Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Poradniki i przewodniki
(7)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(8)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(5)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(1)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(29)
Autor
Andruszko Robert (tłumacz)
(2)
Armstrong Nicky
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Sunderland Margot
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Bentkowska Dorota (psycholożka)
(1)
Bouras Nick (1945- )
(1)
Boyer Robin
(1)
Brittain W. Lambert
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dukała Karolina
(1)
Falkiewicz Matylda
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gajda Patrycja (psychologia)
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Gould Judith (pisarz)
(1)
Grzesiak Magdalena (psychiatra)
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Górnik-Durose Małgorzata
(1)
Habrat Paweł
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Heszen-Celińska Irena
(1)
Hetman Joanna (radca prawny)
(1)
Holt Geraldine (1951- )
(1)
Huebner Dawn
(1)
Jach Łukasz
(1)
Janicka Iwona (psychologia)
(1)
Kabzińska Joanna
(1)
Kantorska-Janiec Monika
(1)
Kazdin Alan E. (psycholog)
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
King Bruce M. (biopsychologia)
(1)
Kmiecik Anna M. (tłumaczka)
(1)
Koralewicz Jadwiga (1942- )
(1)
Kucharczyk Izabella (pedagog)
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Lowenfeld Viktor (1902-1960)
(1)
Mamcarz Piotr (psycholog)
(1)
Matthews Bonnie (1963- )
(1)
Minium Edward W. (1917-2004)
(1)
Moskal Maria (tłumaczka)
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Nasamran Amy
(1)
Oleszkowicz Anna (1956- )
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Pasztak-Opiłka Agnieszka
(1)
Pawłowska Paulina (1990- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Polakowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Popiel Agnieszka (psychiatra)
(1)
Poznaniak Wojciech. (1941-2019)
(1)
Pąchalska Maria (1949- )
(1)
Rebar Sarah
(1)
Remberk Barbara
(1)
Rewera Mirosław
(1)
Rode Danuta
(1)
Senejko Alicja (1954- )
(1)
Sielska Iwona
(1)
Sikora Teresa (psycholog)
(1)
Snel Eline (1954- )
(1)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(1)
Szymańska Paulina (psycholog)
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata (1946- )
(1)
Weisz John R. (1945- )
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Węglarz Joanna (psycholożka)
(1)
Zakrzewska Marzena (psychologia)
(1)
Zalewska-Łunkiewicz Karolina (psycholożka)
(1)
Zawadzki Bogdan
(1)
Ziółkowski Marek (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(37)
Odbiorca
Dzieci
(12726)
6-8 lat
(7950)
0-5 lat
(5774)
9-13 lat
(5746)
Młodzież
(3222)
Psycholodzy
(37)
14-17 lat
(2289)
Szkoły wyższe
(793)
Szkoły podstawowe
(585)
Szkoły średnie
(486)
Rodzice
(394)
Studenci
(216)
Dorośli
(191)
Nauczyciele
(189)
Szkoły ponadgimnazjalne
(144)
18+
(103)
Menedżerowie
(78)
Prawnicy
(78)
Lekarze
(74)
Logopedzi
(73)
Klasa 1.
(69)
Klasa 3.
(67)
Klasa 2.
(63)
Licea
(63)
Szkoły zawodowe
(58)
Poziom podstawowy
(56)
Przedszkola
(54)
Gimnazja
(50)
Klasa 4.
(47)
Pedagodzy
(47)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedsiębiorcy
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(37)
Nauczyciele języka polskiego
(36)
Technikum
(33)
Poziom średniozaawansowany
(30)
Pracownicy naukowi
(30)
Inżynierowie
(29)
Klasa 8.
(29)
Klasa 7.
(28)
Klasa 6.
(27)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Klasa 5.
(26)
B1 (poziom biegłości językowej)
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(22)
Adwokaci
(22)
Terapeuci
(22)
11-14 lat
(21)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
Sędziowie
(21)
Poziom rozszerzony
(20)
Nauczyciele akademiccy
(19)
Radcy prawni
(19)
Ekonomiści
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Dziewczęta
(16)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Programiści
(16)
Urzędnicy
(16)
Psychoterapeuci
(15)
Fizjoterapeuci
(14)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(14)
Informatycy
(14)
Pielęgniarki
(14)
Klasa 1
(13)
Księgowi
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
Dietetycy i żywieniowcy
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
Inżynierowie budownictwa
(12)
Policjanci
(12)
Prokuratorzy
(12)
Studenci prawa
(12)
Szkoła podstawowa
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Kobieta
(11)
Neurolodzy
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Aplikanci
(10)
Doradcy podatkowi
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 8
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Poziom zaawansowany
(10)
Pracownicy samorządowi
(10)
Psychiatrzy
(10)
Uczniowie
(10)
Architekci
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Fizycy
(9)
Klasa 3
(9)
Uczniowie szkół średnich
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Chorzy
(8)
Klasa 7
(8)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dzieci
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Psychologia dziecka
(4)
Diagnostyka medyczna
(3)
Lęk
(3)
Młodzież
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Autyzm
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Leczenie
(2)
Nauczanie
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia rodziny
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Afazja
(1)
Alimenty
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Chorzy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziewczęta
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Etyka
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Grafomotoryka
(1)
Głusi
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jakość życia (socjologia)
(1)
Język migowy
(1)
Kierowanie pojazdami
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Martwienie się
(1)
Medycyna behawioralna
(1)
Metody statystyczne
(1)
Mindfulness
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Niedowidzący
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podział majątku wspólnego małżonków
(1)
Polityka zdrowotna
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Postawy
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Prawa i obowiązki rodziców
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Psychologia sądowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Psychometria
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychopatologia rozwojowa
(1)
Psychoprofilaktyka
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozkład pożycia
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Samoakceptacja
(1)
Separacja (prawo)
(1)
Skuteczne działanie w stresie (program)
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Statystyka
(1)
Strach
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Stres zawodowy
(1)
Surdopedagogika
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Służba zdrowia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(6)
Monografia
(4)
Podręcznik akademicki
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(28)
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Historia
(1)
Transport i logistyka
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi syntezę wiedzy dotyczącej psychologicznych badań kierowców. Oparta jest na najnowszej metodyce, jak również aktualnym stanie prawnym dotyczącym badań psychologicznych w obszarze medycyny pracy. Publikacja zawiera opis stosowanych narzędzi badawczych, jak również dotyka kwestii teoretycznych konstruktów istotnych z poziomu badań kierowców. Porusza aspekty bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz praktyczne działania, zmierzające do poprawienia poziomu bezpieczeństwa w kontekście badań psychologicznych. Dla osób praktykujących książka może być podręcznikiem prowadzenia badań nie tylko w zakresie psychologii transportu, ale również diagnostyki w zakresie medycyny pracy. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki UWAŻNOŚCI. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dorastanie jest szczególnym okresem zarówno w życiu nastolatka, jak i jego otoczenia. Aby rozumieć rozwój młodego człowieka, warto zauważyć, jak bardzo wpływają na niego przemiany kulturowo-cywilizacyjne. Procesy globalizacji stwarzają zupełnie nowe, dotychczas nieuwzględniane w teoriach naukowych, warunki rozwoju. Książka dostarcza odpowiedzi na pytania: jak kształtują się wzorce atrakcyjności fizycznej młodzieży stale korzystającej z mediów, jakie znaczenie mają realne i wirtualne przyjaźnie i związki w dobie portali społecznościowych, jak krystalizuje się tożsamość i światopogląd nastolatka, jak przebiega rozwój poznawczy człowieka dorastającego w społeczeństwie informacyjnym, skąd się bierze bunt młodzieńczy i jakie są źródła młodzieńczego idealizmu. Książka pozwala zrozumieć prawidłowości i dostrzec nieprawidłowości rozwoju nastolatków w sferze biologicznej, seksualnej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych). Teczka zawiera: wzór karty informacyjnej; wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem; wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej; kwestionariusz wywiadu z rodzicami; arkusz obserwacji dziecka; kwestionariusz dla rodziców; 5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą; karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazjologia / Maria Pąchalska. - Wydanie 1, dodruk 3. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 414, [2] strony : ilustracje, portrety, rysunki ; 24 cm.
Praca podejmuje zagadnienia związane z zaburzeniami organizacji funkcji w korze mózgowej zwanymi afazją, problematykę zjawisk afatycznych, struktury procesu terapeutycznego oraz metody rehabilitacyjne, w tym także nowatorskie, autorskie programy rehabilitacyjne. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykonywanie pracy związanej z pomaganiem ludziom w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia jest równoznaczne z narażeniem na stresory o charakterze traumatycznym, czego następstwem jest wzrost ryzyka wystąpienia zaburzeń spowodowanych stresem. Niniejsza książka to rezultat badań prowadzonych w ramach projektu „PTSD: diagnoza, terapia, profilaktyka”. Autorzy – po zaprezentowaniu wyników dotychczasowych prac badawczych z dziedziny profilaktyki zaburzeń potraumatycznych – przedstawiają autorski program, wraz z wynikami badań własnych ilustrujących jego skuteczność, oraz szczegółowy protokół szkolenia profilaktycznego. Program szkolenia odnosi się do zidentyfikowanych mechanizmów psychologicznych odpowiedzialnych za powstawanie i utrzymywanie się negatywnych konsekwencji narażenia na stresory traumatyczne, co umożliwia wytrenowanie odpowiednich umiejętności w zakresie regulacji emocji, wpływających na wzrost poczucia własnej skuteczności w konfrontacji z traumą. Bazuje na założeniach współczesnej, opartej na procesach transdiagnostycznych psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Obejmuje zarówno psychoedukację, jak i trening umiejętności radzenia sobie ze stresem. Uzupełnieniem programu jest broszura edukacyjna Skuteczne działanie w stresie. Osobisty niezbędnik, zawierająca zestaw praktycznych narzędzi pomagających poradzić sobie z objawami pojawiającymi się w następstwie traumatycznych sytuacji. Badania prowadzono w grupie strażaków, program jednak uwzględnia specyfikę działania służb ratowniczych, dlatego niniejszy podręcznik po niewielkiej adaptacji może służyć innym grupom zawodowym, w tym ratownikom medycznym czy policjantom, a także stanowić protokół do dalszych badań. Niniejsza książka jest niezwykle ważną pozycją na polskim rynku. Dzięki niej czytelnik dostaje do ręki pierwszy protokół szkolenia profilaktycznego, który został w całości zaprojektowany i z wielką metodologiczną starannością przebadany w polskiej populacji. To bardzo ważny krok w kierunku dbałości o jakość oddziaływań profilaktyczno -terapeutycznych prowadzonych w naszym kraju. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.94 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praktyka Pediatry)
„Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży” to druga pozycja w serii Praktyka Pediatry. W kolejnych częściach podręcznika omówiono: zasady przeprowadzania procesu diagnozy, rozpoznawanie i leczenie poszczególnych zaburzeń psychicznych (w tym zaburzenia osobowości oraz problemy z obszaru rozwoju psychoseksualnego – zagadnienia rzadko omawiane w podręcznikach psychiatrii wieku rozwojowego), postępowanie w stanach nagłych oraz zagadnienia organizacyjne i prawne. Praktyka Pediatry to seria stworzona z myślą o lekarzach pierwszego kontaktu, stanowiąca praktyczne źródło wiedzy na temat wybranych zagadnień, z którymi lekarze najczęściej mają do czynienia. [PZWL, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat: związków psychologii i prawa, a zwłaszcza roli psychologa i psychologii w procesie stosowania prawa; zachowania człowieka w aspekcie jego trójpoziomowej organizacji (biologicznej, społeczno-kulturowej i psychologicznej), a także psychologii zaburzeń zachowania u osób dorosłych oraz zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży; standardów i modeli diagnozy psychologicznej w psychologii sądowej, kompetencji psychologa-biegłego sądowego oraz etycznych zasad postępowania psychologa sądowego jako praktyka i badacza; procesów i mechanizmów motywacyjnych dorosłych sprawców przestępstw; klinicznych wymiarów funkcjonowania świadków w procesie składnia zeznań; psychologicznego funkcjonowania nieletnich; możliwości wykorzystania klinicznej psychologii sądowej w obszarze prawa rodzinnego i cywilnego; form pomocy psychologicznej udzielanej osobom (ofiarom, sprawcom, małżonkom) uwikłanym w sprawy sądowe. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-343/344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Proste ćwiczenia, które pomogą twojemu dziecku rozwiać niepokój, poprawić koncentrację i poradzić sobie z trudnymi emocjami.
Ćwiczenia audio do pobrania na stronie: https://cojanato.pl/uwaznosc-spokoj-zabki-mp3/
Pierwsza książka o medytacji (świeckiej) dla dzieci. Ta prosta, przyjazna i skuteczna metoda zyskała entuzjastyczne opinie setek tysięcy rodziców, dzieci i pedagogów na całym świecie. W Holandii niemal w każdej szkole podstawowej jest przeszkolony nauczyciel, który codziennie prowadzi z uczniami kilkunastominutowe ćwiczenie uważności. W wielu szkołach odbywa się ono jednocześnie dla wszystkich uczniów i w tych właśnie placówkach efekty, w postaci poprawy dobrostanu dzieci, ich zdolności koncentracji i poziomu wzajemnej życzliwości są najbardziej uderzające. Same dzieci przepadają za tymi chwilami wyciszenia i spokoju. Nauczywszy się je wykonywać, same chętnie sięgają po to narzędzie, kiedy ogarniają je trudne emocje. Opanowanie tej sztuki to ogromny kapitał, który procentuje im przez całe życie. [CoJaNaTo, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ludzie, którzy potrzebują najwięcej akceptacji, dostają jej najmniej, a ludzie, którzy potrzebują najmniej akceptacji, dostają jej najwięcej. Wayne W. Dyer Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są „wystarczająco dobre”, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję. [GWP, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Gniew i agresja, depresja, lęk, separacja lub rozwód, przewlekła choroba, przemoc, uzależnienie.
Wszystkie dzieci potrzebują regulacji emocjonalnej ze strony rodziców. Zwłaszcza gdy doświadczają silnych emocji, takich jak wściekłość, frustracja, stres czy lęk. W takiej sytuacji niezwykle ważne jest to, by wysłuchać dziecko, a także pomóc mu zrozumieć i opanować jego uczucia. Jest to naturalne zadanie rodziców. A co, jeśli to rodzicom brakuje równowagi emocjonalnej? Jeśli to oni nie radzą sobie ze swoimi uczuciami? Jeśli są do tego stopnia pochłonięci własnymi problemami, że w ich umyśle nie ma już przestrzeni na to, by zająć się problemami dziecka? Autorka książki wyjaśnia, że rodzice zaabsorbowani własnymi sprawami nie są w stanie skutecznie zaspokajać potrzeb relacyjnych i emocjonalnych swoich dzieci. Nie chodzi tu o sporadyczne czy przejściowe trudności, których doświadczają wszystkie rodziny. Chodzi o sytuację, gdy rodzic jest przez większość czasu pochłonięty swoimi problemami, a jego zachowania przerażają, zawstydzają lub poniżają dziecko, odbierają poczucie bezpieczeństwa, powodują chaos, niszczą poczucie własnej wartości. Napięcia i trudności rodzica stają się wówczas napięciami i trudnościami dziecka, a dom przestaje być ostoją ciepła i spokoju. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Publikacja z zakresu psychologii rodziny. Autorka koncentruje się na zagadnieniu relacji między rodzeństwem we wczesnej dorosłości. Na podstawie rezultatów badań własnych została stworzona pierwsza polska autorska typologia relacji z rodzeństwem we wczesnej dorosłości. W książce czytelnik znajdzie ponadto przegląd literatury światowej, omówienie wyników badań własnych, dyskusję na temat ich rezultatów oraz prezentację implikacji praktycznych. * Wartość pracy podnosi przeprowadzona przez Autorkę adaptacja dwóch testów do badania relacji między rodzeństwem. Dzięki starannie i wnikliwie przeprowadzonej analizie wyników badań własnych, w oparciu o analizę skupień, Autorce udało się opracować pierwszą w Polsce typologię relacji między rodzeństwem, uwzględniającą typy relacji: ambiwalentny, niechętny i wspierający. Fakt ten bardzo wyraźnie podnosi wartość publikacji i czyni ją bardzo wartościowym opracowaniem naukowym w tym obszarze tematycznym. Z recenzji prof. dr hab. Teresy Rostowskiej (UG) [Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompleksowe źródło wiedzy dla terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą Drugie, zmienione wydanie podręcznika światowej sławy specjalistów zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do prowadzenia skutecznej terapii dzieci i młodzieży. Niniejszy tom uwzględnia również najbardziej aktualne udoskonalenia i adaptacje metod leczenia oraz przedstawia dodatkowe interwencje oparte na dowodach. Najważniejszą część podręcznika stanowią zwięzłe rozdziały poświęcone konkretnym programom psychoterapii. Autorzy poszczególnych metod omawiają ich teoretyczne podstawy, opisują sposób przeprowadzania interwencji sesja po sesji, podsumowują wyniki badań na temat skuteczności terapii oraz wskazują nierozwiązane problemy, z którymi należy się uporać. Ten kompleksowy podręcznik będzie przydatny zarówno dla psychologów zajmujących się dziećmi i młodzieżą, jak i dla psychiatrów i specjalistów z pokrewnych dziedzin (niezależnie od orientacji teoretycznej), badaczy i studentów. Podręcznik zawiera metody leczenia: lęku, depresji, zaburzeń stresu pourazowego, anoreksji psychicznej, moczenia się, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, opozycyjno-buntowniczych i zaburzeń zachowania, ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych samouszkodzeń i myśli samobójczych, bulimii psychicznej oraz zanieczyszczania się kałem- nieuwzględnionych w poprzednim wydaniu „Weisz i Kazdin są uznanymi na świecie autorytetami w dziedzinie opartych na dowodach psychoterapii dzieci i młodzieży, a ich książka jest lekturą obowiązkową. To wydanie różni się od poprzednich znacznie szerszym zakresem oraz wnikliwością w ocenie dowodów. Chociaż omawiane problemy są dość złożone, całość napisana jest w sposób potoczysty i przystępny. Każdy, kto interesuje się tymi zagadnieniami, będzie czerpał przyjemność z lektury tej książki, a jednocześnie znacznie poszerzy swoją wiedzę”. Michael Rutter, M.D., Instytut Psychiatrii, Psychologii i Neurobiologii, King’s College London, Wielka Brytania. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka. [Difin, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenia rozdziałów w języku angielskim.
Monografia ma charakter teoretyczno-praktyczny i jest wyrazem poszukiwań zmian w polskiej surdopedagogice, które wskazują najnowsze kierunki działań na rzecz osób niesłyszących. Dokonujące się zmiany społeczne, w ocenie Autorów, dotyczą koncepcji wybranych teorii i rozwiązań w zakresie rehabilitacji i edukacji osób g/Głuchych, ich miejsca w społeczeństwie. Ze względu na specyfikę omawianych zagadnień wśród szerokiego grona odbiorców powinni znaleźć się surdopedagodzy, surdologopedzi, psychologowie, rodzice dzieci niesłyszących, studenci i inne osoby, którym bliskie jest zrozumienie złożoności omawianych problemów. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przygoda z Kinezjologią ; 2)
126 ćwiczeń i zabaw, które inspirują do wykorzystania ruchu w stymulacji naturalnego rozwoju fizycznego, psychicznego i intelektualnego.[www.sklep.prapelnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przygoda z Kinezjologią ; 1)
Publikacja stanowi zbiór wypowiedzi - scenariuszy zajęć, zabaw i rymowanek, w których ważną rolę odgrywają ćwiczenia dr. Paula Dennisona. Jest rejestrem doświadczeń nauczycieli, trenerów, terapeutów, którzy wspomagają swoją pracę prostymi ćwiczeniami. W książce znalazły się przykłady scenariuszy zajęć z dziećmi w różnym wieku i na różnych etapach edukacyjnych oraz z osobami dorosłymi. Zaprezentowano możliwość wykorzystania Kinezjologii Edukacyjnej zarówno we wspomaganiu naturalnego rozwoju dziecka, jak i stymulowaniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Można ją z powodzeniem stosować we wszystkich przedziałach wiekowych zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej.[www.edukacyjna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-796/799 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej