Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(65)
Forma i typ
Książki
(59)
Publikacje dydaktyczne
(40)
Publikacje fachowe
(10)
Druki ulotne
(9)
Proza
(5)
Poezja
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(14)
tylko na miejscu
(11)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(21)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(2)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(8)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(32)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(11)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(10)
Mikulska Joanna (logopeda)
(6)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(4)
Bryła Maria
(3)
Muszyńska Aneta
(3)
Pelc Maria (ilustratorka)
(3)
Bartmińska Izabela (1942-1999)
(2)
Bartmiński Jerzy (1939-2022)
(2)
Fuks Agata
(2)
Gulewicz Artur (1978- )
(2)
Kalina Agata
(2)
Kiełbasiński Krzysztof
(2)
Klimkiewicz Danuta (pisarka)
(2)
Lubner-Piskorska Anna
(2)
Michalec Katarzyna (papieroplastyka)
(2)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(2)
Piszczek Małgorzata
(2)
Siennicka-Szadkowska Elżbieta (logopeda)
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szybist Joanna
(2)
Szyfter Maria
(2)
Zagnińska Maria (polonistka)
(2)
Anders Marta
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Bańko Mirosław (1959- )
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta (logopeda)
(1)
Bożek Zofia
(1)
Brydak Ilona (ilustratorka)
(1)
Buda Magdalena
(1)
Czerniakowska Anna
(1)
Czerniakowski Tomasz
(1)
Daniel Irena (logopeda)
(1)
Fronczewski Piotr (1946- )
(1)
Gdula Adam (ilustrator)
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jaroch-Połom Lucyna
(1)
Jarosz Magdalena (pedagog)
(1)
Jeleń Marcin (1973- )
(1)
Karaś Mieczysław (1924-1977)
(1)
Karpowicz Tomasz
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kotlarczyk Mieczysław (1908-1978)
(1)
Koziełło Marcin
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Krajna Ewa
(1)
Krupa Dorota (logopedia)
(1)
Kruszewska Aleksandra (logopedia)
(1)
Krzysztonek Grażyna
(1)
Krzysztoszek Grażyna
(1)
Kubiak-Sokół Aleksandra
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lubner-Piskorska Anna. Unilogo
(1)
Madejowa Maria
(1)
Małecka Magdalena (logopeda)
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Oczkoś Mirosław (1970- )
(1)
Ostrowska Marta (1982- )
(1)
Podgórska Anna (pedagog)
(1)
Południak Marcin (1971- )
(1)
Protasewicz Ewelina
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Seniuk Anna (1942- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(1)
Stuhr Jerzy (1947- )
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Wiatrowska Agnieszka Anna
(1)
Wiśniewski Krzysztof (1957- )
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(49)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Odbiorca
Dzieci
(32)
Logopedzi
(32)
6-8 lat
(27)
Rodzice
(26)
Nauczyciele
(20)
0-5 lat
(14)
Przedszkola
(13)
Nauczanie początkowe
(11)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Dzieci z zaburzeniami mowy
(4)
9-13 lat
(3)
Pedagodzy
(3)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Naucznie przedszkolne
(1)
Prxedszkola
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci językowi
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(10)
Temat
Język polski
(58)
Wymowa
(58)
Korekcja mowy
(31)
Czytanie
(11)
Sylaby
(10)
Logopedia
(8)
Wymowa języka polskiego
(7)
Spółgłoski
(6)
Słuch
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Motoryka mała
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dzieci
(2)
Pisownia
(2)
Przyjaźń
(2)
Spółgłoski szumiące
(2)
Zabawa
(2)
Zwierzęta
(2)
Czytanie sylabowe
(1)
Grafomotoryka
(1)
Interpunkcja polska
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Nazwiska
(1)
Nazwiska obce
(1)
Onomatopeja
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Reranie
(1)
Rzeczownik polski
(1)
Samogłoski
(1)
Spółgłoski syczące
(1)
Trening koncentracji
(1)
Wiosna
(1)
Wymowa sceniczna
(1)
Zdanie
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(32)
Broszura
(15)
Pomoc dydaktyczna
(10)
Materiały pomocnicze
(7)
Wiersze
(7)
Książka do kolorowania
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Poradnik
(4)
Książka do wypełniania
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Zagadki
(3)
Krzyżówki (gry)
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Słownik języka polskiego
(2)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dyktando
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poezja polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Rymowanki
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Językoznawstwo
(28)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Sylaby. 1 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 3)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt trzeci wprowadza spółgłoski P i M. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłosek zeszyt zawiera odpowiedni materiał ilustracyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Sylaby. 2 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Wydanie 14. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2023. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 4)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Czwarty już zeszyt serii rozpoczyna się od spółgłoski b. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłoski b, rysunek przedstawia „nadęte” policzki, jak baloniki i takie same „policzki” litery b. Zasada ta powtarza się także wobec litery l.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Sylaby. 3 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 5)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt piąty wprowadza litery f i w. Zaczyna się od odczytywania (przez nauczyciela bądź rodzica) dziecku sylab otwartych, kończących się samogłoską. Aby dziecko zapamiętało obraz graficzny głoski f, pokazujemy, że podczas jej wypowiadania górne zęby „gryzą” dolną wargę. Zasada powtarza się w stosunku do litery w. Ułożenie zębów jest identyczne, jak podczas wymawiania f, różnica polega jedynie na głośności. [Wydawnictwo Edukacyjne, 2021].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Sylaby. 4 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 6)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii „Kocham Czytać”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 7 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2020. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 9)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W dziewiątym zeszycie serii „Kocham Czytać” nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 8 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 10)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 10 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 12)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 12 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2021. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 14)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego „’” (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich. Stosując opozycję – sylaba otwarta: sylaba zamknięta – można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby. 14 / Jagoda Cieszyńska ; [ilustracje Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - IV strony, 20 stron : ilustracje ; 20 cm.
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 16)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ze wstępu Autorki: „To już ostatnia para miękkich głosek oraz trudna artykulacyjnie głoska r. Zwykło się sądzić, że drżąca głoska r pojawia się najpóźniej w rozwoju mowy dziecka. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Doświadczenia kliniczne pokazują, że dzieci, gdy tylko opanują wymowę tej głoski, nawet gdy brzmi jeszcze nie dość dokładnie, bardzo chętnie wypowiadają zawierające ją wyrazy. Na początku jest to r realizowane jednouderzeniowo lub jako dźwięk pośredni między r i l. Wówczas ważne są ćwiczenia, to znaczy czytanie, które utrwala prawidłową artykulację”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać : seria logopedyczna ; zeszyt 2)
Opis wg okładki.
Na okładce: Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Ten zeszyt pozwoli dzieciom zrozumieć, że słyszane dźwięki można zapisywać. Radość z odczytywania głosów zwierząt przygotuje małych czytelników do umiejętności rozpoznawania sylab ze spółgłoskami p i m, które będą zamieszczone w zeszycie trzecim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było kształtowanie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o środowisku oraz nauka konstruowania wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym. bonito.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek s, z, c, dz w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i całych zdaniach. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek s, z, c, dz i utrwaleniu ich w sylabach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Logobox : uniwersalny zestaw logopedyczny / Anna Lubner-Piskorska. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022. - Teka (zeszyt, 40 kart tablic) : ilustracje kolorowe ; 31 cm.
LogoBOX to wygodny w użyciu zestaw narzędzi dla każdego logopedy. Dzięki umieszczeniu tak wielu materiałów w jednej teczce specjaliści otrzymują komplet pomocy gotowych do prostego zastosowania w ćwiczeniach: - oddechowych, - narządów mowy, - artykulacyjnych. ?Logopedyczny box? ? zawierający materiały, które mogą być wykorzystywane do różnych celów terapeutycznych na rozmaite sposoby ? to odpowiedź na odmienne potrzeby logopedów. Pomoce do różnorodnego zastosowania umieszczono w teczce, dzięki czemu można je mieć zawsze pod ręką! Zestaw tworzą: - instrukcja z propozycjami wykorzystania materiałów, - materiały graficzne do wykorzystania w grach logopedycznych. Liczne wskazówki, pomysły oraz warianty gier pomogą logopedom w stworzeniu własnych scenariuszy zajęć na podstawie umieszczonych w teczce kart, które można: drukować, wycinać, zmniejszać lub powiększać, kolorować, uzupełniać o nowe elementy. ?LogoBOX? to zestaw przygotowany po to, by stanowić inspirację do dalszych kreatywnych działań! Do materiału terapeutycznego używanego w czasie gier można na przykład wykorzystać serię uniwersalnych pomocy logopedycznych uniLOGO wydanych przez Wydawnictwo Harmonia. [dobraksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowiąca bogate źródło inspiracji pozycja, której nie może zabraknąć w biblioteczce rodziców, terapeutów, logopedów oraz wszystkich osób, które interesuje prawidłowy rozwój mowy dziecka. Są to opowiadania logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które bawią i uczą. Każda z historyjek jest poświęcona poznaniu innej głoski, dzięki czemu mali Czytelnicy mogą doskonalić wymowę każdej z nich - c, b, p, ch, h, s, w, ci, ć, si, ś, cz, sz, z, dzi, dź, r, rz, ż. Oprócz doskonalenia prawidłowej wymowy dzieci mogą rozwijać wyobraźnię, wzbogacać słownictwo, a kolorowe ilustracje z pewnością zachęcą maluchów do sięgnięcia po książkę i umilą im czytanie. [osdw.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - I/N (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P.Dz. (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Opis wg okładki.
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu syczącego s, z, c, dz. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek przedniojęzykowo-zębowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne. Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej. Konstrukcja opracowania została gruntownie przemyślana. Zadbano o to, by wprowadzać ćwiczenia etapami, zgodnie z zasadą stopniowania trudności, dlatego poszczególne głoski utrwalane są w następujących kolejno realizacjach: w izolacji, w sylabie otwartej (spółgłoska-samogłoska), w śródgłosie sylaby (spółgłoska-samogłoska-spółgłoska), w sylabach zamkniętych (samogłoska-spółgłoska), w logotomach (trudniejsze zbitki spółgłoskowe). [WiR, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest poradnikiem logopedycznym uwzględniającym nie tylko ćwiczenia sprawności aparatu wymowy, ale także dbałość o przebieg rozwoju funkcji w obrębie narządu żucia. Ćwiczenia w niej opisane będą urozmaicać pracę specjalistów z dziećmi, które potrzebują ich pomocy. Niektóre ćwiczenia mogą być także wykorzystywane przez pedagogów w ramach zajęć przedszkolnych jako działania stymulujące rozwój sprawności aparatu artykulacyjnego. Książka ta pomagać więc będzie w realizacji jednego z ważnych zadań logopedii, jakim jest profilaktyka logopedyczna. Uczy też rodziców, jak można w atrakcyjny i korzystny dla rozwoju dziecka sposób spędzać wspólnie czas i jednocześnie wypełniać zalecenia logopedy. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-80/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wzorowa Wymowa)
Na okładce: 60 naklejek.
Z najeżonym jeżykiem nauka wymowy to prawdziwa frajda Szereg szumiący płata figle niejednemu przedszkolakowi. Nabywanie prawidłowych wzorców danej głoski jest długie i żmudne. Autorki, opierając się o wieloletnie doświadczenie terapeutyczne i logopedyczne, postanowiły stworzyć pozycję, która ten proces mogłaby wspomóc i uatrakcyjnić Wesołe rymowanki, zabawy paluszkowe, śmieszne wierszyki do gimnastyki buzi i języka, zagadki i labirynty. Przejrzyste wskazówki dotyczące artykulacji głosek. Materiał językowy dostosowany do możliwości najmłodszych. Całość zaś dopełniona przeróżnymi rysunkami do kolorowania i całym mnóstwem barwnych naklejek. Ćwiczenia posłużą do pracy z 4-, 5-latkami w równym stopniu logopedom i nauczycielom, co rodzicom. [www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wzorowa Wymowa)
Na okładce: 60 naklejek.
Z szarą myszką nauka wymowy to prawdziwa frajda!Szereg szumiący płata figle niejednemu przedszkolakowi. Nabywanie prawidłowych wzorców danej głoski jest długie i żmudne. Autorki, opierając się o wieloletnie doświadczenie terapeutyczne i logopedyczne, postanowiły stworzyć pozycję, która ten proces mogłaby wspomóc i uatrakcyjnić!Wesołe rymowanki, zabawy paluszkowe, śmieszne wierszyki do gimnastyki buzi i języka, zagadki i labirynty. Przejrzyste wskazówki dotyczące artykulacji głosek. Materiał językowy dostosowany do możliwości najmłodszych. Całość zaś dopełniona przeróżnymi rysunkami do kolorowania i całym mnóstwem barwnych naklejek.Ćwiczenia posłużą do pracy z 5-, 6-latkami w równym stopniu logopedom i nauczycielom, co rodzicom. [www.poczytaj.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy będzie pomocny logopedom, rodzicom, nauczycielom w ogólnej ocenie stanu mowy dziecka. Autorki od lat z powodzeniem wykorzystują go do sprawdzania wymowy głosek, umiejętności językowych czy zdolności komunikacyjnych dziecka. Zaletą kwestionariusza jest możliwość stosowania go w zależności od potrzeb i własnej inwencji w pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami mowy. Publikacja zawiera materiał obrazkowy do wymowy samogłosek i spółgłosek oraz do nazywania członków rodziny, czynności, zbiorów, kolorów, figur geometrycznych, liczebników, pojęć przeciwstawnych, przyimków, pór roku, pór dnia, a także historyjki obrazkowe dwu-, trzy-, czteroelementowe i obrazek do opowiadania. Do materiału obrazkowego są podane pytania, polecenia i odpowiedzi, które ułatwiają korzystanie z kart ćwiczeń. [https://platon.com.pl/pl/logopedyczny-kwestionariusz-obrazkowy/produkt-652238488]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Zestaw ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek z szeregu ciszącego ś, ź, ć, dź. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń ortofonicznych: oddechowych, uwagi słuchowej, motoryki narządów artykulacyjnych oraz zestawy ćwiczeń utrwalających artykulację głosek środkowojęzykowych. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne. Materiał zawarty w opracowaniu zachęca dziecko nie tylko do wielokrotnego powtarzania materiału słownikowego, ale także do ćwiczeń grafomotorycznych, posługiwania się nożyczkami, dopasowywania. Ćwiczenia artykulacji połączono z rozmaitymi czynnościami, np.: wodzenie palcem po śladzie, porównywanie, wycinanie, pisanie, liczenie i czytanie. Różnorodność zadań zapobiega monotonii i znużeniu, które często towarzyszą terapii logopedycznej. Ćwiczenia logopedyczne zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności: wywołanie prawidłowego brzmienia głoski w izolacji, ćwiczenia głoski w sylabach otwartych, ćwiczenia głoski w śródgłosie, ćwiczenia głoski w sylabach zamkniętych oraz w grupach spółgłoskowych. We Wstępie Autorka omawia najczęściej spotykane wady wymowy związane z niepoprawną realizacją głosek dentalizowanych oraz podaje propozycje dodatkowych ćwiczeń, które pomogą w wypracowaniu poprawnej artykulacji (są to ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, uwagi słuchowej, motoryki narządów mowy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 81/P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej