Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(116)
Forma i typ
Książki
(112)
Publikacje dydaktyczne
(52)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(8)
Proza
(3)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(68)
dostępne
(52)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(20)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(5)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(10)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(8)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(47)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(21)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Szuścik Urszula
(14)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(13)
Daniec Sławomir (ilustrator)
(5)
Karczmarska-Strzebońska Alicja (ilustratorka)
(5)
Guz Sabina
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(2)
Czajkowski Stanisław (1878-1954)
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Falski Marian (1881-1974)
(2)
Grimm Jacob (1785-1863)
(2)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Kieś-Kokocińska Katarzyna (pisarka)
(2)
Kurdziel Marta
(2)
Lewicka Janina
(2)
Niedźwiadek Agnieszka
(2)
Orowiecka Iwona
(2)
Perrault Charles (1628-1703)
(2)
Piekarska Agnieszka (nauczanie początkowe)
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szal Marek (ilustrator)
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Witkowska Krystyna (1926-2000)
(2)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Adamczyk Włodzimierz (fotograf)
(1)
Adamek Irena
(1)
Arkabus Agata
(1)
Aves Corinne
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Bajtlik Jan (1989- )
(1)
Balińska Hanna (pedagogika)
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Baszczak Janusz (ilustrator)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Blachura Marta
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boradyń-Bajkowska Anna (tłumaczka)
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brudzewski Julian (1957- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Bădescu Ramona (1980- )
(1)
Carletti Emanuela (ilustratorka)
(1)
Chaud Benjamin (1975- )
(1)
Chromiak Małgorzata
(1)
Ciecierska Barbara (tłumaczka)
(1)
Cwirko-Godecki Jerzy
(1)
Czarkowska Iwona (1970- )
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Depa Filip (ilustrator)
(1)
Dobrakowska Anetta
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drabik Wiesław (1956- )
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Dudziak Krystyna (1951- )
(1)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(1)
Erkert Andrea (1967- )
(1)
Fic Dorota
(1)
Fuks Agata
(1)
Gawryś Iwona
(1)
Grabiański Janusz (1929-1976)
(1)
Gurbisz Witold
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Heine Anna
(1)
Himik Iwona
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Iwanow W.W
(1)
Juryta Anna
(1)
Just Monika
(1)
Jędraszek-Drzazga Izabela (pisarka)
(1)
Kachel Maciej (1988- )
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kapica Gabriela (1941- )
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Karolak Jerzy (1907-1984)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Klimkiewicz Danuta (pisarka)
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopeć Daniel
(1)
Kopeć Edyta
(1)
Kozyra-Wiśniewska Aleksandra
(1)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kościowa Maria
(1)
Krawczak Andrzej (1963- )
(1)
Król Anna (1979- )
(1)
Kwaśniewski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(73)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(116)
Język
polski
(116)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(15)
Dzieci
(13)
Przedszkola
(13)
Nauczanie początkowe
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
6-8 lat
(8)
Klasa 1.
(8)
Klasa 3.
(8)
Klasa 2.
(7)
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
0-5 lat
(4)
Studenci
(4)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Klasa 4.
(2)
Nauczyciele przedszkolni
(2)
Pedagodzy
(2)
Młodzież
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkole
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoly podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura francuska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(108)
Wychowanie przedszkolne
(25)
Język polski
(16)
Język polski (przedmiot szkolny)
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Czytanie
(9)
Czytanie ze zrozumieniem
(9)
Metody nauczania
(9)
Myślenie twórcze
(6)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Metoda Montessori
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Teoria nauczania
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Kreatywność
(3)
Lektura szkolna
(3)
Matematyka
(3)
Pisanie
(3)
Pisownia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Geometria
(2)
Korekcja mowy
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języka polskiego
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauka czytania
(2)
Przedszkola
(2)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie
(2)
Wymowa
(2)
Agresywność
(1)
Analfabetyzm
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gramatyka
(1)
Ilustratorzy
(1)
Język angielski
(1)
Kaligrafia
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Leworęczność
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody wychowania przedszkolnego
(1)
Mnemotechnika
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Onomatopeja
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przedszkole
(1)
Przyroda
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Reforma oświaty
(1)
Rocznice
(1)
Rodzice
(1)
Sylaby
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Słownictwo
(1)
Tradycje
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(20)
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(7)
Gry edukacyjne
(6)
Podręcznik
(6)
Elementarze polskie
(5)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Adaptacja literacka
(2)
Antologia
(2)
Antologie
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
Dyktando
(1)
Elementarz
(1)
Encyklopedia
(1)
Grafika książkowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki
(1)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik dla dzieci
(1)
Poezja dla dzieci
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Sztuka
(1)
Słownik ortograficzny
(1)
Słownik polski dla dzieci
(1)
Słowniki dla dzieci
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(57)
Językoznawstwo
(6)
Matematyka
(4)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
116 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [367].
Tom 4 serii Edukacja małego dziecka otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą: Konteksty wychowawcze – ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Publikacja Efektywność edukacji wczesnoszkolnej. Wybrane aspekty pod redakcją naukową Teresy Parczewskiej wpisuje się w aktualne potrzeby społeczne i edukacyjne. Jest interesującą i ważną monografią w pedagogice wczesnoszkolnej. Podjęto w niej trud uporządkowania i ujęcia całościowego różnych, ale zintegrowanych w edukacji dziecka obszarów kształcenia […]. Książka stanowi cenną lekturę dla nauczycieli, studentów i osób zainteresowanych problematyką edukacji dziecka. Z recenzji dr hab. Marzenny Magdy-Adamowicz, prof. UZ [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 3 przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji. Zaprezentowano w niej przykłady ćwiczeń dla uczniów z klas 3 szkoły podstawowej pobudzających i rozwijających twórczość w różnych formach aktywności, szczególnie poprzez myślenie dywergencyjne, pytajne i kombinatoryczne. Ćwiczenia dla uczniów z klasy 3 wymagają umiejętności czytania ze zrozumieniem, współdziałania w zespołach podczas rozwiązywania problemów o charakterze otwartym, poszukiwania i prezentowania oryginalnych pomysłów, a także dokonywania oceny oryginalności i przydatności wytworów przez argumentowanie ich niepowtarzalności. Ćwiczenia można realizować jako odrębne zabawy stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach – na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów – na niższych lub wyższych etapach edukacji w zależności od potrzeb i możliwości uczniów. Oprócz funkcji wspierającej nauczyciela w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Książka będzie przydatna dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [321].
W tomie 6. Edukacji małego dziecka pt. Wybrane obszary aktywności kontynuowane są zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, są w nim zaprezentowane również autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Pracę otwiera część zatytułowana Aktywność językowa i literacka, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują także próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec „poszukiwania, tworzenia i zmiany” zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela. W kolejnej części - Aktywność matematyczno-przyrodnicza - zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Przywołane w artykułach badania prowadzone nad procesem komunikacji wskazują jednak, iż często przebiega on w sposób nieudolny. Komunikaty werbalne kierowane przez nauczyciela do uczniów wymagają najczęściej jedynie reprodukcji nabytej wiedzy bądź są rozkazami, zakazami i żądaniami. W toku zajęć to nauczyciel wyznacza najczęściej prawie wszystkie formy aktywności dzieci, będąc zarazem osobą najbardziej aktywną werbalnie, przyczyniając się tym samym do ograniczenia wychowanków w sferze komunikacji. Trzecia część tomu - Aktywność artystyczna - obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym - muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Ważnym wątkiem podjętym również w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do: faworyzowania transmisyjnej strategii kształcenia preferującej bierność uczniów; pomijania ich konfliktu poznawczego, czyli emocjonalnego zaangażowania w postaci zaciekawienia i fascynacji; rywalizacji zamiast kooperacji i współdziałania; braku okazji do organizowania kooperatywnego uczenia się, do współpracy, współdziałania oraz odpowiedzialności za podejmowane zadania; osoby nauczyciela-wychowawcy oraz niedostosowania metod i form kształcenia do właściwości i potrzeb współczesnych uczniów. Tom zamyka część czwarta - Komputerowe wspomaganie edukacji małego dziecka - w której wszyscy autorzy po pierwsze - wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników, a po drugie - przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji. W tym kontekście ważne staje się rozwijanie zainteresowań dziecka i tworzenie Epizodów Wspólnego Zaangażowania oraz Scen Wspólnej Uwagi w relacjach dziecko-nauczyciel jako atrybutów efektywności edukacji wspomaganej komputerowo. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera scenariusze zajęć lekcyjnych i wskazówki metodyczne dotyczące sposobu wprowadzania oraz utrwalania pisemnych i ustnych form wypowiedzi obowiązujących zgodnie z podstawą programową pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego. Do tych form wypowiedzi należą m.in.: opowiadanie, bajka, opis, streszczenie, plan, dialog, sprawozdanie, list, zaproszenie, scenariusz, wywiad, ogłoszenie (zawiadomienie), tekst swobodny. W książce uwzględniono standardy wymagań stanowiące podstawę przeprowadzenia sprawdzianu kompetencji ucznia po trzeciej i szóstej klasie. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W podręczniku omówiono nowe propozycje rozwijania języka ucznia propagowane przez pedagogów nowatorów. Zaprezentowano metody pracy w świetle badań i teorii uwzględniających współczesną wiedzę o uczniu, jego zdolnościach oraz pracy mózgu.[www.impulsoficyna.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: 160 pomysłów... przyroda.
Pomysły zawarte w tym opracowaniu związane są ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym. Obejmują one różnego rodzaju gry, zabawy, zgadywanki, zadania, konkursy. Zestawione są w taki sposób, aby pasowały do wszystkich tematów przewidzianych w nowym programie nauczania dla klas I, II, III. Realizacja opisanych w tej książce gier i zabaw przyniesie zarówno nauczycielom nauczania początkowego jak i uczniom wiele radości, satysfakcji i niespodzianek. Zadania te maja na celu uświadomienie dzieciom, że sami jesteśmy maleńką cząstką całego świata i powinniśmy żyć zgodnie z jego regułami. [www.empik.com, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 21.)
Celem Książki jest przedstawienie sześciolatka jako ucznia i użytkownika biblioteki szkolnej, ale przede wszystkim dziecka o typowych potrzebach wieku przedszkolnego i wczesnoszkolnego. W zarysie rozwoju psychofizycznego zwrócono uwagę na najważniejsze elementy, charakterystyczne dla dzieci w tym okresie. Poruszono także problem dojrzałości szkolnej - procesu warunkującego prawidłowy rozwój intelektualno-emocjonalny dziecka. W publikacji znalazły się także zagadnienia dotyczące literatury dla dzieci sześcioletnich - jej gatunków, znaczenia w kształtowaniu osobowości dziecka, wpływu na rozwój. Druga część opracowania dotyczy działalności oraz funkcjonowania biblioteki szkolnej jako miejsca przyjaznego i atrakcyjnego dla najmłodszych jej użytkowników. Podkreślono w niej rolę nauczyciela bibliotekarza w procesie nauczania, wychowania i działań opiekuńczych wobec małego dziecka. Zostały tu także omówione metody pracy z sześciolatkiem oparte głównie na zabawie oraz działaniach aktywizujących. W pracy przedstawiono także bibliotekę jako miejsce dostępu do informacji oraz przygotowania młodego czytelnika do wyszukiwania informacji z różnych źródeł. Do publikacji dołączone zostały przykładowe scenariusze zajęć z zakresu popularyzacji literatury pięknej, analizy słuchanego utworu literackiego, wyszukiwania informacji, korzystania różnych z źródeł informacji. Inne konspekty mojego autorstwa, można odnaleźć na stronie internetowej serwisu Elektroniczna Biblioteka Pedagogiczna SBP (www.e-pedagogiczna.edu.pl). Do publikacji dołączono również zdjęcia wykonane podczas prowadzenia zajęć z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej dla dzieci sześcioletnich. [www.sbp.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zapraszamy nauczycieli i ich podopiecznych do świata nauk przyrodniczych! Pomocnikiem pedagogów i ulubieńcem dzieci stanie się mądra i zabawna żabka Fryderyk. [merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polska : co wiem o swojej Ojczyźnie? / [redaktor prowadzący Iwona Gawryś]. - Wrocław : Siedmioróg, 2013. - 64 strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Edukacja Wczesnoszkolna)
"Polska"jest publikacją edukacyjno-aktywizującą przeznaczoną dla dzieci w wieku 6-8 lat, która w przystępny sposób przedstawia elementarne wiadomości o historii, kulturze i geografii naszego kraju. Dziecko znajdzie tu nie tylko informacje o swojej Ojczyźnie, ale także rebusy, krzyżówki, labirynty i inne zadania edukacyjne, które pomogą mu utrwalić poznany materiał.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-94(438) (2 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- 94(438) (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 94(438)/Podr. (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 94(438) (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 94(438)/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Rekomendowane przez najlepszych nauczycieli. Pytania sprawdzające rozumienie tekstu. Najłatwiejsza metoda nauki czytania.
"Czytanki metodą sylabową" to książka idealna dla każdego malucha, który zna już literki, potrafi samodzielnie czytać, ale ma jeszcze z tą umiejętnością problemy i potrzebuje odpowiedniej książki do ćwiczeń - ciekawej, napisanej ładnym językiem, a jednocześnie przygotowanej od strony metodycznej tak, by ułatwiała pracę i skutecznie kształciła płynne czytanie. Dlatego "Czytanki metodą sylabową" zawierają teksty najbardziej znanych baśni, kochanych przez wszystkie dzieci, przygotowane metodą sylabową - z podziałem każdego wyrazu na sylaby zapisywane na przemian czarnym i czerwonym kolorem. Baśniom towarzyszą też pytania umożliwiające sprawdzenie, czy dziecko dobrze zrozumiało i zapamiętało - do każdej strony tekstu jedno pytanie. [www.empik.com, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-1605 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tej książce zapoznasz się z interesującymi zabawami związanymi z rozwojem pamięci i wyobraźni. Autorzy książki mają nadzieję, że system zapamiętywnia zwany mnemotechniką stanie się udziałem nie wybrańców, a "własnością" dostępną dla wszystkich uczniów pragnących przyswoić sekrety dobrej pamięci. [www.matras.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzeci tom pracy Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia, kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Zaprezentowano w nim autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Mimo że w niektórych przypadkach badania te wykonano na małych grupach dzieci (uczniów klas I–III), ich rodziców i nauczycieli, dają one jednak wartościowy poznawczo obraz funkcjonowania współczesnego dziecka w wielu różnorodnych środowiskach (rodzinnym, przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym, rówieśniczym, medialnym). Tom otwiera część zatytułowana Nowe konteksty edukacji małego dziecka, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie – dziecka i dzieciństwa – w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Podejmują także próbę wskazania nowych orientacji i strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego odnoszących się do poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w działalności dziecka, jak i nauczyciela. Część druga – Doświadczenia edukacji przed- i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji – poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań nawiązują do najnowszych prawnych regulacji oświatowych, które wprowadziły szereg zmian w czeskiej i słowackiej edukacji elementarnej. Zmiany te dotyczą głównie charakteru instytucji zajmujących się kształceniem dzieci przed- i wczesnoszkolnych, i obejmują: model edukacji, proces kształcenia, program nauczania, metodę planowania edukacji oraz ewaluację wyników kształcenia. Ostatnia część tomu – Poglądy i doświadczenia dotyczące edukacji małych dzieci w Polsce – obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka. Prezentowane poglądy i doświadczenia odnoszą się również do problematyki zagospodarowania czasu wolnego dzieci, jak i przejawianych przez nie zachowań ryzykownych, warunkowanych między innymi dysfunkcyjnością współczesnej rodziny. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii Edukacja małego dziecka – zatytułowanym Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając „do korzeni”, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do „nieobecnych dyskursów” – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Damidos dla Dzieci)
Opis wg okł.
Dziennik lekcyjny to niezastąpiony rekwizyt do uwielbianej przez dzieci zabawy w szkołę. Przypomina do złudzenia prawdziwy dziennik, do którego można wpisywać oceny, tematy lekcji, uwagi, sprawdzać listę obecności, zaznaczać spóźnienia i przekonać się jak wygląda lekcja od drugiej strony nauczycielskiego biurka. Dodatkową atrakcją jest zbiór klasówek i testów (z błędami i bez), które można poprawiać i oceniać, a oceny wpisywać oczywiście do dziennika. [www.granice.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (2 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
Opis według okładki.
Seria książek dla najmłodszych "Nauka na wesoło. Ćwiczenia i zadania" będzie znakomitą zabawą i okazją do nauki. Ilustrowane ćwiczenia kształcą zdolności manualne dziecka, spostrzegawczość i logiczne myślenie, przygotowują do nauki czytania, pisania i liczenia. Każdy zeszyt zawiera zadania odpowiednie dla określonej grupy wiekowej. [www.taniaksiazka.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dyktanda dla klas I-III to bogato ilustrowana książeczka zawierająca ćwiczenia oraz teksty pomagające dzieciom opanować ortografię. Dyktanda i ćwiczenia to krótkie opowiadania tworzące razem ciekawą i humorystyczną fabułę. [SBM Renata Gmitrzak, 2012].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej