Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(252)
Forma i typ
Książki
(246)
Poradniki i przewodniki
(44)
Publikacje fachowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poezja
(3)
Audiobooki
(2)
Druki ulotne
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(161)
tylko na miejscu
(143)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(77)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(4)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(10)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(41)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(33)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(116)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(28)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(7)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Blau Melinda (1943- )
(4)
Camarda Sylwia (1983- )
(4)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(4)
Hogg Tracy (1960-2004)
(4)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(4)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(3)
Andruszko Robert (tłumacz)
(3)
Delaney Tara
(3)
Fuks Agata
(3)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(3)
Kozdroń Agnieszka
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Trawińska Hanna
(3)
Waliś Robert (1979- )
(3)
Andrzejewska Joanna (tłumaczka)
(2)
Baker Sidney M. (psycholog)
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(2)
Czekański Marek (1948- )
(2)
Czerska Aneta
(2)
Czubak Marzena
(2)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(2)
Ellison Sheila (psycholog dziecięcy)
(2)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(2)
Franus Edward (1916-2009)
(2)
Guz Sabina
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hopkins Amanda (1962- )
(2)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(2)
Jaczewski Andrzej (1929-2020)
(2)
Kaufman Barry Neil
(2)
Krawczyński Marian (1934- )
(2)
Madaras Lynda (1947- )
(2)
Makowska Jolanta (psycholożka)
(2)
Minge Krzysztof (psycholog)
(2)
Minge Natalia (psycholog)
(2)
Murkoff Heidi Eisenberg
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(2)
Pluszka Adam (1976- )
(2)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(2)
Siara Olga (tłumaczka)
(2)
Siegel Daniel J. (1957- )
(2)
Siemek Danuta
(2)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(2)
Silberg Jackie (1934- )
(2)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Strzałkowska Anna (tłumaczka)
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(2)
Wall William Douglas
(2)
Wasilewicz Grażyna (neurologopeda)
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zawadzka Dorota (1962- )
(2)
Zdańska-Brincken Maria
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Adamowicz-Klepalska Barbara
(1)
Adamson Eve
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Aves Corinne
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Babiuch Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Bakalarz Dariusz (tłumacz)
(1)
Bala Joanna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Barnett Barbara Ann
(1)
Bartosiewicz Alicja
(1)
Bator Maria
(1)
Beaumont Émilie (1948- )
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Birch Ann
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bohomolec Elżbieta
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta (logopeda)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bouet Marie-Laure
(1)
Brasca Anna
(1)
Braun Daniela
(1)
Braun Eldon M. (1943- )
(1)
Brittain W. Lambert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(95)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(26)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(93)
1901-2000
(18)
1945-1989
(13)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(251)
Język
polski
(250)
Odbiorca
Rodzice
(48)
Nauczyciele
(22)
Dzieci
(10)
0-5 lat
(7)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
6-8 lat
(5)
Terapeuci
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Przedszkola
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Rehabilitanci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Rodzice
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(246)
Wychowanie w rodzinie
(54)
Dzieci
(23)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Wychowanie
(17)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(16)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(15)
Dziecko autystyczne
(12)
Metoda Montessori
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Higiena dziecka
(9)
Psychologia wychowawcza
(9)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(8)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(8)
Higiena
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Czytanie
(7)
Metody nauczania
(7)
Niemowlę
(7)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(7)
Integracja sensoryczna
(6)
Nauczanie
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Osobowość
(5)
Terapia zabawą
(5)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Psychoterapia
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczenie się
(4)
Zdolności
(4)
Autyzm
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Ciąża
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Macierzyństwo
(3)
Masaż niemowląt
(3)
Młodzież
(3)
Nastolatki
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Uczucia
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wymowa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Arteterapia
(2)
Bajkoterapia
(2)
Bliźnięta
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Etyka
(2)
Jąkanie
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kreatywność
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Mózg
(2)
Odżywianie
(2)
Ojcostwo
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika zabawy
(2)
Pisanie
(2)
Poród
(2)
Przedszkola
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka niepełnosprawnego
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Słuch
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zmysły
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Atmosfera wychowawcza
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Kanada
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(62)
Wydawnictwa popularne
(34)
Opracowanie
(17)
Gry i zabawy
(15)
Podręcznik
(13)
Praca zbiorowa
(13)
Poradnik dla rodziców
(10)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Gry i zabawy dziecięce
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Podręcznik akademicki
(4)
Wiersze
(4)
Broszura
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Monografia
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Album
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kasety magnetofonowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Rysunek
(1)
Sztuka dla dzieci
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wykłady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(64)
Psychologia
(48)
Medycyna i zdrowie
(22)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
252 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-613 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-61 (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika ; 264)
Dzieci niepełnosprawne są obecne w wielu klasach szkolnych. Mimo trudności związanych z niepełnosprawnością ich potrzeby są właściwe dla wieku rozwojowego. Tak samo jak ich koledzy chcą poznawać świat, czując miłość i wsparcie bliskich oraz życzliwość nauczycieli i rówieśników. Zawarte w książce treści skłaniają do refleksji i są inspiracją do poszukiwań najlepszych możliwości stworzenia dzieciom z wadą słuchu dobrych warunków edukacji. Polecana jest wszystkim osobom zainteresowanym wzmacnianiem środowiska szkolnego oraz wspoma­ganiem funkcjonowania w szkole dzieci niepełnosprawnych. W rozdziale pierwszym zamieszczono informacje dotyczące niepełnosprawności, jaką jest wada słuchu. Przedstawiono ujęcia terminologiczne osoby z wadą słuchu, klasyfikacje wad słuchu, audiologiczne środki wspomagania słyszenia oraz sposoby porozumiewania się osób z uszkodzeniem słuchu. Ponadto scharakteryzowano rozwój psychospołeczny dziecka sprawnego oraz dziecka z uszkodzonym narządem słuchu. W rozdziale drugim przedstawiono definicyjne ujęcia integracji, a także podstawy prawne dotyczące uczęszczania dzieci z wadą słuchu do szkół integracyjnych. Rozdział ten zawiera także treści opisujące warunki integracji dziecka z wadą słuchu w środowisku szkolnym, ukazując je od strony nauczyciela, szkoły oraz dziecka z uszkodzonym słuchem. W rozdziale trzecim scharakteryzowano ogólne zagadnienia relacji społecznych zachodzących w rodzinie oraz w klasie szkolnej, a także potrzeby dziecka, które są zaspakajane przez oba te środowiska w celu jego optymalnego rozwoju. Ponadto rozdział ten traktuje o znaczeniu klasy szkolnej w integracji, a także o roli nauczyciela w kształtowaniu relacji społecznych wśród uczniów. Rozdział czwarty przedstawia ocenę relacji zachodzących w klasie pomiędzy uczniami z wadą słuchu i ich rówieśnikami, dokonaną zarówno przez nauczycieli wiodących, jak i wspomagających w klasie integracyjnej. Rozdział piąty zaś opisuje relacje pomiędzy uczniami w świetle wyników badań socjometrycznych klas integracyjnych. Badania z zastosowaniem techniki socjometrycznej J.L. Moreno „Test wyboru” i techniki „Zgadnij kto?” pozwoliły na sprawdzenie rzeczywistych stosunków panujących w klasach integracyjnych ze szczególnym uwzględnieniem miejsca dziecka z wadą słuchu w klasie. W rozdziale szóstym zamieszczono wskazówki do udoskonalania, monitorowania i ewaluacji pracy nauczyciela w klasie, w której uczniami są zarówno dzieci sprawne, jak i dzieci z trudnościami rozwojowymi. [www.ksiegarnia.difin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej. Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi. Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności. [www.gandalf.com.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: 46 rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia.
Jest tak wiele rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia! Jak zdobywać nowych przyjaciół? Na czym polega wizyta u dentysty? Jakich zasad przestrzegać, żeby kąpiel w jeziorze była bezpieczna? Kiedy poczekać na swoją kolej? To tylko przykłady wyzwań, przed którymi Twoje dziecko staje dzień po dniu. Każda z nowych umiejętności jest ważną częścią dorastania. Dzieci, które angażują się w nowe aktywności z pozytywnym, otwartym nastawieniem, z sukcesem budują swoją osobowość. Ta książka pomaga dzieciom zdobywać nowe umiejętności z odwagą i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. [Papilon, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość. [www.empik.com, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb – nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci – dziś i w przyszłości. Wszystkich nas łączą doświadczenia smutnego okresu, który właśnie dobiegł końca; wydarzenia ostatnich lat zjednoczyły ludzi. W tych czasach jeszcze bardziej nasila się nadzieja, że edukacja pomoże zmienić świat na lepsze. Dziś wszędzie słychać opinię, że edukacja jest dla świata nadzieją na przyszłość. Dotychczas traktowano ją jako jedną z wielu drugorzędnych dziedzin wiedzy; nie przypisywano jej dużego znaczenia. Panowało przekonanie, że nie wywiera wpływu na społeczeństwo, ponieważ skupia się jedynie na małych dzieciach, uczniach, którzy nie są jeszcze obywatelami, członkami społeczeństwa. Dziś edukację postrzega się inaczej, jako niezmiernie ważną i potężną siłę, której musimy użyć, jeśli chcemy odbudować świat. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Terapia pedagogiczna. T.2, Aneksy [Dokument elektroniczny] / Ewa Małgorzata Skorek. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. - 1 płyta CD (13 godz. 98 min 67 s : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 13 godz. 98 min 67 s.
Płyta stanowi dodatek do książki pt.:Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. M. Skorek.
Drugi tom książki pt. "Terapia Pedagogiczna" stanowi przegląd wybranych metod stosowanych w terapii pedagogicznej oraz zawiera obszerny materiał metodyczny mogący wzbogacić warsztat pracy terapeutycznej z dziećmi. Znalazły się tutaj rozprawy na temat muzykoterapii i treningu relaksacyjnego, metody Ruchu Rozwijającego, kinezjologii edukacyjnej oraz terapii dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami i wiele innych. Scenariusze zajęć zaś zostały opracowane z myślą o pracy z dziećmi przejawiającymi zaburzenia percepcji wzrokowej, słuchowej, z zaburzeniami lateralizacji oraz koordynacji ruchowej. Przedstawiono ponadto propozycje zajęć z dziećmi mającymi trudności z ortografią. Do każdego scenariusza zajęć opracowano pomoce, a w propozycjach zajęć podano przykład ich wykorzystania. Wszystkie pomoce do pracy korekcyjno-kompensacyjnej umieszczone są na dołączonej do książki płytce CD. [www.edukacyjna.pl, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. W-ZS (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. C-5/ZS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami / Grażyna Wasilewicz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 54, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Nowe zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami to kolejne pomysły zabaw z maluszkami. Można je potraktować jako kontynuację zabaw zawartych w publikacji Zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami. Stąd nowych pięćdziesiąt rymowanek, które w połączeniu z wcześniejszymi dają sto wierszyków nasyconych wyrazami dźwiękonaśladowczymi, sylabami, prostymi wyrazami. Stanowią one niezwykle istotny i niezbędny etap w rozwoju mowy każdego dziecka. [Harmonia, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej. Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej. Część II Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii. Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych. Inspiracją do przygotowania publikacji było odczucie, że dostępna na rynku wydawniczym literatura, dotycząca wykorzystywania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych przez nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą, najczęściej poświęcona jest oddzielnie poszczególnym przedstawionym w książce zagadnieniom. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, dzięki kompleksowemu omówieniu najczęściej występujących problemów w pracy z uczniami, będzie stanowić pomoc dla pedagogów w rozumieniu pojawiających się trudności i ich przezwyciężaniu. Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, a także do pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, którzy z jednej strony chcą wykonywać swoją pracę odpowiedzialnie i efektywnie, z drugiej zaś czerpać z niej satysfakcję. [www.impulsoficyna.com.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przygoda z Kinezjologią ; 2)
126 ćwiczeń i zabaw, które inspirują do wykorzystania ruchu w stymulacji naturalnego rozwoju fizycznego, psychicznego i intelektualnego.[www.sklep.prapelnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Dziecko-a-integracja-sensoryczna,114591635,p.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod redakcją naukową Jacka J. Błeszyńskiego. - Wydanie 3. - Kraków : Impuls, 2017. - 470 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. ebook Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją. [www.impulsoficyna.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ronald D. Davis, podobnie jak inni dyslektycy, został obdarzony niezwykłymi zdolnościami twórczymi i wyobraźnią. Dorastał, nie mogąc zrozumieć, dlaczego jednak nie potrafi normalnie funkcjonować w szkole, a nauczyciele uważali go za "opóźnionego". Przeżywając liczne porażki i niepowodzenia, został w końcu inżynierem, biznesmenem i rzeźbiarzem. Mając trzydzieści osiem lat, dokonał zaskakującego odkrycia, które pozwoliło mu po raz pierwszy przeczytać całą książkę w ciągu kilku godzin. Odkrycie to zainspirowało Davisa do stworzenia rewelacyjnych metod, które prosto i jasno przedstawił w niniejszej książce, tak że każdy - nauczyciel, rodzic, terapeuta czy dyslektyk - może je zastosować, z powodzeniem przezwyciężając trudności, jakie sprawia dysleksja. [Zysk, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Czas wolny dziecka stanowi niedoceniane źródło jego rozwoju. To wtedy maluch może pozwolić sobie na spontaniczność i nieskrępowane niczym zachowanie. Robi to, co sprawia mu przyjemność, ale jednocześnie naśladuje, eksploruje i wypróbowuje. Nawet, gdy dorosłym wydaje się, że dziecko nic nie robi, ono uczy się kierować swoją aktywnością i organizować samodzielnie czas. Dla dorosłych jest to więc bezcenne źródło wiedzy o dziecku - co lubi, w czym jest dobre, czego potrzebuje. Poradnik jest przeznaczony przede wszystkim dla rodziców, opiekunów, wychowawców i nauczycieli małych dzieci. Stanowi źródło wiedzy o prawidłowościach spędzania czasu wolnego i znaczeniu tego czasu dla rozwoju dziecka. Zawiera wskazówki, konkretne propozycje i rady dla dorosłych zajmujących się dziećmi. [www.gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-379.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki jest kontynuacją pierwszej pt. Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym, wydanej w Oficynie Wydawniczej "Impuls". W obydwu publikacjach są opisane przyczyny, patomechanizmy, objawy i rodzaje zaburzeń artykulacji oraz sposoby ich ­diagnozy. Niniejsza książka składa się z pięciu części. poleca ImpulsPierwsza zawiera omówienie normy artykulacyjnej spółgłosek polskich najczęściej zaburzonych u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Normę wymawianiową Autorka przedstawiła w celu ustalenia podstaw teoretycznych, których jej badania dotyczą. W części drugiej zaprezentowała stan badań nad artykulacją i jej zaburzeniami, rodzaje zaburzeń artykulacyjnych, a także przyjętą terminologię i klasyfikację dotyczącą zaburzeń mowy, w tym artykulacji. W trzeciej Autorka opisała wybrane metodologiczne podstawy badań własnych nad zaburzeniami artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Sformułowała problemy i pytania badawcze, a także hipotezy. Ponadto zaprezentowała metodę zbierania materiału badawczego i propozycję własnych narzędzi badawczych. W części czwartej przedstawiła jakościowe i ilościowe wyniki badań nad zaburzeniami artykulacji, sprawnością aparatu artykulacyjnego, funkcjami fizjologicznymi w obrębie obwodowego narządu mowy, budową nasady, a także praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia diagnozy logopedycznej w odniesieniu do tych wyników. Część piąta zawiera analizę porównawczą z uwzględnieniem rezultatów badań oraz dyskusję nad poglądami na temat zaburzeń artykulacji i jej przyczyn prezentowanych w literaturze przedmiotu. W podsumowaniu zamieszczone zostały najważniejsze wyniki badań i wnioski praktyczne dotyczące diagnozy logopedycznej. [www.impulsoficyna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana pomoc zawiera 36 kolorowych kart i 3 czarno-białe z podpisami. Na każdej karcie znajdują się 4 zdjęcia ilustrujące daną czynność przedstawioną w różnych kontekstach sytuacyjnych lub znaczeniowych (np. mycie twarzy, mycie naczyń, mycie zębów, mycie okien). Zadaniem osoby ćwiczącej jest wskazanie odpowiedniego zdjęcia, odpowiedź na pytania zadane przez terapeutę oraz dopasowanie podpisu do fotografii. Materiał służy do ćwiczenia nie tylko rozumienia wypowiedzi i pytań, ale także wytwarzania wypowiedzi i układania zdań. Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać. Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy. [https://harmonia.edu.pl/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana pomoc zawiera 18 dwustronnych kolorowych kart i 4 czarno-białe z podpisami. Na każdej karcie znajdują się 4 obrazki różniące się szczegółami (np. na jednej ilustracji sukienka w szerokie pasy wisi na wieszaku, na drugim ta sama sukienka wisi na haczyku). Zadaniem osoby ćwiczącej jest wskazanie odpowiedniego obrazka, odpowiedź na pytania zadane przez terapeutę oraz dopasowanie podpisu do ilustracji. Materiał służy do ćwiczenia wytwarzania wypowiedzi i układania zdań, ale przede wszystkim do rozumienia wypowiedzi i pytań, nazwy obrazków są podobne i różnią się tylko pewnymi szczegółami, dlatego osoba ćwicząca musi dokładnie wsłuchać się w całe zdanie i przeanalizować jego konstrukcję. Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać. Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy. [https://harmonia.edu.pl/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej