Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(27)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(15)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(11)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(2)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(2)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Makowska Alicja
(3)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(3)
Faber Adele (1928- )
(2)
Filimonowicz Krzysztof (tłumacz)
(2)
Forward Susan
(2)
Fox Lara
(2)
Frankel Hilary
(2)
Grażyński Ryszard (tłumacz)
(2)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(2)
Mazlish Elaine (1925-2017)
(2)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Antosiewicz Izabela
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Camarda Sylwia (1983- )
(1)
Dankiewicz Hanna (tłumaczka)
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Dżdża Joanna (1988- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Freitas Irena (ilustratorka)
(1)
Grala-Kowalska Magdalena (tłumaczka)
(1)
Greaney Tara
(1)
Haffner Debra
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Honegger Fresco Grazia (pedagog)
(1)
Horyński Marek
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(1)
Krzemińska Dorota
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Masłowska Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Mendel Maria
(1)
Molicka Maria (1931-2014)
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Pater Ewa (tłumaczka)
(1)
Plugarasu Mihaela
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Prus-Wiśniewska Helena
(1)
Roche Hadrien
(1)
Rogala Aga (terapeutka)
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(1)
Templeton Rosalyn Anstine
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Wieteska Elżbieta (tłumaczka)
(1)
Więznowska Mariola
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(28)
Metody wychowawcze
(9)
Psychologia dziecka
(7)
Metoda Montessori
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Dzieci
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Nastolatki
(2)
Niemowlę
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
Psychologia rodziny
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Uczniowie
(2)
Atmosfera wychowawcza
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Rodzice
(1)
Socjologia dzieciństwa
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Poradnik dla rodziców
(4)
Biografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podstawą skutecznego wychowywania jest konsekwentne wyznaczanie granic, umożliwiających dziecku orientację w otaczającym je świecie. MacKenzie omawia typowe błędy popełniane przez rodziców, wyznaczających dziecku zbyt sztywne, zbyt szerokie lub niestałe granice. Opisuje granice odpowiednie dla dzieci na różnym etapie rozwoju oraz skuteczne metody ich ustalania. Dzięki tej książce dowiesz się, jak uczyć dwulatka odpowiedzialności, jak postępować z dzieckiem oraz nastolatkiem mającym kłopoty z koncentracją, jak uczyć dzieci skutecznego rozwiązywania problemów, mądrze wyciągać konsekwencje i położyć kres konfliktom w rodzinie, nawiązując przyjacielskie relacje z dziećmi bez ryzyka utraty autorytetu. [GWP, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wychowywać dzieci, żeby cieszyły się życiem, miały satysfakcjonujące relacje z innymi, dobrze sobie radziły i osiągały sukcesy? To pytanie zadają sobie rodzice, opiekunowie i wychowawcy od dawna. Dzieci należy mądrze wspierać, kochać, ale też stawiać im granice. Jak to robić? Maria Molicka – autorka popularnych i cenionych bajek terapeutycznych, doktor psychologii klinicznej i doświadczona terapeutka – podsuwa w tej książce wiele ciekawych rozwiązań, korzystając z własnego doświadczenia i bogatej literatury przedmiotu.[www.znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb – nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche)
ADHD. Podjąć wyzwanie Kompletny przewodnik dla rodziców, wydanie 2 – opis wydawcy Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym. Opracowana przez autora metoda wychowawcza – oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych – to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy. Dzięki tej książce: • zrozumiesz, czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy, • nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi, • poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem. [www.bonito.pl, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92/regał 8 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednym z najistotniejszych naukowo udowodnionych czynników wpływających na przyszłość dziecka pod względem szczęścia, sukcesu akademickiego, umiejętności przywódczych i znaczących relacji jest to, czy przynajmniej jedna osoba dorosła w ich dzieciństwie konsekwentnie była przy nich. Dziś, gdy tak dużą część naszej codzienności zajmują praca i cyfrowe rozrywki, gdy zdarza się, że rodzice mieszkają oddzielnie, czy gdy pojawia się nowy członek rodziny, BYCIE z dzieckiem może wydawać się dużym wyzwaniem. Ale, jak wyjaśniają autorzy, nie zajmuje dużo czasu, energii ani pieniędzy. Zamiast tego pokazywanie się oznacza oferowanie jakości obecności. Łatwo jest to zrobić, gdy zrozumiesz cztery podstawowe elementy zdrowego rozwoju dziecka. Każde dziecko musi poczuć się: - bezpiecznie, - dostrzeżone, - ukojone, - pewnie. Na podstawie najnowszych badań nad funkcjonowaniem mózgu i teorii więzi, autorzy „Potęgi obecności” dzielą się historiami, prostymi strategiami, ilustracjami i wskazówkami, jak skutecznie wprowadzić do rodzinnej codzienności powyższe cztery niezbędne elementy. W taki sposób, by były obecne we wszystkich wychowawczych sytuacjach - kiedy nasze dzieci walczą lub odnoszą sukcesy, kiedy je pocieszamy, dyscyplinujemy lub kłócimy się z nimi, i nawet gdy przepraszamy za czas, kiedy nie możemy z nimi być.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe, odświeżone graficznie i wzbogacone suplementem zawierającym doświadczenia rodziców polskich, wydanie znakomitego poradnika pedagogicznego. To książka ze wszech miar praktyczna, a nie teoretyczna. Autorki pokazują, jak w prosty i niezwykle skuteczny sposób opanować sztukę skutecznej komunikacji z dziećmi. Liczne przykłady i wskazówki wzięte z codziennych doświadczeń ułatwiają nie tylko rozwiązywanie najczęstszych problemów wychowawczych (np. stawianie granic, formułowanie oczekiwań),ale obrazują również metody budowania silnych więzi emocjonalnych między dorosłymi a dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spojrzyjcie na niemowlęta bez stresu i lęku, ale z szacunkiem i zrozumieniem dla ich potrzeb. Czerpiąc z zasad opracowanych przez włoską edukatorkę Marię Montessori, "Montessori od narodzin" wytycza pełną miłości, szacunku, namysłu i nieoczywistego w tym kontekście spokoju drogę opieki nad dziećmi najmłodszymi – od momentu narodzin do ukończenia pierwszego roku życia. Simone Davies, której poprzedni tytuł, "Montessori w twoim domu" okazał się rodzicielskim hitem, oraz Junnifa Uzodike stworzyły książkę pełną praktycznych wskazówek, pomagających rozgryźć, czego doświadcza niemowlę na kolejnych etapach rozwoju, i pomysłów na to, jak mu w tym procesie mądrze towarzyszyć.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To książka wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście. Paula Polk Lillard i jej córka Lynn Lillard Jessen są założycielkami szkoły Forest Bluff w Lake Bluff w stanie Illinois (USA) – szkoły Montessori, do której uczęszczają dzieci aż do klasy ósmej. Paula jest dyrektorką szkoły. Ponadto razem z Lynn prowadzą warsztaty dla rodziców, w ramach których mogą oni zapoznać się z metodą Montessori dla dzieci w wieku do trzech lat.[edukacyjna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą. Zdolna budzić najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę, była w swoich czasach przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek, a jeszcze dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje. Grazia Honegger Fresco z wrażliwością i wyczuciem opisuje poszczególne etapy życia kobiety, która stworzyła nowy kierunek w pedagogice dziecięcej. Snuje opowieść o latach edukacji, naznaczonych trudnościami związanymi z faktem, że Maria Montessori była wówczas jedyną kobietą z tytułem lekarskim w Rzymie. Dowiadujemy się o bolesnych doświadczeniach skrywanego macierzyństwa; o budzącym się feminizmie, poczuciu sprawiedliwości społecznej i świadomości nowej roli kobiety. Śledzimy, jak rodził się innowacyjny projekt pedagogiczny, oparty na podkreślaniu zasobów i wolności dziecka Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii, Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4935021/maria-montessori-historia-aktualna]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej