Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(77)
Forma i typ
Książki
(75)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje naukowe
(23)
Publikacje fachowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(56)
dostępne
(29)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(15)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(6)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(51)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(5)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(8)
Szuścik Urszula
(7)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(6)
Camarda Sylwia (1983- )
(5)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(4)
Dobrakowska Anetta
(3)
Guz Sabina
(3)
Just Monika
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(3)
Woźniak Joanna (pedagog)
(3)
Zarzycki Piotr (matematyka)
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Helwing Daniela (tłumacz)
(2)
King Bruce M. (biopsychologia)
(2)
Malinowska Dominika (tłumacz)
(2)
Minium Edward W. (1917-2004)
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Siara Olga (tłumaczka)
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Zakrzewska Marzena (psychologia)
(2)
Łukasik Joanna Małgorzata
(2)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(2)
Aznárez Nitdia (nauczycielka)
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Barański Czesław (1932- )
(1)
Bednarz Marzena
(1)
Beniak Ewa Tatiana (1973- )
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Blusz Krzysztof
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borkowski Łukasz (tłumacz)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Cieślik Elżbieta (filolożka)
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta (psycholożka)
(1)
Dębnicki Kazimierz (1919-1986)
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Frydman Ela
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Green Rebecca (ilustratorka)
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Harmin Merrill (psycholog)
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Honegger Fresco Grazia (pedagog)
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kaca Przemysław
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Karasińska Małgorzata
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalska Ewa (pedagożka)
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kranc Michał (pedagog)
(1)
Krefft Anna
(1)
Kulik Maria
(1)
Kwacz Mieczysław (1926- )
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Lipińska Anna (nauczyciel)
(1)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Ludkiewicz Eliza
(1)
Luthringer Mélisande (1981- )
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna (1968- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Manakker Van de
(1)
Manthey Elżbieta
(1)
Masłowska Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Mazlish Elaine (1925-2017)
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Mikosza Lucyna (psycholożka)
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miłosz Angelika
(1)
Molicka Maria (1931-2014)
(1)
Munio Muñoz Beatriz (nauczycielka)
(1)
Musiał Wojciech (tłumacz)
(1)
Muñoz Beatriz M. (1983- )
(1)
Nerwińska Elżbieta (tłumacz)
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okoniewska Małgorzata
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opala-Wnuk Koryna (teatrolog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(48)
1901-2000
(10)
1945-1989
(5)
1989-2000
(3)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(77)
Odbiorca
Nauczyciele
(18)
Rodzice
(13)
Szkoły wyższe
(8)
Studenci
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Wychowawcy małych dzieci
(4)
Pedagodzy
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Pracownicy placówek resocjalizacyjnych
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Statystycy
(1)
Studenci resocjalizacji
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Metody nauczania
(27)
Metoda Montessori
(22)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Nauczanie początkowe
(13)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(9)
Metody wychowawcze
(9)
Nauczanie
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Pedagogika
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Dzieci
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Kreatywność
(5)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Uczniowie
(5)
Montessori, Maria (1870-1952)
(4)
Nauczyciele
(4)
Niemowlę
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Wychowanie
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Innowacje
(3)
Metody badawcze
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Statystyka
(3)
Drama (pedagogika)
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Kształcenie
(2)
Metody statystyczne
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychometria
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Afa-Skala (metoda diagnostyczna)
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Antropozofia
(1)
Arteterapia
(1)
Arytmetyka
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Biblioterapia
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dorośli
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Empatia
(1)
Geometria
(1)
Geragogika
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kamishibai
(1)
Klocki (zabawki)
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Klanzy
(1)
Metoda RDI
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody nauczania początkowego
(1)
Minecraft (gra komputerowa)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka liczenia
(1)
Neurologopedia
(1)
Otępienie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika alternatywna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Psychologia
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samodzielność (psychologia)
(1)
Storytelling
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Włochy
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(10)
Gry edukacyjne
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Podręcznik akademicki
(3)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka hip-hop
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik dla rodziców
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wykłady
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(61)
Psychologia
(21)
Matematyka
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
77 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz – i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori”. Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki. Kiedy przyjmujemy do naszego Casa dei Bambini trzylatka, przyjmujemy człowieka, który żyje od bardzo dawna. W kategoriach arytmetycznych taka osoba ma trzy lata. W kategoriach rozwoju życiowego jest człowiekiem, który ma za sobą pełen cykl życiowy i zgromadził całe bogactwo życiowych doświadczeń. Nie popełnimy błędu mówiąc, że witamy w Casa dei Bambini bohatera, który dokonał wspaniałego podboju, stoczył wiele wygranych bitew, odniósł liczne rany, cierpiał i wyszedł z tego cało. Tego, kto do nas przychodzi, można uznać za człowieka czcigodnego ze względu na swój wiek i zdobytą wiedzę, a nie za trzyletnie dziecko. Jeśli rozważycie tę kwestię wnikliwie, przekonacie się, że w ciągu pierwszych trzech lat życia odbywa się coś więcej niż tylko rozwój fizyczny. Stojące przed nami dziecko jest czymś na kształt cudu. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzeb i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? O kształtowaniu się człowieka to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”. "Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?" Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uważam, że kiedy ludzkość posiądzie pełne zrozumienie dziecka, wypracuje również doskonałe formy opieki nad nim. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Sekret dzieciństwa pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju. Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju. [Z tekstu] [Wydawnictwo Naukowe, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [385].
Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka - tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka - jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która: [...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego. Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej. Tom składa się z trzech części. W pierwszej - noszącej tytuł Poglądy i doświadczenia polskich nauczycieli-wychowawców - Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Autorzy wszystkich tekstów zwracają uwagę na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy szerzej - wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej a praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci. Kolejna część - Poglądy i doświadczenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji - zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli u naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań szczególne znaczenie przypisują pedagogicznym oraz psychologicznym aspektom działań edukacyjnych podejmowanych przez nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wspomagających rozwój i kształcenie dziecka, a także porównują propozycje merytoryczne i rozwiązania metodyczne stosowane w Czechach, na Słowacji oraz w Polsce. Tom zamyka część - Postrzeganie edukacji małego dziecka przez studentów - przyszłych nauczycieli - będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzebach i możliwościach wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III. Przywołane rezultaty poczynań empirycznych wraz z ich analizą i interpretacją odnoszą się również do umiejętności językowych i matematycznych studentów, których badania zostały zainspirowane Ogólnopolskimi Badaniami Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2011. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła – przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cykl 10 scenariuszy zajęć integralnych - każdy przeznaczony do realizacji w jednym miesiącu roku szkolnego. Autorka proponuje bardzo interesujące i twórcze sytuacje dydaktyczne, których efektem mogą być książeczki opracowane przez dzieci, gry i próbki własnych opowiadań czy wierszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (2 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe, odświeżone graficznie i wzbogacone suplementem zawierającym doświadczenia rodziców polskich, wydanie znakomitego poradnika pedagogicznego. To książka ze wszech miar praktyczna, a nie teoretyczna. Autorki pokazują, jak w prosty i niezwykle skuteczny sposób opanować sztukę skutecznej komunikacji z dziećmi. Liczne przykłady i wskazówki wzięte z codziennych doświadczeń ułatwiają nie tylko rozwiązywanie najczęstszych problemów wychowawczych (np. stawianie granic, formułowanie oczekiwań),ale obrazują również metody budowania silnych więzi emocjonalnych między dorosłymi a dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niniejsza monografia adresowana jest szczególnie dla studentów pedagogiki i pracowników naukowo-dydaktycznych prowadzących eksploracje z zakresu pedagogiki dziecka. Pracując nad tym zbiorem naszą intencją było stworzenie pracy, która będzie inspirować i wspierać własną refleksję metodologiczną badaczy, których interesują kategorie dziecka i dzieciństwa. Książka ta nie ma natomiast ambicji, by służyć jako systematyczny i wyczerpujący wykład z zakresu metodologii." [Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przystępny wykład zasad pedagogiki Montessori, odpowiednich do pracy ze starszymi dziećmi. Stosuj je na co dzień, aby twoje dziecko było szczęśliwe. Pedagogika Montessori pozwala dyskretnie i z szacunkiem towarzyszyć dziecku w kształtowaniu jego osobowości. Między szóstym a dwunastym rokiem życia dziecko ćwiczy się w sztuce samodzielnego myślenia, buduje swoją tożsamość. Jeśli będziemy mu wtedy umiejętnie asystować, to po osiągnięciu 12 lat, będzie wiedziało, kim jest. Warto skorzystać z tej sprawdzonej metody pedagogicznej i nieustannie wspierać dziecko w stawaniu się szczęśliwym, pewnym siebie, niezależnym, twórczym i otwartym na świat człowiekiem. Charlotte Poussin, Hadrien Roche i Nadia Hamidi są dyplomowanymi nauczycielkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pasjonuje ich to podejście edukacyjne, dlatego stosują je w swoich szkołach i rodzinach. [platon.com.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka matematyki. Tom 1, Zagadnienia ogólne / Piotr Zarzycki. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - 216 stron : faksymilia, ilustracje, portrety ; 24 cm.
Książka ta jest pierwszą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka matematyki. Tom 2, Nauczanie w szkole podstawowej / Piotr Zarzycki. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - 191, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka ta jest drugą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki. W książce omówiono zagadnienia szczegółowe związane z nauczaniem matematyki w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, wyróżniając cztery główne działy: liczby, geometria, algebra oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. W każdym z nich przedstawiono także kwestię wykorzystania na lekcjach matematycznego oprogramowania, informacje o grach związanych z poruszaną tematyką czy o „gadżetach” matematycznych. Część 1 podręcznika dotyczy podstawowych zagadnień (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.), a część 3 będzie dotyczyła nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka matematyki. Tom 3, Nauczanie w szkole ponadpodstawowej / Piotr Zarzycki. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - 214 stron : ilustracje ; 24 cm.
W książce koncentrujemy się na następujących działach szkolnej matematyki: liczby, geometria, algebra, funkcje, matematyka dyskretna oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. Każdemu z nich towarzyszy wątek technologiczny – omawiamy wykorzystanie matematycznego oprogramowania w czasie lekcji matematyki. [www.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie dziecka : w kierunku zdrowia i harmonii w sobie i świecie / Ewa Danuta Białek. - Wydanie 2 uzupełnione. - Warszawa : Instytut Psychosyntezy, 2014. - 242 strony : ilustracje ; 21 cm.
Wydanie 1. pt.: Zrównoważony rozwój dziecka w świetle nowych wyzwań.
Jest to wznowienie uzupełnionego wydania „Zrównoważonego rozwoju dziecka w świetle nowych wyzwań“ z 2008 roku (Oficyna Wydawnicza IMPULS).Jak pisze Autorka we wstępie: Książka jest hołdem dziecku we mnie, które przez lata przypominało mi, że wszystko co dotyczy mnie jest żywe, obecne, choć głęboko „zakopane“ i wymaga uwagi, a przede wszystkim wyjścia naprzeciw fundamentalnej potrzebie bezwarunkowej miłości i akceptacji jego obecności. Potrzebuje ono bowiem nieustannej troski o harmonijny (zrównoważony) rozwój i wspieranie zdrowia na wszystkich jego poziomach. Książka jest propozycją skierowaną do twórców programów edukacyjnych dla nauczycieli, także tworzenia edukacji rodziców - wychowania do zdrowia, aby po latach nie trzeba było terapii w wielu sferach życia, tym samym jest częścią całożyciowej edukacji. Oby starczyło nam wyobraźni i cierpliwości na ten nieustanny kontakt z fundamentalnym fragmentem nas samych, korzeniami naszej historii, dla budowania harmonii w sobie, dziecku, rodzinie i świecie. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Podręcznik powstał przede wszystkim z myślą o takim poszerzaniu wiedzy czytelników, które odbywa się poprzez rozumienie omawianych problemów. Tekst uczy więc studentów rozumienia logiki statystyki i stosowanych w niej procedur, właściwości narzędzi statystycznych, wagi założeń, które z tymi narzędziami są związane oraz rozumienia tego, co się zdarzy, gdy owe surowe wymagania teorii statystycznej zostaną skonfrontowane z realnymi danymi zebranymi w trakcie badań empirycznych." ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wychowywać dzieci, żeby cieszyły się życiem, miały satysfakcjonujące relacje z innymi, dobrze sobie radziły i osiągały sukcesy? To pytanie zadają sobie rodzice, opiekunowie i wychowawcy od dawna. Dzieci należy mądrze wspierać, kochać, ale też stawiać im granice. Jak to robić? Maria Molicka – autorka popularnych i cenionych bajek terapeutycznych, doktor psychologii klinicznej i doświadczona terapeutka – podsuwa w tej książce wiele ciekawych rozwiązań, korzystając z własnego doświadczenia i bogatej literatury przedmiotu.[www.znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [367].
Tom 4 serii Edukacja małego dziecka otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą: Konteksty wychowawcze – ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna)
Na okładce: diagnoza i terapia.
Aktualny stan wiedzy na temat autyzmu jest wciąż niezadowalający. Widoczny jest jednak stały przyrost wiedzy w tej dziedzinie. Celem książki jest całościowa prezentacja i usystematyzowanie aktualnych informacji dotyczących uwarunkowań rozwoju małego dziecka z autyzmem, możliwości wczesnego wykrywania tego zaburzenia oraz efektów wcześnie prowadzonej terapii. Większość przytoczonych w niej danych odnosi się do dzieci w wieku od 0 do 3 lat oraz dzieci w wieku przedszkolnym. Autorka podjęła kilka kontrowersyjnych problemów, jak np. przystawalność obowiązujących aktualnie kryteriów diagnostycznych autyzmu do sposobu manifestowania się symptomów u najmłodszych dzieci. Publikacja ta skierowana jest do osób zainteresowanych problematyką zaburzeń rozwoju, przygotowujących się do pracy z małymi dziećmi z autyzmem.[www.tezeusz.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 61 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-3130 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej