Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(231)
Forma i typ
Książki
(204)
Publikacje dydaktyczne
(91)
Publikacje fachowe
(55)
Poradniki i przewodniki
(34)
Proza
(22)
Publikacje naukowe
(18)
Audiobooki
(11)
Druki ulotne
(11)
Poezja
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(147)
tylko na miejscu
(71)
wypożyczone
(29)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(28)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(42)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(5)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(11)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(7)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(76)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(43)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(29)
Autor
Hinz Magdalena
(17)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(12)
Stockinger Tomasz (1955- )
(11)
Gąsieniec Stefan
(10)
Pelc Maria (ilustratorka)
(10)
Ludkiewicz Eliza
(7)
Bednarz Marzena
(6)
Bladowska Joanna
(6)
Kaczorowska-Bray Katarzyna (logopeda)
(6)
Miłosz Angelika
(6)
Półtorak Agata (literatura dziecięca)
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(6)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(6)
Kłodnicka Olga (pedagog)
(5)
Maćkowiak Arkadiusz
(5)
Milewski Stanisław (1956- )
(5)
Okoniewska Małgorzata
(5)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(5)
Wasilewicz Grażyna (neurologopeda)
(5)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Bryła Maria
(4)
Gubała Magdalena
(4)
Jaroszewski Karol (tłumacz)
(4)
Kańciurzewska Anna
(4)
Lubocka Weronika
(4)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(4)
Muszyńska Aneta
(4)
Sowińska Magdalena
(4)
Szakiewicz Aleksandra
(4)
Szmalec Jacek (terapeuta)
(4)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(4)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(3)
Częścik Józef (1955- )
(3)
Delaney Tara
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Hopkins Amanda (1962- )
(3)
Kluczkowska Karolina
(3)
Kranowitz Carol Stock (wychowanie przedszkolne)
(3)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(3)
Mierzejewski Krzysztof (1975- )
(3)
Mikita Anna
(3)
Odowska-Szlachcic Bożena
(3)
Oppman Artur (1867-1931)
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Staszkiewicz Ewa
(3)
Szalewska Katarzyna (psycholog)
(3)
Winczewski Piotr (wychowanie fizyczne)
(3)
Bijak Elżbieta (logopeda)
(2)
Buszkowski Igor
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Dudek Sandra (ilustratorka)
(2)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(2)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(2)
Kamińska Dorota (tłumaczka)
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Krefft Anna
(2)
Krukowska Małgorzata (pedagog)
(2)
Kuczkowski Jerzy (otolaryngolog)
(2)
Kurjata Hanna
(2)
Lawendowski Rafał
(2)
Lubner-Piskorska Anna
(2)
Melillo Robert
(2)
Miechowska Anna (logopeda)
(2)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(2)
Pikiel Sylwia (tłumaczka)
(2)
Piotrowska Magdalena (1978- )
(2)
Podleśna Małgorzata
(2)
Rabant Elżbieta
(2)
Sabat Jerzy (literatura dziecięca)
(2)
Sher Barbara (1935- )
(2)
Sniezhko Olga
(2)
Szczepańska Lidia
(2)
Szwajkowska Elżbieta
(2)
Szwajkowski Witold
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Słupek Kazimierz (pedagogika)
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Voss Angie
(2)
Wilde Kate C
(2)
Winczewska Aneta (pedagog)
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Anders Marta
(1)
Andrews June
(1)
Andrzejczak Rościsław
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Baniel Anat
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bentkowska Dorota (psycholożka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(80)
2010 - 2019
(143)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(170)
1901-2000
(6)
1945-1989
(5)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(231)
Język
polski
(228)
Odbiorca
Dzieci
(77)
Rodzice
(57)
6-8 lat
(55)
0-5 lat
(34)
Nauczyciele
(28)
Logopedzi
(27)
9-13 lat
(18)
Pedagodzy
(15)
Terapeuci zajęciowi
(15)
Szkoły podstawowe
(13)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Terapeuci
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(6)
Przedszkola
(6)
Szkoły specjalne
(6)
Dziecko autystyczne
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Szkoły wyższe
(4)
14-17 lat
(3)
Chorzy z afazją
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Psycholodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Dzieci z zaburzeniami mowy
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Dzieci z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziewczęta
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Koordynatorzy do spraw edukacji specjalnej
(1)
Lekarze
(1)
Licea
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Poziom nauczania Szkoły specjalne przysposabiające do pracy
(1)
Prxedszkola
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologowie
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Szkoly podstawowe
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły specjalne przysposabiające do pracy
(1)
Technikum
(1)
Terapeuci językowi
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(30)
Literatura polska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(30)
Język polski
(27)
Korekcja mowy
(23)
Dziecko autystyczne
(19)
Wymowa
(19)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(18)
Autyzm
(12)
Dzieci
(11)
Logopedia
(11)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(9)
Mowa
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Integracja sensoryczna
(8)
Język polski (przedmiot szkolny)
(8)
Motoryka mała
(8)
Zaburzenia mowy
(8)
Bajkoterapia
(7)
Terapia zabawą
(7)
Czytanie
(6)
Czytanie ze zrozumieniem
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Słuch
(6)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Nauczanie
(5)
Nauka czytania
(5)
Nauka pisania
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Uczucia
(5)
Afazja
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Niemowlę
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Pisownia
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rodzina
(4)
Rysowanie
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Życie codzienne
(4)
Diagnoza logopedyczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Jąkanie
(3)
Kończyna górna
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Otępienie
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Spółgłoski
(3)
Trening umysłu
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Wiosna
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zaburzenia poznawcze
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Chorzy z afazją
(2)
Czytanie sylabowe
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Lęk
(2)
Matematyka
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Pamięć
(2)
Papieroplastyka
(2)
Psychologia
(2)
Rozwój mowy
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rozwój psychofizyczny niemowlęcia
(2)
Spółgłoski szumiące
(2)
Terapia manualna
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczenie się
(2)
Usamodzielnianie wychowanków
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zima
(2)
Zmysły
(2)
Zwierzęta
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Alimenty
(1)
Analfabetyzm
(1)
Autodestruktywność
(1)
Banki
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Watykan (Włochy)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(57)
Poradnik
(41)
Materiały pomocnicze
(23)
Opowiadania i nowele
(15)
Scenariusz zajęć
(13)
Dokumenty dźwiękowe
(12)
Karty pracy ucznia
(12)
Podręcznik
(12)
Audiobooki
(11)
Gry edukacyjne
(11)
Opracowanie
(9)
Wiersze
(9)
Gry i zabawy umysłowe
(7)
Publikacje dla dzieci
(7)
Gry i zabawy
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Legendy i podania
(6)
Bajki i baśnie
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(5)
Poezja dziecięca polska
(5)
Monografia
(4)
Poradnik dla rodziców
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Zagadki polskie
(4)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(4)
Broszura
(3)
Opowiadania i nowele terapeutyczne
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(3)
Krzyżówki (gry)
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Muzyka
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Dyktando
(1)
Elementarze
(1)
Encyklopedia
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka do wypełnienia
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Legendy miejskie
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Opowiadanie psychologiczne polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Program nauczania
(1)
Przysłowia
(1)
Publicystyka włoska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(107)
Psychologia
(44)
Medycyna i zdrowie
(26)
Językoznawstwo
(25)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Hobby i czas wolny
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
231 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak rozpoznać, kiedy ludzie są sobie bliscy, a kiedy nie umieją się porozumieć, kiedy wspierają się, a kiedy sprawiają sobie przykrość, kiedy sprzeczają się, a kiedy żartują? Relacje, które tworzą się między nami, często nie potrzebują słów. To, co najważniejsze, kryje się między słowami – w wymownym uśmiechu, znaczącym geście lub spojrzeniu pełnym emocji. Nauce dostrzegania, rozpoznawania i interpretacji tych małych (a zarazem wielkich) znaków w codziennych sytuacjach służy zbiór fotografii i pytań, które znajdują się w tej publikacji. Może być ona pomocą edukacyjną i terapeutyczną w pracy z dziećmi (i nie tylko), które lubią widzieć i wiedzieć więcej, a także dla tych, które mają trudności na przykład w wyrażaniu lub odczytywaniu emocji. [www.aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: 100 i więcej zabaw rozwijających mowę, motorykę oraz funkcje poznawcze i społeczne dziecka.
Przepis na szczęśliwe dziecko to zbiór ponad 100 zabaw, które nie tylko dostarczają rozrywki, ale również mają wpływ na rozwój mowy, funkcji poznawczych czy sprawności ruchowej dziecka. Prezentowane zabawy uruchamiają pozytywne emocje, budują i wzmacniają więź między rodzicem i dzieckiem, mają znaczący wpływ na budowanie w maluszku poczucia własnej wartości. Czytelnicy znajdą tu wiele ciekawych propozycji dotyczących wspierania rozwoju dziecka. Między innymi dowiedzą się, jak poprzez masażyki twarzy i ciała wpływać na rozwój mowy, rozwijać słownictwo maluszka, w zabawny sposób usprawniać narządy mowy, kształtować prawidłowy tor oddechowy i poprawną artykulację. Proponowane zabawy doskonalą uwagę i pamięć, usprawniają motorykę małą i dużą, rozwijają poczucie rytmu i wyobraźnię. [www.czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.[Grupa Wydawnicza Harmonia]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych. [Harmonia Universalis, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele na całym świecie poszukują skutecznych metod nauczania, również w klasach integracyjnych. Ta unikalna pozycja jest nieocenionym źródłem informacji dla pedagogów, którzy mogą nie mieć czasu lub chęci na zajmowanie się badaniami teoretycznymi, ale którzy chcieliby mieć pewność, że stosowane przez nich strategie nauczania są najskuteczniejszymi i najnowocześniejszymi dostępnymi metodami. Każda z dwudziestu siedmiu strategii opisanych w tej książce oparta jest na solidnych podstawach badawczych i sprawdzonych teoriach, posiada jasne wskazówki dotyczące implementacji i uzupełniona jest w stosownych przypadkach o ostrzeżenia. Ujęte zostały jedynie te studia, które mają w sobie autentyczny potencjał poprawy strategii stosowanych przez nauczycieli i które faktycznie mogą ułatwić naukę oraz uzyskiwanie dobrych efektów społecznych dla wszystkich uczniów w szkole. Niniejsza publikacja jest podstawową lekturą dla każdego, kto interesuje się – zawodowo lub teoretycznie – udokumentowanymi strategiami nauczania dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi – niezależnie, czy jest to student pedagogiki, czy wykwalifikowany nauczyciel, szkoleniowiec, psycholog edukacyjny, koordynator do spraw edukacji specjalnej, konsultant czy badacz. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii – zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu.[taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów – badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch – we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku. [www.harmonia.edu.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które – w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą – pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych: wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem; wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem; ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie; domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania; sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron; sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji. Książka otrzymała nagrody Margot Marek Book Award, przyznaną przez International Dyslexia Association, oraz Ken Book Award, przyznaną przez National Alliance for the Mentally Ill. [www.harmonia.edu.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek. Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cesarina Xaiz zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983–2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację. [www.bonito.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 61 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [https://ksiegarnia.pwn.pl/Dziecko-a-integracja-sensoryczna,114591635,p.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata.[www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy aut. na s. 11.
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka. [harmonia.edu.l]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Niniejsze opracowanie pod redakcją naukową Katarzyny Kaczorowskiej-Bray i Jacka J. Błeszyńskiego podejmuje niezwykle istotną problematykę mowy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Choć sam ogólny aspekt funkcjonowania tego rodzaju osób został potraktowany w literaturze psychologicznej, logopedycznej oraz pedagogicznej z należytą uwagą, to brak dotąd było szczegółowych i aktualnych informacji na temat komunikacji, mowy i języka osób z dysfunkcjami umysłowymi. Zaletą publikacji jest nie tylko zawarta w niej najnowsza wiedza dotycząca tego tematu, lecz także zupełnie świeże spojrzenie na problem. [www.eduksięgarnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. Niezbędnik dziewczyny ze spektrum to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę – osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube’a i selfików, i dobrze to rozumie. Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon – uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności – na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność! [Wydawnictwo Harmonia, 2022].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego – połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania. Nota o autorce: Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.91/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze! [www.edumaniak.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej