Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(74)
Forma i typ
Książki
(72)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(6)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(33)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(14)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(5)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(9)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(5)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(43)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(8)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Szuścik Urszula
(8)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(7)
Guz Sabina
(4)
Buzan Tony (1942-2019)
(3)
Dobrakowska Anetta
(3)
Just Monika
(3)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(3)
Woźniak Joanna (pedagog)
(3)
Zarzycki Piotr (matematyka)
(3)
Camarda Sylwia (1983- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(2)
Babiaková Simoneta
(1)
Bednarz Marzena
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937-)
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Blachowski Wiktor
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borkowski Łukasz (tłumacz)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Burdowicz-Nowicka Maria (1929-2014)
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cohen Louis (1928- )
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Dryden Gordon
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Green Rebecca (ilustratorka)
(1)
Griffiths Chris
(1)
Hale James Graham
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Harmin Merrill (psycholog)
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Honegger Fresco Grazia (pedagog)
(1)
Hyla Marek
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Iwanow W.W
(1)
Jóźwiak Bożena (tłumaczka)
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Korzon Aniela (1932- )
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Krefft Anna
(1)
Krysa Wiesława
(1)
Kupaj Lilianna (couch)
(1)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Ludkiewicz Eliza
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita (tłumaczka)
(1)
Manakker Van de
(1)
Mangrum II Charles T
(1)
Manion Lawrence (pedagogika)
(1)
Manthey Elżbieta
(1)
Matûgin Igor' Û'evič
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Mendel Maria
(1)
Michejda-Kowalska Krystyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miłosz Angelika
(1)
Morrison Keith (pedagogika)
(1)
Musiał Wojciech (tłumacz)
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okoniewska Małgorzata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opaczewski Zbigniew
(1)
Opala-Wnuk Koryna (teatrolog)
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Pfiffner Linda Jo
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(1)
Piotrowska Magdalena (1978- )
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Prus-Wiśniewska Helena
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Rasfeld Margret (1951- )
(1)
Ripp Pernille
(1)
Roche Hadrien
(1)
Rozmus Andrzej (socjolog)
(1)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(1)
Sarosy Joseph (bloger)
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Stachura Artur
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(73)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Nauczyciele
(15)
Szkoły podstawowe
(5)
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Studenci
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Metody nauczania
(56)
Nauczanie początkowe
(21)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Myślenie twórcze
(10)
Nauczanie
(10)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Metoda Montessori
(8)
Kreatywność
(5)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(5)
Uczniowie
(5)
Dzieci
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczyciele
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Innowacje
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Mnemotechnika
(3)
Myślenie
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Pedagogika
(3)
Dziecko zdolne
(2)
Kształcenie
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Mózg
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Rodzice
(2)
Szkolnictwo
(2)
Twórczość
(2)
Zespół ADHD
(2)
Antropozofia
(1)
Arteterapia
(1)
Arytmetyka
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Empatia
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Geometria
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Matematyka
(1)
Mentoring
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody wychowania przedszkolnego
(1)
Minecraft (gra komputerowa)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka liczenia
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca umysłowa
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedszkole
(1)
Rodzina
(1)
Samodzielność (psychologia)
(1)
Storytelling
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Teoria nauczania
(1)
Teoria systemów
(1)
Teoria wychowania
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening umysłu
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zarządzanie
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zastosowanie komputerów w edukacji
(1)
Zastosowanie multimediów w edukacji
(1)
Zdolności
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Poradnik
(11)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Wydawnictwa popularne
(3)
Gry i zabawy
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sztuka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(32)
Matematyka
(8)
Psychologia
(8)
Historia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
74 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją dyskursu o polityce reform oświatowych oraz nauczycielskich praw do autonomii i twórczości. Książka jest jeszcze jednym krokiem w naszych oświatowych zmaganiach z wyzwalaniem się od minionej dominacji syndromu homo sovieticus w nas samych, a więc pozbawionych i wciąż uciekających od wolności. [www.merlinksiazki.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Coraz częściej kreatywność plasuje się na pierwszym miejscu wśród twórczych postaw współczesnego człowieka. Jako proces umysłowy, pociągający za sobą powstawanie nowych idei, koncepcji, projektów i skojarzeń, kreatywność prowadzi do tworzenia czegoś nowatorskiego, polegającego na uzyskaniu oryginalnych rozwiązań. Książka Szkice do teorii wychowania kreatywnego to kolejna nieszablonowa publikacja Oficyny Impuls, poprzez którą Andrzej J. Sowiński zaprasza czytelnika do przeanalizowania własnych zachowań, mających na celu rozbudzenie w sobie aktywności twórczej i - co za tym idzie - podjęcie konstruktywnych działań. W dziesięciu obszernych rozdziałach autor zawarł kwintesencję omawianego problemu: przedmiotem jego dogłębnych refleksji stało się wychowanie oraz samowychowanie. Swymi przemyśleniami objął osoby zdrowe i niepełnosprawne, których działania przeanalizował w aspekcie życia w rodzinie, nauczania Jana Pawła II, skupiając się równocześnie na wartościach transcendentnych. Wyjaśnił, na czym polega wzór monologu kreatywnego (warunki, efekty) i dialogu pedagogicznego (rodzaje, typy). Pochylił się nad przeciwstawianymi obowiązkowym zachowaniami wolnoczasowymi (wolontariat, aktywność fizyczna) oraz kompetencjami dydaktycznymi, wychowawczymi i opiekuńczymi. Wiele uwagi poświęcił kulturze akademickiej i wymiarowi osobowej tożsamości, jaką jest patriotyzm. Wszystkie zagadnienia zostały potraktowane poważnie, a zawarte w przemyśleniach oraz analizach szczegóły (dokładne wskaźniki, ilość osób badanych, grupy rówieśnicze, miejsca analiz, zakresy zachowań) wskazują na ogrom pracy włożonej przez autora. Pomocą służą liczne rysunki, schematy i tabele (dokładny ich spis zamieszczono na końcu książki), a także przypisy oraz dość obszerna bibliografia. Pochodzące z innych źródeł fragmenty zapisano mniejszą czcionką. Publikację Oficyny Impuls cechuje nadmiar stwierdzeń, których znaczenie przeciętny czytelnik zmuszony będzie odnaleźć w słowniku. Element ów wskazuje między innymi na to, że książka Szkice do teorii wychowania kreatywnego należy do literatury specjalistycznej. Niełatwy język przekazu kierowany jest do specjalistów z dziedziny szeroko pojętego wychowania (studenci, praktycy). [www.granice.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-5259, C-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [385].
Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka - tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka - jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która: [...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego. Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej. Tom składa się z trzech części. W pierwszej - noszącej tytuł Poglądy i doświadczenia polskich nauczycieli-wychowawców - Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Autorzy wszystkich tekstów zwracają uwagę na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy szerzej - wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej a praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci. Kolejna część - Poglądy i doświadczenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji - zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli u naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań szczególne znaczenie przypisują pedagogicznym oraz psychologicznym aspektom działań edukacyjnych podejmowanych przez nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wspomagających rozwój i kształcenie dziecka, a także porównują propozycje merytoryczne i rozwiązania metodyczne stosowane w Czechach, na Słowacji oraz w Polsce. Tom zamyka część - Postrzeganie edukacji małego dziecka przez studentów - przyszłych nauczycieli - będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzebach i możliwościach wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III. Przywołane rezultaty poczynań empirycznych wraz z ich analizą i interpretacją odnoszą się również do umiejętności językowych i matematycznych studentów, których badania zostały zainspirowane Ogólnopolskimi Badaniami Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2011. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiana! : i co dalej? / Tony Buzan ; [przekł. Wiktor Blachowski]. - Łódź : Wydawnictwo JK, 2008. - 284 s., [8] s. tabl. kolor. : il. ; 24 cm.
(Inteligencja ++)
Zmiany zachodzą w nas i wokół nas nieustannie. Pojawiają się w pracy, szkole, w domu, w naszym zdrowiu i zdrowiu najbliższych, relacjach z żoną, mężem, dziećmi, szefem, przyjaciółmi, w naszych planach, marzeniach, upodobaniach. Tony Buzan pokazuje w jaki sposób użyć dynamiki przychodzących zmian, tak by płynąć jak surfer, który czerpie siłę z buzującej fali, sam zachowując przy tym stabilność i pożądany kierunek ruchu. [ksiegarnia.pwn.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim czasie wzrasta zainteresowanie wśród pedagogów literaturą zagraniczną i polską dotyczącą neurodydaktyki. Coraz częściej problemy dotyczące metod i form pracy sprzyjających mózgom uczniów w procesie edukacji to tematy szkoleń, seminariów, konferencji i studiów podyplomowych. Jednak w neurodydaktyce pojawia się więcej pytań, niż odpowiedzi. Prezentowana publikacja wpisuje się w klimat odpowiedzi, ale też przez wielu autorów zamieszczonych w niej artykułów stawiane są pytania dotyczące ciekawej i jednocześnie złożonej problematyki dotyczącej plastyczności mózgu. Zasadniczym celem publikacji było przedstawienie wyników badań i dobrych praktyk dotyczących pracy, terapii i rehabilitacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem wiedzy na temat plastyczności mózgu. Publikacja, na którą składa się jedenaście artykułów, została podzielona na trzy zasadnicze części. Pierwsza z nich, złożona z dwóch artykułów – autorstwa Renáty Bernátovej i Elżbiety Pędraszewskiej-Iskrzak – dotyczy teoretycznych założeń i praktycznych działań odnoszących się do diagnozowania i terapii dzieci oraz dorosłych z zaburzeniami w uczeniu się i zachowaniu. Druga część zawiera sześć artykułów, których autorami są: Wiesław Sikorski, Jozef Liba, Sławomir Kania, Dariusz Stanuchowski, Karolina Mateja, Irena Koszyk, i traktuje o uczniu neurotypowym w szkole – metodach i formach wspierania i rozwoju. Trzecia część, z artykułami Anny Gołębiowskiej, Kingi Mydlarz oraz Sławomira Śliwy, dotyczy szkoły i nauczyciela w nowej rzeczywistości edukacyjnej. Publikacja jest kolejnym głosem, przyczynkiem w dyskusji nad rolą nurodydaktyki i wiedzy o funkcjonowaniu mózgu w pracy z dziećmi i młodzieżą o określonych trudnościach i dysfunkcjach. Ukazuje, jak ta wiedza służy uczniom uzdolnionym, jak pomaga efektywnie pracować, odpowiadać na potrzeby i odkrywać możliwości wszystkich uczących się. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
W ostatnim czasie dostrzegamy wzrost zainteresowania psychologów i pedagogów wynikami badań mózgu przy użyciu nowoczesnych technik neuroobrazowania – zwłaszcza funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej. Na podstawie tych wyników zmierza się do weryfikacji dotychczas stosowanych metod nauczania i uczenia się. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia pozwala niejako „zobaczyć”, „jak uczy się mózg”, i określić, co należy zrobić, by edukacja szkolna była bardziej „przyjazna neuronom”. W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy nowa wiedza o mózgu jest na tyle wiarygodna i wystarczająca, żeby na jej podstawie stworzyć nową strategię nauczania w szkole. [www.empik.com, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka matematyki. Tom 1, Zagadnienia ogólne / Piotr Zarzycki. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - 216 stron : faksymilia, ilustracje, portrety ; 24 cm.
Książka ta jest pierwszą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka matematyki. Tom 2, Nauczanie w szkole podstawowej / Piotr Zarzycki. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - 191, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka ta jest drugą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki. W książce omówiono zagadnienia szczegółowe związane z nauczaniem matematyki w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, wyróżniając cztery główne działy: liczby, geometria, algebra oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. W każdym z nich przedstawiono także kwestię wykorzystania na lekcjach matematycznego oprogramowania, informacje o grach związanych z poruszaną tematyką czy o „gadżetach” matematycznych. Część 1 podręcznika dotyczy podstawowych zagadnień (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.), a część 3 będzie dotyczyła nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka matematyki. Tom 3, Nauczanie w szkole ponadpodstawowej / Piotr Zarzycki. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - 214 stron : ilustracje ; 24 cm.
W książce koncentrujemy się na następujących działach szkolnej matematyki: liczby, geometria, algebra, funkcje, matematyka dyskretna oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. Każdemu z nich towarzyszy wątek technologiczny – omawiamy wykorzystanie matematycznego oprogramowania w czasie lekcji matematyki. [www.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 2. Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Prezentowane teksty kierują uwagę Czytelnika na praktyczne wykorzystanie teorii w praktyce nauczycielskiej. Jest to umiejętność ważna w pracy pedagogicznej, ponieważ pozwala na potwierdzenie przydatności teorii, jej żywotności oraz twórczego podejścia nauczyciela. Praca składa się z trzech części. Część pierwsza jest zatytułowana Potrzeby a możliwości małego dziecka, na którą składa się 10 tekstów. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie dobra wspólnego oraz rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci w kontekście komunikacji przedstawiły Beata Bugajska-Jaszczołt i Monika Czajkowska. Na zagadnienie rozwoju dojrzałości zdrowotnej dziecka do samodzielnej pracy w szkole zwróciły uwagę i zanalizowały Gabriela Piechaczek-Ogierman i Teresa Parczewska. W części drugiej tomu pt. Kreatywność – wspieranie rozwoju – praktyka edukacyjna podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Zagadnienia z zakresu twórczości plastycznej dziecka omówiły Urszula Szuścik, Monika Wiśniewski-Kin, Małgorzata Stokłosa i Jolanta Gisman-Stoch. Rozwój potrzeb estetyczno-muzycznych przedstawiła w tekście Lidia Kataryńczuk-Mania. Inne rodzaje potrzeb i przeżyć, które wiążą się z pełnym, czyli wszechstronnym rozwojem dziecka opisały Aniela Różańska – obcowanie z przyrodą i Małgorzata Drost-Rudnicka – edukację techniczną. Część trzecia tomu pt. Wychowanie i kształcenie dziecka niepełnosprawnego prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim. Edukację dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu omówiły Alicja Hruzd i Anna Borzęcka, a edukację na etapie wczesnoszkolnym Danuta Al-Khamisy, Zenon Gajdzica i Izabela Bieńkowska. Potrzeby dziecka nie zmieniają się, natomiast zmieniają się możliwości i środki oddziaływania nauczyciela na dziecko w wyniku rozwoju nowych technologii, wiedzy oraz ich praktycznego zastosowania. Redaktorzy Tomu składają podziękowania Panu Prof. zw. dr hab. Bogusławowi Śliwerskiemu za wnikliwą i życzliwą recenzję. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [367].
Tom 4 serii Edukacja małego dziecka otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą: Konteksty wychowawcze – ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 3 przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji. Zaprezentowano w niej przykłady ćwiczeń dla uczniów z klas 3 szkoły podstawowej pobudzających i rozwijających twórczość w różnych formach aktywności, szczególnie poprzez myślenie dywergencyjne, pytajne i kombinatoryczne. Ćwiczenia dla uczniów z klasy 3 wymagają umiejętności czytania ze zrozumieniem, współdziałania w zespołach podczas rozwiązywania problemów o charakterze otwartym, poszukiwania i prezentowania oryginalnych pomysłów, a także dokonywania oceny oryginalności i przydatności wytworów przez argumentowanie ich niepowtarzalności. Ćwiczenia można realizować jako odrębne zabawy stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach – na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów – na niższych lub wyższych etapach edukacji w zależności od potrzeb i możliwości uczniów. Oprócz funkcji wspierającej nauczyciela w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Książka będzie przydatna dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [321].
W tomie 6. Edukacji małego dziecka pt. Wybrane obszary aktywności kontynuowane są zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, są w nim zaprezentowane również autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Pracę otwiera część zatytułowana Aktywność językowa i literacka, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują także próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec „poszukiwania, tworzenia i zmiany” zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela. W kolejnej części - Aktywność matematyczno-przyrodnicza - zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Przywołane w artykułach badania prowadzone nad procesem komunikacji wskazują jednak, iż często przebiega on w sposób nieudolny. Komunikaty werbalne kierowane przez nauczyciela do uczniów wymagają najczęściej jedynie reprodukcji nabytej wiedzy bądź są rozkazami, zakazami i żądaniami. W toku zajęć to nauczyciel wyznacza najczęściej prawie wszystkie formy aktywności dzieci, będąc zarazem osobą najbardziej aktywną werbalnie, przyczyniając się tym samym do ograniczenia wychowanków w sferze komunikacji. Trzecia część tomu - Aktywność artystyczna - obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym - muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Ważnym wątkiem podjętym również w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do: faworyzowania transmisyjnej strategii kształcenia preferującej bierność uczniów; pomijania ich konfliktu poznawczego, czyli emocjonalnego zaangażowania w postaci zaciekawienia i fascynacji; rywalizacji zamiast kooperacji i współdziałania; braku okazji do organizowania kooperatywnego uczenia się, do współpracy, współdziałania oraz odpowiedzialności za podejmowane zadania; osoby nauczyciela-wychowawcy oraz niedostosowania metod i form kształcenia do właściwości i potrzeb współczesnych uczniów. Tom zamyka część czwarta - Komputerowe wspomaganie edukacji małego dziecka - w której wszyscy autorzy po pierwsze - wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników, a po drugie - przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji. W tym kontekście ważne staje się rozwijanie zainteresowań dziecka i tworzenie Epizodów Wspólnego Zaangażowania oraz Scen Wspólnej Uwagi w relacjach dziecko-nauczyciel jako atrybutów efektywności edukacji wspomaganej komputerowo. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Priorytet współpracy jest zgodny z krytyczno-kreatywną doktryną oświaty i ideą podmiotowego uczestnictwa w edukacji (i jej współtworzenia) dzieci, młodzieży i dorosłych. Można przyjąć, że możliwość dostrzegania wzajemnych zależności buduje w instytucjach edukacyjnych nowego ducha, który zachęca członków społeczności do realizacji wspólnych planów, rozważnego i pokojowego rozwiązywania nieuniknionych często konfliktów. Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że współpraca stanowi dla współczesnej szkoły nowy imperatyw - lepszego rozumienia innych, lepszego rozumienia świata, konieczność wzajemnego zrozumienia, pokojowej wymiany idei, czy wręcz jedności. Autorki [...] mają pełną świadomość, że osiągnięcie takiego stanu jest możliwe, jeśli się będzie łączyć umacnianie odpowiedzialności osobistej z kształtowaniem zbiorowego losu w codziennych sytuacjach edukacyjnych. W tym przypadku zgromadzone teksty są wyrazem namysłu nie tylko nad uwarunkowaniami współpracy w zespole, przebiegiem w gruncie rzeczy skomplikowanych procesów interpersonalnych, lecz także wskazują na możliwości ich doskonalenia, czym wpisują się w aktualny dyskurs oświatowy na temat jakości pracy szkoły. Z recenzji dr hab. Inetty Nowosad, prof. nadzw. UZ [www.wydawnictwoumcs.eu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej