Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(116)
Forma i typ
Książki
(112)
Publikacje dydaktyczne
(52)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(8)
Proza
(3)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(68)
dostępne
(52)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(5)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(10)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(8)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(47)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(21)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Szuścik Urszula
(14)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(13)
Daniec Sławomir (ilustrator)
(5)
Karczmarska-Strzebońska Alicja (ilustratorka)
(5)
Guz Sabina
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(2)
Czajkowski Stanisław (1878-1954)
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Falski Marian (1881-1974)
(2)
Grimm Jacob (1785-1863)
(2)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Kieś-Kokocińska Katarzyna (pisarka)
(2)
Kurdziel Marta
(2)
Lewicka Janina
(2)
Niedźwiadek Agnieszka
(2)
Orowiecka Iwona
(2)
Perrault Charles (1628-1703)
(2)
Piekarska Agnieszka (nauczanie początkowe)
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szal Marek (ilustrator)
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Witkowska Krystyna (1926-2000)
(2)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Adamczyk Włodzimierz (fotograf)
(1)
Adamek Irena
(1)
Arkabus Agata
(1)
Aves Corinne
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Bajtlik Jan (1989- )
(1)
Balińska Hanna (pedagogika)
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Baszczak Janusz (ilustrator)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Blachura Marta
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boradyń-Bajkowska Anna (tłumaczka)
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brudzewski Julian (1957- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Bădescu Ramona (1980- )
(1)
Carletti Emanuela (ilustratorka)
(1)
Chaud Benjamin (1975- )
(1)
Chromiak Małgorzata
(1)
Ciecierska Barbara (tłumaczka)
(1)
Cwirko-Godecki Jerzy
(1)
Czarkowska Iwona (1970- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Depa Filip (ilustrator)
(1)
Dobrakowska Anetta
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drabik Wiesław (1956- )
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Dudziak Krystyna (1951- )
(1)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(1)
Erkert Andrea (1967- )
(1)
Fic Dorota
(1)
Fuks Agata
(1)
Gawryś Iwona
(1)
Grabiański Janusz (1929-1976)
(1)
Gurbisz Witold
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Heine Anna
(1)
Himik Iwona
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Iwanow W.W
(1)
Juryta Anna
(1)
Just Monika
(1)
Jędraszek-Drzazga Izabela (pisarka)
(1)
Kachel Maciej (1988- )
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kapica Gabriela (1941- )
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Karolak Jerzy (1907-1984)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Klimkiewicz Danuta (pisarka)
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopeć Daniel
(1)
Kopeć Edyta
(1)
Kozyra-Wiśniewska Aleksandra
(1)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kościowa Maria
(1)
Krawczak Andrzej (1963- )
(1)
Król Anna (1979- )
(1)
Kwaśniewski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(73)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(116)
Język
polski
(116)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(15)
Dzieci
(13)
Przedszkola
(13)
Nauczanie początkowe
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
6-8 lat
(8)
Klasa 1.
(8)
Klasa 3.
(8)
Klasa 2.
(7)
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
0-5 lat
(4)
Studenci
(4)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Klasa 4.
(2)
Nauczyciele przedszkolni
(2)
Pedagodzy
(2)
Młodzież
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkole
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoly podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura francuska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(108)
Wychowanie przedszkolne
(25)
Język polski
(16)
Język polski (przedmiot szkolny)
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Czytanie
(9)
Czytanie ze zrozumieniem
(9)
Metody nauczania
(9)
Myślenie twórcze
(6)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Metoda Montessori
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Teoria nauczania
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Kreatywność
(3)
Lektura szkolna
(3)
Matematyka
(3)
Pisanie
(3)
Pisownia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Geometria
(2)
Korekcja mowy
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języka polskiego
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauka czytania
(2)
Przedszkola
(2)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie
(2)
Wymowa
(2)
Agresywność
(1)
Analfabetyzm
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gramatyka
(1)
Ilustratorzy
(1)
Język angielski
(1)
Kaligrafia
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Leworęczność
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody wychowania przedszkolnego
(1)
Mnemotechnika
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Onomatopeja
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przedszkole
(1)
Przyroda
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Reforma oświaty
(1)
Rocznice
(1)
Rodzice
(1)
Sylaby
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Słownictwo
(1)
Tradycje
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(20)
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(7)
Gry edukacyjne
(6)
Podręcznik
(6)
Elementarze polskie
(5)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Adaptacja literacka
(2)
Antologia
(2)
Antologie
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
Dyktando
(1)
Elementarz
(1)
Encyklopedia
(1)
Grafika książkowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki
(1)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik dla dzieci
(1)
Poezja dla dzieci
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Sztuka
(1)
Słownik ortograficzny
(1)
Słownik polski dla dzieci
(1)
Słowniki dla dzieci
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(57)
Językoznawstwo
(6)
Matematyka
(4)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
116 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przystępny wykład zasad pedagogiki Montessori, odpowiednich do pracy ze starszymi dziećmi. Stosuj je na co dzień, aby twoje dziecko było szczęśliwe. Pedagogika Montessori pozwala dyskretnie i z szacunkiem towarzyszyć dziecku w kształtowaniu jego osobowości. Między szóstym a dwunastym rokiem życia dziecko ćwiczy się w sztuce samodzielnego myślenia, buduje swoją tożsamość. Jeśli będziemy mu wtedy umiejętnie asystować, to po osiągnięciu 12 lat, będzie wiedziało, kim jest. Warto skorzystać z tej sprawdzonej metody pedagogicznej i nieustannie wspierać dziecko w stawaniu się szczęśliwym, pewnym siebie, niezależnym, twórczym i otwartym na świat człowiekiem. Charlotte Poussin, Hadrien Roche i Nadia Hamidi są dyplomowanymi nauczycielkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pasjonuje ich to podejście edukacyjne, dlatego stosują je w swoich szkołach i rodzinach. [platon.com.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matematyka / Marta Kurdziel. - Kraków : Greg, copyright 2017. - 80 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Mój Pierwszy Elementarz)
"Mój pierwszy elementarz. Matematyka" to publikacja przygotowana ze szczególną dbałością o potrzeby już kilkuletnich dzieci. Duży format, piękne, kolorowe ilustracje, przejrzysty układ treści i proste, ale ciekawe zadania o powoli wzrastającym stopniu trudności to wszystko, co jest niezbędne, by zainteresować dziecko matematyką. Książka wychodzi od prostych zadań na zbiorach, kształcących umiejętność rozróżniania stron (prawo - lewo) oraz porównywania, wyodrębniania i łączenia całości, przez naukę kolejnych cyferek, aż do podstaw dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Każda strona została zaopatrzona w dodatkowe informacje dla dorosłego, wyjaśniające, czego uczą zadania na niej i jak można pomóc maluchowi, by rozwiązanie zadań przyszło mu jeszcze łatwiej. [www.empik]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja społeczno-przyrodnicza jako jeden z obszarów zintegrowanej edukacji dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym obejmuje wiele różnorodnych treści: biologicznych, społecznych, geograficznych, historycznych, fizycznych, związanych z higieną i bezpieczeństwem i wiele innych. Nauczyciel dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, chcąc w sposób rzetelny wprowadzić podstawy wiedzy z wymienionych dziedzin i przygotować fundament dla kształcenia systematycznego, winien odpowiednio przygotować się do swej pracy. Ze względu na rozległość treści edukacji społeczno-przyrodniczej, obejmującej tak wiele różnorodnych zagadnień z – czasem bardzo odległych – dyscyplin wiedzy, przygotowanie nauczyciela dzieci w wieku 3-10 lat wymaga uwzględnienia w programie studiów równie wszechstronnego materiału merytorycznego i metodycznego. Niniejszy podręcznik, opracowany z myślą o studentach kierunków pedagogicznych, przygotowujących się do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, podręcznik zawiera zagadnienia teoretyczne, obejmujące podstawy nauczania o otaczającym dziecko środowisku (przyrodniczym, geograficznym, społecznym i in.) oraz propozycje metodyczne związane z przedszkolną i wczesnoszkolną edukacją środowiskową. Zakres materiału kształcenia studentów obejmuje w sposób uporządkowany zagadnienia teoretyczne poznane w trakcie realizacji różnorodnych przedmiotów kształcenia w szkole średniej, z punktu widzenia ich przydatności w pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku 3-10 lat, prezentację tych informacji w takich powiązaniach, by jako nauczyciel mógł je wykorzystać w kształtowaniu u dzieci zintegrowanego obrazu świata; ponadto w podręczniku zawarto metodyczne podstawy edukacji środowiskowej dzieci. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PUS)
Opis wg okł.
Książeczka "Czytanie ze zrozumieniem 1. Lektury" przeznaczona jest dla dzieci w klasach I-III. Zawiera bogaty materiał językowy służący doskonaleniu czytania ze zrozumieniem, opiera się na znanych dzieciom utworach literackich lub ich fragmentach. W oparciu o teksty literackie opracowane zostały rożne formy ćwiczeń, zabaw i quizów sprawdzających rozumienie i zapamiętywanie przeczytanego tekstu: uzupełnianie tekstu brakującymi wyrażeniami i zwrotami, pasującymi logicznie i gramatycznie, doskonalenie zdolności kojarzenia faktów i zdarzeń, analizowania i zapamiętywania treści, wzbogacanie słownictwa dziecka i rozwijanie jego zdolności porozumiewania się. Opracowane w książeczce ćwiczenia służą również jako forma wspierająca analizę lektur i sprawdzenie opanowania zagadnień gramatycznych. Atrakcyjna szata graficzna zachęca dziecko do zapoznania się z treścią lektur i wspiera proces rozumienia przeczytanego tekstu. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Polecany przez nauczycieli. Interesujące i zajmujące czytanki. Najłatwiejsza metoda nauki czytania.
Na okładce i stronie tytułowej: Płynne czytanie to nie wyzwanie!
Elementarz - czytamy metodą sylabową to najlepsza książka do nauki czytania. Metoda sylabowa polecana jest przez najlepszych nauczycieli i metodyków nauczania wczesnoszkolnego jako bardzo skuteczna, szybka i bezproblemowa. Pierwsza część książki zawiera prezentację literek i sylab, w drugiej zaś znajdują się czytanki, które są ułożone od najprostszej do najtrudniejszej. Podejmują też tematy najciekawsze dla dzieci - podróże, dinozaury, kosmos, przyroda, zwierzęta. W całej książce zastosowano wyraźny podział na sylaby, przykładowe słówka, proste zdania, dzięki czemu dziecko szybko nauczy się czytać płynnie. Książka została opracowana z najwyższą dokładnością, starannością, dbałością o wartość merytoryczną. Zajmujące czytanki i wspaniałe, kolorowe, zabawne ilustracje są dodatkowym atutem książki. Elementarz... został oprawiony w piękną, trwałą, twardą oprawę, dzięki czemu będzie długo służył, efektownie się prezentuje oraz jest bardzo wygodny w użyciu. Każde dziecko z przyjemnością będzie uczyło się czytać! Serdecznie polecamy! [www.greg.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Rekomendowane przez najlepszych nauczycieli. Pytania sprawdzające rozumienie tekstu. Najłatwiejsza metoda nauki czytania.
Czytanki metodą sylabową to książka idealna dla każdego malucha, który zna już literki, potrafi samodzielnie czytać, ale ma jeszcze z tą umiejętnością problemy i potrzebuje odpowiedniej książki do ćwiczeń - ciekawej, napisanej ładnym językiem, a jednocześnie przygotowanej od strony metodycznej tak, by ułatwiała pracę i skutecznie kształciła płynne czytanie. Dlatego Czytanki metodą sylabową zawierają teksty najbardziej znanych baśni, kochanych przez wszystkie dzieci, przygotowane metodą sylabową - z podziałem każdego wyrazu na sylaby zapisywane na przemian czarnym i czerwonym kolorem. Baśniom towarzyszą też pytania umożliwiające sprawdzenie, czy dziecko dobrze zrozumiało i zapamiętało - do każdej strony tekstu jedno pytanie. [www.taniaksiazka.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej. Prof. dr hab. Barbara Smolińska-Theiss [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kalendarz małego Polaka został stworzony z myślą o uczniach klas młodszych szkół podstawowych. Składa się z dwudziestu pięciu rozdziałów, których tematami są ważne dla nas Polaków daty w kalendarzu. Poszczególne daty-rozdziały zawierają z jednej strony po kilka wierszy okolicznościowych najwybitniejszych polskich poetów, z drugiej zaś omówienie danej daty, na które składają się: ogólna charakterystyka tematu, pytania, scenariusz zajęć z dziećmi, zadania oraz definicje trudniejszych pojęć i terminów historycznych. Prezentacja każdej daty wzbogacona jest wartościowym i atrakcyjnym dla dziecka materiałem graficznym, który ma za zadanie równocześnie bawić i uczyć. Kalendarz małego Polaka jest publikacją edukacyjną nadającą się zarówno do użytku szkolnego, jak i do lektury w domu. Sprawdzi się jako podręcznik uzupełniający w szkołach podstawowych, gdzie spełni rolę narzędzia przy omawianiu rocznic, świąt i tradycji oraz przy przygotowaniu uroczystości szkolnych. Z kolei w szkołach polonijnych przyczyni się do przybliżenia dzieciom polskich tradycji, obyczajów i historii, uczyni namacalną wyjątkową atmosferę najważniejszych dni polskiego kalendarza. Publikacja nadaje się także do zajęć i zabaw z dziećmi w domu, a także na cenny prezent dla każdego małego Polaka. [www.znak.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 94(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 15 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Pedagogika zmiany w edukacji dziecka, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.[www.impulsoficyna.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku. [www.harmonia.edu.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-80/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi cenną pomoc wspomagającą naukę czytania. Wspiera ten proces i może być wykorzystywana zarówno samodzielnie, jak również z każdym zestawem podręczników dla uczniów klasy 1. W książce zastosowano kolejność wprowadzania liter zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Dwuznaki, trójznaki oraz głoski zapisywane w dwojaki sposób występują tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniów ze wszystkimi literami, które pisze się zgodnie z zasadą fonetyczną. Przy analizie i syntezie wprowadzono również sylabę jako ogniwo pośrednie między wyrazem a głoską, które ma za zadanie rozszerzenie tak zwanego pola czytania. Teksty do czytania zawierają nowo poznaną literę oraz litery wprowadzone wcześniej. [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ortografia w obrazkach : ćwiczenia / Julian Brudzewski. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 64 strony : ilustracje ; 21x30 cm.
Ćwiczenia zawarte w tej publikacji służą nauce wprawnego, płynnego i estetycznego pisania metodą szczegółowo przedstawioną w podręczniku pt. Nauka pisania metodą płynnego ruchu. Celem tych ćwiczeń jest nie tylko opanowanie sztuki pięknego pisania, ale także nauka ortografii. Na każdej stronie zapisano, a właściwie narysowano wyraz zawierający daną trudność ortograficzną, np. rz, ż, h, ch, u, ó. Dzięki zastosowaniu mnemotechniki nauka ortografii zostaje połączona z zabawą, która sprawia przyjemność i pobudza wyobraźnię.[Wydawnictwo Harmonia, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Zostały one przygotowane z myślą o tym, aby pomagać dziecku we wspinaniu się w procesie uczenia się na coraz wyższe poziomy rozumienia problemów i pojęć matematycznych dzięki własnej aktywności. Pozwalają jednocześnie zmienić sposób poznawania przez nie prawd matematycznych - z pamięciowego przyswajania gotowych (podawanych przez nauczyciela czy podręcznik) definicji, algorytmów i wzorów na samodzielne i aktywne ich poszukiwanie, odkrywanie i formułowanie. Jest to możliwe i wielce rozwijające, ponieważ proces stopniowego dochodzenia przez dziecko do abstrakcyjnej wiedzy matematycznej jest dla niego aktem kreatywnym, a samo przeżycie z tym związane jest emocjonalnym doświadczeniem typu: „Aha! Już wiem! Już rozumiem!” Do prawidłowego przebiegu tego procesu niezbędna jest odpowiednia postawa nauczyciela, który dyskretnie w nim uczestniczy. Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, nauczycieli pracujących w „klasach łączonych”, pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących kadrę dla oświaty i wychowania, a także do studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. [Z „Wprowadzenia”]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
Ćwiczenia zaprezentowane w tej książce przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi. Dodatkowo usprawniają wiele innych funkcji, między innymi percepcję wzrokową, motorykę małą, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację wzrokowo-przestrzenną i pamięć. Polecenia dobrane są tak, aby cały czas podtrzymywać zainteresowanie dziecka. Znajdują się tutaj różnorodne ćwiczenia, np. wyszukiwanie elementów, dobieranie par, przepisywanie, dorysowywanie, wyszukiwanie różnic. [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: teksty, pytania, klucz odpowiedzi dla klas 1-3 szkoły podstawowej.
Książka "Czytanie ze zrozumieniem" powstała z myślą o uczniach pierwszych trzech klas szkoły podstawowej, którzy potrafią już czytać, ale mają problemy ze zrozumieniem i zapamiętaniem treści tego, co przeczytali. Wbrew pozorom przejście od „technicznego” procesu czytania do skupienia się na sensie czytanego tekstu dla wielu dzieci jest bardzo trudne. Dlatego też przygotowaliśmy specjalnie dobrany zestaw ćwiczeń, które pokazują, w jaki sposób analizować czytanki i na co zwracać uwagę. Zadania oparte są na prostych tekstach, na znanych i popularnych utworach literackich (baśniach i wierszach) oraz na codziennych sytuacjach, dzięki czemu dzieci będą miały okazję zapoznać się ze znaczeniem pocztówki z wakacji czy plakatu teatralnego i przekonać się w praktyce, że umiejętność rozumienia tego, co czytają, jest potrzebna i przydatna na co dzień. Część zadań przedstawiona jest w formie obrazkowej, co sprawia, że książka staje się przyjemniejsza i zabawniejsza dla małego odbiorcy. Autorka książki jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej z wieloletnią praktyką, co gwarantuje dostosowanie zadań do możliwości percepcyjnych dziecka oraz głębokie zrozumienie, co może sprawiać dziecku trudność i jak temu zaradzić. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PUS. Czytanie ze Zrozumieniem ; 2)
Opis wg okł.
Książeczka "O szarym motylku" należy do serii tytułów PUS, których celem jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem. Umiejętność czytania ze zrozumieniem nabyta w młodszych klasach szkoły podstawowej jest bardzo ważna i niezbędna na wyższych poziomach edukacji. Kształtowanie tej umiejętności to podstawa, która otwiera przed dzieckiem możliwości dalszego systematycznego i skutecznego uczenia się oraz pogłębiania wiedzy. Książeczka PUS `O szarym motylku` to interesująca dla dzieci opowieść, w której znajdą one sympatycznych bohaterów przeżywających ciekawe przygody. Wciągająca ? Interesująca fabuła pomaga małemu czytelnikowi bardziej zaangażować się w proces czytania i przyswoić więcej informacji, a zadania i ćwiczenia przygotowane zgodnie z metodą Pomyśl - Ułóż - Sprawdź, którymi przeplatany jest tekst, pozwalają sprawdzić poziom zrozumienia przeczytanego tekstu oraz ilość zapamiętanych informacji. Jednoczesne układanie klocków tworzy atmosferę zabawy i sprzyja efektywnej nauce. Dodatkowym atutem książeczki "O szarym motylku" jest jej niewątpliwy walor wychowawczy, który pomaga zrozumieć dziecku, jak ważne i potrzebne jest pomaganie innym. [www.gandalf.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pizza z pdwójnym serem / il. Duendes del Sur. - Warszawa : Media Service Zawada, cop. 2012. - 22, [8] s. : il. kolor. ; 23 cm.
(Scooby-Doo! : czytaj i zgaduj ; 5)
Na okł.: Z nauką angielskich słówek.
Seria książeczek do wspólnego czytania z dzieckiem. Proste historyjki o przygodach psa detektywa i jego przyjaciół, z wstawionymi do tekstu obrazkami, adresowane są do najmłodszych czytelników w wieku 3-6 lat. Dorosły czyta krótki tekst, dziecko "czyta" obrazki. [www.merlin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej