Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(8)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(7)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(3)
Autor
Szmalec Jacek (terapeuta)
(4)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(3)
Bac Aneta
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Sher Barbara (1935- )
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Bentkowska Dorota (psycholożka)
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Boone Victoria M
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Golubska Małgorzata
(1)
Harris Russ (1962- )
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Janus Edyta
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kolanko Agnieszka (nauczycielka)
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Malek Renata (pisarka)
(1)
Moskal Maria (tłumaczka)
(1)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagogika)
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sielska Iwona
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Węglarz Joanna (psycholożka)
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Żychowicz Paweł (rehabilitacja)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Dzieci
(12701)
6-8 lat
(7933)
0-5 lat
(5761)
9-13 lat
(5734)
Młodzież
(3216)
Terapeuci zajęciowi
(25)
14-17 lat
(2286)
Szkoły wyższe
(793)
Szkoły podstawowe
(583)
Szkoły średnie
(486)
Rodzice
(394)
Studenci
(216)
Dorośli
(191)
Nauczyciele
(189)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(103)
Menedżerowie
(78)
Prawnicy
(78)
Lekarze
(74)
Logopedzi
(73)
Klasa 1.
(69)
Klasa 3.
(67)
Klasa 2.
(63)
Licea
(63)
Szkoły zawodowe
(58)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Klasa 4.
(47)
Pedagodzy
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Psycholodzy
(37)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Poziom średniozaawansowany
(30)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 8.
(29)
Klasa 7.
(28)
Klasa 6.
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Klasa 5.
(26)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
Terapeuci
(22)
11-14 lat
(21)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(14)
Informatycy
(14)
Pielęgniarki
(14)
Klasa 1
(13)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 8
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Poziom zaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Klasa 3
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Klasa 7
(8)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Rysowanie
(3)
Arteterapia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kończyna górna
(2)
Motoryka mała
(2)
Nauka pisania
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Terapia manualna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Cyberprzemoc
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ergonomia
(1)
Geragogika
(1)
Geriatria
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Grafomotoryka
(1)
Język polski
(1)
Korekcja mowy
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Obrzędy
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Otępienie
(1)
Projektowanie architektoniczne
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rzeczownik polski
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczenie się
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wymowa
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zabawy kreatywne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Święta
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(8)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych – od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami. [Harmonia, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [https://platon.com.pl/pl/dziecko-a-integracja-sensoryczna/produkt-149197806]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na okładce.
Teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania, praca osób niepełnosprawnych) oraz wytyczne do jego projektowania, w tym do projektowania wybranych pomieszczeń oraz wybranych budynków użyteczności publicznej i transportu. Omówiono także ergonomię wykonywania czynności oraz wybrane adaptacje pomagające w wykonywaniu czynności życia codziennego. Treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej. [Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
100 ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczne Druga część książki Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży jest uzupełnieniem podręcznika dla terapeutów i wyposaża czytelnika w dodatkowe 100 ćwiczeń, które można wykorzystać podczas zajęć prowadzonych metodą Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) lub innego rodzaju interwencji terapeutycznych skupionych na rozwijaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych. Ćwiczenia, opracowane z myślą o pracy grupowej z uczniami szkoły podstawowej, zostały podzielone na 8 obszarów umiejętności społecznych: emocje normy społeczne komunikacja teoria umysłu samowiedza i samoświadomość asertywność radzenie sobie w sytuacjach trudnych współpraca. [https://platon.com.pl/pl/trening-umiejetnosci-spolecznych-dzieci-i-mlodziezy-czesc-2/produkt-1156520104]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Wychowanie dziecka z autyzmem to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim może stanąć rodzic. Niełatwo nadążyć z wypełnianiem codziennych obowiązków, robiąc jednocześnie wszystko co się da, by odpowiednio stymulować rozwój swojego dziecka. Victoria M. Boone, certyfikowana analityczka behawioralna, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami z rodzicami i terapeutami dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka w przystępny sposób przedstawia zasady stosowanej analizy zachowania (SAZ) oraz wyjaśnia skuteczność jej zastosowania w terapii osób z autyzmem. Pokazuje narzędzia do stworzenia spersonalizowanego planu zmiany zachowania, służącego wzmocnieniu pozytywnych zachowań i eliminowaniu zachowań niechcianych lub trudnych. Wskazówki zawarte w książce pomogą Wam w wypracowaniu pozytywnych strategii opierających się na mocnych stronach dziecka, które pozwolą mu rozwinąć ważne dla niego umiejętności. Zastosowanie ich w codziennym życiu umożliwi mu poczynienie postępów, które będą dla wszystkich źródłem radości i zadowolenia. [Wydawnictwo UJ, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia ręki od A do Z : narysuj wzory / Małgorzata Golubska, Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - Teka (1 zeszyt, [22] karty tablic luzem) : ilustracje ; 22 cm + dziurkowana tabliczka
Miejsce i rok wydania na podstawie instrukcji.
Narysuj wzory” to szósta część zestawu „Terapia ręki od A do Z”. Składa się z dziurkowanej tabliczki oraz 22 kart ze wzorami rysunków do odtworzenia. Zadaniem dziecka jest położenie dziurkowanej tabliczki na czystej kartce, zaznaczenie punktów na podstawie wybranego wzoru, a następnie zdjęcie tabliczki i połączenie punktów linią. Ćwiczenie ma na celu usprawnienie grafomotoryki, doskonalenie sprawności ręki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy z nas doświadcza frustracji, rozczarowania, odrzucenia, straty i porażki. Na nowo przeżywa nieprzyjemne wspomnienia, zamartwia się, cierpi z powodu niepokoju, poczucia winy, smutku, bezradności czy zazdrości. Jak wyzwolić się spod negatywnego wpływu bolesnych myśli i emocji? Co zrobić, żeby nasze życie wyglądało tak, jak tego pragniemy? Z pomocą przychodzi nam terapia akceptacji i zaangażowania, podejście oparte na wynikach rzetelnych badań naukowych i należące do nurtu trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych. Celem ACT jest zwiększenie elastyczności psychologicznej, czyli umiejętności bycia w pełni obecnym „tu i teraz”, z pełną świadomością i otwartością na własne myśli, emocje, doznania, a także działania zgodnie z własnymi wartościami. Im lepiej rozwinięta jest ta umiejętność, tym lepszą jakość ma nasze życie, ponieważ potrafimy nadać mu znaczenie i sens oraz dużo efektywniej reagować na problemy i wyzwania.[www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znajdź takie same emocje : ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu stanów emocjonalnych / [opracowanie merytoryczne i graficzne: Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 1 teka (1 zeszyt, [20] kart tablic luzem) : fotografie ; 23x17x2 cm + 1 plastikowe pudełko.
Karty tablic zadrukowane dwustronnie.
Prezentowana publikacja powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem uczuć i emocji innych ludzi. Pomaga w uczeniu się tej umiejętności poprzez analizę wyglądu twarzy, szczególnie oczu, ust i brwi. W skład zestawu wchodzi 20 kart ze zdjęciami dzieci do wycięcia (łącznie 80 kartoników), plastikowe pudełko oraz zeszyt zawierający opis każdej emocji przedstawionej na kartach. Zadaniem ucznia jest wybranie spośród dostępnych fotografii zdjęć dzieci, które odczuwają tę samą emocję, oraz ułożenie ich w odpowiedniej kolejności w dołączonym pudełku. Jeśli dziecko dobrze ułoży zdjęcia, na odwrocie zobaczy buźkę symbolizującą omawianą emocję oraz jej nazwę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa kołonotatnikowa.
W niniejszej książce omówione zostały polskie święta i obyczaje. Są wśród nich święta rodzinne, kościelne, państwowe i społeczne, dni związane z problemami naszej planety, zabawy okolicznościowe, zwyczaje międzynarodowe i ludowe oraz inne ważne wydarzenia. Dziecko odpowiadając na pytania, poznaje te święta; dowiaduje się, kiedy je obchodzimy, czym się wyróżniają, kto świętuje, jakie są symbole. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opieka nad osobami starszymi jest wyzwaniem teraźniejszości. Terapia zajęciowa umożliwia właściwe ich wspieranie w zakresie wykonywania znaczących dla nich zajęć oraz podnoszenie jakości życia. Podręcznik został opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Autorzy w przystępnej i syntetycznej formie prezentują możliwości oraz sposoby pracy terapeuty zajęciowego z seniorami. Podręcznik powstał z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych. [www.ksiegarnia.pwn.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia dla dzieci i młodzieży : scenariusze zajęć / Wiesław Karolak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 173 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Publikacja może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający - pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna. [Uniwersytet Łódzki, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: z relacjami za pan brat. Książka z naklejkami.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 9–16 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem przemocy w szkole i w Internecie. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z nękaniem i brakiem akceptacji. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: - W jakich miejscach można spotkać się z przemocą? - Jak chronić się przed przemocą? - Jak zareagować w sytuacjach przemocowych? - Jak dbać o bezpieczeństwo w sieci? - Jak postąpić, gdy jesteśmy świadkami/ofiarami przemocy? Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z agresją w szkole, a ostatnio coraz częściej także z cyberprzemocą. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: - przemoc psychiczna i przemoc fizyczna - wykluczenie społeczne - dokuczanie w szkole - przyczyny i skutki przemocy - cyberprzemoc - nękanie w sieci. Dodatkowo publikacja zawiera: - dziennik odpowiedniego zachowania oraz reagowania na przemoc – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie ze złością i sytuacjami przemocowymi - ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych. [https://platon.com.pl/pl/radze-sobie-z-przemoca-w-szkole-i-internecie-karty-pracy-dla-dzieci]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 316, [2] strony ; 23 cm.
(Engram)
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki. Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.[Difin]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Niniejsza publikacja jest kontynuacją cyklu o przygodach Antosia (Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz z publikacji W deszczu i w słońcu) z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu. [www.gandalf.com.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.2-37/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak rozpoznać, kiedy ludzie są sobie bliscy, a kiedy nie umieją się porozumieć, kiedy wspierają się, a kiedy sprawiają sobie przykrość, kiedy sprzeczają się, a kiedy żartują? Relacje, które tworzą się między nami, często nie potrzebują słów. To, co najważniejsze, kryje się między słowami – w wymownym uśmiechu, znaczącym geście lub spojrzeniu pełnym emocji. Nauce dostrzegania, rozpoznawania i interpretacji tych małych (a zarazem wielkich) znaków w codziennych sytuacjach służy zbiór fotografii i pytań, które znajdują się w tej publikacji. Może być ona pomocą edukacyjną i terapeutyczną w pracy z dziećmi (i nie tylko), które lubią widzieć i wiedzieć więcej, a także dla tych, które mają trudności na przykład w wyrażaniu lub odczytywaniu emocji. [www.aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego wykazują podwyższoną lub obniżoną wrażliwość na określone bodźce, co w różny sposób wpływa na ich codzienność. Dla rodziców zapewnienie odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami sensorycznymi może stanowić nie lada wyzwanie. Niniejsza publikacja zawiera propozycje sprawdzonych zabaw, które wzmocnią nie tylko układ sensoryczny dziecka, lecz także więzi rodzinne. W książce Czytelnik znajdzie: sto prostych, wesołych i skutecznych zabaw dla dzieci i rodziców; krótkie omówienie zaburzeń przetwarzania sensorycznego w przyjaznej formie; niebanalne pomysły, jak zainteresować dzieci zabawą, wykorzystując materiały, które są łatwo dostępne w każdym domu; jasne wskazówki dotyczące wieku uczestników gier oraz modyfikacje wybranych zabaw dla starszych dzieci. [www.harmonia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka IS)
Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie. [Wydawnictwo Harmonia, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia ręki od A do Z : obie rączki rysują / Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - [29] kart : ilustracje ; 21x30 cm.
Program "Terapia ręki od A do Z" ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. "Obie rączki rysują" to piąta część zestawu "Terapia ręki…". Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Ich celem jest kształtowanie symetryczności pracy obu rąk. Ponadto podczas wykonywania zadań dziecko doskonali prawidłową postawę ciała, usprawnia rozwój obręczy barkowej oraz rotację w przedramieniu, co pozytywnie wpłynie na tempo i jakość pisania. Dziecko w trakcie zabawy ćwiczy ruchy wykonywane podczas pisania, w tym wyizolowane ruchy palców. Zadaniem dziecka jest – poprzez symetryczne użycie obu dłoni – narysowanie takich samych elementów jak na karcie. Kartę z ćwiczeniem można powiesić na tablicy, aby na początku dziecko w pozycji stojącej mogło paluszkami wodzić po śladzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia ręki od A do Z : zrób jak ja / Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 44 strony, 65 kart tablic : ilustracje ; 21x30 cm.
Program "Terapia ręki od A do Z" ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. "Zrób jak ja" to pierwsza część zestawu "Terapia ręki od A do Z". Składa się z krótkiego wstępu teoretycznego z opisem budowy ręki, analizatora kinestetyczno-ruchowego, analizy prawidłowej postawy podczas pisania oraz chwytu pisarskiego, autorskiego arkusza do terapii ręki i kart, na których przedstawiono 65 pozycji ćwiczeniowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja obejmuje materiał z ćwiczeniami dotyczącymi odmiany rzeczownika oraz określania, nazywania stosunków przestrzennych, typu: „w”, „za”, „przed”, „nad”, „pod”, „do”. Materiał przeznaczony jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, ze spektrum autyzmu. Można go także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców. Z publikacji mogą korzystać zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej