Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(4)
Autor
Adamczyk Barbara (pedagog)
(1)
Czyżycka Weronika
(1)
Jaromi Stanisław (1963- )
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Poznański Jacek (1974- )
(1)
Skoczek Anna (filolożka)
(1)
Surma Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Diagnostyka medyczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Ekoteologia
(1)
Franciszek (papież ; 1936- )
(1)
Katolicyzm
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kościół katolicki
(1)
Mutyzm
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: dzieło
Laudato si'
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Encyklika
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jest to obszerna (…) pozycja naukowa wpisująca się w naukowy dyskurs o zjawisku dzieci ulicy, jego różnych obszarach i płaszczyznach, które systematycznie potrzebują uaktualnień oraz rzetelnego spojrzenia badawczego (…). Autorka zjawisko dzieci ulicy definiuje głównie poprzez uwzględnienie funkcji ulicy, wieku dziecka i dysfunkcjonalności podstawowych środowisk wychowawczych dziecka: rodziny i szkoły. (…) Zwraca uwagę na rolę strukturalnych predykatorów przyczyniających się do ucieczki dzieci na ulicę. Podkreśla destrukcyjne następstwa migracji zarobkowych rodziców. Zwraca uwagę na zjawisko anomii towarzyszące przemianon społeczno-ekonomicznym, kulturowym i przestrzennym, które również sprzyja pogłębianiu się problemów młodych ludzi. Całość recenzowanej monografii dopełniają uogólnienia i wnioski. Jest to bardzo inspirująca część pracy. Uzyskane wyniki przeprowadzonych badań mogą przyczynić się do zerwania pewnych stereotypów dotyczących zjawiska dzieci ulicy. Autorka postuluje konieczność prowadzenia dalszych badań, głównie uwzględniających korelacje pomiędzy poszczególnymi czynnikami etiologicznymi w procesie stawania się dzieckiem ulicy. Zwraca także uwagę na konieczność uwzględniania tych przyczyn w pracy z dziećmi funkcjonującymi w środowisku ulicy. Z recenzji dr hab. Anny Fidelus, prof. UKSW [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedłożona do recenzji praca pt. "Pedagogika przedszkolna z metodyką" autorstwa Jolanty Karbowniczek, Małgorzaty Kwaśniewskiej i Barbary Surmy ma charakter podręcznika, który może być wykorzystany w procesie akademickiego kształcenia pedagogów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela przedszkola. W książce podjęto i omówiono wiele zagadnień istotnych zarówno dla organizacji, jak i przebiegu procesu edukacji dzieci w wieku przedszkolnym. Składa się ona z siedmiu rozdziałów, których tematyka dobrze koresponduje z potrzebami dydaktyki akademickiej oraz obszernej bibliografii ukazującej możliwości pogłębienia omawianych w książce zagadnień, a także poszukiwania materiałów do samodzielnej analizy wybranych problemów. Z recenzji prof. dr hab. Sabiny Guz [e.wydawnictwowam.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2, MgC-2109 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W encyklice "Laudato si" papież Franciszek dokonuje cennej i długo oczekiwanej aktualizacji społecznej nauki Kościoła. W kontekście kryzysu ekologicznego proponuje m.in. przewartościowanie roli ekonomii, gospodarki i polityki w taki sposób, aby wyraźnie były nakierowane na służbę ludziom, współpracę narodów na rzecz pokoju i sprawiedliwego podziału dóbr, bardziej zdecydowaną troskę o stworzenie oraz obronę Matki Ziemi. Papież wskazuje także, że ochrony stworzenia i dbałości o środowisko nie można oddzielić od "ekologii ludzkiej", gdyż obecny kryzys jest nie tylko problemem ekonomicznym , ale także środowiskowym, etycznym i antropologicznym. W encyklice dodaje, że kryzys ten sięga samych podstaw kultury i duchowości oraz proponuje projekt ekologii integralnej, którego punktem wyjścia jest ekologiczne nawrócenie. Autorzy artykułów monografii podejmują liczne wątki ekologiczne zasugerowane lub omawiane przez papieża, poszukując źródeł, inspiracji i kontekstów wizji zaproponowanej przez Franciszka. Jacek Poznański SJ, Stanisław Jaromi OFMConv Treść książki wskazuje na komplementarną spójność problematyki obu jej części oraz poszczególnych jej rozdziałów. Warte zauważenia jest także wzajemnie dopełniające się przedstawienie zagadnień teoretycznych i praktycznych (...). Dzięki tak zaprezentowanej refleksji nad encykliką Laudato si', książka oddaje charakter encykliki, która prócz refleksji teoretycznej ma wyraźne przesłanie praktyczne skierowane zarówno do przedstawicieli świata polityki i biznesu, jak i wszystkich ludzi dobrej woli (...). Należy wyrazić nadzieję, że niniejsza publikacja nie tylko zainspiruje dalsze badania w polskim środowisku naukowym, ale także zachęci działaczy ekologicznych do refleksji nad kwestiami ekologicznymi z punktu widzenia, jaki przedstawił papież Franciszek i przyczyni się w ten sposób do ekologicznego "efektu Franciszka" na gruncie polskim. Dr hab. Ryszard Sadowski SDB, Instytut Ekologii i Bioetyki UKSW [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-27 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Na stronie tytułowej: Logopedia.
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci, które doświadczają trudności w komunikacji werbalnej. Książka jest monografią zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii, psychologii i pedagogiki oraz studentów tych kierunków. W opracowaniu została wyłożona autorska metoda interpretacji i terapeutycznego postępowania (w aspekcie poznawczym, diagnostycznym i rewalidacyjno-leczniczym) z mutyzmem - zaburzeniem rozwojowym i komunikacyjnym trudnym taksonomicznie, definicyjnie, diagnostycznie i terapeutycznie, gdyż wymagającym procedur inter- i transdyscyplinarnych. Zostały w monografii wprowadzone w sposób ustrukturyzoway liczne terminy i pojęcia należące do przestrzeni logopedii jako nauki, ale czerpiące z osiągnieć m.in. psychiatrii dziecięcej, psychologii klinicznej, pedagogiki specjalnej i terapeutycznej. Z recenzji dra hab. prof. UP Mirosława Michalika Anna Skoczek, doktor (językoznawstwo stosowane, specjalność logopedia), adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Akademii Ignatianum w Krakowie. Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą zaburzeń mowy u dzieci z SLI, zaburzeń komunikacji werbalnej związanych z mutyzmem, związku zaburzeń mowy z zaburzeniami czytania i pisania. Przez szereg lat kierownik Podyplomowych Studiów Logopedycznych. Logopeda - praktyk w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym. Członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego i Polskiego Związku Logopedów. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej