, otwartego na ludzi, chętnego zmianom świata na lepsze, twórczego. Dzieciństwo jest wprawdzie okresem uczenia się potrzebnych umiejętności w życiu dorosłym, ale zakres i formy wybierają z troską dorośli. W dużej części przypadków tak jest, ale zarazem część dzieci z bardzo wielu powodów takiego radosnego dzieciństwa nie doświadcza. Przyczyny są różne: choroby przewlekle, deficyty rozwojowe czy niepełnosprawności, ale i takie, które z tym związane są bezpośrednio i pośrednio, a nawet wynikają całkowicie z innych przyczyn. O tym jest ta książka? O emocjach dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu i o smutnym czasem życiu, negatywnych, traumatycznych doświadczeniach, niezaspokojonych potrzebach, utraconych marzeniach i nadziejach, o braku rozumienia przez bliskich... [...] [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej. Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej. Część II Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii. Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych. Inspiracją do przygotowania publikacji było odczucie, że dostępna na rynku wydawniczym literatura, dotycząca wykorzystywania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych przez nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą, najczęściej poświęcona jest oddzielnie poszczególnym przedstawionym w książce zagadnieniom. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, dzięki kompleksowemu omówieniu najczęściej występujących problemów w pracy z uczniami, będzie stanowić pomoc dla pedagogów w rozumieniu pojawiających się trudności i ich przezwyciężaniu. Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, a także do pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, którzy z jednej strony chcą wykonywać swoją pracę odpowiedzialnie i efektywnie, z drugiej zaś czerpać z niej satysfakcję. [www.impulsoficyna.com.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. W-ZS (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. C-6/ZS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci. [Impils, 2019].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdz. VII zawiera wybór tekstów innych aut.
Tekst częśc. tł. z ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-26255, W-37 (2 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-461, C-37 (2 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej