Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(250)
Forma i typ
Książki
(244)
Poradniki i przewodniki
(43)
Publikacje fachowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Druki ulotne
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(162)
tylko na miejscu
(143)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(77)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(9)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(41)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(33)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(116)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(28)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(7)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Blau Melinda (1943- )
(4)
Camarda Sylwia (1983- )
(4)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(4)
Hogg Tracy (1960-2004)
(4)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(4)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(3)
Andruszko Robert (tłumacz)
(3)
Delaney Tara
(3)
Fuks Agata
(3)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(3)
Kozdroń Agnieszka
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Trawińska Hanna
(3)
Waliś Robert (1979- )
(3)
Andrzejewska Joanna (tłumaczka)
(2)
Baker Sidney M. (psycholog)
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(2)
Czekański Marek (1948- )
(2)
Czerska Aneta
(2)
Czubak Marzena
(2)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(2)
Ellison Sheila (psycholog dziecięcy)
(2)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(2)
Franus Edward (1916-2009)
(2)
Guz Sabina
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hopkins Amanda (1962- )
(2)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(2)
Jaczewski Andrzej (1929-2020)
(2)
Kaufman Barry Neil
(2)
Krawczyński Marian (1934- )
(2)
Madaras Lynda (1947- )
(2)
Makowska Jolanta (psycholożka)
(2)
Minge Krzysztof (psycholog)
(2)
Minge Natalia (psycholog)
(2)
Murkoff Heidi Eisenberg
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(2)
Pluszka Adam (1976- )
(2)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(2)
Siara Olga (tłumaczka)
(2)
Siegel Daniel J. (1957- )
(2)
Siemek Danuta
(2)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(2)
Silberg Jackie (1934- )
(2)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Strzałkowska Anna (tłumaczka)
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(2)
Wall William Douglas
(2)
Wasilewicz Grażyna (neurologopeda)
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zawadzka Dorota (1962- )
(2)
Zdańska-Brincken Maria
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Adamowicz-Klepalska Barbara
(1)
Adamson Eve
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Aves Corinne
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Babiuch Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Bakalarz Dariusz (tłumacz)
(1)
Bala Joanna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Barnett Barbara Ann
(1)
Bartosiewicz Alicja
(1)
Bator Maria
(1)
Beaumont Émilie (1948- )
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Birch Ann
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bohomolec Elżbieta
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta (logopeda)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bouet Marie-Laure
(1)
Brasca Anna
(1)
Braun Daniela
(1)
Braun Eldon M. (1943- )
(1)
Brittain W. Lambert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(95)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(26)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(91)
1901-2000
(18)
1945-1989
(13)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(249)
Język
polski
(247)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(47)
Nauczyciele
(22)
Dzieci
(8)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
0-5 lat
(5)
Terapeuci
(5)
6-8 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Przedszkola
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Rehabilitanci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Wychowanie w rodzinie
(54)
Dzieci
(23)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Wychowanie
(17)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(16)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(15)
Dziecko autystyczne
(12)
Metoda Montessori
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Higiena dziecka
(9)
Psychologia wychowawcza
(9)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(8)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(8)
Higiena
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Czytanie
(7)
Metody nauczania
(7)
Niemowlę
(7)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(7)
Nauczanie
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Osobowość
(5)
Terapia zabawą
(5)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Psychoterapia
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczenie się
(4)
Zdolności
(4)
Autyzm
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Ciąża
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Macierzyństwo
(3)
Masaż niemowląt
(3)
Młodzież
(3)
Nastolatki
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Uczucia
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wymowa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Arteterapia
(2)
Bajkoterapia
(2)
Bliźnięta
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Etyka
(2)
Jąkanie
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kreatywność
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Mózg
(2)
Odżywianie
(2)
Ojcostwo
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika zabawy
(2)
Pisanie
(2)
Poród
(2)
Przedszkola
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka niepełnosprawnego
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Słuch
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zmysły
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Atmosfera wychowawcza
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Kanada
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(61)
Wydawnictwa popularne
(34)
Opracowanie
(17)
Gry i zabawy
(15)
Podręcznik
(13)
Praca zbiorowa
(13)
Poradnik dla rodziców
(10)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Podręcznik akademicki
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Monografia
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Wiersze
(2)
Album
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kasety magnetofonowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Rysunek
(1)
Sztuka dla dzieci
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wykłady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(64)
Psychologia
(48)
Medycyna i zdrowie
(22)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
250 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo‑ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat: rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi; roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego; genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych oraz rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka; neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu; wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka. https://harmonia.edu.pl/pl/p/INTEGRACJA-SENSORYCZNA-W-ROZWOJU-DZIECKA/1577
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystkie dzieci sprawiają kłopoty wychowawcze. Nieumiejętnie je karząc lub zbytnio im pobłażając, popełniamy błąd. Książka ta uczy: jak ustanawiać jasne granice, jak asertywnie wskazywać im właściwe postępowanie, jak uczyć odpowiedzialności.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami. Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji. [www.gandalf.com.pl, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami [https://platon.com.pl/pl/integracja-sensoryczna-a-zaburzenia-uczenia-sie/produkt-542150923]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na początku książka oferuje porcję teorii, przypomina, jak ważne dla rozwoju dzieci są zabawy plastyczne, sztuka i zajęcia manualne! Z jej pierwszej części dowiemy się, czym jest kreatywność, czemu służy kształcenie estetyczne, jakie są etapy twórczości plastycznej dzieci, jak można wykorzystać ruch, przestrzeń symbole...Teoretyczna wiedza uporządkowana, teraz czas na praktyczną pomoc... W drugiej części znajdziemy konkretne propozycje zabaw. Z nimi przygotujemy zajęcia w szkole i w przedszkolu oraz zaplanujemy popołudnia i weekendy, które dzieci spędzą w domu... Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (2 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wspierać rozwój przedszkolaka? / Monika Sobkowiak. - Warszawa : Edgard, 2019. - 239, [1] strona ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Wiek przedszkolny to najlepszy czas na to, by wspierać wszechstronny rozwój dziecka. A zabawa to naturalna forma działania, dzięki której przedszkolaki uczą się, poznają świat, radzą sobie z trudnościami i odkrywają swoje zainteresowania – przekonuje Monika Sobkowiak – autorka bloga Pani Monia, inspirującego nauczycieli w ich codziennej pracy. Autorka tej książki prezentuje zabawy i aktywności, które pozwolą wszechstronnie i harmonijnie wspierać przedszkolaki we wszystkich obszarach rozwoju: poznawczym, społeczno-emocjonalnym i psychomotorycznym. Zachęca do kształtowania u dzieci kompetencji przyszłości, takich jak: umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność, znajomość podstaw programowania, zdolność do komunikowania się w prosty i bezpośredni sposób czy inteligencja emocjonalna. Pokazuje również, jak ogromne znaczenie dla kształtowania pewności siebie i poczucia sprawczości ma rozwój pasji i próbowanie swoich sił w różnorodnych działaniach, np. komponowaniu własnych piosenek, programowaniu czy układaniu tanecznej choreografii. [www.empik.com, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-23292, MgW-961 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka äZaburzenia integracji sensorycznejö zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej. Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci. [ksiegarnia.pwn.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5633, C-616 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.[Grupa Wydawnicza Harmonia]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 2. Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Prezentowane teksty kierują uwagę Czytelnika na praktyczne wykorzystanie teorii w praktyce nauczycielskiej. Jest to umiejętność ważna w pracy pedagogicznej, ponieważ pozwala na potwierdzenie przydatności teorii, jej żywotności oraz twórczego podejścia nauczyciela. Praca składa się z trzech części. Część pierwsza jest zatytułowana Potrzeby a możliwości małego dziecka, na którą składa się 10 tekstów. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie dobra wspólnego oraz rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci w kontekście komunikacji przedstawiły Beata Bugajska-Jaszczołt i Monika Czajkowska. Na zagadnienie rozwoju dojrzałości zdrowotnej dziecka do samodzielnej pracy w szkole zwróciły uwagę i zanalizowały Gabriela Piechaczek-Ogierman i Teresa Parczewska. W części drugiej tomu pt. Kreatywność – wspieranie rozwoju – praktyka edukacyjna podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Zagadnienia z zakresu twórczości plastycznej dziecka omówiły Urszula Szuścik, Monika Wiśniewski-Kin, Małgorzata Stokłosa i Jolanta Gisman-Stoch. Rozwój potrzeb estetyczno-muzycznych przedstawiła w tekście Lidia Kataryńczuk-Mania. Inne rodzaje potrzeb i przeżyć, które wiążą się z pełnym, czyli wszechstronnym rozwojem dziecka opisały Aniela Różańska – obcowanie z przyrodą i Małgorzata Drost-Rudnicka – edukację techniczną. Część trzecia tomu pt. Wychowanie i kształcenie dziecka niepełnosprawnego prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim. Edukację dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu omówiły Alicja Hruzd i Anna Borzęcka, a edukację na etapie wczesnoszkolnym Danuta Al-Khamisy, Zenon Gajdzica i Izabela Bieńkowska. Potrzeby dziecka nie zmieniają się, natomiast zmieniają się możliwości i środki oddziaływania nauczyciela na dziecko w wyniku rozwoju nowych technologii, wiedzy oraz ich praktycznego zastosowania. Redaktorzy Tomu składają podziękowania Panu Prof. zw. dr hab. Bogusławowi Śliwerskiemu za wnikliwą i życzliwą recenzję. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik dla Rodziców )
Dziecko wyrosło z niemowlęctwa, najwyższy czas, by nauczyło się korzystać z nocnika, ale… nie zawsze okazuje się to proste. Na szczęście opracowany przez fachowców poradnik znakomicie ułatwia sprawę. Książka zawiera pomysły sprawdzające się zarówno w przypadku chłopców, jak i dziewczynek. Podpowiada, w jaki sposób przezwyciężyć problemy, które zapewne napotkamy na trudnej drodze nauki nocnikowania, oraz jak ograniczyć związane z tym stresy i ...bałagan w domu. [Publicat, 2010].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest owocem własnych odkryć autorki, która połączyła w niej pasję naukowca neurobiologa z ciekawością i troskliwością matki, zainteresowanej rozwojem dziecka niemal od chwili poczęcia. Jest to swego rodzaju naukowa odyseja, podczas której Lise Eliot starała się odtworzyć i nakreślić sposób, w jaki formuje się mózg dziecka oraz konsekwencje tego dla każdej z pojawiających się zdolności umysłowych. Zamieszczone tu informacje są szczegółowe, ale zrozumiałe dla czytelnika bez przygotowania naukowego. [Harbor Point, 2003]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
[...] książka jest odpowiedzią na jedno z najbardziej aktualnych społecznych zapotrzebowań, jakim jest rzetelna wiedza dotycząca zespołu nadpobudliwości psychoruchowej [...]. książkę charakteryzuje nie tylko wysoki poziom kompetencji naukowej, ale ma ona zarazem pewne szczególne cechy: jest napisana zrozumiałym dla przeciętnego Czytelnika językiem, zawarte w niej przykłady są „wzięte z życia”, a poza tym książka ma znakomite walory dydaktyczne [...]. będzie miała niewątpliwie uspokajający wpływ na Czytelnika, a zarazem zmobilizuje go do działań wspierających dziecko z ADHD w jego zmaganiu się ze sobą i z otaczającym je, zazwyczaj mało mu życzliwym światem. (z recenzji prof. zw. dr hab. Ireny Obuchowskiej) [pzw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 7)
Kolejny tom pracy zbiorowej składający się z 16 artykułów jest kontynuacją przekazywania doświadczeń z wykonywanej swojej pracy zawodowej przez autorów poszczególnych prac. W prezentowanej publikacji znajdują się prace o charakterze badawczym oraz opisujące utrudnienia i możliwości integracji osób z niepełnosprawnością. Autorzy prac wskazują na konieczne i niezbędne oddziaływania w stosunku do osób niepełnosprawnych i ich środowisk w celu lepszego wzajemnego funkcjonowania i poprawy "jakości życia". Doniesienia informują o możliwościach postępowania rehabilitacyjnego w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Słowacji i w Czechach. Książka przeznaczona jest dla osób zawodowo zajmujących się szeroko rozumianą rehabilitacją, studentów pedagogiki i fizjoterapii. [www.selkar.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-89/VII, C-615 (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
#Mama : nieperfekcyjny nieporadnik / Maria Natalia Tymańska ; [il. Anna Jamróz]. - Bielsko-Biała : Pascal, 2018. - 285, [5] stron : ilustracje ; 21 cm.
Zastanawiasz się, czy mieć dziecko? Spodziewasz się dziecka? Masz już dziecko? Chcesz je wychować, ale nie zwariować? Jeśli tak, ta książka jest dla Ciebie! Ľ Czy ciąża na pewno jest takim błogosławionym stanem? Ľ Czy poród to najlepsze, czy najgorsze godziny w życiu kobiety? Ľ Co tak naprawdę będzie ci (nie)potrzebne przy kompletowaniu wyprawki? Ľ Czy można bagatelizować baby blues? Ľ O co chodzi z High Need Baby?! Ľ Jak zaangażować tatę w opiekę nad dzieckiem? Ľ Czy jest dobry moment na drugą ciążę? Ľ Małe dziecko, mały problem… a duże...? Odpowiedzi na te i inne pytania, zabawne opowieści i poważne tematy, znajdziesz w debiutanckiej książce Marii Natalii Tymańskiej. #MAMA radzi, ale się nie mądrzy... a przynajmniej próbuje ;). Maria Natalia Tymańska jest przede wszystkim mamą czteroletniego Teo i dwuletniej Luny, blogerką parentingową, właścicielką szkoły językowej dla dzieci, dj-ką, oraz żoną Tymona Tymańskiego. W dziesięciu obszernych felietonach utrzymanych w koncepcji rodzicielstwa bliskości, mówi wprost i bez ogródek o tym, jak przetrwać najczęstsze wyzwania macierzyństwa. Korzystając z własnych doświadczeń tłumaczy, obala mity i radzi co i jak robić, żeby wychować szczęśliwe dziecko, a przy okazji nie stracić pogody ducha. [www.znak.com.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Na stronie redakcyjnej pełna nazwa autora: Beatriz Munio Muñoz.
Beatriz M. Muñoz podpowiada, jak zapoczątkować małą rewolucję w domu i wprowadzić metodę Montessori w życie codzienne krok po kroku. Wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność.[www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej