Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(246)
Forma i typ
Książki
(240)
Poradniki i przewodniki
(43)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(27)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poezja
(3)
Audiobooki
(2)
Druki ulotne
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(159)
tylko na miejscu
(139)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(76)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(7)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(10)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(41)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(33)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(112)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(28)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(4)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(7)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Blau Melinda (1943- )
(4)
Camarda Sylwia (1983- )
(4)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(4)
Hogg Tracy (1960-2004)
(4)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(4)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(3)
Andruszko Robert (tłumacz)
(3)
Delaney Tara
(3)
Fuks Agata
(3)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(3)
Kozdroń Agnieszka
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Trawińska Hanna
(3)
Waliś Robert (1979- )
(3)
Andrzejewska Joanna (tłumaczka)
(2)
Baker Sidney M. (psycholog)
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(2)
Czekański Marek (1948- )
(2)
Czerska Aneta
(2)
Czubak Marzena
(2)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(2)
Ellison Sheila (psycholog dziecięcy)
(2)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(2)
Franus Edward (1916-2009)
(2)
Guz Sabina
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hopkins Amanda (1962- )
(2)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(2)
Jaczewski Andrzej (1929-2020)
(2)
Krawczyński Marian (1934- )
(2)
Makowska Jolanta (psycholożka)
(2)
Minge Krzysztof (psycholog)
(2)
Minge Natalia (psycholog)
(2)
Murkoff Heidi Eisenberg
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(2)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(2)
Siara Olga (tłumaczka)
(2)
Siegel Daniel J. (1957- )
(2)
Siemek Danuta
(2)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(2)
Silberg Jackie (1934- )
(2)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(2)
Wall William Douglas
(2)
Wasilewicz Grażyna (neurologopeda)
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zawadzka Dorota (1962- )
(2)
Zdańska-Brincken Maria
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Adamowicz-Klepalska Barbara
(1)
Adamson Eve
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Aves Corinne
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Babiuch Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Bakalarz Dariusz (tłumacz)
(1)
Bala Joanna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Barnett Barbara Ann
(1)
Bartosiewicz Alicja
(1)
Bator Maria
(1)
Beaumont Émilie (1948- )
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Birch Ann
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bohomolec Elżbieta
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta (logopeda)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bouet Marie-Laure
(1)
Brasca Anna
(1)
Braun Daniela
(1)
Braun Eldon M. (1943- )
(1)
Brittain W. Lambert
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buckingham Marcus (1966- )
(1)
Budziszewska Izabella (tłumaczka)
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(92)
2000 - 2009
(51)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(26)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(91)
1901-2000
(18)
1945-1989
(13)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(245)
Język
polski
(244)
Odbiorca
Rodzice
(46)
Nauczyciele
(22)
Dzieci
(10)
0-5 lat
(7)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
6-8 lat
(5)
Terapeuci
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(3550)
Przyjaźń
(2403)
II wojna światowa (1939-1945)
(2115)
Rodzina
(2115)
Miłość
(1862)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(246)
Tajemnica
(1722)
Zwierzęta
(1363)
Relacje międzyludzkie
(1322)
Śledztwo i dochodzenie
(1258)
Dzieci
(1051)
Zabójstwo
(1034)
Pisarze polscy
(1009)
Nastolatki
(925)
Rodzeństwo
(873)
Dziewczęta
(866)
Uczucia
(864)
Magia
(858)
Życie codzienne
(797)
Sekrety rodzinne
(731)
Psy
(723)
Uczniowie
(714)
Policjanci
(709)
Małżeństwo
(704)
Boże Narodzenie
(665)
Żydzi
(660)
Polacy za granicą
(650)
Ludzie a zwierzęta
(604)
Trudne sytuacje życiowe
(564)
Osoby zaginione
(563)
Język polski
(561)
Władcy
(561)
Wakacje
(504)
Relacja romantyczna
(496)
Wybory życiowe
(488)
Koty
(475)
Podróże
(473)
Uprowadzenie
(453)
Kultura
(449)
Chłopcy
(448)
Arystokracja
(438)
Matki i córki
(425)
Przestępczość zorganizowana
(420)
Polityka międzynarodowa
(411)
Wychowanie w rodzinie
(397)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Dziadkowie i wnuki
(388)
Aktorzy polscy
(370)
Prywatni detektywi
(363)
Dziennikarze
(352)
Zakochanie
(347)
Ojcowie i córki
(344)
Zdrowe odżywianie
(344)
Pisarze
(343)
Katolicyzm
(339)
Wsie
(336)
Zemsta
(333)
Polityka
(330)
Seryjni zabójcy
(330)
Duchowieństwo katolickie
(327)
Polityka wewnętrzna
(327)
Regionalizm
(322)
Mężczyzna
(311)
Filozofia
(304)
Wojsko
(301)
Dojrzewanie
(298)
Samorealizacja
(294)
Zabawa
(291)
Lekarze
(289)
Szlachta
(283)
Szkoły
(277)
Holokaust
(273)
Obyczaje i zwyczaje
(272)
Samotność
(272)
Historia
(269)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(267)
Zamki i pałace
(266)
Walka dobra ze złem
(265)
Pomaganie
(264)
Powstanie warszawskie (1944)
(264)
Władza
(264)
Ludzie bogaci
(262)
PRL
(261)
Źródła historyczne
(257)
Spisek
(256)
Przyroda
(255)
Zabójstwo seryjne
(255)
Kradzież
(254)
Kościół katolicki
(252)
Las
(250)
Wojna
(247)
Śmierć
(247)
Nauka
(246)
Zarządzanie
(245)
Poeci polscy
(241)
Psychologia
(241)
Tematy i motywy
(236)
Wychowanie
(236)
Sieroty
(235)
Czarownice i czarownicy
(234)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Poradnik
(61)
Wydawnictwa popularne
(34)
Opracowanie
(17)
Gry i zabawy
(15)
Praca zbiorowa
(13)
Podręcznik
(12)
Poradnik dla rodziców
(10)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Gry i zabawy dziecięce
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Podręcznik akademicki
(4)
Wiersze
(4)
Broszura
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Monografia
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Album
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kasety magnetofonowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Rysunek
(1)
Sztuka dla dzieci
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wykłady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(63)
Psychologia
(48)
Medycyna i zdrowie
(21)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
246 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-23292, MgW-961 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co łączy Arystotelesa, Demostenesa, Isaaca Newtona, króla Jerzego VI, Winstona Churchilla czy Henry'ego Jamesa? Otóż wszyscy oni, niezależnie od tego, czym się zajmowali, mieli problemy z płynną wymową, czyli - z jąkaniem się. To zaburzenie, objawiające się częstymi powtórzeniami bądź przedłużeniami dźwięków, sylab czy słów, częstymi zawahaniami lub pauzami zakłócającymi rytmiczny przepływ mowy, dotyczy aż 5% ludzi, znacznie zakłócając rozwój społeczny. Jąkanie się jest bowiem nie tylko uciążliwe dla osoby dotkniętej zaburzeniem, ale utrudnia nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami, zaniża samoocenę. Warto jednak podkreślić, że nie jest uzależnione od poziomu inteligencji, zatem każdy ma szansę w pełni wykorzystać tkwiący w nim potencjał i zdolności. Co więcej: jąkanie… nie jest zaraźliwe (jak podejrzewają niektórzy ludzie), choć należy je leczyć. Można czasem spotkać wniosek, że jąkanie się to prawdziwa tragedia zarówno dla osoby jąkającej się, jak i dla otoczenia. Anna Szerszeńska, logopeda i neurologopedia z wieloletnim doświadczeniem, przekonuje jednak, że jąkanie to nie wyrok. W niewielkiej objętościowo, ale niezwykle cennej i potrzebnej na rynku publikacji Jąkanie to nie wyrok! Poradnik dla rodziców dzieci jąkających się, opublikowanej nakładem Oficyny Wydawniczej IMPULS, autorka wyjaśnia istotę problemu oraz daje szereg rad pomocnych w codziennym życiu. Książka adresowana jest do rodziców, ale nie tylko – cenne informacje znajdą w niej pedagodzy, logopedzi, a nawet osoby, które same borykają się z jąkaniem. Autorka dzieli się doświadczeniami ze swojej pracy, próbuje również odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania, zadawane przez zdruzgotanych rodziców. Przedstawia swój punkt widzenia na jąkanie się, zaznaczając jednak, że wcale nie uważa go za jedyny i słuszny. Przybliża definicję jąkania się, uświadamia wagę problemu, a w sytuacji niepewności co do tego, czy dziecko ma problemy z płynnym mówieniem, zachęca do kontaktu z logopedą. Omawia również przyczyny jąkania się, a także wpływ skrzyżowanej lateralizacji na trudności dziecka nie tylko z wysławianiem się. Tłumaczy, jak powinna wyglądać terapia oraz jakie ćwiczenia służą wspomaganiu mowy dziecka. Szerszeńska nie lekceważy również problemów z poczuciem własnej wartości u osób jąkających się, ale jednocześnie podkreśla, że zaburzenie to nie musi determinować przyszłości dziecka. Konieczny jest jednak rozwój mocnych stron dziecka, odbywający się przy wsparciu i akceptacji ze strony rodziców. Niezwykle istotny jest fragment, w którym autorka przytacza fragmenty wypowiedzi rodziców i opiekunów dzieci jąkających się. Pokazuje on, że nie jesteśmy sami z problemem, i – co ważniejsze – że jąkanie się to nie piętno, ale problem którym należy się zająć. Jąkanie to nie wyrok jest pozycją, która powinna znaleźć się w biblioteczce każdego rodzica, mającego jąkające się dziecko oraz każdego logopedy. Napisany prostym językiem poradnik jest zrozumiały dla każdego odbiorcy i nie tylko przybliża temat jąkania, ale uświadamia konieczność podjęcia stosownej terapii. Szkoda tylko, że jego objętość nie pozwoliła autorce w pełni zgłębić tematu. Wówczas byłaby to publikacja prawdziwie niezbędna dla specjalistów – logopedów i neurologopedów. [www.granice.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [321].
W tomie 6. Edukacji małego dziecka pt. Wybrane obszary aktywności kontynuowane są zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, są w nim zaprezentowane również autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Pracę otwiera część zatytułowana Aktywność językowa i literacka, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują także próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec „poszukiwania, tworzenia i zmiany” zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela. W kolejnej części - Aktywność matematyczno-przyrodnicza - zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Przywołane w artykułach badania prowadzone nad procesem komunikacji wskazują jednak, iż często przebiega on w sposób nieudolny. Komunikaty werbalne kierowane przez nauczyciela do uczniów wymagają najczęściej jedynie reprodukcji nabytej wiedzy bądź są rozkazami, zakazami i żądaniami. W toku zajęć to nauczyciel wyznacza najczęściej prawie wszystkie formy aktywności dzieci, będąc zarazem osobą najbardziej aktywną werbalnie, przyczyniając się tym samym do ograniczenia wychowanków w sferze komunikacji. Trzecia część tomu - Aktywność artystyczna - obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym - muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Ważnym wątkiem podjętym również w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do: faworyzowania transmisyjnej strategii kształcenia preferującej bierność uczniów; pomijania ich konfliktu poznawczego, czyli emocjonalnego zaangażowania w postaci zaciekawienia i fascynacji; rywalizacji zamiast kooperacji i współdziałania; braku okazji do organizowania kooperatywnego uczenia się, do współpracy, współdziałania oraz odpowiedzialności za podejmowane zadania; osoby nauczyciela-wychowawcy oraz niedostosowania metod i form kształcenia do właściwości i potrzeb współczesnych uczniów. Tom zamyka część czwarta - Komputerowe wspomaganie edukacji małego dziecka - w której wszyscy autorzy po pierwsze - wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników, a po drugie - przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji. W tym kontekście ważne staje się rozwijanie zainteresowań dziecka i tworzenie Epizodów Wspólnego Zaangażowania oraz Scen Wspólnej Uwagi w relacjach dziecko-nauczyciel jako atrybutów efektywności edukacji wspomaganej komputerowo. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chyba każdy zna rymowanki: “Idzie rak nieborak…”, “Tu sroczka kaszkę warzyła” czy “Idzie kominiarz po drabinie”. Takie zabawy przygotowują dziecko do komunikacji werbalnej i słuchania ze zrozumieniem, kształtują poczucie rytmu i rymu, przybliżają dziecku nazwy części ciała i budują świadomość jego schematu. Wdrażają do liczenia i poznawania liczebników, czasowników i innych części mowy. Książka zawiera nowe zabawy z wykorzystaniem wierszyków nawiązujących do budowy ciała, ruchu, dotyku czy czynności wykonywanych przez małe dziecko są znane i lubiane przez dzieci i ich rodziców.[Zielona Sowa, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2304/III (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Domowy)
Dlaczego Antek mnie popchnął? Czy hamburgery naprawdę są niezdrowe? I dlaczego w ogóle trzeba słuchać dorosłych? Życie każdego przedszkolaka pełne jest dylematów, zagadek i małych-wielkich problemów. Dobrze wiedzieć, jak z humorem i wyobraźnią je rozwiązywać, a także jak się bawić w poszukiwania prostych odpowiedzi na trudne pytania. Świat oglądany oczami dziecka bardzo różni się od świata postrzeganego przez rodziców. Dlatego też warto zawsze mieć pod ręką podpowiedź pedagoga, który wyjaśni, w jaki sposób myśli i czuje dziecko w wieku przedszkolnym, co jest ważne z jego punktu widzenia oraz jak z nim rozmawiać, by zostać zrozumianym. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana pomoc zawiera 36 kolorowych kart i 3 czarno-białe z podpisami. Na każdej karcie znajdują się 4 zdjęcia ilustrujące daną czynność przedstawioną w różnych kontekstach sytuacyjnych lub znaczeniowych (np. mycie twarzy, mycie naczyń, mycie zębów, mycie okien). Zadaniem osoby ćwiczącej jest wskazanie odpowiedniego zdjęcia, odpowiedź na pytania zadane przez terapeutę oraz dopasowanie podpisu do fotografii. Materiał służy do ćwiczenia nie tylko rozumienia wypowiedzi i pytań, ale także wytwarzania wypowiedzi i układania zdań. Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać. Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy. [https://harmonia.edu.pl/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana pomoc zawiera 18 dwustronnych kolorowych kart i 4 czarno-białe z podpisami. Na każdej karcie znajdują się 4 obrazki różniące się szczegółami (np. na jednej ilustracji sukienka w szerokie pasy wisi na wieszaku, na drugim ta sama sukienka wisi na haczyku). Zadaniem osoby ćwiczącej jest wskazanie odpowiedniego obrazka, odpowiedź na pytania zadane przez terapeutę oraz dopasowanie podpisu do ilustracji. Materiał służy do ćwiczenia wytwarzania wypowiedzi i układania zdań, ale przede wszystkim do rozumienia wypowiedzi i pytań, nazwy obrazków są podobne i różnią się tylko pewnymi szczegółami, dlatego osoba ćwicząca musi dokładnie wsłuchać się w całe zdanie i przeanalizować jego konstrukcję. Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać. Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy. [https://harmonia.edu.pl/]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Paul Tough, opierając się na przełomowych badaniach z dziedziny neurologii, ekonomii i psychologii, wyjaśnia, dlaczego niektóre dzieci osiągają sukcesy, a inne ponoszą porażki. Wydaje się nam, że wysoki iloraz inteligencji i dobre wyniki w szkolnych testach to gwarancja wygranej w późniejszym życiu. Jednak autor dowodzi, że liczy się co innego: wytrwałość, ciekawość świata, sumienność, optymizm i samodyscyplina. W książce "Jak dzieci osiągają sukces" odwołuje się do doświadczeń współczesnych badaczy i nauczycieli, które mogą zupełnie zmienić nasze rozumienie procesu edukacji. Pokazuje, w jaki sposób kształtuje się charakter człowieka, jak uczymy się myśleć i pokonywać trudności. Przytacza historie młodych ludzi, podkreślając, że każdy, nawet dziecko z ubogiego domu, może dokonać zdumiewających rzeczy. Poznajemy związki pomiędzy wydarzeniami z najwcześniejszych lat życia a osiągnięciami w wieku dorosłym. I odkrywamy, którzy rodzice dobrze przygotowują swoje pociechy do dojrzałości, a którzy popełniają błędy. "Jak dzieci osiągają sukces. Nauka siły woli i ciekawości świata" to inspirująca, zmuszająca do myślenia i dająca nadzieję lektura. Pomoże rodzicom udoskonalić metody wychowawcze, a nauczycielom - twórczo realizować założenia systemu edukacji. Odmieni też całkowicie nasz sposób postrzegania dzieciństwa. Chciałbym wręczyć tę książkę każdemu rodzicowi, nauczycielowi i politykowi. Jej główne przesłanie zaskakuje oryginalnością i optymizmem: kluczem do sukcesu jest osobowość, a osobowość można kształtować. Alex Kotlowitz, autor "There Are No Children Here" Osiągnięcia dzieci nie są przypadkowe. Paul Tough przyjrzał się odkryciom naukowców, wysłuchał specjalistów, a następnie napisał poradnik dla nas wszystkich. Charles Duhigg, autor "Siły nawyku" Odpowiadając na tytułowe pytanie, Paul Tough łączy wyniki najnowszych badań i osobiste doświadczenia. Lektura obowiązkowa dla rodziców, wychowawców i reformatorów oświaty! Dagna Ślepowrońska, psycholog [www.merlin.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hanna Trawińska, wychowawczyni pracująca przez wiele lat z najmłodszymi dziećmi, zebrała w tej książce ciekawy materiał dydaktyczny wykorzystywany przez nią podczas zajęć prowadzonych w żłobku. Podzieliła opracowany materiał na cykle tematyczne dostosowane do przebiegu roku kalendarzowego - świąt, pór roku, zjawisk przyrody. Wprowadziła wiele praktycznych rozwiązań - gotowych do wykorzystania scenariuszy lub służących jako inspiracja do własnych pomysłów. Książka powstała jako pomoc dydaktyczna dla wychowawczyń w żłobkach, domach małego dziecka, a także opiekunów małych dzieci. Wychowawcy w przedszkolach także znajdą w tej publikacji materiał mogący wzbogacić ich pracę. [www.merlin.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyjście dziecka na świat jest ogromnym przeżyciem dla rodziców. Wszystko dookoła zaczyna inaczej wirować. To maleństwo sprawia, że życie nabiera nowego wymiaru. Cieszymy się każdym spędzonym dniem. Patrzymy jak rośnie, zaczyna gruchać, gaworzyć, siadać, chodzić. Słyszymy, pierwsze pojedyncze słowa, proste zdania, cieszymy się z pierwszego ząbka. Kochamy je! Chcemy jak najdłużej przebywać w jego towarzystwie. Niestety często sytuacje życiowe zmuszają nas do pojecia decyzji o tym czy decydujemy się zostać z dzieckiem czy wrócić do pracy. Tu następuje burza mózgów, co zrobić z dzieckiem? Babcia, opiekunka w domu czy też może żłobek?... [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy rozwijające dla małych dzieci / Hanna Trawińska. - Wyd. 2. - Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1988. - 278, [2] s. : nuty, rys. ; 21 cm.
W tej pracy można znaleźć wiele wskazówek i propozycji zabaw (ruchowych, umuzykalniających, dydaktycznych i tematycznych) dopaso-wanych do potrzeb najmłodszego dziecka. Wszystkie są poparte długoletnim doświadczeniem autorki, Hanna Trawińska bowiem już ponad 30 lat pracuje w warszawskich żłobkach. Zdążyła podane zabawy praktycznie zweryfi-kować pod kątem wymagań i możliwości najmłodszych. Doświadczenie autorki dzięki tej pracy może posłużyć wychowawczyniom w żłobkach, rodzicom, nianiom podejmującym się opieki nad maluchami. I jeszcze jedna ważna uwaga. Większość prezentowanych zabaw ma polską, wielowiekową tradycję. Można więc bez przesady powiedzieć, że oto mamy przed sobą polskie zabawy rozwijające dla małych dzieci. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
#Mama : nieperfekcyjny nieporadnik / Maria Natalia Tymańska ; [il. Anna Jamróz]. - Bielsko-Biała : Pascal, 2018. - 285, [5] stron : ilustracje ; 21 cm.
Zastanawiasz się, czy mieć dziecko? Spodziewasz się dziecka? Masz już dziecko? Chcesz je wychować, ale nie zwariować? Jeśli tak, ta książka jest dla Ciebie! Ľ Czy ciąża na pewno jest takim błogosławionym stanem? Ľ Czy poród to najlepsze, czy najgorsze godziny w życiu kobiety? Ľ Co tak naprawdę będzie ci (nie)potrzebne przy kompletowaniu wyprawki? Ľ Czy można bagatelizować baby blues? Ľ O co chodzi z High Need Baby?! Ľ Jak zaangażować tatę w opiekę nad dzieckiem? Ľ Czy jest dobry moment na drugą ciążę? Ľ Małe dziecko, mały problem… a duże...? Odpowiedzi na te i inne pytania, zabawne opowieści i poważne tematy, znajdziesz w debiutanckiej książce Marii Natalii Tymańskiej. #MAMA radzi, ale się nie mądrzy... a przynajmniej próbuje ;). Maria Natalia Tymańska jest przede wszystkim mamą czteroletniego Teo i dwuletniej Luny, blogerką parentingową, właścicielką szkoły językowej dla dzieci, dj-ką, oraz żoną Tymona Tymańskiego. W dziesięciu obszernych felietonach utrzymanych w koncepcji rodzicielstwa bliskości, mówi wprost i bez ogródek o tym, jak przetrwać najczęstsze wyzwania macierzyństwa. Korzystając z własnych doświadczeń tłumaczy, obala mity i radzi co i jak robić, żeby wychować szczęśliwe dziecko, a przy okazji nie stracić pogody ducha. [www.znak.com.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Noworodek jest istotką całkowicie bezbronną, zaś jego rodzice, choć go kochają i o niego się troszczą, zwykle nie wiedzą, jak pielęgnować dziecko oraz w jaki sposób dbać o jego rozwój. Od chwili narodzin aż do ukończenia trzeciego roku, w życiu dziecka zachodzą największe zmiany. Dzięki naszej książce rodzice staną się ekspertami w pielęgnacji i wychowywaniu malucha. [www.empik.com, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej