Form of Work
Książki
(333)
Publikacje naukowe
(54)
Publikacje dydaktyczne
(30)
Publikacje fachowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Proza
(2)
Czasopisma
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
only on-site
(312)
available
(123)
unknown
(14)
unavailable
(5)
Branch
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(61)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(14)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(13)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(20)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(19)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(279)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(21)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(24)
Author
Szuścik Urszula
(18)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(15)
Fuks Agata
(10)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(8)
Gajdzica Zenon
(7)
Skorek Ewa Małgorzata
(7)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(7)
Gajda Janusz (1933- )
(6)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(5)
Klinik Anna
(4)
Marszałek Katarzyna (1980- )
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Bielski Janusz (pedagog)
(3)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Grzybowski Przemysław
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej (1955- )
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Plopa Mieczysław (1948- )
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Cabała Monika
(2)
Chybicka Aneta
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Cichosz Mariusz (1960- )
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Hajduk Barbara
(2)
Hajduk Edward
(2)
Kamysz-Figa Dorota
(2)
Kmita Danuta
(2)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Michałowski Stanisław Czesław
(2)
Niewola Dorota
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Ochoczenko Helena
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szybist Joanna
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Szyszka Katarzyna
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zierkiewicz Edyta (1968- )
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Adamek Irena
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejewska Anna (socjolog)
(1)
Apanel Danuta
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bala Joanna
(1)
Baranowska-Liese Alina
(1)
Barczyk Angelika
(1)
Barczyk Piotr Paweł (pedagogika)
(1)
Barragán Medero Fernando
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoszewska Emilia (medycyna)
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937-)
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Białożyt Katarzyna
(1)
Bidziński Karol (pedagogika)
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Biedrońska Elżbieta (logopeda)
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Blada Ewa
(1)
Blusz Krzysztof
(1)
Boczkowska Magdalena (1984- )
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Borowska Teresa (1945-2009)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bryła Maria
(1)
Budniak Alina
(1)
Bukowski Kazimierz (1933-1999)
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bęczkowska Krystyna (1940- )
(1)
Błajet Piotr
(1)
Cabalski Marian
(1)
Year
2020 - 2022
(14)
2010 - 2019
(159)
2000 - 2009
(137)
1990 - 1999
(25)
Time Period of Creation
2001-
(80)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Country
Poland
(334)
Language
Polish
(335)
Audience Group
Szkoły wyższe
(7)
Nauczyciele
(6)
Przedszkola
(5)
Rodzice
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pedagodzy
(4)
Dzieci
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Pracownicy placówek resocjalizacyjnych
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Studenci resocjalizacji
(1)
Słuchacze kierunków pedagogicznych
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(4)
Subject
Rozwój psychofizyczny dziecka
(30)
Nauczanie początkowe
(24)
Wychowanie
(21)
Wychowanie przedszkolne
(21)
Pedagogika
(15)
Metody nauczania
(14)
Osoby z niepełnosprawnością
(14)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Rodzina
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Myślenie twórcze
(10)
Młodzież
(10)
Psychologia dziecka
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Nauczanie osób z niepełnosprawnością
(8)
Nauczyciele
(8)
Dzieci
(7)
Metody wychowawcze
(7)
Uczniowie
(7)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(7)
Środki masowego przekazu
(7)
Integracja społeczna
(6)
Nauczanie
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Psychoterapia
(6)
Arteterapia
(5)
Autyzm
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Harcerstwo
(5)
Jąkanie
(5)
Kształcenie
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Socjologia
(5)
Socjologia rodziny
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Antropologia filozoficzna
(4)
Antropologia społeczna
(4)
Biblioterapia
(4)
Diagnostyka medyczna
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Edukacja medialna
(4)
Język polski
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kreatywność
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Kultura masowa
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Psychologia
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zespół ADHD
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Bajkoterapia
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dogoterapia
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Dziecko z zespołem Downa
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Kinezyterapia
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Korekcja mowy
(3)
Małżeństwo
(3)
Motywacja
(3)
Młodzież trudna
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Polityka oświatowa
(3)
Prawa dziecka
(3)
Prawo
(3)
Przedszkola
(3)
Psychologia pracy
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wartość
(3)
Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej
(3)
Świetlice szkolne
(3)
Adopcja
(2)
Animacja kultury
(2)
Anoreksja
(2)
Czytanie
(2)
Dobro dziecka
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Filozofia
(2)
Innowacje
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Subject: time
2001-
(30)
1901-2000
(27)
1989-2000
(12)
1801-1900
(7)
1945-1989
(4)
1989-
(3)
2001-0
(3)
1901-
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
Subject: place
Polska
(28)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. myślenicki, gm. Pcim)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie
(1)
Województwo pomorskie (1999-)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Genre/Form
Podręcznik akademicki
(28)
Podręcznik
(17)
Praca zbiorowa
(17)
Wydawnictwa popularne
(15)
Opracowanie
(12)
Poradnik
(12)
Materiały konferencyjne
(11)
Raport z badań
(9)
Monografia
(7)
Literatura polska
(5)
Poezja dziecięca polska
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Antologia
(2)
Biografia
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Encyklopedia
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Sztuka
(2)
Słownik
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Audiobooki
(1)
Czasopismo kobiece
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Fantastyka
(1)
Film polski
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kodeks etyczny
(1)
Konferencje
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura modernizmu
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(1)
Muzyka polska
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia polskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca magisterska
(1)
Program nauczania
(1)
Przyrzeczenie harcerskie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje źródłowe
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Statut
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wiersze
(1)
Zagadki polskie
(1)
Żywoty świętych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(56)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(12)
Historia
(8)
Filozofia i etyka
(4)
Językoznawstwo
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeµstwo
(1)
335 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-78 (1 egz.)
Book
In basket
Praca ta ma przybliżyć problemy rodzin posiadających dzieci nieuleczalnie chore oraz rolę, jaką odgrywa hospicjum w ich życiu. W rozdziale pierwszym autorka przedstawiła przebieg rozwoju ruchu hospicyjnego w świecie oraz genezę i formy działań hospicyjnych w Polsce. Rozdział drugi został poświęcony całokształtowi działań opiekuńczych podejmowanych przez zespół opieki paliatywnej na rzecz chorych dzieci i ich rodzin. [www.impuls.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-364 (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy dydaktyki / Franciszek Bereźnicki. - Wyd. 2. - Kraków : Impuls, 2007. - 466 s. ; 24 cm.
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego. Podręcznik ten powinien posiadać każdy dydaktyk-praktyk, jak i student kierunków pedagogicznych.[www.merlin.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
There are copies available to loan: sygn. F.5 - I/N (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym. Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich. [www.azymut.pl, 2018]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-342.7 (1 egz.)
Book
In basket
Prawa dziecka : deklaracje i rzeczywistość / red. Jadwiga Bińczycka. - Wyd. 2 zm. - Kraków : Impuls, 1999. - 269 s. ; 24 cm.
U dołu okł.: Konwencja o Prawach Dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-342.7 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Edukacja i wyzwolenie / [wybór i oprac.] Krzysztof Blusz. - Kraków : Impuls, 1992. - 213, [2] s. ; 17 cm.
(Inspiracje Edukacji : biblioteczka ; 4)
Tekst częśc. tł. z róznych jęz.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. MgC-2547 (1 egz.)
Book
In basket
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod redakcją naukową Jacka J. Błeszyńskiego. - Wydanie 3. - Kraków : Impuls, 2017. - 470 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. ebook Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją. [www.impulsoficyna.pl]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. C-376 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-364 (1 egz.)
Book
In basket
Wyd. 1 pt.: Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem : teoria, metodyka, przykłady. Kraków 2004.
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzysiplio metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzysiplio każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich. Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne. W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowania w artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu. [www.ksiazka.net.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-616 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera aneks z 11 załącznikami.
Książka w przystępny sposób przybliża Czytelnikom problem mutyzmu wybiórczego. W kolejnych rozdziałach omawia istotę zaburzenia, proces diagnostyczny i terapeutyczny [...]. [?] wszystkie refleksje Autorki wypływają wprost z jej doświadczeń, a właściwa narracja wzbogacona jest przykładami różnych przypadków terapeutycznych, fragmentami wypowiedzi pacjentów i ich rodziców, tekstami z blogów. Wiele wniosków i spostrzeżeń Maria Bystrzanowska popiera badaniami sondażowymi (np. zrealizowanymi wśród 100 rodziców dzieci z mutyzmem). Ważną część stanowi obszerny aneks, zawierający: narzędzia diagnostyczne (np. arkusze obserwacji dla rodziców i nauczycieli, kwestionariusz wywiadu z rodzicami) i terapeutyczne (mapa mowy, drabina z zadaniami), opisy procedur diagnostycznych, wskazówki dla dzieci z mutyzmem wybiórczym oraz różnych grup osób, z którymi dziecko z mutyzmem wybiórczym może się zetknąć: nauczycieli, rehabilitantów, lekarzy [...]. Rodzice i nauczyciele otrzymują do ręki poradnik, z którego dowiedzą się, jak rozpoznać mutyzm, jak postępować z dzieckiem z tą przypadłością, gdzie szukać pomocy, jak wygląda diagnostyka i proces terapii. Specjaliści zaś mogą skonfrontować własne doświadczenia z doświadczeniami Autorki [?]. Z recenzji dr hab. Agnieszki Myszki Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców? To właśnie oni często zadają sobie pytanie, dlaczego moje dziecko, które w domu rozmawia i świetnie się bawi, po przekroczeniu progu przedszkola/szkoły milknie. Na początku trudno im to zaakceptować. Czasem słyszą uwagi typu: pewnie dziecko nie mówi, bo rodzice mu nie pozwalają, manipuluje otoczeniem, wybiera sobie osoby do rozmowy, nie lubi tej cioci czy nauczycielki. Rodzice z takimi komentarzami muszą się zmagać nie tylko w przedszkolu, szkole, u lekarza, ale i w rodzinie. Niestety, nawet rodzina nie rozumie problemów dziecka, uważa, że dziecko ma taką fanaberię. Wszyscy muszą zrozumieć istotę tego zaburzenia, żeby na co dzień nie szkodzić dziecku swoim zachowaniem, tylko go wspierać i pomagać. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla nauczycieli i specjalistów? Otóż jako osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą powinni znać niepokojące objawy, które sugerują nieprawidłowości w rozwoju. Muszą także zwracać uwagę na wszelkie zachowania, które nie są typowe. Z doświadczenia wiemy, że termin ?mutyzm wybiórczy? jest czymś nowym nawet dla wielu specjalistów (psychiatrów, psychologów, logopedów, pedagogów), którzy do tej pory nie spotkali dziecka z taką diagnozą bądź nie potrafili właściwie sklasyfikować występujących u niego objawów. Diagnozując dziecko z MW, specjaliści powinni mieć wystarczającą wiedzę na temat istoty zaburzenia i samego przebiegu terapii. Ponadto niektórzy nauczyciele nie mogą zrozumieć, dlaczego uczeń na lekcji nie odpowiada na pytania, nie rozmawia z nauczycielami, z rówieśnikami, a czasem na przerwie buzia mu się nie zamyka. Twierdzą, że uczeń ten manipuluje otoczeniem i mówi tylko wtedy, kiedy chce lub gdy ma coś do przekazania, np.: ?jakby wiedział, to by odpowiedział?. [www.bonito.pl]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-376 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Z zabawą i bajką w świecie sześciolatka / Lucyna Bzowska [et al.]. - Wyd.2. - Kraków : Impuls, 2005. - 237, [1] s. : rys. ; 24 cm + 1 płyta CD.
Publikacja ma charakter konkretnych gier, zabaw oraz pomysłów metodycznych, wplecionych w naturalny rytm pracy z dziećmi 6-letnimi w ciągu całego roku szkolnego. Podkreśla rolę rodziny, zwraca uwagę na kształcenie wszystkich zmysłów, wprowadza w świat baśni, będący inspiracją do poznawania siebie, innych, przyrody, zwyczajów. Dużo miejsca poświęca figurom geometrycznym, uwzględnia potrzebę zabawy w teatr, podkreśla niezwykle ważną umiejętność twórczej aktywności dzieci. Zawiera scenariusze lekcji oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Łączy tradycyjne, sprawdzone i efektywne rozwiązania z mądrym, racjonalnym oraz intuicyjnym nowatorstwem. Zaproponowane przez autorki rytmiczne „tęczowe wierszyki” oparte są na metodzie Dobrego Startu, dzięki której dzieci w wieku przedszkolnym znakomicie przygotowują się do pisania i czytania, symultanicznie wykorzystując trzy kanały poznawcze: słuch, wzrok, ruch i kinestetykę. Działania z wierszykami można poszerzyć o elementy kinezjologii. [www.impulsoficyna.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
There are copies available to loan: sygn. F.5 -37 (1 egz.)
Book
In basket
Jąkanie : diagnoza, terapia, program / Mieczysław Chęciek. - Kraków : Impuls, 2007. - 231, [1] s. : il. ; 24 cm.
Temat: Jąkanie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-612 (1 egz.)
Book
In basket
Jeśli sport jest częścią realnego świata, to wśród osób go uprawiających znajdują się zarówno te z dobrymi, jak i złymi intencjami. Tak podpowiada zdrowy rozsądek. A jeżeli tak jest, to do sportu mogą przeniknąć oprócz elementów wychowawczo pożądanych takie zjawiska, jak: agresja, przemoc i relatywizm. Dlatego wychowawca, zamierzający skorzystać ze sportu jako narzędzia w procesie wychowania, zobligowany jest do wnikliwego zbadania, na ile może on mu w tym procesie pomóc, a na ile zaszkodzić. Tak podpowiada instynkt badawczy. O tym właśnie o potencjale tkwiącym w sporcie i o zagrożeniach, jakie może ze sobą nieść jest ta książka...[www.taniaksiazka.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-376 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-316.7 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Book
In basket
Animacja społeczno-kulturalna jest jednym z kierunków pedagogiki zajmującym się zagadnieniem praktyki wychowawczej i edukacyjnej, realizowanej w obszarze szeroko rozumianej kultury. Można jednak powiedzieć, iż jest to tradycyjne zagadnienie pedagogiki w ogóle, gdyż we wszystkich subdyscyplinach pedagogicznych w mniejszym lub większym stopniu pojawia się i jest podejmowany temat kultury i jej wpływu na proces wychowania. Przy czym chodzi tu nie tylko o fundamentalne dla animacji społeczno-kulturalnej zagadnienie wartości, które jest przecież podstawą każdego myślenia o wychowaniu i edukacji, ale także o konkretne praktyczne rozstrzygnięcia – o wykorzystywanie treści kulturowych w działaniach edukacyjnych. Jest to przestrzeń rozważań i projektów dotyczących wychowania realizowanego przez określone, różnorodne instytucje edukacyjne. Za tym idzie zaś potrzeba nie tylko rozpoznawania i wpisywania się w określony kontekst, dziedzictwo i tożsamość kulturową, ale także odczytywania zmieniających się potrzeb kulturalnych ludzi, co przekłada się na możliwe i potrzebne uczestnictwo w kulturze wszystkich jednostek uczestniczących w życiu społecznym: dzieci, młodzieży, dorosłych oraz osób starych – seniorów. Tradycji rozwoju animacji społeczno-kulturalnej – tak szeroko i specyficznie tu rozumianej: jako praktyki wychowawczej odwołującej się do kultury – można i należy poszukiwać wieloaspektowo, a także w dość odległej przeszłości – na drogach rozwoju pedagogiki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
There are copies available to loan: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-80/81 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Book
In basket
Jest to książka o praktyce terapii jąkania. Zawiera zbiór wypróbowanych metod pracy z dziećmi, możliwych do zastosowania w warunkach szkolnych. Opracowano je w trakcie kilkuletniego programu badań sponsorowanego przez Amerykańską Fundację Mowy (Speech Foundation of America). Autor publikacji, logopeda szkolny, należał do zespołu terapeutów biorących udział w programie. Wcześniej ukończył specjalistyczny kurs terapii pod kierunkiem Charlesa Van Ripera, uznanego za światowy autorytet w dziedzinie problematyki jąkania. [www.empik.com, 2016]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. O/Dz.Cz.-61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again