Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(72)
Forma i typ
Książki
(68)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje fachowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Programy komputerowe
(5)
Gry i zabawki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Proza
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(44)
dostępne
(26)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(11)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(6)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(6)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(37)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(7)
Autor
Sikorski Witold (1950- )
(4)
Bobrowski Hubert (historyk)
(3)
Kozikowska Monika
(3)
Wiejak Urszula
(3)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(2)
Cadenhead Rogers
(2)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(2)
Liukas Linda (1986- )
(2)
Pękalski Adam (1975- )
(2)
Płoski Zdzisław (tłumacz)
(2)
Rosłan Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Rzepniewska Magdalena
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Sawka Krzysztof (tłumacz)
(2)
Sweigart Al
(2)
Turowski Piotr (tłumacz)
(2)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(2)
Wojciechowski Adrian
(2)
Zgud-Sobol Agnieszka
(2)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Baranowski Krzysztof (programista)
(1)
Bell Ana
(1)
Bem Daniel Józef (1933- )
(1)
Ben-Gan Itzik
(1)
Bielecki Jan (1942-2001)
(1)
Biolik Leszek
(1)
Bishop J. M. (1951- )
(1)
Borkowska Agnieszka (ilustratorka)
(1)
Borkowski Paweł (informatyka)
(1)
Briggs Jason R
(1)
Broma Paulina (tłumaczka)
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Bąk Andrzej (1961- )
(1)
Cormen Thomas H
(1)
Craig John J. (1955- )
(1)
Cutajar James
(1)
Czechowski Adrian (informatyk)
(1)
Dawson Michael (programista)
(1)
Dubrawski Albert Paweł
(1)
Dubrawski Andrzej
(1)
Duck Mike
(1)
Dziubak Tomasz
(1)
Evans Eric (1962- )
(1)
Farley David (1959- )
(1)
Freeman Eric (1965- )
(1)
Frelek Bohdan
(1)
Gatnar Eugeniusz (1960- )
(1)
Gee Trisha
(1)
Gola Przemysław
(1)
Gonera Paweł
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Grzesik Wit (1948- )
(1)
Gutowski Maksymilian (tłumacz)
(1)
Górczyńska Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Gągolewski Marek
(1)
Hodorowicz Albert
(1)
Hopgood F. R. A
(1)
Houser Sophie
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Hutt Sarah
(1)
Iglewski Michał (1945-2022)
(1)
Jachna Szymon
(1)
Jackson Cody
(1)
Jagaciak Konrad
(1)
Jarża Ryszard
(1)
Jaworski Michał (programowanie)
(1)
Jońca Rafał
(1)
Jurkiewicz Adam
(1)
Jóźwiak Paweł
(1)
Kaniewski Damian
(1)
Kietzman Krzysztof (tłumacz)
(1)
Kiszka Piotr
(1)
Knapczyk Józef. (19..-2017)
(1)
Kołodziejczak Tomasz (1967- )
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kępski Michał (informatyka)
(1)
Langa Sebastian
(1)
Lavieri Edward D
(1)
Lewandowski Andrzej (informatyk)
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Lott Steven F. (informatyk)
(1)
Madey Jan (1942- )
(1)
Malska Tamara
(1)
Marston Mick
(1)
Matulewski Jacek (1972- )
(1)
Matwin Stanisław
(1)
McConnell Steve (1962- )
(1)
Meryk Radosław (tłumacz)
(1)
Niedźwiedź Jakub (tłumacz)
(1)
Niemira Karolina
(1)
Niesłony Piotr
(1)
Nowakowski Zdzisław (1954-2017)
(1)
Pawłowski Grzegorz (informatyka)
(1)
Petzold Charles (1953- )
(1)
Pełka Piotr (informatyk)
(1)
Pobiega Edyta
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Raczyło Paulina (1987- )
(1)
Rahman Mizanur
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(38)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(71)
Język
polski
(72)
Odbiorca
Dzieci
(15)
9-13 lat
(14)
6-8 lat
(12)
Programiści
(8)
Szkoły podstawowe
(6)
0-5 lat
(4)
Informatycy
(4)
Młodzież
(4)
Inżynierowie
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Szkoły średnie
(3)
14-17 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
18+
(1)
Archeolodzy
(1)
Architekci
(1)
Biolodzy
(1)
Botanicy
(1)
Dorośli
(1)
Dziewczęta
(1)
Ekonomiści
(1)
Elektrycy
(1)
Graficy komputerowi
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Licea
(1)
Medycy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Naukowcy
(1)
Programiści Pythona
(1)
Psychologowie
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Technikum
(1)
Zarządcy nieruchomości
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura fińska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(47)
Python (język programowania)
(10)
Komputery
(8)
Kody
(7)
Java (język programowania)
(6)
Języki programowania
(6)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Algorytmy
(3)
PASCAL (język programowania)
(3)
Programowanie matematyczne
(3)
Projektowanie
(3)
BASIC
(2)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(2)
Lua (język programowania)
(2)
Matematyka
(2)
Minecraft
(2)
Myślenie
(2)
Ruby (język programowania)
(2)
Scratch
(2)
Scratch (język programowania)
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Analiza wielowartościowa
(1)
Analiza wielowymiarowa
(1)
Automatyka
(1)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Baltie
(1)
Budownictwo inteligentne
(1)
C# (język programowania)
(1)
DDD
(1)
ECDL
(1)
Flutter (framework)
(1)
Fortran
(1)
Framework (informat.)
(1)
Girls Who Code (organizacja)
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Grafika trójwymiarowa
(1)
Grafy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Houser, Sophie
(1)
Informatyka
(1)
Instalacje KNX
(1)
Interpretacja danych statystyczna
(1)
Kreatywność
(1)
Kryptologia
(1)
LOGO (język programowania)
(1)
Matematyka stosowana
(1)
Minecraft (gra komputerowa)
(1)
MonoGame (framework)
(1)
Nastolatki
(1)
Obrabiarka sterowana komputerowo
(1)
Obrabiarka sterowane numerycznie
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
Oprogramowanie
(1)
Optymalizacja
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
PHP (język programowania)
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Programiści
(1)
Programowanie(informatyka)
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
R (informat.)
(1)
R (język programowania)
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
SQL (język zapytań)
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Statystyka
(1)
Sterowanie
(1)
Symulacja
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Szyfry
(1)
T-SQL (język programowania)
(1)
Teoria liczb
(1)
Układ cyfrowy
(1)
Windows
(1)
Wizualizacja (grafika)
(1)
Wszechświat
(1)
Wynalazcy i odkrywcy
(1)
Zarządzanie czasem pracy
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(26)
Poradnik
(12)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Publikacje dla dzieci
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Programy komputerowe
(5)
Gry edukacyjne
(3)
Gry planszowe
(3)
Opracowanie
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry komputerowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura dziecięca fińska
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Poradnik dla młodzieży
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(53)
Edukacja i pedagogika
(15)
Matematyka
(6)
Inżynieria i technika
(4)
Hobby i czas wolny
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Komputery i programowanie / tłumaczenie Krzysztof Kietzman. - Ożarów Mazowiecki : Olesiejuk, cop. 2016. - 14 s. : il. ; 29 cm.
(Książka z Okienkami)
Opis wg okł.
Otwórz okienka, a przekonasz się, jakie tajemnice skrywa wnętrze komputera. W prosty, przystępny sposób zapoznasz się z podstawowymi podzespołami komputera i dowiesz się, że o jego działaniu decydują rozmaite języki programowania. Przekonaj się, co robią programiści. Napisz prostą aplikację. Poznaj najważniejsze daty. Zajrzyj do wnętrza komputera. Dowiedz się, jak myśli komputer. [www.gandalf.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-0/KZ (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zostanę programistą! to publikacja przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i nieco starszych. Zamieszczone w niej zadania mają na celu rozbudzenie u najmłodszych uczniów zainteresowania nauką programowania. Ćwiczenia znajdujące się w książce polegają między innymi na : uzupełnianiu i tworzeniu różnego typu ciągów logicznych; kodowaniu i odkodowywaniu danych; wykorzystaniu kodów literowych, strzałkowych, geometrycznych i obrazkowych, formułowaniu komunikatów i odkrywaniu algorytmów, wykrywaniu zależności między danymi, poszukiwaniu obiektów o wskazanych cechach przez eliminowanie tych, które nie spełniają podanych kryteriów. Na końcu książki umieszczono rozwiązania, dzięki którym uczeń może samodzielnie sprawdzić poprawność swojej odpowiedzi.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odlotowe kodowanie. - Konin : Wydawnictwo Ibis, 2021. - 48 stron : ilustracje ; 27 cm.
(Młody informatyk)
Odlotowe kodowanie to książka dla wszystkich dzieci, które interesują się programowaniem i komputerami. Wewnątrz znajduje się wiele ciekawych zadań do rozwiązania, które są doskonałe na wstępnym etapie nauki kodowania i programowania. Młody informatyk będzie musiał m.in. rozwiązać rysunkowe sudoku, wykonać działania matematyczne, a następnie rozwiązać zadania. To idealna pozycja dla każdego dziecka, dzięki tym łamigłówkom najmłodsi rozwijają umiejętności logicznego myślenia, trenują spostrzegawczość, ale też doskonalą sprawności grafomotoryczne. [Wydawnictwo Ibis, 2021].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Scratch, kolorowy język programowania, działający na zasadzie „przeciągania i upuszczania”, jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy, a dzięki książce „Bawimy się, programując w Scratchu”, możesz nauczyć się go poprzez tworzenie niezwykłych gier! Przygotuj się do niszczenia asteroidów, rzucenia obręczami oraz krojenia i siekania owoców! Każda gra zawiera przystępne instrukcje, pytania kontrolne oraz zadania związane z kreatywnym tworzeniem własnej wersji gry. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie bez tajemnic / teksty, opracowanie merytoryczne Tamara Malska. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, copyright 2023. - 47, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
Opis według okladki.
Kodowanie bez tajemnic to książka dla dzieci z klas I-III, które lubią pogłówkować i które ciekawi otaczający świat. Zawiera kilkadziesiąt zakodowanych wiadomości, a każda z nich kryje tajemnicę innego fascynującego miejsca. To prawdziwa logiczna podróż przez Europę! [SBM, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2dz-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minecraft to bardzo popularna gra komputerowa, która na całym świecie sprzedała się w milionach egzemplarzy. Teraz możesz wykorzystać ją także do nauki programowania. W książce Kodowanie z Minecraftem? znajdziesz instrukcje, dzięki którym napiszesz programy komputerowe, które pozwolą Ci zautomatyzować swoją grę ? szybciej wydobywać minerały, wytwarzać przedmioty i budować, co tylko przyjdzie Ci do głowy! W swojej pracy będziesz korzystał z Lua, czyli języka programowania, którym posługują się profesjonalni twórcy gier. Z jego pomocą zaprogramujesz roboty, które mogą uprawiać dowolne rośliny, stworzysz fabrykę produkującą materiały budowlane i wiele innych! [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podst. przekł.: Hello Ruby : adventures in coding.
Nazwa aut. na okł. i w cop. ; nazwa tł. na s. red.
Nazwa wydaw. wg bazy ISBN BN.
Na okł.: Zawiera ćwiczenia dla małych programistów!
"Hello Ruby" to niezwykła książka o programowaniu dla dzieci w wieku 4-8 lat, która poprzez zabawę wprowadzi je w fascynujący świat technologii. To pierwsza tego typu książka w Polsce. Nie jest podręcznikiem uczącym konkretnego języka programowania, ale pomaga rozwijać umiejętności, które przydadzą się w przyszłości każdemu młodemu programiście. Książka składa się z dwóch części: pięknie ilustrowanego opowiadania o przygodach Ruby i jej przyjaciół oraz zestawu ćwiczeń. Zadania przedstawią w praktyce problemy ze świata kodowania: jak stworzyć algorytm (mycia zębów), jak rozpoznać wzór (obrazków na tapecie), jak ułożyć pętlę (figur tanecznych), czy też jak szukać błędu w instrukcji (przygotowania kąpieli). Dzięki nim mali programiści rozwiną swoje umiejętności, przy okazji świetnie się bawiąc! [www.gandalf.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie obrabiarek CNC / Wit Grzesik, Piotr Niesłony, Piotr Kiszka. - Wydanie IV zmienione i uaktualnione - II wydanie WN PWN. - Warszawa : PWN, copyright 2020. - 301 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Publikacja stanowi bogate kompendium wiedzy praktycznej o technikach programowania oraz możliwościach technologicznych różnych pakietów/programów CAD/CAM, które są powszechnie stosowane w nowoczesnym przemyśle wytwórczym. Autorami jest doświadczona kadra naukowców i praktyków, którzy w swojej pracy akademickiej oraz projektach przemysłowych wykorzystują z powodzeniem opisane w książce zagadnienia. W książce omówiono m.in.: budowę i funkcje układu CNC, klasyfikację i metody programowania; rodzaje układów sterowania obrabiarek NC/CNC; wyposażenie narzędziowe i oprzyrządowanie technologiczne obrabiarek NC/CNC; zastosowanie technik wirtualnej rzeczywistości i inżynierii odwrotnej oraz techniki pomiarów współrzędnościowych; programowanie obróbki na obrabiarkach CNC, a w szczególności: programowanie układów CNC z podaniem technik pomiarowych, cykli ustalonych, sposobów korekcji narzędzi oraz metod programowania z użyciem podprogramów i programowania parametrycznego, programowanie wspomagane komputerem zewnętrznym, programowanie ręczne wspomagane komputerowo, automatyczne systemy programowania, interaktywny system programowania, programowanie obrabiarek wielofunkcyjnych. Obecne, nowe wydanie książki zawiera uaktualnione informacje na temat wyposażenia narzędziowego i technicznego obrabiarek CNC, integracji obróbki i pomiarów współrzędnościowych, a także omówiono programowanie obrabiarek wieloosiowych oraz nowe wersje pakietów Mastercam v.2019 i NX CAM v.12. Zamieszczono też liczne rysunki, tabele i schematy poglądowe, zdecydowanie ułatwiające zrozumienie przekazywanych treści, a także przykłady zastosowania większości z omawianych systemów programowania. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-621.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej oryginału ISBN 1556159005 ; na okładce: wydawca orygyginału Microsoft.
Zespoły projektowe borykają się z ciągłym niedostatkiem czasu. Napięte do granic możliwości terminy wymuszają na software developerach narzucenie morderczego tempa pracy. Takie podejście sprawia, że albo dostarczony produkt nie spełnia oczekiwań, albo nie udaje się dotrzymać terminu. Co gorsza, ciągła praca pod presją czasu powoduje chroniczne przemęczenie i problemy zdrowotne, nie wspominając już o braku sił i czasu na rozwój, który w branży IT ma kolosalne znaczenie. Książka ta jest praktycznym, zdroworozsądkowym poradnikiem metod projektowania. Opisane w tej książce strategie pracy pozwolą na usprawnienie procesu projektowego i przyśpieszenie go. Przedstawiono tu również takie zagadnienia, jak zarządzanie ryzykiem, podstawy projektowania aplikacji oraz planowanie cyklu życia projektu. Mimo że nie są bezpośrednio związane z metodami szybkiego projektowania, to jednak mają kluczowe znaczenie dla produktywności zespołu. Naturalnie, nie istnieje jedna magiczna metoda przydatna w każdych warunkach — w tej książce opisano i krytycznie przeanalizowano najprzydatniejsze rozwiązania z różnych branż tworzenia oprogramowania. Najważniejsze zagadnienia przedstawione w książce: strategie szybkiego projektowania i sprawdzone rozwiązania rozwiązania przyśpieszające realizację projektu, takie jak prototypowanie, języki szybkiego projektowania, ale i zasady motywowania zespołu oraz zasady wydajnej współpracy najczęściej popełniane błędy, ich przyczyny i konsekwencje oparte na rzeczywistych wydarzeniach studia przypadków dobieranie właściwych metod do poszczególnych projektów Odzyskaj kontrolę nad swoim projektem i zrealizuj go w terminie! [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Inżynierii Oprogramowania.)
Wyd. 1 ukazało się w postaci skryptu pt.: Język programowania. - Pascal i jego implementacja Pascal 6000.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2718 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej: Packt Publishing 2018. First published in the English language under the title Secret Recipes of the Python Ninja 9781788294874.
Python jest językiem, którego można się nauczyć stosunkowo łatwo - a potem dość szybko przejść do praktyki. To duża zaleta: nic tak nie motywuje do dalszej pracy, jak pierwsze sukcesy na wczesnym etapie. Niemniej wielu nawet dość doświadczonych programistów Pythona nie wykorzystuje najlepszych cech tego języka. Ich aplikacje mogłyby być bardziej niezawodne, a kod - czystszy. Co gorsza, wiele ze znakomitych narzędzi i technologii powiązanych z Pythonem nie przebiło się do ogólnej świadomości społeczności skupionej wokół języka, przez co nie wykorzystuje się w pełni ich możliwości. Celem tej książki jest rozwiązanie tego problemu. To rzecz przeznaczona dla programistów Pythona, którzy chcą znacząco poprawić jakość swoich aplikacji. Wyjaśniono tu mało znane lub błędnie rozumiane aspekty implementacji modułów standardowej biblioteki Pythona. Starannie opisano dekoratory, menedżery kontekstu, współprogramy i generatory oraz szczegóły wewnętrznego działania metod specjalnych. Pokazano alternatywne powłoki interaktywne, które mogą okazać się dużym ułatwieniem podczas kodowania. Ciekawym elementem książki jest prezentacja projektu PyPy, dzięki któremu można zapewnić współbieżność kodu. Nie zabrakło przydatnych informacji o tworzeniu dokumentacji kodu Pythona. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java w 21 dni / Rogers Cadenhead ; [tł. Rafał Jońca]. - Gliwice : Helion, copyright 2016. - 600 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Informatyka w Najlepszym Wydaniu)
Na karcie tytułowej i okładce oznaczenie wydania oryginalnego: wydanie 7.
Java jest zorientowanym obiektowo i bezpiecznym językiem programowania. Użytkownicy uważają go za łatwiejszy do nauki od języka C++ i taki, który jednocześnie pozwala na unikanie istotniejszych błędów. W Javie można tworzyć kod działający na dowolnym komputerze lub urządzeniu z maszyną wirtualną Javy, niezależnie od tego, czy jest to serwer z Linuksem, komputer Apple Mac z OS, czy telefon z Androidem. Co ważne, Java jest cały czas konsekwentnie rozwijana przez firmę Oracle. A przy tym wszystkim programowania w Javie można się bardzo szybko nauczyć! Dzięki niniejszej książce bez problemu zrozumiesz wszystkie najważniejsze elementy najnowszej wersji języka Java 8. Dogłębnie poznasz sam język, a także jego podstawowe biblioteki. Książkę podzielono na 21 lekcji, kładąc nacisk na praktyczne aspekty programowania. Właściwie od początku będziesz pisać aplikacje dla różnych środowisk, w tym również mobilnych. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z programowaniem, czy też już znasz inne języki, dzięki tej książce nabierzesz biegłości w posługiwaniu się Javą i przygotujesz się do rozwijania własnych projektów - nawet tych bardzo ambitnych! W tej książce zawarto: gruntowne podstawy języka Java, opis obiektów Javy, klas, interfejsów i pakietów wyjaśnienie zasad rządzących wątkami, asercją i obsługą wyjątków w Javie opis najbardziej użytecznych klas Javy, w tym klas Swing, do budowy interfejsów graficznych wyjaśnienie specyficznych struktur danych, takich jak listy tablicowe, stosy, mapy, tablice mieszające i zbiory bitów omówienie zaawansowanych funkcji Javy, takich jak obsługa wejścia i wyjścia za pomocą strumieni, domknięcia, korzystanie z baz danych i obsługa kanałów RSS za pomocą XOM wprowadzenie do budowania aplikacji dla urządzeń z Androidem. [helion.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java w 24 godziny / Rogers Cadenhead ; [tłumaczenie Zbigniew Waśko, Paweł Jóźwiak. - Wydanie 8. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 424 strony : ilustracje ; 25 cm.
Java to język programowania, którego warto się nauczyć. To technologia nowoczesna i użyteczna, a jej możliwości doceniają nawet największe firmy z całego świata. Jest to przy tym język dojrzały i lubiany, cieszący się wsparciem ogromnej rzeszy pasjonatów programowania. Na tym jednak nie koniec zalet Javy: nauka tego języka należy do prostych i przyjemnych. Aby zacząć pisać aplikacje w Javie, wystarczy odrobina wysiłku i zaangażowania. Oznacza to, że jeśli zechcesz, w niedługim czasie będziesz pisać programy z graficznym interfejsem użytkownika, łączące się z usługami sieciowymi, działające na urządzeniach mobilnych, a nawet kod pracujący w środowisku Minecrafta! Ta książka to bardzo przystępny, zwięzły podręcznik składający się z 24 godzinnych lekcji. Jej celem jest nauka programowania w języku Java od podstaw. Pojęcia programistyczne są objaśniane w sposób zrozumiały, a technika tworzenia kodu została opisana krok po kroku. Po 24 godzinach spędzonych z tą publikacją będziesz pisać własne programy. Nauczysz się projektowania graficznych interfejsów użytkownika, tworzenia aplikacji mobilnych, zrozumiesz zasady programowania obiektowego. Po przeczytaniu książki będziesz przygotowany do nauki bardziej zaawansowanych technik programowania w Javie. [helion.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aby aplikacje mogły spełniać oczekiwania dotyczące wydajności i szybkości działania, programista musi orientować się w typowych problemach z wykonywaniem kodu i wiedzieć, które techniki sprawdzą się w danej sytuacji. W tym celu powinien biegle posługiwać się algorytmami i strukturami danych. Wiedza ta umożliwia rozpoznawanie typowych zagrożeń i wybór najlepszych rozwiązań. Warto pamiętać, że w przypadku większości codziennych problemów z kodem istnieją już wypróbowane rozwiązania. Znajomość tych zagadnień jest niezwykle ważna dla każdego inżyniera oprogramowania. To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą w praktyczny sposób posługiwać się popularnymi algorytmami i strukturami danych, zrozumieć ich działanie i skuteczniej poprawiać wydajność swojego kodu w Javie. Przedstawiono tu narzędzia przydatne w pracy z algorytmami i w tworzeniu efektywnych aplikacji. Opisano praktyczne aspekty złożoności algorytmów. Omówiono algorytmy sortowania oraz inne popularne wzorce programowania, a także takie struktury danych jak drzewa binarne, tablice z haszowaniem i grafy. Następnie zaprezentowano koncepcje bardziej zaawansowane, wśród nich paradygmaty projektowania algorytmów i teorię grafów. James Cutajar jest programistą specjalizującym się w skalowalnych obliczeniach o wysokiej wydajności oraz w algorytmach rozproszonych. Pisze książki, bierze udział w projektach rozwoju otwartego oprogramowania, bloguje i zajmuje się marketingiem technologii. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 3. odnosi się do oryginału.
Chcesz się nauczyć programować? Świetna decyzja! Wybierz język obiektowy, łatwy w użyciu, z przejrzystą składnią. Python będzie wprost doskonały! Rozwijany od ponad 20 lat, jest dojrzałym językiem, pozwalającym tworzyć zaawansowane aplikacje dla różnych systemów operacyjnych. Ponadto posiada system automatycznego zarządzania pamięcią, który zdejmuje z programisty obowiązek panowania nad tym skomplikowanym obszarem. Jeżeli zdecydowałeś się na naukę programowania w tym języku, to przyszła pora na wybór książki. Ta, którą trzymasz w rękach, będzie strzałem w dziesiątkę! Sięgnij po nią i przekonaj się, jak skonfigurować swoje środowisko pracy i rozpocząć przygodę z Pythonem. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, co to są typy proste, zmienne, instrukcje warunkowe, pętle oraz listy. Ponadto nauczysz się tworzyć listy i funkcje oraz obsługiwać wyjątki i korzystać z plików. Gdy już zbudujesz fundamenty wiedzy na temat języka Python, przejdziesz do bardziej zaawansowanych zagadnień. Programowanie obiektowe, tworzenie grafiki oraz graficznego interfejsu użytkownika, tworzenie animacji i efektów dźwiękowych to tylko niektóre z poruszanych tematów. Książka ta jest obowiązkową lekturą dla wszystkich osób, które zamierzają opanować język Python! [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
Na stronie tytułowej i okładce nazwa wydawcy oryginału: Packt Publishing. Oznaczone Wydanie II dotyczy oryginału ; strona redakcyjna oryginalna. ISBN 9781785886850.
Twórcy Pythona niemal od początku starali się opracować wieloparadygmatowy język zorientowany na czytelność kodu i produktywność programisty. Dziś język ten jest uważany za wszechstronny i potężny, a do tego cechuje się prostotą i elastycznością. Nadaje się zarówno do pisania niedużych skryptów, jak i wielkich systemów, a także do wysoce specjalistycznych zadań, jak choćby analiza danych w celach naukowych. Mimo to pisanie kodu, który jest wydajny, prosty w utrzymaniu oraz łatwy w użyciu, wciąż sprawia problemy nawet zaawansowanym programistom Pythona. Niniejsza książka jest zbiorem praktyk stosowanych przez najlepszych programistów pracujących z Pythonem. Jest przeznaczona dla osób zawodowo zajmujących się rozwojem oprogramowania oraz dla ambitnych pasjonatów w tej dziedzinie. Poza opisem zaawansowanych technik programowania w Pythonie znalazły się tu również informacje o narzędziach i technikach stosowanych obecnie przez profesjonalnych programistów. Opisano metody zarządzania kodem, tworzenia, dokumentowania i testowania kodu oraz zasady optymalizacji oprogramowania. Przedstawiono również wzorce projektowe, które szczególnie docenią programiści Pythona. Najważniejsze zagadnienia przedstawione w książce: metodologie pracy w Pythonie i najlepsze praktyki składniowe rozszerzenia Pythona napisane w innych językach programowania techniki profilowania aplikacji przetwarzanie współbieżne i równoległe najprzydatniejsze wzorce projektowe Python — niezawodne narzędzie dla profesjonalisty! [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce nazwa wydawcy oryginału: Packt. Na stronie redakcyjnej ISBN oryginału: 978-1-78646-873-4.
Wersja Java 9 i jej nowe funkcje rozwijają bogactwo języka Java, jednego z najczęściej używanych języków programowania do budowania sprawnych aplikacji. Java 9 kładzie specjalny nacisk na modularność dzięki integracji z Jigsaw. Ta książka stanowi przewodnik pozwalający dokładnie opanować ten język. Zapewnia ogólny przegląd oraz szczegółowe wyjaśnienia nowych funkcji, wprowadzonych w wersji Java 9 oraz podkreśla znaczenie nowych interfejsów API i innych ulepszeń. Niektóre nowe funkcje Java 9 mają przełomowe znaczenie, a doświadczonemu programiście pomogą usprawnić tworzone aplikacje korporacyjne. Ten podręcznik zapewnia praktyczne wskazówki, pozwalające zastosować nowo zdobytą wiedzę, dotyczącą wersji Java 9, a także dodatkowe informacje, związane z przyszłym rozwojem platformy Java. Dzięki tej książce można poprawić swoją wydajność i przyspieszyć działanie swoich aplikacji. Poznając najlepsze praktyki związane z językiem Java, można stać się ekspertem od tego języka w swojej firmie. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowania uczą się już najmłodsi w szkole podstawowej. Umiejętność kodowania będzie wkrótce jednym z wyznaczników dobrego wykształcenia. Rozwiązywanie złożonych problemów za pomocą specjalnie napisanego kodu jest dogodnym sposobem pracy nie tylko inżyniera czy informatyka, ale również biologa, fizyka czy nawet socjologa. Oznacza to, że znajomość języka programowania i choćby podstawowych zagadnień algorytmiki jest cennym uzupełnieniem warsztatu każdego, kto zajmuje się nauką czy techniką. Jeśli więc w programie Twoich studiów zabrakło kursu programowania, warto uzupełnić tę lukę! Trzymasz w rękach znakomity, interdyscyplinarny podręcznik programowania, w którym skupiono się na zastosowaniu kodu Javy do badań z wielu ciekawych dziedzin. Przedstawiono tu zagadnienia podstawowe (zmienne, typy danych, przepływ sterowania, operacje wejścia-wyjścia) oraz bardziej zaawansowane (funkcje, zagadnienia programowania obiektowego, własne typy danych). W książce znalazło się również solidne wprowadzenie do algorytmów i struktur danych z uwzględnieniem charakterystyki wydajności implementacji. Kluczowym elementem wyróżniającym tę publikację spośród innych jest jednak zastosowanie prezentowanych koncepcji do rozwiązania konkretnych problemów nauki i inżynierii. Najważniejsze zagadnienia ujęte w książce: Podstawowe zasady budowania programów w Javie Instrukcje warunkowe, pętle, tablice Sterowanie grafiką i dźwiękiem z poziomu Javy Funkcje, biblioteki, rekurencja Projektowanie API, hermetyzacja, dziedziczenie Studia przypadków i przykłady zastosowań w nauce i technice Java - najlepsze narzędzie dla inżynierów, informatyków i naukowców! Robert Sedgewick jest profesorem informatyki na Uniwersytecie Princeton, jednym z założycieli Wydziału Informatyki tej uczelni. Pracował również w Xerox PARC, Institute for Defense Analyses, INRIA oraz w Adobe Systems. Jest autorem wielu książek, naukowo zajmuje się kombinatoryką analityczną, projektowaniem i analizą algorytmów oraz struktur danych. Kevin Wayne wykłada na Wydziale Informatyki Uniwersytetu Princeton. Otrzymał tytuł ACM Distinguished Educator. Obronił doktorat w dziedzinie badań operacyjnych i informatyki przemysłowej. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Edukacyjna)
Materiały pomocnicze dla szkół
Podręcznik przeznaczony dla uczniów wszystkich typów szkół ponadgimnazjalnych - liceów, techników i szkół zawodowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-004 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej